Ja dat klopt helemaal. Vooral mensen die
hier komen (tweakers

). Mensen waarin toch een beetje een audiofiel schuilt.
Voornamelijk mannen.
Maar vergis je niet hoeveel mensen er een crossley kopen of ander apparaat, die het neerzetten, en een paar platen draaien en het wel mooi vinden. Hoe goed het klinkt komt wellicht helemaal niet in hun op en staat niet hoog op hun prioriteitenlijst. Voor die €100 extra volgen ze liever een yoga cursus of kopen ze bloembollen voor in de tuin of wat dan ook. Eerlijk gezegd denk ik dat dàt de meesten zijn.
En achteraf bluetooth toevoegen, mèt een voorversterker, het kan allemaal, maar dan laat je wèl dat budget of bedrag van €170 vèr achter je.
Een
nieuwe draaitafel, maar dan mèt antiskating/instelbare naalddruk/vervangbaar element, en voorversterker èn bluetooth, die er ook nog een beetje modern uitziet (dan laat ik die dual? van bij de lidl? en vergelijkbare spelers even achterwege dus), dan kom je volgens mij direct op een veelvoud uit (dus minimaal het dubbele).
Dus ja, beter, maar óók een ander bedrag.
Ik zou het er zeker voor uitgeven, want die yoga cursus kan mij niets schelen, maar andere mensen, andere ideeen. Wat wel belangrijk is, is dat potentiele kopers dat van tevoren ook realiseren dat ze niet verder kunnen upgraden.
Maar sowieso kan je je afvragen of het upgraden van een element zinvol is als je je draaitafel via bluetooth gekoppeld hebt aan je sonos luidsprekers.
Want waar hebben we het hier over? SBC over A2DP? Klinkt ok, maar ik vraag me af of de subtiliteiten van een hoogwaardig element ook behouden blijven. Meestal klinkt dit imho ongeveer vergelijkbaar met een goed geëncodeerde 192kbps MP3...
Maar ik kan die sony dus op voorhand geen slecht product noemen. Qua kwaliteit: ik heb 'm niet getest en ik heb ook nog nooit een review ervan gezien die dermate uitgebreid danwel specifiek is om daargelang te oordelen over de kwaliteit (dus een trackingtest, meten van naalddruk en antiskating, wow/flutter/gelijkloopmeting, een vorm van rumble meting, een test/beschouwing van de lagering van de arm etc). Misschien zijn dat veel eisen omdat vrijwel geen enkele review dat goed behandeld, maar dat zegt m.i. meer over reviewers van producten dan wat als 'kwaliteit' aangemerkt kan worden.
Maar op de uitvoering, mogelijkheden en styling is de prijs van die sony aangepast, en dat is al heel wat.
Het wordt m.i. pas een issue als mensen bedragen gaan neertellen voor spelers zonder instelbare antiskating/naalddruk/etc, wanneer ze voor hetzelfde geld of minder vrijwel hetzelfde product kunnen krijgen die die functionaliteit wèl heeft (ik denk even aan die rega waarbij ik ook nog grote twijfels heb of die vaste antiskating wel op de juiste waarde staat)
[
Voor 24% gewijzigd door
mr_petit op 24-03-2022 21:29
]