[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 159 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Laten we ook hopen dat het weer niet op strafschoppen aankomt dinsdag. Dat Bart er eentje kan stoppen geloof ik nog wel maar we hebben echt geen goede nemers. Dat is de laatste 2 jaar wel gebleken.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:48
eric.1 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Mja, nouja, ze hebben toch wel ene punt? Iemand afserveren op basis van één half uur. Dat is gewoon kansloos en zegt alles over het niveau van de journalist en blad in kwestie. Iedereen heeft wel eens een kutdag. Heb je die voorin, dan schiet je er geen bal in terwijl je 100 kansen krijgt. Dan is het 'kan gebeuren'. Krijg je zon dag in het midden of achterin, dan zorg je direct of indirect voor gevaarlijke situaties. Als dan zo'n zaad-journalist wilt scoren om te stellen dat het klaar is betreffende oranje, ja, ik snap dat ze daar wel wat van vinden. Ik vind het terecht. Kritiek op het spel wat gespeeld is, prima, laat de conclusie over de toekomst gewoon voor wat het is...wat een onzin.

Daarnaast, hij werd na 30 minuten gewisseld. Het is niet alsof we opeens alles domineerde en geen tegengoals meer kregen. Verre van.

Laten we gewoon bij het begin beginnen; maar al te vaak liep NIEMAND vrij, in het geval van balbezit. Waar kan je de bal dan kwijt? Nergens. NIEMAND wilde de bal hebben, niemand achterin speelde een mannetje uit, niemand had de leiding, niemand gaf aanwijzingen omtrent positionering, enz.

Ik kan niet anders concluderen dan dat we een waardeloze aanvoerder hebben en iemand die totaal ongeschikt is voor die rol. En eigenlijk zie ik in hem ook geen leidende centrale verdediger.

Maar dit probleem hebben we op het middenveld ook. De as lag gewoon open, doordekken zat er niet in, mannetje overnemen idem. We missen spelers met karakter en leiderschap in de basis.
Je gaat een beetje voorbij aan mijn punt. Het is ook een zwaar overdreven standpunt en belachelijk om zo naar buiten te brengen. Ik gaf ook al aan dat het m.i. terecht is en zelfs goed dat ze het voor hun teamgenoot opnemen. Waar het mij om gaat is dat deze groep naar buiten toe niet overkomt als een zeer sterk in de schoenen staande groep mannen. Ze zijn nogal snel van hun stuk en verbolgen ergens over. Denk ik aan de boycot bijvoorbeeld. Je kan niet aan de ene kant grote woorden hebben en aan de andere kant zo slecht omgaan met kritiek (al dan niet overtrokken of onterecht). Je moet er dan ook (ten dele) boven kunnen staan. Steun elkaar, uit het naar buiten, laat het daarbij en laat vervolgens je voeten spreken. Dat mis ik bij deze groep.

Verwijderd

Wyke schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:15:
Het kan er ook maar één zijn he, die smerige gluiperd van een Driessen. De kliksverkoper. Van mij mogen ze die een stadionverbod geven voor iedere europees stadion tot aan de 8e klasse amateurs.
Wim Kieft - Die zal hem niet meer opstellen.

Kees Luijckx - De volgende staat al klaar. Je krijgt niet zo heel veel kansen als international.

Valentijn Driessen - zal zijn interlandcarrière onder deze bondscoach ten einde zijn

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:43:
[...]

Kees Luijckx - De volgende staat al klaar. Je krijgt niet zo heel veel kansen als international.

Valentijn Driessen - zal zijn interlandcarrière onder deze bondscoach ten einde zijn
Dat is het neveneffect van zo een slechte wedstrijd spelen.

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:34
Waar zouden jullie kaarten voor deze wedstrijd verkopen? Is de enige optie marktplaats? Ik heb niet zo een hoge pet op over handelen op marktplaats maar ken niet echt een andere mogelijkheid.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:23

Fiber

Beaches are for storming.

Beavbusi schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:51:
Waar zouden jullie kaarten voor deze wedstrijd verkopen? Is de enige optie marktplaats? Ik heb niet zo een hoge pet op over handelen op marktplaats maar ken niet echt een andere mogelijkheid.
Vraag & Aanbod overig

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:43:
[...]

Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:44:
[...]

Dat is het neveneffect van zo een slechte wedstrijd spelen.
2 Artikelen van De Telegraaf, ik begin niet eens met lezen.

Verder natuurlijk een mooie woordspeling met de username, maar het is wel onzin om te stellen dat iemand op basis van 1 - 2 slechte wedstrijden niet meer gaat spelen. Als dat zo was dan zou Gaaei nooit meer een bal trappen op basis van al zijn slechte wedstrijden afgelopen seizoen én het feit dat hij in 1 seizoen zelfs 2 keer voortijdig gewisseld is door 2 verschillende trainers. Maar die is ook gewoon weer in de basis verschenen en heeft sindsdien een assist en goal gemaakt dacht ik?

Veerman speelde inderdaad een slechte wedstrijd. Maar dat deden 9 andere veldspelers ook. In het NL elftal krijg je inderdaad minder wedstrijden en dus minder kansen, maar Veerman heeft samen met Schouten bewezen prima een middenveld te kunnen bezetten. Komt echt wel weer :)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:15:
Laten we ook hopen dat het weer niet op strafschoppen aankomt dinsdag. Dat Bart er eentje kan stoppen geloof ik nog wel maar we hebben echt geen goede nemers. Dat is de laatste 2 jaar wel gebleken.
De Roemenen hebben 8 v/d 16 strafschoppen sinds 2016/17 gemist.

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 14:15:
Hier was een item over bij Makkelijk Scoren. We verliezen relatief veel penalty series, niet omdat we relatief veel missen, maar omdat we relatief weinig stoppen.
Dus Bart kan weleens het verschil gaan maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Exocet op 28-06-2024 17:08 ]

Verwijderd

Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Hier was een item over bij Makkelijk Scoren. We verliezen relatief veel penalty series, niet omdat we relatief veel missen, maar omdat we relatief weinig stoppen.
Dus Bart kan weleens het verschil gaan maken.

[YouTube: Oranje en penalty's | Makkelijk Scoren S3]
Die had ik ook gezien maar dan ga je dus serieus spelers uit de jaren 90 en 2000 (Koeman,
Bergkamp, Rijkaard, Van Persie, Robben, Kuijt) die goed een penalty konden nemen vergelijken met onze huidige nemers?

Denk dat we recent wel hebben aangetoond dat deze lichting daar niet zo goed in is:

Depay: Veel gemist.
Weghorst: Veel gemist.
Van Dijk: Vorig WK gemist.

Wie gaat hem precies nemen dan bij ons?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Die had ik ook gezien maar dan ga je dus serieus spelers uit de jaren 90 en 2000 (Koeman,
Bergkamp, Rijkaard, Van Persie, Robben, Kuijt) die goed een penalty konden nemen vergelijken met onze huidige nemers?

Denk dat we recent wel hebben aangetoond dat deze lichting daar niet zo goed in is:

Depay: Veel gemist.
Weghorst: Veel gemist.
Van Dijk: Vorig WK gemist.

