Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-07 14:02
Vanavond maar mijn Doe Maar Lp’s te voorschijn halen. Rip Henny Vrienten

https://www.ad.nl/show/za...en-73-overleden~ade88d69/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:47
Voor Alu gebruik ik Belgom al moet ik zeggen dat die metalen pot niet zo lekker knijpt als de plastic die ze vroeger hadden, wel goed schudden voor gebruik, dan heb je er lang plezier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 08:59
Vintage1967 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:52:
[...]
Op dit moment lijkt een passie voor LP's en platenspelers meer en meer voor 'the happy few' te worden. Met alle respect, maar als er voor een 2e-hands LP van Andre Hazes Sr. al €4,00 tot €5,00 wordt gevraagd (en waarschijnlijk ook betaald) :? . Ja, ik ben een ouwe ***, maar zouden we vroeger 65 Gulden voor een nieuwe LP betaald hebben?
Ja, prijzen stijgen inderdaad.. vooral op 2e hands markt.. maar is dat niet altijd zo met 2ehands spullen. Het is waard wat de gek ervoor geeft. Kwestie van vraag en aanbod... Kijk naar de huizenmarkt om maar eens een voorbeeldje te noemen 8)7

Maar die 65 gulden weet ik zo net nog niet.. vroeger moest ik ook sparen om een cd van 40 gulden aan te schaffen en dat is ondertussen toch zo'n 30 jaar geleden (ben nu 42).
Vergeleken met inflatie op al het andere valt die 65 gulden misschien nog best mee. Het is meer omdat we nu bijna gratis naar (bijna) alle muziek via de streamingdiensten kunnen luisteren dat het al snel heel duur lijkt.
Al vind ik zelf ook hoor dat een nieuwe lp eigenlijk max 20 euro zou mogen kosten.. maar goed, dat kan ik wel vinden maar als er meer betaald wordt...
coinman63 schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:33:
Houtwerk wordt weer fraai met Danish oil:
https://www.bol.com/nl/nl...P1Bmtu6LeENhoCoU8QAvD_BwE
of Lemon oil
https://www.thomann.de/nl...E6Jo1Ml8kvbhoCJMYQAvD_BwE

Plateau poetsen gaat mooi met een metal polish
https://www.polijstweb.nl...4VxchS6C6lYhoC-7sQAvD_BwE
en een boel elbow Grease ;-)

Rubbermat kan prima in een sopje inderdaad.
Een doffe kap kan je wetsanden (netschuren) en polijsten met carpolish.
Ik zou de beschadigde koppeling van je headshell bijwerken met wat zwarte verf.
Thanks! Dat ga ik proberen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:50
Vandaag was ik vroeg klaar met werken. En op 500 meter zat er een kringloopwinkel in Woerden.

Even langs geweest en terwijl ik aan het spitten was door de lp's kwam er een nieuwe lading binnen.

Heb deze 7 platen mee genomen.

Kayak - Phantom Of The Night
Focus - In And Out Of Focus
Elvis Presley - Elvis love Songs
Bread - Guitar Man
Ennio Morricone - The Good, The Bad And The Ugly
Blood, Sweat & Tears - greatest hits
Dire Straits - Love Over Gold

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snvbVUXU0Z1CoyDBj9Aw0oKXCFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMNol03o2R0PqwNuHRlmkRY6.jpg?f=fotoalbum_large

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:22

Toshirou

Vinyl Surfer

Love over Gold bij de kringloop, dat is album dat ik daar zeker niet direct zou verwachten! Echt een klassieker die gewoon goed blijft hoe vaak je deze ook beluisterd.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RFdeGroot
Vandaag mijn Thorens weer opgehaald. Is o.a voorzien van een nieuw element, te weten de Audio Technica ATVM540-ML.
Heb er nog maar 1 plaat mee gedraaid, maar 1e indruk is WAUW! Wat een fantastisch geluid geeft dat element zeg!
Hij moet nog even 'inspelen', dus het kan alleen maar beter worden volgens mij maar wel alvast even een thanks naar o.a. @mr_petit voor het aanraden van de Audio Technica elementen. Mooi spul :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RFdeGroot schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:41:
Vandaag mijn Thorens weer opgehaald. Is o.a voorzien van een nieuw element, te weten de Audio Technica ATVM540-ML.
Heb er nog maar 1 plaat mee gedraaid, maar 1e indruk is WAUW! Wat een fantastisch geluid geeft dat element zeg!
Hij moet nog even 'inspelen', dus het kan alleen maar beter worden volgens mij maar wel alvast even een thanks naar o.a. @mr_petit voor het aanraden van de Audio Technica elementen. Mooi spul :)
Er zijn heel veel mooie element (die AT-540MLa is er een van) en dit zijn toch wel erg mooie elementen in hun prijs klasse:
- Nagaoka MP-110
- Nagaoka MP-200
- Goldring 2100MM
- Goldring 2300MM
- Audio Technica AT-VM95E
- Audio Technica AT-VM95ML
- Audio Technica AT-95e (als je 'm nog kunt aankomen)
- Audio Technica AT-440MLa (toen hij nog leverbaar was, die AT-VM540ML is een van de verdere opvolgers)

Welke bij je past ligt maar net aan je voorkeuren over hoe iets moet klinken... Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Goldring en Nagaoka elementen de laatste tijd, maar dat is persoonlijk... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die MP-200 kost €480; da's ongeveer 2x zo duur als een at-vm540ml. Dat vind ik niet dezelfde prijsklasse.

Dat geldt ook voor een AT-VM95e of AT-95E; die kosten €50,--

Voor de rest deel ik elementen liever in op welke technologie je krijgt, of welke meetbare prestaties ze geven, om in ieder geval een objectief vergelijk te krijgen.
Subjectieve dingen vergelijken heeft niet zoveel zin m.i.
Ik vindt blauwe auto's ook heel mooi, maar om daarom iedereen een blauwe auto aan te raden....

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 26-04-2022 19:27 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-07 10:07
Ik heb de post van @rcor 2x moeten lezen, maar daar staat 'in hun prijsklasse'. Met andere woorden, in de prijsklasse van ongeveer €50,00 is de AT-95E een prima element. Dat is net iets anders dan 'in deze prijsklasse' :P . Correct me if I'm wrong......

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:37:
Ik heb de post van @rcor 2x moeten lezen, maar daar staat 'in hun prijsklasse'.
Ik heb het inderdaad verkeerd gelezen. Ik dacht dat hij de prijsklasse van de vm540ml bedoelde.
Maar dan nog maak ik graag het vergelijk op basis van de technologie die je krijgt of welke meetbare prestaties/parameters de elementen geven, hoe moeilijk dat soms ook is.
Ik bedoel, reviews die helemaal niet meten of dat toelichten, die zijn in mijn ogen eigenlijk waardeloos.

