Dat is een mooi begin! Die Sade plaat en ook die Tracy Chapman plaat halen het beste uit je platenspeler naar boven. Prachtig referentie materiaal. En Rumours is waarschijnlijk een van de meest (her)verkochte albums allertijden, en niet zonder reden.Remcoudb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:31:
Het zijn wellicht the usual suspects. Maar ik ben blij met mijn eerste vier platen!
[Afbeelding]
Gedestilleerd. Geen demi. My badD_V schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:51:
[...]
Gedemineraliseerd of gedestilleerd? Ik gebruik zelf alleen gedestilleerd water op zo'n 35 graden met een druppel Groovewasher in de Humminguru.
Oja trouwens, gelukkig nieuwjaar allen!
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Of als je dichtbij Duitsland woont. De DM bijvoorbeeld.pman63 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 22:37:
gewoon bij de hornbach (kruidvat kan ook maar die hebben alleen liter flessen)
Ik ken Groovewasher niet, maar zie dat het een merk is dat allerlei verschillende vloeistoffen verkoopt. Welke is het en wat zit daarin? Het lijkt me dan een geconcentreerde wetting agent / oppervlakteactieve stof, want 1 druppel op een heel tankje voor een reguliere alcohol/water achtige reinigingsvloeistof zou wel heel erg weinig zijn.D_V schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:51:
[...]
Gedemineraliseerd of gedestilleerd? Ik gebruik zelf alleen gedestilleerd water op zo'n 35 graden met een druppel Groovewasher in de Humminguru.
Ah, ik gok dat het G-Sonic is. "A gentle proprietary blend of surfactant and emulsifier". Met 40 euro 35 euro in de aanbieding wel pittig geprijsd voor 29.5 ml, goed verdienmodel.
[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 03-01-2026 09:12 ]
Ik hoop wel dat die prijs (44 eur) niet klopt, wat dat is echt veel te veel...Remcoudb schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:31:
Het zijn wellicht the usual suspects. Maar ik ben blij met mijn eerste vier platen!
[Afbeelding]
You don't need eyes to see, you need vision
G-sonic ja! Heb een flesje voor een tientje op marktplaats kunnen kopen omdat degene er twee besteld had in Amerika (?) en dat bleek een beetje teveel van het goede want 1 of 2 druppels is ruim voldoende voor de kleine waterhoeveelheid in de Humminguru.Cap schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:07:
[...]
Ik ken Groovewasher niet, maar zie dat het een merk is dat allerlei verschillende vloeistoffen verkoopt. Welke is het en wat zit daarin? Het lijkt me dan een geconcentreerde wetting agent / oppervlakteactieve stof, want 1 druppel op een heel tankje voor een reguliere alcohol/water achtige reinigingsvloeistof zou wel heel erg weinig zijn.
Ah, ik gok dat het G-Sonic is. "A gentle proprietary blend of surfactant and emulsifier". Met 40 euro 35 euro in de aanbieding wel pittig geprijsd voor 29.5 ml, goed verdienmodel.Gelukkig kunnen er veel druppels in 1 fles.
Grappig. Link van dat Gsonic spul kent ook wat foto's. Laat de hummingguru zien. Maar ook de Vevor ultrasoon. Is dus gewoon wetting agent. Proprietaire of niet, daar moet ook gewoon ergens een inhouds beschrijving van zijn qua chemicaliën. Verwacht gewoon zelfde grote bestandsdelen als generieke wetting agentCap schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 09:07:
[...]
Ik ken Groovewasher niet, maar zie dat het een merk is dat allerlei verschillende vloeistoffen verkoopt. Welke is het en wat zit daarin? Het lijkt me dan een geconcentreerde wetting agent / oppervlakteactieve stof, want 1 druppel op een heel tankje voor een reguliere alcohol/water achtige reinigingsvloeistof zou wel heel erg weinig zijn.
Ah, ik gok dat het G-Sonic is. "A gentle proprietary blend of surfactant and emulsifier". Met 40 euro 35 euro in de aanbieding wel pittig geprijsd voor 29.5 ml, goed verdienmodel.Gelukkig kunnen er veel druppels in 1 fles.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Die houden ze waarschijnlijk voor zichzelf.The Eagle schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 20:29:
[...]
Proprietaire of niet, daar moet ook gewoon ergens een inhouds beschrijving van zijn qua chemicaliën.
Sowieso maken/mixen ze dit naar alle waarschijnlijkheid niet zelf maar kopen ze het gewoon in.
"man is not truly one, but truly two,"
Dat had ie een stuk goedkoper kunnen fixen, kun je namelijk gewoon in NL krijgen: https://www.walvisproduct...OGDGn54GnS5lGpvUB5_wFgegFD_V schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:21:
[...]
G-sonic ja! Heb een flesje voor een tientje op marktplaats kunnen kopen omdat degene er twee besteld had in Amerika (?) en dat bleek een beetje teveel van het goede want 1 of 2 druppels is ruim voldoende voor de kleine waterhoeveelheid in de Humminguru.
En in de EU is iets van een bijsluiter met wat er in zit verplicht. Dus dat moet boven te halen zijn. En zoals ik al zei, vermoedelijk vrij standaard spul qua inhoud, althans het leeuwendeel.
volgens wie?(als in welke wet/regelgeving?)The Eagle schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:34:
[...]
En in de EU is iets van een bijsluiter met wat er in zit verplicht.
Er zijn volgens mij best veel vrijstellingen indien het om kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen gaat binnen veel gestelde regelgevingen (bijvoorbeeld adr). (en dit is een heel klein flesje)
Maar als jij een sds boven water kan halen....ik zou het knap vinden.
Misschien willen ze meewerken als je ze direct benadert.
