• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:46
Remcoudb schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:38:
Hoi allemaal,

Sinds dit jaar ook in de wereld van vinyl gestapt. Ik heb een Sony PS-LX310BT en een Marshall Acton speaker. Allemaal niet high-end, maar beleef er veel plezier aan.

[Afbeelding]

Nu speel ik alles af via de bluetooth mogelijkheid, maar als ik het mag geloven moet het toch bekabeld een stuk beter klinken. Als het goed is moet ik een kabel als deze hebben: https://www.allekabels.nl...jack-naar-tulp-kabel.html Klopt dit? En is dit voldoende? Aangezien ze er in alle prijsklassen opstaan. Voor de zekerheid nog even een foto van de kabels aan de speler toegevoegd en een foto van de ingang op de speaker.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En wat zijn volgende leuke 'upgrades'? Alvast bedankt!
1e een platenspeler afluisteren via bluetooth is voor mij het zelfde als vloeken in de kerk ;)
2e het getoonde kabeltje zal zijn ding doen, maar een beetje tweaker soldeert zo'n kabel mooi zelf , dan heb je een betere kabel en als toetje betere pluggen :)

ps en als laatste het gaat inderdaad om het genieten :) :)

• ivo1969
Cap schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:57:
Zeker, je hebt op marktplaats natuurlijk verkopende gebruikers, techneuten en dozenschuivers, en daar zit een grijs gebied tussen. Over de bekende adverteerders kunnen we hier wel positief / negatief / vorsicht! advies geven. ;)

Wbt de Hellevoetsluis verkoper, de ronkende teksten zijn een soort templates die hij lijkt te gebruiken voor zijn advertenties. Hij verkoopt ook zoveel platenspelers per maand dat het lopende band werk wordt natuurlijk. ;) En hij refereert vaak ook graag aan Ebay / Catawiki prijzen om maar de indruk te wekken dat ie goedkoop is. Wat dus lang niet altijd zo is. Sterker nog, hij begint meestal vrij duur en gaat dan snel zakken in prijs, want hij moet van de zooi af, omdat zijn zolder al vol staat en er weer nieuwe zendingen binnenkomen. Dus... voor de handige techneut is het voor de goede (gezakte) prijs soms best een optie om van hem te kopen. Maar een beginnende gebruiker zou ik het zeker niet aanraden om daar 500 euro neer te gaan leggen. Dan zijn er betere adresjes.
Genoemde priizen zijn vaak van god los, en ik zie dat de gekste platenspelers steeds duurder worden.
Een project, gewoon standaard ding, in 2018 199 euro en dan nu 150 euro er voor vragen met een omb 5e element, tja dan zakt mijn broek naar de enkels

• ivo1969
Ken Wood schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:28:
[...]

Er staat een YP-D71 in Hellevoetsluis te koop. Het lijkt me een schappelijke prijs maar geen idee of het wat is. Hij ziet er wel wat vies uit.
Zeg maar gerustig smerig. bah bah en dan de gevraagde prijs, daar weet ik wel betere spelers voor te vinden

• ivo1969
Cap schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:37:
Dat is een bekende dozenschuiver Pieter die ze uit Japan haalt en direct weer aanbiedt op marktplaats, regelmatig zelfs zonder ze goed schoongemaakt te hebben. Hij heeft de spelers ook zelf niet gebruikt, slechts kort getest na binnenkomst.

En geloof niks van de wervende teksten als "compleet perfect afgesteld" en dergelijke, die man is geen techneut maar nogmaals, een dozenschuiver. Ga je doorvragen dan heeft ie wat aan een potmeter zitten draaien zonder scoop of multimeter (bijv omdat de quartz lock van de speler bij aankomst niet bleek te werken), of is dat 'afstellen' niet meer dan het contragewicht en de anti-skating op de juiste waarde zetten...

Zodra er echt wat stuk is (kapotte fotosensor voor de eindafslag of start bijvoorbeeld, een haperende armlift, etc...) dan biedt ie ze als defect aan, omdat ie het zelf niet kan repareren. ALS ie het defect al zelf opmerkt. Wat lang niet altijd zo is, immers, hij heeft ze zelf niet in gebruik gehad. Hij heeft,naast de kennis niet, helaas voor hem ook zeer slecht zicht, wat het sowieso lastiger maakt om de staat te beoordelen (krassen, vuil, beschadigingen) en reparaties te doen.

