• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14:54
Morales79 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:10:
Ik heb dus sinds een weekje de overstap van een Ortofon Blue MM element naar een Denon DL-103R MC element gemaakt.
Om dit aan het werk te krijgen moest er ook nog een SUT worden aangeschaft dus uiteindelijk was het het geheel weer een verhaal van rib/lijf.

Maargoed is het het waard?
Ik moet zeggen dat het een fantastische upgrade is en mijn analoge Micro Seiki - Luxman - Falcon ls3/5a keten hiermee eindelijk geoptimaliseerd (ja, ja, gevaarlijke uitspraak) is. De muziek die ik dit weekend heb geluisterd klinkt tranentrekkend mooi.

Hierbij nog wat beeld voor de geïnteresseerden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk man, dat je de wereld van de MC met SUT aan het ontdekken bent!

Gebruik je de interne phono van je Luxman? Ook bij een SUT kan het namelijk zinvol zijn om met de ingangsimpedantie te spelen. Wat ik zo vind geeft Denon 40ohm afsluitweerstand aan voor de DL103R icm een SUT, waar je nu waarschijnlijk op ca 117 Ohm zit ( obv 47K mm input)

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 08:18
Duclaasie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:49:
[...]

Leuk man, dat je de wereld van de MC met SUT aan het ontdekken bent!

Gebruik je de interne phono van je Luxman? Ook bij een SUT kan het namelijk zinvol zijn om met de ingangsimpedantie te spelen. Wat ik zo vind geeft Denon 40ohm afsluitweerstand aan voor de DL103R icm een SUT, waar je nu waarschijnlijk op ca 117 Ohm zit ( obv 47K mm input)
Ja thx! Mooie ontdekkingstocht idd
Wat betreft de rekensom: Jij baseert je denk ik op de originele versie van de Dl 103, niet de R variant.
De originele heeft een interne impendantie van 40ohm maar de R slechts 14ohm
Die Rothwell MCL SUT is qua specs in feite gebouwd voor de R. Dit geven ze zelf ook aan op hun website.
Maar ik kan soundwise nog wel spelen naar wens met de Luxman phono impedantie settings. Heb hem nu op 47k staan.

• Duclaasie
Nee, ik baseer mij op 47K / (20x20). Die 20 is de step up ratio van de Rothwel step up. Het element krijgt dus een afsluitimpedantie van 117,5 ohm gereflecteerd.

• Duclaasie
Overigens zitten er bij mijn weten gewoon Lundahl LL9226 trafo’s in van 100,- per stuk. Dan zit er een mooie marge op het kastje en de connectoren.

Overigens vind ik in de categorie voordelige SUT’s die van Phasemation erg goed en als je wat meer keuze wil qua ratio en materiaal dan is Orso Audio ook interessant. Daarnaast kun je bij DonAudio ook trafo’s en printplaten bestellen als je zelf wat wil bouwen.

• Morales79
Ja ok, dan begrijpen we elkaar. Ik ga zeker nog wel wat spelen met die impedantie.

Heb die Rothwell overigens niet nieuw gekocht, ik koop sws bijna niets nieuw. Deze komt uit Duitsland en was nog geen jaar oud maar wel -40% van de nieuwprijs (nog steeds veel geld).

• Duclaasie
Ondertussen ben ik mijn zelfbouw phono verder aan het tweaken. De weerstand voor de gain is inmiddels een Shinkoh Tantalum en ook in de signaalweg zit inmiddels een Shinkoh. Helaas zijn die al jaren in veel waardes niet meer te krijgen, dus op een andere positie in de signaalweg zit een Takman Rex.

Voor de afsluitweerstanden ga ik binnenkort Caddock MK232 toepassen. Daarnaast komen er Panasonic FC condensatoren op de print ter vervanging van de FR die er nu zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwR59JXCur4sROD6MK7WVr4Noqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNjyPOMQE2TKXedJ3IDQiqsk.jpg?f=fotoalbum_large

Als het aan de bovenzijde niet past…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8LqCY7GAviNNK2u12YfthPuMaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBv5UoMNUQDPwq7NZHTxtUoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuVooptkpHyoZ1gHuWPdeeZl0Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6LLDAa1bagByKme3h8EpEt7.jpg?f=fotoalbum_large

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:24
Morales79 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:59:
Al je van die vette ‘70s soul houdt kan ik het album van RZA - Shaolin Soul Selection vol.1 aanraden. In feite de beste Stax compilatie die je gaat vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb alle singles op 9 CD's (The Complete Stax-Volt Singles 1959-1968) En alleen al het boek wat er bij zit is de moeite waard. En ja er is nog heel veel meer, maar dit is toch wel de beste periode van het label.

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:29
Pavv schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Jimmy dus helaas niet. Ik had iets meer geluk... wel een US import, dus dan komen ze al snel met een extra gaatje of sawtooth er in...maar gelukkig is het vinyl in topstaat ;-) EN is het een geweldig album.
Oh wow, die is echt supernice, must have :D
Evengoed is het album inderdaad geweldig. Zo worden ze niet meer gemaakt _/-\o_

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

pman63 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:54:
[...]

Alleen al de hoes, het feit dat ik voor een NM 11 jaar geleden slechts 15 euro heb betaald en het vinyl uit 1972 nu nog steeds goed klinkt. Nog even afgezien van de stem van Isaac natuurlijk. Dt het allemaal niet zo gelikt is als Motown is denk ik ook wel een plus.
Van Motown ben ik eigenlijk geen fan. Naast Stax, ben ook wel fan van Salsoul. Ook op Atlantic is veel moois uitgebracht, maar die waren uiteraard veel breder dan soul.

You don't need eyes to see, you need vision

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:03
Okee, ik ga een beetje heen en weer, aangezien ik dacht voor de Micro Seiki DD-35 te gaan kijken, maar nu zie ik deze Thorens TD-320 MkII in de buurt staan: https://www.marktplaats.n...eler-met-goldring-g-800-e

Van wat ik lees in dit topic lijkt dit een hele aardige speler en zo te zien heeft deze de TP-90 arm, dan lijkt het me een aardige prijs voor deze speler. Of zie ik dat verkeerd?
Ook een hele mooie speler. Het zijn twee heel verschillende typen spelers: een direct drive massaspeler versus een snaaraangedreven met geveerd subchassis. Dat werkt anders en voelt anders aan. Klinkt volgens sommigen ook anders, maar dat is een andere, subjectievere, kwestie want je kan beargumenteren dat elke draaitafel anders klinkt (niet opgedeeld in de beschreven categorieën dus), of zelfs dat de draaitafel niet / nauwelijks klinkt maar (vooral) het element.

Je kan alleen zelf bepalen wat je aanspreekt. Mijn advies: ga je veel wisselen tussen 33 en 45 toeren, neem geen Thorens. Anders: prima!

• ParaDroid2
Het gros van mijn platen is 33 rpm. Ik heb een paar 45, maar dat wisselen is met mijn huidige Pro-Ject ook niet zo'n probleem voor die incidentele keer.
't is meer dat een Thorens na een tijdje nogal eens wil weigeren van 33 naar 45 toeren te springen, dat wil zeggen de snaar wil niet op de 45 toeren pulley komen, en dan moet er weer een nieuwe snaar op. Het eeuwige debat is dan of dit een originele (dure) Thorens snaar moet zijn of het ook een goede vervanger (Thakker?) mag zijn. De een zegt dit, de ander dat. Maar welke snaar je ook gebruikt, veel wisselen vindt die snaar niet lekker en sowieso gaat naar 45 toeren schakelen het eerste probleem worden. Nu gebruikt het gros van de gebruikers de 45 toeren niet, dus dan is er geen issue, buiten periodiek de snaar vervangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 03-04-2026 10:30 ]

Cap schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:30:
't is meer dat een Thorens na een tijdje nogal eens wil weigeren van 33 naar 45 toeren te springen, dat wil zeggen de snaar wil niet op de 45 toeren pulley komen, en dan moet er weer een nieuwe snaar op. Het eeuwige debat is dan of dit een originele (dure) Thorens snaar moet zijn of het ook een goede vervanger (Thakker?) mag zijn. De een zegt dit, de ander dat. Maar welke snaar je ook gebruikt, veel wisselen vindt die snaar niet lekker en sowieso gaat naar 45 toeren schakelen het eerste probleem worden. Nu gebruikt het gros van de gebruikers de 45 toeren niet, dus dan is er geen issue, buiten periodiek de snaar vervangen.
Een Thorens TD-32X serie heeft geen dubbele pulley.... Ik heb de TD-318 staan en die heeft dit ook niet... De motor wisselt hier van snelheid... Neemt niet weg dat de snaar bij dat hogere toerental toch ook nog steeds van de pulley wil aflopen...

