[ Voor 4% gewijzigd door Toshirou op 08-03-2022 04:49 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Voor de audiofielen vast vloeken in de kerk, maar I'm a happy camper. Nu eindelijk weer platen draaien door het hele huis en dus maakt de Pro-ject maakt weer de nodige rondjes!
Heb nu de laatste Ossaert erop liggen en voor strakjes een Gott EP. Misschien nog even met de lunch Deja Vu; je weet wel, dat album dat je in elke gekregen doos had zitten en dus al 6 keer in je verzameling hebt. Lekker hoor!
Verwijderd
Nu wil ik ook de hoezen in orde brengen. Sommige zijn aan het verslijten en hier en daar een binnenhoes kwijt. Kan er iemand mij een winkel in Belgie (of Nederland/Europa) aanraden waar ik plastiek buitenhoezen en antistatische binnenhoezen kan kopen? Alsook zou ik ook iets willen kopen om mijn naald te kuisen met dat ik geen idee heb hoe dit moet. (Nu probeer ik het weg te blazen).
Voor de geinteresseerden. Ik had een aantal jaren geleden een 2dehands Dual 1209 gekocht. Hierbij zaten er paar extra naalden, en heb een aantal weken geleden er nu een van die 'nieuwe' naalden opgezet.
Ik koop mijn hoezen altijd bij https://www.walvisproducts.nlVerwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:38:
Nu wil ik ook de hoezen in orde brengen. Sommige zijn aan het verslijten en hier en daar een binnenhoes kwijt. Kan er iemand mij een winkel in Belgie (of Nederland/Europa) aanraden waar ik plastiek buitenhoezen en antistatische binnenhoezen kan kopen? Alsook zou ik ook iets willen kopen om mijn naald te kuisen met dat ik geen idee heb hoe dit moet. (Nu probeer ik het weg te blazen).
Voor Belgen ook wel handig denk ik:
Vind alleen de verzendkosten wel stevig, 8 euro voor Nederland, 10 euro voor België)24-uurs levering in zowel Nederland als België
Bij ons kunt u kiezen voor betalen met o.a. iDeal, Bancontact, Belfius, KBC/CBC, SofortBanking, PayPal, Creditcard, Apple Pay of achteraf op factuur*.
Verwijderd
BedanktD_V schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Ik koop mijn hoezen altijd bij https://www.walvisproducts.nl
[...]
Vind alleen de verzendkosten wel stevig, 8 euro voor Nederland, 10 euro voor België)
Ik zie dat ze hier hoezen hebben voor dubbelalbums. Heb je die toevallig zelf ook getest?D_V schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Ik koop mijn hoezen altijd bij https://www.walvisproducts.nl
[...]
Vind alleen de verzendkosten wel stevig, 8 euro voor Nederland, 10 euro voor België)
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Dit is imho het beste type naaldborsteltje.Verwijderd schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:38:
Alsook zou ik ook iets willen kopen om mijn naald te kuisen met dat ik geen idee heb hoe dit moet. (Nu probeer ik het weg te blazen).

Zie ook: de "musthaves"
mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic Deel 3"
[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 08-03-2022 17:41 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Ik heb ze zojuist besteld. Vriend bestelt mee, dus dan delen we de verzendkosten.Toshirou schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:50:
Ik gebruik de dubbelalbum hoezen en die werken perfect! Zowel met papier en kartonnen hoezen geen enkel probleem. (Alleen met kartonnen hoezen is het erin schuiven iets moeilijker maar wel te doen). Aanraders als je je gatefold hoezen wilt blijven gebruiken waarvoor ze zijn gemaakt.
Meteen de houten dividers mee besteld, ziet het dadelijk allemaal nóg netter en overzichtelijker uit.
Verwijderd
Grote dank voor de "musthaves" post. Kan ik gelijk beginnen met bestellen met de zaken die ik nog nodig hebmr_petit schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:40:
[...]
Dit is imho het beste type naaldborsteltje.
[Afbeelding]
Zie ook: de "musthaves"
mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic Deel 3"
Yup, zoals Toshirou al zegt, de gatefold hoezen zijn geweldig. Ze hebben ook 10 inch gatefold hoezen, dat was wel handig voor m'n Kasabian albums want die zijn alle 6 in dat formaat.Serena schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:34:
[...]
Ik zie dat ze hier hoezen hebben voor dubbelalbums. Heb je die toevallig zelf ook getest?
Verder is de service ook prima, had een keer een stapel hoezen gekregen die licht beschadigd waren, ze stuurden meteen vervangende, mocht de oude houden.

Nu deze en eerdere aankopen die nog niet gewassen zijn aan het reinigen met de knosti bak terwijl ik lekker van andere muziek aan het genieten ben...
Wat zien we:
- The Beatles - The Beatles Hits
- John Fogerty - 50 Year Trip (Live At Red Rocks)
- Queen - A Kind Of Magic
- Queen - A Day At The Race
Dus een goede vangst vandaag!
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 08-03-2022 21:43 ]
Verder uiterlijk als nieuw en loopt goed op snelheid. Pitch doet het ook goed.
Binnenkort maar even openmaken en verder kijken.
:strip_exif()/f/image/rR1yUAgNKnbmrk3NWy1yBILG.jpg?f=fotoalbum_large)
Die tiptoetsen zitten vaker vast doordat er vuil tussen de toets en de behuizing gaat zitten. Niets van buiten sprayen want dan gaat de zwarte afdekking achterop de transparante bedieningsplaat er gegarandeerd aan, dus netjes helemaal uit elkaar halen en de knopjes en binnenkant bedieningspaneel schoonpoetsen.
PS Pitch control is een huzarenstukje: van 0 tot +/- 9.9% in stapjes van 0.1% en dat allemaal, jawel, fully quartz-locked.

[ Voor 69% gewijzigd door Cap op 08-03-2022 23:54 ]
Dank voor de tips. 300.000 dus? Ik heb ook 500.000 liggen, lees verschillende verhalen. En ik lees ook dat het er van bovenaf in moet.Cap schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 23:11:
@nineball daar heb ik er tig van gerepareerd en dat ze hebben allemaal op zeker een kapotte hevel in het liftmechaniek, maar als het automatiek goed werkt is dat dus ooit gefikst, hetzij door een combinatie van staaldraad, een pin of kevlardraad en epoxy, hetzij later door een 3D geprint onderdeel. Het zal dus het ontbreken van 300.000 cst siliconenolie zijn in de armlift.