Wie gaat hem precies nemen dan bij ons?
Volg de hele video. Wij schijnen gemiddeld niet veel te missen maar onze keepers houden te weinig tegen.
Grappige leuke video trouwens :)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Harribo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Volg de hele video. Wij schijnen gemiddeld niet veel te missen maar onze keepers houden te weinig tegen.
tja als je bijna geen kansen hebt dan mis je inderdaad weinig.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:42
@Deadsy , het gaat over penaltyseries ;)

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-01 19:52

DirtyBird

Praktiserend denker

Denman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:59:
[...]

[...]

Verder natuurlijk een mooie woordspeling met de username, maar het is wel onzin om te stellen dat iemand op basis van 1 - 2 slechte wedstrijden niet meer gaat spelen. Als dat zo was dan zou Gaaei nooit meer een bal trappen op basis van al zijn slechte wedstrijden afgelopen seizoen én het feit dat hij in 1 seizoen zelfs 2 keer voortijdig gewisseld is door 2 verschillende trainers. Maar die is ook gewoon weer in de basis verschenen en heeft sindsdien een assist en goal gemaakt dacht ik?

Veerman speelde inderdaad een slechte wedstrijd. Maar dat deden 9 andere veldspelers ook. In het NL elftal krijg je inderdaad minder wedstrijden en dus minder kansen, maar Veerman heeft samen met Schouten bewezen prima een middenveld te kunnen bezetten. Komt echt wel weer :)
Volgens mij laat Veerman bij PSV zien een prima middelvelder te zijn. Hij is ook niet voor niks opgeroepen.
Hij had volgens mij een beetje een rol als spelverdeler dus logisch dat je veel ballen krijgt en ook logisch dat je er veel verspeeld als niemand zich aanbiedt. Zit vast een of andere -bias in waarvan ik de naam niet weet.
Ik kreeg bij de wissel een beetje het gevoel dat Koeman hem slachtofferde als de zwarte piet van het collectief slechte spel en, niet te vergeten, zijn eigen mislukte strategie (of tenminste het overbrengen ervan).
Ik vind het in ieder geval sneu voor Veerman en ik vind dat hem niks meer te verwijten valt dan ieder ander van het team (excl. Verbruggen en Aké :p ).

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:19
Denman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 16:59:
[...]

[...]

Tja alsof die andere (voetbal)sites (maar ook andere) hun stijl niet van de Televaag afkijken. :+

Verwijderd

Harribo schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Dat heb ik gedaan en dan blijft mijn vraag staan. Wie moeten de strafschoppen nu gaan nemen bij ons?

• bazzemans
DirtyBird schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:24:
[...]

Volgens mij laat Veerman bij PSV zien een prima middelvelder te zijn. Hij is ook niet voor niks opgeroepen.
Hij had volgens mij een beetje een rol als spelverdeler dus logisch dat je veel ballen krijgt en ook logisch dat je er veel verspeeld als niemand zich aanbiedt. Zit vast een of andere -bias in waarvan ik de naam niet weet.
Ik kreeg bij de wissel een beetje het gevoel dat Koeman hem slachtofferde als de zwarte piet van het collectief slechte spel en, niet te vergeten, zijn eigen mislukte strategie (of tenminste het overbrengen ervan).
Ik vind het in ieder geval sneu voor Veerman en ik vind dat hem niks meer te verwijten valt dan ieder ander van het team (excl. Verbruggen en Aké :p ).
Nee, weinig Bias. Van de 10 Oranje spelers die slecht speelde, was Veerman degene die door de ondergrens ging. Dat had niet (alleen) te maken met dat hij veel ballen kreeg. Hij had ook pech en struikelde over de bal. Met je laatste zinnen ben ik het helemaal eens. Het is hartstikke sneu voor een sympathieke gozer s Veerman. Ik weet niet meer wie het hier opperde dat Koeman beter op dat moment 2 spelers had kunnen wisselen om een signaal te geven. Dan was de nadruk ook niet zo op Veerman komen te liggen. Want ondanks dat hij echt de slechtste was, blijft het een collectief falen. Alleen Verbruggen wist zich aan de malaise te onttrekken.

• Exocet
  • Niet online
DirtyBird schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:24:
[...]

Het is een prima middenvelder bij PSV inderdaad, op Eredivisie niveau. Zodra het niveau omhoog gaat, kan hij zijn geliefde spel niet spelen.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:57:
[...]

Dat heb ik gedaan en dan blijft mijn vraag staan. Wie moeten de strafschoppen nu gaan nemen bij ons?
Dumfries, Verbruggen, Gakpo, Reijnders en de Vrij.

• Fiber

Fiber

DeKever schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:06:
[...]

En wellicht Ake, Blind, Geertruida...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

DeKever schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:06:
[...]

Dat gaat echt lachen worden.

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 22:25:
[...]

Dat gaat echt lachen worden.
Leg eens uit...?

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Exocet schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Het is een prima middenvelder bij PSV inderdaad, op Eredivisie niveau. Zodra het niveau omhoog gaat, kan hij zijn geliefde spel niet spelen.
Inderdaad. Hij is keer op keer door de mand gevallen op hogere niveaus en als hij onder druk gezet wordt. En eerlijk is eerlijk, met een fitte De Jong en Koopmeiners had ie ook niet gespeeld.
Dus ja, is zijn interland carrière voorbij? Vast niet.
Gaat hij nog veel minuten maken? Denk het niet.

• Harribo
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:57:
[...]

Ook een goede vraag... We hebben veel slapzakken.
Maar Depay schijnt die wél raak te schieten niet?
Verder... Malen, gakpo, Xavi.... Spitsen..
En uiteraard Weghorst :)

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:29

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Harribo schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:10:
[...]

Ook een goede vraag... We hebben veel slapzakken.
Maar Depay schijnt die wél raak te schieten niet?
Verder... Malen, gakpo, Xavi.... Spitsen..
En uiteraard Weghorst :)
Spitsen? Is toch de aanvoerster van het vrouwenelftal? :S
Is dat de dark horse van Koeman?. Lijkt mij wel lachen juist :+

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

• bazzemans
Toch zou ik Veerman niet per definitie afschrijven. Hij heeft een specifieke kwaliteit die voor iedere elftal heel waardevol kan zijn. Er zijn nu eenmaal niet zoveel spelers die overzicht hebben, gevoel voor ruimte én de bal daar ook kunnen krijgen. Het ontbeert hem echter (nog) aan handelingssnelheid om dat ook onder grotere druk te doen. Dat kan ook gewenning/(gebrek aan) ervaring zijn. Met alle respect voor PSV en de Eredivisie, het is denk ik zaak dat hij elke week een wedstrijd op een hoger niveau gaat spelen. Pas dan kan je eigenlijk oordelen of hij zich aan dat niveau kan aanpassen. Hij is "pas" 25. Pas tussen aanhalingstekens, omdat we in Nederland geneigd zijn iemand aan al de oud te vinden. Terwijl in het buitenland, in grotere competities, dat nog worden gezien als spelers die over 2-4 jaar pas hun top bereiken. Mogelijk zit die rek er bij Veerman ook nog in. Komt bij dat sommige spelers zich nu eenmaal pas op latere leeftijd (door) ontwikkelen en in mijn beleving zie je dat vaker bij het type speler als Veerman dan bij bijvoorbeeld een spits of buitenspeler. E.e.a. heeft natuurlijk ook te maken met de (sleutel)positie op het veld, waardoor er minder snel voor aankomend talent wordt gekozen en vaker voor zekerheid van ervaring. De ontwikkeling van talent is nu eenmaal niet zo rechtlijnig.

