Die hele whathifi lijst is imo uit onzin ontstaan en is waarschijnlijk 100% gesponsored.EMP schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 14:34:
[...]
De Pro-Ject Primary E wordt als tweede aangeraden door What Hi-Fi’s Best Buy guide en ze zijn er best lovend over, vandaar die optie.
De rega planar 1 staat er ook in; die heeft ook geen instelbare antiskating en er zijn talloze ervaringen en experimenten die aantonen dat de vooraf ingestelde antiskating ook nog eens veel te hoog staat.
Maar goed, ik ben een perfectionist, die regelmatig gaat meten aan tafels wat er nou eigenlijk speelt. En dat wordt in 99.9% van de reviews al helemaal achterwege gelaten.
Ik raad je niet af te investeren in een draaitafel. Maar dat hoeft geen €500 te zijn.Zou jij die links laten liggen, of raad je het mij ook af om die investering te doen. Als ik geen verschil ga horen met mijn oude Pioneer dan zou het inderdaad zonde zijn.
Wil je per sé nieuw, dan zijn er imo maar 2 opties binnen je budget:
De project Debut (DC carbon is de huidige versie), of een Denon DP-300F. Die laatste heeft automatische functies; de project debut carbon is volledig handmating, heeft qua arm heel veel instelmogelijkheden (al zijn de extra mogelijkheden die deze heeft minder van belang dan de 100% noodzakelijke instellingen, te weten naalddruk en antiskating).
Ik denk dat beide producten niet echt onder voor elkaar doen. De debut carbon kan je wel verder upgraden met zwaardere plateaus etc maar dat loopt in de prijzen.
Ga je voor gebruikt, dan zijn er legio tafels op marktplaats te vinden tussen de €100 en €150 die wellicht een stuk beter zijn dan bovenstaande spelers. Veel oude spelers uit de jaren 70 en 80 zijn veel zwaarder gebouwd, hebben zwaardere plateaus en betere lagering en een betere aandrijving. Je moet alleen het kaf van het koren weten te scheiden, en dat vereist soms een beetje geduld en afwachten totdat je de juiste speler tegenkomt, en soms ook wat opknapwerk, zoals een stofkap polijsten of een drupje olie bij het lager doen. Dat hangt heel erg af van wat je koopt en wat je zelf aandurft.
Ik denk dat bijv. dit een hele mooie tafel is om op te bieden:
https://www.marktplaats.n...21-technics-sl-d303-pitch
"man is not truly one, but truly two,"