• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:02

D_V

HanG-BuiK-ZwijN schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:07:
[...]
Er zijn genoeg jaren 90" eurodance nummers die schreeuwen om een overpriced heruitgave. Maar wel weer Elvis 9001st uitgave , rolling stones etc.
Die Stones release is wel van de grootste treurigheid en cashgrab mogelijk. :D

3 inch singeltjes en een speciale platenspeler om dat formaat af te spelen.

Afbeeldingslocatie: https://variety.com/wp-content/uploads/2026/02/stones-418467310854-800.webp

Het is gelukkig wel een Crosley, dus kwaliteit. d:)b

Crosley Radio Launches Rolling Stones RSD3 Mini Turntable For Record Store Day 2026
Despite its size, the RSD3 Mini Turntable is engineered with serious listening in mind. It features a pre-mounted Audio-Technica cartridge, adjustable pitch control and a supported platter. A built-in speaker allows for immediate playback, while Bluetooth connectivity enables pairing with external speakers for expanded sound. Power options include micro-USB or four AA batteries, reinforcing its portability. Additional features such as a dust cover, headphone jack and adapters for large-hole records ensure the unit functions as a genuine turntable rather than a novelty item.

[ Voor 33% gewijzigd door D_V op 05-02-2026 15:39 ]

• D_V

D_V

rcor schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:58:
[...]

@D_V Kom je ook wel eens in Velden bij Stichting Kringloop Totaal die vroeger ook in Venray zat? Ook daar zijn de LP's om te huilen... ;)

Over één ding zul je het wel met mij eens zijn: de CD afdeling bij 2Switch in Venray is velen malen mooier dan hun Vinyl afdeling...

Gelukkig spreek ik de man die de LP bakken daar vult regelmatig en heb ik soms als ik op het juiste moment daar ben het voorrecht om even door de LP's die de bakken in gaan te bladeren (idem voor de CD's) voor ze er daadwerkelijk in gaan (dat heeft mij wel eens wat mooi's opgeleverd zonder dat een ander de kans kreeg om 'm voor mijn neus weg te kapen)...

Tjah, dan kun je soms mazzel hebben, maar het is dan wel meer geluk dan wat anders als het om het vinyl gaat (bij CD's heb ik daar veel meer mazzel)...
In Velden ben ik vorig jaar geweest, was er stervenskoud binnen en ze hadden inderdaad de "usual suspects" aan platen staan. De winkel was toen geloof ik nog niet zo lang open, was nog vrij leeg.

2Switch heeft inderdaad betere cd's dan lp's over het algemeen maar ook niet zo'n hele grote selectie cd's toch? Je moet inderdaad net toevallig op het juiste moment komen.
Kom je weleens bij die kringloop richting het station (de Pilaar of zoiets?)

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:34
Ik heb altijd geleerd dat er in goede (2e hands) platenzaken altijd wordt gezorgd dat het zó wordt neer gezet dat in Ider geval de voorste (dus zichtbare) platen, de betere, goedlopende titels moeten zijn om zo klanten naar het schap te lokken.

Áls ze dat hier ook gedaan hebben dan weet ik genoeg en hoef ik niet aan deze bakken met treurigheid te beginnen. Ik schat de kans dat je hier iets knaps uit weet te trekken dan ook héél klein in. Allemaal milieustraat-titels.

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:40
baamd schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:30:
Toch even advies vragen…
Ik heb sinds een jaartje een eerste platenspeler. Een thorens td-160, met ortofon f-15e element (met bij aanschaf nieuwe naald). Het upgradevirus begint toe te slaan.
Wat ik tov digitale muziek uniek vindt aan lp geluid is dat trillend metaal ook echt overkomt als trillend metaal (ik speel gitaar, en het in trilling brengen van een stalen gitaarsnaar klinkt veel realistischer dan digitaal). De soundstage is best aardig, al wisselt dat ook per opname logischerwijs. Waar zijn er tekortkomingen: het hoog is wat gedempt, en het laag mist detaillering.
Overige apparatuur in de keten:
- Voorversterker: rega fono mini a2d
- Versterker: denon avr x2300w
- Luidsprekers: q-acoustics 3050i

Ik zoek een andere cartridge, met een nog mooiere soundstage, instrumentspreiding, wat betere detaillering in het laag, en uitbreiding van treble, zonder dat dit gaat overheersen. Niet analytisch, maar levendig, mag wat dynamisch (ook niet tè, dat het luistermoeheid geeft). Hoeft ook je perfect in weergave te zijn, maar wel prettig.

Wat zijn goede keuzes bij deze speler, toonarm, voorversterker? Bij audio technici lees ik verhalen over te hoge capaciteit, waardoor ze teveel treble geven. De rega is niet instelbaar.
Ik overweeg:
- Nagaoka mp110 of mp150
- Goldring e4
- Ortofon 2m blue
- AT vm95ml of vm540ml

Waarbij ik wat meer neig naar een van de bovenste 2, en de vm540ml. Iemand ervaringen met deze cartridges? Wat zou een goede optie zijn bij mijn voorkeur? Zijn er nog andere aanraders?

Dank voor het meedenken.
Welke arm heeft je TD-160? En zitten de originele kabels er nog aan? De bedrading is bij een TD-160 heel veel op te winnen, ondermeer met het scheiden van de massa draad. Daarnaast kun je dan meteen bekabeling met lage capaciteit pakken, waarmee die minder beperkt bent qua elementen.

Daarnaast is je phono als ik het goed zie een exemplaar met digitale uitgang. Er zitten dus allerlei componenten in waar je helemaal geen gebruik van maakt, maar die de kostprijs wel opsturen. Dat er daardoor op alle aspecten is bezuinigd is dus evident. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen dat je op dat vlak op dit moment misschien wel meer kan winnen dan met een element.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:40
Cap schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 11:00:
Ik heb geen idee, de beste kans om het te weten te komen is wellicht bij de verkoper. Heb je dat gevraagd? ;)
Ik dacht hier zijn er misschien ook wel mensen die het gewoon weten (of een leuke puzzel vinden)... En aangezien ik 0 interesse heb om die speler te kopen voelt de verkoper vragen toch een beetje als "lastig zijn" (slaat nergens op, weet ik. maar aard van het beestje en zo)

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
Blijkbaar hebben ze bij onze kringloop laatst een behoorlijke collectie binnen gekregen van een verzamelaar met smaak. Ik vermoed dat ze deze mondjesmaat tussen het bestaande aanbod stoppen. Een collega van mij kwam thuis met o.a. Wish You Were Here. Die middag heb ik Neil Youngs Harvest tussen de klassieke albums weg gevist. Milk and Honey van Lennon en Ono die ze pontificaal tentoongesteld hadden, heb ik maar laten staan.

Jammer ook dat de platenman sommige albums wel op waarde weet te schatten. A Night at the Opera stond laatst voor 30 euro aangeboden.
D_V schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:00:
De schitterende platenafdeling bij kringloopwinkel "Opa Jos" in Blerick.

[Afbeelding]

Waar ik eindelijk mijn verzameling Beierse dorpsmuziekanten compleet kon maken. _O-

[Afbeelding]

En dan door naar kringloopwinkel "Het Goed" in Venlo, waar dit mij begroette:

[Afbeelding]
Je zou m’n James Last collectie moeten zien!

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Charly schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Ik dacht hier zijn er misschien ook wel mensen die het gewoon weten (of een leuke puzzel vinden)... En aangezien ik 0 interesse heb om die speler te kopen voelt de verkoper vragen toch een beetje als "lastig zijn" (slaat nergens op, weet ik. maar aard van het beestje en zo)
De verkoper wist het ook niet maar hij wist op een of andere manier dit uit ChatGPT te peuren (mij lukte 't niet):

Nytech / Exposure (N/E) toonarm uit eind jaren '70 / begin '80.
Dat waren zustermerken in de Britse hifi-scene (zelfde stal als o.a. vroege Naim- invloeden).
Ze hebben in kleine aantallen ook een toonarm onder N/E-logo uitgebracht, vaak geleverd met LP12's door dealers die alles 'Brits' wilden houden.

