@mr_petit Relatie die ik leg is dat bij alle andere kabels hierboven de core-shield waarde ongeveer (grofweg) de helft is van de core-core waarde binnen de shield, niet meer en niet minder. Maar natuurlijk hoeft dat voor de Cordial niet zo te zijn. Core-core binnen de shield nam ik aan, niet die van de L en R ader want dat is bijna niets.

Bij de Tasker C204: goeie, geen idee wat ze hebben genomen. Sommer cable mic cable: lijkt me inderdaad de core-core binnen de shield, erbuiten zal veel lager zijn?

Verder, snap op zich wat in de basis de betekenis van "cond." is maar ik probeer het in de context van capaciteitsmetingen te plaatsen. En dan is dit de logica. Omdat Tasker de terminologie core-core en core-shield gebruikt, en Sommercable de terminologie cond.-cond. en cond-shield: dus ik neem aan dat Tasker core-core = SC cond.-cond, lijkt me logisch? Wat zou je er anders van maken?

...En dan lijkt het me weer heel onlogisch dat Cordial met hun "cond.-cond." specificatie core-shield bedoelt. Maar dat weten we inderdaad niet zeker. Echter de SC Albedo NF-Phono cable is ook al 65 pF core-core, dus waarom zou de Cordial "essentials cable" (geen mic of phono cable) dus geen 80 pF core-core zijn?

Dus ik zet mijn geld voor de Cordial niet-microfoon niet-phono "essentials" cable nog steeds op 80 pF core-core en richting het dubbele voor core-shield. >:) Als ze specificiek een low capacitance kabel hadden gemaakt dan hadden ze dit wel vermeld en het een microfoon of phono kabel genoemd ipv essentials, is mijn idee.

Maarre... had jij niet nog een goede mic kabel die je had gemeten met je LCR meter? Volgens mij wel. Naast de Ali-dropveter meting van dik boven de 200 pF, als ik het me goed herinner. :*)

[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 20-11-2025 18:04 ]

Cap schreef op donderdag 20 november 2025 @ 17:46:
...En dan lijkt het me weer heel onlogisch dat Cordial met cond.-cond. core-shield bedoelt. Maar dat weten we inderdaad niet zeker. Echter de SC Albedo NF-Phono cable is ook al 65 pF core-core, dus waarom zou de Cordial "essential cable" (geen mic of phono cable) dus geen 80 pF core-core zijn?
We weten helemaal niet of die cordial interlinks wel per kant 2 cores hebben. Het is een kant en klare rca interlink.
Maarre... had jij niet nog een goede mic kabel die je had gemeten met je LCR meter? Volgens mij wel. Naast de Ali-dropveter meting van dik boven de 200 pF, als ik het me goed herinner. :*)
Ja maar die mic kabel heb ik in de jaren 90 gekocht en is al lang niet meer verkrijgbaar lijkt me.
Het was een kabel van monacor (IMG stage line), maar wel eentje met lage capaciteit. Er staat geen typenummer op.
Ik heb nog even gekeken in de enige catalogus die ik nog van hun heb (2007) en het is waarschijnlijk MLC-102SW €75,89 ex btw voor een 50m rol inkoopsprijs (importeursprijs destijds). Ik had een drive in show in de jaren 90 dus had ook dat soort lengtes nodig.
Spec was 80pF/m geen indicatie of dit core-core is of core-shield.
Hij meet als volgt (1,5m stuk met rca connectoren eraan) 1kHz:
core-core 65pF (trek daar ongeveer 10pF af voor de connectoren en het snoer aan de lcr meter, dus 55pf/1,5=36pF/m core-core
core1-shield 115pF (105pf zonder connectoren/meetsnoer)=70pF/m
core2-shield 104pF (-10pF=94pF)=62pF/m
Die aftrekwaardes zijn natuurlijk natte vingerwerk. de kabel die ik hier meet is namelijk wat vreemd 1 core zit aan - rca, 1 core zit aan + rca en de shields zijn de aardekabel. Dus bij de cores zit de connector op een andere manier.
Maar goed, dus ruim onder de (geadverteerde) 80pF/m
Als ik op 10kHz meet (wat ik prefereer) dan zijn de waardes iets lager (ca 5pF per 1,5m) wat normaal is, Maar ik heb ook wel eens een rca kabel gehad (Ugreen op alie) waarbij het verschil tussen 1khz en 10khz meer dan 30pF was op ca een meter geloof ik.
Die MLC-102 kabel is niet meer verkrijgbaar. MLC-122, MLC-112, MC-102 nog wel. Maar die hebben mindere specs en waren ook goedkoper destijds

