Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13

kraats

Ik rol

@JBL-freak bedoel je gewoon het gratis singletje met dubbele A kant met Direct die je er bij kreeg? Die heb ik nog wel voor je. Stuur me maar een berichtje dan kunnen we wel ff kijken hoe hij jouw kant op komt

Zeer vriendelijk van je, maar Vraag en Aanbod (en het reageren daarop) hoort in een ander deel Tweakers.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 16-04-2025 15:26 ]

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 21:14

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

JBL-freak schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:31:
M’n zoon is gisteren om 6 uur van huis vertrokken om op tijd te zijn voor de RSD in Rotterdam. Hij is leuk geslaagd en heeft ook eea mee kunnen nemen voor m’n dochter, die helaas moest werken en geen vrij kon krijgen.
Ja papa heeft ze beiden flink besmet met het vinyl virus :-D

Maar wat m niet gelukt is is dat singeltje van Pommelien. Mijn dochter verzamelt vinyl van haar en zou dat singeltje graag toevoegen aan de verzameling. Iemand hier die er afstand van zou willen doen?
'helaas' staat Marktplaats er vol mee en op discogs gaat de wicked al voor 300+, efteling voor 100+ en Ademnood doet het ook al overpriced 'goed' :+

Strikt genomen is dit geen V&A ;) ga op MP kijken en betaal vooral niet teveel onder het RSD FOMO Virus gevoel.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBL-freak
  • Registratie: Juni 2024
kraats schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:39:
@JBL-freak bedoel je gewoon het gratis singletje met dubbele A kant met Direct die je er bij kreeg? Die heb ik nog wel voor je. Stuur me maar een berichtje dan kunnen we wel ff kijken hoe hij jouw kant op komt
Ja die bedoel ik idd. Berichtje onderweg!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JBL-freak
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvX_Ry0nC7_F_sqkl-D5Fm8hqFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IgzKZ9vQWBEQKs4mb5KeEdQf.jpg?f=fotoalbum_large
Muziek gekke dochter (op deze foto zit m’n dochter een nieuw album te streamen… draaitafels staan werkeloos)

[ Voor 6% gewijzigd door JBL-freak op 13-04-2025 14:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:27

Toshirou

Vinyl Surfer

Gisteren stond ik in de rij bij Kroese in Arnhem. Erg gezellig weer net als de voorgaande jaren. Wat praten over de nieuwe RSD releases en andere albums, altijd leuk. Dit jaar is net als voorgaande jaren weer erg geslaagd al heb ik dit jaar alleen het album Blue Note Alts'n Outs gehaald. Al had ik meer gehaald als ik niet naar de Mega cd en platenbeurs was geweest. Maar goed, je kan het geld maar één keer uitgeven ;)

Al ben ik daar eigenlijk nog beter geslaagd gezien ik daar erg veel albums van mijn Discogs wantlist heb kunnen afhalen. Dus ik kan zeker niet klagen.

En zoals gezegd, de foto's van de nieuwe aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SUqU4x_MnuXDT1g5CeCif_3Cbvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dlaY6FzMB8OPu896wDhoF4Q1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTrGBzZ_59WW5nWt9gxHYphmTdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rh2mUJ6MXoNuMt2FCPBuCCT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXuZdMtQPKgfOOTv155l3lPi3tU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cUuBiEBlty27SZfWG9p1E4qn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Toshirou op 13-04-2025 20:00 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:02

D_V

Zaterdag even naar Sounds hier in Venlo geweest, ik kon er pas om 12 uur heen en o.m.g. wat een slagveld, hahaha. Alles waar ik enigszins interesse in had was uiteraard al lang en breed verdwenen, of heb ik in de drukte niet kunnen vinden. Echt niet normaal. Al was ik wel verbaasd om nog een hele stapel Queen te zien liggen.

Dan maar door naar Venray, gelukkig een stuk rustiger daar. De albums van Pale Saints en A-ha gekocht, waren ook daar de laatste exemplaren, 40 euro voor een dubbelaar viel me dan nog mee, meeste dubbel-lp's die ik bij Sounds zag liggen waren allemaal 55 euro. Daarna nog even bij de tweedehands shop "Mien eige Kraom" (of hoe je dat ook schrijft) gekeken en daar nog een tweedehands Icicle Works, Common Linnets en Doves gescoord.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/67fbf9f05b060/67fbf9f053879-001.jpg

Ik wilde eigenlijk vandaag nog naar Den Bosch, maar dat is er niet meer van gekomen, was waarschijnlijk ook een kansloze missie geworden weer...

:D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011

D_V

rcor schreef op zondag 13 april 2025 @ 00:30:

- Dune - Hand In Hand: in de jaren '90 had ik een aantal favoriete artiesten in de happy hardcore/ happy rave scene... Dune was daar er één van, specifiek dit nummer is mijn grootste favoriet van Dune en toen ik 'm zag liggen vandaag op de beurs in Den Bosch moest hij mee! Geen spijt van gehad...
Ik hoop nog een keer de lp tegen te komen (Expedicion) maar dat gaat 'm niet worden denk ik. Heb 'm wel, maar alleen disc 2. :')

Er staat er weliswaar eentje op discogs maar 400 euro is me net ietsje teveel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

""Toen Billy Eilish het nieuwe album uitbracht, wilden heel veel kids dat hebben. Heel veel platenzaken hebben meegemaakt, dat is geen verzonnen verhaal, dat kinderen terugkwamen en zeiden: ik mis de helft. Toen moesten de mensen in de platenzaak uitleggen: lieverd, je moet hem omdraaien."" _O- _O-

[ https://wnl.tv/2025/04/11...e-day-viert-de-platenzaak ]

had bijna verwacht dat de smartfoon de muziek er niet van kon afspelen de reden zou zijn :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Of het verhaal van dat album waar Taylor Swift haar album op 45rpm uitbracht en meisjes ook teruggingen met de klacht " Taylor klinkt als een man" 😅.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

momania schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:04:
[Afbeelding]

Originele issue (in zeer goede staat) die ik een tijd geleden in Alkmaar op de kop heb getikt en de nieuwe issue.