[ Voor 48% gewijzigd door mr_petit op 03-01-2026 21:46 ]
ADR is voor wegverkeer, je kunt dan beter maar PGS handreikingen kijken. Voor gevaarlijke stoffen heb je ook de GHS/CLP waarin is aangegeven wat er op een etiket moet staan bij gevaarlijke stoffen. Voor gevaarlijke stoffen, die je in de gevaarlijke stoffen zoeker van het RIVM kan vinden, geldt dat er altijd een veiligheidsinformablad moet worden verstrekt of beschikbaar zijn vanuit de leverancier of producent.mr_petit schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:40:
[...]
volgens wie?(als in welke wet/regelgeving?)
Er zijn volgens mij best veel vrijstellingen indien het om kleine hoeveelheden van bepaalde stoffen gaat binnen veel gestelde regelgevingen (bijvoorbeeld adr). (en dit is een heel klein flesje)
Maar als jij een sds boven water kan halen....ik zou het knap vinden.
Misschien willen ze meewerken als je ze direct benadert.
Het middel wat in het flesje zit is alleen mogelijk geen gevaarlijke stof in die zin van het woord, dus is dat niet verplicht.
Op levensmiddelen staat ook een Ingrediënten lijst, maar net zoals op een bijsluiter (meestal) niet de exacte verhoudingen dus namaken zal helaas niet zo makkelijk zijn.The Eagle schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:34:
[...]
Dat had ie een stuk goedkoper kunnen fixen, kun je namelijk gewoon in NL krijgen: https://www.walvisproduct...OGDGn54GnS5lGpvUB5_wFgegF
En in de EU is iets van een bijsluiter met wat er in zit verplicht. Dus dat moet boven te halen zijn. En zoals ik al zei, vermoedelijk vrij standaard spul qua inhoud, althans het leeuwendeel.
Ja PGS heeft ook ondergrenzen, maar die zijn veel hoger dan ADR. Bijvoorbeeld PGS15 stelt voor zover ik weet geen eis t/m 2x LQ. Neemt niet weg dat aan LQ nog steeds (vanuit ADR) eisen gelden, maar er zitten wat tegenstrijdigheden in die norm. Er bestaat binnen de ADR ook nog een niveau onder LQ waarbij er helemaal geen toetsing hoeft plaats te vinden voor hele kleine containers, en ik vermoed dat dit flesje ook daaronder valt. De exacte hoeveelheid weet ik niet uit mijn hoofd, maar veel kleine parfumflesjes hoeven geeneens onder LQ label vervoert te worden en zijn dus met normale post op te sturen.Duclaasie schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 22:43:
[...]
ADR is voor wegverkeer, je kunt dan beter maar PGS handreikingen kijken.
Is toch alweer meer dan 4 jaar geleden, ik weet niet of Walvis toen ook al G-sonic verkocht. Ik denk dat ik toen wel gezocht heb hier in Nederland en uiteindelijk op marktplaats ben uitgekomen. Overigens hoefde het voor mij niet persé G-sonic te zijn maar een aantal Humminguru gebruikers op het Steve Hoffman forum was er enthousiast over. In de begintijd raadde Humminguru nog af om iets aan het water toe te voegen vanwege garantie enzo.The Eagle schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:34:
[...]
Dat had ie een stuk goedkoper kunnen fixen, kun je namelijk gewoon in NL krijgen: https://www.walvisproduct...OGDGn54GnS5lGpvUB5_wFgegF
ADR en PGS hebben ook een verschillend toepassingsgebied, dus dat er verschillen zijn is helaas niet zo vreemd. Overigens is de etikettering niet vastgelegd in PGS of ADR, maar voor gevaarlijke stoffen in de GHS/CLP. Ik heb overigens een mail verstuurd met verzoek tot verstrekking van het veiligheidsinformatieblad.mr_petit schreef op zondag 4 januari 2026 @ 01:04:
[...]
Ja PGS heeft ook ondergrenzen, maar die zijn veel hoger dan ADR. Bijvoorbeeld PGS15 stelt voor zover ik weet geen eis t/m 2x LQ. Neemt niet weg dat aan LQ nog steeds (vanuit ADR) eisen gelden, maar er zitten wat tegenstrijdigheden in die norm. Er bestaat binnen de ADR ook nog een niveau onder LQ waarbij er helemaal geen toetsing hoeft plaats te vinden voor hele kleine containers, en ik vermoed dat dit flesje ook daaronder valt. De exacte hoeveelheid weet ik niet uit mijn hoofd, maar veel kleine parfumflesjes hoeven geeneens onder LQ label vervoert te worden en zijn dus met normale post op te sturen.
Overigens kun je daar niet zomaar het recept uit afleiden, wat ook erg vreemd zou zijn. Je zou dan fabrikanten verplichten tot het verstrekken van hun receptuur.
Klopt maar je komt wel een eind met dit soort simpele vloeistoffen.Duclaasie schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:46:
[...]
Overigens kun je daar niet zomaar het recept uit afleiden, wat ook erg vreemd zou zijn. Je zou dan fabrikanten verplichten tot het verstrekken van hun receptuur.
Vaak wordt er wel aangegeven dat er nog meerdere stoffen in hele lage concentraties in zitten die niet regulair zijn (dan heb je het vaak over >1%), en er wordt wel eens getruct door complementaire zuur van een zout te noemen en dat soort dingen.
Maar in dit geval kom je er vaak wel achter welke wetting agents er gebruikt worden, al dan niet de geëthoxyleerde vorm daarvan afhankelijk van het oplossingsmedium.
Trouwens, het LQ label waar ik het over had is geen GHS/CLP label maar puur ADR en PGS, waarbij er binnen de ADR dan geen GHS labels op voeven, de PGS ietwat onduidelijk m.i. (betreffende de omverpakking), maar het moet dan wèl weer op het product zelf staan vanuit de arbo.
Ik ben benieuwd of je de MSDS krijgt
[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 04-01-2026 13:37 ]
Verder n.v.t.
[ Voor 126% gewijzigd door CreativeS op 05-01-2026 19:36 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Pro-Ject debut evo 2
Nee serieus, dat is moeilijk te voorspellen / aan te geven. Je moet het vooral zoeken in het element dat je gaat monteren. Want vrijwel elke nieuwe platenspeler verdient een veel beter element dan het prul wat eronder zit.