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 20-11-2025 18:29 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Ik heb hier ook een 50cm stukje VdH 102mkIII liggen en die meet 39pF (1khz) dus ca. 80pF/m
Zitten ook pluggen aan dus sec de kabel wellicht 70pF/m

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 20-11-2025 18:32 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:46

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben benieuwd of je in een (blinde) test verschil gaat horen als je een plaat afspeelt met of zonder zo'n hockeypuck. Zelfde geldt voor de genoemde kabels.
Misschien past dit beter in het Zilveren Kabels topic...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Nyarlathotep schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:36:
Zelfde geldt voor de genoemde kabels.
Met kabels heb ik hier wel eens een blind testje gedaan met als mededeling dat het verschil subtiel zou kunnen zijn. Dat was wel met een groot verschil (300pF oid) dus een kwaliteitskabel en een goedkope chinese dropveter van 1,8m, maar dat werd er gelijk uitgepikt met de opmerking dat het verschil helemaal niet zo subtiel was.
Dat testje heb ik ook in het zilveren kabels topic later een keer geplaatst, en daar werd het verschil tussen beide kabels niet gehoord door enkele critici. Dus de oortjes zijn niet hetzelfde in alle topics ;)
Dat laatste moet je dus ook niet vergeten: er zijn mensen die blind ontzettend goed kunnen luisteren en er zijn mensen die blind gewoon domweg vrijwel doof zijn :P
Dus of een verschil hoorbaar is of niet hangt net zoveel af van wat je probeert aan te tonen als van aan wie je het vraagt :+
Maar dat grote verschillen in capaciteit (100-300pF) hoorbaar zijn is al heel lang bekend. Grosso modo kan het 2-4dB bij ca. 10kHz schelen, dus aanzienlijk. Metingen wijzen dit ook gewoon uit.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_petit op 20-11-2025 18:52 ]

Nyarlathotep schreef op donderdag 20 november 2025 @ 18:36:
Ik ben benieuwd of je in een (blinde) test verschil gaat horen als je een plaat afspeelt met of zonder zo'n hockeypuck. Zelfde geldt voor de genoemde kabels.
Ben het hier wel mee eens hoor, ook wat betreft de kabels, zolang die binnen een redelijk nauwe bandbreedte passen qua capaciteit. Maar bijvoorbeeld die 50 pF en 300 pF dat vind ik geen subtiel verschil. Ook kan bijvoorbeeld 4 meter 30 pF/m kabel en 4 meter 90 pF/m toch wel een aardig verschil gaan maken. Niet dat ik 4 meter phono kabel überhaupt wil aanraden. Maar er zijn mensen die dat als een vereiste zien voor hun setup.
Inderdaad als je een interlink hebt van 80pF of eentje van 140pf dat hoeft geen hoorbaar verschil te geven en al helemaal geen hinderlijk hoorbaar verschil.
Maar de test die ik gaf was daadwerkelijk een (vrij lange, 1,8m) goedkope interlink (chinese dropveter) en een goede interlink, dus letterlijk een praktijkvoorbeeld waar het verschil heel duidelijk was. (die geluidssamples staan nog wel ergens in dit of het vorige topic denk ik)

Ik probeer ook al mijn testen en experimenten te betrekken op praktijkvoorbeelden en het hoorbare en daar een soort van vuistregels voor te verzinnen.
En daarin is datgene wat wèl en niet hoorbaar het belangrijkste (en soms ook het moeilijkste).
Verschillen meten is leuk en aardig (ASR staat er helemaal bol van), maar als je geen reflectie houdt op waar het hoorbare ligt heeft het inderdaad niet heel veel nut.