Meesterwerk. Ben benieuwd naar de verschillen.
Hier ook binnen, de oranje dan. Blijft echt een top album (al voel me nu wel heel oud want dit voelt niet als 35 jaar geleden :p)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ir1WmsY00xqQHuMA397ZsARZ16M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peJIyvqS7B1s2w7wseD0DyP9.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 18:17

..Christiaan..

..zwll..

Tomba schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:21:
[...]

Hier ook binnen, de oranje dan. Blijft echt een top album (al voel me nu wel heel oud want dit voelt niet als 35 jaar geleden :p)
[Afbeelding]
Nu hopen dat 'a New beginning' ooit op vinyl uitkomt.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:22
Tomba schreef op maandag 14 april 2025 @ 18:21:
[...]

[Afbeelding]
Ook bijna deze in het mandje gedaan, maar toen bedacht ik me...waarom? Ik heb een OG in NM in de kast staan en die klinkt écht geweldig. Zo bleef er mooi budget over om weer wat andere plaatjes te kopen die ik nog niet in de kast heb staan....

o.a.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nl4v2O1D3HeTuqdaVJTJbHVWZC0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oWtauOcYdRjoOGbXbjGk1nDW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWqrFSPu6WBkjyXbVE1UgRJl4sk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OYjGPuDusOpobsp8mCfWYBmI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7IGTLYLZDuhRXufduOjlPcYCuM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Nj5K82YiK9cE4QJZ7uNgcSyE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:31

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Laatste tijd wat door de verzameling aan het lopen en waar nodig binnen hoezen vervangen.

Tijdens het erdoorheen bladeren kom je ook tegen wat je al wist, maar niet meer welke... Onderandere promotionele persing(s).

Hoes heeft bruiksporen, maar vinyl zelf is zuivere van Metal Church uit 1985:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdMTL_PY3o2BZCCkmEJI1Es4Q9Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/09pTfHFwgloutRCngtAQboyY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Scl9d0Dd2l3mvowgTykuF7tiZjw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VdH94gJUm1afVdhUdum3kdww.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/08qeE-Brx-AoOLwp6WTdYroLMNU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9d21IyOblZB3TWsYkXRKNskP.jpg?f=user_large

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 14:31
JBL-freak schreef op zondag 13 april 2025 @ 14:53:
[Afbeelding]
Muziek gekke dochter (op deze foto zit m’n dochter een nieuw album te streamen… draaitafels staan werkeloos)
Beetje off-topic, maar hoe bevalt die Accuphase combi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima natuurlijk, anders stond ie er niet. :P

(Versterking is natuurlijk niet zo kritisch bij een beetje kwaliteit versterker.)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 15-04-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:30
Ik stond er van te kijken hoe snel ik de riem van m'n Thorens TD145 moest vervangen. Jaren geleden gekregen met de antieke riem, die nog best okay werkte alleen niet op 45 toeren.

In 2022 vervangen met een "original Thakker belt" aldus de reputabele verkoper. Maar die heb ik dus deze week alweer mogen vervangen, na nog geen drie jaar, omdat ie weer niet goed naar 45RPM wilde wisselen. En inderdaad: de riem was een stuk losser dan de nieuwe.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:08
Thakker is niet origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBL-freak
greentea schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 16:35:
[...]

Beetje off-topic, maar hoe bevalt die Accuphase combi?
Erg goed. Ik liep er toevallig tegenaan want ik wilde eigenlijk ooit de Nakamichi CA7 PA7 combi. Maar ja dit kwam voorbij en ze zijn blijven hangen.

Alhoewel de voorversterker er nu voor de sier staat, ik gebruik de Ekler Warm2 Rotary mixer als voorversterker.

In opslag staat nog de bijpassende Accuphase tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liegebeest schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 18:43:
Ik stond er van te kijken hoe snel ik de riem van m'n Thorens TD145 moest vervangen. Jaren geleden gekregen met de antieke riem, die nog best okay werkte alleen niet op 45 toeren.

In 2022 vervangen met een "original Thakker belt" aldus de reputabele verkoper. Maar die heb ik dus deze week alweer mogen vervangen, na nog geen drie jaar, omdat ie weer niet goed naar 45RPM wilde wisselen. En inderdaad: de riem was een stuk losser dan de nieuwe.
Ik heb in het verleden ook altijd originele Thorens snaren gebruikt op mijn TD-318MKI... Elk jaar was ik weer toe aan een nieuwe snaar omdat de oude uitgerekt was...

Daarna op een gegeven moment de overstap gemaakt naar een Thakker snaar en die hield het veel langer vol dan de Thorens snaar... Dus toen ik na zeker 5 a 6 jaar 'm moest vervangen heb ik er direct een nieuwe Thakker snaar voor bestelt... ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Mijn citaat was niet bedoeld om te impliceren dat Thorens origineel Thakker belts gebruikte, maar dat ik via de shop een "original Thakker belt" kocht. Ik heb geen idee of Thakker goed of bagger is, maar het leek op basis van een beetje snuffelen in elk geval geen bagger.