Die tiptoetsen zitten vaker vast doordat er vuil tussen de toets en de behuizing gaat zitten. Niets van buiten sprayen want dan gaat de zwarte afdekking achterop de transparante bedieningsplaat er gegarandeerd aan, dus netjes helemaal uit elkaar halen en de knopjes en binnenkant bedieningspaneel schoonpoetsen.
Of het van boven of onder moet dat ligt aan het serienr, zie de handleidingen (supplementen) op vinyl engine. Van een bepaald serienr kan het van bovenaf (want een gaatje in de metalen cilinder van de armlift) ... hoewel ik het zelf altijd van onderaf deed, de arm moest toch uit elkaar en ik moest er toch zijn... dan kon ik het meteen netjes ontdoen van het oude ingedroogde vet. Maar het is geen feest om dat alleen voor de demping van de armlift te doen, want de hele bende moet uit elkaar daaronder (let op schroefjes met wegspringende veertjes erin, verlies ze niet
Overigens heb ik ook vele andere armliften (ook van andere merken) weer ok gekregen door van bovenaf in standje armlift up het met een tandenstoker zover mogelijk onderin op de buitenkant van de cilinder te smeren, dan een nachtje laten zakken, testen en indien nodig herhalen...
Edit: dit palletje + veertje (in werkelijkheid een stuk kleiner dan hier getoond) raakt het gros van de reparateurs dus kwijt, of ze vinden het aan het einde van hun reparatiewerk als 'overblijfsel' terug op hun werktafel. Het is als ik me niet vergis verantwoordelijk voor een soepele bediening van de hoogteverstelling.
/f/image/JsDtF4q4OfJI1IlluhRY3EC1.png?f=fotoalbum_large)
PS is de vering nog wel goed? Dat is ook zo'n zorgenkindje. Het gaat om 4 veren + rubberen hoedjes. Vaak is ie te ver ingezakt (door gescheurde rubberen hoedjes en/of verslapte veren) en corrigeert men dat grof door of de vering vast te zetten of het subchassis met te stug materiaal omhoog te dwingen, schuimpjes onder het subchassis etc. Het kan vertekenen op de foto, maar aan de armbase te zien is de vering behoorlijk omhoog gezet, de armbase hoort op hetzelfde niveau te zijn als de rest van het chassis. En het plateau moet precies zo hoog staan dat de overgang van het schuine naar het verticale gedeelte gelijk loopt aan het chassis, of hoogstens c.a. 1 mm hoger. Goed, ik ben dus benieuwd wat je aan vering aantreft daarbinnen.
[ Voor 61% gewijzigd door Cap op 09-03-2022 11:52 ]
Op de foto zaten de transportschroeven er nog in. Die heb ik inmiddels verwijderd en hij lijkt goed op hoogte te staan.
Ik heb niet zo lang geleden een 1411 helemaal uit elkaar gehaald, zo te zien lijkt deze er redelijk op. Dus we gaan vol vertrouwen aan de operatie beginnen.
De arm en het mechanische gedeelte lijkt wel op de SL-1411, maar verder is heet toch allemaal net anders.
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 09-03-2022 11:54 ]
:strip_exif()/f/image/qceRFR7FECSxxNm9UL1cE9tY.jpg?f=fotoalbum_large)
Een update van mijn nieuwste Blue Note Tone Poet albums. Allemaal weer zeer goede albums, met name Love Call en New York is Now! van Ornette Coleman en New & Old Gospel van Jackie McLean staan regelmatig op repeat 😁!
Vandaag de armbase losgehaald. De hendel is inderdaad al een keer gerepareerd. Verder kom ik met het armlift service bulletin en het serienummer uit op Method D waar ik nog niet heel veel van begrijp:Cap schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:51:
Dat pinnetje is inderdaad niet cruciaal maar het is natuurlijk zonde als ie verdwijnt. Goed dat de transportschroeven erin zaten, dat verklaart de hoogte inderdaad. Zolang ie mooi vrij en rechtstandig omhoog veert is het in orde, anders wordt het veren afstellen en eventueel versterken. De vering heeft wel wat te lijden bij dit model want het plateau is nogal zwaar, zwaarder dan van een SL-1200MK2.
De arm en het mechanische gedeelte lijkt wel op de SL-1411, maar verder is heet toch allemaal net anders.De electronica is een stuk gecompliceerder en de tiptoetsbediening is fysiek natuurlijk ook anders. Het meest kritieke is helemaal binnenin de armbase komen voor het kapotte onderdeel en de armlift, maar het is goed te doen als je georganiseerd en geduldig werkt. Succes.
@Cap nog tips?
:strip_exif()/f/image/CUHaTcrJQXkEcb53azQhEGDg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rVdUky9db6OpUy14usX115E3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qHmwFJVuNvPcB9xzwOOotQHk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PtQ31aYvHVqVD7KJS3t2RO1w.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook deze 3LP set van concert is weer een juweeltje die eigenlijk niet mag ontbreken in de collectie naar mijn bescheiden mening
[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 10-03-2022 20:25 ]
MuziekLiefhebbert
Ik heb hem ook en ik sluit mij hier helemaal bij aan! Deze mag niet ontbreken in elke collectie, mits je moderne bluesrock kunt waarderen...oldsmelly schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 20:24:
Even genieten van een rust moment met dit fantastische concert
[Afbeelding]
Ook deze 3LP set van concert is weer een juweeltje die eigenlijk niet mag ontbreken in de collectie naar mijn bescheiden mening
Die Eye in the Sky heb ik ook al ruim een jaar in pre-order staan.
Je bent al ver, ik zou nu gewoon de c-clip + ringetje verwijderen, de veer, en de zwartplastic hevel (als die door de reparatie niet vastgelijmd zit op de as), dan kan je de armlift er van boven uittrekken. Schoonmaken en insmeren maar.nineball schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Vandaag de armbase losgehaald. De hendel is inderdaad al een keer gerepareerd. Verder kom ik met het armlift service bulletin en het serienummer uit op Method D waar ik nog niet heel veel van begrijp:
@Cap nog tips?
Heb je er geen zin in om de lift te verwijderen of lukt het niet de zwarte hevel van de as te krijgen dan kan je het vet na verwijderen van clip&veer ook met een tandenstoker zo dicht mogelijk bij de cilinder op de schacht smeren en dan door op en neer halen van de lift naar binnen werken, dat lukt met wat herhalen ook wel.
