[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 158 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Vrietje schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:51:
[...]

Is dat niet al eens eerder gebeurd. Of was Roemenië de b team wedstrijd in de groep toen? Om vervolgens in de knock-out er gelijk uit te gaan.
We wonnen ooit met een bijna B-team van de Roemenen in de derde wedstrijd. En toen eruit tegen de Russen inderdaad

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34
Nederland B won met 2-0 van Roemenië in de groepsfase in 2008.

Te laat :P

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Strangelove op 26-06-2024 23:55 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Als je teamgenoten je constant slap of onzuiver inspelen terwijl je ook nog eens dubbel gedekt staat, zegt dat dan iets over jou, of over je teamgenoten?
Als je de heatmap had gezien die ik eerder stuurde dan zag je dat Depay meer op plekken stond waar hij niet hoorde te staan dan waar hij wil hoorde te staan, dus daar ligt het ook aan hoor

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Terranova schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 00:23:
[...]

Als je de heatmap had gezien die ik eerder stuurde dan zag je dat Depay meer op plekken stond waar hij niet hoorde te staan dan waar hij wil hoorde te staan, dus daar ligt het ook aan hoor
Elke tot op het bot gemotiveerde aanvallende speler zal bij gebrek aan aanvoer uit arren moede de bal dan maar gaan halen.

Dat zegt dus helemaal niets, inderdaad.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

De loting is gunstig maar laten we maar snel stoppen met feestvieren hoor. Eerst een redelijke wedstrijd tegen die Roemenen spelen, dan pas weer wat kleur op de wangen.

Koeman heeft met dit Oranje echt nog helemaal niets gepresteerd dus een uitschakeling kan nog steeds prima.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:40
Met Roemenië in de achtste finale en Oostenrijk of Turkije in de kwartfinale ligt de weg naar de halve finale voor Nederland normaal gesproken open.

Ik gok dat we er tegen Roemenië al uitvliegen, dat het net zo matig wordt als tegen Oostenrijk of tegen Tsjechië in de knockout in 2021

Nederland heeft nog niets laten zien dit toernooi, tegen Polen was het nog redelijk maar kom je uiteindelijk goed weg. Tegen Frankrijk waren we de hele wedstrijd de onderliggende partij en tegen Oostenrijk was het dramatisch.

[ Voor 28% gewijzigd door Gynnad op 27-06-2024 06:32 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:28
Terranova schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:42:
[...]

Nouja het klopt, ik verzin geen cijfers. Niet elke site toont dezelfde cijfers(balverlies is 1 die bijvoorbeeld wel op sofascore staat en niet op whoscored), maar wat er staat komt grotendeels overeen.

Maar je kan prima Dembele er bij halen, maar de discussie ging over Nederland en bovendien staat Dembele op de flank. Ik ben het wel met je eens dat alleen statistieken niets zeggen, maar Depay faalt de "oogtest" al een hele lange tijd.

En ik was niet aan het cherrypicken. Ik vind een hoog pass percentage geen goed cijfer als je koppelt aan verder veel balverlies. Bovendien zit in dat percentage niet de voorzetten(wat ik zelf wel als pass zou zien, maar goed). Want passes + voorzetten zou neer komen op een percentage van 73,53%

Dembele zou trouwens nog lager komen, maar waarom hij een hoger cijfer heeft volgens die sites, is omdat hij 4 van z'n 5 dribbels won, meer keypasses gaf en zelf 1 grote kans had gecreeerd. Belangrijkere statistieken voor een aanvaller dan passnauwkeurigheid.
Kijk, wat je nu doet met de statistieken rond Dembele is volledig terecht. Je schetst de context bij de statistiek. Dat geeft duiding over waarom hij goed speelde. Daar neem je dan ook zijn balverlies in mee.

Depay speelde, net als de rest van het team niet goed. Daar is iereenchet wel over eens. Ik ben het alleen niet met je eens om zo de nadruk te leggen op het balverlies en de heatmap. Dat zou hetzelfde zijn als ik diezelfde heatmap pak en dat combineer met de passing cijfers en dan zeg dat hij geweldig speelde, want hij was overal en verdeelde het spel. Dat zou echter onterecht zijn (meer onterecht dan zeggen dan wat jij doet, maar het gaat mij ff om het punt). Je hebt hier al meermaals aangegeven echt Depay helemaal niks te vinden, per definitie. Je bent daardoor wel wat biased. ;)

Het vele balverlies laat zich namelijk verklaren doordat Depay heel veel moeilijke ballen op zich gespeeld kreeg en je kan hem niet in alle gevallen verwijten dat hij die niet goed heeft kunnen verwerken. Aan zijn passnauwkeurigheid is echter ook te zien dat hij een aantal ballen die hij kreeg en wel kon verwerken dat eigenlijk gewoon goed deed. Véél beter dan tegen Frankrijk, toen hij werkelijk alles naar de verkeerde kleur speelde (gechargeerd gezegd, de nauwkeurigheid was 63%). Dat was een wezenlijk verschil en merkte ik al tijdens de eerste helft hier op. Hij speelde gewoon beter dan tegen Frankrijk. Alleen in alle andere aspecten van het spel die je van een aanvaller verwacht liep niet. Dribbels allemaal mislukt, slechts 1 sleutelpass en slechts 3 van de 12 grondduels gewonnen. Alles bij elkaar was het dus gewoon heel matig. Daar staat tegenover dat hij wel weer een hele knappe goal maakte.

Wat betreft jouw opmerkingen over de heatmap. Je blijft erop hameren dat hij niet daar staat waar hij moet staan. Dat klopt m.i. niet/deels. Dit is de type spits die hij is. Hij zwerft. Vergelijk het met Griezman. Alleen die tweede doet dat op 3-4 niveaus hoger, want verschijnt op de juiste momenten ook vóór de goal en andere spelers weten de ruimte in de punt goed te bespelen. Daar faalt dus niet alleen Depay maar ook zijn teamgenoten. Het is de vraag of dit een haalbare speelwijze is voor dit Oranje en dat mag je dan weer op het conto van Koeman zetten.

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:05

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Denk dat Ned roemloos het EK verlaat.
Heb Roemenië in de poulefase zien spelen en zag dat ze aardig voetballen.
Weet niet of Ned hier tegen kan.
Op het moment is Ned zoekende naar de vorm, die er gewoonweg niet is of komt.

Edit:
Er wordt gezegd dat Koeman conservatief is in zijn speelwijze, maar kijkend naar Deschamps die is ook conservatief.
Alleen een winnende coach heeft altijd gelijk. Haal Mbappe, Griezman eruit, en het team draait stroef.

[ Voor 33% gewijzigd door Sepp14 op 27-06-2024 07:46 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:40
D-e-n schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:54:
[...]

We wonnen ooit met een bijna B-team van de Roemenen in de derde wedstrijd. En toen eruit tegen de Russen inderdaad
Ja zie je wel. Nu weet ik het weer tegen de Russen dat was die wedstrijd met het eerste VAR moment ook. (Waar een 2de gele kaart of direct rood werd terug gedraaid omdat de bal al uit geweest was, kwamen ze minuten later wonderbaarlijk achter)

Verwijderd

Vrietje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:21:
[...]