Maar dus met bijv. MM elementen die een relatief simpele bonded elliptische naald hebben, op een normale alu cantilever maar wel ruim boven de €100 kosten (€150 ofzo): is dat een goed element in z'n prijsklasse?
Het hoeft ook niet per sé alleen verschil in naald te zijn.
het vergelijk tussen bijv. een AT-VM95EN (€110) en een AT-VM530EN (€150):
Beide elementen hebben een round shank nude elliptische naald op normale alu cantilever.
Maar de AT-VM530EN heeft een andere body met 4 spoelen en gelamineerde kern (vrijwel dezelfde body als AT-440mla en AT-540ml) en de AT-VM95EN heeft 2 spoelen met massieve kern (vrijwel dezelfde body als de AT-95e).
Als je deze 2 bodytypes elektrisch gaat doormeten zie je dat de body met gelamineerde kern veel stabieler is door het frequentiegebied: de zelfinductie bij 1khz en 10khz is veel meer hetzelfde als de body met massieve kern, waar de zelfinductie gaat afvallen naar mate de frequentie stijgt:
Of dit die €40 extra waard is, is een ander verhaal, maar er is wel een verschil, met name in constructie, wat het element in beginsel duurder maakt om te produceren. Dus dat rechtvaardigd wel de enigzins hogere verkoopprijs van €40.

Dit is toch wel een beetje de manier waarop ik naar elementen (en eigenlijk alle producten) kijk.

[ Voor 88% gewijzigd door mr_petit op 26-04-2022 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam over een YT filmpje van een Audiophiliac die een Technics SL1200GR en een SL1200G met elkaar vergeleek.

Alleen de prijs is al een fors verschil te noemen: De GR kost $1700 en de G kost $4000.

De platter van de G is voorzien van een bronzen toplaag, en de die cast aluminium platter die aan de onderzijde voorzien is rubber tegen resonanties.
Ook de topplint is van massief aluminium, wat de G speler een heel stuk zwaarder maakt dan de GR.
Wat de specs betreft, dit een speler naar mijn hart. Maar zoveel geld ga ik er niet aan uitgeven. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 26-04-2022 20:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:37:
Ik heb de post van @rcor 2x moeten lezen, maar daar staat 'in hun prijsklasse'. Met andere woorden, in de prijsklasse van ongeveer €50,00 is de AT-95E een prima element. Dat is net iets anders dan 'in deze prijsklasse' :P . Correct me if I'm wrong......
Jup, dat is exact wat ik bedoelde... Maar excuus als het iets te onduidelijk verwoord is door mij... ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:02
Voor 30,- een nieuw projectje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Swc21yQYUdCzkvf1xXcQHZDxxKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ct253L488RWx8xTW8Ao9R6zx.jpg?f=user_large
Smerig, en bromt heel hard aldus de vorige eigenaar - logisch gelet op het hobby-bobwerk aan de audio kabels. Een niet al te beste DIN naar tulp conversie zo te zien... 8)7

Draait echter prima, en ook de arm lijkt goed te zijn dus aan de slag dan maar ;)
En ja met kap, inclusief stickers.. die heeft ook wat werk nodig. Maar gelukkig heb ik geen haast - en een paar dagen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's wel een koopje.

Wat levert een 704 tegenwoordig op in goede staat?
€150 - €200 ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Leuk, die vlooienmarkten :D

€6,50

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0hnVDfH/Doom-Vinyl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuke vondsten, die LP's en ook de Tulup Vision Line PC is een mooie vondst...
Ik heb er ook een gehad, maar daar stond PTT Telecom op de behuizing... Op maat gemaakt dus voor de PTT en ook die computer had zo'n slotje om de aan / uit knop te blokkeren... Helaas is deze PC met z'n Pentium 75MHz CPU overleden inmiddels en dat vindt ik nog steeds jammer...

Nu de ham vraag om weer back on topic te gaan: Zijn de LP's nog in goede staat en klinken ze ook goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
rcor schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:36:
[...]

Leuke vondsten, die LP's en ook de Tulup Vision Line PC is een mooie vondst...
Ik heb er ook een gehad, maar daar stond PTT Telecom op de behuizing... Op maat gemaakt dus voor de PTT en ook die computer had zo'n slotje om de aan / uit knop te blokkeren... Helaas is deze PC met z'n Pentium 75MHz CPU overleden inmiddels en dat vindt ik nog steeds jammer...

Nu de ham vraag om weer back on topic te gaan: Zijn de LP's nog in goede staat en klinken ze ook goed?
De hoezen zijn 'mint'! De vinyls zelf ook, alleen zit er op 1 kant een kras die door meerdere nummers gaat :'(

Als ik het zo hoor, zijn de platen weinig afgespeeld, maar mijn platenspeler+element+naad is niet van Showkwaliteit :D (HTE-kloons, oud Trance-Techno draaisetje) 8)

Edit: Die VisionLine heb ik al jaaaaren. Dat is m'n monitor-stand :D
En hij werkt nog... P166, 48mb ram, 4 gb hdd, Win95 (pre-osr1 usb supplement) 8)

[ Voor 8% gewijzigd door The_BoKmeester op 28-04-2022 00:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
mr_petit schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:11:
[...]

Da's wel een koopje.

€150 - €200 ofzo?
Zoiets denk ik als ik snel kijk. Ik heb al eerder een 704 gehad en die heb ik destijds verkocht - en daar had ik nog steeds spijt van. Dus om dan weer als projectje aan een 704 te beginnen maakt dat weer een beetje goed ;)

Ik heb 'm vandaag schoongemaakt en even 2 tulpjes gesoldeerd. De speler werkt prima, alleen het strobe lampje is stuk. Maar met een andere lamp werkt het ook wel om te controleren, hij loopt prima stabiel.

Er zat een Ortofon VMS20 op met een erg versleten naald dus ik heb mijn oude maar vertrouwde Ortofon X1-MC even geinstalleerd om te testen. Een 704 is zeker een goede speler dus die verdient ook een goed element, zeker nu ik meer thuiswerk speel ik ook veel meer vinyl. Misschien eens een AT-VM95ML of SH proberen oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mr_petit schreef op donderdag 28 april 2022 @ 00:11:
[...]

Da's wel een koopje.

€150 - €200 ofzo?
150 compleet met goed spelend element en nette kap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cmndr_adama schreef op donderdag 28 april 2022 @ 01:42:
[...]

alleen het strobe lampje is stuk.
Je weet waarschijnlijk wel dat dualfred een ledlampversie van het neonlampje heeft :)

Maar je kan zelf natuurlijk ook iets maken met een klein neonlampje, voorschakelweerstand en een houdertje oid

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 28-04-2022 01:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
Cap schreef op donderdag 28 april 2022 @ 01:52:
[...]

150 compleet met goed spelend element en nette kap.
Wat sowieso een koopje is voor een mooie, direct-drive speler met door hoogte verstelling ook goed bruikbare arm. En bovendien is het geen ULM arm dus sowieso veel meer opties qua elementen dan bijvoorbeeld mijn 505-2.

@mr_petit de ledversie van dualfred was mij niet ontgaan nee.. ;)

Vandaag op de vrijmarkt 1 LP gescoord, Cyborg van Klaus Schulze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5eWApcr5KMW7xyBI_xu91YM8wk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CvSbIlF8G3MZlJaF46rsXIMT.jpg?f=user_large

Zijn 2e album, niet het meest makkelijke of toegankelijke maar wel typisch zijn werk, en -naar mijn mening- heerlijk :)

Later thuis lees ik het bericht dat Klaus helaas gisteren is overleden... https://www.theguardian.c...usic-pioneer-dies-aged-74

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cmndr_adama schreef op donderdag 28 april 2022 @ 02:09:
[...]