TLDR; Kortom ik zie best mogelijkheden voor Veerman om zich nog verder te ontwikkelen en zou hem zeker nog niet afschrijven (voor Oranje).

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
bazzemans schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:18:
Toch zou ik Veerman niet per definitie afschrijven. Hij heeft een specifieke kwaliteit die voor iedere elftal heel waardevol kan zijn. Er zijn nu eenmaal niet zoveel spelers die overzicht hebben, gevoel voor ruimte én de bal daar ook kunnen krijgen. Het ontbeert hem echter (nog) aan handelingssnelheid om dat ook onder grotere druk te doen. Dat kan ook gewenning/(gebrek aan) ervaring zijn. Met alle respect voor PSV en de Eredivisie, het is denk ik zaak dat hij elke week een wedstrijd op een hoger niveau gaat spelen. Pas dan kan je eigenlijk oordelen of hij zich aan dat niveau kan aanpassen. Hij is "pas" 25. Pas tussen aanhalingstekens, omdat we in Nederland geneigd zijn iemand aan al de oud te vinden. Terwijl in het buitenland, in grotere competities, dat nog worden gezien als spelers die over 2-4 jaar pas hun top bereiken. Mogelijk zit die rek er bij Veerman ook nog in. Komt bij dat sommige spelers zich nu eenmaal pas op latere leeftijd (door) ontwikkelen en in mijn beleving zie je dat vaker bij het type speler als Veerman dan bij bijvoorbeeld een spits of buitenspeler. E.e.a. heeft natuurlijk ook te maken met de (sleutel)positie op het veld, waardoor er minder snel voor aankomend talent wordt gekozen en vaker voor zekerheid van ervaring. De ontwikkeling van talent is nu eenmaal niet zo rechtlijnig.
TLDR; Kortom ik zie best mogelijkheden voor Veerman om zich nog verder te ontwikkelen en zou hem zeker nog niet afschrijven (voor Oranje).
Bij psv lopen er spelers omheen die meer kunnen zorgen dat hij wel de tijd krijgt. Maar hij laat zich er daar ook veelvuldiger uitzakken om de tijd te krijgen.
Een beetje wat de Jong ook doet, maar die voetbalt zich eronderuit. Het jammere (momenteel) van Veerman is dat hij tijd nodig heeft en de bal niet in een keer kan door spelen, in elk geval met een stuk minder gevoel.
Wanneer hij net name het uitspelen van 1 man zou beheersen kan hij zichzelf de tijd verschaffen, maar dat zie ik hem niet ontwikkelen. Hij moet eigenlijk een breker (niet de Roon, meer type Koopmeiners die ook een goede pass heeft) om zich heen hebben zodat tegenstanders moeten kiezen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09
bazzemans schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 09:18:
Hij is "pas" 25. Pas tussen aanhalingstekens, omdat we in Nederland geneigd zijn iemand aan al de oud te vinden. Terwijl in het buitenland, in grotere competities, dat nog worden gezien als spelers die over 2-4 jaar pas hun top bereiken.
Natuurlijk kan Veerman zich nog ontwikkelen maar een topper in de categorie Rijkaard, Seedorf, Davids etc.. gaat het gewoon niet worden. Dan had hij echt al wat verder moeten zijn. En juist in de grotere competities breken de topspelers sneller door dan hier. De Engelse selectie barst van de begin twintigers (en zelfs tieners) en ook bij Barcelona zie je dat de ene na de andere jonge speler direct een hoog niveau heeft.

Jonge Nederlandse aanvallers en aanvallende middenvelders in de eredivisie: het is praktisch een niet bestaand verschijnsel. Ik kom niet verder dan Brobbey en daarbij is het nog de vraag of het een wereldtopper in spe is. Ik herhaal het nog maar eens: het is geen toeval dat Xavi in het buitenland is opgeleid.

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:18
Depay en Wijnaldum zijn allebij op de training verschenen met een nieuwe coupe. Afro style.

Het is ze allemaal gegund hoor, maar sjongejonge je zou toch verwachten dat de focus ergens anders zou liggen dan van wat ik nou weer eens met m'n haar ga doen...

Ik duik alvast weg hier, want ik ben van een andere generatie denk ik. Maar van mij hoeft dat allemaal niet zo van die over het paard getilde multi miljonairs.

Fijne zaterdag verder :)

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:17
D-e-n schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:02:
[...]
Jonge Nederlandse aanvallers en aanvallende middenvelders in de eredivisie: het is praktisch een niet bestaand verschijnsel. Ik kom niet verder dan Brobbey en daarbij is het nog de vraag of het een wereldtopper in spe is. Ik herhaal het nog maar eens: het is geen toeval dat Xavi in het buitenland is opgeleid.
In het huidige voetbal, spelen de echte talenten al voor hun 16-18e voor een buitenlandse club.
De nederlandse clubs hebben simpelweg niet de aantrekkingskracht/kapitaal om structureel in dit spel mee te kunnen blijven.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• D-e-n
Bossie schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:03:
[...]

In het huidige voetbal, spelen de echte talenten al voor hun 16-18e voor een buitenlandse club.
De nederlandse clubs hebben simpelweg niet de aantrekkingskracht/kapitaal om structureel in dit spel mee te kunnen blijven.
Is dat zo? En waarom zien we die dan nooit meer ergens terug?

• Bossie
D-e-n schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Is dat zo? En waarom zien we die dan nooit meer ergens terug?
Omdat het merendeel (99%) niet goed genoeg is voor de echte top en vervolgens maximaal bij een subtopper in de premier league terecht komt.

Wat je waarschijnlijk wel regelmatig ziet langskomen is dat een 16-18 jarige speler naar de jeugdopleiding van buitenlandse club gaat.

@DutchOwnage toch ff gegoogled, ik heb niet dit haar maar het lijkt er op dat het gewoon los zit ivm gebonden etc of hoe dit ook heet?

Echter als Big Meeks zijn kappert laat overkomen om “fresh” te zijn tv, dan zouden deze boys dit ook wel op een soortgelijke manier geregeld hebben.

Het is wel komkommertijd zeg :X

[ Voor 26% gewijzigd door Bossie op 29-06-2024 14:12 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• DutchOwnage
Memphis Depay en Georginio Wijnaldum met afrokapsel op trainingsveld

https://www.ad.nl/ek-voet...p-trainingsveld~adab17e3/

Boeit ook verder niet joh. Het staat ze goed....

• Advizor
DutchOwnage schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:02:
Depay en Wijnaldum zijn allebij op de training verschenen met een nieuwe coupe. Afro style.

Het is ze allemaal gegund hoor, maar sjongejonge je zou toch verwachten dat de focus ergens anders zou liggen dan van wat ik nou weer eens met m'n haar ga doen...

Ik duik alvast weg hier, want ik ben van een andere generatie denk ik. Maar van mij hoeft dat allemaal niet zo van die over het paard getilde multi miljonairs.

Je bent niet de enige hoor, ik vind het ook verschrikkelijk. Dat continu de aandacht willen opeisen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:12

St@m

@ Your Service

DutchOwnage schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:02:

Haha, Jezus.. ze zijn na 2 weken naar de kapper geweest.. och och wat zijn ze over het paard getild.