Ja zie je wel. Nu weet ik het weer tegen de Russen dat was die wedstrijd met het eerste VAR moment ook. (Waar een 2de gele kaart of direct rood werd terug gedraaid omdat de bal al uit geweest was, kwamen ze minuten later wonderbaarlijk achter)
Daar is nooit een VAR aan te pas gekomen. Grensrechter zei dat geloof ik.

Verwijderd

Ik denk dat we eraan gaan tegen Roemenië en dat is zeker verdiend.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:36
Geertruida stond laatst middenveld of niet?
Je moet wat als we geen vm hebben.

Schouten oa stonden er maar bij en keken er naar.
Echt niet te geloven dat je zo passief verdedigt.

Zou gewoon alsnog Nigel de Jong er neer zetten, oud of niet, wordt altijd beter dan dan die tamme schoonzonen en juffies.

[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 27-06-2024 08:04 ]

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:55:
Knap dat je ook al kan zeggen dat dat verdiend is voor je de wedstrijd gezien hebt…

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:55:
Ik zou het niet kunnen zeggen, ken de tegenstander verder niet, ik hoop dat de technische staf dit wel weet. Zou mogelijk tot onderschatting kunnen leiden.

Elect a clown, expect a circus.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-01 11:28
We zitten in ieder geval aan de juiste kant van het schema en ontlopen zo veel toplanden. Roemenië is echt wel te doen. België is ook niet sterk en won daar 2-0 van. Daarna mogelijk revanche tegen Oostenrijk. Perfect. Daarna halve en mogelijk finale.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zoiets maar proberen?

Malen - Depay
Reijnders - Schouten - Simons
Vd Ven - Ake - van Dijk - De Vrij - Dumfries

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 05:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dlim9xTFfSl1On04zGl7zPQfaDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhkWHZTn9NsOPDEvFYG07Gfd.jpg?f=fotoalbum_large

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 05:24
shoombak schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:57:
Zoiets maar proberen?

Malen - Depay
Ik zou absoluut hiervoor gaan. Memphis moet iemand voor zich hebben, want diep gaat ie zelf toch niet meer.

• bazzemans
Waarschijnlijk gebaseerd speelschema en op statistiek obv behaalde resultaten in het verleden. Vorm van dit moment (of de dag) wordt er dan onvoldoende in meegenomen. Op basis van wat Oranje heeft laten zien op dit toernooi, is het ridicuul om ons als 3e favoriet te zien na Spanje en Duitsland. Het moet dan allemaal wel erg meezitten.

• Harribo
Justevo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:59:
[...]

Ik zou absoluut hiervoor gaan. Memphis moet iemand voor zich hebben, want diep gaat ie zelf toch niet meer.
Inderdaad. Weghorst als diepe spits erbij werkte ook beter.
Vind trouwens Depay het beste op linksvoor maar Gakpo doet het daar al goed.

We missen alleen dan nog een vm mannetjesputter.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:34
Zoiets maar proberen?

Malen - Depay
Vervang Depay door Gakpo (Gakpo is sneller) en zet hem links en Malen op rechts, dan ga ik volledig met je mee.

We hebben een berg goede verdedigers. We hebben weinig goede aanvallers (maar wel een paar rappe). Waarom we dan stug aan 443 blijven volhouden, waardoor je dus ruimte dichtloopt voor die paar snelle mensen om in te duiken, begrijp ik niet.

tldr: we moeten veel meer op de counter spelen, want daar hebben we de spelers voor.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Wellicht zou Blind dat nog kunnen?

• bazzemans
Zoiets maar proberen?

Malen - Depay
Ja, zoiets zou niet onlogisch zijn. Alleen is er geen enkele reden om Gakpo te slachtofferen.
Die vind ik dit toernooi het meest constant. Wat mij betreft speelt hij sowieso. Van mij mag er ook een bal- en positievaste spits in. Ik denk dat dit ook voordelen geeft met de voorzetten van de wingbacks. Ten kostte van Malen en/of Depay dan.

Maar goed. Ik acht de kans groot dat Koeman weinig grote veranderingen door gaat voeren. Veerman zal exit zijn. Dumfries komt terug in de basis. Dus ik verwacht zoiets:

Gakpo - Depay - Malen
Reijnders - Simons - Schouten
Ake - van Dijk - De Vrij - Dumfries

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
autje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Vervang Depay door Gakpo (Gakpo is sneller) en zet hem links en Malen op rechts, dan ga ik volledig met je mee.

We hebben een berg goede verdedigers. We hebben weinig goede aanvallers (maar wel een paar rappe). Waarom we dan stug aan 443 blijven volhouden, waardoor je dus ruimte dichtloopt voor die paar snelle mensen om in te duiken, begrijp ik niet.

tldr: we moeten veel meer op de counter spelen, want daar hebben we de spelers voor.
En vervang Van Dijk voor Maatsen en laat vd Ven en ake opschuiven. En we worden Europees Kampioen.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:06

Agent47

I always close my contracts.

Ik blijf erbij dat je geen scorende en aansluitende middenvelders hebt, behalve Reijnders momenteel. Schouten loopt maar wat. Levert veel te veel in, alle 3 de wedstrijden. Je mist een CAM. Zet Memphis of Xavi daar neer.

Gakpo-Depay-Malen
Reijnders ( op acht) - Xavi(10)- Geertruida (6)
Ake- Vd Ven- Van Dijk-Frimpong
Verbruggen

Ake en Frimpong met de overlap, Geertruida die als cm de rol van Frimpong met de overlap kan overnemen. Snelheid voorin, controle op het middenveld en een stabielere achterhoede.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:07
Als we tegen Roemenië het spel moeten gaan maken is Blind wat mij betreft zeker een goede optie om te laten spelen. Zijn zwaktes zijn bekend, daar kun je dan voor compenseren. Maar zijn aanvallende passing en timing zijn in dit elftal onovertroffen. Dat is wat hij kan brengen. Het is aan Koeman om af te wegen of zijn sterke punten zwaarder kunnen wegen dan zijn zwakke.

Ik vermoed dat ik het antwoord al ken. Dat heet Gini..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• autje
Millie-ano schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:09:
[...]

En vervang Van Dijk voor Maatsen en laat vd Ven en ake opschuiven. En we worden Europees Kampioen.
Ook goed. Als je maar met vijf verdedigers en op de counter speelt vind ik de samenstelling van die verdediging flexibel invulbaar.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:04

Quad

Doof

Harribo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:03:
[...]

Het voordeel van Weghorst zag je in dat hij ervoor zorgt dat de verdedigingslinie van de tegenstander niet diep mee kan, er komt dus een groter gat tussen verdediging <> middenveld van de tegenstander. Dat zag je direct zo duidelijk tegen Oostenrijk. Hij blijft veel beetje in buitenspelpositie staan om vervolgens zodra hij de bal zou kunnen krijgen op de lijn te staan voor kaats of om diep te gaan.

Ik denk dat hij indirect wel ervoor zorgt dat de tegenstander niet met een te hoge druk kan spelen.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09:43
Ik reken me tegen Roemenië absoluut niet rijk. Dat is juist zo'n land wat erop klapt en met het mes tussen de tanden speelt. Daar kunnen onze dames niet zo heel goed tegen is wel weer gebleken.
Wat dat betreft heb ik het idee dat Oranje zich beter op weet te laden tegen grote landen en kan je het geluk hebben dat zo'n land je net even onderschat.
Roemenië zal dat in ieder geval niet doen.

