@rajunl Gefeliciteerd!
En... doet ie het zoals je verwacht gehoopt had?
Welke wow&flutter heb je gemeten met je telefoon?
Hoe is de staat van de VM95 shibata naald?
En wat zij de beste man nou over die "vd Hul" kabels?
Armlift gaat die netjes gedempt op en neer ipv met een klap, auto lift en stop einde plaat, werkt ook goed?
Zijn de voeten in hoogte verstelbaar, en heb je de speler wel eerst goed waterpas gezet en de naalddruk opnieuw ingesteld voordat je ging spelen? ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Cap op 24-04-2026 22:08 ]

nineball schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:38:
[...]

Ik vind deze spelers heel erg mooi, en niet te vergelijken met een Pioneer 12 wat een simpele snaarspeler is. Dit zit wat mij betreft in de hoek van de Technics dd’s, en die zijn qua prijs nog meer gehyped.
Ok, dus meer een SL-D2 concurrent oid?
Interessant (y)
Dat ze dd waren wist ik

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 24-04-2026 21:56 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Ja tuurlijk is die AKAI AP-306 niet een soort Pioneer PL-12D, dat vind ik wel een mank vergelijk hoor, dat is meer een soort Akai AP-002. :)

Inderdaad veel meer een SL-D concurrent, althans de 206.
De 306 is meer een SL-Q concurrent, met voor- en nadelen.
Ik vind de arm minder dan die van Technics SL-Q (die is moderner, lichter, cardanische ophanging). Dus ik zou dan toch altijd voor de Technics SL-Q kiezen.
Maar ik vind de afwerking wel mooier dan die plastic look van de SL-D serie.
Gewoon een nette speler waar geen zotte prijs voor gevraagd moet worden, wat tegenwoordig helaas wel vaker gebeurt.
Zowel die AKAIs als die Technics series hebben helaas wel plastic prut scharnieren. Dat die paar euro extra voor metalen scharnieren niet uit kon is toch wel jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 24-04-2026 22:09 ]

Cap schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:04:
Ja tuurlijk is die AKAI AP-306 niet een soort Pioneer PL-12D, dat vind ik wel een mank vergelijk hoor, dat is meer een soort Akai AP-002. :)
Mijn vergelijk was meer welke positie ze in de markt innamen. Dat schreef ik er ook letterlijk bij. Ik maakte geen technisch vergelijk. Er zit ook iets van 10 jaar tussen. Toen de pl-12d op de markt was, toen waren alleen topmodellen DD. De ap-002 dateert ook uit die jaren 70 periode afaik.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 24-04-2026 22:22 ]

rajunl schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:25:
[...]

Ik trok als eerst Roxy Music Avalon uit het rek dat was de eerste plaat.
Prima plaat om mee te beginnen d:)b
Lees ook de 'must-haves' door om te ontdekken welke accesoires etc gebruikt kunnen worden om het afspelen van LP's naar een hoger niveau te tillen.
mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic Deel 3"

Vooral het reinigen van platen (als je ze net hebt gekocht) maakt een wereld van verschil. Uiteraard voor gebruikte platen, maar vaak ook voor nieuwe platen.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
Cap schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 22:04:

Inderdaad veel meer een SL-D concurrent, althans de 206.
De 306 is meer een SL-Q concurrent, met voor- en nadelen.
Ik vind de arm minder dan die van Technics SL-Q (die is moderner, lichter, cardanische ophanging). Dus ik zou dan toch altijd voor de Technics SL-Q kiezen.
Maar ik vind de afwerking wel mooier dan die plastic look van de SL-D serie.
Gewoon een nette speler waar geen zotte prijs voor gevraagd moet worden, wat tegenwoordig helaas wel vaker gebeurt.
Zowel die AKAIs als die Technics series hebben helaas wel plastic prut scharnieren. Dat die paar euro extra voor metalen scharnieren niet uit kon is toch wel jammer.
Ik denk dat de Technics arm van vergelijkbare spelers beter is, maar die van de Akai is ook niet beroerd. En qua styling val ik gewoon voor deze serie Akai’s. Wat erna kwam, de dd serie, dat vind ik te plastic. De ap206/207/306/307 wordt vaak gestript en dan krijgt de plint een mooie laag fineer. Dat vind ik zelf een beetje over the top, hoewel het soms fraai is uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtWX5l9dss5M77JYy-Tg1nIfWyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GZGQ8pmAXya2KVNLKcxrLXx.jpg?f=fotoalbum_large

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
mr_petit schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 21:54:
[...]

Ok, dus meer een SL-D2 concurrent oid?
Interessant (y)
Dat ze dd waren wist ik
Ja of zelfs 1300/1400. Ik heb ooit de eer gehad om van een 1300mk2 die horror-lift te mogen repareren, dat geeft ook een wat andere blik op de kwaliteit van dat spul.
De Akai volautomaten 207 en 307 maar ook de snaar 103 hebben een aparte motor voor de armbesturing, dat zit echt mooi in elkaar. De halfautomaten hebben een simpeler mechanisme, aangedreven door het plateau.

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online
Vandaag had ik een transparante LP op de draaitafel. Best een mooie combinatie zo met de zilverkleurige Technics. :D
Om de automatische functie te laten werken met transparante en gekleurde LP's heb ik een zwart dopje gemaakt wat over de sensor gaat. Alleen mag ik niet vergeten die er na het afspelen weer af te halen, anders krijg ik bij het afspelen van een single een probleem... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUqWGr32-Eps4Wgu0etxF5nBGN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smil8FdvlmcxLCecVlnwAjeV.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste

Let op:
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.

Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.