En wat moeten ze dan de godganse dag doen? Alleen maar bezig zijn met voetbal? Verplicht FIFA spelen op de PlayStation ofzo? Oeioeioei.. ze zijn een uurtje naar de kapper geweest! Nederland weer op z'n smalst.

Sowieso ga ik ook bijna eens in de 2 weken naar de kapper, en ik weet dat er mensen zijn die nog vaker gaan. Lekker boeiend.

Edit: sterker nog, als ik de foto's zie denk ik dat ze gewoon de elastiekjes uit hun haar hebben gehaald. Wat een kansloze figuren, al die aandacht opeisen zeg, bah!

Edit 2: ik dat ook minimaal Gakpo, De Vrij en Reijnders naar de kapper zijn geweest op de foto.. klootzakken!

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 29-06-2024 14:33 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Fiber

Fiber

DutchOwnage schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:17:

Als ze daarmee de ballen er dinsdag ook inkoppen, in het juiste doel, dan vergeef ik het ze graag...

Maar goed, wij liepen vroeger ook met een Gullit pruik op:

Afbeeldingslocatie: https://c8.alamy.com/comp/G9AXBY/soccer-european-championships-euro-88-west-germany-group-two-netherlands-G9AXBY.jpg

Maar ik ben toch iets meer van deze look:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/4b/1d/87/4b1d8751d73dd7f691a78d2660e218e4.jpg

:7

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02

Afleidingsmanoeuvre voor het slechte voetbal :+

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:36
Boeie dat haar, meer schuld aan dit geneuzel heeft de pers die alles doen voor om zoveel mogelijk kliks te krijgen. En zelfs de pers kan er eigenlijk maar weinig aan doen want ze moeten ergens over schrijven.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000

Kroeskop heette dat in de jaren 70/begin 80, toen vond ik dat relaxt. :) Maar zoals ze het nu hebben is wat meer van deze tijd.

• bazzemans
D-e-n schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 12:02:
[...]

Natuurlijk kan Veerman zich nog ontwikkelen maar een topper in de categorie Rijkaard, Seedorf, Davids etc.. gaat het gewoon niet worden. Dan had hij echt al wat verder moeten zijn. En juist in de grotere competities breken de topspelers sneller door dan hier. De Engelse selectie barst van de begin twintigers (en zelfs tieners) en ook bij Barcelona zie je dat de ene na de andere jonge speler direct een hoog niveau heeft.
Dat Veerman het niveau van de door jou genoemde spelers zou halen, beweerde ik ook nergens. Wat betreft de leeftijd dat spelers doorbreken, het één sluit het ander niet uit. Dat het doorgaans jonge talenten zijn die doorbreken, sluit niet uit dat er nog altijd laatbloeiers zijn. In wezen zeg je daar dus eigenlijk niet zoveel mee. Ik ben er echt stellig van overtuigd dat we talent niet goed tot ontwikkeling brengen, juist omdat we in Nederland spelers afschrijven als ze op hun 21/22ste nog geen vaste waarde zijn. Engeland is verhoudingsgewijs een groot land, dus die kunnen uit een grotere pool putten. Als klein landje zul je elk talent moeten koesteren, ook de laatbloeiers.
Ach om het in perspectief te plaatsen, 10 jaar geleden waren er geen topverdedigers afkomstig uit de Eredivisie. Inmiddels zien we toch een aantal toppers die toch echt hun jeugd bij een Nederlandse BVO hebben doorlopen. Het is allemaal relatief betrekkelijk.

Wat is volgens jou de reden dan dat we bij Nederlandse BVO's geen topaanvallers meer opleiden?

Edit: wat ik in ieder geval opvallend vind is dat de Ajax-opleiding al een aantal jaren een vrij laag rendement haalt, zeker op het gebied van aanvallers. De spelers uit de Ajax-jeugd die nu bij Oranje zitten, gingen daar eerst weg om vervolgens via een omweg (vooral via PSV) te slagen (op zekere hoogte) in het betaalde voetbal. Dat is toch opvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 29-06-2024 15:31 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
bazzemans schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:27:
[...]

Dat Veerman het niveau van de door jou genoemde spelers zou halen, beweerde ik ook nergens. Wat betreft de leeftijd dat spelers doorbreken, het één sluit het ander niet uit. Dat het doorgaans jonge talenten zijn die doorbreken, sluit niet uit dat er nog altijd laatbloeiers zijn. In wezen zeg je daar dus eigenlijk niet zoveel mee. Ik ben er echt stellig van overtuigd dat we talent niet goed tot ontwikkeling brengen, juist omdat we in Nederland spelers afschrijven als ze op hun 21/22ste nog geen vaste waarde zijn. Engeland is verhoudingsgewijs een groot land, dus die kunnen uit een grotere pool putten. Als klein landje zul je elk talent moeten koesteren, ook de laatbloeiers.

[...]

Ach om het in perspectief te plaatsen, 10 jaar geleden waren er geen topverdedigers afkomstig uit de Eredivisie. Inmiddels zien we toch een aantal toppers die toch echt hun jeugd bij een Nederlandse BVO hebben doorlopen. Het is allemaal relatief betrekkelijk.

Wat is volgens jou de reden dan dat we bij Nederlandse BVO's geen topaanvallers meer opleiden?

Edit: wat ik in ieder geval opvallend vind is dat de Ajax-opleiding al een aantal jaren een vrij laag rendement haalt, zeker op het gebied van aanvallers. De spelers uit de Ajax-jeugd die nu bij Oranje zitten, gingen daar eerst weg om vervolgens via een omweg (vooral via PSV) te slagen (op zekere hoogte) in het betaalde voetbal. Dat is toch opvallend.
Net wat je zegt we zijn een klein land de ene keer is de lichting beter en de andere keer wat minder

Wat ook mee speelt is de doorstroming de grote clubs kopen liever spelers dan dat ze eigen jeugd gebruiken de keren dat ze het doen is vaak uit geldnood.de jeugd is meer een verdienmodel geworden

• D-e-n
@bie100
@bazzemans
@Bossie
Als je even terug rekent kun je zeggen dat het nu eigenlijk al twintig jaar slecht gesteld is met het aanvallende talent in Nederland. Toen kwamen Robben, van Persie, Sneijder en vd Vaart door. Dat kan geen toeval meer zijn. De vaak genoemde "droogte" in de jaren tachtig is er niks bij. Gullit, van Basten en Rijkaard dienden zich in 1982 al aan tenslotte.

Vroeg vertrekkende jeugdspelers verklaart het niet helemaal denk ik want dan zou er toch ergens eens een aanvaller moeten opduiken die het via die weg maakt, zoals verdediger Aké. Ik zou eerder denken dat we ook echt iets fout doen in Nederland. We zijn wellicht te voorzichtig met het brengen. Ik erger me vaak dood aan talenten van topclubs die hun "tijd verdoen" in een Jong elftal tussen eerste divisie spelers. Maar wellicht leiden we anno 2024 ook gewoon ouderwets op en heeft het buitenland ons ingehaald

• Bossie
Fiber schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:28:
[...]

Als ze daarmee de ballen er dinsdag ook inkoppen, in het juiste doel, dan vergeef ik het ze graag...