M.a.w. je vermoeden was correct, Brits en hoog 'doe het zelf gehalte' door de kleine oplage. Als we ChatGPT mogen geloven. :)
---------------------
Follow-up: ik heb zelf Nytech / Exposure arm nog een keer door ChatGPT gegooid incl foto's, maar ChatGPT brabbelt toch een boel onzin uit over tegenstrijdige zaken, Nytech / Exposure, dan weer Nytech / Electronics want nee hoor, Exposure heeft nooit armen gemaat! Dan weer, neen echt geen Nytech! Het is New Era!, dan weer nee zeker geen New Era! Toch Nytech!, compleet met een niet bestaand arm type CPA-402 (dat is namelijk ene power amp) met allerlei eigenschappen er aan toegewezen en een matching met geschikte elementen...

Dit alles met een grote quasi-zelfverzekerdheid die een AI bot zo kenmerkt. Met andere woorden, zonder enige terughoudenheid wordt je de grootste onzin op de mouw gespeld. Dus always double-double check... :P

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 05-02-2026 21:47 ]

• Duclaasie
Charly schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 19:01:
[...]

Staat hij op MP?
D_V schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:44:
[...]

In Velden ben ik vorig jaar geweest, was er stervenskoud binnen en ze hadden inderdaad de "usual suspects" aan platen staan. De winkel was toen geloof ik nog niet zo lang open, was nog vrij leeg.

2Switch heeft inderdaad betere cd's dan lp's over het algemeen maar ook niet zo'n hele grote selectie cd's toch? Je moet inderdaad net toevallig op het juiste moment komen.
Kom je weleens bij die kringloop richting het station (de Pilaar of zoiets?)
Kringloop winkel De Pilaar? Nee, daar kom ik niet... Wel in het centrum bij Used Products, veelal omdat ik dan toch bij Sounds een kijkje ga nemen om de hoek...

Ken jij kringloop winkel de Boeren Dans? Daar ben ik ooit wel eens binnen geweest in Venlo/ Blerick en aldaar meteen een labvoeding gescoord met meerdere uitgangen die je een eigen voltage kan geven!

www.discogs.com/collection?user=rcor

Pavv schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:08:
[...]

Ik heb altijd geleerd dat er in goede (2e hands) platenzaken altijd wordt gezorgd dat het zó wordt neer gezet dat in Ider geval de voorste (dus zichtbare) platen, de betere, goedlopende titels moeten zijn om zo klanten naar het schap te lokken.

Áls ze dat hier ook gedaan hebben dan weet ik genoeg en hoef ik niet aan deze bakken met treurigheid te beginnen. Ik schat de kans dat je hier iets knaps uit weet te trekken dan ook héél klein in. Allemaal milieustraat-titels.
Toch kun je hier verrast worden hoor! Ik heb er ooit o.a. het album 52nd street van Billy Joel in de wrap gevonden... Bleek een persing uit een bepaald land te zijn waarbij de kwaliteit ter discussie kwam te staan hier en die we vergeleken hebben met een andere persing...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Verder zag ik als Rowwen Hèze liefhebber een leuke gimmick uitkomen als RSD uitgave:
https://recordstoreday.nl/albums/y-sus-amigos/
Afbeeldingslocatie: https://recordstoreday.nl/wp-content/uploads/2026/02/rowenheze_cover_rsd2026.jpg
Deze uitgave komt met muziek waarbij Rowwen Hèze samen werkte met andere artiesten zoals Los Lobos, de vorig jaar overleden Flaco Jimenez en Karin Bloemen...

Al deze nummers ken ik al van CD-singletjes of zelfs hele video registraties die op de twee video banden staan die ik van deze band heb... Die moet ik dus echt hebben als liefhebber! Verder moet ik de lijst nog doornemen, maar deze kreeg ik via Riddim Recordstore alvast aangeboden als aankondiging, want ze dachten dat wel eens een van mijn favorieten zou kunnen zijn...

Tjah en dan is er nog een cassette release van DeWolff, mogelijk dat ik die ook ga halen...

En deze is wel heel fout:
https://recordstoreday.nl/albums/toppertje/
Zo fout dat ik hem wellicht ook ga kopen als ik 'm kan aankomen...

Ik ga de NL-lijst op de NL-site van recordstore day nog eens goed doornemen en een lijstje maken... ;)

• D_V

D_V

rcor schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 23:01:
[...]

Kringloop winkel De Pilaar? Nee, daar kom ik niet... Wel in het centrum bij Used Products, veelal omdat ik dan toch bij Sounds een kijkje ga nemen om de hoek...

Ken jij kringloop winkel de Boeren Dans? Daar ben ik ooit wel eens binnen geweest in Venlo/ Blerick en aldaar meteen een labvoeding gescoord met meerdere uitgangen die je een eigen voltage kan geven!
Ik bedoelde eigenlijk "de Pilaar" kringloopwinkel bij het station in Venray/Oostrum. Ik zag op de kaart van kringloopwinkels dat er daar blijkbaar ook een ligt. Ben er zelf nog nooit geweest, vandaar.
:)

Boerendans kom ik wel vaker ja. Daar heb ik al vaker iets interessants gevonden. De laatste tijd helaas niet meer zo. In coronatijd had hij wel vaker vinyl/cd-collecties in de winkel staan, nu nog maar zelden.
D_V schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 02:45:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk "de Pilaar" kringloopwinkel bij het station in Venray/Oostrum. Ik zag op de kaart van kringloopwinkels dat er daar blijkbaar ook een ligt. Ben er zelf nog nooit geweest, vandaar.
:)

Boerendans kom ik wel vaker ja. Daar heb ik al vaker iets interessants gevonden. De laatste tijd helaas niet meer zo. In coronatijd had hij wel vaker vinyl/cd-collecties in de winkel staan, nu nog maar zelden.
Oh die bedoelde je, ja die kringloop winkel ken ik ook... Kom er niet zo vaak is maar een kleine kringloop winkel met meestal niet zo interessante dingen... LP's zijn daar zover ik mij kan herinneren niet te vinden... Het enige wat ik daar ooit gekocht heb is een Sony TC-WE745 dubbel cassettedeck welke op mijn werk bij de werkkamer audio set nog steeds zijn ding doet en dat voor maar 5 euro! Duur zijn ze daar in ieder geval niet...

Er heeft zelfs een kringloopwinkel gezeten in een oude basisschool pand (mijn oude basisschool De Essel/ Focus in het pand aan de Pastoor van de Gaetstraat)... Hoe die ook alweer heette ben ik effe kwijt, maar daar kwam ik sowieso nooit meer na mijn 1ste bezoek: te weinig gevarieerd aanbod...

Kom je wel eens bij de Winkel van Sinkel in het Centrum? Daar staat soms qua apparatuur soms nog wel eens wat interessant... Qua LP's is het daar ook helaas vaak om te huilen... ;)

• Charly
  • Laatst online: 19:40
Ja, als je op LP12 zoekt vindt je hem wel. Maar Cap heeft het blijkbaar al gecheckt met de verkoper. :P
Cap schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:13:
[...]

M.a.w. je vermoeden was correct, Brits en hoog 'doe het zelf gehalte' door de kleine oplage. Als we ChatGPT mogen geloven. :)
---------------------
Follow-up: ik heb zelf Nytech / Exposure arm nog een keer door ChatGPT gegooid incl foto's, maar ChatGPT brabbelt toch een boel onzin uit over tegenstrijdige zaken, Nytech / Exposure, dan weer Nytech / Electronics want nee hoor, Exposure heeft nooit armen gemaat! Dan weer, neen echt geen Nytech! Het is New Era!, dan weer nee zeker geen New Era! Toch Nytech!, compleet met een niet bestaand arm type CPA-402 (dat is namelijk ene power amp) met allerlei eigenschappen er aan toegewezen en een matching met geschikte elementen...
...
Exposure doet heel vaag een belletje rinkelen, maar de Nytech en New Era zegt me helemaal niks. Er werd wat af geknutseld in die engelse schuurtjes :henk

[ Voor 65% gewijzigd door Charly op 06-02-2026 09:39 ]

• D_V

D_V

rcor schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:15:
[...]

Kom je wel eens bij de Winkel van Sinkel in het Centrum? Daar staat soms qua apparatuur soms nog wel eens wat interessant... Qua LP's is het daar ook helaas vaak om te huilen... ;)
Ja, in coronatijd heb ik er weleens goede cd's kunnen vinden maar inderdaad geen vinyl, maarja, qua vinyl ben je al een paar uur kwijt in Riddim en Mien eige kroam.