De beschrijving in het supplement is op zich correct, maar het gaat blijkbaar over het vervangen van de lifter bar, jij wilt alleen maar invetten. Misschien zit daar de verwarring. Waar het in het supplement vooral om gaat is dat je bij het terugzetten zorgt dat de kunststof hevel goed langs het bladveertje valt (fig
Ik adviseer, helemaal bij de freubel methode van het toevoegen zonder demontage, wel om na toevoegen van wat siliconen steeds even goed te testen hoe de daalsnelheid is, door de lift flink wat keren op en neer te bewegen, geef het vet vervolgens een aantal uren om te settelen en probeer het opnieuw. Je wilt er na het weer in elkaar zetten niet dat de lift niet/nauwelijks meer daalt of nog steeds veel te snel.
PS je hebt 2 versies van de hevel, een zwarte gemonteerd op naar ik meen een gladde ring (die heb jij, deze gaat altijd stuk) en een iets dikker uitgevoerde witte variant gemonteerd op een gekartelde ring (die gaat iets minder snel stuk maar zeker bij de volautomatische varianten geeft die er uiteindelijk ook de brui aan).
[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 11-03-2022 09:49 ]
Die methode van vervangen van de lifter bar staat expliciet vermeld bij types voor een bepaald serienummer.
Ik heb de c clip, washer en veer al verwijderd maar dan kan er nergens iets uitgehaald worden en voorzien van nieuwe olie. Ik denk dus echt dat dit type (sl1310mk2-fee) een andere constructie heeft. Maar ik zal het zaakje demonteren en foto’s plaatsen.
Verder heb ik de knoppen schoongemaakt en de antiskating zat vast in oud vet. Hij is nu dus helemaal goed op de handmatige lift na.
Edit: method a is dus van boven bijvullen, d is de lifter bar vervangen.
:strip_exif()/f/image/Mt1fphCuzmLGmAS7iKRH3Vo5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door nineball op 11-03-2022 10:37 ]
De nette manier is: aan de bovenzijde de armlift losschroeven, dan onderop gaan verwijderen: het eindafslag pcb, de anti-skating schroef, de plaat met de 2 schroeven in het midden (denk om het veertje en het kleine palletje in 1 vd gaten
Hieronder in het filmpje (ook van iemand die het aandurfde zonder de toonarmbedrading los te solderen) zie je de uit elkaar gehaalde toestand. Je ziet de losse bodemplaat met de kapotte hevel (je ziet hier is het de witte. ze breken altijd op het dunste punt waar de bladveer tegenaan drukt), je ziet de lifter cilinder zitten met het witte stukje nylon dat de overbrenging naar de hevel doet, je kan die er nu zo uit trekken. Mocht je hem uit elkaar gaan halen, benieuwd of je nu de versie zonder of met gaatje door de cilinder hebt voor het bijvullen van de olie.
YouTube: Technics SL-1510 Mk2 Full service and Lifter Repair
PS de meeste zo niet alle schroeven zijn geen Philips kruiskoppen maar het Japanse JIS formaat dat je sowieso vaak aantreft in veel Japanse apparatuur, dus met JIS bits houd je de schroeven het netste.
[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 11-03-2022 15:29 ]
Uiteindelijk een klusje van een half uurtje. Draadjes losgesoldeerd, twee keer twee schroefjes en het zaakje ligt uit elkaar. Licht gesmeerd met 500k, beetje testen en weer in elkaar dat ding. Arm daalt heel mooi.
Nu de vraag: is het concurrentie voor de 6750?
:strip_exif()/f/image/VC9oER57xUulwmlP7CHyxywE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Wt6ZUuIGO5myiNInvFwtxs2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Setje jis schroevendraaiers is besteld.
[ Voor 9% gewijzigd door nineball op 12-03-2022 10:24 ]
Het Shapeways 3D geprinte onderdeel is gemaakt van iets taaier (dus minder breekbaar) plastic en de ring is dikker. Dat past dan nét, net aan, met soms wat creatief bijbuigen van de bladveer voor een soepele werking.
Mijn ervaring / mening lijm je ook gebruikt, door het gewicht van de arm, de veren en de siliconenolie komt er aardig wat kracht op te staan. Dat gaat op een gegeven moment stuk.
Bij repareren van het bestaande onderdeel zou ik altijd een combi van meerdere wikkelingen van dun metaaldraad of kevlardraad gaan, en die dan goed insmeren in epoxy. Zo krijg je een gewapend geheel. Dat is m.i. het sterkste, altijd sterker dan alleen lijm. De kunst is daarbij om de wikkelingen zo te positioneren dat het niet interfereert met de actie bladveer, want anders verloopt de lift actie niet meer soepel.

Als je gaat lijmen dan neig ik eerder naar een 2-componenten epoxy dan naar superlijm, hoewel ik me voor het breukvlak zelf de laatste optie wel kan voorstellen. Maar nogmaals, lijm alleen volstaat niet als een permanente oplossing.
Zie verder ook dit VE topic voor meer info. Er staat ook nog een how-to in voor de demontage, herriner ik me nu (PDF doc).
[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 12-03-2022 15:18 ]
Cap schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:50:
Het probleem zit hem in het ontwerp / dimensionering van het kunststof onderdeel. De plastic ring die om de as grijpt is heel dun, en tot overmaat van ramp het dunste op het contactpunt met de bladveer, die samen met de spiraalveer om de as zorgt voor de tegendruk. Veel ruimte om de ring dikker te maken is er niet, het is allemaal heel krap gedimensioneerd daar.
Het Shapeways 3D geprinte onderdeel is gemaakt van iets taaier (dus minder breekbaar) plastic en de ring is dikker. Dat past dan nét, net aan, met soms wat creatief bijbuigen van de bladveer voor een soepele werking.
[Afbeelding]
Mijn ervaring / mening lijm je ook gebruikt, door het gewicht van de arm, de veren en de siliconenolie komt er aardig wat kracht op te staan. Dat gaat op een gegeven moment stuk.
Bij repareren van het bestaande onderdeel zou ik altijd een combi van meerdere wikkelingen van dun metaaldraad of kevlardraad gaan, en die dan goed insmeren in epoxy. Zo krijg je een gewapend geheel. Dat is m.i. het sterkste, altijd sterker dan alleen lijm. De kunst is daarbij om de wikkelingen zo te positioneren dat het niet interfereert met de actie bladveer, want anders verloopt de lift actie niet meer soepel.
[Afbeelding]
Als je gaat lijmen dan neig ik eerder naar een 2-componenten epoxy dan naar superlijm, hoewel ik me voor het breukvlak zelf de laatste optie wel kan voorstellen. Maar nogmaals, lijm alleen volstaat niet als een permanente oplossing.
Zie verder ook dit VE topic voor meer info. Er staat ook nog een how-to in voor de demontage, herriner ik me nu (PDF doc).
Werkt bakpoeder net zo goed als baking soda?