Dat gezegd hebbende, as-is zou mijn keuze de Pro-ject zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 04-01-2026 18:45 ]
@Cap heeft die al uitgelegd, maar mocht je een platen speler willen kopen, overweeg dan ook een tweedehands speler... Op marktplaats komen de mooiste platen spelers voorbij die net zoveel kosten of zelfs minder kosten dan die genoemde Rega of Project speler en dan ook nog eens van velen malen betere kwaliteit...symfo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:55:
Iemand die het verschil in kwaliteit en geluid kan vertellen tussen een Rega Planer 2 en een
Pro-Ject debut evo 2
Denk hierbij aan merken als Thorens, Technics, Denon, Sony, Dual, Philips en het echt oude Lenco van de jaren '70 en '80....
Over het algemeen zijn de armen van een Project platenspeler veel beter af te stellen op het element. Dat heeft voor mij dus altijd de voorkeur, want goed afstellen is essentieel voor een knap resultaat.symfo schreef op zondag 4 januari 2026 @ 16:55:
Iemand die het verschil in kwaliteit en geluid kan vertellen tussen een Rega Planer 2 en een
Pro-Ject debut evo 2
Daarnaast sluit ik mij aan bij @rcor dat er heel veel mooi tweedehands spul is. Dan koop je voor hetzelfde geld een nog veel betere speler. Nadeel is dat het wel enige kennis vereist en er mogelijk eerst een servicebeurt moet worden uitgevoerd voor een betrouwbare werking.
@CreativeS betreft de Ortofon blue kan ik geen ervaring delen maar in mijn combi DP300F + 2800H heb ik drie dingen gewijzigd, het element vervangen voor de ATVM95ML, een Pro-ject phonobox S2 ertussen en ipv de phono ingang op de Denon nu op een reguliere line-in. Uiteraard de voorversterker van de DP300F ook uit. Dat tezamen is een wereld van verschil en kan ik zondermeer aanbevelen.CreativeS schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:28:
...... Klopt het nou echt dat een Ortofon 2M Red of Blue zoveel voller geluid kan geven?
Ik heb zelf de 2M Blue op mijn Denon DP-300F, en kan mij herinneren dat er een duidelijk verschil te horen was met het standaard element. Wat mij betreft een goede combo. En een aparte fatsoenlijke phono voorversterker kan ook nog een verschil maken.CreativeS schreef op zondag 4 januari 2026 @ 14:28:
Maar goed, ik heb sinds vorige week eindelijk weer een platenspeler. Geen bombarie, maar gewoon een simpele Denon DP-300F met standaard element (past mooi bij de Denon AVR-X2800H). Klopt het nou echt dat een Ortofon 2M Red of Blue zoveel voller geluid kan geven?
Enfin, ik ben happy want mijn bijna 40 jaar oude Michael Jackson - Bad LP is nog geheel probleemloos af te spelen
Binnenkort mag de Denon een pauze gaan nemen, ik heb wat leuks (en oud) gevonden op ebay...
[ Voor 4% gewijzigd door Rens1967 op 04-01-2026 21:19 ]
Als je niet weet wat je mist, is het geen gemis. ;-)CreativeS schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:48:
voor nu vind ik het niet verkeerd en wat niet weet... wat niet deert.
Lekker van de muziek genieten met wat je nu hebt.
AiCreativeS schreef op maandag 5 januari 2026 @ 14:48:
@Toshirou, @JimmyNL en @Rens1967... dank voor jullie reacties.
...Ik ben een jankerd qua bijgeluiden en elk geluid wat ongewenst is, is er al één te veel (fijn als er net een kraakje in het interieur van je auto zit waarvoor ook de dakhemel los moet)
[ Voor 99% gewijzigd door CreativeS op 05-01-2026 19:37 ]
Mensen verzinnen er van alles bij... ik heb het helemaal niet over tikjes in de plaat. Ik heb het alleen over het verschil tussen standaard element en Ortofon 2M Blue. Punt.The Eagle schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:12:
@CreativeS die statische tikjes, kraakjes etc zijn standaard bij een plaat. Dus das geen bijgeluid. Dat hoort zo. Als je die niet hoort moet je je oren laten checken.
Een goede schone plaat en een goed afgesteld element kunnen dit echt voorkomen hoor.The Eagle schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:12:
@CreativeS die statische tikjes, kraakjes etc zijn standaard bij een plaat. Dus das geen bijgeluid. Dat hoort zo. Als je die niet hoort moet je je oren laten checken.
[ Voor 24% gewijzigd door Roderiktweaker op 05-01-2026 21:58 ]
genoeg (nog) ongewassen 12" van de jaren 90 te leen hier.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Het oude van eBay is vandaag aangekomen. Een paar keer achter het net gevist (goed geprijsde zijn zo weg, eentje was binnen een uur alweer van Marktplaats verdwenen), maar deze is nu van mij.Rens1967 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 21:17:
[...]
Binnenkort mag de Denon een pauze gaan nemen, ik heb wat leuks (en oud) gevonden op ebay...
:strip_exif()/f/image/x10cTIlbLJKtFbmiZi97btVb.jpg?f=fotoalbum_large)
(niet op de rommel letten, ik moet de kabels nog wegwerken
:strip_exif()/f/image/uEdpZd6fTSsLbDwMEOxzOwfL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6pa0RaHrs9WfsS4RDqz1BClJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/99NMVtmjBv5uud5Wf2dMRNPu.jpg?f=fotoalbum_large)
Uit de advertentie (vertaald uit het Duits):
"De volgende werkzaamheden zijn aan de draaitafel uitgevoerd:
- Het motorlager is gereinigd en opnieuw geolied.
- De oude RCA-kabel is vervangen door nieuwe, dubbel afgeschermde kabels.
- De defecte toonarmlift is gerepareerd.
- De toonarmlift is gevuld met siliconenolie.
- De stofkap is gereinigd en gepolijst.
- Het gehele apparaat is gereinigd.