Ik zie net tussen de releases op de Nederlandse site voor RSD 2026 ook het briljante "Technofax" staan! :D

[ Voor 8% gewijzigd door D_V op 06-02-2026 14:33 ]

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:14

StrongArmLance

Endless flow

Flapperbol schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:58:
De twee LP's van Takanaka zijn wel erg goed. Het is dat ik ze in Japan al opgepikt had maar anders was ik zeker even langsgegaan (Al verwacht ik niet dat de winkels hier in de buurt ze überhaupt zouden bestellen :+ )
Ik heb rainbow goblins laatst in de platenzaak gekocht en geniet toch met volle teugen.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Voor eventueel Japanse uitgaves van vinyl gebruik ik altijd cdjapan.co.jp, je ziet bij bestellen de dure verzendmethodes en je kunt de importbelasting vooruit betalen , dus geen extra kosten over verzendkosten en inklaring. click

Bijzonder betrouwbaar en zeer goed verpakt. Tegenwoordig bieden ze zich ook aan als tussenpersoon voor enkele grote JP marktplaatsen, zelf geen ervaring mee, wel bij de eerder gelinkte LP als 'proxy item'.

zwijntje gaat verder ragen dat ik deze misgelopen ben :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:34:
Voor eventueel Japanse uitgaves van vinyl gebruik ik altijd cdjapan.co.jp, je ziet bij bestellen de dure verzendmethodes en je kunt de importbelasting vooruit betalen , dus geen extra kosten over verzendkosten en inklaring. click
Er wordt wel belasting (BTW) betaald over de verzendkosten, dit is namelijk verplicht en staat zo omschreven in de EU regels (IOSS). Dus het is altijd (productprijs + verzendkosten) * 1.21.

Waarschijnlijk is deze regel zo opgesteld omdat dit constructies voorkomt met een zogenaamd extreem lage productprijs + hele hoge verzendkosten, om zo de belasting te ontlopen. En het spekt natuurlijk lekker de belastingkas, en ontmoedigt direct importeren van spullen buiten de tussenhandel om, iets wat de EU natuurlijk een doorn in het oog is.

Maar inderdaad bespaar je wel de inklaringskosten en gedoe van het al dan niet sturen van een notificatie via mail / post door PostNL, wat helaas in het geval van NIET kan resulteren in een retourpakket zonder dat je op de hoogte bent gesteld, waar PostNL dan geen verantwoording voor neemt. Ask me how I know. :+

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 07-02-2026 17:35 ]

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43

Toshirou

Vinyl Surfer

HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 00:34:

Bijzonder betrouwbaar en zeer goed verpakt. Tegenwoordig bieden ze zich ook aan als tussenpersoon voor enkele grote JP marktplaatsen, zelf geen ervaring mee, wel bij de eerder gelinkte LP als 'proxy item'.

zwijntje gaat verder ragen dat ik deze misgelopen ben :X
Wel jammer inderdaad. Dat is heel goed album. Was dit niet uit haar tijd dat ze net echt was doorgebroken?

Ik wist niet eens dat deze op lp beschikbaar was?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Toshirou schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 13:58:
[...]

Wel jammer inderdaad. Dat is heel goed album. Was dit niet uit haar tijd dat ze net echt was doorgebroken?

Ik wist niet eens dat deze op lp beschikbaar was?
ik ook niet anders was het een instant buy geweest. Hoewel ze nu een stuk ouder is (en moeder) was eternal blaze wel haar grote doorbraaknummer. hier is een goedmakertje ;)

er is wel een heruitgave van de studio ghibli singles (heb zelf de eerste) en bij riddim zwerven nog wel eens JP Ghibli spundtracks.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Iemand ervaring met de Pro-Ject Debut RecordMaster II? Kom van de Lenco L175 en ben benieuwd of dit een goede upgrade is.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D_V schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 14:33:
[...]

Ja, in coronatijd heb ik er weleens goede cd's kunnen vinden maar inderdaad geen vinyl, maarja, qua vinyl ben je al een paar uur kwijt in Riddim en Mien eige kroam.

Ik zie net tussen de releases op de Nederlandse site voor RSD 2026 ook het briljante "Technofax" staan! :D

[YouTube: Jiskefet - TechnoFax - Bunte Illustrierte]
Als je je een paar uur wilt verliezen, ga eens naar https://www.kayvinyl.nl/ Heerlijk struinen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

deathmonkey schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:29:
Iemand ervaring met de Pro-Ject Debut RecordMaster II? Kom van de Lenco L175 en ben benieuwd of dit een goede upgrade is.
Wat verwacht je van de upgrade, in welk opzicht verwacht je verbetering?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:45

franssie

Save the albatross

@deathmonkey Beide hebben een USB uitgang valt mij op. Is dat een must?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Cap schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:29:
[...]

Wat verwacht je van de upgrade, in welk opzicht verwacht je verbetering?
franssie schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:02:
@deathmonkey Beide hebben een USB uitgang valt mij op. Is dat een must?
Directe aanleiding is dat mn katten de stylus van de lenco slopen, omdat er geen stofkap opzit (al 4 in een jaar, dus dat tikt snel op). Design van deze vond ik aantrekkelijk en van wat ik er van kon vinden lijkt de kwaliteit wel goed. Heb daarnaast pas een upgrade gedaan aan mn geluidssysteem van standaard home-cinema naar een 5.1.2 opstelling met voornamelijk Klipsch.

USB is geen must, sterker nog dat gebruik ik nooit. Zit er toevallig op. Hou wel van het design van de Pro-ject.

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:35
Nu we dat weten kun je ook naar andere spelers kijken, deze is blijkbaar alleen nog bij thomann te koop en als ook 78 toeren geen must is zou ik gewoon eens naar een hifi-zaak in de buurt gaan om je wensen kenbaar te maken, in die prijsrange is er genoeg te koop.
Zie bijvoorbeeld hier
https://iear.nl/audio-en-...=&pa_1322%5B%5D=pav_33757

• D_V

D_V

The Eagle schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:16:
[...]

Als je je een paar uur wilt verliezen, ga eens naar https://www.kayvinyl.nl/ Heerlijk struinen :)
Daar ben ik inderdaad nog nooit geweest. Ik heb zelf het geluk dat ik een paar honderd meter van Sounds hier in Venlo woon. Waarschijnlijk wel één van de allerbeste platenzaken van Nederland.

https://www.sounds-venlo.nl/sounds-venlo/
D_V schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:29:
[...]

Daar ben ik inderdaad nog nooit geweest. Ik heb zelf het geluk dat ik een paar honderd meter van Sounds hier in Venlo woon. Waarschijnlijk wel één van de allerbeste platenzaken van Nederland.

https://www.sounds-venlo.nl/sounds-venlo/
Vergeet Music Machine in Sittard niet, die zijn keiner, maar ook zij staan hoog aangeschreven...

deathmonkey schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:52:
[...]

[...]

Directe aanleiding is dat mn katten de stylus van de lenco slopen, omdat er geen stofkap opzit (al 4 in een jaar, dus dat tikt snel op). Design van deze vond ik aantrekkelijk en van wat ik er van kon vinden lijkt de kwaliteit wel goed. Heb daarnaast pas een upgrade gedaan aan mn geluidssysteem van standaard home-cinema naar een 5.1.2 opstelling met voornamelijk Klipsch.