Maak ik de opmerking over het vervangen van de riem naar m'n pa, die dezelfde Thorens al sinds de jaren zeventig heeft, zegt ie: "vervangen? Ik heb nog nooit m'n riem vervangen." Maar naar eigen zeggen draait hij dan ook nooit iets op 45RPM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Met mijn Thorens TD-160 heb ik precies hetzelfde. De Thakker snaar is nooit een probleem op 33rpm maar 45rpm... Niet aan beginnen. Met de originele snaar, gekocht bij Hifi Klubben of Hobo Hifi (een van die twee, jaren geleden) had ik geen probleem met 45 rpm. Al luister ik hier echt heel zelden op.

Dus Thakker snaren zijn zeker niet slecht... Alleen bij 33rpm. Wat gelijk een disclaimer kan zijn bij aankoop 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liegebeest schreef op woensdag 16 april 2025 @ 07:21:
[...]

Mijn citaat was niet bedoeld om te impliceren dat Thorens origineel Thakker belts gebruikte, maar dat ik via de shop een "original Thakker belt" kocht. Ik heb geen idee of Thakker goed of bagger is, maar het leek op basis van een beetje snuffelen in elk geval geen bagger.
Eens. Een Thakker belt is inderdaad "original Thakker" dus daar is geen woord Spaans aan. Het is alleen de vraag of een échte 'Thakker belt' kwalitatief een aanbeveling is. :P

Verder: als je nooit 45 rpm draait merk je het inderdaad veel minder snel. Maar nog steeds is de snaar meer uitgerekt en veranderen de eigenschappen van de snaar dus, en dus wellicht het toerental of de gelijkloop. Een tweede is of je daar wat van merkt. Nou lopen dit soort Thorens platenspelers sowieso al niet bepaald precies op toeren (i.e. exact 33 1/3 rpm en 45 rpm), dus wat dat betreft maakt het misschien niet zoveel uit. ;)

Ik houd het bij de stelregel: als je ook maar met enige regelmaat wisselt tussen 33 en 45 toeren LP's dan neem je geen Thorens. Dat bespaart je een hoop ergernis en geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Mogen we daar over van mening verschillen? Juist met de originele Thorens snaren heb ik de beste ervaring. Overigens kan het best wel de moeite waard zijn om de Azimuth van de motor te controleren en eventueel afstellen. Daarnaast pulley en subplateau goed ontvetten zodat de riem grip heeft.

Wat met een Thorens onpraktisch is, maar bij platenspelers waar de snaar om het plateau gaat goed werkt, is de snaar van de pulley pakken als je klaar bent met draaien. Dit scheelt in rek en “indeuken” van de riem ter hoogte van de pulley bij langdurig stilstaan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:20
Ook maar even de bijbehorende case gekocht voor de Sound Burger zodat ie wat makkelijker mee te slepen is. Hij was er ook in beige maar ik wacht zelf wel tot deze verkleurd raakt :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ov3h4S8wgQ2O_a8Cd-Ho2hlvG3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OjcxUoo9ECB6yNXrE5OeXw8x.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had nog even gekeken naar (goedkopere) alternatieven, maar deze heeft als voordeel dat je hem in de case kan laten tijdens het afspelen wat ik zelf wel erg praktisch vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eLE0db34GYHIfwtGZMhTC2cpWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQkuMhx33Hv0yWPlXBmwdJoF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duclaasie schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:54:
Mogen we daar over van mening verschillen? Juist met de originele Thorens snaren heb ik de beste ervaring.
Zeker! Weet overigens niet precies over wat, met de stelling dat de Thorens snaren het beste zijn ben ik het in ieder geval eens. :)

Misschien val je nog steeds over "original Thakker". De grap is dat die snaren origineel van Thakker zijn (en inderdaad niet origineel Thorens), dus die uitspraak klopt als een bus. Daarom zeg ik, geen woord Spaans aan. Ze willen er uiteraard iets meer mee suggereren, a) dat Thakker snaren een begrip zijn (échte Thakker kwaliteit!), en b) natuurlijk stiekem ook de slecht lezenden ervan overtuigen dat ze een "originele snaar" kopen, in dit geval een originele (...) snaar voor hun Thorens.

Maar dat staat er niet, er staat natuurlijk niet voor niets Thakker tussen het woordje origineel en snaar. Een échte Thakker snaar dus. Je hebt er alleen zo weinig aan. Zo heb ik bijvoorbeeld hier "original Action" theedoeken, maar ik weet nou niet direct of dit een aanbeveling is. :P
Overigens kan het best wel de moeite waard zijn om de Azimuth van de motor te controleren en eventueel afstellen. Daarnaast pulley en subplateau goed ontvetten zodat de riem grip heeft.
Klopt, maar het blijft op (te korte) termijn geëtter met Thakker snaren of equivalenten.
Wat met een Thorens onpraktisch is, maar bij platenspelers waar de snaar om het plateau gaat goed werkt, is de snaar van de pulley pakken als je klaar bent met draaien. Dit scheelt in rek en “indeuken” van de riem ter hoogte van de pulley bij langdurig stilstaan.
Absoluut. Maar ik vind dat inderdaad enorm onhandig, of het nou een Thorens is of iets anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 16-04-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Cap schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:40:
[...]

Ik houd het bij de stelregel: als je ook maar met enige regelmaat wisselt tussen 33 en 45 toeren LP's dan neem je geen Thorens. Dat bespaart je een hoop ergernis en geld. :)
Dit las ik als geen Thorens snaar, maar je bedoelt denk ik de complete draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duclaasie schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:54:
[...]

Dit las ik als geen Thorens snaar, maar je bedoelt denk ik de complete draaitafel.
Aha, ja correct! Ik vind dat echt geen handige draaitafel voor als je veel wisselt van toerental. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 16-04-2025 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Dat vooral. Het feit dat ze dit bij Thorens niet in een later model hebben kunnen of willen corrigeren vind ik het meest opmerkelijke. Gezien juist toen veel werd gewisseld tussen singletjes op 45rpm en albums op 33rpm. Zeker meer dan nu.