Uiteindelijk gebeurt dat ook bij de 33 toeren en dan moet de snaar vervangen worden en als je net als ik veel plaatjes draait kan dit zomaar jaarlijkse kost worden... Daarom staat de speler nu in een ruimte waar ik iet wat minder plaatjes draai en gebruik ik Technics Direct Drive spelers elders (SL-1710MKI en SL-1700MKI om precies te zijn)

www.discogs.com/collection?user=rcor

@rcor dank voor je correctie, je hebt gelijk. Maar het resultaat is inderdaad wel wat ik me goed herinner, wisselen naar 45 toeren vindt een snaaraangedreven Thorens niet prettig. Dat de snaar regelmatig vervangen moet worden calculeer je als het goed is in bij een Thorens, met zijn vrij zware plateau en dunne snaar.
Cap schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 12:29:
@rcor dank voor je correctie, je hebt gelijk. Maar het resultaat is inderdaad wel wat ik me goed herinner, wisselen naar 45 toeren vindt een snaaraangedreven Thorens niet prettig. Dat de snaar regelmatig vervangen moet worden calculeer je als het goed is in bij een Thorens, met zijn vrij zware plateau en dunne snaar.
In het begin gaat dat op 45-toeren zetten best goed, maar zodra de snaar wat rek begint te krijgen... Zo'n Thorens kun je dan ook het beste met een kleine zwiep helpen om op te starten... ;)

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:33
Cap schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 10:30:
Als vorkje zeg maar van thorens goed is afgesteld icm goede snaar dan schakelt thorens gewoon goed.
Heb een 145mk2 160, en zelfs met een 320 mk 2 ging dat goed.

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:56
Mijn onlangs aangeschafte Trio KP-7070 direct drive platenspeler stopte opeens met draaien. Dat was niet leuk, het is zo ongeveer het enige dat dat ding moet doen. De toetsen werkten nog wel en als ik met de hand het plateau draaide zag je dat in het display. Dus mijn eerste idee: de motor krijgt geen signaal om te gaan draaien. Ik heb de print met behulp van het (uitstekende) service manual gedebugged en kwam uit bij een cmos chip die verkeerde output gaf bij juiste input. Daardoor werd een transistor verderop niet geopend. Heb je eindelijk eens wat aan die 40 jaar it ervaring. Het is nummer 3 in het bijgaande plaatje. De chip, een CD4001BE chip met 4 NOR gates, besteld (kreeg er gelijk 20), oude chip voorzichtig verwijderd want kwetsbaar dubbelzijdig PCB, nieuwe erin en hij draait weer als een zonnetje!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50fCY1gTyJ7xUzbUGAvI65wwQ_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vS4pmk2JN4Pw44yvBmfxwX4l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6N-1jG5z64TzMeAwP0QwotG1W_g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdFo8KduWStmarF8MdF3F3Nv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QiJkU8XB8tdeenL8L-DeuB4ffE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btsg9eiQtrm1Gb9XASXOHc9S.jpg?f=fotoalbum_large

• nineball
Heeft iemand wel eens gehoord van het fenomeen stylus drag? Dus dat een zwaar gemoduleerde groef een zodanige wrijving op de naald uitoefent dat de snelheid van het plateau naar beneden gaat? Er is het nodige over te vinden op de interwebs maar het lijkt me wel heel erg onwaarschijnlijk als je tenminste een platenspeler hebt die aan minimale kwaliteitseisen voldoet.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Elke vrijving zal een zekere impact hebben, de vraag is als het meetbaar, laat staan hoorbaar is. Daar ben ik toch wat sceptisch over...

• Duclaasie
Als er zoveel vertraging optreed, dan denk ik dat er meer parameters veranderen. Waarschijnlijk verandert de SRA dan ook, omdat de kracht op de cantilever zo groot is.
Ik heb het wel eens geprobeerd te meten, maar die verschillen zijn erg klein en ook afhankelijk van de de aandrijving. Een motor met meer koppel of een draaitafel met toerental terugkoppeling zul je waarschijnlijk sowieso niets merken qua snelheid.

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18-04 09:28
ivo1969 schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 14:33:
[...]

Als vorkje zeg maar van thorens goed is afgesteld icm goede snaar dan schakelt thorens gewoon goed.
Heb een 145mk2 160, en zelfs met een 320 mk 2 ging dat goed.
Ik had vroeger ook een TD320. Draaide regelmatig singles, maar was niet zo'n fijne ervaring.
Zag dat Project dezelfde voedingsspanning gebruikte, meen 15V. Externe quartz-gestuurde voeding gekocht.
Toerental omschakelen ging daarmee electronisch.

• Duclaasie
De TD-320 is een mooie draaitafel en zeker de moeite waard!

Qua riemen zou ik altijd voor origineel gaan, die kosten maar 25,- Voor dat geld ga je toch niet moeilijk doen?

Als alternatief is een Nanocamp Blu belt nog een idee, in Duitsland lopen ze daar helemaal mee weg.

• nineball
Yalopa schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 07:40:
Elke vrijving zal een zekere impact hebben, de vraag is als het meetbaar, laat staan hoorbaar is. Daar ben ik toch wat sceptisch over...
Ik heb een aantal spelers aan de scope gehangen en van de Ortofon testplaat de modulatie tracks afgespeeld. Als er al iets meetbaar zou zijn, zou dat bij deze tracks moeten optreden.
Philips 212, snaaraandrijving, licht plateau en servosturing: geen verschil. De tracks worden allemaal afgespeeld, de toon fluctueert tussen 314,5 en 315,5 hertz maar dat is niet te relateren aan de mate van modulatie.
Sony ps-lx7 en Trio kp-7070, beiden quartz en direct drive: idem
Wel apart om te zien dat de Philips met gp-412 element zich het beste door de tracks heenslaat. De Sony deed het ook niet slecht en reageerde heel precies op wijzigingen van de anti-skating, je ziet de vervorming bij de hogere modulaties van links naar rechts gaan.
De Trio met at-vm740ml element deed het qua tracking het slechtste, verrassenderwijs. Flinke vervorming in het rechterkanaal die ook niet minder werd bij het verhogen van de dwarsdruk. Bij de 100um track sprong hij zelfs uit de groef.
Bijgaand plaatje de Philips met 100um, je ziet wel vervorming in de top van de rechter sinus maar hij blijft wel goed sporen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7D7u4atFXOva2WBox4_6_GCJRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0CPYFuTtMiqqhWOA6dVMgM8K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr6Z5ZcEcTPvSEq52c8CQF5IFCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NKMSavRbrMfPAAjmOVY2wEtk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucqomuJOg0jvz4PNrhjFPiRZw3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lcN4waws4WwN0RBOiC6lNupj.jpg?f=fotoalbum_large

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:26

Toshirou

Vinyl Surfer

En hoe vertalen deze resultaten zich bij het luisteren van een regulier album? Gezien ik vermoed dat deze test platen het uiterste van bepaalde situaties opzoeken..

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• nineball
Toshirou schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:31:
En hoe vertalen deze resultaten zich bij het luisteren van een regulier album? Gezien ik vermoed dat deze test platen het uiterste van bepaalde situaties opzoeken..
Een goed afgesteld element is natuurlijk belangrijk, zonde om daar iets te laten liggen. Je gaat geen honderden euro’s uitgeven aan een mooi element om het zaakje vervolgens halfbakken af te regelen. De Trio met vm740ml klinkt het beste, vooral omdat de s klanken erg vrij zijn van vervorming, dus dat is eigenlijk tegenstrijdig met mijn testjes. Door de zware constructie is hij ook het stilste, qua bijgeluiden.
Edit: die modulatietracks worden steeds heftiger, als de naald bij 50um al uit de groef springt is er iets mis. 100um is extreem, maar als een element dat aankan weet je dat je je over de tracking geen zorgen hoeft te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door nineball op 04-04-2026 11:17 ]

• Duclaasie
Als die Philips Servo heeft ga je het natuurlijk ook niet meten in de snelheid.