Alle functies werken naar behoren:
- Automatisch starten/stoppen
- Schakelen tussen 33 en 45 toeren per minuut
- Pitch control
- Stroboscooplicht"
Tevens heb er een jaar garantie op (zakelijke verkoper met 100% positieve score op eBay).
De naald is nieuw (zie 1 regel hierboven, daar heb ik vertrouwen in), maar of deze AT-VM95C het juiste element is?
Op mijn Denon DP-300F heb ik een Ortofon 2M Blue, een goede naald kost nu eenmaal wat meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Rens1967 op 09-01-2026 14:38 ]
https://www.marktplaats.n...le-onderhoud-gehad-cs-721
Ook qua headshellcoinman63 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:32:
Daar mag wel wat mooiers in inderdaad.
Ik zou dan lekker voor een originele Technics headshell gaan: die werkt het beste en past het beste bij de speler...Rens1967 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:08:
Ik weet ook niet waarom die blauw is. Maar goed, dat is snel op te lossen.
O.a. hier te koop:
https://www.albepro.nl/nl...chnics-headshell-mk7.html
Koop niet zomaar via MP een headshell, grote kans dat je een neppe headshell ontvangt van aluminium ipv magnesium en als je echt pech hebt is die dan ook van belabberde kwaliteit...
Ik vraag me ook af wat voor element je erbij krijgt. Op de 1 na laatste foto wordt een V15III getoond (die er ook in hoort te zitten), maar in de foto's daarvoor zit er een M95 in met een M75 naaldDuclaasie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:05:
Er zijn veel en aantal verkopers op MP die er zogezegd een nogal bijzondere prijsstelling op nahouden
Ook al krijg je die V15III, er wordt geschreven dat je een nieuwe elliptische naald krijgt, dus dat is dan een namaaknaald. Dus niet nude, of het moet zo'n black diamond zijn, die ook niet al te best zijn imo.
Er is ook iets niet 100% met de kap.
Lijkt me maar een matige koop voor de hoofdprijs.
[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 09-01-2026 23:35 ]
Ik denk dat ik inderdaad eens de AT-VM95ML ga aanschaffen. Die kan dan mooi op de echte Technics headshell die ik ondertussen al besteld heb. Met dank aan @rcor voor de link.coinman63 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:32:
Daar mag wel wat mooiers in inderdaad. Het nadeel is, dat een betere naald vrijwel net zo duur is als een compleet element. De hier veel geroemde AT VM95ml is een betaalbare keus (al zal de investering in deze speler ook best stevig zijn geweest).
[ Voor 4% gewijzigd door Pavv op 09-01-2026 22:32 ]
Misschien dat ze tzt de Denon krijgt. Of mijn andere dochter. Voorlopig wordt de Denon netjes opgeborgen
Ben ook erg te spreken over het design, ik houd wel van deze stijl.
/f/image/JKJmMNdUFdHmmvL2n5pYsZU6.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2xDMfnpu3lKqFA5ZMdKVJID1.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste gekochte platen:
Eagles - Hell freezes over
Pink Floyd - pulse box set
Miles Davis - kind of blue
Amy Winehouse - Back to black
Frank Sinatra - Chicago
Traveling Wilburys - Vol 1
Traveling Wilburys - Vol 3
[ Voor 41% gewijzigd door Teknix1982 op 10-01-2026 10:33 . Reden: Foto’s toevoegen ]
'T zal zeker niet zo goed klinken als wat een losse platen speler met een losse versterker en speakers kan klinken...Teknix1982 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:39:
Na af en toe hier is mee te lezen ben ik ook begonnen met het kopen van platen en een speler. Ik wilde graag een compact apparaat wat ik beneden neer kon zetten en waar het eigenlijk plug en play was. Na wat zoeken op internet ben ik op een kickstarter project gestuit van +audio. Ik las er positieve reviews over en had begrepen dat pro-ject degelijke platenspelers maken dus heb de gok genomen en gekocht. Ik heb de white special edition met carbon arm, stylus upgrade naar blue en acryl-it platter besteld. En ondanks dat het een all-in-one is ben ik wel echt heel tevreden over het geluid wat er uit komt. Er klinkt nu een heerlijke plaat van Miles Davis uit de speakers, lekker bij de verwarming. Heerlijke winterse avond zo.
Ben ook erg te spreken over het design, ik houd wel van deze stijl.
[Afbeelding]
Eerste gekochte platen:
Eagles - Hell freezes over
Pink Floyd - pulse box set
Miles Davis - kind of blue
Amy Winehouse - Back to black
Frank Sinatra - Chicago
Traveling Wilburys - Vol 1
Traveling Wilburys - Vol 3
Dat kan ook niet anders, immers gaat de naald anders stuiteren tijdens het platen draaien door de hevige bassen uit de muziek...
Dat gezegd hebbende: dit is wel veruit de beste all-in-one speler die ik tot op heden gezien heb...
Niet zo vreemd ook: de basis is een Pro-ject platen speler met koolstof arm voorzien van anti-skating en een Ortofon 2M Red element...
Dus als je opzoek was naar een all-in-one oplossing heb je waarschijnlijk de beste die op de markt is in huis gehaald, met ik verwacht een best redelijke geluidskwaliteit met dank aan de Ortofon 2M Red en de 3,5 inch speakers...
En ik vindt 'm ook nog eens erg mooi uitzien... Een verademing ten aanzien van die Crosley koffer zooi...
Veel plezier ermee!
Zie ook het artikel van hifi.nl:
https://hifi.nl/artikel/2...dio,-via-Kickstarter.html
[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 10-01-2026 01:01 ]
Klopt wat je zegt, het geluid kan natuurlijk nog beter met losse componenten. Maar deze speakers zijn wel in staat om een lekker plaatje af te spelen.rcor schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:49:
[...]
'T zal zeker niet zo goed klinken als wat een losse platen speler met een losse versterker en speakers kan klinken...
Dat kan ook niet anders, immers gaat de naald anders stuiteren tijdens het platen draaien door de hevige bassen uit de muziek...
