Ja, daar staat een heel lijstje met destijds vooral in Japan bekende armen van de 'grote' merken: SAEC, Fidelity Research, Audio Craft, Micro, Victor, Denon, Technics en... SME. Heel herkenbaar. 👍
Als dat foto’s van de arm in kwestie zijn , dan heb je echt een pareltje gescoord.
Het lijkt wel een spiksplinternieuw FLAK kanonMorales79 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:58:
Vanmiddag een Japanse veiling gewonnen voor een complete NOS MA-505X arm met H503 headshell.
Vergeleken met de Ebay listings een zeer mooie deal weten te scoren.
Zie foto’s
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja dat dacht ik ook, als het een beetje meezit binnen 10 dagen binnen. Altijd leuk dit soort spullen waarbij de tijd even heeft stilgestaan.Duclaasie schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 23:01:
Als dat foto’s van de arm in kwestie zijn , dan heb je echt een pareltje gescoord.
Tracking force in plaats van vuurkracht, maar de precisie is vergelijkbaar 😁Pazienza schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 00:08:
[...]
Het lijkt wel een spiksplinternieuw FLAK kanon
Ik ben wel benieuwd naar Japanse veilingsites, iemand een link?
Ebay, Yahoo Auctions, Sendico, Buyee, cdjapan. je hebt al snel een proxy service nodig als buyee. Die ontvangen dan jou pakket en pakken het vaak opnieuw in voor verzending naar jou. Meer weet ik er zo niet uit mijn hoofd, duck.com is je vriend.coinman63 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:07:
Ik ben wel benieuwd naar Japanse veilingsites, iemand een link?
edit : tenso kan ik nog toevoegen, schoot me net te binnen als proxy service.
[ Voor 8% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 16-08-2026 10:40 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
De listings van Yahoo en ik denk ook nog enkele anderen auctions verschijnen ook gewoon in de zoekresultaten van Hifishark.
Je hebt dan een proxy nodig zoals hierboven beschreven om als buitenlander te kunnen bieden. Ik heb de MA-505 gekocht op Yahoo Auctions met Aleado als proxy. Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt is het vrij simpel. Nadeel is wel dat je het geld eerst moet storten op de rekening van de proxy. Dus als je de veiling niet wint dan moet je het weer terugvragen en ben je wat fees kwijt (paypal). Dat gaat allemaal wel heel snel en betrouwbaar maar toch.
Maar de mooiste pareltjes van Japanse vintage staan wel op die veilingen en je hebt een grotere kans om dan niet de hoofdprijs te moeten betalen zoals op Ebay.
Je hebt dan een proxy nodig zoals hierboven beschreven om als buitenlander te kunnen bieden. Ik heb de MA-505 gekocht op Yahoo Auctions met Aleado als proxy. Als je eenmaal doorhebt hoe het werkt is het vrij simpel. Nadeel is wel dat je het geld eerst moet storten op de rekening van de proxy. Dus als je de veiling niet wint dan moet je het weer terugvragen en ben je wat fees kwijt (paypal). Dat gaat allemaal wel heel snel en betrouwbaar maar toch.
Maar de mooiste pareltjes van Japanse vintage staan wel op die veilingen en je hebt een grotere kans om dan niet de hoofdprijs te moeten betalen zoals op Ebay.
Ziet er prachtig uit! Houd er wel rekening mee dat er nog ongeveer 50% bij komt ivm verzending, fees, en natuurlijk de importheffing/btw over de aankoop en verzending, dus het gaat nog aardig oplopen dat bedrag. Maar een heel mooi exemplaar!Morales79 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:58:
Vanmiddag een Japanse veiling gewonnen voor een complete NOS MA-505X arm met H503 headshell.
Vergeleken met de Ebay listings een zeer mooie deal weten te scoren.
Zie foto’s
Ik zie hier bekende namen van het Panasonic Plasma Topic (Zwaai @Cap ). Ik heb inmiddels ook dit weer als hobby opgepakt (afgelopen jaar, maar pas sinds 6 weken in overdrive). Als het goed is komt deze week nog mijn nieuwe technics sl-100c (upgraded met een micro-linear stylus). Ik heb nu nog een AT lp70x (maar daar ben ik niet zo heel tevreden over, alhoewel een stylus-upgrade hielp en een externe vinyl pre-amp.). Mogelijk vervang ik de cartridge nog wel, maar op korte termijn niet.
Maar ik ben in mijn vakantie op een mooie spending spree gegaan. Maar mijn mooiste aankoop was dit:
Mooie origineel (hybrid NL/DE eerste persing van Master of Reality (met misprint 'masters of reality, maar corrected met embryo). En de klapper komt, vg+ hoes (inclusief glossy/embossing en een hele goede vg+ vinyl) INCLUSIEF ORIGINELE NEAR MINT POSTER. En was maar 59 euro. Dus ik probeer nu even een vertigo swirl UK first pressing op de kop te tikken, gooi daar de poster bij en dan verpatsen voor 600 euro oid.
Mijn strategie is voornamelijk gericht op eerste persingen op vg+ / nm conditie. Maar goed, en ik heb mijn favo-winkel gevonden in Wezep voor used vinyl. En daar nog een mooie editie van holocaust - the nightcomers op de kop getikt. Inmiddels ook hier in de regio Twente goede relaties opgebouwd bij handelaren, dus dat gaat ook wel wat vinyl opleveren.
Dit is nu ruwweg mijn (zeer beperkte collectie). Maar ik heb besloten ongeveer nog paar k van mijn spaarrekening te trekken voor leuke edities de aankomende weken.
Maar ik ben in mijn vakantie op een mooie spending spree gegaan. Maar mijn mooiste aankoop was dit:
Mooie origineel (hybrid NL/DE eerste persing van Master of Reality (met misprint 'masters of reality, maar corrected met embryo). En de klapper komt, vg+ hoes (inclusief glossy/embossing en een hele goede vg+ vinyl) INCLUSIEF ORIGINELE NEAR MINT POSTER. En was maar 59 euro. Dus ik probeer nu even een vertigo swirl UK first pressing op de kop te tikken, gooi daar de poster bij en dan verpatsen voor 600 euro oid.
Mijn strategie is voornamelijk gericht op eerste persingen op vg+ / nm conditie. Maar goed, en ik heb mijn favo-winkel gevonden in Wezep voor used vinyl. En daar nog een mooie editie van holocaust - the nightcomers op de kop getikt. Inmiddels ook hier in de regio Twente goede relaties opgebouwd bij handelaren, dus dat gaat ook wel wat vinyl opleveren.
Dit is nu ruwweg mijn (zeer beperkte collectie). Maar ik heb besloten ongeveer nog paar k van mijn spaarrekening te trekken voor leuke edities de aankomende weken.
[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 18-08-2026 17:25 ]
Artificial Intentionality is only a simulation. Strong AI will not exist.
Een paar dagen geleden heb ik Bob Dylans Desire, in goede staat, op de kop getikt op een ‘vide grenier’, ergens midden in de Auvergne.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Een legende in de country muziek scene is overleden: Dolly Parton...
Jammer, maar de dame was inmiddels 80 jaar oud en dus kan zoiets gebeuren...
https://www.nu.nl/muziek/6407530/amerikaans-muziekicoon-dolly-parton-80-overleden.html
R.I.P Dolly Parton! Momenteel naar de cassettes aan het luisteren die ik heb liggen omdat die in de buurt lagen zonder flink te moeten zoeken. Het betreft een Reader's Digest 3x cassette compilatie "Dolly Parton – Country Classics"/ The Best Of Dolly...
Morgen ga ik wellicht nog het album "9 To 5 And Odd Jobs" opzetten die ik wel op LP heb of de cassette "Great Balls Of Fire" afspelen... Of ga ik voor het gemak en zet de 3 CD compilatie "The Real... Dolly Parton (The Ultimate Dolly Parton Collection)" op...
Als je gaat graven kom je er achter dat je nog best veel hebt liggen van bepaalde artiesten!
Hoe dan ook: in de hemel kan ze nu weer met Kenny Rogers het lied "Islands In The Stream" gaan zingen...
https://www.nu.nl/muziek/6407530/amerikaans-muziekicoon-dolly-parton-80-overleden.html
R.I.P Dolly Parton! Momenteel naar de cassettes aan het luisteren die ik heb liggen omdat die in de buurt lagen zonder flink te moeten zoeken. Het betreft een Reader's Digest 3x cassette compilatie "Dolly Parton – Country Classics"/ The Best Of Dolly...
Morgen ga ik wellicht nog het album "9 To 5 And Odd Jobs" opzetten die ik wel op LP heb of de cassette "Great Balls Of Fire" afspelen... Of ga ik voor het gemak en zet de 3 CD compilatie "The Real... Dolly Parton (The Ultimate Dolly Parton Collection)" op...
Als je gaat graven kom je er achter dat je nog best veel hebt liggen van bepaalde artiesten!
Hoe dan ook: in de hemel kan ze nu weer met Kenny Rogers het lied "Islands In The Stream" gaan zingen...