Maar goed, wij liepen vroeger ook met een Gullit pruik op
Vroeger :? :+

• bazzemans
TLDR; als je talentontwikkeling niet interessant vindt dan niet verder lezen.

In die 20 jaar kwamen ze van heinde en verre om van de Nederlandse opleidingen te leren. De KNVB en o.a Ajax verkondigden hun visie over de gehele wereld. Mogelijk hebben andere landen ons dus minimaal bijgehaald. Wellicht is er ook sprake van de wet van de remmende voorsprong. Anderzijds. AZ won vorig jaar nog de Youth League, misschien trouwens juist ook wel omdat een deel daarvan al minuten had gemaakt in het betaald voetbal bij Jong AZ waardoor de gewend waren aan een bepaald fysieke spel.

Wat ik qua talentontwikkeling/-herkenning heel interessant vind zijn de bevindingen van Rasmus Ankersen waarover hij schrijft in zijn boek The Gold Mine Effect. Hij onderzocht hoe (verborgen) talenten te identificeren en ontwikkelen. Hij reisde zes maanden lang de wereld rond en bezocht 'goudmijnen' van talent, zoals het Ethiopische dorp waar de beste middellangeafstandslopers zijn opgegroeid, de Zuid-Koreaanse golfers en een atletiekclub in Kingston, Jamaica, die veel wereldklasse sprinters heeft voortgebracht. Hij komt tot een zevental belangrijke lessen:

1. **Talent is niet aangeboren, maar ontwikkeld**: Ankersen benadrukt dat talent vaak wordt gevormd door de omgeving en de omstandigheden waarin iemand opgroeit.
2. **De kracht van de juiste motivatie**: Hij legt uit hoe intrinsieke motivatie en passie cruciaal zijn voor het bereiken van hoge prestaties.
3. **Het belang van rolmodellen**: Het hebben van succesvolle voorbeelden in de buurt kan een enorme invloed hebben op de ontwikkeling van talent.
4. **De waarde van harde omstandigheden**: Moeilijke omstandigheden kunnen mensen dwingen om harder te werken en creatiever te zijn, wat leidt tot betere prestaties.
5. **De rol van cultuur**: Een cultuur die hoge prestaties waardeert en ondersteunt, kan een groot verschil maken in het ontwikkelen van talent.
6. **Het belang van gerichte oefening**: Ankersen benadrukt dat niet alle oefening gelijk is; gerichte en bewuste oefening is essentieel voor het verbeteren van vaardigheden.
7. **De kracht van geloof en verwachting**: Het geloof in eigen kunnen en de verwachtingen van anderen kunnen een sterke invloed hebben op de prestaties van een individu.

Opvallend is in ieder geval (vind ik) dat de meest fantastische voorzieningen en dergelijke er niet in staan. In tegendeel zelfs, puntje 4 rept over harde omstandigheden. Kortom, misschien hebben onze talenten het wel té goed.

Daarnaast speelt ook de pool van motorisch vaardige kinderen (al dan niet specifiek op voetbal) waaruit je kan putten een rol. We zijn een klein land, dus vanzelfsprekend heb je al een kleinere pool. Deze hangt ook samen met punt 3 van Ankersen. De Jamaicaanse sprinters zijn van wereldklasse en ontzettende rolmodellen voor de jeugd aldaar. Er is werkelijk geen kind in Jamaica die niet een keer geprobeerd heeft 50m of 100m te sprinten. Als je daarbij dan goed oplet dan kan je daaruit de vaardige bewegers (voor hard rennen) er makkelijker uitpikken en de vervolgens opleiden (punt 1 van Ankersen). Met een hogere welvaart zijn de alternatieven voor sport, en dus ook voetbal, veelvuldig in Nederland aanwezig. Daar "lekt" dus ook talent weg. Tel daarbij op dat de motorische vaardigheden van kinderen achteruit hollen dan heb je een serieus probleem bij een al kleine pool aan potentiële talenten. Mocht je je afvragen hoe het komt dat de motorische vaardigheden afnemen? In een recent verleden is besloten om de vakleerkracht bewegingsonderwijs op het basisonderwijs eruit te gooien. Geen verstandige keuze, maar niet de belangrijkste bijdrager aan het afnemen van motorische vaardigheden onder kinderen. Het gaat om de meest basale vorm van sport en spel: buitenspelen. Kinderen spelen nauwelijks nog buiten. Een kind van nu beweegt in tien jaar tijd ongeveer net zoveel buiten als een kind geboren in 1985 in een jaar. Dat zijn schrikbarende cijfers. Dat is enerzijds gevolg van andere vrijetijdsbestedingen (die op zichzelf overigens ook andere voordelen met zich mee kunnen brengen) als ook het aantal speelminuten op de basisschool dat drastisch is teruggelopen. We creëren zo gezegd dus onze eigen problemen.

Het Geldersmodel voor talentontwikkeling "Sportief Groot Worden" vind ik een mooi model om dit tegen te gaan. Daarin is opgenomen dat je moet investeren in de breedte, aan de onderkant. O.a. zoveel mogelijk kinderen testen en meten op beweeg aardigheden en hen motorisch vaardiger maken door goed bewegingsonderwijs, voldoende en kwalitatief goede speel- en sportplekken in de woonomgeving van kinderen, goede jeugdopleidingen en doorverwijzing naar sportclubs die oog hebben voor breed motorische vaardigheden bij talentontwikkeling en Regionale TrainsCentra (RTC) van hoge kwaliteit. Er is echt nog een wereld te winnen.

Lastige van het verhaal? De KNVB heeft nogal last van het "not invented here syndrome". Die doen dus vooral niet mee met dit soort ontwikkelingen (of slechts half) en trekken hun eigen plan. BVO's staan veel meer open voor samenwerking maar geld is daarbij vaak een beperkende factor (bij kleine BVO's).

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:32
Grindtegel schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 15:06:
Boeie dat haar, meer schuld aan dit geneuzel heeft de pers die alles doen voor om zoveel mogelijk kliks te krijgen. En zelfs de pers kan er eigenlijk maar weinig aan doen want ze moeten ergens over schrijven.
Er niet op klikken. Simpel op te lossen.

You get the media you deserve, not the media you need.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Advizor
St@m schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:21:
[...]

Haha, Jezus.. ze zijn na 2 weken naar de kapper geweest.. och och wat zijn ze over het paard getild.

En wat moeten ze dan de godganse dag doen? Alleen maar bezig zijn met voetbal? Verplicht FIFA spelen op de PlayStation ofzo? Oeioeioei.. ze zijn een uurtje naar de kapper geweest! Nederland weer op z'n smalst.

Sowieso ga ik ook bijna eens in de 2 weken naar de kapper, en ik weet dat er mensen zijn die nog vaker gaan. Lekker boeiend.

Edit: sterker nog, als ik de foto's zie denk ik dat ze gewoon de elastiekjes uit hun haar hebben gehaald. Wat een kansloze figuren, al die aandacht opeisen zeg, bah!

Edit 2: ik dat ook minimaal Gakpo, De Vrij en Reijnders naar de kapper zijn geweest op de foto.. klootzakken!
Inderdaad ja, bezig zijn met voetbal. Je weet namelijk precies waarom dhr. Depay dit doet; aandacht.
Dus ja, daar vind ik dan wat van. Zeker als je niet presteert.
Ik heb helemaal niks met dit soort gasten, en daardoor ook minder met het NL elftal. Jammer maar helaas.