Maar dat goedkope dunne kabels 250pF/meter als parasitaire capaciteit hebben komt best vaak voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ou4y7WSmYNMqVOy6TksuBGD2q8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/fQhmW1fJpJYNPkWUQa88qtpQ.jpg?f=user_large

Ik bekijk het dan ook vanuit het gehele plaatje:
Met een element wat gevoelig is voor lage loading (vrijwel elke ML stylus waar een body aan zit met gelamineerde cores), en als je dan een niet al te beste interlink hebt, en een phonopre waarbij je de loading niet zo heel laag kan zetten (er zijn er zat met 150pF loading, wat in de praktijk op ca 175pF uitkomt met paracitaire capaciteit van connectors, printbaantjes etc), dan kom je al snel ruim boven de 300pF aan totale loading, en dat verschil hoor je dus met een systeem wat hele lage loading heeft (rond de 100pF).
Veel oudere versterkers hebben vaak zelfs boven de 200pF loading.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 20-11-2025 21:50 ]

• Sand1957
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12 08:40
Duclaasie schreef op maandag 17 november 2025 @ 21:08:
[...]

Klopt, de MP-200 is ook mooi. Daar heb ik ook nog mee gespeeld tot tevredenheid op dat moment. Er is alleen altijd mooier…
Ik bezit beide elementen. De MP200 heb ik opgewaardeerd met de naald van de MP-500, de MP110 met de naald van de MP200. Deze Nagaoka's klinken bijzonder muzikaal.
Dat de tonale balans op orde is en er veel dynamiek in de muziek zit (lees: geen vlakke sound)...

En daar zijn die Nagaoka mp-xxx elementen bijzonder goed in...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-12 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o4nRmq48fdYMHhPRyOHQImjrla4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8xW63iV1VUUDOb5PFzZe1ov.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe dubbelaar binnen. Heel blij mee :)
Alleen nog niet op de speler kunnen leggen helaas, beetje tijdgebrek :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:31

momania

iPhone 30! Bam!

Weer eens wat CC punten omgewisseld voor tegoedbonnen van de platenboer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ru7rhR7MlFZRosWS_-Wos5y8JQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F31oMiDoDkLMiFc65SNvudxG.webp?f=fotoalbum_large
Deze maar besteld.
Ben benieuwd 😎

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-12 22:57

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

momania schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 23:29:
Weer eens wat CC punten omgewisseld voor tegoedbonnen van de platenboer.

[Afbeelding]
Deze maar besteld.
Ben benieuwd 😎
Best een koopje:p gezien de uitgave.

Komende week maar eens de Rick Roll Zoetropic oppikken bij Riddim.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09
De naald vervangen van de Dual 505-2 voor een originele DN165E naald. De naald leek op het oog wat scheef te staan, maar dat is volgens de leverancier normaal (wat het ook is). Er is nu veel meer detail in het hoog en de bas is veel sterker. Het advies is om de naald dus tijdig te vervangen. Allicht soms een heel klein beetje vervorming hoorbaar, maar allicht word dat nog wel beter met het inspelen van de naald. Het is natuurlijk ook geen dure combinatie al met al.

Er was eventueel wel wat budget voor een upgrade maar dat is nog lastig met die lichte arm van de Dual. Dit is wel een goede combinatie zo. Al was een Grado red wel een optie (geweest) maar die is eigenlijk niet wat te zwaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gmqcJQoMYaopfILyoN7PEvs_6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAsyWtE1HZMpKn1lC6GC3xqq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFt6fiNdmmbxCgVigkFin_UdWkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Db6DV2LBkOXuwNNo5YfJ9MDC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey8aqozlFcWMltXSEaEY7t6E3jA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vwb1vAIx6jWC0EXM78ELsyUm.jpg?f=fotoalbum_large

Ook wat goede platen bij de kringloop kunnen kopen, voor de verandering, meestal is het het ergste meuk uit de jaren 70, alle 13 goed en dat spul.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGSl5UGPIS_8jBN7OaFcZn_06Ak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZECJbpA2SqpCNr18PGEgWoQ0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-11-2025 17:32 ]

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:51
Scheefstand is absoluut niet normaal en wenselijk, laat je dus niets wijsmaken! Vervorming hoort ook niet bij een nieuwe naald, dus ik zou mij afvragen of ze je niet enorm bij de neus hebben genomen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:57

franssie

Save the albatross

Alleen de naald of hele cartridge vervangen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
De kringloop leverde twee aardige vondsten op. Een Lenco L76, heeft wat liefde nodig en een nieuwe headshell (inmiddels besteld, duurder dan de speler, grr).