Deze versie van Jolene ('Slow-ass Jolene', bekend van de TV-serie The Blacklist) vind ik stiekem nét wat vetter...Snelheid van het origineel op 73,333%, en 4 semitonen lager gestemd.rcor schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 23:18:
Een legende in de country muziek scene is overleden: Dolly Parton...Jammer, maar de dame was inmiddels 80 jaar oud en dus kan zoiets gebeuren...
Een 45-toerensingle op 33 toeren, al het ware.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 26-08-2026 00:27 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
*knip* Vraag en aanbod is niet toegestaan op het forum. Hiervoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/.
[ Voor 72% gewijzigd door Jorgen op 26-08-2026 12:39 ]
*knip* Vraag en aanbod is niet toegestaan op het forum en dat geldt evenzo voor reacties daarop. Hiervoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/.
[ Voor 75% gewijzigd door Jorgen op 26-08-2026 12:40 ]
Mooie arm hoor die NOS Am-505. Nog meer plannen om te upgraden?
Zelf heb ik een Pro-Ject EVO AS 9” Premium in glos en ben nu uit aan het zoeken wat en hoe een goede basis te bouwen, ga ik voor een lichte variant zoals Rega met de Planar doet of een stevige zware meer richting Pro-Ject Xtension serie.
Doordat ik wat aan het rondneuzen was en allemaal berekening tegen kwam en er met 0,5 graden of milimeters wordt gerekend zat ik te denken aan aluminium te CNCen ondanks de mogelijke problematiek van een ring die zich voor kan doen.
Best wel leuk dat uitzoeken maar toch leuker om platen te draaien, Casiopea met Mint Jams heb ik hier als nieuwe aanwinst liggen.
Veel luisterplezier iedereen.
Zelf heb ik een Pro-Ject EVO AS 9” Premium in glos en ben nu uit aan het zoeken wat en hoe een goede basis te bouwen, ga ik voor een lichte variant zoals Rega met de Planar doet of een stevige zware meer richting Pro-Ject Xtension serie.
Doordat ik wat aan het rondneuzen was en allemaal berekening tegen kwam en er met 0,5 graden of milimeters wordt gerekend zat ik te denken aan aluminium te CNCen ondanks de mogelijke problematiek van een ring die zich voor kan doen.
Best wel leuk dat uitzoeken maar toch leuker om platen te draaien, Casiopea met Mint Jams heb ik hier als nieuwe aanwinst liggen.
Veel luisterplezier iedereen.
Wat wil je precies met die project toonarm? Als armbasis is POM ook heel geschikt. Zowel qua mechanische eigenschappen ( mechanisch inert) als de bewerkingsmogelijkheden.
Ik heb de knoop doorgehakt, de PL-570 ga ik onderhanden nemen, het plastic fineer laat los en de armlift heeft een sterke silicone olie nodig en het mechanisme een smeerbeurt, ofwel oud vet eraf en nieuw erop en dan de interne schakelingen van het automatische gedeelte schoonmaken omdat het niet meer reageert op de start knop. Eerst alles goed doornemen omdat het een complexe volautomaat is, schema downloaden en rosenut fineer aanschaffen. Verder draait de Pioneer nog steeds prima dus verder geen moeilijkheden te verwachten. Wanneer? Als ik alles bij elkaar hebt en video's goed bekeken hebt, vermoedelijk als het weer slechter wordt.
Over wat voor tafel hebben we het?Dagg schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 17:08:
Ga je dat CNCen zelf doen of laat je dat doen?
Aan jouw arm zit namelijk als het goed is al een montageflens.
"man is not truly one, but truly two,"
De draaitafel PL-570 nog eens goed bekeken, er is eigenlijk maar 1 hoekje losgelaten van het plastic fineer, ik heb een plastic folie besteld die gelijkend is. Dit omdat deze draaitafel zo complex en vol zit, dat ik alleen de timing motor uit elkaar haal om te smeren, het is van dit type achilles hiel die vaak kapot gaat door uitgedroogt vet. De timing motor is niet te vinden en tandwielen laten printen duur, het werkt hier nog dus preventief onderhoud dus.
De startknop bediend een micro switch wat ook vaak voor problemen zorgt bij deze draaitafel, hopelijk krijg ik deze weer schoon en werkend, de stopknop werkt nog uitstekend.
Dan de draai en scharnierpunten van nieuw vet voorzien en de armlift demonteren en schoonmaken en nieuwe armlift silicone vet aanbrengen. Spindel verwijderen en schoonmaken en van nieuwe olie voorzien zodat de draaitafel de komende jaren weer probleemloos muziek kan maken.
De startknop bediend een micro switch wat ook vaak voor problemen zorgt bij deze draaitafel, hopelijk krijg ik deze weer schoon en werkend, de stopknop werkt nog uitstekend.
Dan de draai en scharnierpunten van nieuw vet voorzien en de armlift demonteren en schoonmaken en nieuwe armlift silicone vet aanbrengen. Spindel verwijderen en schoonmaken en van nieuwe olie voorzien zodat de draaitafel de komende jaren weer probleemloos muziek kan maken.
Soms kan je loskomende plasticlagen ook weer vast krijgen door er een laken op te leggen en er met een hete strijkbout overheen te gaan.Malle-piet schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 09:25:
De draaitafel PL-570 nog eens goed bekeken, er is eigenlijk maar 1 hoekje losgelaten van het plastic fineer, ik heb een plastic folie besteld die gelijkend is.
Je krijgt het plastic dan weer in die vorm (recht) en het kan de lijmlaag enigszins reactiveren.
Helaas ontbreken stukjes, anders had dat een mooie oplossing geweest.
Ja klopt, er zit al een flens aan en het is de bedoeling dat ik een nieuwe tafel ga samenstellen want deze arm past niet op mijn eigen tafel, de Debut Esprit III is een 8,6" arm met een montage lengte van 200mm en de nieuwe heeft een montage lengte van 212mm.
De arm is een beetje een impuls aankoop, ik vind een 9" arm mooier qua verhoudingen t.a.v. het een platter die een diameter van ongeveer 300mm heeft en deze arm is in totaal ook ongeveer 300mm lang.
Ik heb al een Rega 24V motor loggen en twijfel nog of ik Rega bearing en aluminium subplotter haal of van Pro-Ject. Of heel misschien wel mijn oude tafel opoffer voor de bearing subplatter en platter.
Nu ik mij wat ingelezen heb en op verschillende calculators heb gekeken wordt er verwacht dat met de nieuwe arm er een resonantie met mijn huidige M2 Blue zal zijn op 8,65 Hz (aangepast) en om zo min mogelijk vervorming te hebben een montage afstand van 211,9mm aanhouden en een offset van 23,97 graden. Waardoor ik dacht een basis te CNCen voor dat kleine beetje extra.
Ga ik het horen, ik denk van niet, het is een nieuwe 'can of worms' waar ik in beland ben en nog geen afdoende kennis heb om hier zinnige keuzes in kan maken voor mijzelf. Het heeft geen haast en ik akker lekker het internet af om mijn kennis hierin te vergroten.
De arm is een beetje een impuls aankoop, ik vind een 9" arm mooier qua verhoudingen t.a.v. het een platter die een diameter van ongeveer 300mm heeft en deze arm is in totaal ook ongeveer 300mm lang.
Ik heb al een Rega 24V motor loggen en twijfel nog of ik Rega bearing en aluminium subplotter haal of van Pro-Ject. Of heel misschien wel mijn oude tafel opoffer voor de bearing subplatter en platter.
Nu ik mij wat ingelezen heb en op verschillende calculators heb gekeken wordt er verwacht dat met de nieuwe arm er een resonantie met mijn huidige M2 Blue zal zijn op 8,65 Hz (aangepast) en om zo min mogelijk vervorming te hebben een montage afstand van 211,9mm aanhouden en een offset van 23,97 graden. Waardoor ik dacht een basis te CNCen voor dat kleine beetje extra.
Ga ik het horen, ik denk van niet, het is een nieuwe 'can of worms' waar ik in beland ben en nog geen afdoende kennis heb om hier zinnige keuzes in kan maken voor mijzelf. Het heeft geen haast en ik akker lekker het internet af om mijn kennis hierin te vergroten.
8,65 Hz lijkt mij waarschijnlijker.Dagg schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:19:
Nu ik mij wat ingelezen heb en op verschillende calculators heb gekeken wordt er verwacht dat met de nieuwe arm er een resonantie met mijn huidige M2 Blue zal zijn op 8,65KHz en om zo min mogelijk vervorming te hebben een montage afstand van 211,9mm aanhouden en een offset van 23,97 graden. Waardoor ik dacht een basis te CNCen voor dat kleine beetje extra.
Ik ben op tijd erbij, de microswitches zaten vast deze los gekregen en werken weer, met de timing motor ben ik echt op tijd, er bleek een scheur in het tandwiel te zitten maar nog niet door. Een speciale lijm dunne locktite lijm gekocht zodat het niet verder kan scheuren, oud vet leek wel stroop en daardoor gaat dit tandwiel stuk.
Omdertussen loopt de timing motor geruisloos, deze kan er weer een tijdje tegen en hopelijk blijft de lijm seal heel, we gaan het zien.
De armlift heeft gelekt blijkt wel aan de olie op de onderste plaat van de armlift, eerst maar wachten dat de olie binnen is en dan verder.