Het lijkt een beetje hetzelfde verschijnsel als ik in het verleden bij Ajax zag. Juist bij de clubs waarvan je dacht: kunnen we hebben, ging het finaal mis. Om vervolgens met een elftal met Hoesen in de spits van Barcelona te winnen :')

Nee, iedereen praat over de "makkelijke" of "gunstige" kant, maar zolang Oranje zich niet op weet te laden bestaat er geen gunstige kant. Ik vrees voor een Tsjechië scenario.

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-01 18:47
Sepp14 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 07:20:
Denk dat Ned roemloos het EK verlaat.
Heb Roemenië in de poulefase zien spelen en zag dat ze aardig voetballen.
Weet niet of Ned hier tegen kan.
Op het moment is Ned zoekende naar de vorm, die er gewoonweg niet is of komt.

Edit:
Er wordt gezegd dat Koeman conservatief is in zijn speelwijze, maar kijkend naar Deschamps die is ook conservatief.
Alleen een winnende coach heeft altijd gelijk. Haal Mbappe, Griezman eruit, en het team draait stroef.
Mwa, dan is er nog Kante. Het Franse middenveld blijft een genot om naar te kijken, en ze spelen die variant al vrij lang dus weten alle spelers wat er verwacht wordt. Van Gaal snapte ook dat je een vast systeem moet houden. Koeman lijkt door veel tactische variaties maar zonder echte gedefninieerdheid te schakelen alsof het niets is en je ziet veel spelers de hele wedstrijd naar elkaar schreeuwen. Los zand. Hij zal de loting op zn knieen danken (ook al zag ik tegen Eng ook kansen want Southgate is mogelijk een nog slechtere coach dan Koeman).

• bazzemans
Millie-ano schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:09:
[...]

We weten in ieder geval zeker dat Koeman dit nooit zal doen. Daar is hij (veel) te behouden voor. Hij gaat niet "gokken" op een speler die nog maar een paar goede beurten in Oranje heeft gemaakt en een debutant boven zijn aanvoerder. Los van het feit dat er wel degelijk argumenten en redenen zijn om dat te doen. Koeman gaat dat niet doen.

Ik hoop dat er hierna een bondscoach komt die een duidelijke speelwijze nastreeft, ingevuld met de spelers die beschikbaar zijn en kijkend naar de vorm van het moment. Behaalde resultaten uit het verleden zijn daaraan ondergeschikt; let wel, niet vergeten en ook te waarderen maar niet bepalend. Dan is er geen discussie over het selecteren van Maatsen of Zirkzee en neem je een Depay mee die zich op trainingen en misschien een oefenwedstrijd mag bewijzen maar je gokt er niet op. Ondanks dat ik voor dit toernooi de keuzes best begreep maar niet altijd volledig mee eens was, heeft de praktijk duidelijk gemaakt dat dit zo niet werkt.

Van Basten nam in 2008 ook spelers mee die in vorm waren en stelde die op. Wie herinnert zich Engelaar nog als topspeler? Hij stond wel allevier de wedstrijden in de basis.

• bazzemans
Agent47 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:11:
Ik blijf erbij dat je geen scorende en aansluitende middenvelders hebt, behalve Reijnders momenteel. Schouten loopt maar wat. Levert veel te veel in, alle 3 de wedstrijden. Je mist een CAM. Zet Memphis of Xavi daar neer.

Gakpo-Depay-Malen
Reijnders ( op acht) - Xavi(10)- Geertruida (6)
Ake- Vd Ven- Van Dijk-Frimpong
Verbruggen

Ake en Frimpong met de overlap, Geertruida die als cm de rol van Frimpong met de overlap kan overnemen. Snelheid voorin, controle op het middenveld en een stabielere achterhoede.
Op welke positie speelde Simons volgens jou dan tegen Frankrijk en Oostenrijk?

Verwijderd

Doelman: Verbruggen
Verdedigers: Blind, Van Dijk,
Middenvelders: Aké, Reijnders, Dumfries
Aanvallers: Simons, Gakpo, Memphis, Malen, Frimpong

Zoiets?

edit: oeps 11 van gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2024 09:28 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:06

Agent47

I always close my contracts.

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:24:
Middenvelders: Aké, Schouten, Reijnders, Dumfries

Zoiets?
Jij wilt met 12 spelen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• bazzemans
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:24:
Middenvelders: Aké, Reijnders, Dumfries

Zoiets?

edit: oeps 11 van gemaakt
Waarom zou je De Vrij slachtofferen?

(En doen alsof er maar 2 verdedigers op het veld staan en 5 aanvallers is wel een beetje verdraaiing van de werkelijkheid.)

• aaaido
Of

Gakpo - Malen - Frimpong
Depay
Reijnders - Schouten

• autje
aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:51:
Of

Gakpo - Malen - Frimpong
Depay
Reijnders - Schouten
Depay is in de spits al te beroerd om al te veel vuil werk (jagen, met je man meelopen) te doen. In de spits is dat al een probleem, maar op 10 nog meer.

• Dr. Strangelove
Wordt gewoon linksom of rechtsom een wedstrijd waar je weinig plezier aan gaat beleven ben ik bang.

Als je wint dan is het niks meer dan je eigenlijk mag verwachten en heb je kans dat ze in het team denken dat het lek boven is en gaat het onherroepelijk fout in de kwartfinale.

Als je verliest... well, losing always sucks.

• aaaido
autje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:52:
[...]

Depay is in de spits al te beroerd om al te veel vuil werk (jagen, met je man meelopen) te doen. In de spits is dat al een probleem, maar op 10 nog meer.
Klopt alleen zie hem vooral als een valse 10. Je moet hem gewoon veel vrijheid geven en lekker zijn ding laten doen en dus acties laten maken. Zou ook zeker als het niet werkt wisselen met Simons.

Je kan zelfs zo makkelijk wijzigen door Frimpong eruit, Malen naar rechts en Depay weer spits. Dan kan je bijvoorbeeld vd Ven of Blind of wie dan ook toevoegen op middenveld of verdediging om meer defensiever te spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door aaaido op 27-06-2024 09:57 ]

• JEightyFive
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:53:
Als je verliest... well, losing always sucks.
Sucks, maar kan ook zomaar een blessing zijn. Koeman eruit en iemand met een moderne kijk op het spelletje erin. Doorselecteren en jongens als Wijnaldum, Bergwijn, Blind en Depay bedanken voor bewezen diensten en uitzwaaien.
Bosz heeft volgens mij wel eens gezegd na PSV te stoppen tenzij Oranje komt? Wat mij betreft een mooie kandidaat.

• aaaido
JEightyFive schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Sucks, maar kan ook zomaar een blessing zijn. Koeman eruit en iemand met een moderne kijk op het spelletje erin. Doorselecteren en jongens als Wijnaldum, Bergwijn, Blind en Depay bedanken voor bewezen diensten en uitzwaaien.
Bosz heeft volgens mij wel eens gezegd na PSV te stoppen tenzij Oranje komt? Wat mij betreft een mooie kandidaat.
Ik vraag mij echt af of een nieuwe bondscoach nou zon verschil maakt. Zeker bij een nationale ploeg. De kwaliteit is er wel en dat laten ze bij vlagen ook wel zien. Koeman is simpelweg de wat conservatieve coach. Ook niet mijn wens maar wel te begrijpen met dit middenveld..