Wat sowieso een koopje is voor een mooie, direct-drive speler met door hoogte verstelling ook goed bruikbare arm.
Zeker, ze zijn niet zo gewild als sommige andere Dual modellen maar technisch is er weinig op aan te merken, de belangrijkste zaken zijn goed uitgewerkt.

Mijzelf kunnen ze niet helemaal bekoren en dat heeft te maken met de naalddruk die op veerspanning gaat (wijkt al snel meer af dan een instelling obv draaigewicht en er zit vaak ook verloop in), die ellendige (merk eigen, niet universele, en oxiderende) headshell contacten met die houder en die verrekte scharnieren waarbij hoe je de spanning ook afstelt óf de kap niet mooi / voldoende omhoog blijft staan óf de kap niet helemaal sluit zodat je een lelijke spleet van meerdere mm's aan de voorzijde hebt. :X

Maar goed, de naalddruk valt te controleren met een externe weger, de headshell contacten zijn te reinigen en van element wisselen kan in principe als je een extra elementhouder bemachtigt, dus er valt omheen te werken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 09:57
Ik heb m'n vrijmarkt aankopen al opgeborgen in de platenkast, dus helaas geen groepsfoto, maar ik had er 6.

Rood vinyl uit de jaren 80. Tegenwoordig is een kleurtje bijna de standaard, maar toen was het nog bijzonder. Alhoewel de muziek lekker is, bleken de (meeste?) nummers afgekapt te zijn, dus deze plaat viel wat tegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.discogs.com/O_Jt0NK9_6URxzvZlRXarr9dt8Tv-VHzzN1Fk27WSL8/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTEzMzY5/OTUtMTIxOTI3MDM4/My5qcGVn.jpeg

Een trance maxi single die thuis €20 waard bleek te zijn (klinkt na wassen uitstekend, ik schat m VG+).
Afbeeldingslocatie: https://i.discogs.com/-T_tQ7p7tjnG4aAeTUGFIXPWBZLUvLSihUL5pY7TT7s/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTQ1NzY1/LTE1NTc3NTM3OTUt/Mjg4OC5qcGVn.jpeg

En een kort mixje van de Unity Mixers. Wellicht niet bij iedereen bekend, maar ik kende ze van de Dance Computer serie van begin jaren 90. Daar heb ik er nog een paar van op CD. Was geinig om ze op vinyl te zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.discogs.com/4ZqDTK1X1jkyxlM6fAudt3XnSvpWroFFm3AeQubTquI/rs:fit/g:sm/q:40/h:300/w:300/czM6Ly9kaXNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTk2NTgy/My0xNTE0OTkzNTE0/LTQ0MjkuanBlZw.jpeg

Verder nog Double 99 - Ripgroove (maxi single), Mirage - Jack Mix II and nog een breakdance verzamelaar. Niet slecht voor deze tegenvallende vrijmarkt, de kleinste die ik ooit in Alkmaar gezien heb...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RFdeGroot
rcor schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 19:05:
[...]

Er zijn heel veel mooie element (die AT-540MLa is er een van) en dit zijn toch wel erg mooie elementen in hun prijs klasse:
- Nagaoka MP-110
- Nagaoka MP-200
- Goldring 2100MM
- Goldring 2300MM
- Audio Technica AT-VM95E
- Audio Technica AT-VM95ML
- Audio Technica AT-95e (als je 'm nog kunt aankomen)
- Audio Technica AT-440MLa (toen hij nog leverbaar was, die AT-VM540ML is een van de verdere opvolgers)

Welke bij je past ligt maar net aan je voorkeuren over hoe iets moet klinken... Zelf ben ik erg gecharmeerd van de Goldring en Nagaoka elementen de laatste tijd, maar dat is persoonlijk... ;)
Oh absoluut waar! Ik zal ook niet beweren dat die AT-VM540ML die ik heb aangeschaft de enige juiste keuze was.
Maar ik had voor mezelf een budget gesteld van max 250 euro en binnen dat budget leek me dit een heel goede optie. Gevoed door de adviezen hier heb ik van te voren veel reviews gelezen van allerlei elementen en deze kwam er keer op keer positief uit, daarnaast had ik besloten voorlopig bij een MM element te blijven en dus heb ik deze keuze gemaakt. En ik ben tot nu toe gewoon heel erg tevreden en blij met deze keuze :) Wie weet was ik dat ook geweest met een Goldring, Nogoaka of een andere Ortofon...maar ja, het wordt wel een heel erg dure hobby om allerlei elementen te kopen om gewoon even te proberen :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RFdeGroot
Oh en als we vrijmarkt aankopen aan het delen zijn.. bij deze mijn score.
Allemaal in VG+ staat, zowel de hoes als de platen. Voor minder als VG+ doe ik het tegenwoordig niet meer haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryr2uS2tUYm9jt67_n3zqwnTEOw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAKVPVfQ6XJrILs7y7ifpPpL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door RFdeGroot op 28-04-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:26
Nou dit is jammer, eindelijk mijn Bon Iver 10th anniversary edition binnen. Lijkt erop of het een tweedehands is ofzo en iemand een aansteker ofzo op de plaat heeft gehouden... En ja, die zwarte haren zaten ook al erop... :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qEdgxkIyPIW77VBwrZ-yvaGg7uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JcoB3Uv4omRLNk9NYjYJSTe0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Uhuh, na het weekend even regelen :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Vanmiddag kwam ik toevallig Kensington unplugged tegen.

Zag dat ze erg hard gingen, en heb deze meteen mee genomen. Plus nog een tweetal extra exemplaren. Die was ik meteen kwijt aan mijn buren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deVZgd0UzBNGlFlsic1ryypcY_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZClGeg8aI8TyWC6gZGNiHJj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NBy1kz8dob9ZNjroToLCFq9sDM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YyeJ9uG7b0IxvMOBD4OV3q6S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 14:02

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik ben (met wisselend succes) de oude Lenco L60 van mijn ouders aan het opknappen en modden, maar ik kan nergens die mooie gouden schroeven vinden om de platenspeler te aarden. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pF53TtTh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DZoDbD9h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jspaLAJh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/89x0GfZh.jpg

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-07 10:07
Voor het eerst sinds een paar jaar weer eens naar een platenbeurs geweest. Kleinschalig en super gezellig. Het is en blijft opletten, want ik heb toch een paar LP's laten liggen omdat die te veel al dan niet oppervlakkige krassen en vegen hadden. En uiteraard wel met de nodige aankopen naar huis gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NKW3SxZl.jpg

Ik zal wel een nieuwe snaar op mijn Thorens moeten leggen, want PF is op 2x 45 RPM en dat werkt op dit moment niet lekker :P . Dit is meteen de enige nieuwe, de rest is 2e hands. Afijn, nu draait Ronnie Montrose rondjes. de komende tijd alles door de wasstraat halen en de juiste versie op Discogs zoeken. Het leven van een LP-liefhebber gaat niet altijd over rozen :+ .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:37
JaccoW schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:16:
Ik ben (met wisselend succes) de oude Lenco L60 van mijn ouders aan het opknappen en modden, maar ik kan nergens die mooie gouden schroeven vinden om de platenspeler te aarden. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?
Je bedoelt zoiets?
https://www.ebay.com/itm/165281670259

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 14:02

JaccoW

Kijkt en Luistert

Yes! _/-\o_

Ik kon het in Nederland zo snel niet vinden en op eBay gebruikte ik blijkbaar niet de juiste zoekterm

[ Voor 21% gewijzigd door JaccoW op 30-04-2022 17:01 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-06 02:04
Na een aantal platen van een kennis te hebben gekregen, wilde ik deze natuurlijk gaan beluisteren.