Overigens vraag ik me af of een paar wikkelingen met molybdenum draad (0.08 of 0.1mm) voldoende zullen zijn, ik wil het namelijk maar 1 keer doen.
Is er inmiddels een goede oplossing voor de rubbers van de ophanging/vering? Van de binnenband oplossing ben ik op de hoogte.
De rubbers van de mijne zijn nog prima, ik heb het vermoeden dat de transportschroeven er nooit uit geweest zijn, dus het rubber heeft nooit onder spanning gestaan.
KILLorBE schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:01:
In dit geval zal dat waarschijnlijk niet afdoende zijn, het soort kunststof (nylon?) leent zich niet echt om te lijmen en ik denk dat het te hard word, en dus breekbaar. Daarbij zul je waarschijnlijk een flinke laag aan moeten brengen.
Overigens vraag ik me af of een paar wikkelingen met molybdenum draad (0.08 of 0.1mm) voldoende zullen zijn, ik wil het namelijk maar 1 keer doen.
Is er inmiddels een goede oplossing voor de rubbers van de ophanging/vering? Van de binnenband oplossing ben ik op de hoogte.
Eens dat lijm alleen niet goed genoeg hecht, de witte variant van de Technics lift cam is in ieder geval een soort nylon en de zwarte denk ik ook. (De zwarte was eerst, die ging snel stuk dus ze gingen snel over op de witte... die ging ook stukKILLorBE schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 14:01:
In dit geval zal dat waarschijnlijk niet afdoende zijn, het soort kunststof (nylon?) leent zich niet echt om te lijmen en ik denk dat het te hard word, en dus breekbaar. Daarbij zul je waarschijnlijk een flinke laag aan moeten brengen.
Mijn methode was dus het breukvlak lijmen, 2 kleine boringen maken volgens de tekening hierboven, daar doorheen het draad, dit heel goed strak trekken en dan de boel nog eens met epoxy behandelen voor extra sterkte, zo fixeer je het draad mooi. Een beetje hetzelfde idee als het maken van een carbon fietsframe met laagjes koolstofweefsel en epoxyhars.
Door de boring zit de draad wat verdiept op het contactpunt van de bladveer dus die interfereert niet. Ik heb kevlardraad en ook wel eens metaaldraad gebruikt. Sterk zat, bij de ring zal het niet meer breken, eerder op de plek van die langere hefboom. Ik heb ook oplossingen gezien met dikker draad eromheen gewikkeld maar dat interfereert dan toch al gauw met de bladveer of andere onderdelen, de ruimte is krap.
Wil je minder gedoe dan koop je de juiste Shapways oplossing voor jouw onderdeelvariant. Die is echt veel sterker.
[ Voor 75% gewijzigd door Cap op 12-03-2022 15:20 ]
Het werkt goed als je ruimte hebt voor het nieuwe materiaal zoals deze lifthoogte verstelling van Dual, waar overigens ook goede vervangers voor te krijgen zijn.Cap schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:03:
@nineball Ik heb er wel eens over gelezen maar het nooit zelf geprobeerd. Het blijft zo dat ik het voor dit onderdeel niet met alleen lijm, wat voor lijm dan ook in wat voor recept, zou gaan doen gezien de kracht die op het onderdeel komt te staan en het zeer dunne lijmvlak. Het ontwerp deugt gewoon niet, er is meer nodig.
:strip_exif()/f/image/TC1zZOjasdpT1bPFKo3u0Fig.jpg?f=fotoalbum_large)
Verwijderd
Die naaldborstel had ik eigenlijk veel eerder moeten bestellen, wat een must have.
- Vintage1967
- Registratie: April 2015
- Laatst online: 23-09 08:25
Hoezo, 'Digtaal is beter'?
Topicstarter/u/666787/crop621e0c7d0dd6f_cropped.png?f=community)
Ik weet meer wie van jullie het was
Is van een winkel in CH, dus zal je niet veel aan hebbenassasinbats schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:13:
[...]
Die Eye in the Sky heb ik ook al ruim een jaar in pre-order staan.. Van welke winkel is bovenstaand screenshot?
8 April is de verwachte leverdatum volgens de shop.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Als je op zoek bent naar de MFSL versie van dit album dan vrees ik dat je heeeeeeeel lang kan wachten staat zelfs niet (meer) op de site zelf van MFSL. Had begrepen dat deze om april 2022 zou moeten komen maar ik vrees het ergste..,, Zeker omdat ze One Step's gaan uitbrengen van de Parson albumsassasinbats schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 08:13:
[...]
Die Eye in the Sky heb ik ook al ruim een jaar in pre-order staan.. Van welke winkel is bovenstaand screenshot?
Heb deze zelf ook al sinds 1 jan 2021 in bestelling staan maar denk dat we deze wel kunnen vergeten maar goed MFSL is de laatste tijd wel vaker het spoor wat bijster zegt maar dus wie weet

[ Voor 31% gewijzigd door oldsmelly op 14-03-2022 10:31 ]
MuziekLiefhebbert
We houden hoop! We hebben het geduld kunnen bewaren tot dit moment, vanaf 12 januari. Goed om te horen dat er meer geduldigen zijn hier.oldsmelly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Als je op zoek bent naar de MFSL versie van dit album dan vrees ik dat je heeeeeeeel lang kan wachten staat zelfs niet (meer) op de site zelf van MFSL. Had begrepen dat deze om april 2022 zou moeten komen maar ik vrees het ergste..,, Zeker omdat ze One Step's gaan uitbrengen van de Parson albums
Heb deze zelf ook al sinds 1 jan 2021 in bestelling staan maar denk dat we deze wel kunnen vergeten maar goed MFSL is de laatste tijd wel vaker het spoor wat bijster zegt maar dus wie weet
Idem dito hier. Ook een eeuwigheid in de bestelling, was het bijna vergeten zelfs. Ze zijn druk bezig merk ik met een aantal repress en er staat ook nog een flinke one step lijst om uit te brengen.oldsmelly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Als je op zoek bent naar de MFSL versie van dit album dan vrees ik dat je heeeeeeeel lang kan wachten staat zelfs niet (meer) op de site zelf van MFSL. Had begrepen dat deze om april 2022 zou moeten komen maar ik vrees het ergste..,, Zeker omdat ze One Step's gaan uitbrengen van de Parson albums
Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650
Maar je kan nooit genoeg MFSL's hebben, dus blijf hopen!oldsmelly schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:10:
[...]
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Verwijderd
- Vintage1967

Gisteren binnen gekregen en gewassen, nog niet beluisterd.