• nineball
Duclaasie schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 13:43:
Als die Philips Servo heeft ga je het natuurlijk ook niet meten in de snelheid.
Ja da’s waar. Ik dacht, die servo moet toch ergens op reageren en een aanpassing doen dus misschien zie ik dat gebeuren.
Ik heb nog een Dual met snaaraandrijving en ac motor, die ook maar eens proberen.

• nineball
De Dual geeft vergelijkbare resultaten. Volgens mij is het een non-issue, verzonnen om spelers van 25k met plateaus van 50 kilo aan te prijzen. Je weet wel, die wanstaltige boorplatforms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKameG2XtWmETaA0Guh51z3PA5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZnrMmFUrquGfNK6mOOakD0i3.jpg?f=fotoalbum_large

• JimmyNL
Is dit niet ongeveer hetzelfde effect wat ik hier wel eens heb aangekaart met bepaalde innertracks die een beetje gaan zingen / vals klinken? Dat komt toch ook omdat de weerstand op de naald te groot wordt?

• nineball
JimmyNL schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:38:
Is dit niet ongeveer hetzelfde effect wat ik hier wel eens heb aangekaart met bepaalde innertracks die een beetje gaan zingen / vals klinken? Dat komt toch ook omdat de weerstand op de naald te groot wordt?
Bedoel je echt vals klinken of de vervorming die kan optreden omdat alles veel meer is gecomprimeerd in de binnenste groeven, de inner groove distortion?
nineball schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 10:48:
[...]
100um is extreem, maar als een element dat aankan weet je dat je je over de tracking geen zorgen hoeft te maken.
Als je 90µm trackt is het ook goed, en zelfs 80µm is nog allerzins acceptabel.
Bij 70µm wordt het m.i. wel wat zorgwekkend.
Binnen muziek zal je geeneens 50µm vinden bij 315hz, maar amplitudes verschillen zeer per frequentie.
Jouw plaatje van die 100µm tracking zou ik al niet meer acceptabel vinden (dus ik zou dit geen 100µm tracking noemen, maar 90µm).
Bij een dergelijke golfvorm zijn er ook zeker de karakteristieke snerpende boventonen te horen
Ik vind dat vergelijkbaar met hoe mijn at-95e op 100µm trackt:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/chinacart/tracking100mu-at95.jpg

Op 90µm is het nog wel acceptabel:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/chinacart/tracking90mu-at95.jpg

Zelf gebruik ik dus veel liever een wave-editor voor dit soort werk omdat zowel je schermresolutie als de samplingresolutie zoveel hoger is dan dat van een oscilloscoopschermpje, zodat je echt alles haarscherp ziet.
Je ziet op het oscilloscoopscherm dan ook de quantize stapjes (256 stuks maximaal, want 8 bit) tov (theoretisch) 16,7 miljoen (24 bit) voor een hedendaagse geluidskaart

Voor dit soort trackingtests maakt het niet zoveel uit of je een goedkope at-vm95e of een dure at-vm740ml kiest omdat de frequentie nog zo laag is dat het voornamelijk de cantilever ophanging is (dus demping) die de prestaties bepaalt. En die is voor de meeste at MM's die in een bepaalde compliantierange zitten gelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 04-04-2026 21:00 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• JimmyNL
nineball schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 17:40:
[...]

Bedoel je echt vals klinken of de vervorming die kan optreden omdat alles veel meer is gecomprimeerd in de binnenste groeven, de inner groove distortion?
Ja ik hoor het wel al vals. Je hoort het vooral in akkoorden en zang. Het is zingt een beetje. Ik merk dat bij enkele platen, maar dat zijn soms ook recente persingen dus niet versleten. Niet vaak maar zo nu en dan, dus mijn beredenering was dat moet of een slechte persing zijn met teveel minuten naar de binnenkant of het moet de weerstand op de naald zijn. Mijn speler loopt verder netjes. De calibratie van het element is zo goed mogelijk binnen wat ik kon bereiken.
Is het niet gewoon een slecht gecentreerde plaat, zit het gat niet goed in het midden? Dit geeft jengel.
Ik denk dat het effect in de binnenste groeven sterker is, omdat per rotatie de uitslag tov het rotatiecentrum (de spindle) overal op de plaat hetzelfde is, maar de straal van de cirkel en dus effectieve baanlengte (omtrek cirkel) procentueel meer wijzigt dan in de buitenste groeven.

[ Voor 57% gewijzigd door Cap op 05-04-2026 14:07 ]

• Duclaasie
En dat kun je zien aan horizontaal slingeren van de toonarm

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sinds vandaag ook eindelijk weer sinds enkele jaren? Vermoed ik weer vinyl kunnen en willen draaien. Eindelijk een voorversterker in huis en alle audio is weer aangeslotenen heeft een plekje gekregen.

De Dual CS505-2 had er wel eerst moeite mee. Die motor was vast. Met de hand hem moeten helpen om los te komen en hij draait nu wel weer prima. Eerst eens kijken wat die gaat doen en vooral blijft doen en daarna weer verder met investeren in vinyl en ook de hardware :+

Ik blijf dit soort dingen toch echt te leuk vinden. 8) Had dit veel eerder moeten doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Zou Crosley dan toch een goede platen speler kunnen maken?
Record-ology gaat het voor ons uitzoeken:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

franssie

Save the albatross

Touchdomex schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:11:
Sinds vandaag ook eindelijk weer sinds enkele jaren? Vermoed ik weer vinyl kunnen en willen draaien. Eindelijk een voorversterker in huis en alle audio is weer aangeslotenen heeft een plekje gekregen.

De Dual CS505-2 had er wel eerst moeite mee. Die motor was vast. Met de hand hem moeten helpen om los te komen en hij draait nu wel weer prima. Eerst eens kijken wat die gaat doen en vooral blijft doen en daarna weer verder met investeren in vinyl en ook de hardware :+

Ik blijf dit soort dingen toch echt te leuk vinden. 8) Had dit veel eerder moeten doen.
Even aankijken. Nar jaren stilstand gaat vet vastzitten, maar kan ook weer loskomen (leerde ik van een horlogemaker, warmte doet ook wat).
Sowieso goed om te kijken of je de service manual kan vinden en downloaden en printen, is altijd handig ook al ga je er zelf niet met een schroevendraaier in, het is g=fijn als ie er is, ook voor iemand anders die je wil helpen met een kleine revisie.

MAAR: eerst een paar plaatjes draaien, en dan komt de rest wel (naald, wassen van platen etc etc, het topic staat er vol mee maar dat heeft geen haast)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

franssie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 00:01:
[...]

Even aankijken. Nar jaren stilstand gaat vet vastzitten, maar kan ook weer loskomen (leerde ik van een horlogemaker, warmte doet ook wat).
Sowieso goed om te kijken of je de service manual kan vinden en downloaden en printen, is altijd handig ook al ga je er zelf niet met een schroevendraaier in, het is g=fijn als ie er is, ook voor iemand anders die je wil helpen met een kleine revisie.

MAAR: eerst een paar plaatjes draaien, en dan komt de rest wel (naald, wassen van platen etc etc, het topic staat er vol mee maar dat heeft geen haast)
Ja zo'n vermoeden had ik al dus ik laat hem inderdaad gewoon draaien de komende dagen als ik thuis ben. Dan ga ik gewoon alles draaien en merk ik vanzelf wel wat er werkt en wat niet.

Grootste deel is al gewassen voordat ze hier in de woonkamer in de opslag gingen :+

Verder merkte ik al dat de aandrijfsnaar wel werkt maar de pitch lijkt niets te veranderen dus daar moet ik nog eventjes naar de snaar kijken. Die is mogelijk wel uitgehard? Dacht dat ik hem destijds had vervangen met de aandrijfsnaar maar kom er vanzelf wel achter. De handleiding staat gelukkig nog op de website van Dual :+ https://dual.de/wp-content/uploads/ServiceManual_505-2.pdf

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:05

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

rcor schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:24:
Zou Crosley dan toch een goede platen speler kunnen maken?
Record-ology gaat het voor ons uitzoeken:
[YouTube: The Best Crosley Ever Made? (E100 Review)]
Hoewel ik dat kanaal niet zo heel erg hoog heb zitten als bijv techmoan, lijken er voor wat het ding is weinig tot geen nadelen aan te zitten. een 3600l, anti skating en druk instelbaar. Snelheids regelaars aan de achterkant. Kan nog geen NL prijs vinden maar ding lijkt prijzig.