Mijn ideale Thorens platenspeler zou een TD-160 met ingebouwde speedbox zijn. Echter heb ik dit zo ongeveer kunnen vinden in de Pro-Ject The Classic EVO. Een speler met eenzelfde soort gelijke opbouw maar met ingebouwde speedbox en een goede arm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:03
Heeft iemand ervaring met de Tonar Classic Brush? Zo ja, hoe bevalt deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn5e04Kf-M9EsdtDpiXyabOGdjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gErbdH8Rn8x7lLmRHCxMlrSN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 08:35
Ik ben langzaam mijn setup aan het verbeteren. Een paar maanden geleden kocht ik al de Audio-Technica AT-LP120XUSB. Deze sloot ik aan op mijn Sonos speakers (Arc, sub en surrounds) middels een Sonos Port. Klonk allemaal prima, dacht ik…
Tot ik er gisteren een pre-amp tussen zette om ook de mogelijkheid te hebben om een koptelefoon aan te sluiten. Wat een wereld van verschil!!! Ineens is het geluid veel helderder, warmer, het klinkt gewoon STUKKEN beter. Ik kocht de Douk Audio T14-EQ Mini hier voor een € 45,-.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AMyZwsoG4szArV9k7Cu0W7T8bk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4suyFnMdoDtELhvbxeM5TF5N.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c8fvIyoejX75lr5yif6rNawzNAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tzMwTO2tIUu1NiyrRfNwEEof.webp?f=fotoalbum_large

Door mijn Ugreen bluetooth ontvanger in de headjack te steken heb ik nu ook de optie om met Bose QC Ultra koptelefoon te luisteren. Ik kon niet blijer zijn met mijn setup nu!

En ja, Sweet Child O’Mine is mijn ultieme plaat om speakers en dergelijke te testen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_7BF455EJoa8WMY7FGXdKzVkmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPP8DekJ8HVNGx3xIxVlXgUr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AdmdIAJb-xVKKZRKCmbioaS3XO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTlUHS6WQOJkSx0zcfnrf1FJ.jpg?f=fotoalbum_large

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
D_V schreef op zondag 13 april 2025 @ 20:03:
Zaterdag even naar Sounds hier in Venlo geweest, ik kon er pas om 12 uur heen en o.m.g. wat een slagveld, hahaha. Alles waar ik enigszins interesse in had was uiteraard al lang en breed verdwenen, of heb ik in de drukte niet kunnen vinden. Echt niet normaal. Al was ik wel verbaasd om nog een hele stapel Queen te zien liggen.

Dan maar door naar Venray, gelukkig een stuk rustiger daar. De albums van Pale Saints en A-ha gekocht, waren ook daar de laatste exemplaren, 40 euro voor een dubbelaar viel me dan nog mee, meeste dubbel-lp's die ik bij Sounds zag liggen waren allemaal 55 euro. Daarna nog even bij de tweedehands shop "Mien eige Kraom" (of hoe je dat ook schrijft) gekeken en daar nog een tweedehands Icicle Works, Common Linnets en Doves gescoord.

[Afbeelding]

Ik wilde eigenlijk vandaag nog naar Den Bosch, maar dat is er niet meer van gekomen, was waarschijnlijk ook een kansloze missie geworden weer...

:D
Ik koop nagenoeg alles bij Maick van Riddim. Heerlijk winkeltje, goede service en vaak een stuk goedkoper dan andere zaken. Wij appen zo vaak via Insta dat hij inmiddels zelf al met voorstellen komt of ik een bepaalde plaat wil hebben… :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Serena op 17-04-2025 14:41 . Reden: Naam verkeerd gespeld ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@TNThomas Die Tonar Classic is een velours borstel. In tegenstelling tot carbon borstels is die niet anti-statisch. Velours heeft wel meer opnamecapaciteit van stof dan carbonborstels, met de grote maar dat je het velours dan wel steeds goed moet reinigen.

Voor dagelijkse reiniging (van in de basis goed gereinigde platen met wat los vers stof erop) vind ik een carbonborstel volstaan, je borstelt en mbv het plastic flapje in het midden van de houder wapper je dan het opgenomen stof eraf door hem een paar keer daarover heen en weer te bewegen. Klaar voor de volgende ronde.

Wil je toch velours dan zou ik altijd voor een combi gaan met carbon, omdat deze anti-statische eigenschappen heeft. Zoals dit type:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRc1t0MyBf6Z_bHrCK8lHm6RQB8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bqcQ7naz7HjajKE1JSHnc2J7.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 17-04-2025 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:46:
Tot ik er gisteren een pre-amp tussen zette om ook de mogelijkheid te hebben om een koptelefoon aan te sluiten. Wat een wereld van verschil!!! Ineens is het geluid veel helderder, warmer, het klinkt gewoon STUKKEN beter. Ik kocht de Douk Audio T14-EQ Mini hier voor een € 45,-.
Ik heb dat dingetje ook als flexibel compact versterkertje om snel wat tests mee te doen. Hij klinkt op zich best redelijk en heeft een MM en MC stand via dip-switches in de bodem en naast de line uitgang ook een headphones uitgang, wat voor mij praktisch is voor het testen van elementen. 2 dingen vind ik suboptimaal:

1. De (schakelende) voeding via USB is niet schoon, en geeft snel storing op het signaal. Het is jammer dat er geen klassieke concentrische -/+ aansluiting op zit voor het gebruik van een voeding met een klassieke transformator.