De LP van Sly is op basis van optische beoordeling niet veel beter dan G. De verkoper had aangegeven dat de LP wat krassen heeft, en ondanks dat is het toch war erger dan verwacht. Gezien de prijs laat ik het er maar bij en hoop dat hij in ieder geval door speelt. Is dat niet zo, dan koop ik een lijst om de hoes op te hangen. Op de een of andere manier vind ik die zo gaaf dat ik de LP alleen daarom al wilde hebben.
De overige zien er prima uit. Uiteraard wat haarlijnen en een veegje, maar dat hoeft geen probleem te zijn. De inlay van Steeler is gewoon NM en de hoezen zien er allemaal ook keurig uit. 'Beggars Banquet' is trouwens een 1968 UK persing.
Al met al: me happy again

Heerlijke plaat die van Mark Knopfler.
Groot fan van de muziek en teksten van Bob Dylan echter zou iemand anders het moeten zingen in mijn optiek maar gelukkig denkt niet iedereen dat
Eindelijk weer eens een nieuwe plaat in de collectie na veel (sa)cd's.
:strip_exif()/f/image/1enkFUpKpvFJgIywZqOhvsfy.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer een mooi album van Ome Joe een mooi dubbelalbum met een mooi 24 pagina's boekwerk werbij
[ Voor 40% gewijzigd door oldsmelly op 16-03-2022 16:37 ]
MuziekLiefhebbert
Nice. Ken je de Rarities LP ook van de BB? Laatst brandschoon 2ehands exemplaar gekocht bij een bekende.Serena schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 11:49:
Gisteren via een collega getipt voor een advertentie op FB.
Scoorde ik toch goed voor een tientje!
[Afbeelding]
4 dubbelalbums
1 album met 3 platen
3 gewone albums
Voorzien van plastic sleeves, kunnen ze prima nog een ronde mee.
https://www.discogs.com/r...-Boys-Beach-Boys-Rarities
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Maar eigenaar Rino van Music Machine is een lopende muziek encyclopedie en hij weet dan ook echt heel veel... Ook dat er een compilatie album van The Beatles is met de naam "Hey Jude" die ik uiteraard niet kende... Naast dat liedje staan daar nog meer nummers op waarvan de meesten niet op een studio album zijn te vinden...
Nu had ik in één week al geluk: via Discogs kwam ik hier in NL de aangegeven compilatie album tegen in Near Mint staat! Ook nog voor een normale schappelijke prijs! Nou, Rcor is weer happy!
Tjah daar horen wat foto's bij:
Ik kocht het niet speciaal voor de Beach Boys. Heb wel Pet Sounds nog op de wantlist staan, maar leuk als ik die ergens tegenkom.Laurens85 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 19:59:
[...]
Nice. Ken je de Rarities LP ook van de BB? Laatst brandschoon 2ehands exemplaar gekocht bij een bekende.
https://www.discogs.com/r...-Boys-Beach-Boys-Rarities
Maar voor dit geld kon ik het stapeltje niet langs mijn neus laten gaan.
Het heeft even geduurd... heb er namelijk 3 keer mee terug moeten gaan maar het lijkt erop dat het probleem eindelijk gevonden is!
Hij speelt nu als een zonnetje
Het was dus inderdaad een condensator die stuk was, maar dus ook steeds weer opnieuw stuk ging... ze begrepen er bij de Groef in eerste instantie ook niets van maar nu bleek dat de voeding die erbij zit een te hoog uitgangsvoltage gaf...
Deze hoort 16 Volt te geven maar gaf bijna 18 Volt! Dit was dan ook de reden dat ie er elke keer na ongeveer 24 uur mee op hield.
Nu is de voeding aangepast zodat deze weer een nette uitgangsvoltage heeft van 16Volt en hij werkt nu al meer dan een week prima, dus ik denk dat ik ondertussen wel kan aannemen dat het gefixt is en kan ik er eindelijk gewoon van genieten.
Daar ben ik een beetje skeptisch over; meestal zijn de waarden van condensatoren wel zodanig dat de ruimte voor overvoltage wel meer dan 2V is.RFdeGroot schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 17:09:
Deze hoort 16 Volt te geven maar gaf bijna 18 Volt! Dit was dan ook de reden dat ie er elke keer na ongeveer 24 uur mee op hield.
Ook volgens de gebruiksaanwijzing is de voeding voor de tafel 17V, even uitgaande van dat dat uit het 220V tijdperk was, dus dan is 18V wel een geloofwaardige waarde.
Maar ik kan het aan het verkeerde eind hebben.
Maar ik zou het nog wel even goed in de gaten houden. Een week is niet zo lang natuurlijk, uitgaande dat de meeste van die apparaten na 40 of 50 jaar nog gewoon goed werken.
Verwijderd
Nu heb ik me wat ingelezen en zou ik voor een elliptische naald moeten gaan. MC is duurder dan MM en aangezien ik nog een beginner ben zou ik dan ook voor MM gaan. Ik ben aan het kijken voor iets aan te schaffen voor minder dan 100 euro (naald en cartridge incl). De 2 opties die ik tegenkom zijn:
- Technics AT-VM95E (60 euro)
- Ortofon 2M Red (100 euro)
Welke van de 2 zou het beste passen bij mijn setup? Ik lees dat de Ortofon iets warmer is en de Technics iets strakker. Of zou ik de huidige cartridge behouden en gewoon een nieuwe naald kopen (welkeen dan?)
Mijn setup:
TT: Technics SL-D2
Amp: Technics SU-V8X
Speakers: Infinity Qb
Ik luister vooral naar HipHop en Dub/Reggae platen.
Aan de andere kant kun je voor de Technics EPC-271C ook een Jico SAS naald kopen, dus eigenlijk kun je met beide elementen vooruit.
De AT-VM95 heeft een iets hogere uitgangsspanning dus zal daardoor iets harder/luider klinken. Ook wordt de AT volgens mij gezien als een 'giant killer', m.a.w. een meer dan prima element die niet onder doet voor veel duurdere elementen.
Omdat de AT maar de helft kost zou ik daar ook voor kiezen. Je kunt inderdaad in theorie een betere naald monteren, maar dat is nauwelijks zinvol. Een heel nieuw element is amper duurder.
BIj technics ligt dat gewicht vrij laag.
Een betere naald voor een VM95 is m.i. zinvoller dan het kopen van een nieuw element voor 100 euro.coinman63 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:44:
Je kunt inderdaad in theorie een betere naald monteren, maar dat is nauwelijks zinvol. Een heel nieuw element is amper duurder.