Voor wie wil , van de Expedition 33 6LP set komt een repress van zowel de zwarte als de kleurtjes editie. Via Laced 115 pond, ~23 pond shipping (NL) +import +inklaring. ~160 pleuries plus 23% is kleine 200. brrr. Bij riddim staat nog 1 2LP uitgave van dezelfde OST, de andere heb ik :p

Een tijd terug ging het hier over de geluidskwaliteit van moderne LPs. De Eurodance Collected (zwart) die ik heb klinkt op mijn senheisser hd555 nog best aardig, maar van de 15 12" of 7" of op andere verzamelaars verliest ie het toch echt (op de grote set) Daarintegen klinkt Alice Deejay wel weer uitstekend op de 'grote set' (Numark M6 + 2 Mackie 12a)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• nineball
Weer eens een 1019 opgepikt. Wat zijn dat toch een fijne spelers. Deze heeft nog prima contacten in de headshell en de slede, dat is niet het sterkste punt van Dual. Verder heel weinig mis mee. Mooi project voor een custom plint. Hij zit nu in zo’n grote plint, dat vind ik niet zo mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YAg-rcNHhA1N0erLWHqdE8ARLkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axaOvhxsTKgoruKkUDjjwPF1.jpg?f=fotoalbum_large

• nineball
Pitch snaar en regeling kun je heel makkelijk controleren als je het plateau eraf haalt. Snaartje kan brak zijn maar kijk ook naar het mechanisme dat de diameter van de poelie aanpast.
Touchdomex schreef op woensdag 8 april 2026 @ 07:21:
[...]

Ja zo'n vermoeden had ik al dus ik laat hem inderdaad gewoon draaien de komende dagen als ik thuis ben. Dan ga ik gewoon alles draaien en merk ik vanzelf wel wat er werkt en wat niet.

Grootste deel is al gewassen voordat ze hier in de woonkamer in de opslag gingen :+

Verder merkte ik al dat de aandrijfsnaar wel werkt maar de pitch lijkt niets te veranderen dus daar moet ik nog eventjes naar de snaar kijken. Die is mogelijk wel uitgehard? Dacht dat ik hem destijds had vervangen met de aandrijfsnaar maar kom er vanzelf wel achter. De handleiding staat gelukkig nog op de website van Dual :+ https://dual.de/wp-content/uploads/ServiceManual_505-2.pdf
HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 8 april 2026 @ 13:40:
[...]

Hoewel ik dat kanaal niet zo heel erg hoog heb zitten als bijv techmoan, lijken er voor wat het ding is weinig tot geen nadelen aan te zitten. een 3600l, anti skating en druk instelbaar. Snelheids regelaars aan de achterkant. Kan nog geen NL prijs vinden maar ding lijkt prijzig.
Een platenspeler met ingebouwde speakers is sowieso geen goede, tenzij er draconische ontkoppelings / geluidstroom regelingen zijn toegepast. Het gaat in tegen het principe van goed platen afspelen.

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:31
franssie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 00:01:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar die man verstaat zijn vak niet. In een uurwerk heeft vaak ieder component zijn eigen smering, als de eigenschappen van die smeermiddelen veranderen in de loop van tijd. Moet het hele uurwerk uit elkaar, gereinigd worden en opnieuw gesmeerd.

Nu zijn de toleranties van een motorasje en een echappement niet vergelijkbaar. Maar uitgedroogde olie krijgt niet meer zijn oude eigenschappen terug door n beetje warm te draaien.

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nineball schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:26:
Pitch snaar en regeling kun je heel makkelijk controleren als je het plateau eraf haalt. Snaartje kan brak zijn maar kijk ook naar het mechanisme dat de diameter van de poelie aanpast.

[...]
Ja had het plateau er al af voor de motor :P Daar zag ik de relatief verse snaar van Thakker. Die zal 10 jaar oud zijn schat ik maar gaat nog prima. Alleen twijfel ik of 10 jaar terug beide snaren heb vervangen. Dus ik weet het niet meer. Kan lokaal halen https://www.degroefaudio....n/pitchsnaar-dual-cs-505/ of anders weer via Thakker en dan de verzendkosten omarmen.

De snaar zag er in ieder geval nog goed uit dus dat viel mij mee.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Dagje thuiswerken onder het genot van wat LP's. Met bijkomend voordeel dat je regelmatig moet opstaan om de plaat om te draaien dan wel te verwisselen, waardoor je wel aan je beweging komt :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pHCZvy2vh2tbJaFA9o8roOE2FDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogZE82BnT0qcGy52z32naut8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvM-GnJMLz6zs2nIuG1I2gjkHqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJAgVZCf73o6mxajHTTavuFW.jpg?f=fotoalbum_large

Catch a smile out there!

• nineball
Touchdomex schreef op woensdag 8 april 2026 @ 14:53:
[...]

Ja had het plateau er al af voor de motor :P Daar zag ik de relatief verse snaar van Thakker. Die zal 10 jaar oud zijn schat ik maar gaat nog prima. Alleen twijfel ik of 10 jaar terug beide snaren heb vervangen. Dus ik weet het niet meer. Kan lokaal halen https://www.degroefaudio....n/pitchsnaar-dual-cs-505/ of anders weer via Thakker en dan de verzendkosten omarmen.

De snaar zag er in ieder geval nog goed uit dus dat viel mij mee.
Maar als je aan de pitch knop draait, wat gebeurt er dan met de poelie?

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nineball schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:58:
[...]

Maar als je aan de pitch knop draait, wat gebeurt er dan met de poelie?
Ik heb even extra gekeken zojuist. Ja er draaien wel radartjes. Maar qua geluid gebeurd er niets.

Het geluid is sowieso ruk verder. Begin te twijfelen of mijn naald en element nog wel in orde zijn maar daar ga ik allemaal rustig naar kijken verder. Alles doet het in de basis dus we gaan het wel zien :P

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

franssie

Save the albatross

Glenfiddich schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:26:
Dagje thuiswerken onder het genot van wat LP's. Met bijkomend voordeel dat je regelmatig moet opstaan om de plaat om te draaien dan wel te verwisselen, waardoor je wel aan je beweging komt :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een leuke micro set overigens, heeft die phono in? Zo ja, welke is het?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:19:
[...]

Wat een leuke micro set overigens, heeft die phono in? Zo ja, welke is het?
Dank je!

Het is een Sony EX880MD, met 3 CD wisselaar en 3 MD wisselaar. Hij heeft geen phono in, ik gebruik een voorversterkertje.

Catch a smile out there!

Wou net zeggen, kek Sony 90's minidisc torentje naast die Dual. :)

• ivo1969
Touchdomex schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:17:
[...]

Ik heb even extra gekeken zojuist. Ja er draaien wel radartjes. Maar qua geluid gebeurd er niets.

Het geluid is sowieso ruk verder. Begin te twijfelen of mijn naald en element nog wel in orde zijn maar daar ga ik allemaal rustig naar kijken verder. Alles doet het in de basis dus we gaan het wel zien :P
Je pully zit dus muurvast , blijf aan de pitch draaien en snaartje zal knappen
Pully moet los van motor , maar ding kan muurvast zitten, eerst onderzijde schroef los dan klein beetje verwarmen en ding komt los
In pully zit een staafje met een veertje die moet worden schoon gemaakt , en alles weer op juiste wijze erin
De pitch snaar zowieso vervangen want die is meestal al 50 jaar oud.
Als er een sm 100 motor erin zit , daar is weinig aan te reviseren.
Heb al tientallen dual platenspelers gereviseerd en veel geleerd van de dual ( (Sander Rekveld)

En een pully is een soort van tonnetje die kan inkrimpen of uitzetten, daardoor veranderd de de draai snelheid.