Platenspeler aangesloten en erachter komen dat moderne versterkers geen phono ingang meer hebben en je dus een aparte voorversterker nodig hebt.

Had geen zin in een losse voorversterker, dus gekeken of er ook platenspelers waren met ingebouwde voorversterker. Gelukkig is daar best veel aanbod in.

Uiteindelijk terecht gekomen bij de Dual DT400. Erg tevreden over, en weer de volle warme klanken van een lp kunnen horen is toch wel nostalgisch hoor. :)

Gelijk maar naar de CD hal in Ruinen gegaan en wat vinyl gekocht: o.a. Queen (Greatest Hits 1 en 2), Golden Earring, The Righteous Brothers.

(En nu verder met de zoektocht naar een goede cd speler, haha)

[ Voor 10% gewijzigd door Dharion op 30-04-2022 22:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Opgeduikeld in een secondhand shop in Flekkefjord Noorwegen

Steps Ahead - Modern Times

Het is dat ik dit album al op cd had. Voor € 1,24 een koopje in EX staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Review van de Degritter.

Ben nog steeds blij met het schoonmaakresultaat van de Degritter. Heb alleen wel een probleem met de watertank. De bodem is niet helemaal vlak waardoor de tank niet goed aansluit op het apparaat en niet goed wat kan aanzuigen vanuit de tank Een nieuwe tank is inmiddels onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 11:22
Faxe schreef op zondag 1 mei 2022 @ 21:30:
Review van de Degritter.

[YouTube: Get rid of POPS and CLICKS on VINYL RECORDS (w/ The DEGRITTER)]

Ben nog steeds blij met het schoonmaakresultaat van de Degritter. Heb alleen wel een probleem met de watertank. De bodem is niet helemaal vlak waardoor de tank niet goed aansluit op het apparaat en niet goed wat kan aanzuigen vanuit de tank Een nieuwe tank is inmiddels onderweg.
Nondeju €2700 voor een schoonmaakmachine... Maar dan kun je wel lekker de firmware updaten zodat ie nog wat beter gaat wassen ;)

Iedereen zijn hobby uiteraard, maar ook al zou ik het geld er voor hebben, wat duidelijk niet het geval is, dan nog vind ik het een enorm bedrag voor hetgeen het doet.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 15:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dartlink schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 19:50:
Nou dit is jammer, eindelijk mijn Bon Iver 10th anniversary edition binnen. Lijkt erop of het een tweedehands is ofzo en iemand een aansteker ofzo op de plaat heeft gehouden... En ja, die zwarte haren zaten ook al erop... :'(

[Afbeelding]
Ik merk dat steeds meer nieuw vinyl niet de kwaliteit heeft die ik verwacht. Off-centre persingen, vinyl schaafsel aan de randen, slecht uitgeboorde gaten (met scheurtjes in het label tot gevolg). Of gewoon veel gekraak. Slechte kwaliteit persing.
Nu weet ik dat al die perserijen overbelast zijn, maar dan nog. Een dubbel LP kost nu zelden minder dan 30 euro.
Ik merk zelf in ieder geval dat ik minder platen ben gaan kopen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Nyarlathotep schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:02:
[...]

Ik merk dat steeds meer nieuw vinyl niet de kwaliteit heeft die ik verwacht. Off-centre persingen, vinyl schaafsel aan de randen, slecht uitgeboorde gaten (met scheurtjes in het label tot gevolg). Of gewoon veel gekraak. Slechte kwaliteit persing.
Nu weet ik dat al die perserijen overbelast zijn, maar dan nog. Een dubbel LP kost nu zelden minder dan 30 euro.
Ik merk zelf in ieder geval dat ik minder platen ben gaan kopen.
Ik ben een vrij nieuwe verzamelaar, o.a. door tips in dit topic eind vorig jaar mijn eerste speler gekocht! Maar ik geloof je direct. Heb een aantal goede tweedehands platen hier liggen en sommigen klinken beduidend beter dan nieuw aangeschafte platen.

Op een kwartiertje rijden heb ik een hele mooi lokale platenwinkel met groot aanbod en probeer ook zoveel mogelijk daar te halen. Maar soms ontkom je niet aan de grotere webwinkels. Zo ook die Bon Iver plaat :( Als het goed is komt vanavond de vervanger dus direct maar visueel inspecteren en beluisteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-07 16:46
Dharion schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:59:
Na een aantal platen van een kennis te hebben gekregen, wilde ik deze natuurlijk gaan beluisteren.

Platenspeler aangesloten en erachter komen dat moderne versterkers geen phono ingang meer hebben en je dus een aparte voorversterker nodig hebt.
Huh? Vanwege de enorme vinyl-golf van de huidige jaren '20 zit er juist op vrijwel elke versterker weer een phono-ingang :)

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik vermoed 'modern' als in een versterker uit pakweg de periode 2000-2015. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op maandag 2 mei 2022 @ 21:41:
Ik vermoed 'modern' als in een versterker uit pakweg de periode 2000-2015. ;)
Daar zat ik ook al aan te denken... Echt hedendaagse versterkers hebben gewoon een phono ingang... Ook de wat goedkopere... ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faxe
Drie laatste aanwinsten.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p238391518-3.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Die van Norah Jones heb ik ook gehaald, wat klinkt deze plaat echt goed! Het was al een classic, maar dit album zoals deze nu in de 20th anniversary klinkt is nu echt genieten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:11
Voor vier euro bij de kringloop, de debuut LP van Sinéad O’Connor.

In goede staat maar wel met een flinke hobbel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/87BL9S0JXViWO7UZ9JNdo3P7_j0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6w9M7qnzu2dld9AddFJLILm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

momania

iPhone 30! Bam!

Ook weer nieuwe een aanwinst… kleintje dit keer *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65eQXD26IpVvnJk3tmZ09l_dm6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyJph2YdJYibrDh7n3RLYW1o.jpg?f=fotoalbum_large

Postbode bracht net nog meer!
w00p w00p *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8kusecidXzlRMPu16bNej59RqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eprYdi3Nsqzz9kabMUldcFbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55Odi-an_q30Ykx-Ij1BDlxMzxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDuXeiSmbrXZSkqtTBInZoDS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door momania op 07-05-2022 12:25 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjaLdZxt5MaKZMBeT19r67DLYAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DEpKMoxRQquDkpFCtfEdaAtV.jpg?f=fotoalbum_large

In de ochtend naar de kringloopwinkel geweest en vooral goede aankopen weten te doen. Het stond al een tijd op mijn lijst om wat albums van Santana te halen en die van Everything But The Girl net zo. Dus dat was wel mazzel hebben. :) Allen optisch in perfecte staat ;)... Nu nog echt beoordelen als alles door de Knosti is gehaald.