:strip_exif()/f/image/Zhh8yuyXE8BzmQyIL3SyJmYB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CdSWBXJwIhCOkSDqkR3Ao3BO.jpg?f=fotoalbum_large)
Omdertussen loopt de timing motor geruisloos, deze kan er weer een tijdje tegen en hopelijk blijft de lijm seal heel, we gaan het zien.
De armlift heeft gelekt blijkt wel aan de olie op de onderste plaat van de armlift, eerst maar wachten dat de olie binnen is en dan verder.
:strip_exif()/f/image/Zhh8yuyXE8BzmQyIL3SyJmYB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CdSWBXJwIhCOkSDqkR3Ao3BO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Malle-piet op 01-09-2026 12:22 ]
Gisteren was ik bij mijn moeder, even gekeken wat de oude "pick-up" van mijn vader ook alweer was. Hij hield van goede audiospullen (Denon DCD 1300 en AKAI GX-F44R) en deze Dual 701 is daar ook een voorbeeld van volgens mij 
Qua stijl past hij niet helemaal in mijn interieur, maar als ik de positieve meningen van experts over dit model lees, ben ik geneigd om hem misschien te laten reviseren en alsnog in gebruik te nemen.
Echter, in tegenstelling tot mijn huidige Pro-ject Essential heeft hij geen Phono voorversterker, en zou ik die er ook apart bij moeten doen.
Daarbij is mijn setup niet bepaald Hi-Fi (hij is via Sonos Connect op Sonos Arc+Sub+2x Play:1 aangesloten in woonkamer), dus is misschien ook beetje zonder. Kan ik er wellicht beter een liefhebber blij mee maken :
Wat denken jullie?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Echter, in tegenstelling tot mijn huidige Pro-ject Essential heeft hij geen Phono voorversterker, en zou ik die er ook apart bij moeten doen.
Daarbij is mijn setup niet bepaald Hi-Fi (hij is via Sonos Connect op Sonos Arc+Sub+2x Play:1 aangesloten in woonkamer), dus is misschien ook beetje zonder. Kan ik er wellicht beter een liefhebber blij mee maken :
Wat denken jullie?
Ik heb zelf ook lang getwijfel om bv oudere high end van de jaren 80 te kopen en te laten reviseren. Maar volgens mij moet je dat vooral alleen doen als je het ook gewoon wilt doen omdat je zulke zaken leuk vindt als hobby project. Ik heb zelf gekeken naar:Canis Lupus schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:16:
Gisteren was ik bij mijn moeder, even gekeken wat de oude "pick-up" van mijn vader ook alweer was. Hij hield van goede audiospullen (Denon DCD 1300 en AKAI GX-F44R) en deze Dual 701 is daar ook een voorbeeld van volgens mijQua stijl past hij niet helemaal in mijn interieur, maar als ik de positieve meningen van experts over dit model lees, ben ik geneigd om hem misschien te laten reviseren en alsnog in gebruik te nemen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat denken jullie?

Maar ik durf het bij antiek toch niet helemaal aan, dan moet je of zelf handig zijn, weten waar je de onderdelen kunt vinden en dan kun je denk ik geluk hebben. Ik ben zelf maar voor een nieuwe technics gegaan voor ±1000 euro.
Sowieso zou ik altijd voor een aparte phono versterker gaan, die inbouwde dingen zijn vaak niet heel lekker. Ik heb zelf een relatief goedkope Cambridge Audio Alva Duo voor 250 euro op de kop getikt, voor zowel MM als MC (met wat goed zoeken dus). Maar een wereld van verschil verder.
Alhoewel volgens mij zit deze voorversterker ook in de Cambridge Audio platenspelers, dus tja het kan misschien wel.
https://hifi.nl/artikel/2260/Vintage-Dual-701.html mooi artikelCanis Lupus schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:16:
Gisteren was ik bij mijn moeder, even gekeken wat de oude "pick-up" van mijn vader ook alweer was. Hij hield van goede audiospullen (Denon DCD 1300 en AKAI GX-F44R) en deze Dual 701 is daar ook een voorbeeld van volgens mijQua stijl past hij niet helemaal in mijn interieur, maar als ik de positieve meningen van experts over dit model lees, ben ik geneigd om hem misschien te laten reviseren en alsnog in gebruik te nemen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat denken jullie?
Echte high end platenspeler uit zijn tijd. Stanton element ken ik niet, neigt naar dj maar kan ook juist heel goed zijn. Ding is direct drive dus als ie het doet is het vermoedelijk kwestie van wellicht een keer wat smeren en de mechanismen schoon en stofvrij maken, en draaien. Plugje fixen is niet zo moeilijk ook.
Als ik zie wat ze 2e hands doen (250-400+) is dat wel de moeite. En zou ik hem lekker zelf houden
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als je voor een semi automaat gaat dan is het goed te doen om te reviseren, een volautomaat is zeer complex en idd onderdelen schreeuwend duur, als je ze al kan vinden. Een semi automaat heeft weinig last van storingen, een mooie Lenco L78 schijnt erg leul spul te zijn.Adlermann schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:39:
[...]
Ik heb zelf ook lang getwijfel om bv oudere high end van de jaren 80 te kopen en te laten reviseren. Maar volgens mij moet je dat vooral alleen doen als je het ook gewoon wilt doen omdat je zulke zaken leuk vindt als hobby project. Ik heb zelf gekeken naar:
[Afbeelding: Denon]
Maar ik durf het bij antiek toch niet helemaal aan, dan moet je of zelf handig zijn, weten waar je de onderdelen kunt vinden en dan kun je denk ik geluk hebben. Ik ben zelf maar voor een nieuwe technics gegaan voor ±1000 euro.
Sowieso zou ik altijd voor een aparte phono versterker gaan, die inbouwde dingen zijn vaak niet heel lekker. Ik heb zelf een relatief goedkope Cambridge Audio Alva Duo voor 250 euro op de kop getikt, voor zowel MM als MC (met wat goed zoeken dus). Maar een wereld van verschil verder.
Alhoewel volgens mij zit deze voorversterker ook in de Cambridge Audio platenspelers, dus tja het kan misschien wel.
Je kan er ook aan denken om je tafel zo aan te passen dat je voor weinig een SME style base erop kan zetten.Dagg schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:19:
Waardoor ik dacht een basis te CNCen voor dat kleine beetje extra.
Dan ben je heel flexibel qua armen, maar ook qua uitlijning is het gemakkelijker.
Dan bedoel ik dus zoiets (verkrijgbaar in allerlei diameters voor verschillende armen):
https://nl.aliexpress.com/item/1005011786714019.html

Bij uitlijnen zeer makkelijk omdat je je element gewoon ergens in de slots vastschroeft en de hele basis heen en weer schuift (gaat heel soepel) om de juiste uitlijning te krijgen.
Je zal dan in het deck het originele gat als een ovaal moeten uitzagen/freezen, maar voor de rest schroef je 'm er dan natuurlijk gewoon in.
Als je een heel dik plateau gaat monteren, dan kan je ook aluminium spacers voor die sme mounts krijgen om je arm hoger te krijgen zonder dat de montagepen van de arm helemaal op de uiterste stand vastgeschroefd hoeft te worden (stabieler)
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 01-09-2026 20:18 ]
Een tijdje terug poste ik hier dat mn SL1200MKII kuren gaf. Het platter draaide niet meer en nader onderzoek maakte duidelijk dat er om nog onbekende redenen er vocht bij de transformator gekomen was. zonet wilde het platter opnieuw niet starten. onmiddellijk gekeken maar deze keer was er geen vocht te zien. Doordat mn naaldverlichting, strobe en de leds op de knopjes ook aan het flikkeren waren, toch opnieuw het idee dat er iets misgegaan is met de voeding, wat niet helemaal opgelost is.
Nu twijfel ik. Een SL1200 MKII kost 2dehands alsnog richting 1000 euro, de huidige generatie kost nieuw ook 1000 euro, maar zou volgens sommigen een mindere kwaliteit hebben dan het origineel. los van ze wegen minder hoor ik echter niet waar het verschil zou zitten.
Aangezien ik deze primair als DJ gebruik moeten het wel SL1200s zijn..
Weet iemand wat er nu minder zou zijn aan de huidige generatie SL1200 tov de MKII?
Overigens draait hij nu weer, maar het is duidelijk dat er iets mis is..
Nu twijfel ik. Een SL1200 MKII kost 2dehands alsnog richting 1000 euro, de huidige generatie kost nieuw ook 1000 euro, maar zou volgens sommigen een mindere kwaliteit hebben dan het origineel. los van ze wegen minder hoor ik echter niet waar het verschil zou zitten.
Weet iemand wat er nu minder zou zijn aan de huidige generatie SL1200 tov de MKII?
You don't need eyes to see, you need vision
Niet twijfelen en vooral die Dual gaan gebruiken. Recent nog een stuk op het Duitse Analog forum gelezen van een gebruiker die hem vergelijkt met zijn Transrotor Fat Bob. Met hetzelfde element zijn de verschillen bijzonder klein. Een 701/721 in goede staat is oprecht een waanzinnig goede draaitafel. Met een CA 651P of CA Duo heb je al een heel mooie basis staan voor jaren plezier.Canis Lupus schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:16:
Wat denken jullie?