Dat gezegd hebbende: dit is wel veruit de beste all-in-one speler die ik tot op heden gezien heb...
Niet zo vreemd ook: de basis is een Pro-ject platen speler met koolstof arm voorzien van anti-skating en een Ortofon 2M Red element...
Dus als je opzoek was naar een all-in-one oplossing heb je waarschijnlijk de beste die op de markt is in huis gehaald, met ik verwacht een best redelijke geluidskwaliteit met dank aan de Ortofon 2M Red en de 3,5 inch speakers...
En ik vindt 'm ook nog eens erg mooi uitzien... Een verademing ten aanzien van die Crosley koffer zooi...
Veel plezier ermee!
Zie ook het artikel van hifi.nl:
https://hifi.nl/artikel/2...dio,-via-Kickstarter.html
Ik heb het Ortofon 2M red stylus geüpgraded naar 2M blue en de Acryl-it platter erop geplaatst. Mocht ik ooit toch losse componenten met speakers willen is dat ook mogelijk en gebruik je alleen de speler. Volgens mij is de speler een gemodificeerde Debut III.
Meer artikelen over deze speler
https://www.techhive.com/...record-player-review.html
https://www.forbes.com/si...rntable-and-killer-sound/
https://www.audioholics.c...s/record-player/#toc-h2-2
Vond de verkoper gaaf bij het kleurtje van de VM95C naaldhouder.Rens1967 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:08:
Ik weet ook niet waarom die blauw is. Maar goed, dat is snel op te lossen.
Is zo iemand die ook spoilers op auto's zet denk ik.
Deze headshell weegt meer dan 10 gram inclusief bedrading. De echte Technics headshell die je besteld hebt weegt 7.5 gram inclusief bedrading dankzij de magnesiumlegering, en past icm de meeste elemeten dan ook beter bij de arm.
Niets tegen de Denon DP-300F verder, maar deze speler is natuurlijk wel 2 stappen omhoog tov je oude, ik denk dat je dat inmiddels zelf ook wel gemerkt hebt.
[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 10-01-2026 09:07 ]
He is een automaat, zoals Cap al aangaf. Mijn ouders hadden vroeger een volautomatische Lesa, in de jaren 80 heb ik zelf een Philips halfautomaat gekocht (die op dit moment bij mijn jongste dochter staat). In 2019 viel dan mijn oog op de Denon. Nu wilde ik een hogere klasse in, en dan is er weinig keuze op het gebied van nieuwe volautomaten. Dual heeft die wel, maar de looks van de Technics, de S-arm, het draaiplateau met de schuine zijkant, vind ik gewoon mooier ;-)Yalopa schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:17:
Heb je 800 betaald voor een oude SL1600 terwijl je voor 1000 had een nieuwe SL1200 MK7 had kunnen kopen? Wou je specifiek dit model, zijn de nieuwe technics waardeloos of wat zit er achter?
Absoluut.Cap schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:03:
[...]
Niets tegen de Denon DP-300F verder, maar deze speler is natuurlijk wel 2 stappen omhoog tov je oude, ik denk dat je dat inmiddels zelf ook wel gemerkt hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 10-01-2026 13:51 ]
video letterlijk net gezien : PSA : DO NOT BUY!rcor schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:51:
Enige tijd terug was er iemand die attendeerde op een Philips CD- en platen speler in een... Of dit nu de juiste instap speler is... Nou, Techmoan finds out for us (en het antwoord laat zich raden uiteraard):
[YouTube: REVIEW: Philips Fidelio FT1 Vinyl & CD Player]
-irritante niet uit te zetten automute dus je mist einde en begin van de ttracks.
-GEEN knoppen op de speler om een cd te bedienen als een stop knop (!), schijnbaar wel trackskip en fast forward, geen tacrk terug knop
- lang leven een maximaal 3-5 jaar te gebruiken app met wel de knoppen die op het ding hadden kunnen zitten
- slechte wow en flutter, geen isolatie voor geluidstikken.
damn
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Klopt is vrij stevig, maar ach je staat in een platenwinkel en wil met wat (eerste) plaatjes naar huis. En dan is het het favoriete album van mijn vrouw, dus was het de premium prijs voor mij op dat moment waard.Yalopa schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 11:01:
Slecht gelezen / klein scherm, maar 46 is natuurlijk nog erger dan 44
Wel weer een aantal toegevoegd aan de collectie, dat het een dure hobby is merk ik nu wel haha! Maar je gaat vanzelf minder kopen hoop ik maar.
In het begin is het vooral je favo muziek bij elkaar verzamelen. Ik ben nu 3 jaar bezig en heb afgelopen jaar niet heel veel gekocht. Je wordt (denk ik) vanzelf wat kritischer. Teller staat nu op 167. En nee, niet alles is nieuw. Tracy Chapman heb ik ook. Voor een tientje 2e hands 🙃.Remcoudb schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 16:37:
[...]
Klopt is vrij stevig, maar ach je staat in een platenwinkel en wil met wat (eerste) plaatjes naar huis. En dan is het het favoriete album van mijn vrouw, dus was het de premium prijs voor mij op dat moment waard.
Wel weer een aantal toegevoegd aan de collectie, dat het een dure hobby is merk ik nu wel haha! Maar je gaat vanzelf minder kopen hoop ik maar.
[Afbeelding]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Ja, dat dus... Shame on you TP-vision! Zo hoort een product niet afgeleverd te worden... Zeker die automute functie moet er echt uitgesloopt worden..HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:55:
[...]
video letterlijk net gezien : PSA : DO NOT BUY!
-irritante niet uit te zetten automute dus je mist einde en begin van de ttracks.
-GEEN knoppen op de speler om een cd te bedienen als een stop knop (!), schijnbaar wel trackskip en fast forward, geen tacrk terug knop
- lang leven een maximaal 3-5 jaar te gebruiken app met wel de knoppen die op het ding hadden kunnen zitten
- slechte wow en flutter, geen isolatie voor geluidstikken.
damngo home tp vision you are drunk.