En de motor zal eruit moeten, anders kan boven beschreven niet

[ Voor 7% gewijzigd door ivo1969 op 09-04-2026 09:56 ]

• ParaDroid2
Cap schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:20:
Ik denk wel dat ie het waard kan zijn ja. De originele headshell zit erbij, dat vind ik altijd een goed teken. De kap heeft zo te zien wel een barstje rechts achter bij het scharnier, maar dat is meer regel dan uitzondering bij Micro Seiki. Meerwaarde zit evt in het uiterlijk met echt houtfineer ipv een kunststof. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Nogmaals, in het algemeen zijn Micro Seiki's vrij waardevast / blijvend in trek, mits voor een redelijke prijs gekocht natuurlijk. Ik denk zelf dat als hij helemaal goed werkt en je hem voor 450 euro mee mag nemen, je er een nette deal aan hebt.

Technisch heeft het verder geen meerwaarde boven de Sony, en dat geldt voor heel veel van de betere Japanse direct drive spelers.

Uiteindelijk koopt iemand toch waar ie een goed gevoel bij heeft, en uiterlijk heeft daar vaak een behoorlijke invloed op. :)

@nineball heeft volgens mij een DD-35 dus kan je er meer over vertellen. Ik ken alleen de step-up modellen, de DD-40 / DD-7 en DD-8.
Het is uiteindelijk toch deze DD-35 geworden! Zojuist thuis neergezet, nu nog even afstellen. Het originele element lijkt er nog op te zitten, ik ben van plan om deze, gezien de vermoedelijke leeftijd, te vervangen, mogelijk door een AT VM740xML.

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:13
ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 14:50:
[...]
Het is uiteindelijk toch deze DD-35 geworden! Zojuist thuis neergezet, nu nog even afstellen. Het originele element lijkt er nog op te zitten, ik ben van plan om deze, gezien de vermoedelijke leeftijd, te vervangen, mogelijk door een AT VM740xML.
Heel veel draaiplezier gewenst met die prachtige DD-35...Ik heb destijds tóch gekozen voor zijn broertje de DD-7/DD-40, maar de DD-35 stond ook hoog op mijn verlanglijstje. Allebei sowieso een juweel voor in de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLQn4RAAQAruuDyeHKbD3Tv-55g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qoKBkOJzLxNri30pV99Oqi1G.jpg?f=fotoalbum_large

• ParaDroid2
De DD-7/DD-40 heb ik ook nog bekeken maar was me toch te prijzig. Zeker omdat ik ervan uit ben gegaan dat er nog een nieuw element op moet en ik eerder dit jaar ook al een NAD C658 aangeschaft heb.. Ik heb al een gat in mijn hand, laat ik dat niet te groot maken.

Voor de oplettende lezer, ik stuur de DD-35 dus wel door een NAD waarmee ik ruimtecorrectie uitvoer... Hopelijk is dat geen vloeken in de kerk hier :X

• ParaDroid2
Okee, direct maar even een vraagje. Iemand een idee welk element dit is dat er op zit? Ik zie geen naam erop staan en wil hem nog niet direct eraf halen. Een Google Lens zoektocht levert ook nog niet heel veel op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nqbPGh5JKRCwtOpKgznWSJec_34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSuuQSYu6A4sDaYrwIQrIWpL.jpg?f=fotoalbum_large

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:41

D_V

Wederom een goede kringloopweek voor jaren 80 "meuk" ;)

Uit de 2 euro per stuk bakken:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/69da542fec313/69da542fe92d8-2234.jpg

En uit de 5 tot 10 euro categorie:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/69da545e80748/69da545e7dd00-2233.jpg

De Joy Division zat nog in seal. Missing Persons altijd leuk vanwege de Duran Duran connectie. Daarover gesproken, voor de Duran Duran liefhebber (en wie is dat nou niet!) :P
Deze week eindelijk na decennia opnieuw op vinyl te krijgen "The Wedding Album" en het onbedoeld hilarische coveralbum "Thank You".
À 45 euries per stuk... ;w

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/69da56b6d8565/69da56b6d608d-2235.jpg

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 00:13
ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:06:
Okee, direct maar even een vraagje. Iemand een idee welk element dit is dat er op zit? Ik zie geen naam erop staan en wil hem nog niet direct eraf halen. Een Google Lens zoektocht levert ook nog niet heel veel op:
[Afbeelding]
Ziet er een beetje uit als een oude Audio Technica AT71, de jouw lijkt nu te zijn voor zien van een elliptisch element. Maar er lopen hier nog kenners rond die er vast nog veel meer over weten... :-)
The AT70 series was a line of mid-priced cartridges designed for a wide range of turntables; from starter systems to high end manual turntables. The AT71B and AT71E were mid-performance cartridges with impressive specifications for their price. Designed for light to medium tracking turntables, the models were available with either a spherical or elliptical stylus.

• Morales79
ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 15:23:
De DD-7/DD-40 heb ik ook nog bekeken maar was me toch te prijzig. Zeker omdat ik ervan uit ben gegaan dat er nog een nieuw element op moet en ik eerder dit jaar ook al een NAD C658 aangeschaft heb.. Ik heb al een gat in mijn hand, laat ik dat niet te groot maken.

Voor de oplettende lezer, ik stuur de DD-35 dus wel door een NAD waarmee ik ruimtecorrectie uitvoer... Hopelijk is dat geen vloeken in de kerk hier :X
Allereerst gefeliciteerd met deze mooie Micro. Echt een prachtige speler die net zo mooi is om naar te kijken als naar te luisteren.

Wat betreft die NAD die het analoge signaal digitaliseert en corrigeert, dat is vanuit analoog puristisch perspectief wel moeilijk ja, haha. Maar als het goed klinkt voor je dan is het goed toch.

[ Voor 12% gewijzigd door Morales79 op 11-04-2026 19:05 ]

• Morales79
ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 16:06:
[Afbeelding]
Ik heb de foto even door Gemini gehaald en die zegt dit:

Het betreft de Audio-Technica AT-VM95E (of een voorganger uit de AT95-serie, zoals de legendarische groene AT95E).
De groene kleur van de naaldhouder is het iconische kenmerk van deze serie. De AT95E was decennialang de standaard "best buy" voor vinylliefhebbers en werd vaak door fabrikanten of hifi-winkels als standaardelement gemonteerd op kwaliteitsspelers zoals de Micro-Seiki.

Kenmerken van dit element:
• Type: Moving Magnet (MM).
• Naaldvorm: Elliptisch (vandaar de 'E' in de naam). Dit zorgt voor een betere detailweergave in het hoog vergeleken met een conische naald.
• Karakter: Het staat bekend om een levendig, helder geluid met een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.
• Upgrade-pad: Als dit de nieuwere VM95-body is, kun je de naald heel eenvoudig upgraden naar een nog betere variant (zoals de oranje 'EN' of de blauwe 'ML') zonder het hele element te hoeven vervangen.

Past dit bij de Micro-Seiki DD-35?
Absoluut. Hoewel Micro-Seiki een high-end merk is, werd de DD-35 vaak geleverd in een segment waar de AT95E een uitstekende, betrouwbare match was voor de S-vormige toonarm.
Nog even en ik ben overbodig dankzij AI (en ik zal daarin niet de enige zijn), maar nu nog niet. ;)

Dit is geen AT-95E element.
Het is een Ortofon VMS element (type Moving Iron, stand MM op je versterker). Ik herkende de body.
De naald is óf origineel en het naamplaatje is eraf gevallen, of het is een ongemerkte vervangingsnaald.

De groene naaldhouder doet vermoeden dat het een VMS 10E betreft, waarschijnlijk de MKII. Maar het kan ook zijn dat er van origine een andere naald op zat, wat het bijv een VMS 20 of 30 of 5 zou hebben gemaakt. Ik denk niet dat dit veel uitmaakt, omdat voor zover ik weet de body's van deze varianten identiek zijn.

https://ortofon.com/pages/vms-cartridges?country=NL

Afbeeldingslocatie: https://ortofon.com/cdn/shop/files/vms-10e-mkii_e56d848c-9c5b-4145-9200-7245de3ab847.jpg?v=1692951714&width=536

(In de regel: AI lult maar al te graag mee met de gebruiker, als je in de vraagstelling al iets suggereert dan heb je 95% kans dat AI die richting op lult, ook als het de grootst mogelijke onzin is. Het kwalijke is dat AI niet laat blijken dat ie niet zo zeker van zijn zaak is, simpelweg omdat ie geen idee heeft wat ie nu echt zegt en doet, en hoe groot de kans is dat het klopt.)