USB is geen must, sterker nog dat gebruik ik nooit. Zit er toevallig op. Hou wel van het design van de Pro-ject.
Dan voldoet eigenlijk alles met een kap. Je hebt dus wat dat betreft zat keuze. Ik vind het lastig te zeggen of die Pro-ject (geluids-)technisch nou echt een verbetering is tov je Lenco. Maar als je de Pro-ject Debut mooi vind, dan koop je lekker die. :)

Let wel op dat het een snaaraangedreven model is itt de direct drive die je nu hebt. Dus dat is een ander type aandrijving die misschien iets gevoeliger is, en betekent af en toe het snaartje verwisselen voor een nieuwe om de snelheid een beetje in de buurt van hoe het hoort te houden. Want erg precies op snelheid lopen deze Pro-jects niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 12-02-2026 17:20 ]

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:54
De Sony PS-LX7 die ik laatst vond in de kringloop heeft me ruim een week van de straat gehouden. Hij werkte niet of nauwelijks en ik dacht dat een nieuw snaartje het wel zou oplossen. Nou mooi niet. Er begon wel iets te draaien maar niet van harte. Dus het mechaniek uit elkaar en schoonmaken/smeren. Aan de cam gear zit nog een beweegbaar ' handje' dat de arm meepakt, en dat handje is verend gemaakt door een stukje plastic zo dun te maken dat het als veertje dient, en dus geknapt was. Met wat superglue en baksoda weer goed gekregen. Maar nog steeds kreeg het motortje de cam gear niet goed in de rondte. Volgende stap was het verwijderen van de hendel die de audio mute bij het bewegen van de arm, dat hendeltje ging ook niet al te soepel. En een beetje nutteloze feature dus weg met dat hendeltje.

En voorwaar, er kwam leven in de brouwerij. Maar de startcyclus werd onderbroken op een manier die leek op een electronisch probleem, niet mechanisch. En het quartz lock lampje brandde niet voluit, maar flikkerde een beetje. Na enig piekeren bedacht ik dat die twee dingen wel eens gerelateerd konden zijn. Ik heb geen service manual, wel van de PS-LX5 maar probeer daar maar eens uit te komen met gain en offset potjes die je dan met een scope moet verbinden met een batterijtje en een variabele weerstand. Geen doen.
Voedingsspanning was goed, 10 volt, en het cassettedeck kopje bij het plateau gaf ook de juiste spanning af.
Maar er zitten ook speed speed potjes op de print, eentje voor 33 en eentje voor 45. Dus eerst maar eens voorzichtig aan de 45 gedraaid en verdraaid, quartz lock was opeens stabiel (ook voor 33) en hij loopt nu braaf door alle start en stop cycli heen.

Wat een bizar gecompliceerd ding, als je een Thorens of zo gewend bent zit je volkomen flabbergasted naar de gigantische hoeveelheid printplaten te kijken, het ding zit echt helemaal ramvol.

Hij moet nog een keer open want ik zag uit mijn ooghoek nog ergens een RIFA rookbom zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3axl5CBBxXY4UC1cj_UiXqYZ1Cc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nimjyZVdyY5AuivNUIhTypbu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door nineball op 13-02-2026 11:23 ]

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:29
nineball schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 11:11:
De Sony PS-LX7 die ik laatst vond in de kringloop heeft me ruim een week van de straat gehouden. Hij werkte niet of nauwelijks en ik dacht dat een nieuw snaartje het wel zou oplossen. Nou mooi niet. Er begon wel iets te draaien maar niet van harte. Dus het mechaniek uit elkaar en schoonmaken/smeren. Aan de cam gear zit nog een beweegbaar ' handje' dat de arm meepakt, en dat handje is verend gemaakt door een stukje plastic zo dun te maken dat het als veertje dient, en dus geknapt was. Met wat superglue en baksoda weer goed gekregen. Maar nog steeds kreeg het motortje de cam gear niet goed in de rondte. Volgende stap was het verwijderen van de hendel die de audio mute bij het bewegen van de arm, dat hendeltje ging ook niet al te soepel. En een beetje nutteloze feature dus weg met dat hendeltje.

En voorwaar, er kwam leven in de brouwerij. Maar de startcyclus werd onderbroken op een manier die leek op een electronisch probleem, niet mechanisch. En het quartz lock lampje brandde niet voluit, maar flikkerde een beetje. Na enig piekeren bedacht ik dat die twee dingen wel eens gerelateerd konden zijn. Ik heb geen service manual, wel van de PS-LX5 maar probeer daar maar eens uit te komen met gain en offset potjes die je dan met een scope moet verbinden met een batterijtje en een variabele weerstand. Geen doen.
Voedingsspanning was goed, 10 volt, en het cassettedeck kopje bij het plateau gaf ook de juiste spanning af.
Maar er zitten ook speed speed potjes op de print, eentje voor 33 en eentje voor 45. Dus eerst maar eens voorzichtig aan de 45 gedraaid en verdraaid, quartz lock was opeens stabiel (ook voor 33) en hij loopt nu braaf door alle start en stop cycli heen.

Wat een bizar gecompliceerd ding, als je een Thorens of zo gewend bent zit je volkomen flabbergasted naar de gigantische hoeveelheid printplaten te kijken, het ding zit echt helemaal ramvol.

Hij moet nog een keer open want ik zag uit mijn ooghoek nog ergens een RIFA rookbom zitten.

[Afbeelding]
Leuke hobby he :) , Maar persoonlijk hou ik het zelf het liefste bij de dual platenspelers en die hebben ook van die hele leuke RIFA bommetjes.

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:29
Mijn laatste project was een dual 626.
Persoonlijk denk ik een onderschatte platenspeler die als hij met liefde behandeld is, weer jaren mee gaat.
Plofbommetje op de foto is uiteraard vervangen, als de andere

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzPew-k0R_XaSUdvheJ4tQ2-iI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWPL855cxCfl5Pln8mZCzN40.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W7_Z5Yh3VaTM7IZdm_VCZiJ_ghI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF3uFTukexrCsB5ccJThpnu5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D3RTUgAHAl9TE5MfbkyrvIgAnRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwyDEblDGm0oOnEUVmGelZlg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j28bhHNPuLZdz9WX2dQkaesDVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkMFMRGuRuZrSJNldLGuQ9GT.jpg?f=fotoalbum_large

• nineball
Mezelf getrakteerd op een mooie Trio (Kenwood) kp-7070. Japanse versie van de 650. Prachtige plint, mooie arm, volledig handmatig en groot en zwaar. Doet het perfect met mijn AT vm740ml element. De Technics sl-150 met SME-3009 s2 gaat het veld ruimen. Ook een fijne speler maar ik was al een tijdje aan het loeren voor een mooie Kenwood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tso9uW0kYvezQ498CeD4NkFvVo0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPD4XK9W9dtwOhXBVSHkLMat.jpg?f=fotoalbum_large

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:34
stond deze Trio laatst hier in dit topic? Van Marktplaats?

• nineball
Pavv schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:51:
stond deze Trio laatst hier in dit topic? Van Marktplaats?
Klopt!

• D_V

D_V

nineball schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:01:
Mezelf getrakteerd op een mooie Trio (Kenwood) kp-7070. Japanse versie van de 650. Prachtige plint, mooie arm, volledig handmatig en groot en zwaar. Doet het perfect met mijn AT vm740ml element. De Technics sl-150 met SME-3009 s2 gaat het veld ruimen. Ook een fijne speler maar ik was al een tijdje aan het loeren voor een mooie Kenwood.
Mooi! Welkom bij de Kenwood-club! ;)

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:56
@nineball Prachtige speler!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik ben op zoek naar iemand die een Humminguru HG01 in zijn of haar bezit heeft en die voor mij 1 plaat wil wassen daarmee.
Ik overweeg om naast mijn Tonar Wash & Dry (Okki Nokki) de HG01 ook aan te schaffen, maar wil graag eerst aanschouwen hoeveel verschil dat maakt.
Iemand die mij daar mee wil helpen?
Voor het gemak, ik woon in Friesland en zoek dus iemand in Groningen, Friesland of Drenthe die mij dat wil laten zien.

GerkeP

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 11:18
GerkeP schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:14:
.....
Ik overweeg om naast mijn Tonar Wash & Dry (Okki Nokki) de HG01 ook aan te schaffen, maar wil graag eerst aanschouwen hoeveel verschil dat maakt.
.....
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik overweeg ook een HG ik heb nu een knosti. De behaalde resultaten zijn ok... maar qua klikjes en popjes had ik op meer gehoopt.

• D_V

D_V

Ik woon denk ik net iets te ver weg, in Venlo. :D

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik vraag me oprecht af of je daar echt een vergelijk in kunt maken. Je bent nl ook afhankelijk van de vloeistof mix die je gebruikt en de baddertijd van je platen. Die mix kun je proberen gelijk te houden natuurlijk, maar toch.