Hoewel we het hier over LP's en platen spelers hebben, blijft het natuurlijk niet verkopen dat je een CD-speler op de markt brengt waarbij de belangrijkste knoppen achterwege zijn gelaten op het apparaat en er een vervelende app gebruikt moet worden om die standaard features te bedienen (even als het regelen van het volume, een basis functie wat mij betreft)...
Dat is software technisch nog niet eens op te lossen, het is echt een diep foutieve menselijke designfout die NOOIT goedgekeurd had mogen worden...
Die hadden een paar maanden geleden een aardige sale, heb er toen 6 albums vandaan gehaald. Geen problemen ondervondenRemcoudb schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:51:
In mijn zoektocht naar plaatjes kom ik de site imusic veel tegen. Mensen hier ervaring mee? Zijn vaak redelijk voordelig.
Zelf geen ervaring maar toko in Denemarken, reviews zijn goed dus ik zie geen rode vlaggenRemcoudb schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:51:
In mijn zoektocht naar plaatjes kom ik de site imusic veel tegen. Mensen hier ervaring mee? Zijn vaak redelijk voordelig.
En gewoon de naam plus de term review in Google jassen had je vraag ook beantwoord
Hij staat nu op gereserveerd, dus heeft hij toch een deal met iemand kunnen sluiten.Cap schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:53:
Zeker de hoofdprijs, idiote prijs zelfs voor de CS-721.
Voor hoeveel weet ik natuurlijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat hij 400-500 gezakt is (wat de speler m.i. waard is)
Vaak genoeg besteld. Ze hebben soms weleens albums die ergens anders wat moeilijker te vinden zijn. Verzenden duurt vaak wat langer omdat iets uit een magazijn moet komen. Goedkoopste verzendoptie is bezorging in een Budbee automaat.Remcoudb schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:51:
[ Voor 30% gewijzigd door D_V op 12-01-2026 04:28 ]
https://hifi.nl/artikel/3...is-open-for-business.html
Bereikbaar via platenzaakje.nl (linkt door naar Vinted). Heeft leuk spul staan
Als je dan toch in Denemarken wil bestellen.... http://www.mermaidmusic.dk/Remcoudb schreef op zondag 11 januari 2026 @ 20:51:
Leuke echte winkel en grote online shop.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd; 2x Era100 | PS5 | DS218+ | DIRIGERA | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon Audio TT4SE | Streetfishing |
Dan moet je wel een lokale shop hebben. En dan ook nog één die enigzins normale prijzen hanteert.HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:35:
ondersteun dus altijd je lokale shop en niet de minimumloon corperate greed dingen als walmart. link gevonden op reddit. veel mensen zeggen daar hetzelfde
Daarom bestel ik 9 van de 10 keer óf direct bij de artiest, óf direct bij het label. Zelfs met verzendkosten nog alleszins redelijk, zo lang het niet uit de VS komt. En meer geld voor artiest / (onafhankelijk) label.
Bestellen in Denemarken is natuurlijk niet een doel...maar een middel om bepaalde albums tegen een bepaalde prijs te bemachtigen.Als je dan toch in Denemarken wil bestellen.... http://www.mermaidmusic.dk/
Leuke echte winkel en grote online shop.
Maar natuurlijk even gekeken. een paar dingetjes:
- ik heb niet de knop kunnen vinden om de site even in het Engels te zetten (en vooral om de euro prijzen te zien)... Vind ik toch wat minder handig.
- Ze hebben een flink aanbod van CD's en aanverwanten >100.000 items
- Daar steekt het aanbod van 171 LP's/EP's wat schraal tegen af.
Sorry, je hebt gelijk. Hier staat meer van ze.Pavv schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 19:24:
[...]
Bestellen in Denemarken is natuurlijk niet een doel...maar een middel om bepaalde albums tegen een bepaalde prijs te bemachtigen.
Maar natuurlijk even gekeken. een paar dingetjes:
- ik heb niet de knop kunnen vinden om de site even in het Engels te zetten (en vooral om de euro prijzen te zien)... Vind ik toch wat minder handig.
- Ze hebben een flink aanbod van CD's en aanverwanten >100.000 items
- Daar steekt het aanbod van 171 LP's/EP's wat schraal tegen af.
https://www.discogs.com/seller/MermaidMusic.dk/profile
Meestal heb ik na 1 of 2 pagina's, met 250 items elk, wel een idee hoe een aanbieder zijn prijzen heeft staan.
Wat echt jammer is van Discogs is dat je per aanbieder niet in een keer alle NM's en M's (en bij Japanse aanbieders ook de VG+) tegelijkertijd kunt zien of met een Boolean Search kunt werken.
Ik zou graag niet per categorie zoeken, maar juist een aantal categorieën er in een keer uitfilteren
Bijvoorbeeld: Al het aanbod van Vinyl, formaat LP, in staat NM/M/ m.u.v. categorieën Klassiek, Folk, Country, Latin, met release data tussen 1965 en 2000, en misschien ook wel alleen de UK/NL/DE/US/JP releases.
Dat zou me veeeeeel tijd schelen
[ Voor 10% gewijzigd door Pavv op 13-01-2026 22:53 ]
Ook wordt vaak de RCA-kabel vervangen, maar waarom zou ik dat doen? De huidige kabel werkt nog goed. Het lijkt mij dat dit vooral gebeurt voor de looks. Gouden pluggen zien er audiofieler uit dan de standaard RCA-plugs. Maar als ik het mis heb hoor ik het graag. Ben benieuwd naar ervaringen en of er nog andere eenvoudige upgrades zijn.
isolatiemateriaal voor onder een laminaatvloer gaat niet werken.Ken Wood schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:51: Eén van de mogelijke upgrades van deze platenspeler is het bekleden van de binnenkant (het chassis) met isolatiemateriaal zodat er minder trillingen ontstaan. Zijn hier mensen die iets soortgelijks hebben gedaan en zo ja met welk materiaal. Ik heb van dat isolatiemateriaal liggen voor onder een laminaatvloer. Zou dat genoeg zijn? Ik zag ook dat sommigen dynamat gebruiken maar dat vind ik vrij duur voor wat je krijgt. Lijkt me echt iets waarbij je voor het merk betaalt.