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 11-04-2026 20:43 ]

• Morales79
Ja goed dat er nog genoeg menselijke kennis is om AI te corrigeren!
Dat zal de komende tijd nog wel even nodig blijven.

• JimmyNL
Gisteren even voor een onderhoudsbeurt van de motor naar Hilversum. Mooie gelegenheid om eens bij Velvet Music binnen te lopen. En dat resulteerde in de oogst van deze week;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l007j7jEjakmwNe9YfULkrFbG5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hi5GEMSNMg0mbRHIX5CjfFNQ.jpg?f=fotoalbum_large

Groeten uit Grolloo, no introduction needed, dan Cabin In The Sky van De La Soul voor de nodige hiphop en as kicker Darling Blue van Marcus King met een flinke dosis Americana / blues. Prima weekje 🙌

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:36

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nog een keer een update inzake de Humminguru HG01 die ik nu in gebruik heb.
Het is niet de heilige graal, maar ik wil zeker ook niet meer zonder.
Weer bezig geweest met een stapel platen die van een zwaar rokende katteneigenaar zijn geweest die (vermoedelijk) nooit van een stofdoek of stofzuiger gehoord heeft 😂🤣
Echt te smerig om beet te pakken (maar daar was de prijs dan ook naar).
Voorweken in de Knosti, daarna een goede wasbeurt op de Tonar Wash & Dry (okki Nokki) en als afsluiter in de HG01.

Met deze werkwijze is alles gewoon echt goed schoon te krijgen. Natuurlijk moet je hopen dat er geen krassen etc in de plaat zitten, maar in dit geval zijn de platen allemaal erg netjes.

Dus de platen in de kast bewaren en nooit draaien is ook geen goede optie, zeker niet als je huisdieren hebt en geen goede bescherming gebruikt (allemaal simpele 70er en 80er jaren papieren hoezen, of maxi's waar helemaal geen binnenhoes aanwezig was).
Nu alles gereinigd en netjes opgeborgen met PE buitenhoezen en antistatische binnenhoezen

Ik ben weer happy
Een paar van de nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMdY8fOQW_ibiQ4OQPQ8mUmgAvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XHXxirDreeNMqYCFwf930JDY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz4tHaw3svOhlaGKffrlQZCEnQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gngIa4v0ROuQZ7AmOOhqQuvX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8eMNy7Q5JyA4S6VHkVcRtLY_F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atgVKDmQrR4hRyn19DCWgcdp.jpg?f=fotoalbum_large

GerkeP

• rajunl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:34

Gefeliciteerd! Ook ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Micro Seiki maar ik twijfel nog tussen een direct drive of een belt drive. De DD35 die jij hebt is wel een prachtig exemplaar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Och, die ruimte correctie kan ook uit neem ik aan ;)
Mijn Thorens TD160 hangt ook op een Denon AVR2312, die is van binnen volledig digitaal+ room correction. Staat standaard lekker op Direct, dus enige wat daar gebeurt is analoog naar digitaal omzett n, digitaal versterken en dan weer analoog naar de speakers. En dat doet ie prima, net als jouw NAD ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

rajunl schreef op zondag 12 april 2026 @ 19:11:
[...]

Gefeliciteerd! Ook ik ben al een tijdje aan het kijken naar een Micro Seiki maar ik twijfel nog tussen een direct drive of een belt drive. De DD35 die jij hebt is wel een prachtig exemplaar.
Waarom twijfel, koop gewoon wat je mooi vindt en waarvan de prijs in orde is.

• Duclaasie
Welke riemaangedreven Micro Seiki denk je dan aan? De BL-51 heeft namelijk een motor die nog wel eens wil grommen. Ik zou dan voor een DD-7 of DD-40 gaan als dat de keuze is.
Vandaag naar de platen beurs in Den Bosch geweest en aldaar de volgende aankopen gedaan:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczP0b8woQD1tXfh-5t1TsjfH5xdfRECPL7yDOA4FZm-CkQbR-bCrtLz4UqERKh25BEA0AushSP21D072sd-Oc6wiufaZo3e-hRNBENpSAyydT9MgblOl=w2400

Wat zien we:
- Scooter - Shake That! 12 inch single
- Mark Oh' - Never Stop That Feeling 2001 12 inch single
- Joe Bonamassa - You & Me
- Joe Bonamassa - Blues Desperation
- Nightwish - Imaginaerum
- Peter Koelewijn - Het Beste Peter Koelewijn
- Peter Koelewijn – Het Allerbeste Van Peter Koelewijn MC 2

De laatste twee zijn muziek cassettes... Leuk om af te spelen met mijn cassettedecks, zoals de onlangs gerepareerde Nakamichi BX-125E zoals sommigen gezien hebben in dat vintage audio topic...

Verder nog een ultrasoon naaldreiniger gekocht... Zo kan ik mijn naald nog beter schoon maken en schoon houden... ;)

Al met al een leuke score! Helaas niet Dropkick Murphys - The singles Collection Vol. 2 gevonden, die zocht ik namelijk nog... Maar ja, wie weet in November weer! :)

• rajunl
Cap schreef op zondag 12 april 2026 @ 20:18:
[...]

Waarom twijfel, koop gewoon wat je mooi vindt en waarvan de prijs in orde is.
Het is meer een keuze twijfel tussen een Micro Seiki en een Thorens TD160.

• rajunl
Duclaasie schreef op zondag 12 april 2026 @ 20:21:
Welke riemaangedreven Micro Seiki denk je dan aan? De BL-51 heeft namelijk een motor die nog wel eens wil grommen. Ik zou dan voor een DD-7 of DD-40 gaan als dat de keuze is.
BL51 zie je het meest voorbijkomen maar nu weet ik waarom 😀
Waarom een DD en geen QD model ?
DQ zul je bedoelen, dat is ook prima. Maar het ligt er wel aan welke. DQ-7 is uitstekend en kwalitatief volledig vergelijkbaar met een DD-7, maar dan met een coreless/slotless quartz direct drive motor. Een DQ-50 zeker ook prima.

Een DQ-44, 43 of 41 is wel weer een wat ander verhaal, lichter gebouwd met 'holle' kast ipv massief zoals bij de DD/DQ-7 en ook niet de mooie MA-505 arm. Dus dat vind ik geen bijzondere spelers meer.

Bij Thorens zou ik zelf eerder kiezen voor een TD-320/321 of 325 dan een TD-160 of 145, maar als het uiterlijk van een TD-160 of 145 meer je smaak is dan kan dat natuurlijk ook.

Het zijn alleen totaal andere types spelers dan Micro Seiki direct drive speler, dus de vraag is dan wel waarom je twijfelt tussen Thorens belt drive en Micro Seiki. Wat betreft de belt drives, Micro BL-71 of hogere modellen zijn higher end spelers en zullen ook een stuk duurder zijn.

• rajunl
Cap schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:31:
DQ zul je bedoelen, dat is ook prima. Maar het ligt er wel aan welke. DQ-7 is uitstekend en kwalitatief volledig vergelijkbaar met een DD-7, maar dan met een coreless/slotless quartz direct drive motor. Een DQ-50 zeker ook prima.

Een DQ-44, 43 of 41 is wel weer een wat ander verhaal, lichter gebouwd met 'holle' kast ipv massief zoals bij de DD/DQ-7 en ook niet de mooie MA-505 arm. Dus dat vind ik geen bijzondere spelers meer.

Bij Thorens zou ik zelf eerder kiezen voor een TD-320/321 of 325 dan een TD-160 of 145, maar als het uiterlijk van een TD-160 of 145 meer je smaak is dan kan dat natuurlijk ook.

Het zijn totaal andere types spelers dan Micro Seiki direct drive speler alleen, dus de vraag is dan wel waarom je twijfelt tussen Thorens belt drive en Micro Seiki. Wat betreft de belt drives, Micro BL-71 of hogere modellen zijn higher end spelers en zullen ook een stuk duurder zijn.
Dank je wel voor je uitleg. En ik bedoel een DQ klopt. De BL71 en hogere modellen zijn helaas ver boven mijn budget.
Het aanbod is ook niet heel groot in DQ modellen.

