• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:35
Morales79 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 10:10:
Ik heb dus sinds een weekje de overstap van een Ortofon Blue MM element naar een Denon DL-103R MC element gemaakt.
Om dit aan het werk te krijgen moest er ook nog een SUT worden aangeschaft dus uiteindelijk was het het geheel weer een verhaal van rib/lijf.

Maargoed is het het waard?
Ik moet zeggen dat het een fantastische upgrade is en mijn analoge Micro Seiki - Luxman - Falcon ls3/5a keten hiermee eindelijk geoptimaliseerd (ja, ja, gevaarlijke uitspraak) is. De muziek die ik dit weekend heb geluisterd klinkt tranentrekkend mooi.

Hierbij nog wat beeld voor de geïnteresseerden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk man, dat je de wereld van de MC met SUT aan het ontdekken bent!

Gebruik je de interne phono van je Luxman? Ook bij een SUT kan het namelijk zinvol zijn om met de ingangsimpedantie te spelen. Wat ik zo vind geeft Denon 40ohm afsluitweerstand aan voor de DL103R icm een SUT, waar je nu waarschijnlijk op ca 117 Ohm zit ( obv 47K mm input)

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:36
Duclaasie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 18:49:
[...]

Leuk man, dat je de wereld van de MC met SUT aan het ontdekken bent!

Gebruik je de interne phono van je Luxman? Ook bij een SUT kan het namelijk zinvol zijn om met de ingangsimpedantie te spelen. Wat ik zo vind geeft Denon 40ohm afsluitweerstand aan voor de DL103R icm een SUT, waar je nu waarschijnlijk op ca 117 Ohm zit ( obv 47K mm input)
Ja thx! Mooie ontdekkingstocht idd
Wat betreft de rekensom: Jij baseert je denk ik op de originele versie van de Dl 103, niet de R variant.
De originele heeft een interne impendantie van 40ohm maar de R slechts 14ohm
Die Rothwell MCL SUT is qua specs in feite gebouwd voor de R. Dit geven ze zelf ook aan op hun website.
Maar ik kan soundwise nog wel spelen naar wens met de Luxman phono impedantie settings. Heb hem nu op 47k staan.

• Duclaasie
Nee, ik baseer mij op 47K / (20x20). Die 20 is de step up ratio van de Rothwel step up. Het element krijgt dus een afsluitimpedantie van 117,5 ohm gereflecteerd.

• Duclaasie
Overigens zitten er bij mijn weten gewoon Lundahl LL9226 trafo’s in van 100,- per stuk. Dan zit er een mooie marge op het kastje en de connectoren.

Overigens vind ik in de categorie voordelige SUT’s die van Phasemation erg goed en als je wat meer keuze wil qua ratio en materiaal dan is Orso Audio ook interessant. Daarnaast kun je bij DonAudio ook trafo’s en printplaten bestellen als je zelf wat wil bouwen.

• Morales79
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:36
Ja ok, dan begrijpen we elkaar. Ik ga zeker nog wel wat spelen met die impedantie.

Heb die Rothwell overigens niet nieuw gekocht, ik koop sws bijna niets nieuw. Deze komt uit Duitsland en was nog geen jaar oud maar wel -40% van de nieuwprijs (nog steeds veel geld).

• Duclaasie
Ondertussen ben ik mijn zelfbouw phono verder aan het tweaken. De weerstand voor de gain is inmiddels een Shinkoh Tantalum en ook in de signaalweg zit inmiddels een Shinkoh. Helaas zijn die al jaren in veel waardes niet meer te krijgen, dus op een andere positie in de signaalweg zit een Takman Rex.

Voor de afsluitweerstanden ga ik binnenkort Caddock MK232 toepassen. Daarnaast komen er Panasonic FC condensatoren op de print ter vervanging van de FR die er nu zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwR59JXCur4sROD6MK7WVr4Noqo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNjyPOMQE2TKXedJ3IDQiqsk.jpg?f=fotoalbum_large

Als het aan de bovenzijde niet past…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8LqCY7GAviNNK2u12YfthPuMaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBv5UoMNUQDPwq7NZHTxtUoJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuVooptkpHyoZ1gHuWPdeeZl0Q8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d6LLDAa1bagByKme3h8EpEt7.jpg?f=fotoalbum_large

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:32
Morales79 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:59:
Al je van die vette ‘70s soul houdt kan ik het album van RZA - Shaolin Soul Selection vol.1 aanraden. In feite de beste Stax compilatie die je gaat vinden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb alle singles op 9 CD's (The Complete Stax-Volt Singles 1959-1968) En alleen al het boek wat er bij zit is de moeite waard. En ja er is nog heel veel meer, maar dit is toch wel de beste periode van het label.

• JimmyNL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:29
Pavv schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:21:
[...]
Jimmy dus helaas niet. Ik had iets meer geluk... wel een US import, dus dan komen ze al snel met een extra gaatje of sawtooth er in...maar gelukkig is het vinyl in topstaat ;-) EN is het een geweldig album.
Oh wow, die is echt supernice, must have :D
Evengoed is het album inderdaad geweldig. Zo worden ze niet meer gemaakt _/-\o_

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

pman63 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:54:
[...]

Alleen al de hoes, het feit dat ik voor een NM 11 jaar geleden slechts 15 euro heb betaald en het vinyl uit 1972 nu nog steeds goed klinkt. Nog even afgezien van de stem van Isaac natuurlijk. Dt het allemaal niet zo gelikt is als Motown is denk ik ook wel een plus.
Van Motown ben ik eigenlijk geen fan. Naast Stax, ben ook wel fan van Salsoul. Ook op Atlantic is veel moois uitgebracht, maar die waren uiteraard veel breder dan soul.

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Wil je weten wat iets nog waard is? Taxatie en waardebepaling zijn binnen heel Tweakers niet toegestaan. Wil je toch zelf een idee krijgen van de waarde? Kijk dan in de Pricewatch, bij Tweakers Vraag & Aanbod, of op Hifishark, ebay, Marktplaats, etc.

Voor aankoopadvies en oriëntatie is dit topic een goudmijn qua informatie, maar aankoopadviesvragen horen toch echt in Beeld en geluid koopadvies Zo krijgt elk onderwerp de juiste aandacht.