• Exocet
  • Niet online
Komt allemaal goed gelukkig:
Bondscoach Ronald Koeman ziet geen reden om in de achtste finale van dinsdag tegen Roemenië (18.00 uur) de bijl in zijn elftal te zetten. "Er gaat niet veel veranderen", zegt hij tegen de NOS. "Daar is ook geen reden voor. Natuurlijk was het niet goed, maar er is geen reden voor paniek."
https://nos.nl/artikel/25...eranderen-geen-reden-voor

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Pff wat een laffe kerel is het ook, ze moeten vlammen. Anders kunnen ze naar huis.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
niet veel of niks ... nuance. Ben benieuwd. Zullen de ge-eikte wijzigingen wel zijn. Dumfries nu fit etc...

• D-e-n
Pierre schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Pff wat een laffe kerel is het ook, ze moeten vlammen. Anders kunnen ze naar huis.
Maar wat kun je dan veranderen? Met het grootste probleempunt (middenveld) kun je geen kant op. Depay wisselen nu hij net wat beter draait lijkt me niet handig en nu plots weer met vijf achterin lijkt me zeker tegen een verdedigende tegenstander helemaal niet handig en het toppunt van "laf".

Dus dan kom je op de wijzigingen op de vleugel en achterin die we vanaf de oefeninterlands al gezien hebben en dan gaat Koeman je nu echt niet vertellen of hij met Malen gaat spelen of dat hij Brobbey erbij zet zoals tegen Canada. Want dan weet Roemenië het ook.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Tja… na het EK stapt-ie op of mag opkrassen. Whichever happens first.

Ik zal ‘m niet missen.

Hernia allemaal wel erg gezapig, matig en kwalitatief uitermate teleurstellend.

Tenzij… we het EK winnen. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Harribo
  • Nu online
Als er maar inzet en goede agressie is. Dat is het minste wat je kunt doen als team.

We hebben natuurlijk geen top team, zeker niet nu we op het middenveld teveel mensen missen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:17
Ik zie em Wijnaldum nog een basisplek geven ook, als enige wijziging

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Terranova schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:52:
[...]

Ik zie em Wijnaldum nog een basisplek geven ook, als enige wijziging
Dat geeft dan als voordeel dat die ook weer gewisseld kan worden.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@bazzemans dat faciliteiten niet beslissend zijn is toch niks nieuws?
Kijk naar Brazilie bv.
Tegenstand op hoog niveau is volgens mij veel belangrijker.

• Fiber

Fiber

Van Basten was lekker op dreef vanavond... _/-\o_

• bazzemans
toolkist schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:51:
@bazzemans dat faciliteiten niet beslissend zijn is toch niks nieuws?
Kijk naar Brazilie bv.
Tegenstand op hoog niveau is volgens mij veel belangrijker.
Klopt. Niet alleen niet beslissend maar komt in zijn geheel niet voor in het lijstje van 7 punten. Alleen kijk eens hoeveel we daar in rijkere landen in investeren. Het ontbreekt het talent aan niks, over het algemeen wordt alles voor ze geregeld en zijn er ook qua maatschappelijke carrière genoeg mogelijkheden. Hoe anders is dat in een land als Brazilië, waar genoeg jongens hard moeten vechten voor hun bestaan en het maken als voetballer staat aan ook ineens in een heel ander daglicht.

Wat betreft je weerstand, natuurlijk is dat zo. Alleen als je poule aan vaardige voetballers om uit te kiezen steeds kleiner wordt, geldt dat dus ook voor de weerstand. De achteruitlopende motoriek en de groei van het aantal kinderen die obees zijn, hebben ook een negatief effect. In landen met aanzienlijk meer inwoners kan je dat met massa opvangen. Dat zal in Nederland steeds moeilijker worden.

Wij hebben een tijdje een uitwisseling georganiseerd met een Spaanse voetbalclub. Beide amateurverenigingen van gelijke omvang. Ik vond het schrikbarend hoeveel motorisch vaardiger en fitter die jeugd was.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 01-07-2024 22:27 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:53

Shabbaman

Got love?

Je hebt coaches uit de school van Guardiola en helaas ook uit de school van Southgate.
D-e-n schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Maar wat kun je dan veranderen? Met het grootste probleempunt (middenveld) kun je geen kant op. Depay wisselen nu hij net wat beter draait lijkt me niet handig en nu plots weer met vijf achterin lijkt me zeker tegen een verdedigende tegenstander helemaal niet handig en het toppunt van "laf".

Dus dan kom je op de wijzigingen op de vleugel en achterin die we vanaf de oefeninterlands al gezien hebben en dan gaat Koeman je nu echt niet vertellen of hij met Malen gaat spelen of dat hij Brobbey erbij zet zoals tegen Canada. Want dan weet Roemenië het ook.
Het gebrek aan middenvelders breekt ons nu wel op. Als je niet met Geertruida aan de achterkant de box wil sluiten dan moet dat wel met rechtsvoor. Maar wie zet je daar dan neer die ook consequent naar het middenveld komt? Alleen Simons en Reijnders hebben daar gestaan, maar die heb je nu op het middenveld nodig. Malen vult dat denk ik toch anders in.

Je zou haast hopen dat Ake niet kan spelen en Koeman met een of andere hocuspocusopstelling komt met V.d. Ven of Maatsen ofzo, maar dan zit je met linksbuiten met hetzelfde probleem. Dan is de box aan de achterkant sluiten uiteindelijk de voor de hand liggende variant. Alleen zou ik niet weten welke wedstrijd Oranje heeft gespeeld waarin dat een succes was.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:52

Agent47

I always close my contracts.

Ik denk dat we er uit gaan vanavond. Ben bang dat dezelfde slappe mentaliteit je de das gaat omdoen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Harribo
  • Nu online
Agent47 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:52:
Ik denk dat we er uit gaan vanavond. Ben bang dat dezelfde slappe mentaliteit je de das gaat omdoen.
Wat ik vrees is dat ze vanavond hun uiterste best doen en áls ze dan doorkomen, dat ze dan daarna weer vervallen in hun slappe slechte spel omdat ze denken dat ze al weer genoeg hebben geleverd, zodat je er in de kwartfinales gegarandeerd eruit vliegt.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-01 21:56
Ik heb er alle vertrouwen in! Niemand heeft ons inzicht, doorzettingsvermogen en talent. We lopen in onze ontwikkeling 10 jaar op de rest. Vanwege ons harde werken hebben wij ook de gunfactor. Van links tot rechts, samen zijn we één! En dan te bedenken dat er al een nieuwe talentvolle generatie klaar staat!

• DutchOwnage
Harribo schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:29:
[...]

Wat ik vrees is dat ze vanavond hun uiterste best doen en áls ze dan doorkomen, dat ze dan daarna weer vervallen in hun slappe slechte spel omdat ze denken dat ze al weer genoeg hebben geleverd, zodat je er in de kwartfinales gegarandeerd eruit vliegt.
Mocht Oranje in de kwarfinale Oostenrijk treffen ( er van uitgaande dat "we" wel even winnen van Roemenie), dan kan ik mij niet voorstellen dat we 2 maal van ze verliezen.Zoals gezegd, als het met de mentaliteit en vechtlust goed zit had je ook de eerste wedstrijd niet van ze hoeven te verliezen.