Te zien:
• Santana - Abraxas
• Santana - Moon Flower
• Santana - Welcome
• Everything But The Girl - Eden
• Astrud Gilberto - The Very Best of
• Walter Wanderley - Moondreams
• Diana Krall - The Look of Love
• Popronde 2012

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vinylmiddag met dochter. :)
Autobahn leek mij zware kost voor een vierjarige, maar hij moest aan blijven staan toen ik hem afzette.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3WhjOFGcKvZ2snpQDB82D4nvpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l2lUDs4JFi1tnuTfVtijxCja.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIlwIjHvVJ4cQF0eVvbzcfMqsHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sz1JCl8EDJnJclB0Aaa9bQZi.jpg?f=fotoalbum_large
Deel 2 :+

[ Voor 79% gewijzigd door PD2JK op 07-05-2022 17:02 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kozue
@Toshirou Degelijke LP’s bij de kringloop vinden is inderdaad geluk hebben. Meestal doe ik de moeite daar niet meer om de platenbakken te doorzoeken. Eindeloze bergen rommel gaan snel vervelen. Ik denk dat die net binnen waren gebracht en je inderdaad veel geluk hebt gehad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kozue schreef op zondag 8 mei 2022 @ 08:30:
Ik denk dat die net binnen waren gebracht en je inderdaad veel geluk hebt gehad :)
Als er meerdere van dezelfde artiest staan die er normaal niet staat, dan is dat inderdaad vrijwel zeker een verzameling van 1 persoon die daar per ongeluk terecht gekomen is.

en het is natuurlijk een cd, maar een album van diana krall is natuurlijk ook iets wat je niet alle dagen tegenkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 08-05-2022 10:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NyYBNzgBBpFR6OP8xJRUaWdKxes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3RWJQZFHOq82Hrez9FXIW7J3.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn gesigneerde versie van Pablo Held, Embracing You is vandaag binnen gekomen!
Eerste lp album van hem, 500 stuks totaal waarvan de eerste 50 werden gesigneerd.

Normaal ben ik niet zo van dit genre, maar verandering van spijs doet soms eten.

[ Voor 9% gewijzigd door Yamy_Daffy op 10-05-2022 14:28 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

momania

iPhone 30! Bam!

Yeah baby! 8-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYHNhTvM1TpWjP8KcLN88HZqalE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1VeReGZzvo0QGvoFLZGEQnL.jpg?f=fotoalbum_large

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:29

D_V

Afgelopen week 4 keer een LP binnen gekregen vanuit Engeland en niet één keer bij hoeven te betalen. Zouden ze dan eindelijk het systeem een beetje op orde hebben met z'n allen.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/627bd18e7a692/627bd18e6dab9-n77yusih9d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

D_V schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:13:
Afgelopen week 4 keer een LP binnen gekregen vanuit Engeland en niet één keer bij hoeven te betalen. Zouden ze dan eindelijk het systeem een beetje op orde hebben met z'n allen.

[Afbeelding]
Ik moet het album van Fountaines D.C. nog halen, maar wat is die muziek echt goed! In het begin vond ik het echt niks maar sommige muziek moet je leren luisteren. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• cmndr_adama
Niks leukers dan wat knutselen op je verjaardag, ik ben eens met m'n 704 bezig geweest.
Lekker stoffig op de bodem, even schoongemaakt en en her en der een drupje vers smeervet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMrzc4eMm5Ul6Q0ZeW-ICa-1FZs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBxRJtFSI8PZq2CwmFAh27bK.jpg?f=fotoalbum_medium

Nieuwe RCA plugjes gesoldeerd en tijdelijk even mijn oude Ortofon X-1MC gemonteerd. Die is wel redelijk op z'n eind maar ik weet wel precies hoe die klinkt en wat ie kan, dat helpt wel een beetje met afstellen.

Nu even testen, werkt prima, op het strobe lampje na maar ik heb een ander lampje de snelheid afgeregeld, loopt mooi tot nu toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z-5fMgPbOjDMjXrkVFlYyzNR23s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PB3Tg7axGblUuNd9bsA9XM0c.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtroost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-08-2024
Toshirou schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:16:
[Afbeelding]

In de ochtend naar de kringloopwinkel geweest en vooral goede aankopen weten te doen. Het stond al een tijd op mijn lijst om wat albums van Santana te halen en die van Everything But The Girl net zo. Dus dat was wel mazzel hebben. :) Allen optisch in perfecte staat ;)... Nu nog echt beoordelen als alles door de Knosti is gehaald.

Te zien:
• Santana - Abraxas
• Santana - Moon Flower
• Santana - Welcome
• Everything But The Girl - Eden
• Astrud Gilberto - The Very Best of
• Walter Wanderley - Moondreams
• Diana Krall - The Look of Love
• Popronde 2012
Mooie vangst weer! Waarbij EBTG dan voor mij wel op eenzame afstand staat, vooral door de stem van Tracey Thorne…

https://www.discogs.com/user/jbtroost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtroost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-08-2024
cmndr_adama schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 18:00:
Niks leukers dan wat knutselen op je verjaardag, ik ben eens met m'n 704 bezig geweest.
Gefeliciteerd & dat je nog maar lang mag meedraaien!

https://www.discogs.com/user/jbtroost

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KeGJAzjrX69Upnbm9h-avqAdy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GCNetKRJwi0NGwlTwuMnWEug.jpg?f=fotoalbum_large

De postbode bracht gisteren weer wat leuks mee 😁. Dit keer vier Blue Note reissues door het Franse label Heavenly Sweetness. Ik heb er al twee beluisterd en de kwaliteit is erg goed!

Te zien:
• Sheila Jordan - The Portrait of Sheila
• Andrew Hill - Lift every Voice
• Horace Parlan - Happy Frame of Mind
• Elvin Jones - Coalition

Al met al, weer een mooi setje platen om aan mijn Blue Note collectie toe te voegen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• macdushi
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ceu9adVZrPfFYUoH-TIWwHcTWo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/56D1JksobYXxrgQO6DZUrzqF.jpg?f=user_large

Soms zijn er van die platen die je grijpen en waar je nooit meer van los komt, ik heb dat met het in 1984 uitgebrachte Body and Soul van Joe Jackson. Door de mix van pop, jazz en latin boeit de plaat van het begin tot het eind, de LP met opener The Verdict met de fantastische blazers grijpt je bij de strot om je pas 45 minuten later weer los te laten. De LP is opgenomen in een kerk en is ook bijzonder geschikt om te laten horen hoe mooi vinyl kan klinken, door de Ambient Miking opnametechniek met microfoons hoog in de lucht en dicht bij de instrumenten spat het wijdse geluid van de plaat met veel dynamiek en diepte, ik durf wel te zeggen dat dit de best klinkende LP is in mijn collectie. Deze LP hoort wat mij betreft tot de beste albums ooit, de iconische hoes is een hommage aan Sonny Rollins.