Bovendien moet je dan ook je platenspeler en versterking plus speakers meesleuren voor een eerlijk vergelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 17-02-2026 20:54 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GerkeP

GerkeP

D_V schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:45:
Ik woon denk ik net iets te ver weg, in Venlo. :D
Dat is inderdaad een eindje fietsen 😂

GerkeP

• Glarioo
  • Laatst online: 19:35
Dit viel me enkele dagen geleden op...
Zou het kunnen dat de HumminGuru 1 de buitenkant vd LP niet kan reinigen?
Hij heeft twee transducers van 40kHz.
De Degritter bijvoorbeeld heeft vier transducers van 120kHz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EXKxmIlaVzPEHnw5JVCr9wTKx7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dGZVl0GVSxx9RWZNerTZvr92.jpg?f=fotoalbum_large

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:12
GerkeP schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:14:
Ik ben op zoek naar iemand die een Humminguru HG01 in zijn of haar bezit heeft en die voor mij 1 plaat wil wassen daarmee.
Iemand die mij daar mee wil helpen?
Voor het gemak, ik woon in Friesland en zoek dus iemand in Groningen, Friesland of Drenthe die mij dat wil laten zien.
Ik woon 11 km van de NL-grens in Duitsland, ter hoogte van Emmen. Ik heb alleen geen Humminguru, wel een Degritter. Ik weet niet of dat je kan helpen.
The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:53:
Bovendien moet je dan ook je platenspeler en versterking plus speakers meesleuren voor een eerlijk vergelijk.
Je kan natuurlijk de betreffende plaat bij de bezitter van de Humminguru voor en na het wassen afspelen, dan heb je ook een vergelijk. (Er wel van uitgaande dat de bezitter van de Humminguru een platenspeler heeft, maar dat zal dan toch wel ;-) )

• Glarioo
De Degritter 2 doet volgens deze reviewer ook niet veel...

YouTube: Degritter Mark II Ultrasonic Vinyl Record Cleaner Review. How well d...

• Rens1967
Andere reviews zeggen weer van wel, dus tja, zeg het maar.
Ik heb jarenlang een Knosti gebruikt. Ook daarmee behaalde ik wel goede resultaten, maar ik was een beetje flauw van iedere keer weer alles opbouwen.
Is de Degritter overpriced? Vast wel.
Is het gemakkelijker voor 1 LP? Ik vind van wel. Aanzetten, plaat erin, programma kiezen, en wat anders gaan doen.
Ben ik er na 2 jaar nog steeds blij mee en hoor ik verschil tussen vies en schoon? Ja. *O*

Voor mij werkt het, en iedereen heeft weer andere methodes/apparaten waar men tevreden over is. ;)

• Rens1967
Glarioo schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:01:

[Afbeelding]
Lijkt net of er binnenin iets aanloopt en de vloeistof van die twee banen weer verwijdert. Of zit daar nog wel vloeistof?

• Glarioo
Rens1967 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:05:
[...]

Lijkt net of er binnenin iets aanloopt en de vloeistof van die twee banen weer verwijdert. Of zit daar nog wel vloeistof?
Heb eens met een zaklamp in het reservoir geschenen en er zit niets wat de vloeistof zou kunnen verwijderen.
Als ik iets meer vloeistof in het reservoir doe dan aangewezen, blijft het resultaat hetzelfde.

• GerkeP

GerkeP

Rens1967 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:08:
[...]

Ik woon 11 km van de NL-grens in Duitsland, ter hoogte van Emmen. Ik heb alleen geen Humminguru, wel een Degritter. Ik weet niet of dat je kan helpen.
Helaas heb ik geen degritter geldboom in de tuin.
Ik heb de degritter al wel in actie gezien, net zoals de Vevor.
Ik wil graag echt het effect zien van de HG01 specifiek.
Ultrasoon reiniging is echt wel een stap beter dan de vacuumclean van de Tonar/OkkiNokki
Die laatste bevalt nog steeds prima, maar ik wil graag die laatste extra stap maken met Ultrasoon.
De Vevor is leuk, maar maakt erg veel lawaai en het droogproces is een tijdrovende klus, zeker met de hoeveelheid die ik er doorheen haal af en toe (gemiddeld toch een 10tal per dag met alles wat ik inkoop)

Wel bedankt voor je aanbod (Ik heb ooit gekeken naar een nieuw huis in Lathen net over de grens)

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:53:
Ik vraag me oprecht af of je daar echt een vergelijk in kunt maken. Je bent nl ook afhankelijk van de vloeistof mix die je gebruikt en de baddertijd van je platen. Die mix kun je proberen gelijk te houden natuurlijk, maar toch.

Ik heb een hele mooie Soundburger van Audio-Technica 😁

GerkeP

• Glarioo
Rens1967 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:03:
Andere reviews zeggen weer van wel, dus tja, zeg het maar.
Ik heb jarenlang een Knosti gebruikt. Ook daarmee behaalde ik wel goede resultaten, maar ik was een beetje flauw van iedere keer weer alles opbouwen.
Is de Degritter overpriced? Vast wel.
Is het gemakkelijker voor 1 LP? Ik vind van wel. Aanzetten, plaat erin, programma kiezen, en wat anders gaan doen.
Ben ik er na 2 jaar nog steeds blij mee en hoor ik verschil tussen vies en schoon? Ja. *O*

Voor mij werkt het, en iedereen heeft weer andere methodes/apparaten waar men tevreden over is. ;)
Om die reden heb ik de HumminGuru 1 gekocht, leek me - en is - makkelijker dan de Knosti Disco Antistat.
Oude LP’s, met vingerenafdrukken enzo, doe ik eerst met de Knosti Disco Antistat en daarna een spoeling in de Humminguru 1. De HumminGuru 1 krijgt de vingerafdrukken er namelijk niet af.

• Glarioo
Tja die Degritter kost me ook wat veel. En dan moet je nog een 7 inch adapter en extra reservoir (voor wassen en spoelen) bijkopen.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:42

[Afbeelding]
Hoi,

Ook hier een fanatieke HumingGuru gebruiker...
Wat je ziet op jouw foto heb ik ook wel eens gehad, een drupje van hun "small bottle" erbij heeft het voor mij verholpen.
Ik doe een rondje met een druppeltje van dat spul erin en daarna een rondje met schoon gedemineraliseerd water .. Just in case zeg maar.
Nu een kleine 200 platen gedaan en ik ben er zeer tevreden over... zal een Degritter het beter doen.. ongetwijfeld maar bijna 3K euries is me toch wat teveel.

MuziekLiefhebbert

• GerkeP

GerkeP

[Afbeelding]
Is de plaat krom?
Slijt het ergens aan?
Ik herken dat wel van mijn Tonar, dat los ik dan weer op met mijn Project Flatten-IT

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Als ik het zo lees is iedereen dus wel erg tevreden met zijn/haat ultrasoon reiniger, of het nu de Vevor, HG of Degritter is?

Ik denk dat ik het apparaat gewoon maar ga bestellen (alleen twijfel of ik met of zonder de 7&10 inch adapter moet bestellen)
Ik koop eigenlijk voornamelijk 12" maxi singels en lp's
Tot nu 10 wel 13 10 inches in de collectie

GerkeP

• oldsmelly
@GerkeP Als je de nova versie neemt heb je geen adapters meer nodig

MuziekLiefhebbert

• GerkeP

GerkeP

oldsmelly schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:03:
@GerkeP Als je de nova versie neemt heb je geen adapters meer nodig
die is 1000 euro
De HG01 zonder adapters 600

Met die 400 euro kan ik heel veel leuke dingen doen met mijn kleinkinderen 😁

GerkeP

• Glarioo
GerkeP schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:52:
[...]

Is de plaat krom?
Slijt het ergens aan?
Ik herken dat wel van mijn Tonar, dat los ik dan weer op met mijn Project Flatten-IT
Plaat was niet echt krom, de stroken vd pijltjes was over de hele LP, kant a en b.
De LP raakt negens iets.
De Project Flatten It, werkt die naar behoren?

• GerkeP

GerkeP

Glarioo schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:15:
[...]