Ik denk zelf dat die 701 je project essential helemaal wegspeelt, maar je kan 'm ook goed verkopen.Canis Lupus schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 19:16:
dus is misschien ook beetje zonder. Kan ik er wellicht beter een liefhebber blij mee maken :
Wat denken jullie?
Ik weet niet of die VN-35E naaldjes nog in de gesealde verpakking zitten, maar als dat het geval is kan je ze denk ik op ebay voor €150 oid per stuk verkopen (ik denk dat marktplaats een wat te klein publiek is).
Die dual heeft wat aandacht nodig (vooral cosmetisch en wat nieuwe stekkertjes solderen), maar is daarna waarschijnlijk iets van €350-400 waard (marktplaatsprijs) met het kleine barstje in de stofkap. Even uitgaande dat de mat op het plateau nog goed is; er zit nu een zelfgemaakt stukje stof op. En die dustbug houder moet je er zonder schade vanaf krijgen.
Qua verkoop is een speler die netjes, werkend en nagezien is veel meer waard dan een speler met mankementen. Je trekt een heel ander publiek.
Als je 'm zelf houdt: een goede en redelijk goedkope phonopre is de Fosi audio box X5 (ca. €120, oa. op alie maar ook in diverse winkels)
[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 01-09-2026 22:25 ]
Dank voor reacties. Ben eens dat mooie speler is, ik twijfel vooral of het tot z'n recht komt op de gekoppelde speakers en extra ruimte + geld voor phono preamp.
Verder ben ik zelf niet uberhandig met de soldeerbout, dus zou dan echt even moeten zoeken hoe de tulpplug te repareren en eventueel de naald vervangen (apparaat heeft zeker 30 jaar stilgestaan, maar draaide nog wel gewoon
Die mat is overigens volgens mij een speciale antistatische mat, ik kwam daar nog de verpakking van tegen.
Verder ben ik zelf niet uberhandig met de soldeerbout, dus zou dan echt even moeten zoeken hoe de tulpplug te repareren en eventueel de naald vervangen (apparaat heeft zeker 30 jaar stilgestaan, maar draaide nog wel gewoon
Die mat is overigens volgens mij een speciale antistatische mat, ik kwam daar nog de verpakking van tegen.
Zou je de Dual in gebruik nemen dan is het heel verstandig om een service beurt te geven, oud vet wordt stroperig en zorgt voor storingen en soms tot afbreken van gevoelige onderdelen. Ook de spindel as kan dan wel nieuwe olie gebruiken voordat deze slijt door te oude olie of drooglopen.Canis Lupus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:04:
Dank voor reacties. Ben eens dat mooie speler is, ik twijfel vooral of het tot z'n recht komt op de gekoppelde speakers en extra ruimte + geld voor phono preamp.
Weet iemand een goed adres hiervoor in omgeving Rotterdam?Malle-piet schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:29:
[...]
Zou je de Dual in gebruik nemen dan is het heel verstandig om een service beurt te geven, oud vet wordt stroperig en zorgt voor storingen en soms tot afbreken van gevoelige onderdelen. Ook de spindel as kan dan wel nieuwe olie gebruiken voordat deze slijt door te oude olie of drooglopen.
Ik hoorde over Multifoon in Rotterdam en Vintage Audio Repair in Dordrecht.
Als ik voor beetje normale prijs kan reviseren overweeg ik wel om hem in te wisselen voor mijn Pro-ject
@The Eagle Dit is wat Claude over de naald zegt:
Er staat me nog wel een incident bij vroeger dat mijn oma bij het schoonmaken bij ons thuis de naald wellicht zou hebben beschadigd, nu snap ik waarom mijn vader daar zo boos om wasEr zit een Stanton 881S op. Dat is geen doorsnee-element — dat was in zijn tijd een professionele referentie met Stereohedron-naald, en hij is nu zeldzaam geworden omdat de originele D81-naald niet meer gemaakt wordt.
Wat daarvoor gevraagd wordt op de tweedehandsmarkt: een 881S met originele D81-naald staat op Amerikaanse audiomarkten voor $350–550, en een losse NOS D81 II-S naald is daar voor $459–595 aangeboden. Dat zijn vraagprijzen op de Amerikaanse markt, dus reken in Nederland op minder — maar de orde van grootte is duidelijk: dat element kan meer waard zijn dan de speler eronder.
[ Voor 50% gewijzigd door Canis Lupus op 02-09-2026 09:41 ]
Ben je handig? Dan bestel je spindel olie, silicone armlift vet en keramisch vet, download je de service manual en maak je foto’s van begin tot eind.. Plateau en element verwijderen, onderkap eraf en de punten waar oud vet zit schoonmaken maken isopanol alcohol en nieuw vet erop. Spindle as verwijderen en schoonmaken, een drup olie op de as en een drup in de schacht en de spindle er van zichzelf langzaam in laten zakken. Mocht de armlift te snel zakken deze demonteren en schoonmaken en met siliconenvet insmeren en terugplaatsen. Dit is het wel zo omgeveer, misschien dat de steuerpimpel uitgehard of versleten is, is vrij makkelijk aan te komen en op youtube voldoende voorbeelden hoe te vervangen.Canis Lupus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 09:24:
[...]
Weet iemand een goed adres hiervoor in omgeving Rotterdam?
Als ik voor beetje normale prijs kan reviseren overweeg ik wel om hem in te wisselen voor mijn Pro-jectIk moet nog even goed kijken of ik 1 van die Shure elementen kan gebruiken, +/- €120 voor Phono Pre-amp en dan nog kosten voor de servicebeurt.
[...]
Er staat me nog wel een incident bij vroeger dat mijn oma bij het schoonmaken bij ons thuis de naald wellicht zou hebben beschadigd, nu snap ik waarom mijn vader daar zo boos om was
Nieuw element plaatsen een protactor gebruiken en met een digitale naalweger de naaldruk instellen, anti-skating gemiddeld hetzelfde als het ingestelde naalddruk vertelde Henk van audioselectief mij in het verleden, met een testplaat finetunen.
Als voor jou Den Haag ook nog ‘in de regio Rotterdam’ is, kan ik Radio Fortuin van harte aanbevelen!Canis Lupus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 09:24:
[...]
Weet iemand een goed adres hiervoor in omgeving Rotterdam?
Als ik voor beetje normale prijs kan reviseren overweeg ik wel om hem in te wisselen voor mijn Pro-jectIk moet nog even goed kijken of ik 1 van die Shure elementen kan gebruiken, +/- €120 voor Phono Pre-amp en dan nog kosten voor de servicebeurt.
[...]
Er staat me nog wel een incident bij vroeger dat mijn oma bij het schoonmaken bij ons thuis de naald wellicht zou hebben beschadigd, nu snap ik waarom mijn vader daar zo boos om was
https://maps.app.goo.gl/F6uKuqjBq1rB39M29?g_st=ic
Dank voor de tips @Malle-piet en @Ramzzz Ik schaar mezelf niet als superhandig voor dit soort precisieklussen, dus ga nog even paar nachtjes over slapen of ik dit project wil aangaan (en dus ergens een servicebeurt doen), of dat hij tzt in de verkoop gaat
Kun je je SL1200 niet laten repareren? Er zijn meerdere goede adressen in NL die dit kunnen.Yalopa schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:47:
Een tijdje terug poste ik hier dat mn SL1200MKII kuren gaf. Het platter draaide niet meer en nader onderzoek maakte duidelijk dat er om nog onbekende redenen er vocht bij de transformator gekomen was. zonet wilde het platter opnieuw niet starten. onmiddellijk gekeken maar deze keer was er geen vocht te zien. Doordat mn naaldverlichting, strobe en de leds op de knopjes ook aan het flikkeren waren, toch opnieuw het idee dat er iets misgegaan is met de voeding, wat niet helemaal opgelost is.
Verder uit eigen ervaring sprekende, zit er mbt draaien zelf imho niet heel erg veel verschil tussen een mk2/M3D.mk5 en een mk7. En alles went, ik vind bijvoorbeeld een Reloop 7000 ook erg fijn draaien, gewoon net iets anders weer.
Wel voelt een MK7 minder 'primium' aan, als in meer plasticy gevoel. Verder gaat idd het verhaal dat een MK7 lichter is en dus meer feedback meegeeft, maar dat merk je in een thuis draaien setting weer niet. Ook zou omdat de pitch digitaal is bij een mk7 tov analoog bij een mk2, de resolutie minder zijn. Dus weliswaar stabieler maar minder precies. Al merkte ik dat zelf niet.
Zelf heb ik overigens begin dit jaar de keuze gemaakt om twee 1200 mk2's te kopen via Marktplaats (ooit mijn oude paar verkocht, STOM) Dit omdat ik een mooi paar vond voor EUR 1200 waaraan ik zelf wat basic onderhoud hoefde te plegen. Die dingen zijn van 1982 en 1983 (!), dus zelfs nog de eerste revisie van de 1200 mk2's maar lopen nog als een zonnetje. En dat zegt erg veel over de kwaliteit van mk2's. Nog maar afwachten hoe lang een mk7 het volhoudt.