Een compleet AT-VM95ML element kost 163 euro, een naald voor dit element kost 149 euro. Dat is wat ik bedoel met nauwelijks interessant.Nerpissad schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:59:
[...]
Een betere naald voor een VM95 is m.i. zinvoller dan het kopen van een nieuw element voor 100 euro.
Ik snap je nucoinman63 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:07:
[...]
Een compleet AT-VM95ML element kost 163 euro, een naald voor dit element kost 149 euro. Dat is wat ik bedoel met nauwelijks interessant.
Verwijderd
Dat van die Ortofon agressiever is in het hoog had ik ook gelezen. Dit en de meerprijs doen mij naar de V85E neigen. De EMIT tweeters om mijn speakers zorgen namelijk al voor een helder hoog en wil deze niet te scherp hebben. Ik zal terwijl ook eens kijken naar die Jico SAS naalden.coinman63 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:44:
Zowel de AT-VM95E (die overigens maar 48 euro kost) als de Ortofon 2M Red kunnen prima op jouw platenspeler en zijn geen van tweeën een slechte keus (hangt wel een beetje van je smaak af, de Ortofon is wat agressiever in het hoog).
Omdat de AT maar de helft kost zou ik daar ook voor kiezen. Je kunt inderdaad in theorie een betere naald monteren, maar dat is nauwelijks zinvol. Een heel nieuw element is amper duurder.
163 euro voor de AT-VM95ML is mij voorlopig iets te duur.
:strip_exif()/f/image/A3NAfn6wlpajW3XKAgXcWZpx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/z7AQZe3SsYCuqBzbCDpR9WYE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb vandaag m'n Marantz TT-15S1 weer eens van een nieuwe stylus voorzien via de DIY trick voor deze cartridge. Dit keer een AT-VMN95SH uitgesneden en na wat proefdraaien direct een reserve voorraad besteld voor de toekomst. Het verschil ten opzichte van de ATN95E (2x 1 jaar een exemplaar gebruikt in deze opstelling) is merkbaar aanwezig. Zolang de draaitafel blijft draaien en de cartridge blijft werken blijf ik gewoon iedere x deze stylus als vervangend exemplaar erin stoppen.
[ Voor 5% gewijzigd door Paprika op 18-03-2022 14:42 ]
Op dit moment heb ik een Thorens TD320/TP16mkIV. met een Grado Reference Platinum element.
Deze zat er 10 jaar geleden toen ik hem kocht al onder en de verkoper wist toen niet meer hoelang hij er al onder zat.
Nu merk ik dat de naald aan vervanging toe is en ik vroeg mij af of ik er goed aan doe om alleen de naald te vervangen of meteen te kijken voor een nieuw element. mijn budget is max. 500 euro en het moet een MM element zijn dit i.v.m. de versterker. Qua muziekstijl luister ik vooral (oude) soul en funk. Hebben jullie tips voor mij?
PS. ik ben zelf nogal lomp met het priegelwerk wat volgens mij het installeren van een naald of element met zich meebrengt dus mochten jullie nog tips hebben waar ik dit kan laten doen in de regio Alkmaar zou ik daar ook blij mee zijn!
[ Voor 25% gewijzigd door coinman63 op 18-03-2022 21:41 ]
Geen antwoord op de vraag, maar verder prima joh, have funSerena schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:26:
[...]
Ik kocht het niet speciaal voor de Beach Boys. Heb wel Pet Sounds nog op de wantlist staan, maar leuk als ik die ergens tegenkom.
Maar voor dit geld kon ik het stapeltje niet langs mijn neus laten gaan.
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Ik denk dat de "tip" meer afhankelijk is van je klankvoorkeur dan de soort muziek die je draait.masterq13 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:37:
Qua muziekstijl luister ik vooral (oude) soul en funk. Hebben jullie tips voor mij?
Volgens mij is een vervangingsnaald nog steeds verkrijgbaar voor je huidige element.
Misschien niet bij elke winkel, maar wel bij
https://www.hifistereo.nl/online_bestellen/9214/product.html
Maar als je een ander element wilt, dan moet je dat doen omdat je een andere klank/aftast-eigenschappen wilt.
Grado staat bekend als een beetje een warm element.
Audio technica elementen staan meer bekend als levendig met veel detail. Zeker als je voor een element met microline naald gaat zoals een AT-VM95ML (ca. €170,-- winkelprijs) of een AT-VM540ML (ca. €250 winkelprijs).
Deze elementen zullen veel meer detail geven in de binnenste groeven (waar bekkens en hi hats van drums snel als ruis gaan klinken ipv echte aanslagen; de binnenste groeven zijn het lastigste om een goed signaal uit te halen).
Zo'n AT-VM95ML kost ongeveer hetzelfde als een vervangingsnaald voor je huidige element, dus voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.
Maar als je vooral een warm geluid wilt, is de Grado een goede keuze.
Een at-vm95sh (shibata naald ipv Microline naald, kost €20 oid meer) klinkt ook iets warmer/rustiger dan een microline naald. De Microline naald heeft wel als voordeel dat deze langer meegaat.
Deze is dusdanig geslepen, dat het contactprofiel met de groef in de plaat over de levensduur niet echt verandert. Bij andere slijpingen wordt dit contactprofiel steeds groter en groter, waardoor de naald steeds slechter gaat klinken.
[ Voor 14% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2022 01:00 ]
Om dan nog antwoord te geven. Nee, die ken ik niet.Laurens85 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 00:05:
[...]
Geen antwoord op de vraag, maar verder prima joh, have fun
Bedankt voor de info tot zover. Ik zag ook de Ortofon Bronze en de Nagaoka MP-200 voorbij komen. Dit lijken mij ook mooie opties. Of zijn deze te high end voor de speler die ik nu heb en, is dat zonde van de extra investering ten opzichte van de AT of een nieuwe naald?mr_petit schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 00:56:
[...]
Ik denk dat de "tip" meer afhankelijk is van je klankvoorkeur dan de soort muziek die je draait.
Volgens mij is een vervangingsnaald nog steeds verkrijgbaar voor je huidige element.
Misschien niet bij elke winkel, maar wel bij
https://www.hifistereo.nl/online_bestellen/9214/product.html
Maar als je een ander element wilt, dan moet je dat doen omdat je een andere klank/aftast-eigenschappen wilt.
Grado staat bekend als een beetje een warm element.
Audio technica elementen staan meer bekend als levendig met veel detail. Zeker als je voor een element met microline naald gaat zoals een AT-VM95ML (ca. €170,-- winkelprijs) of een AT-VM540ML (ca. €250 winkelprijs).