• Duclaasie
Kijk ook eens naar Yamaha YP-D7, D8 of D9. Vooral D8 en D9 zijn waanzinnig mooie draaitafels en nog enigszins betaalbaar kwalitatief is dat ook echt wel een andere orde dan Thorens hoor.

• rajunl
Duclaasie schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:48:
Kijk ook eens naar Yamaha YP-D7, D8 of D9. Vooral D8 en D9 zijn waanzinnig mooie draaitafels en nog enigszins betaalbaar kwalitatief is dat ook echt wel een andere orde dan Thorens hoor.
Dank je wel ga ik doen. Ik keek wel naar de GT line maar die zijn prijzig.

• GerkeP

GerkeP

Ik zag deze al een paar keer voorbij komen.
Iemand ervaring met deze handschoenen?

https://www.hhv.de/record...4ab155d0dec4f334c919a1bc9

GerkeP

@GerkeP Wat wil je daar precies mee doen? Dat is denk ik de belangrijkste vraag. De platen uit de hoezen halen? Het lijkt me daarvoor in ieder geval totale onzin.

- met de goede techniek raak je alleen de zijkanten van de plaat en het label aan, nooit de groeven
- werken met handschoenen vermindert je gevoel en precisie aanzienlijk tov met naakte vingers, wat het platen uit de hoezen halen alleen maar onprettiger en meer "error-prone' maakt, als je het mij vraagt. Ga maar eens proberen een sok te stoppen met handschoenen aan, of daarmee een stukje tekst schrijven met een pen, en je weet denk ik wel wat ik bedoel.

[ Voor 22% gewijzigd door Cap op 14-04-2026 14:12 ]

• ivo1969
GerkeP schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:27:

Nee, maar vind het ook grote kolder

• GerkeP

GerkeP

Ik heb een erg krappe ruimte en dit lijkt me juist handig om toch wat voorzichtiger met de platen om te kunnen gaan als ik ze uit de Humminguru ga halen

GerkeP

Ik heb geen humminguru, is het lastig dan om daar de platen uit te halen?
Kan je ze niet goed bij de rand vatten met beide handen zonder de groeven aan te raken?
De extra stap van weer handschoenen aantrekken / uittrekken 1 plaat uit de platenwasser te halen klinkt me eerlijk gezegd wel als een gedoetje. En nogmaals ik zou me juist zorgen maken dat ik MINDER controle heb over de plaat omdat er handschoenen tussen zitten, dus grotere kans dat het ding uit mijn handen valt dan zonder.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

GerkeP schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 12:27:

Even snel gelezen, zijn gewoon antistatische microvezel doekjes in handschoen vorm. Met een labeltje :P
Dat antistatische is er na een paar keer wasmachine ook vanaf kan ik melden, net zoals bij elk microvezeldoekje.

Zou dan eerder voor een setje antistatische nitril handschoenen gaan, spul dat ze ook in cleanrooms ed gebruiken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Nitril handschoentjes, ook een idee, ie blauwe en zwarte, volgens mij heb je die ook bij de action met iets van 100 stuks voor 5 euro. Gebruik ze wel eens om optiek (lenzen) schoon te maken. Maar merk dan toch meteen de achteruitgang in precisie van het instrument dat je handen zijn. Je hebt gewoon minder gevoel in het hanteren van kleine dingen als er iets over je handen heen zit.

Het is bij deze handschoenen trouwens katoen en geen microvezel, zo valt te lezen op het label op de foto's, vandaar dat ze ook als 'anti-statisch' benoemd worden omdat katoen niet gevoelig is voor statische lading. Maar dat is niet echt 'anti-statisch' als in actief lading onderdrukkend, maar gewoon niet statisch van aard.

Duur zijn ze niet echt met 4 euro, maar veel bijzonders is het natuurlijk ook niet. Gewoon basic katoenen handschoentjes. 't is meer het nut waar ik over twijfel binnen de toepassing 'thuis een plaat oppakken en in een hoes doen'.

[ Voor 89% gewijzigd door Cap op 14-04-2026 14:22 ]

• Fred G.
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14-04 15:27
Hoi beste Tweakers,

Tijdje geleden had ik via via een Dual 704 gekocht. Helaas heb ik die binnen een week uit mn klauwen laten kletteren, ik baal daar nog steeds van...

Maar goed, via een vriend van mij, hij heeft een hele trits Duals staan, kon ik aan een mooie 604 komen, met een Shure V15 III element. [zat overigens ook op die 704]

Mooi geluid hoor, al moet ik m nog even wat preciezer op de naalddruk en anti-skating controleren. Lekker vintage kwaliteit spul dus uit ik meen eind jaren 70. Wel aan gesloten op een modern Denon systeempje, met Wilson luissprekers. Maar ik vind het kwa geluid een dikke prima.

Af en toe zo'n platenbeurs af, en lekker neuzen naar diverse LP's.

Vind het hartstikke leuk!

Grt Fred
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BDRcg-gkWaB-S62vNXXc0hK9lvI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/q9BB0YF2FO3KxiCuGiyTj36n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfB4JWL21qKyL4c2JXPxKgBNhH8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XW6mf9VWmaoeXnQECnDuhvXR.jpg?f=fotoalbum_large

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

in hetzelfde rijtje wan dwaze items die te duur zijn. een plankje van 24.95 euro..

https://www.bol.com/be/nl...ist_Middle.0.ProductTitle

• ivo1969
Fred G. schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:42:
Hoi beste Tweakers,

Tijdje geleden had ik via via een Dual 704 gekocht. Helaas heb ik die binnen een week uit mn klauwen laten kletteren, ik baal daar nog steeds van...

Maar goed, via een vriend van mij, hij heeft een hele trits Duals staan, kon ik aan een mooie 604 komen, met een Shure V15 III element. [zat overigens ook op die 704]

Mooi geluid hoor, al moet ik m nog even wat preciezer op de naalddruk en anti-skating controleren. Lekker vintage kwaliteit spul dus uit ik meen eind jaren 70. Wel aan gesloten op een modern Denon systeempje, met Wilson luissprekers. Maar ik vind het kwa geluid een dikke prima.

Af en toe zo'n platenbeurs af, en lekker neuzen naar diverse LP's.

Vind het hartstikke leuk!

Grt Fred
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie speler de 604, maar mag zo te zien wel een poetsbeurtje krijgen zo te zien :)
Heb zelf hier ook een hele trits dual's staan 704 is tuurlijk stapje hoger dan een 604, maar goed onderhouden 604 kan jaren mee.

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:16
Yalopa schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:27:
in hetzelfde rijtje wan dwaze items die te duur zijn. een plankje van 24.95 euro..

Een simpel houten latje doet ook wonderen, voor veel minder geld.
Of, als je sowieso al een 3D-printer hebt staan, je maakt het zelf. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EaQTo1ZvzUEIUpbdWmE5cvR6hZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mR9MSCwVtCuLcg9aIQrgX0TB.jpg?f=fotoalbum_large
Ik dacht ook net: latje :+
Sowieso ben je dan flexibeler mbt hoe diep je de platen in je kast wilt hebben.
Ik heb ze zelf vrij diep staan (geen kallax maar wel een ikea ding), omdat ik er een ledstrip boven heb. Die wil je iets naar voren hebben zodat deze beter de rug van de hoes belicht.
Mijn ogen zijn echt te slecht om ruggen te lezen zonder extra licht. Helemaal s'avonds.

Fred G. schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 14:42:
Helaas heb ik die binnen een week uit mn klauwen laten kletteren, ik baal daar nog steeds van...
Dat is idd zuur :-(
V15III vind ik wat minder spectaculair (ik heb er zelf een met weinig speeluren). Het speelt natuurlijk af, maar ik vind 'm niet beter dan bijv. een AT-VM95e (ook al heeft de v15III een nude naald)
Die v15III heeft veel capaciteit nodig om enigzins fris te klinken, dus als je een phonopre hebt waar je de pF waarde kan instellen, zet 'm zo hoog mogelijk.
Maar eigenlijk elke draaitafel van enige kwaliteit verdient beter. (AT-VM95ML of beter)
Dat verschil merk je het meeste bij de betere LP's uit de jaren 80

• ivo1969
mr_petit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:07:
[...]