• autje
aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Klopt alleen zie hem vooral als een valse 10. Je moet hem gewoon veel vrijheid geven en lekker zijn ding laten doen en dus acties laten maken. Zou ook zeker als het niet werkt wisselen met Simons.

Je kan zelfs zo makkelijk wijzigen door Frimpong eruit, Malen naar rechts en Depay weer spits. Dan kan je bijvoorbeeld vd Ven of Blind of wie dan ook toevoegen op middenveld of verdediging om meer defensiever te spelen.
Maar op dat moment heb je dus twee middenvelders. Met drie werd het al overlopen door een ploeg die er een beetje energie en snelheid in steekt. Dat wordt met twee nog erger.

De kwaliteit is er gewoon niet. Het middenveld gaat nog (maar is niet groots), en voorin is alleen Gakpo iemand die op topniveau kan acteren. Depay, Malen, Weghorst, Zirkzee: allemaal een niveautje te laag. Toch kan je daarmee winnen, maar dan moet je uit dat rijtje namen er niet te veel opstellen.

[ Voor 17% gewijzigd door autje op 27-06-2024 10:02 ]

• Zewatanejo
  • Laatst online: 08:04

Zewatanejo

Fine Thanks!

aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Ik vraag mij echt af of een nieuwe bondscoach nou zon verschil maakt. Zeker bij een nationale ploeg. De kwaliteit is er wel en dat laten ze bij vlagen ook wel zien. Koeman is simpelweg de wat conservatieve coach. Ook niet mijn wens maar wel te begrijpen met dit middenveld..
Ik denk dat Oostenrijk heeft laten zien dat dit weldegelijk verschil kan maken. Op papier zijn de spelers van Oostenrijk niet super, maar Rangnick heeft er wel een strijdbare ploeg van gemaakt.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Dr. Strangelove
JEightyFive schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:55:
[...]

Ik ben daar nooit zo mee bezig, wie er op de bank zit. Tenzij je alles wint met 5--0 is er altijd en eeuwig discussie over de man (het is altijd een man) die de verantwoordelijkheid heeft.

Denk ook niet zo dat een andere trainer een massive difference maakt. We missen zowel kwaliteit als een sterke mentaliteit in deze groep. Niet voor niets dat veel mensen zeggen dat dit Oranje ze niet aanspreekt, het zijn allemaal ideale schoonzonen, lieverdjes. Tien jaar terug had je jongens staan die geniale momenten tevoorschijn konden toveren. Daar ging je voor zitten, om een actie van Robben te zien of een wereldpass van Sneijder. Vaak kwamen ze niet maar soms wel. En je wist dat je op het middenveld en in de verdediging een paar van die beulen had die als het niet binnen de regels kon niet te beroerd waren om even buiten de lijntjes te kleuren. Whatever it takes. Antihelden als Stam, Van Bommel, De Jong.

Het is nu allemaal te zoet. Te soft. Dat zag je keihard terug bij die twee laatste goals van Oostenrijk. Geen wereldteam, sterker nog, een krat houten klazen maar het equivalent van die jongens op het schoolplein die je brooddoos uit je poten trekken, je plak cake eruit halen en de rest in een plas gooien. Eikels. Maar wel met een duidelijk doel voor ogen.

Wat je nodig hebt, vooral op het middenveld, zijn een paar gasten met een attitude van 'take shit from no one'. Schouten en Veerman zijn dat niet. Frenkie trouwens ook niet. Koopmeinders wel denk ik maar dat is dan weer kwalitatief een beperkte speler. Dus ja, wat wil je dan van een coach?

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 27-06-2024 10:09 ]

• bazzemans
aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Valse 9 bedoel je denk ik?

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:10
aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Aan de andere kant, ik kan me niet voorstellen dat er maar 3 fitte middenvelders met de Nederlandse nationaliteit zijn die meer kunnen brengen dan een Wijnaldum. Dus Wijnaldum als 4e middenvelder mee hebben is de bondscoach wel aan te rekenen in mijn ogen.

• JEightyFive
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Ik ben daar nooit zo mee bezig, wie er op de bank zit. Tenzij je alles wint met 5--0 is er altijd en eeuwig discussie over de man (het is altijd een man) die de verantwoordelijkheid heeft.

Denk ook niet zo dat een andere trainer een massive difference maakt. We missen zowel kwaliteit als een sterke mentaliteit in deze groep. Niet voor niets dat veel mensen zeggen dat dit Oranje ze niet aanspreekt, het zijn allemaal ideale schoonzonen, lieverdjes. Tien jaar terug had je jongens staan die geniale momenten tevoorschijn konden toveren. Daar ging je voor zitten, om een actie van Robben te zien of een wereldpass van Sneijder. Vaak kwamen ze niet maar soms wel. En je wist dat je op het middenveld en in de verdediging een paar van die beulen had die als het niet binnen de regels kon niet te beroerd waren om even buiten de lijntjes te kleuren. Whatever it takes. Antihelden als Stam, Van Bommel, De Jong.

Het is nu allemaal te zoet. Te soft. Dat zag je keihard terug bij die twee laatste goals van Oostenrijk. Geen wereldteam, sterker nog, een krat houten klazen maar het equivalent van die jongens op het schoolplein die je brooddoos uit je poten trekken, je plak cake eruit halen en de rest in een plas gooien. Eikels. Maar wel met een duidelijk doel voor ogen.

Wat je nodig hebt, vooral op het middenveld, zijn een paar gasten met een attitude van 'take shit from no one'. Schouten en Veerman zijn dat niet. Frenkie trouwens ook niet. Koopmeinders wel denk ik maar dat is dan weer kwalitatief een beperkte speler. Dus ja, wat wil je dan van een coach?
Kwaliteit, oké, daar kan een coach niet veel aan veranderen, maar mentaliteit en speelstijl wel degelijk. Daar lijkt de huidige technische staf niet in te slagen.

Kijk naar een PSV afgelopen seizoen. Onder Schmidt was het zelden echt leuk om te kijken. Bosz (i.c.m. een aantal aankopen) hebben er echt een machine van gemaakt. Het duo Veerman - Schouten was een genot en zelfs Luuk de Jong leefde op zijn oude dag helemaal op in zijn speelstijl.
Is dat team nou echt zoveel veranderd of heeft de coach wel degelijk invloed?

Dat er teveel lieverdjes in het team lopen ben ik met je eens, maar zo gezapig als het tegen Oostenrijk was heb ik zelden gezien. Het leek op sommige momenten bijna op werkweigering. Zelfs als lieverdje kan je best de benen onder je lijf vandaan rennen.

Edit: en de grootste "klootzak" (Depay) van dit team zet überhaupt geen stap te veel.

• aaaido
autje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Maar op dat moment heb je dus twee middenvelders. Met drie werd het al overlopen door een ploeg die er een beetje energie en snelheid in steekt. Dat wordt met twee nog erger.