[ Voor 3% gewijzigd door macdushi op 13-05-2022 20:24 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Dat zeker en van vooral Sonny Rollins vol. 2 op Blue Note. Dan in het blauw. De vormgeving deed mij al denken aan Reid Miles, hij deed de artwork voor bijna alle Blue Note platen van begin jaren 50 tot eind 60. Dus bijna elke hoes op de klassieke Blue Note albums komen van zijn hand. Zo ook dit album waarop de artwork op is gebaseerd.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/7/71/Sonnyrollinsvol2.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Toshirou op 13-05-2022 16:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
macdushi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:10:
[Afbeelding]

Soms zijn er van die platen die je grijpen en waar je nooit meer van los komt, ik heb dat met het in 1984 uitgebrachte Body and Soul van Joe Jackson. Door de mix van pop, jazz en latin boeit de plaat van het begin tot het eind, de LP met opener The Verdict met de fantastische blazers grijpt je bij de strot om je pas 45 minuten later weer los te laten. De LP is opgenomen in een kerk en is ook bijzonder geschikt om te laten horen hoe mooi vinyl kan klinken, door de Ambient Miking opnametechniek met microfoons hoog in de lucht en dicht bij de instrumenten spat het wijdse geluid van de plaat met veel dynamiek en diepte, ik durf wel te zeggen dat dit de best klinkende LP is in mijn collectie. Deze LP hoort wat mij betreft tot de beste albums ooit, de iconische hoes is een hommage aan Sonny Rollins.
Inderdaad een schitterend album. Heb hem inmiddels ook als SACD en geremastered vinyl op 45 toeren:
Body and Soul 180G LP – Intervention Records Niet goedkoop, wel indrukwekkend (net als zijn andere geremasterde lp's). En 17 juli mag ik hem weer zien in Tivoli/Vredenburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Suggs schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 23:50:
[...]

Inderdaad een schitterend album. Heb hem inmiddels ook als SACD en geremastered vinyl op 45 toeren:
Zit er nog een hoorbaar verschil tussen de geremasterde 45 toeren LP en de originele uit 1984? die laatste is nl al kwalitatief waanzinnig goed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
macdushi schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 00:01:
[...]

Zit er nog een hoorbaar verschil tussen de geremasterde 45 toeren LP en de originele uit 1984? die laatste is nl al kwalitatief waanzinnig goed!
Nou, ik heb net een vergelijkend warenonderzoek voor je gehouden :) . Er lijkt bij de remaster meer detail te zijn. Ze hebben duidelijk aan de juiste knoppen gezeten om er een voller geluid uit te halen, er lijkt wat meer diepte in te zitten. Daarbij zal het ook geholpen hebben dat ze de nodige registers open hebben getrokken qua productie/persing van het album.
Wat mij altijd wel heeft geboeid aan dit album is dat je kunt "horen" dat het niet in een gecontroleerde studio omgeving is opgenomen. Dat beeld, de sfeer komt op de remaster voor mijn gevoel beter tot uiting. Dit laatste klinkt wellicht wat zweverig, maar anders kan ik het niet omschrijven.

Of het de stevige meerprijs waard is kan ik moeilijk beoordelen, ik ben zelf een groot fan van de man. Maar ik heb bijna 90 euro betaald (inclusief verzending en importheffingen) en dat zal niet voor iedereen aantrekkelijk zijn. Ik heb er zeker geen spijt van, maar als je een sacd speler hebt is dat wel een aanzienlijk goedkopere aanschaf die zeker de moeite waard is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 23:52

B2

wa' seggie?

Wauw, wat een verschil.. Afgelopen week mijn Nagaoka MP-110 vervangen voor een AudioTechnica VM750SH. Heerlijk wat een detail en precisie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb0ZYL30AtgxG1tXS-gQmdNNjeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gobMJFa4UK70O3kCnZtxdyGR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_V

D_V

En af en toe kom je dan nog eens iets interessants tegen voor een leuk prijsje in de tweedehands bakken van je platenzaak.

:D

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6280dabac6241/6280dabac0bb8-001.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6280daaccbf9e/6280daacc4661-002.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Onder het motto; gekocht voor de hoes 😁

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

Yalopa schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:31:
Onder het motto; gekocht voor de hoes 😁
Nee nee, de plaat, de hoes is gewoon doorzichtig.

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

D_V schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:42:
[...]

Nee nee, de plaat, de hoes is gewoon doorzichtig.

;)
Gelukkig maar, dit aanzicht wil je toch zien 😋 Alleen de vraag is dan, welke kant kijk... uhmm luister je liever? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Kwam een filmpje tegen op youtube dat het bewaren van LP's in PVC hoezen niet zo verstandig is op de lange termijn.

Ik gebruik nu deze PVC hoezen https://www.wydr.nl/pvc-lp-hoezen-glashelder

Misschien toch maar overstappen op exemplaren deze exemplaren van Polyethyleen https://www.wydr.nl/plastic-lp-hoezen-dikke-kwaliteit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Faxe schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:47:

Misschien toch maar overstappen op exemplaren deze exemplaren van Polyethyleen https://www.wydr.nl/plastic-lp-hoezen-dikke-kwaliteit
Je zou ook blake hoezen kunnen overwegen. Die zijn nòg helderder maar erg dun en wat lastiger in gebruik imo.

Gelukkig zegt die gast in de video dat de platen rechtop bewaard moeten worden met niet te lichte en niet te zware zijdelingse steun.
Er zijn zoveel video's van 'verzamelaars' waarbij je op de achtergrond een platenkast met hoezen lekker 'casual' schuin ziet staan.....brrrr. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:53
D_V schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 17:13:

[Afbeelding]
Moral Panic en Skinty Fia beiden in mijn bezit, beide goede muziek albums!

discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 15:30

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Faxe schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 08:47:
Kwam een filmpje tegen op youtube dat het bewaren van LP's in PVC hoezen niet zo verstandig is op de lange termijn.

[YouTube: How PVC Covers Are DESTROYING Your Vinyl Collection. Check Yours Before It’s Too Late!]

Ik gebruik nu deze PVC hoezen https://www.wydr.nl/pvc-lp-hoezen-glashelder

Leuk filmpje, maar zo veel 'overdaad' weer...
De beste manier om je LP's te bewaren: Zonder die (lelijke) PVC hoezen! In al die jaren nog nooit begrepen waarom je dat zou doen. Verspilling van plastic. Gewoon rechtop bewaren in een goede kast, en een beetje voorzichtig doen met het pakken en terugzetten.
Het ziet er imho ook niet uit; al die platen in glanzende hoezen. En het neemt meer ruimte in.
Al mijn hoezen zien er nog dikke prima uit :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Nyarlathotep schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 16:12:
[...]

Leuk filmpje, maar zo veel 'overdaad' weer...
De beste manier om je LP's te bewaren: Zonder die (lelijke) PVC hoezen! In al die jaren nog nooit begrepen waarom je dat zou doen. Verspilling van plastic. Gewoon rechtop bewaren in een goede kast, en een beetje voorzichtig doen met het pakken en terugzetten.
Het ziet er imho ook niet uit; al die platen in glanzende hoezen. En het neemt meer ruimte in.
Al mijn hoezen zien er nog dikke prima uit :)
Dan heb ik daar een andere mening over. 😋 Hier een heilig aanbidder van PVC hoezen. Vooral wanneer je wat oudere platen hebt waar het hoezen al aan de randen schilfers hebben, dan is een hoes eromheen in mijn ogen wel de uitkomst om de gedane schade te beperken.