2. De volume potmeter kwaliteit is niet het-je-van-dat: bij een laag volume, zeg onder '9 uur', komt er behoorlijke onbalans is het signaal, zeg onder een kwart van de slag van de volumepot. Dit kan exemplarisch zijn, maar de kans op zo'n exemplaar is behoorlijk gezien de goedkope kwaliteit van de gebruikte potmeters. Bij een hoog volume, boven de '12 uur' neemt de vervorming sterk toe (dit is niet exemplarisch, dit zit gewoon in het ontwerp). Je moet dus echt niet verder dan de helft gaan. Dus de potmeter is eigenlijk alleen goed bruikbaar van de stand van 9 tot 12, wat een vrij beperkte range is.

Ik heb tegen brom intern de ground doorverbonden met de - van de signaaladers, dit was standaard niet het geval en gaf icm de USB voeding echt teveel brom.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 17-04-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:49:
[...]

Ik koop nagenoeg alles bij Mike van Riddim. Heerlijk winkeltje, goede service en vaak een stuk goedkoper dan andere zaken. Wij appen zo vaak via Insta dat hij inmiddels zelf al met voorstellen komt of ik een bepaalde plaat wil hebben… :*)
Dat heb ik ook altijd... Zaterdag zal ik wel weer bij Riddim te vinden zijn om te kijken welke LP's van Normaal uitgekomen zijn vandaag (als het goed is H.A.L.V.U. en Buugen Of Basten... Maar dat komt wel goed schat ik in...

Ps.: Neem ook eens kijkje bij H&C Hifi op de plataan straat, dat is de andere zaak van Hans... In beiden zaken zitten zijn zonen die de boel onder zijn toezicht draaiende houden (Mike bij de platen zaak en Kaj bij H&C Hifi)...

Beiden mogen het imperium gaan overnemen in de toekomst als ik het goed begrepen heb, maar dan zijn de bedrijven in de BV wel in goede handen... ;) Enfin, daar ook schappelijke prijzen en zowel nieuw als tweedehands genoeg te vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
rcor schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:27:
[...]
Ps.: Neem ook eens kijkje bij H&C Hifi op de plataan straat, dat is de andere zaak van Hans... In beiden zaken zitten zijn zonen die de boel onder zijn toezicht draaiende houden (Mike bij de platen zaak en Kaj bij H&C Hifi)...
Oeh, die kende ik niet! Binnenkort eens een blik binnen werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Cap schreef op donderdag 17 april 2025 @ 12:02:
[...]

Ik heb dat dingetje ook als flexibel compact versterkertje om snel wat tests mee te doen. Hij klinkt op zich best redelijk en heeft een MM en MC stand via dip-switches in de bodem en naast de line uitgang ook een headphones uitgang, wat voor mij praktisch is voor het testen van elementen. 2 dingen vind ik suboptimaal:

1. De (schakelende) voeding via USB is niet schoon, en geeft snel storing op het signaal. Het is jammer dat er geen klassieke concentrische -/+ aansluiting op zit voor het gebruik van een voeding met een klassieke transformator.

2. De volume potmeter kwaliteit is niet het-je-van-dat: bij een laag volume, zeg onder '9 uur', komt er behoorlijke onbalans is het signaal, zeg onder een kwart van de slag van de volumepot. Dit kan exemplarisch zijn, maar de kans op zo'n exemplaar is behoorlijk gezien de goedkope kwaliteit van de gebruikte potmeters. Bij een hoog volume, boven de '12 uur' neemt de vervorming sterk toe (dit is niet exemplarisch, dit zit gewoon in het ontwerp). Je moet dus echt niet verder dan de helft gaan. Dus de potmeter is eigenlijk alleen goed bruikbaar van de stand van 9 tot 12, wat een vrij beperkte range is.

Ik heb tegen brom intern de ground doorverbonden met de - van de signaaladers, dit was standaard niet het geval en gaf icm de USB voeding echt teveel brom.
Het is voor mij een beetje abracadabra wat je zegt. Dingetje ligt hier prima naast de Port, geen brom. Heb hem op een slimme schakelaar zitten, dus Siri zet de pre-amp voor mij aan. Ik hoef dus nooit aan de knopjes te komen. Ik ben meer dan tevreden, klinkt stukken beter dan rechtstreeks naar de Port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Serena schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:34:
[...]

Het is voor mij een beetje abracadabra wat je zegt. Dingetje ligt hier prima naast de Port, geen brom. Heb hem op een slimme schakelaar zitten, dus Siri zet de pre-amp voor mij aan. Ik hoef dus nooit aan de knopjes te komen. Ik ben meer dan tevreden, klinkt stukken beter dan rechtstreeks naar de Port.
Had of heb je de platenspeler op line out of phono out? Als je hem op phono out instelling aansluit op een lijn ingang dan gaat het sowieso nooit werken. Je mist dan namelijk versterking van het zwakke Phono signaal en RIAA correctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pavv
Duclaasie schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:19:
[...]

Had of heb je de platenspeler op line out of phono out? Als je hem op phono out instelling aansluit op een lijn ingang dan gaat het sowieso nooit werken. Je mist dan namelijk versterking van het zwakke Phono signaal en RIAA correctie.
Hij heeft volgens mij een AT-LP120XUSB en die heeft idd een schakelaar voor Phono of Line-out:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ksNASbpHLf45Hdp8w5dlIl_8Twk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7XdO6grNLuquTjmLPFuaZzl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat zij nu de in de platenspeler ingebouwde voorversterker uitgeschakeld heeft en in plaats daarvan de Douk pre gebruikt. Dat lijkt me het enige verschil. Die Sonos Port is volgens mij gewoon een soort schakelkastje met analoge en netwerk ingangen om je niet-Sonos spul op aan te sluiten, het lijkt me dat die in de oude situatie ook al gebruikt werd.