Deze elementen zullen veel meer detail geven in de binnenste groeven (waar bekkens en hi hats van drums snel als ruis gaan klinken ipv echte aanslagen; de binnenste groeven zijn het lastigste om een goed signaal uit te halen).
Zo'n AT-VM95ML kost ongeveer hetzelfde als een vervangingsnaald voor je huidige element, dus voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.
Maar als je vooral een warm geluid wilt, is de Grado een goede keuze.
Een at-vm95sh (shibata naald ipv Microline naald, kost €20 oid meer) klinkt ook iets warmer/rustiger dan een microline naald. De Microline naald heeft wel als voordeel dat deze langer meegaat.
Deze is dusdanig geslepen, dat het contactprofiel met de groef in de plaat over de levensduur niet echt verandert. Bij andere slijpingen wordt dit contactprofiel steeds groter en groter, waardoor de naald steeds slechter gaat klinken.
Betreffende de Ortofon Bronze:masterq13 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:25:
[...]
Ik zag ook de Ortofon Bronze en de Nagaoka MP-200 voorbij komen. Dit lijken mij ook mooie opties. Of zijn deze te high end voor de speler die ik nu heb en, is dat zonde van de extra investering ten opzichte van de AT of een nieuwe naald?
Die heeft een Fineline naald op een rechte cantilever.
Die staat op vergelijkbaar niveau als de AT-VM95ML (een fineline naald is redelijk vergelijkbaar met een Microline). Op lowbeats.de is deze getest, en de trackingsprestaties zijn (toevallig of niet) dan ook hetzelfde.
Een AT-VM540ML (en als je je budget verhoogt zou je ook nog over de AT-VM740ML kunnen nadenken, die heeft een metalen gefreesde body), die heeft een taps toelopende cantilever, welke lichter is. Die is ook getest op lowbeats.de en heeft betere trackingsprestaties, dus kan in theorie beter de groefwand volgen.
Frequentiegrafieken zijn redelijk vergelijkbaar en redelijk typisch voor dit soort naaldvormen (een kleine steiging in het hoog, wat vaak het levendige karakter typeert; jouw grado zal naar schatting eerder het tegenovergestelde vertonen).
De nagaoka heeft een boron cantilever, welke waarschijnlijk nog lichter is dan een tapse aluminium cantilever, maar heeft weer geen Fineline/Microline naald, maar een hyperelliptische naald.
Wil je een fineline bij nagaoka hebben, dan moet je de MP-500 kopen, maar die kost een whopping €850,-
Dat zet eea wel in perspectief hoeveel verschillende merken in rekening brengen voor vergelijkbare technologieën. Dat is vaak een vergelijk wat ik maak, omdat als je elementen naar "klank" gaat indelen, je niet meer met objectieve parameterers bezig bent en persoonlijke afwegingen maakt die wellicht niet voor een ander persoon gelden.
Beide elementen gaan nog wel goed samen met het middelzware gewicht van je arm (12 gram volgens thorens dept), maar de AT elementen kunnen daar ook heel goed mee samen. (voor de nagaoka is die 12 gram wel bijna het maximum als ik sommige posts op het internet mag geloven van mensen die het gemeten hebben).
[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 19-03-2022 13:45 ]
Verwijderd
NeeRoderiktweaker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:13:
@Verwijderd Verkopen ze bij de MediaMarkt tegenwoordig naalden/elementen?
Ik ben al een goede tijd de MM niet binnen geweest. Maar dat waren toch altijd Lenco's en die House of Marley platenspelers? Of is dat nog hetzelfde?Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 19:15:
[...]
Nee. Ze verkopen er wel een paar platenspelers.
Verwijderd
Ik heb die Lenco's gezien en als die House of Marley platendraaiers zijn zoals zo'n koffer met platendraaier en luidsprekers, dan ja.Toshirou schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Ik ben al een goede tijd de MM niet binnen geweest. Maar dat waren toch altijd Lenco's en die House of Marley platenspelers? Of is dat nog hetzelfde?
Ik wou gewoon zien of ze naalden hadden, ik ga niet zo'n platendraaier kopen van de MM. 2dehands ftw
Wel apart dat mensen tegenwoordig dure nieuwe lp's kopen en die afspelen op een draaitafel die kwa productie kosten even duur is.
https://www.mediamarkt.nl...713.html#filter-container
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3T3qy7qLVUzhmZRvfDbq6LPg.jpg?f=user_large)
Een glaasje rood en David Gilmour op de draaier.....
Maak er wat moois van mensen....
MuziekLiefhebbert
Moest wel even lachen bij die platenspeler van Denver (inclusief MC element!!) van €43, even duur als een lp. De MM maakt het qua keuze er niet makkelijker op met z'n grote assortiment 😆.Roderiktweaker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:37:
Het assortiment van de MediaMarkt is iets beter geworden alleen ze verkopen nog het meest rommel.
Wel apart dat mensen tegenwoordig dure nieuwe lp's kopen en die afspelen op een draaitafel die kwa productie kosten even duur is.
Je moet het maar durven als Mediamarkt om bij de Crosley Cruiser DeLuxe te durven spreken van een “hoogwaardige platenspeler”.Roderiktweaker schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:37:
Het assortiment van de MediaMarkt is iets beter geworden alleen ze verkopen nog het meest rommel.

Ooit doe ik het ooit, ik heb nog altijd de originele Clearaudio Virtuoso stylus er op zitten, en na slechts 400 uren spelen (en een prijs van €870) doe ik hem er nog niet van af.Paprika schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:40:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb vandaag m'n Marantz TT-15S1 weer eens van een nieuwe stylus voorzien via de DIY trick voor deze cartridge. Dit keer een AT-VMN95SH uitgesneden en na wat proefdraaien direct een reserve voorraad besteld voor de toekomst. Het verschil ten opzichte van de ATN95E (2x 1 jaar een exemplaar gebruikt in deze opstelling) is merkbaar aanwezig. Zolang de draaitafel blijft draaien en de cartridge blijft werken blijf ik gewoon iedere x deze stylus als vervangend exemplaar erin stoppen.![]()
Maar ik heb een nieuwe Audio Technica vm540ml liggen die ik er ooit op wil zetten, maar ik ben een beetje bang van de “hack”waar je deVM540ml eigenlijk in stukjes moet snijden met een scherp mes zodat hij past in het element.
Aan de foto’s te zien heb je het wel heel netjes gedaan.
Dus een VM740ML en VM750SH zouden ook moeten passen? Oei.chromium schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:32:
[...]
Ooit doe ik het ooit, ik heb nog altijd de originele Clearaudio Virtuoso stylus er op zitten, en na slechts 400 uren spelen (en een prijs van €870) doe ik hem er nog niet van af.