En mk2 zijn gewoon mooi.
Canis Lupus schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:55:
Dank voor de tips @Malle-piet en @Rammz! Ik schaar mezelf niet als superhandig voor dit soort precisieklussen, dus ga nog even paar nachtjes over slapen of ik dit project wil aangaan (en dus ergens een servicebeurt doen), of dat hij tzt in de verkoop gaat
offtopic:
je hebt een paar ‘zz’ gemist…

je hebt een paar ‘zz’ gemist…
Dit is een link naar een protactor calculator, zeer handig voor elk element op elke draaitafel af te stellen Protactor generator
@Spitfire123 reparatie is het alternatieve pad wat ik aan het onderzoeken ben. Ook een nieuw set mk2 is een optie.
You don't need eyes to see, you need vision
De Babele aan een inspectie laten onderwerpen, schoon zonder slijtsporen aan de diamant, element ooit gekocht bij audioselectief een jaar voordat de eigenaar Henk overleed, ofwel 10 jaar geleden.
*knip* Laten zien wat je gekocht en gemaakt/gerepareerd hebt is onderdeel van dit topic. Een verkapte advertentie voor vraag en aanbod ervan maken uitdrukkelijk niet. Daarvoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/. Op het forum zelf is dat juist niet toegestaan.
[ Voor 101% gewijzigd door Jorgen op 03-09-2026 19:24 ]
Prachtig, maar waar zijn de foto’s van de BL-91 met de MA-505?
Heb je de 701 al eens gestart?, blijft ie op toeren zowel 33.3 als 45tpm?Duclaasie schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 22:04:
[...]
Niet twijfelen en vooral die Dual gaan gebruiken. Recent nog een stuk op het Duitse Analog forum gelezen van een gebruiker die hem vergelijkt met zijn Transrotor Fat Bob. Met hetzelfde element zijn de verschillen bijzonder klein. Een 701/721 in goede staat is oprecht een waanzinnig goede draaitafel. Met een CA 651P of CA Duo heb je al een heel mooie basis staan voor jaren plezier.
Meestal werkt de automaat niet meer , maar dat is binnen 5 min gepiept.
Naalden zijn goud waard .
Brand stroboscoop lampke nog? Nee dan evt links / rechts omdraaien, of led lampke erin.
En nieuwe audio kabel is ook wel nodig, daar zit nog de originele aan zie ik, maar dat zijn ook niet de kosten
De rest de deur uit en met de 701 blijven draaien.
Zit een pabst motor in en zijn eigenlijk onverslijtbaar
Heb er hier ook een paar, maar goed dat is mijn "gebrek zei de gek"
Reviseren kan ik je wel tips bij geven, doe wel vaker dual platenspelers en anders weet ik nog wel goed adres .
[ Voor 5% gewijzigd door ivo1969 op 03-09-2026 20:09 ]
Ja, ik was er nog niet aan toegekomen maar wie a zegt moet b zeggen, dus komt ‘ie:Duclaasie schreef op donderdag 3 september 2026 @ 18:37:
Prachtig, maar waar zijn de foto’s van de BL-91 met de MA-505?
(foto’s zijn ietwat donker helaas)
:strip_exif()/f/image/dgTJLy3J1BH6Y4querSrezVH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LblFkDcI7bvbzA3CkNK40JV0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hFpHINUymC6ltJuKl4idJmVf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SadYmea6Bgmxfvl4Fi2pWCMN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eVsotc0EBTno8Iw2UXuqqw4Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nWF5XVNsrvyZOSoJcpDk8VuE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ADwrZIjTmnzs4lEs5bRxGdvb.jpg?f=fotoalbum_large)
*Laatse foto ben ik de meest boomerige plaat die ik heb aan het spinnen: de nieuwe Artone sigature persing van Golden Earring - Moontan
Maargoed ik ben extreem blij met deze combinatie. Deze arm is echt geweldig. Het was voor mij de eerste keer dat ik een arm ging overzetten en een element monteren en daarna alles balanceren etc. Maar het bleek uiteindelijk veel minder lastig dan ik eerder dacht. Het scheelt natuurlijk wel dat ik zowel alle handleidingen erbij had als alle originele accessoires, nieuw in verpakking. En met een beetje AI hulp was het eigenlijk in een middagje geregeld. Daarna nog wat experimenteren met de VTA, wat hiermee erg makkelijk is want kan gewoon afgesteld worden tijdens het spelen.
Inmiddels ook een nieuw meubel besteld. Wordt op maat gemaakt. Levertijd week of 10.
Oja gelijk de riem vervangen en een mat van kurk erbij genomen, ga uiteindelijk nog op zoek naar de koperen Micro mat. Maar voor nu wel even genoeg uitgegeven.
Voor wie nog opzoek is naar een mooie Thorens TD-166 MKII:
v&a aangeboden: Platenspeler Thorens TD-166 MK II
Niet van mij en ik heb er ook geen belang bij, maar ik zag deze toevallig te koop staan hier bij V&A...
v&a aangeboden: Platenspeler Thorens TD-166 MK II
Niet van mij en ik heb er ook geen belang bij, maar ik zag deze toevallig te koop staan hier bij V&A...
Dat is zeker een mooie setupMorales79 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:41:
[...]
Oja gelijk de riem vervangen en een mat van kurk erbij genomen, ga uiteindelijk nog op zoek naar de koperen Micro mat. Maar voor nu wel even genoeg uitgegeven.
Met zo'n koperen mat (die overigens duur zijn wil je de originele van MS) vraag ik me altijd af of het wel verstandig is om alleen met die mat te spelen (en dus geen extra mat erop).
Zo'n koperen mat is verzwaard het plateau (is goed, meer massa is stabielere gelijkloop), en verrassend goed in het dempen van trillingen in het plateau (verschillende materialen, verschillende resoantiefrequenties die elkaar dus uitdoven), maar het blijft een harde mat.
Je hebt dan minder contact (en demping) van de pvc plaat zelf waar uiteindelijk ook trillingen in ontstaan (door het afspelen van de groef)
Na de service beurt klinkt de muziek voller en met een rijkere laagweergave, ik wijd dit aan het feit dat er voor de service beurt wat speling was te constateren als ik op de buitenste rand van het plateau drukte, dat is nu geheel verdwenen na de smering van de as. Waar de rode pijl staat lag het plateau iets lager als ter hoogte van de tegenoverliggende zijde, een ringetje van net een mm loste de sscheefstand op.
mr_petit schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 00:30:
[...]
Dat is zeker een mooie setup![]()
Met zo'n koperen mat (die overigens duur zijn wil je de originele van MS) vraag ik me altijd af of het wel verstandig is om alleen met die mat te spelen (en dus geen extra mat erop).
Zo'n koperen mat is verzwaard het plateau (is goed, meer massa is stabielere gelijkloop), en verrassend goed in het dempen van trillingen in het plateau (verschillende materialen, verschillende resoantiefrequenties die elkaar dus uitdoven), maar het blijft een harde mat.
Je hebt dan minder contact (en demping) van de pvc plaat zelf waar uiteindelijk ook trillingen in ontstaan (door het afspelen van de groef)
Ik vind het wel erg mooi, en het heeft klaarblijkelijk ook echt geluidstechnisch voordelen. Qua prijs is het ook wel opvallend varierend. Micro originele koperen matten zijn er in 2 varianten, de CU-180 en CU-500. Ik zie op ebay prijzen in Japan van ca. €350 dollar, terwijl er veel custom made imitatie is van €1000 +
Performance vs. Risk
| Aspect | Placed Directly on Copper | Adding a Soft Top Mat (Felt/Rubber) |
|---|---|---|
| Sonic Benefit | Maximum. Delivers clear, uncolored transients, neutral phase shift, and incredible bass extension. | Muted. Softening the interface introduces shear-mode micro-slippage, which dampens the energy but limits the maximum dynamic potential of the table. |
| Risk of Record Wear | High if careless. Microscopic dust or debris trapped between the hard copper and the vinyl will press into the grooves. | Low. Soft mats absorb dust into their fibers, offering a safer cushion for the record surface. |
| Operational Rule | Requires a heavy stabilizer or record weight (like the Micro Seiki ST-10) to force the LP flat and prevent dangerous micro-slippage. | Can usually be played without a clamp, as the soft mat provides natural friction. |
Tja ik weet niet , maar soms wil je de dingen ook gaan horen.
Zo heb ik laatst een "kapotte" dual 750-1 gekocht, daar zit een 'speciale " mat opgeplakt?? Ik denk ff luisteren met zelfde element aangezien ik meerder 750-1 , 750 heb staan , hoor geen klo... verschil.
Keuze van element en naald daar haal je veel meer mee uit qua geluid.
Maar oke, het ligt ook wel aan type platenspeler welke je hebt
Zo heb ik laatst een "kapotte" dual 750-1 gekocht, daar zit een 'speciale " mat opgeplakt?? Ik denk ff luisteren met zelfde element aangezien ik meerder 750-1 , 750 heb staan , hoor geen klo... verschil.