In ieder geval mooi dat de Douk beter klinkt dan de ingebouwde phono pre en dat ie bevalt. Ik vind het ook echt wel een leuk dingetje voor dat budget, ik geloof dat ik er niet meer dan 35 euro voor betaald heb en voor dat geld is het wat mij betreft prima: je kan schakelen tussen MM en MC en er zit zowel een line-out als een koptelefoonuitgang op. Als je die potmeter in 1 stand hebt staan dan is het probleem er wat dat betreft niet (zet hem alleen echt niet boven de '12 uur' stand, dat is echt doodzonde van je geluid want de ingebouwde opamp wordt dan gewoon overstuurd.)

Negeer mijn abracadabra maar wat dat betreft, dat waren meer wat persoonlijke kanttekeningen die ik wilde delen met het publiek. Elk apparaatje heeft nu eenmaal zijn voor- en nadelen en dat mag vermeld worden. Ik had ook geen hele hoge verwachtingen van zo'n Chinees Ali voorversterkertje maar het geluid valt me niet eens tegen. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 18-04-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:03
Cap schreef op donderdag 17 april 2025 @ 11:54:
@TNThomas Die Tonar Classic is een velours borstel. In tegenstelling tot carbon borstels is die niet anti-statisch. Velours heeft wel meer opnamecapaciteit van stof dan carbonborstels, met de grote maar dat je het velours dan wel steeds goed moet reinigen.

Voor dagelijkse reiniging (van in de basis goed gereinigde platen met wat los vers stof erop) vind ik een carbonborstel volstaan, je borstelt en mbv het plastic flapje in het midden van de houder wapper je dan het opgenomen stof eraf door hem een paar keer daarover heen en weer te bewegen. Klaar voor de volgende ronde.

Wil je toch velours dan zou ik altijd voor een combi gaan met carbon, omdat deze anti-statische eigenschappen heeft. Zoals dit type:

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip! Ik zie dat zowel Tonar als Thakker het type borstel maken die jij deelt. Weet iemand of er een verschil in kwaliteit is tussen die merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Duclaasie schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:19:
[...]

Heb je ergens het idee gekregen dat ik het niet werkend had???? |:( Vertel net hoe goed het allemaal klinkt…
Het werkt perfect. Uiteraard staat die op Phono…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Pavv schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:49:
[...]

Hij heeft volgens mij een AT-LP120XUSB en die heeft idd een schakelaar voor Phono of Line-out:
[Afbeelding]
ZIJ :( heeft het prima werkend hoor….

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TNThomas schreef op donderdag 17 april 2025 @ 23:03:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik zie dat zowel Tonar als Thakker het type borstel maken die jij deelt. Weet iemand of er een verschil in kwaliteit is tussen die merken?
Het komt denk ik allemaal op hetzelfde neer afgezien van het merklabeltje erop, het zou me niets verbazen als het allemaal uit dezelfde fabriek komt.

Ik zou gewoon die carbon-only variant nemen, die is het goedkoopste en is het minste werk om zelf weer schoon te maken. Betaal in ieder geval niet teveel, soms vragen ze er rustig 30 euro voor terwijl het ook voor de helft of minder kan, bijvoorbeeld.

https://www.walvisproduct...arbon-fiber-record-brush/

https://www.walvisproduct...iber-velvet-record-brush/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Serena schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 08:29:
[...]

Heb je ergens het idee gekregen dat ik het niet werkend had???? |:( Vertel net hoe goed het allemaal klinkt…
Het werkt perfect. Uiteraard staat die op Phono…
Rustig, rustig, het is allemaal goed bedoeld hoor. Je zou niet de eerste zijn die een phono signaal op een lijn ingang zet om er dan achter te komen dat het niet goed klinkt. Aannemen dat alles goed is aangesloten kun je dan niet op voorhand doen, zeker als iemand aangeeft dat het verschil zo groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Duclaasie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:45:
[...]

Rustig, rustig, het is allemaal goed bedoeld hoor. Je zou niet de eerste zijn die een phono signaal op een lijn ingang zet om er dan achter te komen dat het niet goed klinkt. Aannemen dat alles goed is aangesloten kun je dan niet op voorhand doen, zeker als iemand aangeeft dat het verschil zo groot is.
Ik snap het. Maar mensen lezen niet. Ik schrijf letterlijk ‘het klinkt gewoon STUKKEN beter’. Dat impliceert toch echt dat ik het werkend heb.

Het stoorde me sowieso al dat iedereen er klakkeloos vanuit gaat dat ik een man ben. Want vrouwen draaien geen vinyl?
Niemand kijkt naar een naam… Ik heb nog nooit een man gezien die Serena heet.

Tot zo ver mijn rant.
Vriendjes?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie
Serena schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:09:
[...]

Ik snap het. Maar mensen lezen niet. Ik schrijf letterlijk ‘het klinkt gewoon STUKKEN beter’. Dat impliceert toch echt dat ik het werkend heb.

Het stoorde me sowieso al dat iedereen er klakkeloos vanuit gaat dat ik een man ben. Want vrouwen draaien geen vinyl?
Niemand kijkt naar een naam… Ik heb nog nooit een man gezien die Serena heet.

Tot zo ver mijn rant.
Vriendjes?
Niet werken is iets anders dan geen geluid horen 😜. Stukken beter heb ik persoonlijk andere ideeën bij dan de stap van een ingebouwde phono naar een Chinees exemplaar van een paar tientjes. Dit is niet bedoeld als waardeoordeel, maar als het verschil als zo groot wordt beschreven, dan duidt dat mijn inziens potentieel op onderliggende problemen. Echt grote stappen vergen echt andere investeringen, als je dat überhaupt al wil. Uiteindelijk beleeft iedereen de hobby op zijn eigen manier en staat jouw plezier voorop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:11

sjaool

Every life should have 9 cats

Duclaasie schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 11:31:
[...]