De Project Flatten It, werkt die naar behoren?
Bevalt mij erg goed.
98% tot nu toe gelukt.
Ik heb wel de paper sleeves er bij aangeschaft, want het risico zonder sleeves in het apparaat op beschadiging van de groeven is net iets groter (de 2 % die dus niet gelukt zijn.
Kromme platen die door warmte zijn beschadigd is ook niet echt altijd te herstellen, maar krommingen omdat ze achterin de bak hebben gestaan bij de platenwinkel etc gaan gewoon prima.

Tijdje terug een goedkoop gescoorde Thriller van Michael Jackson (1e persing NL) van onspeelbaar weer naar speelbaar kunnen omzetten.

100% kromming weghalen bij grote krommingen lukt je niet, maar alles is wel weer speelbaar te maken

Was het de investering waard?
In mijn geval zeker, maar het blijft een duur apparaat.
Voordeel van deze is natuurlijk dat het een europees product is, gewoon garantie van pro-ject.
De amerikaanse alternatieven kosten de helft (maar met importheffingen etc) is dat verschil al snel te verwaarlozen en je garantie is daar ook een uitdaging

GerkeP

• GerkeP

GerkeP

Ik heb de HG01 zonder de adapters besteld.
Wel een extra set filters (water en lucht) meebesteld.

Als additief voor het reinigen ga ik de Groovewasher G-sonic Ultrasoon concentraat gebruiken

GerkeP

• Glarioo
GerkeP schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:33:
Als additief voor het reinigen ga ik de Groovewasher G-sonic Ultrasoon concentraat gebruiken
Dat flesje heb ik ook besteld om te eens te proberen. Gebruik nu ‘The Small Bottle’ van HumminGuru.

• oldsmelly
GerkeP schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:08:
[...]

die is 1000 euro
De HG01 zonder adapters 600

Met die 400 euro kan ik heel veel leuke dingen doen met mijn kleinkinderen 😁
De NOVA is 588 en de H01 is 334 weet niet precies hoe je aan die 1000 euro komt?
https://humminguru.com/collections/record-cleaning

[ Voor 7% gewijzigd door oldsmelly op 18-02-2026 13:19 ]

MuziekLiefhebbert

• GerkeP

GerkeP

oldsmelly schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:18:
[...]

De NOVA is 588 en de H01 is 334 weet niet precies hoe je aan die 1000 euro komt?
https://humminguru.com/collections/record-cleaning
Ik bestel via Amazon, rechtstreeks komen nog invoerheffingen, inklaringskosten en BTW bij. Dat is duurder dan via Amazon op het moment 😉

GerkeP

• pman63
Met Amazon.com zit je dus ook nog steeds aan 203 euro shipping en inklaring, dat zal dus niet veel anders zijn dan bij de leverancier zelf. dus zo rond de 900 kom je wel.
Bestel je via amazon.nl dan kom je op 999,- en dat lijkt zonder extra kosten te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door pman63 op 18-02-2026 14:28 ]

• GerkeP

GerkeP

pman63 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:26:
Met Amazon.com zit je dus ook nog steeds aan 203 euro shipping en inklaring, dat zal dus niet veel anders zijn dan bij de leverancier zelf. dus zo rond de 900 kom je wel.
Bestel je via amazon.nl dan kom je op 999,- en dat lijkt zonder extra kosten te zijn.
Bij Amazon.nl betaal ik nu gewoon 599 euro.
Ook de Europese garantieregels zijn dan van toepassing.
Dus de veiligste optie, geen inklaringskosten etc, gewoon de prijs en verder niets

GerkeP

• Ken Wood
  • Laatst online: 23-02 11:05
N.a.v. de adviezen in dit topic heb ik de SC Albedo kabel besteld om op mijn Thorens te solderen. Nu kwam ik deze handig post van @Duclaasie tegen, maar ik had toch nog een vraag.
Duclaasie schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:31:
[...]

Bij de TD-145 MK-2 van mijn pa heb ik het zoals onderstaand gedaan. Rood + Wit - en de mantel in de draaitafel op één punt samenbrengen met de overige aardpunten. Vanaf dat aardpunt naar buiten met een losse aardedraad waar een vorkje aan zit.

Voor interlinks doe ik meestal Rood+, Wit - en de mantel aan één zijde aan de -. Overeigens zijn hier over de meningen sterk verdeeld qua nut en noodzaak. Wat ik zelf een mooie oplossing vind is de mantel aan beide zijden van een draadje met vork voorzien, zodat je zelf kan bepalen of en waar je de mantel aansluit.

Hopelijk heb je wat aan onderstaande foto’s

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klopt het dat je de mantel van de kabels aan één punt hebt bevestigd en dat daarop ook de aardedraad zit? Zoals hieronder met geel weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44FpEA2c1gbzSSSPv537WYcvo94=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8raw6WwiNe2idkZbMJlKkaS.png?f=fotoalbum_large

En uit jouw post maak ik ook op dat je aan de andere kant van de kabels (dus waar de RCA-pluggen komen) de mantel met de witte kabel (-) hebt samengevoegd? Dan is de grondkabel dus in feite verbonden met de witte -. Klopt dat?

• D_V

D_V

Nog meer mensen iets kunnen scoren bij de plaatselijke Mediamarkt? Een aantal filialen stopt met vinyl en verkoopt alles voor 7 euro.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6995ea0d6bc03/6995ea0d64890-dfgdgfgfd.png

Hier in Venlo stond helaas niet zoveel meer.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6995ec48384b7/6995ec4814daf-hfsghdfsfd.jpg

• Duclaasie
Ken Wood schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:31:
N.a.v. de adviezen in dit topic heb ik de SC Albedo kabel besteld om op mijn Thorens te solderen. Nu kwam ik deze handig post van @Duclaasie tegen, maar ik had toch nog een vraag.

[...]

Klopt het dat je de mantel van de kabels aan één punt hebt bevestigd en dat daarop ook de aardedraad zit? Zoals hieronder met geel weergegeven:
[Afbeelding]

En uit jouw post maak ik ook op dat je aan de andere kant van de kabels (dus waar de RCA-pluggen komen) de mantel met de witte kabel (-) hebt samengevoegd? Dan is de grondkabel dus in feite verbonden met de witte -. Klopt dat?
Nee, aan de plug zijde is de mantel juist niet aangesloten.

Overigens zou ik met de kennis van nu de mantel verder laten doorlopen, want die Thorens motoren hebben een behoorlijk strooiveld. Het mooist is de mantel tot onder het afdekkapje laten doorlopen voor een goede afscherming. Dat heb ik laatst bij een TD-165 ook gedaan en die was doodstil.
Maar als je de mantel tot onder het afdekkapje door laat lopen in het klemmetje dan maakt die toch contact met de (-), die is immers verbonden aan de buitenzijde van de plug. Of bedoel je kabel met een afdekkapje van niet geleidend materiaal?

Of bedoel je de kabel als geheel (incl mantel en buitenisolatie) in het klemmetje en dan zorgen dat de mantel geen contact maakt met het klemmetje? Zo monteer ik normaal gesproken inderdaad kabels met 2 binnenaders en een mantel.

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 18-02-2026 21:51 ]

• Duclaasie
Nee, ik heb de min volledig gescheiden van de mantel en de overige aarde punten. De mantel is verbonden aan de aarde draad die naar het aarde punt van de versterker gaat.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

D_V schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:44:
Nog meer mensen iets kunnen scoren bij de plaatselijke Mediamarkt? Een aantal filialen stopt met vinyl en verkoopt alles voor 7 euro.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op de foto afgaande staat er weinig interessants tussen

You don't need eyes to see, you need vision

Duclaasie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:58:
Nee, ik heb de min volledig gescheiden van de mantel en de overige aarde punten. De mantel is verbonden aan de aarde draad die naar het aarde punt van de versterker gaat.
Die opzet begrijp ik, maar hoe laat je dan de mantel tot onder het afdekkapje doorlopen zonder dat deze contact maakt met de huls / -? Inclusief isolatie in het klemmetje vastzetten, zoals ik in mijn 2e manier omschreef?

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43

Toshirou

Vinyl Surfer

Toen ik een week of drie bij de MM was lag er al weinig interessants in de bakken. Maar goed voor platen zou bij de MM niet direct in mijn gedachten opkomen.. dus over het algemeen mis je hier niks mee.