De kwaliteit is er gewoon niet. Het middenveld gaat nog (maar is niet groots), en voorin is alleen Gakpo iemand die op topniveau kan acteren. Depay, Malen, Weghorst, Zirkzee: allemaal een niveautje te laag. Toch kan je daarmee winnen, maar dan moet je uit dat rijtje namen er niet te veel opstellen.
Nee, want met vd Ven of Blind erin heb je ook meer defensieve kwaliteit. Je kan dan zelfs nog Weghorst in de spits wisselen. Verdediging wordt dan centrum van bijv Ake, Dijk en Vrij. Je kan vervolgens met twee opkomende links en rechts backs spelen.
Andere optie is gewoon vier verdedigers en bijvoorbeeld Blind als verdedigende middenvelder. Denk alleen dat dit faalt en je moet testen..

[ Voor 15% gewijzigd door aaaido op 27-06-2024 11:12 ]

• aaaido
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:07:
[...]

Tja dat is wellicht gewoon de huidige tijdsgeest waar we in leven. Welk ander team heeft wel dat killer instinct. Past ook wel bij het veranderende hedendaagse voetbal. Dat is steeds sneller, technischer, kleinere ruimtes.

• Tk55
  • Niet online
aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Tja dat is wellicht gewoon de huidige tijdsgeest waar we in leven. Welk ander team heeft wel dat killer instinct. Past ook wel bij het veranderende hedendaagse voetbal. Dat is steeds sneller, technischer, kleinere ruimtes.
Dat killer instinct blijft ook daar nodig. Even wat korter op de man, net even wat harder het duel aangaan. Laat ze maar merken dat je er bent. Dat is mentaal een voordeel.

Oostenrijk deed dat gewoon goed tegen Nederland. En andere kleine teams laten dat ook zien.

Combineer die inzet met de voetballende kwaliteiten van Nederland en het kan zomaar heel wat worden.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:50
[...]

Bellingham had ook idd ook zn instinct momentje direct in het begin van de eerste wedstrijd van Engeland.
Wint het duel physiek van de tegenstander die daarbij onderuit gaat en vervolgens geeft de tegenstander nog ff een bots met direct oogcontact op het moment dat deze weer ter been is.

Oftewel, hier ben ik, jij gaat geen leuke avond hebben :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bazzemans
[...]

Plus dat twee van de genoemde voorbeelden in de huidige tijdsgeest met VAR ook geregeld met rood zouden mogen inrukken.

• D-e-n
  • Nu online
aaaido schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:51:
Of

Gakpo - Malen - Frimpong
Depay
Reijnders - Schouten
Dumfries en Frimpong moet je gewoon niet meer doen. Die lopen elkaar in de weg. Frimpong met Geertuida functioneerde prima, daar was ook nul twijfel wie de vrije man moest spelen. Dumfries met een naar binnen spelende rechter aanvallers heeft ook altijd gewerkt. Laten we in elk geval spelers benutten waar ze sterk zijn.

Je hebt nu overigens maar twee centrale middenvelders. Lijkt me niet verstandig. Waar ik Xavi nog wel zijn positie zie houden gaat Memphis dat daar dus echt niet doen.

• D-e-n
  • Nu online
rik86 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:23:
[...]

Aan de andere kant, ik kan me niet voorstellen dat er maar 3 fitte middenvelders met de Nederlandse nationaliteit zijn die meer kunnen brengen dan een Wijnaldum. Dus Wijnaldum als 4e middenvelder mee hebben is de bondscoach wel aan te rekenen in mijn ogen.
Maar wat hadden we hier geroepen als Koeman nu pakweg Til had opgeroepen? Dan waren er bakken met kritiek geweest. Technisch beperkt maar lopen doet die wel en scoren ook nog wel eens

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 27-06-2024 12:05 ]

• D-e-n
  • Nu online
bazzemans schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:20:
[...]

Van Basten nam in 2008 ook spelers mee die in vorm waren en stelde die op. Wie herinnert zich Engelaar nog als topspeler? Hij stond wel allevier de wedstrijden in de basis.
Van Basten maakte er een duiventil van en had grote moeite met het kwalificeren. Ik herinner me een paar last minute goals tegen kleine tegenstanders. Onder druk van de spelers is hij daar op een bepaald moment mee gestopt en is wat behoudender gaan spelen en selecteren. En toen speelden we dat EK

• D-e-n
  • Nu online
autje schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Ik vind het middenveld dus onze zwakste linie. Zonder de geblesseerden hebben we moeite de balans te vinden. Daar moet echt een slimme tactische vondst voor gevonden worden. Het inschuiven van Geertruida in de tweede helft tegen Oostenrijk was daar een eerste aanzet voor

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Dumfries en Frimpong moet je gewoon niet meer doen. Die lopen elkaar in de weg.
Hoe lang hebben die samengespeeld? Minder lang volgens mij als dat Geertruida heeft mogen schutteren tegen Oostenrijk.
En met de juiste instructies hoeven die elkaar helemaal niet in de weg te lopen. Ik zie liever Dumfries op RB die je 6x voorbij moet als Geertruida die niet eens weet waar de RB positie is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• D-e-n
  • Nu online
St@m schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Hoe lang hebben die samengespeeld? Minder lang volgens mij als dat Geertruida heeft mogen schutteren tegen Oostenrijk.
En met de juiste instructies hoeven die elkaar helemaal niet in de weg te lopen. Ik zie liever Dumfries op RB die je 6x voorbij moet als Geertruida die niet eens weet waar de RB positie is.
Dumfries moet zijn energie kwijt kunnen. Als die achter moet blijven heb je er niet zoveel aan. Geertruida deed het tegen Oostenrijk helemaal niet slecht, het was de mislukte tactiek die hem dwong te kiezen tussen de vrije man in het midden en de back. Dat was niet zijn schuld.

Dus het is OF Frimpong met Geertruida OF Dumfries met iemand ervoor die naar binnen trekt.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:06
St@m schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:05:
[...]

Even het vi artikel lezen over Geertruida, staat in dit forum ook een paar keer vermeld dan weet je dar Geertruida niet heeft lopen schutteren maar dat dit in opdracht van Koeman was, en eigelijk van Dijk zich niet aan zijn opdracht heeft gehouden, van Dijk kan heel goed wijzen naar anderen, en dat is het dan wel.

• St@m
  • Registratie: December 2001

St@m

@ Your Service

D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Dumfries moet zijn energie kwijt kunnen. Als die achter moet blijven heb je er niet zoveel aan. Geertruida deed het tegen Oostenrijk helemaal niet slecht, het was de mislukte tactiek die hem dwong te kiezen tussen de vrije man in het midden en de back. Dat was niet zijn schuld.

Dus het is OF Frimpong met Geertruida OF Dumfries met iemand ervoor die naar binnen trekt.
Dumfries moet doen wat de coach hem opdraagt te doen, het is geen kleuter die 4 rondjes om het schoolplein moet rennen om zijn energie kwijt te kunnen.. Geertruida deed het tegen Oostenrijk net zo slecht als de rest van het team. Hou op hoor.
Wat mij betreft klopt je conclusie niet en kunnen Dumfries en Frimpong prima samen in een elftal.