Niet werken is iets anders dan geen geluid horen 😜. Stukken beter heb ik persoonlijk andere ideeën bij dan de stap van een ingebouwde phono naar een Chinees exemplaar van een paar tientjes. Dit is niet bedoeld als waardeoordeel, maar als het verschil als zo groot wordt beschreven, dan duidt dat mijn inziens potentieel op onderliggende problemen. Echt grote stappen vergen echt andere investeringen, als je dat überhaupt al wil. Uiteindelijk beleeft iedereen de hobby op zijn eigen manier en staat jouw plezier voorop
Ik denk dat die externe phono pre-amp uiteindelijk toch behoorlijk beter is dan de interne phono pre-amp van de Audio-Technica die door Hanpin in elkaar gezet wordt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
sjaool schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:33:
[...]

Ik denk dat die externe phono pre-amp uiteindelijk toch behoorlijk beter is dan de interne phono pre-amp van de Audio-Technica die door Hanpin in elkaar gezet wordt. ;)
Precies dat!!!
Blijkbaar was ik eerder niet duidelijk in mijn uitleg. De geluidskwaliteit is in mijn oren van goed naar prima gegaan…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
sjaool schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 14:33:
[...]

De interessante vraag is, waarom denk je dat eigenlijk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:04:
[...]

De interessante vraag is, waarom denk je dat eigenlijk? ;)
Ik kan niet voor anderen spreken, maar douk is één van die merken die tegenwoordig naam maakt onder de noemer "chi-fi". Het zou mij niks verbazen indien genoemde preamp inderdaad een hoorbare verbetering opleverde, al was het alleen al omdat dit merk wat meer vermogen in de producten pleegt in te bouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vermogen in een preamp / phono pre? :?

De naam Douk heb ik (zoals zovele namen) wel vaker gehoord op fora, dus die was me ook niet onbekend toen ik het dingetje kocht. Maar namedropping en Chi-Fi zegt me persoonlijk niets, dat laatste vind ik echt een tamelijk leeg begrip (net zoals hi-fi dat vroeger trouwens al heel snel werd).

Het is een pre-amp van een paar tientjes en gezien dat budget niets om je voor te schamen, maar geloof me, wat erin zit is echt niets bijzonders. Wat ze leuk hebben gedaan is de featureset samengesteld: phono-pre mét headphones uitgang én toonregeling, in een compacte behuizing.

Maar kwaliteit? Om maar een voorbeeld te noemen (naast de matige kwaliteit van de potmeters met kanaalonbalans onder de 9 uur stand): de achterkant van de behuizing, waar de connectoren en aarde connector op zit, is (net als de voorzijde) van plastic. Dat is om meerdere redenen niet heel geweldig. USB voeding heb ik al besproken, net als de aarding.

Oh ja, het volumeknopje draaide bij mij binnen de kortste keren door. Niet omdat de potmeter zelf door draaide, maar het knopje van ultradun plastic had niet voldoende grip op de potmeter ribbeltjes. Ik heb de lijmtube er dus bij moeten pakken om dat te fiksen.

Om nog even terug te komen op mijn vraag:

Waarom denk je eigenlijk dat de Douk pre van 3 of 4 tientjes behoorlijk veel beter is dan een Han-Pin inbouw phono pre?

Ik wil alvast wel wat gedachten plaatsen:

- Het zijn beide Chinese bedrijven die veel spul on-a-budget maken, dus wat dat betreft geen verschil. Dat eentje wat meer buzz op fora genereert omdat ze voor lage prijzen leuke kastjes maken met features waar geeks voor vallen (chi-fi), maakt wat mij betreft geen verschil.
- Een inbouw phono pre kost vrijwel niets aan behuizing / connectoren, bij een losse phono pre gaat een flink deel van die kosten daarin zitten. Helemaal bij eentje met extra's als headphones uitgang, toonregeling knoppen, cartridge selector dipswitches en een volumeknop.
- Een interne phono pre kost qua marketing / distributie nul, bij een externe zitten daar ook aardig wat kosten in.

Als je dus qua versterking precies hetzelfde in een interne als een externe phono pre stopt valt een externe phono pre factoren duurder uit. :)

Helemaal als je hem voorziet van allerlei extra's die verder niets met de kwaliteit van de versterking te maken hebben. Als je dan bedenkt dat die externe phono pre (Douk) 4 tientjes kost dan voel je wel aan, een interne phono pre van gelijke kwaliteit kan heel goedkoop gemaakt worden.

Dat wil nog niet zeggen dat de Han-pin phono pre daadwerkelijk even goed (?) is als de Douk hoor, maar geeft wel aan dat het in principe heel weinig hoeft te kosten om de kwaliteit te evenaren.

En dat was de reden van mijn vraag. :)

[ Voor 143% gewijzigd door Cap op 18-04-2025 23:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Fosi Audio box X5 is op zich een goedkope phonopre (~€110) die erg goed getest is:
https://www.audiosciencer...hono-preamp-review.59982/

THD en ruis zijn echt laag te noemen. Werkt op basis van OPA1612 geloof ik.

Enige nadeel is dat ingangscapaciteit niet te swichen is en standaard op 150pF staat.