Wat je zoekt is een zg. buigslap materiaal. Dat heeft als eigenschap dat het 'taai' is (en zwaar).
Een onderlegvloer voor laminaat werkt om contactgeluid tegen te gaan, en zou dus wel werken als het bijvl onder de plint (dus tussen de speler en je tafel/meubel) wordt geplaatst, maar daarvoor zijn er wel betere en mooiere dingen (mooie voetjes oid).
Meestal zijn de buigslappe materialen die gebruikt worden om interne trillingen in panelen te dempen een soort van bitumeuze matten met een zelfklevende kant. Ik ken dynamat wel als merk, maar heb het merkproduct nog nooit in m'n handen gehad dus weet ik niet exact waar het uit bestaat.
Zelf heb ik 1 van mijn platenspelers van binnen ooit met een vrij soepele dunne bitumeuze mat bekleed die ik denk ik ooit in een speaker zelfbouwwinkel heb gekocht. Dat was mijn dual 721 waarbij de onderbak deels van plastic is en dus wel wat demping kon gebruiken:

En ik heb een keer een andere draaitafel gekocht die ook door iemand onderhanden was genomen waar echt een aanzienlijke hoeveelheid vergelijkbare mat in was aangebracht, wat de tafel ook aanzienlijk zwaarder maakte (wat voor die tafel ook echt wel nodig was):

Ook een soort van bitumen achtig spul, maar wel iets harder/stugger dan het spul wat ik gebruikte.
Het wordt ook wel ontdreuningsplaat genoemd.
Als ik op dynamat producten zoek, zie ik dat ze heel veel verschillende producten hebben waarbij ze ook adverteren dat het licht is, maar dat is wel het laatste wat je wilt. Hoe zwaarder hoe beter.
Veel van die matten voor auto's is gebaseerd op een soort zwaar schuim. Maar dat is dus per m³ aanzienlijk lichter, wat voor een zware houten plint niet zo effectief is.
Enkele links:
https://www.speakerenco.nl/bitumex
https://www.speakerland.n...e-tegel-330-x-250-x-4-mm/
https://www.easy-noisecon...raudio-ontdreuningsplaten
https://www.soniflex.com/...olie-soni-heavy/H80400004
https://www.geluidsisolat...en-ontdreuningsplaat.html
Maar de vraag is of het dempen van de plint het belangrijkste is. Als dat van voldoende dik hout is.....
Heel vaak wordt juist de metalen dekplaat gedempt en het subchassis (blik). Dat zijn natuurlijk materialen die heel goed kunnen resoneren.
Voor kabels bij platenspelers moet je voornamelijk kijken naar de parasitaire capaciteit van de kabel (uitgedrukt in pF/m). Elke kabel werkt als een condensator en dat heeft hoorbare invloed op de geluidsweergave indien je met een MM/MI element speelt. Hoe meer paracitaire capaciteit, des de meer hoge tonen (rond de 10khz) je krijgt.Ook wordt vaak de RCA-kabel vervangen, maar waarom zou ik dat doen? De huidige kabel werkt nog goed. Het lijkt mij dat dit vooral gebeurt voor de looks. Gouden pluggen zien er audiofieler uit dan de standaard RCA-plugs. Maar als ik het mis heb hoor ik het graag. Ben benieuwd naar ervaringen en of er nog andere eenvoudige upgrades zijn.
Zelf zou ik zoeken naar een kabel met een parasitaire capaciteit van rond de 80pF/m of lager (iig lager dan 100pF/m) en dan je kabel korter dan 1,5m houden.
Hieronder zie je een schematische weergave van frequentiekarakteristieken en wat verschillende capacitaire waardes met het signaal doen om een idee te krijgen.
Maar dat je +4dB in het hoog kan krijgen door een kabel met hoge capaciteit is zeker realistisch. Of dat gewenst is of niet (of je het mooi vindt of niet) is natuurlijk smaakgebonden (uiteindelijk is het gewoon een toonregeling, enigzins vergelijkbaar met de trebleknop op een versterker), maar capaciteit kan je altijd toevoegen (veel phonopre's kunnen dat), maar je kan het niet wegnemen
:strip_exif()/f/image/MfypJK35nKcImgK6006SVaui.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van Skyrim is uiteraard erg tof, maar ben vooral blij met die van Plants VS Zombies
(Mocht Oblivion ooit een vinyl release krijgen, dan wint die weer
Afgelopen tijd wel meer game vinyl releases binnen gekregen, en het viel mij op dat Rare wel leuke dingen doet met hun releases.
Conker's Bad Fur Day had wel een grappig kleinigheidje:
:strip_exif()/f/image/vX7N4Su6J9GGH4ptH5ziWgc1.jpg?f=fotoalbum_large)
De B kant van elke plaat heeft na het laatste nummer zo'n 30 seconde stilte waarna een bonus medley volgt (die ook niet genoemd wordt op de tracklist)
But wait! There's more!
Als die medley afgelopen is komt de naald in een locked groove (En dat valt wel op als je speler een auto-stop functie heeft die ineens niet triggert), als je dan de naald handmatig heel iets verder zet komt er nóg een bonus medley
Maar goed de eerste 100 staan er in (duurt lang, want bij veel platen denk ik, he die moet ik eens draaien
Maar veel verschillende persingen gebruiken dezelfde barcode. Is dat onderscheid er ook?HvdBent schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:30:
Toch maar eens begonnen met het catalogiseren van mijn platenverzameling. Collega raadde diskdogs aan want met het scannen van de streepjescode wist je welke platen je hebt. De bulk van mijn collectie heeft geen streepjescode (jaren 60-70) lol, en al meteen een plaat gevonden die nog niet in de catalogus stond.
