Dan nog gaat het hier om een (waarschijnlijk) prima te repareren speler waar verder weinig mis mee is, tenzij een relatief lage prijs tegenwoordig al een minpunt isCap schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:32:
@Bandicool Zeker. Als je weinig geld wilt uitgeven dan zou ik op marktplaats in jouw omgeving een goede platenspeler uitzoeken die je niet hoeft te laten verzenden. Er zijn op tweakers genoeg mensen die je kunnen voorzien van tips wbt de in jouw omgeving aangeboden spelers.
Zoals ik al aangaf zou ook ik geen geld meer uitgeven aan deze platenspeler, wel proberen hem zelf te repareren. En dan eventueel verkopen, en iets beters kopen voor bijna hetzelfde geld.
Een beetje reparatie bij een winkel kost ivm uurloon, materiaalkosten en winst zó 100 euro (of meer), en sorry... dat is het gewoon niet waard voor deze speler. Voor 100 euro koop je (eveneens 2e hands) iets beters.
Kijk, ben je vaste klant van bijvoorbeeld het genoemde Plato dan kan je er altijd met de speler onder je arm langs gaan hoor en zeggen, "deze doet het niet goed, enig idee wat eraan scheelt?". En als dan een medewerker treft die hem meteen in het stopcontact steekt en het met een ultiem simpele handeling van minder dan een minuut (die je dan wsch ook zelf had kunnen verrichten mbv de tips op internet) weer prima krijgt, dan kost het je natuurlijk niks. Maar zodra het antwoord is "we kunnen ernaar gaan kijken, ons startbedrag is ..." dan weet je wel hoe laat het is en gaat het m.i. zonde van het geld zijn. Dan kan je hem nog beter weer voor luttel geld verpatsen op MP en daar naar iets wat het wel goed doet kijken.
@SomerenV ik ben ook voor repareren van spullen, maar het vergelijk met jouw 212 gaat wat mij betreft niet helemaal op. Jouw 212 is een veel mooier gemaakte en betere speler dan de speler waar het over gaat. En dát is dus waarom ik het zo zou doen: zelf 'rommelen' om te proberen hem aan de praat te krijgen en dan al dan niet gerepareerd verkopen, vervolgens voor minder dan een reparatie bij een winkel gaat kosten een nieuwe speler kopen. Aangevuld met de opbrengst van de verkoop van de speler.
On another note: ik zat er al even aan te denken m'n vinyl te digitaliseren zodat ik het mee kan nemen en op die manier mezelf minder afhankelijk maak van bijvoorbeeld Spotify. Daarvoor kwam ik Vinyl Studio tegen. Ik heb de trial geprobeerd maar vond het niet heel lekker werken. Dus ik dacht, in deze tijd van AI, eens kijken wat Claude kan. Et voila, 1 prompt en 2 aanpassingen verder:
Dit is nadat het opnemen klaar is. Hij pakt automatisch de juiste track op basis van de ingevoerde metadata (kwestie van zoeken op barcode en de juiste uitgave selecteren) en exporteert die metadata ook meteen mee, inclusief album cover. Het is nog niet helemaal waar ik het wil hebben, maar het werkt echt heerlijk recht toe recht aan. Metadata laden, arm Recording klikken, speler starten, hij stopt automatisch als de plaat is afgelopen, toont dan de waveform, klikken waar je de splits wilt hebben en exporteren
:strip_exif()/f/image/UOTwYoUfaw97CwL3D2piB5Xv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XoBaOD3fQ84MKQpN6qiepBcB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vcyf73rq4u6bxPeyogcjAKkB.jpg?f=fotoalbum_large)
<---> /f/image/1sDjstns09uyEzbfkrq0wqSr.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wH5dVacFbq0nWSAoKOYAOXeO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Pe7Yk4Mf4hUFrUlRRBq8Qvhd.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/FN8lggt1kE6Xz0xcQiEFZBCu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jy41b8zMGj1o7Ig1FyOwpmE7.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/b2BpKdf0wotPOmgd55fKpE6R.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/YpaI3fcbEVUyzBQ982PYpNI3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SDGYgG0jj5tXyFdEMFNiDx11.png?f=fotoalbum_large)
Ik wilde de ombouw naar RCA testen op een zo min mogelijk destructieve en permanente manier. Dit heeft me maar een paar CM aan kabel gekost. Maar als ik dit werkende zou kunnen krijgen, dan moet inbouwen ook wel lukken, aangezien je dan veel minder kans hebt op factoren die storing kunnen geven.:strip_exif()/f/image/OzgvnYxIfAEAPikzAEVlF8vq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pwZzy1uDxVXb2SPQUcHi8gEA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bQEaXoVaEeHj0fjboff7IjRu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1CP3uqXj0yRZITg62ff9zL9T.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eu3DAN5lz2XrKA89nwL99b4V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bgKxBIMdSsGXYu462P42zSvi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kRfVCqg471Gi2vPvga95DHgX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TdctIPxbZDP8V0e0Vn0UMTE3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KyKellYNSlO6J9wExo8NQfCj.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7Q62vlYIqmAyks0VMsYwi9CB.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Fp985LUhl7kl09BJSAjoaAdj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/86NSwdypfK8ELjav1OhU1p6F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bL9UDCYMrqGZhziI9pkYwmXW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hG389VRskCztoKlm4RQ1PmVT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9y8FMTYVFQW9Gb92ZIF3nrLq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/taIaWoZiFThmy0IIZbY3BDcw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EaiBWBYhJAFRjN7RagrFj6dU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BzJKLeY3PsRlfBI5v1RqC0yL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I2jWsfZbJflhFf7ZbpOMu2FS.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EaiBWBYhJAFRjN7RagrFj6dU.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/T45MW2sjIG1xSAZF1fYZ9uak.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uYSyPJrD97OlPXJE5jCTHfoo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c9bm75ZZMskm9KGAifvL9Swr.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/9QNQmf3qyRyLjBzJT3reAdbG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/InIYO6lBTtMY7E77w2nNgGMS.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/TfZqfOn8eK8EtBrZXS5Z4MbZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Irj2hPbF88qDzuFIL3hVefjE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4heJPIMrObfQJ1vnKkQywvKP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t0aoRIjnRKdLYVLMatDtbJNm.jpg?f=fotoalbum_large)