Keuze van element en naald daar haal je veel meer mee uit qua geluid.
Maar oke, het ligt ook wel aan type platenspeler welke je hebt
[ Voor 8% gewijzigd door ivo1969 op 04-09-2026 15:29 ]
Ik weet nog een verhaal van wijlen legende Henk Niemeijer (audioselectief), een klant kwam met een gemiddelde Pioneer draaitafel en wenste daar een vrij duur element onder te laten monteren. Henk wildde die klant overtuigen dat zoiets het paard achter de wagen spannen is, omdat de prijs van het element de waarde van de draaitafel ruimschoots overteeg. Maar klant is konimg dus het element eronder gemonteerd en Henk was zeer verrast na een test, ongehoord muzikale klanken kwamen voort uit de ze combinatie. Een goed element kan dus ook een doorsnee draaitafel laten zingen en muziek maken waren zijn woorden.
Maar dat is toch ook zo, ik stap in met een dp-300f en toen ik daar een AT95VML in hing wist ik ook niet wat ik hoorde.. en dat is nog steeds een bescheiden element.Malle-piet schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:11:
Ik weet nog een verhaal van Henk Niemeijer, een klant kwam met een gemiddelde Pioneer draaitafel en wenste daar een vrij duur element onder te laten monteren. Henk wildde die klant overtuigen dat zoiets het paard achter de wagen spannen is, omdat de prijs van het element de waarde van de draaitafel ruimschoots overteeg. Maar klant is konimg dus het element eronder gemonteerd en Henk was zeer verrast na een test, ongehoord muzikale klanken kwamen voort uit de ze combinatie. Een goed element kan dus ook een doorsnee draaitafel laten zingen en muziek maken waren zijn woorden.
Prachtige speler.Morales79 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 20:41:
[...]
Ja, ik was er nog niet aan toegekomen maar wie a zegt moet b zeggen, dus komt ‘ie:
(foto’s zijn ietwat donker helaas)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
*Laatse foto ben ik de meest boomerige plaat die ik heb aan het spinnen: de nieuwe Artone sigature persing van Golden Earring - Moontan
Maargoed ik ben extreem blij met deze combinatie. Deze arm is echt geweldig. Het was voor mij de eerste keer dat ik een arm ging overzetten en een element monteren en daarna alles balanceren etc. Maar het bleek uiteindelijk veel minder lastig dan ik eerder dacht. Het scheelt natuurlijk wel dat ik zowel alle handleidingen erbij had als alle originele accessoires, nieuw in verpakking. En met een beetje AI hulp was het eigenlijk in een middagje geregeld. Daarna nog wat experimenteren met de VTA, wat hiermee erg makkelijk is want kan gewoon afgesteld worden tijdens het spelen.
Inmiddels ook een nieuw meubel besteld. Wordt op maat gemaakt. Levertijd week of 10.
Hoe klinkt de 'nieuwe' Moontan? Op Discogs staan een paar lovende reviews (en wat discussie of het nu wel of niet een analoge remaster is). De prijs weerhoudt mij er een beetje van om hem te kopen.
Een element en de tafel zelf doen 2 verschillende dingen en je hebt beiden nog om tot een optimaal resultaat te komen. Een goed element haal wel veel meer detail uit de groeven en dat zul je direct horen maar uiteindelijk is een belangrijk deel van het eindresultaat / potentieel van een platenspeler het gevolg van het elimineren van resonantie, en dat doet het element niet.Malle-piet schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:11:
Ik weet nog een verhaal van wijlen legende Henk Niemeijer (audioselectief), een klant kwam met een gemiddelde Pioneer draaitafel en wenste daar een vrij duur element onder te laten monteren. Henk wildde die klant overtuigen dat zoiets het paard achter de wagen spannen is, omdat de prijs van het element de waarde van de draaitafel ruimschoots overteeg. Maar klant is konimg dus het element eronder gemonteerd en Henk was zeer verrast na een test, ongehoord muzikale klanken kwamen voort uit de ze combinatie. Een goed element kan dus ook een doorsnee draaitafel laten zingen en muziek maken waren zijn woorden.
Is er hier iemand toevallig in het bezit van het Prince album 'One Nite Alone... Live!' de 4LP? Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het geluid / opname / persing. Ik vind het een geweldige registratie en zie dat het album eigenlijk alleen nog uit Japan te importeren is. En kost natuurlijk ook wat. Volgens mij is die specifieke batch niet perse in Japan gemaakt en gaat het eigenlijk over een EU export waar Japanse booklets aan zijn toegevoegd welke je dan weer importeert..
Deze persing klinkt idd geweldig. Ik was benieuwd naar een persing uit deze nieuwe Artone signature serie omdat het aangekondigd was door Music on Vinyl als hun premium sublabel wat zou moeten concurreren met de bekende reissue labels zoals Mofi en Acoustic Sounds. Het wordt door hen zelf gepromoot als volgt:Ken Wood schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 22:13:
[...]
Prachtige speler.
Hoe klinkt de 'nieuwe' Moontan? Op Discogs staan een paar lovende reviews (en wat discussie of het nu wel of niet een analoge remaster is). De prijs weerhoudt mij er een beetje van om hem te kopen.
This arguably most important record in the Dutch rock canon is available as a 45RPM 2LP edition for the first time, entirely remastered and restored from the original analogue master tapes by Red Bullet catalogue and band archivist Wouter Bessels. In order to fit the album on four sides, the original LP track order was slightly changed and re-sequenced, revealing some never-before-heard oddities.
Maar in de liner notes wordt er dieper ingegaan op het proces en dan ligt het toch wat gecompliceerder en is het in ieder geen puristische AAA filosofie. In The Vinyl Cut Moontan review kun je het precies teruglezen.
Of het de €63 waard is zou je eigenlijk moeten afwegen ten aanzien van de eerdere MOV persing uit 2022 (die je voor rond de €35 kunt vinden). Als dit album belangrijk voor je is en je zoekt de best klinkende versie die er is, met een prachtige presentatie, dan gewoon portemonneetje trekken. Ik zie ook een aanbieding op IMusic ,met free shipping vanaf €100,-
Ik heb de Europese (Duitsland) versie en die klinkt in ieder geval heel goed. Dat is dan de paarse heruitgave uit 2020.JimmyNL schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:27:
Is er hier iemand toevallig in het bezit van het Prince album 'One Nite Alone... Live!' de 4LP? Ik ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het geluid / opname / persing. Ik vind het een geweldige registratie en zie dat het album eigenlijk alleen nog uit Japan te importeren is. En kost natuurlijk ook wat. Volgens mij is die specifieke batch niet perse in Japan gemaakt en gaat het eigenlijk over een EU export waar Japanse booklets aan zijn toegevoegd welke je dan weer importeert..
https://www.discogs.com/release/7202921-Golden-Earring-Moontan klinkt ook goed.
Die klinkt idd zeer goed en is het geld meer dan waard! Die Artone Signature persingen zijn btw een stuk goedkoper dan de mofi persingen...Ken Wood schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 22:13:
[...]
Prachtige speler.
Iets met onbekend maakt onbemind...
Ja Mofi is in Europa veel duurder dan in de VS omdat het daar gemaakt wordt en het hier dus import is. Andersom zullen Artone en Music on Vinyl in de VS ook duurder zijn dan hier. Ze hebben nu met dat Artone label eigenlijk een Europese variant van Mofi gecreëerd. Hoewel dat natuurlijk niet betekent dat het ook dezelfde titels zijn. Artone (en MOV) blijft sterk gelinkt met de Sony catalogus vanwege de historische banden van Record Industry. Daarnaast ook vaak lokale specialiteiten zoals deze Earrings uitgave.
In den helder zit een leuke vinyl store voor als je in de buurt bent!
Juicy Records – Recordshop & label Den Helder, The Netherlands - Juicy Records
Zijn alleen vrijdag en zaterdag open.
De combinatie Den Helder en in de buurt zijn is wel een vrij zeldzame tbhncc1704 schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:57:
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja maar mag de pret niet drukken! er zijn vast mensen die dit lezen en denken, ow weekendje texel, we kunnen er wel langs rijden :-)The Eagle schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:23:
[...]
De combinatie Den Helder en in de buurt zijn is wel een vrij zeldzame tbh
Inderdaad.ncc1704 schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:32:
[...]
Ja maar mag de pret niet drukken! er zijn vast mensen die dit lezen en denken, ow weekendje texel, we kunnen er wel langs rijden :-)
De wegen naar/van Den Helder zijn vooral in de zomermaanden vaak best gevuld....met duitsers
Dus eigenlijk moet hier Schallplatten staan, en dan loopt de tent in de zomer een stuk beter:mr_petit schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:19:
[...]
Inderdaad.
De wegen naar/van Den Helder zijn vooral in de zomermaanden vaak best gevuld....met duitsers![]()

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHThe Eagle schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:37:
[...]
Dus eigenlijk moet hier Schallplatten staan, en dan loopt de tent in de zomer een stuk beter:
[Afbeelding]
Dat ziet er als een leuk platenzaakje uit! Daar ze nog niet in de TS stonden bij de Nederlandse platenzaken heb ik deze direct toegevoegd om het overzicht zo compleet mogelijk te maken...ncc1704 schreef op zondag 6 september 2026 @ 19:57:
@anderen: mochten jullie nog platenzaken kennen die niet in het overzicht staan, meld ze dan hier... Dan voeg ik ze wel toe aan de TS...