Edit: @piotr123 welk artikel? Ik zie geen heel artikel over Geertruida.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 27-06-2024 12:14 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:06
@St@m moet je een paar pagina's terug of naar VI maar dan moet je de pro versie hebben, het ging ook niet alleen over Geertruida, maar dat werd er wel uitgehaald in dit forum

[ Voor 17% gewijzigd door piotr123 op 27-06-2024 12:19 ]

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 09:59
Ik zou het lekker zo doen :-):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
                               Cody Gakpo     Brobbey

Ryan Gravenberch   Tijjani Reijnders   Xavi Simons

Daley Blind                                               Denzel Dumfries
                 Nathan Aké    Virgil van Dijk    Matthijs de Ligt

Bart Verbruggen

System | Racing is in my Blood

• D-e-n
  • Nu online
piotr123 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:17:
@St@m moet je een paar pagina's terug of naar VI maar dan moet je de pro versie hebben, het ging ook niet alleen over Geertruida, maar dat werd er wel uitgehaald in dit forum
Op youtube hebben ze ook "Rondje Oranje" waarin dit aan bod kwam. Met stilstaande beelden over de situaties. Ook als antwoord op @St@m

• Dr. Strangelove
D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Van Basten maakte er een duiventil van en had grote moeite met het kwalificeren. Ik herinner me een paar last minute goals tegen kleine tegenstanders. Onder druk van de spelers is hij daar op een bepaald moment mee gestopt en is wat behoudender gaan spelen en selecteren. En toen speelden we dat EK
Dat viel best mee. WK kwalificatie 2006 2x gelijk, 2x van angstgegner Tsjechië gewonnen.

2008 was iets lastiger maar nooit echt moeilijk, inderdaad verloren van Roemenië en Wit-Rusland maar die laatste was al nadat kwalificatie zeker was.

• D-e-n
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:04:
[...]
2008 was iets lastiger maar nooit echt moeilijk, inderdaad verloren van Roemenië en Wit-Rusland maar die laatste was al nadat kwalificatie zeker was.
Ik kan me nog zaadpotten herinneren tegen volgens mij Luxemburg en Moldavië met narrow escapes.

• aaaido
D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Dumfries en Frimpong moet je gewoon niet meer doen. Die lopen elkaar in de weg. Frimpong met Geertuida functioneerde prima, daar was ook nul twijfel wie de vrije man moest spelen. Dumfries met een naar binnen spelende rechter aanvallers heeft ook altijd gewerkt. Laten we in elk geval spelers benutten waar ze sterk zijn.

Je hebt nu overigens maar twee centrale middenvelders. Lijkt me niet verstandig. Waar ik Xavi nog wel zijn positie zie houden gaat Memphis dat daar dus echt niet doen.
Je klinkt nu heel erg als Koeman ;)

Je kan dan ook kiezen voor:

Gakpo - Malen - Frimpong
Depay
Reijnders - Schouten
Ake - van Dijk - De Vrij - Geertruida

Of

Gakpo - Weghorst - Malen
Depay
Reijnders - Schouten
Ake - van Dijk - De Vrij - Dumfries/Frimpong

Of heel defensief

Gakpo - Weghorst
Depay
Reijnders - Schouten
Ake - Blind/Ligt - van Dijk - De Vrij - Dumfries/Frimpong

• Dr. Strangelove
D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Ik kan me nog zaadpotten herinneren tegen volgens mij Luxemburg en Moldavië met narrow escapes.
Ik ook. Tientallen. Elke kwalificatieserie weer. Toegegeven, ik heb ze (goddank) niet meer helder in mijn hoofd.

• Dr. Strangelove
bazzemans schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:55:
[...]

Plus dat twee van de genoemde voorbeelden in de huidige tijdsgeest met VAR ook geregeld met rood zouden mogen inrukken.
VAR is met name in het strafschopgebied een game changer maar daarbuiten nog niet. En ons probleem ligt juist buiten het strafschopgebied m.i.

Je moet het ook slim doen, op de juiste plek en het hoeft niet altijd fysiek. Vooral Van Bommel was daar steengoed in.

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Klopt. Alleen Engelaar speelde daadwerkelijk op het EK en dus ook in die geweldige wedstrijden. Wie herinnert zich dat actief?

• D-e-n
  • Nu online
@aaaido
Qua zijkant bezetting bevalt me dat al beter ;) Ik vind spelen met maar twee middenvelders echter pure zelfmoord en Depay is in mijn ogen nooit een middenvelder, ook niet als je hem op tien zet. Het blijft van nature een aanvaller.

Volgens mij zijn er drie grove opties die je op diverse manieren kunt invullen qua spelers:

1.
Gewoon het 433 spelen waarmee we succesvol hebben geoefend maar tegen de Fransen en Oostenrijkers mee zijn gaan rotzooien. Dus met één open kant zonder pure buitenspeler. Daardoor bouw je op zoals je gewend bent. Denk aan de koppeltjes. Vd Ven-Depay aan de linkerzijde betekent dan Geertruida-Frimpong/Malen aan de andere kant. En Dumfries/Xavi op rechts houdt dus in dat je Aké/Gakpo op links hebt.
2.
Binnen dit systeem zou je één van de buitenspelers kunnen offeren om Depay schuin naast/achter Brobbey, Zirkzee of Weghorst te zetten. Een beetje zoals we op het eind tegen Oostenrijk speelden toen Xavi dat gat dat je daardoor op rechts had af en toe inging.
3.
Terug naar drie verdedigers en twee wingers die de hele flank bezetten. Dat kun je aanvallend en verdedigend inzetten want Maatsen, Blind, Frimpong, Dumfries zijn allemaal andere types. Maar dan gooi je dus je hele voorbereiding overboord

• bazzemans
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:42:
[...]

VAR is met name in het strafschopgebied een game changer maar daarbuiten nog niet. En ons probleem ligt juist buiten het strafschopgebied m.i.

Je moet het ook slim doen, op de juiste plek en het hoeft niet altijd fysiek. Vooral Van Bommel was daar steengoed in.
Niet helemaal met je eens over vooral in het strafschopgebied. Daarbuiten wordt er net zo goed opgetrden tegen grove overtredingen. Van Bommel en De Jong zouden dan zo nu en dan een probleem hebben gehad.

Laat onverlet dat ik het wel met je eens ben m.b.t. de over mijn lijk mentaliteit van degelijke spelers en dat we dat missen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Harribo schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 08:01:
Geertruida stond laatst middenveld of niet?
Je moet wat als we geen vm hebben.

Schouten oa stonden er maar bij en keken er naar.
Echt niet te geloven dat je zo passief verdedigt.
Als je Schouten een beetje kent, weet je dat hij én een uitstekende middelenbeheer is, én tamelijk goed CV kan spelen.

Ongeveer het beste dat er wat dat betreft in de Eredivisie rondliep.

Maar als je team er al 2 heeft en die doen hé-le-maal niets, loop je hen ook alleen maar in de weg als jij gaat lopen verdedigen bij de achterlijn en in de 16.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Overigens… contra-intuïtieve informatie. Vanuit statistieken. :Y)
Stemming rond Oranje bereikt een dieptepunt, maar de data geven juist aanleiding tot optimisme

Nederland is door naar de volgende ronde, maar na de pijnlijke nederlaag tegen Oostenrijk is er weinig hoop op een goed vervolg. Maar wat zeggen de data nu eigenlijk over de Nederlandse prestaties? Een analyse in zeven grafieken.