Maar goed de eerste 100 staan er in (duurt lang, want bij veel platen denk ik, he die moet ik eens draaien)
Volgens mij is Discogs wat dat betreft nog steeds ongeslagen.
En daarbij ook al het artwork identiek uitgevoerd. Hooguit een miniem verschil in de ingekraste tekst in de runouts van de plaat... Maar die kun je niet zien wanneer je een geseald item wil aanschaffen en je geen duidelijkheid/garantie krijgt van de verkopende partij dat het bijvoorbeeld inderdaad écht de OG is.
Vind bijvoorbeeld maar eens uit om welke release het gaat als je een ergens een geseald exemplaar vind van
https://www.discogs.com/search?q=888072029835&type=all als je specifiek op zoek bent naar de 2017 US versie
Geen feest, maar wel leuk als het uiteindelijk tóch lukt om de juiste release te vinden
Daar was ik ook al achter, maar als autist wil ik zekerheid, dus even de plaat uit de hoes, kijken welk land op de hoes staat en datum zoeken.Pavv schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:05:
... Of ze hebben wel een streepjescode, maar die wordt dan gebruikt voor zo ongeveer ELKE uitgave op vinyl, Of het nou de US of de NL of DE versie is... de OG uit 2002 of de releases uit 2008, 2015 en 2024.
En daarbij ook al het artwork identiek uitgevoerd. Hooguit een miniem verschil in de ingekraste tekst in de runouts van de plaat... Maar die kun je niet zien wanneer je een geseald item wil aanschaffen en je geen duidelijkheid/garantie krijgt van de verkopende partij dat het bijvoorbeeld inderdaad écht de OG is.
Vind bijvoorbeeld maar eens uit om welke release het gaat als je een ergens een geseald exemplaar vind van
https://www.discogs.com/search?q=888072029835&type=all als je specifiek op zoek bent naar de 2017 US versie
Geen feest, maar wel leuk als het uiteindelijk tóch lukt om de juiste release te vinden
De plaat die ik niet kon vinden is geen goudmijn, een verzamelplaat (van oma wss) met siciliaanse volksliedjes deel 2 uit 1962, Discdogs kon alleen de 1980 release vinden, maar dan moet je alles gaan invullen, nummers op de plaat (met elk nummer andere artiesten die je ook weer moet zoeken, en goh wat zijn er veel met bijna dezelfde naam, etc. etc.) Maar zoals gezegd het houdt me van de staat 100 down, 600 to go o.i.d. (weet ik pas achteraf
Nog 1 vraag BTW, is een ultrasoon platenreiniger echt een meerwaarde ten opzichte van een handmatige knosti? De goedkoopste bij b.com kost rond de 90 euro en wast 4 platen tegelijkertijd.
[ Voor 9% gewijzigd door HvdBent op 15-01-2026 15:47 ]
Ik ben geen programmeur, dus heb de vaardigheid niet, maar ik heb wel eens het idee gehad om een app te proberen maken (evt met de hulp van AI, geen idee of dat al realistisch kan) waarbij je een foto van de platenhoes maakt en dan AI/google lens laten bepalen welk album het is en in discogs de artiest/album te openen zodat je alleen nog maar de release hoeft te selecteren.HvdBent schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 11:30:
Toch maar eens begonnen met het catalogiseren van mijn platenverzameling. Collega raadde diskdogs aan want met het scannen van de streepjescode wist je welke platen je hebt. De bulk van mijn collectie heeft geen streepjescode (jaren 60-70)
Uiteraard ben ik niet de enige met dit idee:
https://www.discogs.com/forum/thread/705989
Maar volgens mij bestaat het nog niet als zodanig.
Wel iemand die met shazam de muziek detecteert en zo aan discogs toevoegt kennelijk"
https://www.reddit.com/r/...lbum_and_adds_to_discogs/
Ja dat klopt, maar het bespaart wel tijd (intypen artiest/album).Toshirou schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:40:
Dat zou kunnen, maar dan zit je nog steeds met het punt dat de uitgave niet wordt gedetecteerd. Zeker voor de personen die echt de inscripties op de deadwax erop nalezen.
- Vintage1967
- Registratie: April 2015
- Laatst online: 22-01 08:02
Hoezo, 'Digtaal is beter'?
Topicstarter
Groovespin.nl biedt van veel LP's meerdere persingen. Wat ze daarbij heel handig doen: de DiscogsID vermelden 😃. Zoek maar eens op John Coltrane - Blue Train, selecteer een specifieke release, klik op de ID en voilá! Even toevoegen aan je verlanglijst of verzameling en klaar ben je.Pavv schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:05:
... Of ze hebben wel een streepjescode, maar die wordt dan gebruikt voor zo ongeveer ELKE uitgave op vinyl, Of het nou de US of de NL of DE versie is... de OG uit 2002 of de releases uit 2008, 2015 en 2024.
Ik heb er recent twee albums besteld (foto volgt binnenkort) en alles klopt precies. En als je wilt kan je jaangeven dat je een koppeling met Discogs wilt zodat zij jou een seintje kunnen geven als ze iets op voorraad hebben. Dus echt die ene specifieke persing. Echt handig allemaal.
Ook handig: je kan bij het bestellen aangeven dat de LP's uit de binnenhoezen moeten voor verzending. Kost iets van €0,60 per titel. Ze steken de binnenhoes met LP dan bij de buitenhoes in de shrinkwrap. Wat mij betreft een aanrader. Enig minpuntje: het aanmaken van een account lukte in eerste instantie niet. Maar na een mailtje werd dat snel opgelost. Het is trouwens een Tsjechisch bedrijf, dus voor verzenden moet je wel 5 werkdagen rekenen.
Ik denk dat ze mij vaker terug gaan zien
[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 16-01-2026 16:53 ]
:strip_exif()/f/image/wwqGZHn1KPgucTdvtrVsiEHc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OwMrhh4VDLLE0YJPaVaqPsiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2o9znPSE9CUaClveRsoZhMUm.jpg?f=fotoalbum_large)