V15III vind ik wat minder spectaculair (ik heb er zelf een met weinig speeluren). Het speelt natuurlijk af, maar ik vind 'm niet beter dan bijv. een AT-VM95e (ook al heeft de v15III een nude naald)
Die v15III heeft veel capaciteit nodig om enigzins fris te klinken, dus als je een phonopre hebt waar je de pF waarde kan instellen, zet 'm zo hoog mogelijk.
Maar eigenlijk elke draaitafel van enige kwaliteit verdient beter. (AT-VM95ML of beter)
Persoonlijk zou ik zelf ook voor een AT element gaan, maar zou de AT-V95Me overslaan en dan minstens voor de AT-V95ML gaan, die past zeer goed bij een 604
mr_petit schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:07:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door ivo1969 op 14-04-2026 18:30 ]

ivo1969 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 18:29:
[...] maar zou de AT-V95Me overslaan en dan minstens voor de AT-V95ML gaan,
[...]
Ja dat zou ik ook doen.
Sowieso zijn zowel platen als (gebruikte) draaitafels tegenwoordig zó duur dat dat verschil van €100 echt wel loont.
20 jaar geleden was vinyl een 'goedkope hobby' en scoorde je voor de €100 zowel een hele aardige tafel met echt een hele berg platen erbij, maar dat is nu natuurlijk al lang niet meer zo. (als je pech hebt koop je voor die €100 slechts 2 albums...)

• dakong
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 10:24
Ik heb pas nog een leuk ABBA verzamelalbum op de kop getikt. Wel apart met zo'n foto i.p.v. zwart. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3cewjjNaIwzIm3BwdCsu5v0iYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haRZ958kaI215gOqHsr9Mgel.jpg?f=fotoalbum_large

• renrom
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Yalopa schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 15:27:

Nog goedkoper.. Buisisolatie 35mm, zagen op maat dat het goed past en je hebt een mooi zacht "stootkussen" voor 2 euro klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_oRoi_yNPiefWMvyCVAzxDYP950=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OGDuSPSSDrKN298lCOUBTXnb.png?f=user_large

• GerkeP

GerkeP

renrom schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:33:
[...]

Nog goedkoper.. Buisisolatie 35mm, zagen op maat dat het goed past en je hebt een mooi zacht "stootkussen" voor 2 euro klaar.
[Afbeelding]
Dat heb ik hier ook (ik moest 86 vakken voorzien) en gewoon bij de bouwmarkt te halen.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat de kasten dan wel met tegen een wand staan met de achterkant :henk

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 15-04-2026 10:41 ]

GerkeP

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18
rajunl schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:50:
[...]

Dank je wel ga ik doen. Ik keek wel naar de GT line maar die zijn prijzig.
Er staat een YP-D71 in Hellevoetsluis te koop. Het lijkt me een schappelijke prijs maar geen idee of het wat is. Hij ziet er wel wat vies uit.
Dat is een bekende dozenschuiver Pieter die ze uit Japan haalt en direct weer aanbiedt op marktplaats, regelmatig zelfs zonder ze goed schoongemaakt te hebben. Hij heeft de spelers ook zelf niet gebruikt, slechts kort getest na binnenkomst.

En geloof niks van de wervende teksten als "volledig nagekeken, compleet perfect afgesteld" en dergelijke, die man is geen techneut maar nogmaals, een dozenschuiver. Ga je doorvragen dan heeft ie hoogstens wat aan een potmeter zitten draaien zonder scoop of multimeter (bijv omdat de quartz lock van de speler bij aankomst niet bleek te werken), of blijkt dat 'afstellen' niet meer dan het contragewicht en de anti-skating op de juiste waarde zetten...

Zodra er echt wat stuk is (kapotte fotosensor voor de eindafslag of start bijvoorbeeld, een haperende armlift, etc...) dan biedt ie ze als defect aan, omdat ie het zelf niet kan repareren. ALS ie het defect al zelf opmerkt. Wat lang niet altijd zo is, immers, hij heeft ze zelf niet in gebruik gehad. Hij heeft,naast de kennis niet, helaas voor hem ook zeer slecht zicht, wat het sowieso lastiger maakt om de staat te beoordelen (krassen, vuil, beschadigingen) en reparaties te doen.

En zo goedkoop is ie niet. Mijn advies, wees voorzichtig met kopen bij die man tenzij je zelf handig bent in het opknappen van (elektronische / mechanische) mankementen.

[ Voor 60% gewijzigd door Cap op 16-04-2026 12:08 ]

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:18
Ik had al mijn twijfels vanwege de ronkende teksten. Het is helaas voor de leek lastig om op Marktplaats het kaf van het koren te scheiden. Een handelaar heeft al snel een slechte naam terwijl er ongetwijfeld ook bonafide techneuten op zitten die platenspelers opknappen voor de hobby en die vervolgens weer verkopen.
Zeker, je hebt op marktplaats natuurlijk verkopende gebruikers, techneuten en dozenschuivers, en daar zit een grijs gebied tussen. Over de bekende adverteerders kunnen we hier wel positief / negatief / vorsicht! advies geven. ;)

Wbt de Hellevoetsluis verkoper, de ronkende teksten zijn een soort templates die hij lijkt te gebruiken voor zijn advertenties. Hij verkoopt ook zoveel platenspelers per maand dat het lopende band werk wordt natuurlijk. ;) En hij refereert vaak ook graag aan Ebay / Catawiki prijzen om maar de indruk te wekken dat ie goedkoop is. Wat dus lang niet altijd zo is. Sterker nog, hij begint meestal vrij duur en gaat dan snel zakken in prijs, want hij moet van de zooi af, omdat zijn zolder al vol staat en er weer nieuwe zendingen binnenkomen. Dus... voor de handige techneut is het voor de goede (gezakte) prijs soms best een optie om van hem te kopen. Maar een beginnende gebruiker zou ik het zeker niet aanraden om daar 500 euro neer te gaan leggen. Dan zijn er betere adresjes.

[ Voor 79% gewijzigd door Cap op 15-04-2026 12:06 ]

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:44
Waar haalt hij die platenspelers dan vandaan in Japan? De tussenpersoon eruit knippen levert hier wel wat voordeel op denk ik dan.

Zelf nog niet zo lang geleden herbegonnen met vinyl, zal wel eens wat plaatsen als het een beetje representatief opgesteld staat. Voorlopig lees ik vooral aandachtig mee met de waardevolle kennis hier.
Op de lokale auctions daar, ik denk meestal yahoo. Vermoedelijk via een proxy buying service want ik denk niet dat hij het Japans beheerst. Ja dat kan voordeel opleveren maar vergis je niet in de risico's en hassle qua local / international shipping, betaling, allerlei kosten, btw, douanerecht etc. De kans op een aantrekkelijke prijs is reëel, maar de kans op een miskoop / financiële domper is dat ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 15-04-2026 12:42 ]

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-04 19:36
Hoi allemaal,

Sinds dit jaar ook in de wereld van vinyl gestapt. Ik heb een Sony PS-LX310BT en een Marshall Acton speaker. Allemaal niet high-end, maar beleef er veel plezier aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fohggWxjV04FXmyS62g1Qs2VEA=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/sehKCFFNA9af08MFbkLkaACk.gif?f=fotoalbum_large

Nu speel ik alles af via de bluetooth mogelijkheid, maar als ik het mag geloven moet het toch bekabeld een stuk beter klinken. Als het goed is moet ik een kabel als deze hebben: https://www.allekabels.nl...jack-naar-tulp-kabel.html Klopt dit? En is dit voldoende? Aangezien ze er in alle prijsklassen opstaan. Voor de zekerheid nog even een foto van de kabels aan de speler toegevoegd en een foto van de ingang op de speaker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIDsrfkNP4JeXOjQpHAN3TuuAPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OltzbAcOQimhBsr2Wrk6Dvpi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3Z-_obIKwvUy7dugXCo1pUrVWw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aLFXcPofaqtVR1cyuusHzRnf.jpg?f=fotoalbum_large

En wat zijn volgende leuke 'upgrades'? Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 82 ... 84 Laatste

Let op:
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.

Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.