• PolarBear
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:03:
Overigens… contra-intuïtieve informatie. Vanuit statistieken. :Y)

[...]
Of cherrypicking. Ben van mening dat het middenveld hét grote probleem is van Oranje op dit moment. Alles er omheen is bijzaak, tegen Polen, Frankrijk en Oostenrijk liet het middenveld het in meer of mindere mate afweten. Elk team wat gedisciplineerd druk zet heeft een goede kans tegen dit Oranje.

(Naar mijn mening missen we toch echt Frenkie op het middenveld, wat je ook van hem vind hij kan in ieder geval onder druk voetballen).

• Tk55
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 17:20:
[...]

(Naar mijn mening missen we toch echt Frenkie op het middenveld, wat je ook van hem vind hij kan in ieder geval onder druk voetballen).
Eens! Hij is erg sterk aan de bal en kan onder druk met een snelle draai zijn man uitspelen. Zo creëert hij weer ruimte en kun je door.

We missen hem!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 23:30

ko9

Koeman ziet ook dat middenveld niet functioneert. Hij gaat Veerman niet meer opstellen, en moet ingrijpen.

Hij is een conservatieve trainer gebleken, die eerder op oude vertrouwde vriendjes terugvalt, dan doorselecteerd en frisse jonge spelers een kans geeft (Maatsen, Gravenberch, Zirkzee e.a.)

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe meer ik vrees dat hij dinsdag gewoon Wijnaldum in de basis gaat zetten. Met Dumfries en Depay uiteraard.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.

[ Voor 3% gewijzigd door ko9 op 27-06-2024 19:24 ]

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Die kwalificatie van 2008 was echt wel lucky, dat heb je goed onthouden:

1. Slovenië uit: 3 minuten voor tijd gewonnen door een dubbel van richting veranderd schot van Gio.
2. Albanië uit: In blessuretijd de winnende door Van Nistelrooy terwijl er onterecht een Albanees doelpunt werd afgekeurd.
3. Luxemburg: 2 keer 1-0 gewonnen in legendarische kutwedstrijden.
4. Albanië thuis: 2-1 gewonnen waarbij Albanië nog heel dicht bij de gelijkmaker kwam.

Dat zijn dus al 5 enorme kutwedstrijden.

• Dr. Strangelove
Dat soort wedstrijden zijn gewoon par for the course. Net alsof het in 1988, 1990, 1992, 1994, 1996, 2004 allemaal zo makkelijk ging. En dan laten we 2002, 2016 en 2018 maar even weg voor het gemak. En wat ervoor zat want dat heb ik niet meegemaakt, mijn oudste voetbalherinnering is die tennisbalbom op het veld thuis tegen Griekenland - 5x Bosman maar dat telde niet. Als je het nou over lucky kwalificatie hebt is dat er eentje om te noemen trouwens. We mochten in onze handen knijpen dat die wedstrijd overgespeeld moest worden.

Enige keren dat het (redelijk) overtuigend was waren 2008, 2010, 2012 en 2014.

Dus om 2006 er nou uit te pakken als argument dat Van Basten er een zooitje van maakte vind ik nogal dun.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:53:
Dat soort wedstrijden zijn gewoon par for the course. Net alsof het in 1988, 1990, 1992, 1994, 1996, 2004 allemaal zo makkelijk ging. En dan laten we 2002, 2016 en 2018 maar even weg voor het gemak. En wat ervoor zat want dat heb ik niet meegemaakt, mijn oudste voetbalherinnering is die tennisbalbom op het veld thuis tegen Griekenland - 5x Bosman maar dat telde niet. Als je het nou over lucky kwalificatie hebt is dat er eentje om te noemen trouwens. We mochten in onze handen knijpen dat die wedstrijd overgespeeld moest worden.

Enige keren dat het (redelijk) overtuigend was waren 2008, 2010, 2012 en 2014.

Dus om 2006 er nou uit te pakken als argument dat Van Basten er een zooitje van maakte vind ik nogal dun.
Daar heb je gelijk in maar mijn doel was ook niet om Van Basten af te zeiken. Veel meer om aan te tonen dat we flink mazzel hadden die kwalificatie.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

ko9 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:23:
Koeman ziet ook dat middenveld niet functioneert. Hij gaat Veerman niet meer opstellen, en moet ingrijpen.

Hij is een conservatieve trainer gebleken, die eerder op oude vertrouwde vriendjes terugvalt, dan doorselecteerd en frisse jonge spelers een kans geeft (Maatsen, Gravenberch, Zirkzee e.a.)

Hoe langer ik hier over nadenk, hoe meer ik vrees dat hij dinsdag gewoon Wijnaldum in de basis gaat zetten. Met Dumfries en Depay uiteraard.
Ik hoop dat ik ongelijk heb.
Kan Blind niet op het middenveld...?

Er moet sowieso een echte spits in de punt van de aanval. Waar je Depay dan neer zet boeit niet. Kan op 10, 9,5, linkerflank, bank, maakt me niet uit.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:08:
[...]

Kan Blind niet op het middenveld...?

Er moet sowieso een echte spits in de punt van de aanval. Waar je Depay dan neer zet boeit niet. Kan op 10, 9,5, linkerflank, bank, maakt me niet uit.
Volgens mij moet je Depay gewoon weer spits zetten.

• Dr. Strangelove
‘Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.’

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 20:59:
‘Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results.’
Als je geweldige alternatieven had zou het insanity zijn, nu is het gewoon vrij logisch natuurlijk. Laatste pot redelijk gespeeld, in tegenstelling tot 9 anderen. Dan zou het raar zijn om hem juist nu te wisselen. Plus je hebt geen alternatieven.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:45
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:14:
[...]

Als je geweldige alternatieven had zou het insanity zijn, nu is het gewoon vrij logisch natuurlijk. Laatste pot redelijk gespeeld, in tegenstelling tot 9 anderen. Dan zou het raar zijn om hem juist nu te wisselen. Plus je hebt geen alternatieven.
Je hebt Brobbey, Zirkzee en Weghorst als alternatief voor de 9. Depay is alleen niet een échte spits. Hij brak door als links buiten en heeft daar volgens mij het gros van z'n wedstrijden gespeeld. Maar op linksbuiten staat Gakpo en die doet 't tot nog toe goed en is je topscorer dit EK. Die ga je dan niet wisselen. Op rechts kan ie niet, dus blijft alleen de spits positie over voor 'm.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JanW schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:31:
[...]

Je hebt Brobbey, Zirkzee en Weghorst als alternatief voor de 9. Depay is alleen niet een échte spits. Hij brak door als links buiten en heeft daar volgens mij het gros van z'n wedstrijden gespeeld. Maar op linksbuiten staat Gakpo en die doet 't tot nog toe goed en is je topscorer dit EK. Die ga je dan niet wisselen. Op rechts kan ie niet, dus blijft alleen de spits positie over voor 'm.
Of op 10, aangezien is zich daar toch steeds naar terug laat zakken....

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:45
België deed het goed tegen Roemenië met Lukaku voorin. Die houdt ballen vast voor inkomende mensen. Zet Brobbey in de spits of Zirkzee met Gakpo en Depay daaromheen. Xavi, Reijnders en Schouten op het middenveld en je moet gewoon eenvoudig van Roemenië kunnen winnen.

Met Depay in de spits ga je waarschijnlijk weer tegen veel balverlies aanlopen op plaatsen waar je dat niet wil. Roemenië kan dan gaan counteren, wat ze graag willen.