Maar gelukkig hebben we allen er zo een mening over 👍.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Ik gebruik die dingen niet. Ze nemen extra plek in in de platenkast, maken het vinden van een plaat via de spine bijna onmogelijk (dus alleen geschikt voor flip-bakken) en kost extra moeite om een plaat op te zetten. Plus dat verhaal uit die video natuurlijk. Maar ik heb er wel een, die zit om een recente aankoop. De kartonnen buitenhoes is dusdanig naar z'n grootje dat er wel een extra hoes omheen moet. Alhoewel ik dat verhaal van die gassen al eerder had gehoord, is een extra reminder altijd goed. Maar eens een keer kijken voor een minder schadelijke vervanger. Gelukkig zitten al m'n platen ook nog in polylined binnenhoezen, dus er zit nog een laagje plastic tussen de PVC hoes en de LP, dus ik denk niet dat ie momenteel schade ligt te veroorzaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 16:10
Mijn laatste aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLfMVc4SQeNGl1T6OawYjGBXBUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bNZXnNueaZxFgru8AQiekLm1.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:40
Van de week waren we in Amsterdam, voor de Albert Cuyp markt en gezelligheid. We liepen naar CS terug vanaf de markt en passeerden op de Ferdinand Bol "Record Mania". Leuk winkeltje dat, zeg! Veel keuze, de prijzen lijken niet gestoord (hoewel een Thorens 165 erg duur stond te zijn in de etalage) en een toffe kerel achter de balie.

Ik dacht, alleen ff kijken, maar na aandringen van vrouwlief keek ik nog even het kleine stapeltje ska/dub door. Daar vond ik "(It's a party, they call it) SKASJOCK".

Geen idee wat't was, maar ik herkende een duidelijk Nederlandse kerktoren en wat namen, dus die kon ik niet laten liggen. Serieus, wat een leuke LP joh! Allemaal bands die in Groningen optredens hebben gedaan bij Skasjock. Was een hele leuke proeverij van allemaal ska bandjes die ik nog niet kende (afgezien van BB'87).

Noice.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V

D_V

Toshirou schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:52:
[...]

Dan heb ik daar een andere mening over. 😋 Hier een heilig aanbidder van PVC hoezen.
Hier ook. Ze laten de hoezen ook veel mooier uitkomen. De leesbaarheid van de spine vind ik wel meevallen, vooral bij dikkere platen, de gatefold pvc hoezen hebben sowieso geen naad, dus daar is de leesbaarheid gewoon goed. Ik heb ook maar een kleine 400 lp's en ze staan op alfabet dus terugvinden is geen probleem.

Ik vind ze trouwens ook lekker ruiken... :D (zo'n oude platenwinkel geur)

Wat het uitgassen betreft spelen er volgens mij nog een aantal andere factoren mee die veel meer invloed hebben zoals luchtvochtigheid en temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:42:
[...]

Wat het uitgassen betreft spelen er volgens mij nog een aantal andere factoren mee die veel meer invloed hebben zoals luchtvochtigheid en temperatuur.
Ik vraag me ook af of het een probleem is wat zich nog steeds zal voordoen als je je platen af en toe afspeelt.
Ik bedoel, dat uitgassen gaat heel erg langzaam. Ik verwacht dan ook dat gassen in de hoes/plaat blijven hangen en zodoende enige concentratie kunnen opbouwen wat schade kan veroorzaken.
Als je je plaat afspeelt (dus de plaat uit de hoes haalt) denk ik dat er wel een aardige vorm van ventilatie in de hoes plaatsvindt wat de tot dan toe opgebouwde gasconcentratie drastisch verlaagd.

Dus ik vraag me dan ook af of die platen in de video wel regelmatig afgespeeld zijn, of dat ze gewoon 40 jaar lang statisch in een kast hebben gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

mr_petit schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:59:
[...]

Dus ik vraag me dan ook af of die platen in de video wel regelmatig afgespeeld zijn, of dat ze gewoon 40 jaar lang statisch in een kast hebben gestaan.
Volgens mij gaat het sowieso altijd om platen die heel lang niet uit de hoes zijn geweest. Dit gebeurt vast niet van vandaag op morgen. Ik denk niet dat ik een lp heb die ik in de afgelopen pak 'm beet 3 jaar niet gedraaid heb. Mijn zelf gekochte lp's uit begin jaren '80 zitten allemaal hun hele "leven" al in dit soort hoezen (wel vaker vernieuwd) en zien er nog prima uit.
kozue schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 09:45:
Ik gebruik die dingen niet. Ze nemen extra plek in in de platenkast, maken het vinden van een plaat via de spine bijna onmogelijk (dus alleen geschikt voor flip-bakken) en kost extra moeite om een plaat op te zetten.
Als je de opening van de PVC hoes dezelfde kant uit doet (naar achteren open, niet naar boven) als de kartonnen hoes dan schuif je de binnenhoes er toch ook zo uit?

[ Voor 27% gewijzigd door D_V op 19-05-2022 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 17:20:
[...]

Volgens mij gaat het sowieso altijd om platen die heel lang niet uit de hoes zijn geweest.
Uiteindelijk weet ik dat wel zeker. Kijk maar naar dat Pink Floyd the Wall voorbeeld met dat gelamineerde gedeelte voorop wat exact een afdruk maakt op de plaat.
Die plaat is òf nooit gedraaid, òf altijd weer exact in dezelfde positie weer in de hoes terug gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Bij de kringloop kom ik dat nog geregeld tegen, van die platen waar de PVC hoezen zo verhard en gebruind zijn dat het eraf halen soms nog een hele onderneming is. Gelukkig nog geen platen gehad waarbij zoals in de hierboven geplaatste video er ook aanslag op de plaat zelf zat. Zelf gebruik ik altijd de polyethyleen binnenhoezen. Geen idee wat die doen na 30 jaar, maar voor nu werkt het perfect. Maar goed gezien ik toch wel eigenlijk elke avond een flinke random playlist van mijn platen maak, komt eigenlijk wel elke plaat een keer voorbij waardoor ze toch wel een keer geopend worden.

Ik vind het toch altijd weer frappant hoe ik mensen hun LP erin zie doen met de binnenhoes opening aan dezelfde kant als de opening van de hoes. Zelf heb ik al een keer meegemaakt dat de LP in de platenzaak er al uit rolde(oeps... :o ). Het gemak om de plaat er even makkelijk uit te halen dat begrijp ik, maar ik heb mijn twijfels bij deze manier van opbergen.