En een Sony T15, niks bijzonders maar met mijn favoriete Sony headshell. Speelt perfect trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNzSng8AwVuI3XPRWOAX_3BGgpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZFS5lfgFmZ3874XqkODXd7x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOOkfh7FbvF0DQT5uTPpOALTEho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxUrreDUpFuKBFWTg2xLHUpR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tXOcC7BFbI0wEaWSSAzBJ8uURU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNdXyBddSk7wIEV6SRiEWHp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8sJ_akvZ-0WGxt6yvYLkJIPMu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qj7vsY8jddk6JQGWC9cHv1a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3AJP0pNLUQ7h0PUIQnfovY0WpQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/akrrBbG9R0dTDiBuQDSzpjf2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SB1zJWcxbUGQoayq7WecGgqDpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxmaGAUTLbipqYnz7zrrZ99U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8Do3Hz6sfqfFozfcY8B5NekTy0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X51lyt12sFCXUgJnlWHlM3Pt.jpg?f=fotoalbum_large

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09
@Duclaasie Bedankt voor je reactie. De naald komt van een goede Leverancier. De reactie was: "Dat is bij deze kleine Ortofon naalden altijd de kunststof buitenkant die soms niet helemaal 100% recht zit, de tube van de naald gaat strak het element in dus die zit automatisch helemaal recht."

@franssie Alleen de naald, het element is orgineel.

[ Voor 53% gewijzigd door Roderiktweaker op 27-11-2025 19:59 ]

nineball schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:02:
De kringloop leverde twee aardige vondsten op. Een Lenco L76,
Eentje uit de tijd dat ze nog in Zwitserland gemaakt werden :)
"Made in Switzerland".
Later stond er "Lenco of Switzerland" op (en werden denk ik in Italië gemaakt).

• nineball
mr_petit schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:33:
[...]

Eentje uit de tijd dat ze nog in Zwitserland gemaakt werden :)
"Made in Switzerland".
Later stond er "Lenco of Switzerland" op (en werden denk ik in Italië gemaakt).
Klopt, Italie. Er zijn hele websites volgeschreven over de diverse uitvoeringen en herkomsten. Lenco heeft een mooie fanbase. Alles is te reviseren, restaureren, moderniseren. Je kan helemaal los gaan.
nineball schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:36:
[...]
Lenco heeft een mooie fanbase.
Niet zo'n mooie fanbase voor de Telefunken fanatici, want die Lenco gasten roven allemaal die Ortofon as-212 toonarmen van de telefunken tafels :D

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:51
Een gemodificeerde L75 in een mooie zware plint kan echt beestachtig mooi spelen. Daar speel je menig high end speler mee naar huis, voor een fractie van de prijs.
Ja, Lenco had een zeer goede tussenwiel oplossing die nog lang is door gebruikt toen anderen al waren over gestapt op snaar en direct drive aangedreven spelers...

Bij kringloopwinkel Twedde Kans in Meterik staat ook een Lenco te koekeloeren, absoluut een Zwitsers precisie uurwerk als ik hem mag vergelijken met een klok...

Maar die heeft een witte sokkel en iets zegt mij dat dit fabriek af niet zo geleverd is geweest... Maar verder wel een mooi ding als hij eenmaal op orde is...

www.discogs.com/collection?user=rcor

• nineball
De nieuwe aftermarket headshell ziet er best ok uit, behoudt de lompe uitstraling maar veel en veel makkelijker te installeren dan het originele blikje.

Volgens mijn bandrecorder service mannetje gebruikte hij vroeger Lenco’s in hun dorpshuis om te dj-en. En ‘s middags werden ze gebruikt voor een cursus pottenbakken, op 78 toeren. Mooie anekdote met enig broodje aap gehalte.

Hij komt uit de omroepwereld dus erg bekend met de EMT’s en Garrards die toen werden gebruikt. Hij vond het wel grappig om te horen dat er zo’n enorme cultus is ontstaan rondom wat vroeger gewoon een werkpaard was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8cvb7oBwrQgn058y_SLiqGA2LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b7ocm0nYptlsnnizIX9fYuSn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iriLXQXJ83bjDC9nIA6aA9LygxE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MnRki2ItXbiXBsnQFbJtSCrm.jpg?f=fotoalbum_large
Ja zo denken er meer over van vroeger, een simpel werkpaard waarvan ze de hedendaagse cultus niet begrijpen. Lenco's en ook Technics SL-1x00 anders dan de 1200 werden inderdaad veel gebruikt om te DJ-en. De interne vering werd vast gezet. Scratchen deed men nog niet dus het moest gewoon snel starten en stabiel zijn. Die headshell is inderdaad LOMP! :D