Plus nu heeft bijna elke stad wel een platenzaak in de buurt zitten.. al heb ik ooit eens jaren geleden bij de MM in Enschede (voor toen) recente albums gehaald voor €10,- omdat er mensen de shrink wraps open hadden gemaakt om download kaartjes en posters uit te halen, dus die albums waren toen als "beschadigd" verkocht.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• pman63
GerkeP schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:52:
[...]

Bij Amazon.nl betaal ik nu gewoon 599 euro.
Ook de Europese garantieregels zijn dan van toepassing.
Dus de veiligste optie, geen inklaringskosten etc, gewoon de prijs en verder niets
Dat is dan dus niet voor de Nova, want die is 999,-.

• GerkeP

GerkeP

pman63 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:37:
[...]

Dat is dan dus niet voor de Nova, want die is 999,-.
Dat had ik direct al aangegeven, gewoon de HG01 zonder extra adapters 😉

GerkeP

D_V schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nou ben ik vandaag toevallig bij Sounds in Venlo geweest om even naar de cassettebandjes te kijken, ik had namelijk enige tijd terug in dit of het vintage audio topic gezien dat Sounds 2Unlimited op cassette bandje had... Die stond er nog en vervolgens scoorde ik ook nog Britney Spears op cassette voor mij zelf... Tevens ook nog een cassette met de titel 3 Great Stars meegenomen... Dat bandje had mijn vader ooit, maar die was helaas gesneuveld enkele jaren terug, dus heb ik nu een vervanger voor hem...

Daarna ben ook ik nog even naar de Mediamarkt geweest... De LP's bleken er niet uit te gaan in Venlo, ze hadden alleen alles afgeprijsd naar 7 euro om zo de voorraad op een later moment te kunnen verversen werd mij medegedeelt...

Nu heb ik daar een LP gevonden van Handsome Poets: Take A Deep Breathe... Deze band wilde ik al langere tijd verkennen en daarom kon ik deze voor die 7 euro dat hij kostte niet laten liggen... _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN3yRO48G1frV-hye5YXW93Quark_l1gD85iHmWD9USJ098xE9o5Cs8k9XPkZ1Eo6bIgd-6pNBfwLfz5-XF8VZmVLSv1HojcKLAgc0k5LrVA650-3hT=w2400

[ Voor 6% gewijzigd door rcor op 19-02-2026 06:53 ]

• D_V

D_V

rcor schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 00:53:
[...]

Nu heb ik daar een LP gevonden van Handsome Poets: Take A Deep Breathe... Deze band wilde ik al langere tijd verkennen en daarom kon ik deze voor die 7 euro dat hij kostte niet laten liggen... _/-\o_
[Afbeelding]
Hah, grappig! Ik zat zelf nog te twijfelen om die lp mee te nemen maar heb 'm laten staan. :D
Uiteindelijk heb ik er 5 meegenomen, als het niets is zet ik ze wel een keer op marktplaats.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6996600fc15e0/6996600f453e2-PXL_20260218_161343546.MP.jpg

• Duclaasie
Cap schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:21:
[...]

Die opzet begrijp ik, maar hoe laat je dan de mantel tot onder het afdekkapje doorlopen zonder dat deze contact maakt met de huls / -? Inclusief isolatie in het klemmetje vastzetten, zoals ik in mijn 2e manier omschreef?
De afscherming terugvouwen over de mantel en afwerken met krimpkous.
D_V schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 02:00:
[...]

Hah, grappig! Ik zat zelf nog te twijfelen om die lp mee te nemen maar heb 'm laten staan. :D
Uiteindelijk heb ik er 5 meegenomen, als het niets is zet ik ze wel een keer op marktplaats.

[Afbeelding]
Wel jammer dat veel LP hoezen vouwen hadden... Dat ze daar tot voor kort de hoofdprijs durfden te vragen is echt schandalig... Maar ja, da's de Mediamarkt: er moet veel marge op zitten voor maximale winst...

En in het geval van elektronica: of je als klant nu krijgt wat je echt nodig hebt boeit daar nooit, zolang die grote pallet ingekochte TV's maar flink verkocht wordt...

Maar dat terzijde, die Handsome Poets heeft gelukkig die vouwen niet... Mocht hij niet bevallen: voor het bedrag dat ik 'm gekocht heb kom ik 'm ook weer kwijt en wellicht krijg ik 'm voor dat zelfs verkocht aan Riddim Recordstore... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 19-02-2026 07:03 ]

• Ken Wood
  • Laatst online: 23-02 11:05
Cap schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:21:
[...]

Volgens mij bedoelt @Duclaasie hier het afdekkapje in de platenspeler en heb jij het over de plug of zie ik dat verkeerd? Overigens lukt het mij niet om de kabels ongestript tot onder het afdekkapje te laten lopen want daarvoor zijn de kabels te dik. Het kapje kan er dan niet meer mooi overheen. Of ik moet extra gaten maken in het afdekkapje.
Het ligt eraan wat je bedoelt met het afdekkapje. De trekontlasting aan de achterzijde van de speler, of het metalen afschermingskapje dat je soms aantreft bovenop het interne kabelaansluitpunt (vaak een klein PCB) onder de arm?

De kabels moeten sowieso ongestript de trekontlasting van de platenspeler passeren. Past dat niet dan moet je of een andere kabel kiezen, of de trekontlasting aanpassen/vervangen zodat het wel past.

Intern ga je zo ver mogelijk door met de ongestripte kabel, in praktijk zal er hoogstens 1 of 2 cm gestript zijn en gesoldeerd aan het aansluitpunt.

• Duclaasie
Gaat om het afdekapje wat over de aansluitpunten gaan. Ik heb daar gewoon gaten in geboord, want dat is de enige manier om je afscherming echt goed te houden. Is allemaal niet zo heel spannend.
Wij hadden het dus inderdaad over de huls van de plug als "afdekkapje", @Ken Wood over hoe het intern in de platenspeler geregeld is.

• Duclaasie
Nee, ik bedoel juist in de platenspeler

• Duclaasie
Ondertussen ben ik naast de twee Phono voorversterkers die ik heb een nieuwe aan het bouwen. Het gaat om de Hypnotised phono, waar op AK en DiY audio een hoop is te vinden. De gebruikte Opamps zijn AD-797 en OPA1611. Voeding is een split rail die ik op +15 / -15 ga afregelen. Qua componenten heb ik hoofdzakelijk Vishay, Nichicon, Koa Speer en Panasonic gebruikt. Het is nu nog even wachten op een trafo voor ik met “het plankje “ kan spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKuzXAf2LDiXr976TSJPnz19TnI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoSCe7oqgc2YINQhCC0Rh2qk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQ1XVO8eOw1MK7JPlZNkbN1jxMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJrvokqaxa73VWp79VR23Veo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMq0rDY8I_O0_mcRW7AuV-ZFzBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Apt8c3NyWnDnl5ZwMWI42q1G.jpg?f=fotoalbum_large
Voor de liefhebber te koop bij Rick's audio te Budel (in de buurt van het plaatsje Weert in Limburg):
Denon DP-37F • Micro processor • volautomatisch • GARANTIE
€ 599,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

SONY PS-4750 • GARANTIE • DIRECT DRIVE • GEREVISEERD •
€ 425,00

Beiden top spelers... Ze hebben aldaar keurig onderhoud gehad en je krijgt daar 3 maanden garantie en dat rechtvaardigd zijn prijzen wel wat mij betreft...

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22-02 08:24

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

Ik heb mijn eerste platenspeler gekocht! Hij moet nog worden verzonden, maar het gaat om een Dual 522 in best heel mooie staat voor € 45,- wat ik een heel goede deal vind.

Ik kan pas in april ermee aan de slag, maar ik zou dit even willen verifiëren:
Volgens dual.de is het dezelfde tafel als de CS-522, betekent dit dat ik onderdelen voor de CS-522 hier ook in kan doen (cartridge en snaar)?