Maar ik heb een nieuwe Audio Technica vm540ml liggen die ik er ooit op wil zetten, maar ik ben een beetje bang van de “hack”waar je deVM540ml eigenlijk in stukjes moet snijden met een scherp mes zodat hij past in het element.
Het uitstekende deel kun je mooi gebruiken als richtlijn voor het snijden. Het is eigenlijk een makkie met een simpele snijplankchromium schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:32:
[...]
Aan de foto’s te zien heb je het wel heel netjes gedaan.
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 21-03-2022 08:54 ]
Ach, beetje kortzichtig.Laurens85 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:38:
Elke keer als het woord Mediamarkt wordt gebruikt sterft er een lief baby-zeehondje
Ik heb een huis vol Sonos en wilde graag een platenspeler hierop aansluiten. Met een BT platenspeler gaat dat prima in combinatie met de Sonos Roam.
Ik heb mijn Sony PS-LX310BT gewoon bij de MediaMarkt gekocht. Prima platenspeler voor de beginner lijkt me.
Ik denk persoonlijk dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Niet iedereen kan een fortuin uitgeven aan een geluidsinstallatie, maar wil wel graag een plaatje draaien.
Vanavond heb ik een Technics sl-d2 opgehaald.
Speler is gereviseerd en helemaal in orde met een nieuwe naald. Heeft een 270C element en alles werkt naar behoren. Kap is helemaal netjes en scharnieren intact.
Nu maar is wat platen afspelen en genieten.
:strip_exif()/f/image/r86I2vKa0UHwXgNZmGG0g2xB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Yamy_Daffy op 23-03-2022 22:20 ]
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Ziet er goed uit!Yamy_Daffy schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:18:
Met dank aan @nineball mag ik me vanaf vandaag ook hier melden.
Vanavond heb ik een Technics sl-d2 opgehaald.
Speler is gereviseerd en helemaal in orde met een nieuwe naald. Heeft een 270C element en alles werkt naar behoren. Kap is helemaal netjes en scharnieren intact.
Nu maar is wat platen afspelen en genieten.
[Afbeelding]
Ik sla Engeland altijd vanwege dit over. Ik koop aan platen veel uit Duitsland gezien ze veel van die Engelse labels ook via Duitse webshops verkopen zoals HHV. Vooral met Jazz en rock verkopen ze veel Engelse en Japanse platen van kleine en onbekende labels.
- Vintage1967
In de categorie 'new arrivals':

Ik ben het afgelopen jaar meer en meer muziek van The Beatles gaan luisteren en waarderen. Vandaar de uitbreiding met beide dubbelaars. Van BS&T heb ik een LP die ik zo lekker vind klinken, dat ik 'Nuclear Blues' niet kon laten liggen. Hier staat trouwens het nummer 'Manic Depression' van ene heer Hendrix op, zag ik later dus pas
De komende dagen gaan ze door de wasstraat, samen met de nu nog gesealde LP 'McCartney' (half speed mastering) van Paul McCartney. Deze heb ik afgelopen zomer gekocht, maar het is er nog niet van gekomen om hem te beluisteren. Er kwamen steeds nieuwe aankopen tussendoor

Een fortuin is zeker niet nodig, ook binnen een budget van een kleine 300 euro zijn andere keuzes te maken die passen binnen jouw Sonos setup. Bijvoorbeeld een Project phono voorversterker met bluetooth, die ook bruikbaar is als gewone phono pre, plus een leuke vintage Dual voor 150 euro. Zit je ook nog onder de 300.Serena schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:25:
[...]
Ach, beetje kortzichtig.
Ik heb een huis vol Sonos en wilde graag een platenspeler hierop aansluiten. Met een BT platenspeler gaat dat prima in combinatie met de Sonos Roam.
Ik heb mijn Sony PS-LX310BT gewoon bij de MediaMarkt gekocht. Prima platenspeler voor de beginner lijkt me.
Ik denk persoonlijk dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Niet iedereen kan een fortuin uitgeven aan een geluidsinstallatie, maar wil wel graag een plaatje draaien.
Of als het nieuw moet een Audio Technica of Denon speler met ingebouwde phono pre en een losse bluetooth transmitter van een paar tientjes.
Toshirou schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 06:18:
Het kan dus wel?! Hmmm...
Ik sla Engeland altijd vanwege dit over. Ik koop aan platen veel uit Duitsland gezien ze veel van die Engelse labels ook via Duitse webshops verkopen zoals HHV. Vooral met Jazz en rock verkopen ze veel Engelse en Japanse platen van kleine en onbekende labels.
Ik koop eigenlijk alleen nieuw vinyl, en ik vind het wel leuk om een gesigneerde versie te pre-orderen, en dan moet je meestal wel uit de US of UK bestellen.Vintage1967 schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:15:
Ik haal dus helemaal niets buiten de EU, dus ook niet (meer) uit de UK.
Platenzaak.nl heeft wel vaak gesigneerde dingen en merchandise die artiesten alleen in de UK / US eigen stores verkopen. Het is meer pop muziek en een soort officiële NL versie / doorgeefluik. Scheelt weer met importkosten en BTW!D_V schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:39:
Ik koop eigenlijk alleen nieuw vinyl, en ik vind het wel leuk om een gesigneerde versie te pre-orderen, en dan moet je meestal wel uit de US of UK bestellen.
Ik bestel meestal via de site van de desbetreffende artiest zelf, dat zijn versies die je op platenzaak.nl helaas niet tegenkomt, en je moet er vaak snel bij zijn. Over het algemeen ben je wat BTW en Inklaringskosten betreft zo'n 10 euro extra kwijt, dat heb ik er dan wel voor over. (en soms glipt er blijkbaar weleens wat door de douane)Locolau schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 12:57:
[...]
Platenzaak.nl heeft wel vaak gesigneerde dingen en merchandise die artiesten alleen in de UK / US eigen stores verkopen. Het is meer pop muziek en een soort officiële NL versie / doorgeefluik. Scheelt weer met importkosten en BTW!
Ik heb zelf ook die platenspeler gehad en ik heb er echt wel plezier van gehad. Maar het probleem ervan is dat je de naalddruk en anti-scating niet in kan stellen en dat je het element nooit kan veranderen. Daarom is het niet de beste platenspeler, ook niet voor beginners, ook al heb ik (en hopelijk jij ook) er veel plezier van gehad.Serena schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:25:
[...]
Ach, beetje kortzichtig.
Tevens denk ik dat je de post van @Laurens85 ook weer niet zo serieus moet nemen