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:57
Dr. Strangelove schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 19:53:
mijn oudste voetbalherinnering is die tennisbalbom op het veld thuis tegen Griekenland
Cyprus :o

• Dr. Strangelove
Oh duh ja Cyprus, daarna moesten we nog tegen Griekenland in die serie.

Als ik het terugzie begrijp ik niet dat die Cyprioten het veld niet zijn afgelopen. Echt schandalige actie.

[ Voor 64% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-06-2024 10:15 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:08:
Oh duh ja Cyprus, daarna moesten we nog tegen Griekenland in die serie.[YouTube: Bomincident Nederland - Cyprus 1987]

Als ik het terugzie begrijp ik niet dat die Cyprioten het veld niet zijn afgelopen. Echt schandalige actie.
En alleen Gullit loopt er naartoe...

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 08:57:
[...]

Of op 10, aangezien is zich daar toch steeds naar terug laat zakken....
Dat dus.

Moet kunnen met twee 'controleurs' in zijn rug.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Harribo
Kwam deze nog tegen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvEjFcyQ07z80nQZvva4fgA83f0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TakHnq6vZVRyNYhdoGxFa3wW.jpg?f=user_large

• D-e-n
  • Nu online
Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:33:
[...]

Dat dus.

Moet kunnen met twee 'controleurs' in zijn rug.
Maar dan krijg je dus de situatie van Oostenrijk in het kwadraat: want de tegenstander zal daar minimaal drie man tegenover stellen.

De enige optie om Memphis op tien te zetten is een variant waarbij je een vleugelaanvaller schrapt en vervangt door iemand die aan de binnenkant staat. Dan kun je verdedigend weer een blok van drie maken.

• Millie-ano
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 11:55:
[...]

Maar dan krijg je dus de situatie van Oostenrijk in het kwadraat: want de tegenstander zal daar minimaal drie man tegenover stellen.

De enige optie om Memphis op tien te zetten is een variant waarbij je een vleugelaanvaller schrapt en vervangt door iemand die aan de binnenkant staat. Dan kun je verdedigend weer een blok van drie maken.
Of een vleugelaanvaller die ook verdedigend uit de voeten kan (frimpong) waarmee je weer terug kantelt in balverlies.

• bazzemans
In de laatste persconferentie nemen Aké en Van Dijk het op voor Veerman. In eerste instantie natuurlijk mooi en goed dat ze het voor een teamgenoot opnemen. Dat hoort denk ik ook. Alleen voegen ze daar dan aan toe: "Opmerkingen in de media gingen te ver". Daarmee doelende op opmerkingen over dat zijn interlandcarrière hiermee ten einde is. Dat zou toch wel erg hard aankomen bij Joey, aldus Van Dijk en Aké. Dat zal best waar zijn maar het komt nou niet echt heel sterk over dit optreden in de media. Het woordje "snowflakes" zal al snel over de tongen rollen. Zouden ze zelf door hebben dat ze niet heel erg overkomen als een ploeg met ruggengraat?

• Millie-ano
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:15:
In de laatste persconferentie nemen Aké en Van Dijk het op voor Veerman. In eerste instantie natuurlijk mooi en goed dat ze het voor een teamgenoot opnemen. Dat hoort denk ik ook. Alleen voegen ze daar dan aan toe: "Opmerkingen in de media gingen te ver". Daarmee doelende op opmerkingen over dat zijn interlandcarrière hiermee ten einde is. Dat zou toch wel erg hard aankomen bij Joey, aldus Van Dijk en Aké. Dat zal best waar zijn maar het komt nou niet echt heel sterk over dit optreden in de media. Het woordje "snowflakes" zal al snel over de tongen rollen. Zouden ze zelf door hebben dat ze niet heel erg overkomen als een ploeg met ruggengraat?
Vraag je nou naar de aanwezigheid van het begrip, laat staan het überhaupt hebben van zelfreflectie bij een profvoetballer?

• D-e-n
  • Nu online
Millie-ano schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:10:
[...]

Of een vleugelaanvaller die ook verdedigend uit de voeten kan (frimpong) waarmee je weer terug kantelt in balverlies.
In mijn ogen moet het echt iemand zijn die aan de binnenkant kan spelen en daar voelt hij zich juist niet thuis. Enige optie die ik kan bedenken is Xavi. Zo speelden we op het eind ook een beetje tegen de Oostenrijkers.

Je kunt wellicht ook gewoon Depay de opdracht geven vanaf rechts te starten. Dan blijft de veldbezetting hetzelfde. Verdedigend gedraagt hij zich dan als rechtsbuiten, aanvallend mag hij dan aansluiten bij de spits. Dumfries en Xavi moeten dan in dat gat duiken op rechts.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-01 22:31
bazzemans schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 12:15:
Mja, nouja, ze hebben toch wel ene punt? Iemand afserveren op basis van één half uur. Dat is gewoon kansloos en zegt alles over het niveau van de journalist en blad in kwestie. Iedereen heeft wel eens een kutdag. Heb je die voorin, dan schiet je er geen bal in terwijl je 100 kansen krijgt. Dan is het 'kan gebeuren'. Krijg je zon dag in het midden of achterin, dan zorg je direct of indirect voor gevaarlijke situaties. Als dan zo'n zaad-journalist wilt scoren om te stellen dat het klaar is betreffende oranje, ja, ik snap dat ze daar wel wat van vinden. Ik vind het terecht. Kritiek op het spel wat gespeeld is, prima, laat de conclusie over de toekomst gewoon voor wat het is...wat een onzin.

Daarnaast, hij werd na 30 minuten gewisseld. Het is niet alsof we opeens alles domineerde en geen tegengoals meer kregen. Verre van.

Laten we gewoon bij het begin beginnen; maar al te vaak liep NIEMAND vrij, in het geval van balbezit. Waar kan je de bal dan kwijt? Nergens. NIEMAND wilde de bal hebben, niemand achterin speelde een mannetje uit, niemand had de leiding, niemand gaf aanwijzingen omtrent positionering, enz.

Ik kan niet anders concluderen dan dat we een waardeloze aanvoerder hebben en iemand die totaal ongeschikt is voor die rol. En eigenlijk zie ik in hem ook geen leidende centrale verdediger.

Maar dit probleem hebben we op het middenveld ook. De as lag gewoon open, doordekken zat er niet in, mannetje overnemen idem. We missen spelers met karakter en leiderschap in de basis.

• Dr. Strangelove
Zijn er echt journalisten die gezegd hebben dat Veerman’s interland carrière nu voorbij is?

Dan ben je echt wel een special kind of asshole.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-01 16:48
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 10:08:
Oh duh ja Cyprus, daarna moesten we nog tegen Griekenland in die serie.[YouTube: Bomincident Nederland - Cyprus 1987]

Bizar hoe lang ze gewoon doorgaan alsof er nies aan de hand is...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Wyke
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:57
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:52:
Zijn er echt journalisten die gezegd hebben dat Veerman’s interland carrière nu voorbij is?

Dan ben je echt wel een special kind of asshole.
Het kan er ook maar één zijn he, die smerige gluiperd van een Driessen. De kliksverkoper. Van mij mogen ze die een stadionverbod geven voor iedere europees stadion tot aan de 8e klasse amateurs.
Pagina: 1 ... 158 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!