En zo goedkoop is ie niet. Mijn advies, wees voorzichtig met kopen bij die man tenzij je zelf handig bent in het opknappen van (elektronische / mechanische) mankementen.
Links laten liggen en zo zijn er wel meer op mp

• Youridk
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15-04 22:11
renrom schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:33:
[...]

Nog goedkoper.. Buisisolatie 35mm, zagen op maat dat het goed past en je hebt een mooi zacht "stootkussen" voor 2 euro klaar.
[Afbeelding]
Ik heb dit gedaan met tochtband: op maat knippen en dan op de juiste plek op de plank plakken mbv de plakstrip. Goedkoop en werkt super!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Voor zover ik weet is de elektriciteit in Japan 120 volt (zelf ondervonden een tondeuse gaat heel traag dan). Dus dat is een extra uitdaging als de speler geen switch heeft.

You don't need eyes to see, you need vision

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:38
Hoe versturen jullie LPs via Marktplaats? Gewoon zelf kartonnen doos maken of zo'n pre-fab dozen? Welke zijn veilig en stevig genoeg? Tellen jullie dat bij de prijs die betaald moet worden?

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:58
Yalopa schreef op donderdag 16 april 2026 @ 05:42:
Voor zover ik weet is de elektriciteit in Japan 120 volt (zelf ondervonden een tondeuse gaat heel traag dan). Dus dat is een extra uitdaging als de speler geen switch heeft.
Daar zijn gewoon omvormers voor. En anders de trafo vervangen voor een exemplaar met primair 230 V ipv 110. Overigens zijn er ook best wel wat exemplaren zonder trafo, dan kun je alleen met een omvormer werken.
Yalopa schreef op donderdag 16 april 2026 @ 05:42:
Japan is 100 volt, de VS 120 volt. Met een VS adapter / omvormer geef je je Japanse apparaat dus eigenlijk teveel spanning. Inderdaad zijn de Japanse apparaten meestal voor de lokale markt en niet uitgerust met een multi-voltage selector / transformator.

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:53
renrom schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:33:
[...]

Nog goedkoper.. Buisisolatie 35mm, zagen op maat dat het goed past en je hebt een mooi zacht "stootkussen" voor 2 euro klaar.
[Afbeelding]
Ik gebruik hier zelfklevende kwartrond kabelgoot voor. 9 euro voor 2 meter bij de Hornbach (kan je 6 vakken mee doen). Niet gratis, maar werkt ook als je kast niet strak tegen de muur staat.

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:41
Cap schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:57:
Zeker, je hebt op marktplaats natuurlijk verkopende gebruikers, techneuten en dozenschuivers, en daar zit een grijs gebied tussen. Over de bekende adverteerders kunnen we hier wel positief / negatief / vorsicht! advies geven. ;)

Wbt de Hellevoetsluis verkoper, de ronkende teksten zijn een soort templates die hij lijkt te gebruiken voor zijn advertenties. Hij verkoopt ook zoveel platenspelers per maand dat het lopende band werk wordt natuurlijk. ;) En hij refereert vaak ook graag aan Ebay / Catawiki prijzen om maar de indruk te wekken dat ie goedkoop is. Wat dus lang niet altijd zo is. Sterker nog, hij begint meestal vrij duur en gaat dan snel zakken in prijs, want hij moet van de zooi af, omdat zijn zolder al vol staat en er weer nieuwe zendingen binnenkomen. Dus... voor de handige techneut is het voor de goede (gezakte) prijs soms best een optie om van hem te kopen. Maar een beginnende gebruiker zou ik het zeker niet aanraden om daar 500 euro neer te gaan leggen. Dan zijn er betere adresjes.
Dank je wel voor de info! Ik had hem al een bericht gestuurd of de speler nog beschikbaar was maar ga er toch maar vanaf zien.
Wat zijn de betere adresjes ? 🤔😀

• ivo1969
rajunl schreef op donderdag 16 april 2026 @ 08:39:
[...]

Dank je wel voor de info! Ik had hem al een bericht gestuurd of de speler nog beschikbaar was maar ga er toch maar vanaf zien.
Wat zijn de betere adresjes ? 🤔😀
Gewoon inlezen, bedenken wat je wilt , en hoe verkoper overkomt.
Neemt verkoper de tijd voor je? Legt verkoper je de dingen uit, kan verkoper repareren.
Levert verkoper soort van garantie als het binnen bepaalde tijd kapot gaat
Er zijn op mp genoeg eerlijke verkopers te vinden
Pagina: 1 ... 82 83 Laatste

Let op:
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.

Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.