Ik was zojuist op Youtube even aan het zoeken naar Old-Skool 'Italo' en kwam daarbij onderstaand 'pareltje' van (schijnbaar) een maand of negen geleden tegen....IS dit nu écht dat wat de mensen tegenwoordig verwachten van bijv. een SL1200-MK2 Setup?
Beide spelers staan zónder opname-element 'statisch' niets te doen waarbij een blanco vinyl schijf alleen wat ronddraait.
Beide spelers staan zónder opname-element 'statisch' niets te doen waarbij een blanco vinyl schijf alleen wat ronddraait.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Gen-Z DJ's....Will_M schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 00:27:
IS dit nu écht dat wat de mensen tegenwoordig verwachten van bijv. een SL1200-MK2 Setup?
Ja, een klein apparaatje op de plaat stuurt met een timecode een digitaal muziekbestand op je computer aan. https://www.phasedj.com/phase-essentialWill_M schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 00:27:
Ik was zojuist op Youtube even aan het zoeken naar Old-Skool 'Italo' en kwam daarbij onderstaand 'pareltje' van (schijnbaar) een maand of negen geleden tegen....
[YouTube: Robert Michel Presenta Italo Disco (1984 - 1986) Miko Mission, Baltimora, P. Lion, Silvio Pozzoli]
IS dit nu écht dat wat de mensen tegenwoordig verwachten van bijv. een SL1200-MK2 Setup?
SAFTIGE SCHALLPLATTEN !The Eagle schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:37:
[...]
Dus eigenlijk moet hier Schallplatten staan, en dan loopt de tent in de zomer een stuk beter:
[Afbeelding]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Dank voor de aanvulling: is toegevoegd aan de TS.eagle00789 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 09:12:
Shop voor in de lijst toe te voegen in de TS:
Kerkrade: Parkstad Recordshop
Ja dat is een beetje hetzelfde als die tijdcode platen van Traktor geloof ik icm software, wat 20-25 jaar geleden geloof ik op de markt kwam.coinman63 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 07:22:
[...]
Ja, een klein apparaatje op de plaat stuurt met een timecode een digitaal muziekbestand op je computer aan. https://www.phasedj.com/phase-essential
Het heeft iig niets meer met analoge turntablism te maken.
Volgens mij zijn zelfs de turntablism wk wedstrijden digitaal, al dan niet met een timecode plaat. Dat is dus iets wat ik totaal niet begrijp.
Vroeger was dat echt een ongelofelijke kunst (dus echt samples achter elkaar mixen vanuit een analoge plaat), maar nu is het gewoon het bedienen/input geven aan software wat de rest doet.
Hoe doen jullie dat op Discogs? Als je bvb een plaat wil kopen, sturen jullie eerst een bericht naar de verkoper om te vragen of de plaat nog beschikbaar is of bestellen en betalen jullie onmiddellijk?
Ik kijk zelf altijd naar meerdere platen in 1 pakket. Heb daarnaast altijd geduld, geef een verkoper gerust een week om iets op te sturen, lees vooral de 'negatieve' feedbacks, daar zitten zeikerds tussen en altijd wel een zeurpiet over de grading. Word er veel geklaagd over grading waardoor je al 99,4 of 99,3 % feedback ziet trek er dan een grading vanaf en bekijk de prijs, tel er bij italianen standaard een grading af en in de UK zijn de platen vies. Een wantlist is je grootste vriendSE USER schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 23:36:
Hoe doen jullie dat op Discogs? Als je bvb een plaat wil kopen, sturen jullie eerst een bericht naar de verkoper om te vragen of de plaat nog beschikbaar is of bestellen en betalen jullie onmiddellijk?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik bestel gewoon. Als ik ineens zin heb om een plaat te kopen, kijk ik altijd welke platen van mijn wanted-lijst de verkoper nog meer heeft. Dat is het voordeel van zo'n lijst, je ziet gelijk welke de verkoper nog meer heeft. Vorige week nog 5 LP's besteld en betaald, helaas was 1 toch niet op voorraad, daarvan heb ik het geld terug gekregen. De rest is vanmiddag aangekomen, vanavond weer eens de ultrasoonreniger aanslingeren.SE USER schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 23:36:
[ Voor 9% gewijzigd door Rens1967 op 09-09-2026 15:45 ]
Inmiddels door EU regels al meerdere verkopers tegengekomen die niet meer naar NL versturen vanwege het op moeten geven van wat ze gebruiken als verpakking, daaronder ook winkels die naast op Discogs aanwezig te zijn ook een eigen website hebben. Het wordt er zo niet makkelijker op.
gewoon bestellen en meteen betalen, dat gaat altijd wel goed. Als iemand anders de plaat heeft gekocht, dan wordt dan wel verwijderd uit Discogs. Dat is gewoon goed geregeld! De verkopers hoeven niet handmatig voorraadbeheer te doen (wel lokaal, maar niet digitaal). Ik heb vorige maand daar ongeveer 50 vinyl records gekocht en daar was, afgezien van regelmatig overgrading, verder niets mis mee.SE USER schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 23:36:
Ik heb inmiddels redelijk goede contacten met handelaren opgebouwd, als het goed is kan ik deze week alle eerste persingen van deep purple, led, black sabbath, iron maiden (en nog een paar bands die ik volg) compleet maken. Ik krijg tegenwoordig eerste keus als ze partijen hebben. Moet ik wel 50 records ofzo per keer afnemen
Maar ik heb wel een paar mooie verder, Led Zeppelin 1 , uk pressing (version 8) in near mint uit 1969 ben ik heel erg blij mee
Voor metal fans kan ik trouwens Henk van No Dust Records in Wezep aanraden, goede prijs en heel veel keuze. En ook gewoon een aardige kerel! Bij Henk nog een mooie plaat van Holocaust opgepakt, en via marktplaats, voor maar 60 euro, een eerste pressing in GOEDE conditie van Slayer.
:strip_exif()/f/image/NSl5QusAPqaw8UXuD60buB7q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b4gbw39Js4Cg4ccaqYAy7PnE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Adlermann op 09-09-2026 21:27 ]
Ah ok, bedankt voor de heldere uitleg.Adlermann schreef op woensdag 9 september 2026 @ 21:20:
[...]
gewoon bestellen en meteen betalen, dat gaat altijd wel goed. Als iemand anders de plaat heeft gekocht, dan wordt dan wel verwijderd uit Discogs. Dat is gewoon goed geregeld! De verkopers hoeven niet handmatig voorraadbeheer te doen (wel lokaal, maar niet digitaal). Ik heb vorige maand daar ongeveer 50 vinyl records gekocht en daar was, afgezien van regelmatig overgrading, verder niets mis mee.
Ik heb inmiddels redelijk goede contacten met handelaren opgebouwd, als het goed is kan ik deze week alle eerste persingen van deep purple, led, black sabbath, iron maiden (en nog een paar bands die ik volg) compleet maken. Ik krijg tegenwoordig eerste keus als ze partijen hebben. Moet ik wel 50 records ofzo per keer afnemen(voor mijn persoonlijke collectie wil ik duitse/ nl persingen. Ik ga niet voor de unieke UK pressings per se. Die zijn echt te duur.
Maar ik heb wel een paar mooie verder, Led Zeppelin 1 , uk pressing (version 8) in near mint uit 1969 ben ik heel erg blij meeEn was maar 100 euro.
Voor metal fans kan ik trouwens Henk van No Dust Records in Wezep aanraden, goede prijs en heel veel keuze. En ook gewoon een aardige kerel! Bij Henk nog een mooie plaat van Holocaust opgepakt, en via marktplaats, voor maar 60 euro, een eerste pressing in GOEDE conditie van Slayer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rens1967 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:18:
Vandaag weer via Discogs binnen gekregen:
Hifi Karajan 1 en 2. Tussen de LP's van mijn ouders zat deel 3 (liggend), die ooit door mijn opa is gekocht. Ik kan mij herinneren dat hij Karajan een van de beste dirigenten vond.
[Afbeelding]
Ik heb ook nog het nodige aan 'Von Karajan', op vinyl, o.a. alle symfonieën van Beethoven, etc.
Ja, als ik het allemaal nou weer zou vinden... ik kan echt een heleboel LP's niet vinden momenteel.
Bij de bouwmarkt 2 platen multiplex op maar gratis gekregen, zelf vilt gekocht, afwerklatjes en wasmachine dempers. Tussen de 2 platen vlit geplaatst en niet aan elkaar verbonden door de platen koud op elkaar te plaatsen met het vilt ertussen, dempers tussen meubel en plateau.
Ik moet nu wel heel hard stampen, maar het geeft niets meer door, mooi rustig en open geluidsbeeld op de koop toe.
Ik moet nu wel heel hard stampen, maar het geeft niets meer door, mooi rustig en open geluidsbeeld op de koop toe.