Dus, peper in de reet en het mes tussen de keel en gaan met de banaan. Dan lonkt zomaar de halve finale. En ook dan hoeft het niet over te zijn want buiten Spanje heeft werkelijk geen enkel team geimponeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 02-07-2024 09:41 ]

• Harribo
  • Nu online
Shabbaman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:32:
[...]

Je hebt coaches uit de school van Guardiola en helaas ook uit de school van Southgate.

[...]

Het gebrek aan middenvelders breekt ons nu wel op. Als je niet met Geertruida aan de achterkant de box wil sluiten dan moet dat wel met rechtsvoor. Maar wie zet je daar dan neer die ook consequent naar het middenveld komt? Alleen Simons en Reijnders hebben daar gestaan, maar die heb je nu op het middenveld nodig. Malen vult dat denk ik toch anders in.

Je zou haast hopen dat Ake niet kan spelen en Koeman met een of andere hocuspocusopstelling komt met V.d. Ven of Maatsen ofzo, maar dan zit je met linksbuiten met hetzelfde probleem. Dan is de box aan de achterkant sluiten uiteindelijk de voor de hand liggende variant. Alleen zou ik niet weten welke wedstrijd Oranje heeft gespeeld waarin dat een succes was.
Verdedigen op het middenveld was dramatisch.
Je zou daar bijna én Ake én Geertruida neerzetten.

Maar als een Sabitzer alleen langs 5 man kan lopen en niemand dekt hem of loopt überhaupt naar hem toe ... Tja... Dat apathische, dat toekijken, dat was ons probleem mi

Verwijderd

Ik neem toch aan dat uitschakeling vanavond het einde van Koeman betekent? Verlies tegen Oostenrijk en Roemenië is echt totaal onacceptabel.

Als het net zo uitpakt als in 2021 vind ik dat eerlijk gezegd best wel prima. Frank de Boer werd er toen uitgegooid en toen hebben we 2 jaar Van Gaal gehad en alsnog alles uit het materiaal gehaald. Ben wel klaar met Koeman.

• Agent47

Agent47

En de eeuwen oude penalty discussie gaat natuurlijk ook weer opkomen. Ik denk wel dat er technieken zijn om “ rustiger” op het moment zelf te worden. Denk aan ademhalingsoefening etc.

De trap zelf kan je wel op trainen, Maar de hoeveelheid publiek natuurlijk niet op een training. Het blijft een combinatie van natuurlijk. Je keeper dient er ook één a twee te houden.

Verwijderd

Agent47 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:38:
En de eeuwen oude penalty discussie gaat natuurlijk ook weer opkomen. Ik denk wel dat er technieken zijn om “ rustiger” op het moment zelf te worden. Denk aan ademhalingsoefening etc.

De trap zelf kan je wel op trainen, Maar de hoeveelheid publiek natuurlijk niet op een training. Het blijft een combinatie van natuurlijk. Je keeper dient er ook één a twee te houden.
Ik zag dat een Nederlander in een penaltyserie (van de 35 strafschoppen ofzo) nog nooit een bal hoog in de hoek heeft geschoten. Het is onder druk ook niet heel makkelijk maar wel de meest onhoudbare penalty.

We doen maar wat.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Wat er ook gebeurd, mocht het op strafschoppen aankomen. Graag Bergwijn inbrengen en de 2e of 3e strafschop laten nemen. Of in ieder geval degene die niet gemist mag worden (om erin te blijven, dan wel door te gaan):

https://www.transfermarkt...ettbewerb_id//plus/1#tore

11 strafschoppen - 100% raak, 0% mis.

Verwijderd

SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:51:
Wat er ook gebeurd, mocht het op strafschoppen aankomen. Graag Bergwijn inbrengen en de 2e of 3e strafschop laten nemen. Of in ieder geval degene die niet gemist mag worden (om erin te blijven, dan wel door te gaan):

Ik dacht serieus dat Bergwijn niet eens bij de selectie zat. :D Maar in dat geval inbrengen ja.

• Agent47

Agent47

SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 10:51:

Berghuis en van dijk schoten ze er ook praktisch allemaal in. Dat ging tegen Argentinië niet best

• Exocet
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Berghuis en van dijk schoten ze er ook praktisch allemaal in. Dat ging tegen Argentinië niet best
Bergwijn heeft tenminste onder druk in een europese wedstrijd penalties genomen. Welke andere spelers nemen regelmatig penalties? Depay, wellicht Gakpo nog bij PSV, Malen ? Weghorst?
Kort lijstje hoor.

• SterqVerhael
Agent47 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:03:
[...]

Van Dijk heeft er maar een handvol genomen en daarbinnen vervolgens een veel lagere succesratio. Berghuis zit niet bij de selectie en kan er nu geen nemen. Was anders wel een kandidaat (want ook goede traptechniek). Bergwijn heeft gewoon een bewezen, statistisch gezien ook, 100% succesvolle track record. Die moet je altijd een penalty laten nemen.

Ik zou bij een penaltyserie kiezen voor deze 5, ook in deze volgorde:
1. Depay (laat hem de druk van de eerste penalty maar dragen).
2. Weghorst
3. Bergwijn
4. Van Dijk
5. Blind/Schouten (afhankelijk van wie in het veld staat en anders inbrengen). Beiden spelers met 'composure'/rust.

[ Voor 31% gewijzigd door SterqVerhael op 02-07-2024 12:13 ]

• garriej
  • Laatst online: 05-01 11:49

garriej

Ik las ondertieten.

SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:09:
[...]

Van Dijk heeft er maar een handvol genomen en daarbinnen vervolgens een veel lagere succesratio. Berghuis zit niet bij de selectie en kan er nu geen nemen. Was anders wel een kandidaat (want ook goede traptechniek). Bergwijn heeft gewoon een bewezen, statistisch gezien ook, 100% succesvolle track record. Die moet je altijd een penalty laten nemen.

2. Weghorst
3. Bergwijn
4. Van Dijk
5. Blind/Schouten (afhankelijk van wie in het veld staat en anders inbrengen). Beiden spelers met 'composure'/rust.
Zou toch eigenlijk Gakpo ook graag in dat lijstje zien. De man speelt beter dan de rest van het elftal.

• Denman
Ik weet het zo net nog niet met wisselen voor penalties:
In De Voetbalkantine zocht data-redacteur Max Toemen het uit. "In clubtoernooien zie je dat zulke invallers net iets minder scoren dan gemiddeld", aldus Toemen, die in zijn onderzoek alle wissels na de 115e minuut heeft meegenomen. "In landentoernooien zie je echt wel een groot verschil. Zeven van de tien spelers die speciaal voor de penaltyserie worden ingebracht, missen hun strafschop."
https://www.espn.nl/voetb...en-penalty-heeft-geen-zin

Behalve als we Krul in kunnen brengen natuurlijk :+

[ Voor 9% gewijzigd door Denman op 02-07-2024 12:27 ]

Join het GoT Pulse-Team!

• Advizor
SterqVerhael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:09:
[...]

2. Weghorst
3. Bergwijn
4. Van Dijk
Gakpo ?

• SterqVerhael
garriej schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:24:
[...]