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 30-11-2025 08:20 ]

Cap schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:18:
Die headshell is inderdaad LOMP! :D
Wel genoeg ruimte in de slots om elke denkbare uitlijning op elk denkbaar element te realiseren :+

Al zou je bij sommige elementen wel eens extreem lange schroeven nodig kunnen hebben omdat die spacer er tussen zit (wat vroeger de carrier was die weer in de headshell ging)

Bijvoorbeeld die orsonic skate o meters die ik heb; daar moeten enorm lange schroeven in omdat de gehele dikte wordt opgenomen door die skate o meters... AT-33ptg etc zal wel vergelijkbaar zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door mr_petit op 30-11-2025 08:59 ]

• nineball
mr_petit schreef op zondag 30 november 2025 @ 08:54:
[...]

Wel genoeg ruimte in de slots om elke denkbare uitlijning op elk denkbaar element te realiseren :+

Al zou je bij sommige elementen wel eens extreem lange schroeven nodig kunnen hebben omdat die spacer er tussen zit (wat vroeger de carrier was die weer in de headshell ging)

Bijvoorbeeld die orsonic skate o meters die ik heb; daar moeten enorm lange schroeven in omdat de gehele dikte wordt opgenomen door die skate o meters... AT-33ptg etc zal wel vergelijkbaar zijn.
Ik heb er nu een behoorlijk hoog element ingezet en zonder spacers staat de arm mooi horizontaal.
Spacers worden trouwens in een aantal maten meegeleverd bij deze headshell.
Nu hij netjes speelt zij de volgende klussen de topplate poetsen, het houtwerk verzorgen en de kap polijsten.

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:25
nineball schreef op donderdag 27 november 2025 @ 19:36:
[...]

Klopt, Italie. Er zijn hele websites volgeschreven over de diverse uitvoeringen en herkomsten. Lenco heeft een mooie fanbase. Alles is te reviseren, restaureren, moderniseren. Je kan helemaal los gaan.
Na eens goed te hebben rondgeneusd op lencoheaven en https://audio-creative.nl...ar-high-end-platenspeler/ kom ik sterk in de verleiding om ook een Lenco L75, 76… op de kop te tikken en los te gaan. Best benieuwd naar de idler wheel ervaring waar ik voorheen niet erg enthousiast over was. Toch maar eerst mijn energie steken in de revisie van een fraaie Micro Seiki DD40 die nog op mij wacht.

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-12 22:07
Zaterdag ben ik naar een grote snuffelmarkt geweest. Behalve een paar stripboeken en wat patches heb ik ook twee LP's op de kop getikt. Het aanbod was netjes, de prijzen over het algemeen redelijk. Het viel mij op dat er ook bij handelaren die echt behoorlijk aan de prijs waren, ook hele stapels LP's werden gekocht. Het zal op een platenbeurs niet anders zijn, schat ik zomaar in :P . Maar goed, Dit zijn mijn aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5hgESedFGFdXpgSX1XxILeurPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EklLMEFg5bNLWkPYOnR54mm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben helemaal niet bekend met Jazz, maar de naam Thelonious Monk ken ik zelfs (z'n naam hè, niet z'n muziek 8) ) . Dat leek me wel een veilige keus om weer eens een grote teen in de wereld van de Jazz te steken. En het klinkt lekker. Met name de stukken waarin het niet als vanzelfsprekend voortkabbelt, vind ik prettig om naar te luisteren. Of het 'mijn' muziek wordt, weet ik niet. Misschien is het gat tussen Monk aan de ene kant en Kreator aan de andere kant, wel heel groot.

Deze jongen gaat nu in ieder geval verder met Kreator. Wat daarna komt, zie ik dan wel weer.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTlfBlqJYaQRgH13ED9t7A0AllM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Vl5mq8ZYsPZMadfz2xjjCiw.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd geleden dat ik hier iets heb gepost maar wel altijd dit topic gevolgd, vandaag kreeg ik de dubbel lp binnen van Simply Red - Recollections. De grootste hits opnieuw ingezongen en her en der wat aan de arrangementen gesleuteld. Deze uitgave is gelimiteerd tot 500st en in mooi wit uitgevoerd. Ik ben er erg blij mee!
Pagina: 1 ... 74 75 Laatste