Verder kijk ik er vooral heel erg naar uit om eindelijk (over 1,5 maand) een plaat te kunnen draaien op een eigen tafel :)

• Rens1967
Deze adapter werd op eBay geadverteerd als zijnde voor de SL-1600MK2. Aangezien er geen adapter bij de platenspeler zat, heb ik maar gek gedaan en deze gekocht. Geen idee of deze echt ervoor was, maar past er wel mooi bij. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a77OKs0FgmOWFCJ-g4xyl80-uxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkDx2meujUCZGp9OO79obSl5.jpg?f=fotoalbum_large

• Duclaasie
rcor schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:33:
Voor de liefhebber te koop bij Rick's audio te Budel (in de buurt van het plaatsje Weert in Limburg):
Denon DP-37F • Micro processor • volautomatisch • GARANTIE
€ 599,00

SONY PS-4750 • GARANTIE • DIRECT DRIVE • GEREVISEERD •
€ 425,00

Beiden top spelers... Ze hebben aldaar keurig onderhoud gehad en je krijgt daar 3 maanden garantie en dat rechtvaardigd zijn prijzen wel wat mij betreft...
Ik zou het wel weten, die Sony is echt een mooie speler!!

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 11:18
Duclaasie schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:47:
Ondertussen ben ik naast de twee Phono voorversterkers die ik heb een nieuwe aan het bouwen. Het gaat om de Hypnotised phono, waar op AK en DiY audio een hoop is te vinden. De gebruikte Opamps zijn AD-797 en OPA1611. Voeding is een split rail die ik op +15 / -15 ga afregelen. Qua componenten heb ik hoofdzakelijk Vishay, Nichicon, Koa Speer en Panasonic gebruikt. Het is nu nog even wachten op een trafo voor ik met “het plankje “ kan spelen.
Leuk om je dit ze zien doen @Duclaasie vroeger was ik ook nog wel eens aan het priegelen met printjes enzo. Meer vanuit de belangstelling tot wat je maakt, wat is het beoogde resultaat (uiteraard eeuwige roem) qua geluid? Maak je met een custom build zegmaar zaken mogelijk die anders niet te verkrijgen zijn?
Duclaasie schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:57:
[...]

Ik zou het wel weten, die Sony is echt een mooie speler!!
Van die twee zeker ja. Heb er een half jaartje mee gespeeld. Blijft tov bijv een PS-6750 wel een beetje een "holle kunststof bak" speler met een duidelijk mindere arm en dunne persplaat headshell, maar mooi is ie zeker. Het is een beetje niveau Technics SL-D2 maar dan (naar mijn mening) met een veel fraaier design.

Die Denon DP-37F is veel te duur.

• Duclaasie
JimmyNL schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 21:23:
[...]

Leuk om je dit ze zien doen @Duclaasie vroeger was ik ook nog wel eens aan het priegelen met printjes enzo. Meer vanuit de belangstelling tot wat je maakt, wat is het beoogde resultaat (uiteraard eeuwige roem) qua geluid? Maak je met een custom build zegmaar zaken mogelijk die anders niet te verkrijgen zijn?
Ik heb dit ontwerp bij anderen vaker gehoord en dat speelt echt op zeer hoog niveau. Daarnaast kan ik nu kiezen welke onderdelen ik gebruik en ze ook nauwkeurig matchen. Keuze qua componenten heeft klankmatig ook invloed, dus ook op dat vlak kan ik op termijn nog gaan bijschaven. Zo zijn de uitgangscondensatoren nu gewoon Vishay MKP, maar daar ga ik ook nog andere condensatoren proberen, zoals NOS PIO’s om eens iets te noemen. Ook kun je in dit ontwerp de gain en afsluitimpedantie met weerstanden aanpassen. Ook op die positie heeft de gekozen weerstand weer effect op de klank. En dan bedoel ik niet zozeer de waarde, maar het type weerstand. In de huidige opzet zitten op de gain en afsluit positie KOA speer SPR ( koolstof film) weerstanden. In veel Phono voorversterkers worden hier SMD weerstanden voor gebruikt en dipswitches om het in te stellen, maar als je zelf bouwt kun je compromisloos werken.

Daarnaast heb je qua voeding ook allerlei mogelijk. Op termijn ga ik misschien nog wel een Shunt voeding maken.

• Duclaasie
Cap schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 22:47:
[...]

Van die twee zeker ja. Heb er een half jaartje mee gespeeld. Blijft tov bijv een PS-6750 wel een beetje een "holle kunststof bak" speler met een duidelijk mindere arm en dunne persplaat headshell, maar mooi is ie zeker. Het is een beetje niveau Technics SL-D2 maar dan (naar mijn mening) met een veel fraaier design.

Die Denon DP-37F is veel te duur.
Staat nu ook een 6750 voor een redelijke prijs te koop. https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios

• BCC
  • Laatst online: 23:21

BCC

Onder het motto - niet geschoten is altijd mis - mijn account op Vinylegine is geruimd wegens inactiviteit en uiteraard heb ik net een Philips FP140 op de kop getikt, Is er hier iemand die nog wel een werkend account heeft die deze voor me kan downloaden? https://www.vinylengine.com/library/philips/fp-140.shtml

ps. Nee opnieuw regstreren is "tijdelijk" niet meer mogelijk volgens de site :(

[ Voor 11% gewijzigd door BCC op 22-02-2026 18:47 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Registreren is "tijdelijk" al ik denk een jaar of 5 niet meer mogelijk. Ik heb ook geen actief account meer. Hopeloze beheerder. Door de eindeloze ledenstop is het een sterk vergrijzend sterfhuis, de toekomst van de site is daarmee ten dode opgeschreven. En dit alles omdat af en toe iemand een PDF'je teveel downloadde. Draconische, paranoia beleid van JaS, de kruideniersmentaliteit ten top. Gelukkig zijn er allerlei alternatieven om aan handleidingen te komen, want er zijn meer sites die PDF's kunnen rippen / laten uploaden door leden (...en vervolgens al dan niet hun eigen titelpagina ervoor zetten om het document zich zo als het ware toe te eigenen, gelukkig doen ze meestal die moeite niet ;)).

(Tip: klik op het typenr. ;))

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 22-02-2026 21:59 ]

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:12
Was denk ik nog net op tijd, was daar ook al even niet meer geweest, moest wel mijn wachtwoord vernieuwen maar heb nog wel toegang, inderdaad een rare gang van zaken daar.
@BCC Als ik het goed gedaan heb is het op onderstaande link te downloaden.
https://www.dropbox.com/t...zLESpv3Byhg8MsZJcUjOZqs28

Collectie

• BCC

BCC

Super bedankt allemaal! Ik kom er dankzij het servicemanual helaas nu wel achter dat dit wel een erg skeere platenspeler is :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Rens1967
BCC schreef op zondag 22 februari 2026 @ 21:20:
Super bedankt allemaal! Ik kom er dankzij het servicemanual helaas nu wel achter dat dit wel een erg skeere platenspeler is :)
Geen instelbare anti-skating of tracking force (is meen ik 2,8 gram), geen verwisselbare headshell en heel veel plastic. Maar heeft mij van1986 tot 2019 (met onderbrekingen) toch goed gediend, en staat sinds vorig jaar bij mijn jongste dochter, met een nieuwe naald (dat die nog te koop zijn, na 40 jaar).

• BCC

BCC

Ik wou er een line level out in modden en hem iemand kade doen, maar er zit geen eens DC in :) naja dan moet ik het maar anders creatief oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door BCC op 23-02-2026 09:05 ]

• Duclaasie
En terecht denk ik.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

crimby schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 14:35:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren op mijn eerste platenspeler 🙂

[...]

Wat zouden jullie in mijn situatie aanraden? Zijn er nog betere alternatieven in deze prijsklasse? En mocht iemand een mooie tweedehands deal weten, dan hoor ik dat ook graag.

Thanks!
Voor aankoopadvies hebben we Beeld en geluid koopadvies Ik heb je vraag en alle gegeven reacties daarheen verplaatst. Zo krijgen jouw vraag en de gangbare discussies in dit topic allemaal de juiste aandacht zonder dat het verwaterd of ondersneeuwt, want dat zou zonde zijn. Met de vele goede tips die je hier reeds gehad hebt moet je in elk geval al een heel stuk verder komen bij je zoektocht. Ik verzoek iedereen die verder wil helpen bij het aankoopadvies om de hulp voort te zetten in: Platenspeler met ingebouwde phonoversterker gezocht

Heb ik een post teveel verplaatst? Of er eentje over het hoofd gezien die toch bij het aankoopadvies hoort? Stuur me even een DM met de linkjes, dan fiks ik dat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste

Let op:
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.

Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.