LPs die op mekaar liggen plat
Had ie inmiddels wellicht ook gewoon als demping in kunnen zetten, niet heel goed voor het vinyl idd
Zijn oude meuk lp’s, de rest staat in de kast😉
Zo erg is het ook weer niet. Lp's kunnen prima jaren lang gestapeld zijn, mits je er geen 20 op elkaar legt. Maar vertikaal is wel praktischer
Maar waarom zou je het doen?Flapperbol schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 00:13:
Lp's kunnen prima jaren lang gestapeld zijn,
Net als LP's die schuin in een kast staan....
Ik bedoel, er is inderdaad geen harde limiet van x aantal LP's voor x aantal dagen, er spelen zoveel factoren een rol (temperatuur, gewicht, hoek whatever), maar feit is dat zowel LP's schuin in een kast als plat op elkaar bewaren warps veroorzaakt, en Lp's recht (verticaal), goed ondersteund en niet te krap dat niet veroorzaakt.
En warps zijn best wel snel hoorbaar en wanneer hoorbaar worden ze altijd als storend ervaren (dus geen smaakkwestie zoals thd oid.)
Ik zou ze ook niet op een (warme?) versterker (zo te zien) leggen
Goed, als het platen zijn waar je niets om geeft maakt het natuurlijk niets uit.
[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 12-09-2026 01:14 ]
Die versterker is een versterker die gebruikt wordt om het geluid van de TV te verbeteren, maar de TV staat hooguit over de avond nog geen uurtje aan en overdag al helemaal niet, komt ook nauwelijks warmte vanaf.
Ik heb ze rechtop staan en het overgrote deel staat rechtop in kratten op een droge warme zolder.
Ik heb ze rechtop staan en het overgrote deel staat rechtop in kratten op een droge warme zolder.
Gisteren even lekker geluisterd en zelfs mijn vrouw die bijzonder nuchter is, stopte met lezen en zei “wat klinkt het anders, ruimtelijk en kalm”. En dat klopt ook, kalm als de muziek zo is en ritmisch wanneer het zo bedoeld is, heel makkelijk te volgen en instrumenten duidelijk te onderscheiden en vooral de basloopjes. Het laag is vol en vol van detail, een volledig voor mij natuurlijk geheel waar ik nieuwe dingen in ontdek die nooit opgevallen waren, een goede upgrade mag ik wel vinden.Malle-piet schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 14:59:
Bij de bouwmarkt 2 platen multiplex op maar gratis gekregen, zelf vilt gekocht, afwerklatjes en wasmachine dempers. Tussen de 2 platen vlit geplaatst en niet aan elkaar verbonden door de platen koud op elkaar te plaatsen met het vilt ertussen, dempers tussen meubel en plateau.
Ik moet nu wel heel hard stampen, maar het geeft niets meer door, mooi rustig en open geluidsbeeld op de koop toe.[Afbeelding]
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Ik van Discogs terug naar marktplaats gegaan. Stiekem kun je daar betere deals sluiten, maar wel hoger risico op slechtere kwaliteit soms. Maar gaat meestal goed. Echter, ik gisteravond heel fanatiek bij kopers biedingen doen, en sommigen niet al te best, maar ook niet slecht. Ik ging er vanuit, ik krijg niet alles. Lang verhaal kort, kon net 1000 euro overmaken van de spaarrekening naar de betaalrekening. Blijkbaar als je er 15 per keer koopt accepteren ze op marktplaats ook niet markt-conform.
(veel had ik ook her en der al wel, maar er komt veel vinyl aan de aankomende week).
Ik heb black sabbath nu geheel in eerste pressing compleet (technisch een paar 2e persingen, maar met stampers van van de eerste persing). Maar ook veel dubbel. Ik heb slayer tot en met south of heaven compleet op road runner, metal blade of Geffen. Iron Maiden tot en met seventh son op eerste persing compleet. Led Zeppelin tot en met Houses of the Holy compleet (waar van mijn led 1 in near mint is, version 7-8). Maar ook een paar dubbele.
En dan een hele boel zoals Tokyo Blade, Cloven Hoof, Venom, Angel Witch, WitchFynde, etc etc. Maar daar moet ik nog even kijken wat ik allemaal daarvan wil kopen. Und so Weiter.
(veel had ik ook her en der al wel, maar er komt veel vinyl aan de aankomende week).
Ik heb black sabbath nu geheel in eerste pressing compleet (technisch een paar 2e persingen, maar met stampers van van de eerste persing). Maar ook veel dubbel. Ik heb slayer tot en met south of heaven compleet op road runner, metal blade of Geffen. Iron Maiden tot en met seventh son op eerste persing compleet. Led Zeppelin tot en met Houses of the Holy compleet (waar van mijn led 1 in near mint is, version 7-8). Maar ook een paar dubbele.
En dan een hele boel zoals Tokyo Blade, Cloven Hoof, Venom, Angel Witch, WitchFynde, etc etc. Maar daar moet ik nog even kijken wat ik allemaal daarvan wil kopen. Und so Weiter.
@Adlermann Die Led Zeppelin is dan toch hopelijk wel met oranje letters ipv de 1e pressing die met turquoise letters was.
Die 1e is met turuoise letters is erg duur, dus €100 zal dan wel voor de oranje letters zijn.
Ik heb die 1e UK pressing hier wel in de kast staan. Erg trots op ook.
Rib uit mijn lijf toendertijd, maar is het waard geweest omdat de prijzen bleven stijgen. En het dus een goede investering is geweest.
Die 1e is met turuoise letters is erg duur, dus €100 zal dan wel voor de oranje letters zijn.
Rib uit mijn lijf toendertijd, maar is het waard geweest omdat de prijzen bleven stijgen. En het dus een goede investering is geweest.
❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ
Ja, dat is de oranje letters (version 7-8 ook ergens). Ik heb weer zo'n tussenversie die net niet in een echte 'version' past. Maar een hele goede deal opgekregen, waarde is wel iets hoger (eerder 300). Maar de hoes is nog volledig glimmend, 'geen' gebruikssporen, de rug nog leesbaar, etc. En het vinyl is nog heel mooi stil. De reden waarom hij ook zo relatief goedkoop was is er minuscuul op de achterkant initials staan, en dat is voor de hoes een downgrade naar VG+. Maar verder gewoon als nieuw (daarom '' om geen heen)Viking Kvinne schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 12:46:
@Adlermann Die Led Zeppelin is dan toch hopelijk wel met oranje letters ipv de 1e pressing die met turquoise letters was.
Ik ben zelf het meest blij met m'n master of reality (nl pressing), want ik heb de poster in EX (ongebruikte) conditie erbij zitten. 59 euro, de verkoper haalde zelfs de poster er nog uit in de winkel en riep trots: ongebruikt, dat zie je nooit!. Ik wist niet hoe snel ik moest afrekenen (alleen die poster is al 'goud' waard.)
[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 12-09-2026 13:41 ]
@Adlermann Wat Led Zeppelin aangaat, heb ik ook nog twee speciale 7'' singles van ze.
Stairway to Heaven/ Whole lotta Love. LZ3 met platenmaatschappij stencil, 2 van in totaal 150 stuks, weggegeven aan zakenrelaties toendertijd.
In mint staat
In mijn jukebox zit ook een StH/WlL LZ3 , maar dat is een fake op hemelsblauw vinyl. Die draai ik dus gewoon.
Stairway to Heaven/ Whole lotta Love. LZ3 met platenmaatschappij stencil, 2 van in totaal 150 stuks, weggegeven aan zakenrelaties toendertijd.
In mint staat
In mijn jukebox zit ook een StH/WlL LZ3 , maar dat is een fake op hemelsblauw vinyl. Die draai ik dus gewoon.
❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ
Let op:
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.
Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.
Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.
:strip_exif()/f/image/CpFUwXMvzNsg9flpzCvr50W8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZQeuObDdUxuylIYbKsSyuhQh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/84LTAdzdD22FYopXTp7x2Cwd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sOlczCwx9s7prGTIDexmm5AZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vsZGu288KdFRG8QADdgyrIQ7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ymRfU6YTz0XUSYzyGxwoHeW4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PGuFaQtWy4AxMknbbg0Mddsk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SqM0rP3tXLCv7HLtVSZVnB7t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DLkeYpmoaG1QNndRKRAq1Ike.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wWvvl5PkNJ3o3zGjtMJDk37V.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/b2HhqPeAtR40y6eT8x7qqf2K.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/hWkzBqdOJZ1P6uUJl2pU83TZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ZM68DiTckaN8snYB2CxTuKuo.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Dw5R4JFby9BjDJn1d44nxD0z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RLs6SEYVW4JqT9Cdd9ZsjRwd.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TLOmFurt7efDRNRcKgm3Njbs.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VMGRvRdkDbJsUTQ334csuoru.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6511lMSKjyfelWxfFT9wdTyV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3AIpqN33sz3Q5w5h43IGMXqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WOu92l6GFrsyA9MSp6Okke7X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SJy5e4bylQCwO2vbJLCa6TaK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iSw7V6LLCFirWem9Q3Mm5vvW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M9kVW5307kThnvs92R6frNCO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rARyENwHYV809LIbLtoQLzwK.jpg?f=fotoalbum_large)