Op een beurs kan ik het begrijpen gezien je de platen vanuit de bakken naar je toe pakt, in plaats van dat het met de rugzijde naar je toe haalt, dan vind ik dit wat toch wel riskanter. Maar ieder zijn ding maar het blijft voor mij een no-go.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XjRB02XKMbRDKfN87u5JJzfNnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nPvNhy7JLFom0oRtoCeaIzaB.jpg?f=user_large

Mensen maak er weer een mooie dag van...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Toshirou schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:39:
Ik vind het toch altijd weer frappant hoe ik mensen hun LP erin zie doen met de binnenhoes opening aan dezelfde kant als de opening van de hoes. Zelf heb ik al een keer meegemaakt dat de LP in de platenzaak er al uit rolde(oeps...) . Het gemak om de plaat er even makkelijk uit te halen dat begrijp ik, maar ik heb mijn twijfels bij deze manier van opbergen.
Ik heb dat bij een vriend wel eens gehad. Ik berg ze zelf nooit zo op, en verwacht dus niet dat er zomaar ineens een plaat uit kan komen rollen. Dus ik heb daar wel eens hoezen vastgepakt om vervolgens de LP op de grond te zien kletteren :o Na een tijd ga je ze vanzelf wat defensiever vastpakken, maar ik blijf het riskant vinden. De LP is het zwaarste deel van het geheel dus wil er maar wat graag uit glijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Toshirou schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 08:39:

Ik vind het toch altijd weer frappant hoe ik mensen hun LP erin zie doen met de binnenhoes opening aan dezelfde kant als de opening van de hoes.
Nee, dat zou ik ook nooit doen. Ik doe wel de PVC hoes opening naar dezelfde kant als de buitenhoes. Naar achteren toe dus. Zodat je de binnenhoes er zo uit kunt schuiven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Faxe
Heb vanmiddag een Lingo 4 laten monteren in mijn Linn LP12. Ben blij met deze upgrade. Klinkt weer wat beter en het draaien van 45 rpm platen gaat ook weer een stuk eenvoudiger.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p944730175-4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 18:42
Voor tweakers die al (jaren?) wachten op hun mfsl lp van alan parssons - eye in the sky, het ziet er naar uit dat deze er echt aan gaat komen.

https://www.discogs.com/r...ns-Project-Eye-In-The-Sky

Overigens vorige week (of die week ervoor) ook ingeschreven voor de preorder van MJ - Thriller als one-step versie (33 rpm). Zou in november moeten gaan komen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:33
Zeker interessant als je Eye In The Sky nog niet hebt op vinyl. Maar ik heb deze gelukkig al een hele poos in een meer dan prima 180 gram audiophile analogue pressing van Speakers Corner. (hier is nog wel redelijk betaalbaar aan te komen, iets wat van de 45rpm MFSL en de Onesteps niet echt gezegd kan worden)

Dat gezegd hebbende heb ik recent nog wel de US versie van de 2x45rpm versie besteld van Rumours (geperst bij Pallas, DE), terwijl ik ook al de 33rpm van Pallas heb staan (en een paar OG versies... 8)7 ).

[ Voor 13% gewijzigd door Pavv op 23-05-2022 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:37
Pavv schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:06:

Dat gezegd hebbende heb ik recent nog wel de US versie van de 2x45rpm versie besteld van Rumours (geperst bij Pallas, DE), terwijl ik ook al de 33rpm van Pallas heb staan (en een paar OG versies... 8)7 ).
Daar ga je van genieten, ik heb deze ook en hij is werkelijk fenomenaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

n00b hier :@.

Ik vond deze draaitafel buiten en het leek me wel een leuk vintage ding, al was het maar als voor de sier. Maar het blijkt een redelijk gewild model te zijn, de Garrard 401. Er zit geen stylus bij, maar hij doet het voor zover ik kan testen wel.

Iemand enig idee of dit de moeite waard is voor een liefhebber?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biLqx67cwDwh9irbGpMotNbreis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XcXQePpmmPmVmRox7NTAvYoM.jpg?f=fotoalbum_large

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-07 10:19

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Lurker hier : zoek maar eens op ebay :o

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Ja, ik zie wel prijzen op Ebay, maar geen idee of dat serieus is :P.

De originele gebruiksaanwijzing zit er zelfs bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07 11:09
De prijzen op epay zijn wellicht iets te hoog, maar uh, ik zeg opknappen en zelf houden.
Buiten gevonden nog wel. Mazzelaar.

https://audio-creative.nl...-voor-de-garrard-301-401/

[ Voor 24% gewijzigd door Ed.juh op 24-05-2022 16:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Sja, ik ben geen vinylhobbyist eerlijk gezegd.

Buiten evt geld dat ik er mee kan verdienen heb ik dan liever dat een liefhebber hem overneemt die er dan ook van wil genieten.

Maar iig bedankt voor de reacties :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HeatWave schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:12:

Iemand enig idee of dit de moeite waard is voor een liefhebber?

[Afbeelding]
Mooi ding man, die garrard 401 d:)b
Ik zou 'm nooit weg doen, ik zou 'm graag willen hebben :)
Dat is altijd al een geliefd model geweest.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Liegebeest schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 12:33:
Van de week waren we in Amsterdam, voor de Albert Cuyp markt en gezelligheid. We liepen naar CS terug vanaf de markt en passeerden op de Ferdinand Bol "Record Mania".
Een week later, nog een dagje Amsterdam. Weer naar de Albert Cuyp (lekkere broodjes bij Greg Monsieur!) en dan toch nog even bij Record Mania naar binnen.

Dit keer weg gegaan met de dubbel-LP van Baby Driver (de film uit 2017). Stond me bij dat ik die qua soundtrack echt super vond, dus dit kon ik niet laten liggen. De hoes is prachtig, de artwork top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
HeatWave schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:12:
n00b hier :@.

Ik vond deze draaitafel buiten en het leek me wel een leuk vintage ding, al was het maar als voor de sier. Maar het blijkt een redelijk gewild model te zijn, de Gerrard 401. Er zit geen stylus bij, maar hij doet het voor zover ik kan testen wel.
Buiten, op straat. Holy shit gast! :o

Je zegt "geen stylus", maar de hele speel-kop mist. Maar dan nog, wat een vondst! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

mr_petit schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:34:
[...]

Mooi ding man, die garrard 401 d:)b
Ik zou 'm nooit weg doen, ik zou 'm graag willen hebben :)
Dat is altijd al een geliefd model geweest.
Dan ben ik dus op zoek naar iemand zoals jij O-).

Ik vind het echt wel een mooi apparaat, maar aangezien ik hem niet ga gebruiken zal ik toch op zoek gaan naar een koper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Liegebeest schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:05:
[...]

Buiten, op straat. Holy shit gast! :o

Je zegt "geen stylus", maar de hele speel-kop mist. Maar dan nog, wat een vondst! _/-\o_
Ah kijk, zo veel verstand heb ik er dus van qua "stylus" :P.

Ja, blijkbaar was mijn spontane ingeving om het ding mee te tillen wel een goeie. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Voor het geld dat je denk ik kwijt bent om de platenspeler op te knappen, koop je geen andere voor. Zeker waard om deze een tweede leven te geven.😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

Toshirou schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 17:38:
Voor het geld dat je denk ik kwijt bent om de platenspeler op te knappen, koop je geen andere voor. Zeker waard om deze een tweede leven te geven.😁
Ja, dat denk ik ook wel. De arm is van Ortofon zie ik nu.

Moet toch wel een liefhebber voor te vinden zijn denk ik :).

Pagina: 1 ... 9 ... 67 Laatste