Zou toch eigenlijk Gakpo ook graag in dat lijstje zien. De man speelt beter dan de rest van het elftal.
Is een optie, maar heeft wel weinig ervaring met strafschoppen in een KO-fase. Daarom Van Dijk.

Laten we onze doelman niet vergeten, het liefst stopt die er 1 of 2. :+
De huidige Nederlandse doelman Bart Verbruggen baarde in februari vorig jaar bij Anderlecht opzien toen hij in de Conference League in de beslissende strafschoppenserie tegen Ludogorets drie penalty's stopte. Hij werd meteen een penaltykiller genoemd. Sindsdien kon hij negen strafschoppen niet keren.

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-01 16:26
Exocet schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Bergwijn heeft tenminste onder druk in een europese wedstrijd penalties genomen. Welke andere spelers nemen regelmatig penalties? Depay, wellicht Gakpo nog bij PSV, Malen ? Weghorst?
Kort lijstje hoor.
https://www.nu.nl/ek-voet...bergwijn-miste-nooit.html

Verwijderd

Depay op de bank!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-01 20:22
Is dat een wens, of een belofte?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• SterqVerhael
Malfunctions schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:28:
[...]

Is dat een wens, of een belofte?
Een waarschuwing :+

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:24
Depay in de basis is een winstwaarschuwing :+

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 02-07-2024 14:52 ]

• Agent47

Agent47

Ik zet m’n toto op “ both teams to score” en hoop dat Nederland doorgaat natuurlijk :)

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:12

St@m

@ Your Service

Zo, bijna klaar ervoor. Zin in. Scherm staat al opgetuigd in de stad.
Ik ga voor een eenvoudige 3 of 4-0. Die Roemenen kunnen er helemaal niets van.
Ik stel wel 1 voorwaarde en dat is dat je binnen een half uur de 1-0 moet maken. Lukt dat niet, dan wordt het een (steeds) lastigere partij.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

St@m schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:58:
Zo, bijna klaar ervoor. Zin in. Scherm staat al opgetuigd in de stad.
Ik ga voor een eenvoudige 3 of 4-0. Die Roemenen kunnen er helemaal niets van.
Ik stel wel 1 voorwaarde en dat is dat je binnen een half uur de 1-0 moet maken. Lukt dat niet, dan wordt het een (steeds) lastigere partij.
Ik denk ook een ruime overwinnen voor NL. We doen nu allemaal alsof we de hele tijd dramatisch spelen, maar alleen tegen Oostenrijk was het echt slecht. Tegen Schotland, Canada, IJsland, Polen en ook Frankrijk waren er genoeg positieve momenten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• Advizor
Mog schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:23:
[...]

Ik denk ook een ruime overwinnen voor NL. We doen nu allemaal alsof we de hele tijd dramatisch spelen, maar alleen tegen Oostenrijk was het echt slecht. Tegen Schotland, Canada, IJsland, Polen en ook Frankrijk waren er genoeg positieve momenten.
Die oefenpotjes tegen Canada en IJsland hebben flink wat zand in de ogen gestrooid. Roemenië is gewoon een goed georganiseerde tegenstander, dus ruime overwinning met dit zwakke spel lijkt me een beetje naïef.
Maar ik zit er graag naast in dit geval.

Verwijderd

Denman schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:26:
data-wijzen-uit-invallen-voor-een-penalty-heeft-geen-zin
Een directe vrije trap nemen op een eindtoernooi is net zo kansloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIEOjwfp-U9P0yn6s9693qdZ7IY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4GPa7l8x4JsFeq30w1vZk1F8.png?f=fotoalbum_large

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-01 19:15
Van alle Nederlandse wedstrijden heb ik 1 fout gehad tot nu toe, en dat was verliezen van Frankrijk.

Vanavond gaan ze eruit, ze denken dat ze het wel even doen en dat is het probleem ook met het huidige elftal.

Roemenië is niet slecht als je het vergelijkt met Nederland.

Helaas schimmelkaas.

• Denman
BlazeMuis schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:56:
Van alle Nederlandse wedstrijden heb ik 1 fout gehad tot nu toe, en dat was verliezen van Frankrijk.

Vanavond gaan ze eruit, ze denken dat ze het wel even doen en dat is het probleem ook met het huidige elftal.

Roemenië is niet slecht als je het vergelijkt met Nederland.

Helaas schimmelkaas.
1 fout? En deze dan?
BlazeMuis schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:36:
Nederland knalt eruit in de eerste knockout wedstrijd.

Vanavond gok ik op een 3-2 overwinning voor Nederland.
Maar je zou nog steeds heel goed gelijk kunnen hebben :P

Join het GoT Pulse-Team!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01 02:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fxi1gfyVc7OqAg76N9orXqZBNLc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hoVzdjOvOL5lQxwFWOk0GsV6.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: 433NL Instagram

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Klinkt niet heel betrouwbaar. Ik denk dat 532NL op Instagram een andere opstelling heeft B)

[ Voor 24% gewijzigd door Ruzor op 02-07-2024 16:40 ]

[This is what you get when you mess with us]

• bazzemans
Yes, Memphis in de basis ipv Depay.

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06:34
Ik blijf toch mijn twijfels hebben bij dat middenveld.. Ik mis toch een type 'stofzuiger' ofwel een echte aanjager. Deze middenvelders zijn echt wel goede voetballers, maar wat mij betreft wel wat 'te lief'.

Als ik naar de bank kijk zie ik allen niet echt veel opties. Geertruida kan af en toe wat lui overkomen, Gravenberch vind ik ook (nog) niet ver genoeg. Wijnaldum is genoeg over gezegd. En Veerman vind ik ook niet in die categorie vallen.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

• Terranova
gelukkig geen Wijnaldum, maarja die gaat sowieso komen...

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Die opstellingen hier kloppen dus niet, Bergwijn staat rechtsbuiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Krukar op 02-07-2024 16:52 ]

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
Bergwijn basis?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCAltZhNK4iPSSqP1C8CYa6RaBE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2yWmURyOtWJcx8y7ILOIl8Kv.png?f=fotoalbum_large

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

• Exocet
  • Niet online
Waarom?
Laat hem dan eventueel later invallen als er kans op penalties is.

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
Exocet schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Waarom?
Ik begrijp het ook niet. Daar zou ik weer met Malen of Frimpong gaan spelen.
Koeman geeft nota bene aan dat er weinig veranderd wordt aan de basis, zijn er toch weer drie wisselingen (waarvan de andere twee wel logisch zijn)

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Exocet schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:54:
[...]

Waarom?
Omdat Koeman de bondscoach is en hij wellicht iets anders heeft gezien op de trainingen dan de 8 miljoen bondscoaches op de bank thuis? :P

Echt typisch Nederlands om voordat ie überhaupt gespeeld heeft alweer te zeggen dat het niet goed is. Koeman zal er een goede reden voorhebben en niet alleen aan een rad met spelers hebben gedraaid voor de opstelling. Als hij niks verandert is het weer 'die laffe bondscoach die niks verandert'.

[ Voor 31% gewijzigd door Krukar op 02-07-2024 17:02 ]

• Terranova
Speelt echt al 't hele jaar ruk, maar ik hoop toch dat ie 't verschil kan maken bij Oranje, 't was niet veel de afgelopen wedstrijden
Pagina: 1 ... 159 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!