Vergeleken met dat douk ding heb je natuurlijk geen ingebouwde koptelefoonversterker en toonregeling.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht is dat een leuk ding, ziet er al serieuzer uit. Daar gaat het geld ook niet in toonregeling / volumepots / headphones sockets e.d. zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
Zelf hele goede ervaringen met de Pro-Ject
Phono Box E deze leverde echt een veel beter resultaat op dan een van 20 euro. Wel verder 0 functies, zelf geen aan en uit schakelaar!
https://projectaudio.nl/products/phono-box-e

Geen idee eigenlijk of het intern een beetje goede kwaliteit is trouwens.

[ Voor 23% gewijzigd door Roderiktweaker op 18-04-2025 23:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cap schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 22:46:

...

Waarom denk je eigenlijk dat de Douk pre van 3 of 4 tientjes behoorlijk veel beter is dan een Han-Pin inbouw phono pre?

Ik wil alvast wel wat gedachten plaatsen:

- Het zijn beide Chinese bedrijven die veel spul on-a-budget maken, dus wat dat betreft geen verschil. Dat eentje wat meer buzz op fora genereert omdat ze voor lage prijzen leuke kastjes maken met features waar geeks voor vallen (chi-fi), maakt wat mij betreft geen verschil.
...
Het gebrek aan verassing zit hem voor mij in de combinatie; aan de ene kant een "leuk kastje voor de prijs" terwijl aan de andere kant een geïntegreerde pre-amp staat van een fabrikant die niet bepaald geroemd wordt om de gunstige prijs/kwaliteit verhouding van de productie.

Het kostenplaatje is leuk in theorie, maar heeft het probleem dat bij platenspelers voor de fabrikant een net iets andere kosten/baten analyse speelt dan bij een pre-amp. Een platenspeler kan namelijk nog steeds een aanrader zijn met de noot dat je om daar echt van te profiteren een andere pre-amp moet nemen, terwijl dat bij een externe pre-amp toch wel lastig gaat zijn :+

Die overweging kan bovendien nóg een graadje erger: veel platenspelermerken verkopen namelijk ook zelf externe voorversterkers. Je hoeft geen alu-hoedjes op te zetten om in te zien dat dit weinig zal prikkelen om bij han-pin aan te dringen op verbetering van het ingebouwde exemplaar.

offtopic:
Ik kan er naast zitten, maar ik had begrepen dat han-pin Taiwanees was, met productie in verscheidene landen, waaronder ook China.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2025 08:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Hier in huis in het vinyl-virus inmiddels overgeslagen naar vrouwlief. Een paar weken terug kwam ze thuis van een concert van Marcel Veenendaal (zanger van Di-Rect) met een jazzbandje en daar had ze een LP gekocht. Een beetje omdat ik het wellicht wel mooi zou vinden (wat niet zo bleek) en vooral omdat ze het zelf gewoon fijne muziek vond. "Ik wil niet alleen op jouw werkkamer naar deze muziek kunnen luisteren..."

Afgelopen week ons dressoir verkocht, eens dezer dagen een kast bestellen die we op het oog hebben waardoor we opeens meer plek hebben en dan een mooi plekje creëren voor de vandaag bestelde Sony PS-LX310BT. In eerste instantie wilde ik de AT LP60X kopen. We zijn beide geen audiofiel en die speler is gewoon een prima instapper, maar toen kwam ik de Sony tegen die er wat ons betreft toch wel wat gradaties strakker uit ziet. Schijnt verder qua interne componenten vrijwel identiek te zijn aan de LP60X, dus prima.

Afbeeldingslocatie: https://www.want.nl/wp-content/uploads/2019/10/Schermafbeelding-2019-10-14-om-14.21.37.png

(er zit overigens wel gewoon een kap bij)

Ik wilde overigens wel al langer een andere oplossing voor de muziek beneden. Nu moet de tv aan omdat we muziek luisteren op Spotify via de Chromecast, maar nu we een kind hebben wil ik niet het signaal af geven dat er altijd een scherm aan moet staan. De speakers beneden hebben gelukkig twee inputs dus dat is ideaal.

M'n moeder sprak trouwens een cliënt/patiënt op de hospice waar ze werkt. Een man die naar eigen zeggen een enorme verzameling goede platen had uit de 60's t/m 80's en geen erfgenamen waar ze eventueel naar toe konden. Na een tijdje kwam via een familielid echter het nieuws dat alles dermate beschimmeld/beschadigd was dat alles bij het grof vuil is gezet. Logisch, maar wel enorm zonde :N

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Cap schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:04:
[...]

De interessante vraag is, waarom denk je dat eigenlijk? :)
Omdat de phono pre-amp van Audio-Technica een sluitpost zou kunnen zijn die zo goedkoop mogelijk gemaakt moet worden. De losstaande is er echt voor ontworpen.

Maar het is een subjectief onderwerp. Als het voor jou beter klinkt dan is de externe pre-amp het geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Cap schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:40:
[...]
Aye, in mijn hele collectie is er maar eentje 45RPM, de rest is allemaal 33... dus dat loopt wel los. Maar soms heb ik weer zin in de Linda Lindas op vinyl ipv als MP3. En dan moet't even. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sjaool schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 16:17:
[...]

Omdat de phono pre-amp van Audio-Technica een sluitpost zou kunnen zijn die zo goedkoop mogelijk gemaakt moet worden. De losstaande is er echt voor ontworpen.
Als een phonopre waar een koptelefoonversterker en toonregeling in zit maar €34,79 kost incl verzenden (alie), dan zitten daarin ook wel wat sluitposten hoor :P
Anyway uiteindelijk kan je zo'n ding alleen maar beoordelen door er aan te meten of heel objectief blind naar te gaan luisteren in een abx test oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Ik heb sinds gister een buizen phono voorversterker met buizen gelijkgerichte voeding en een losse step up trafo staan. De phono is een buizen LCR ontwerp uit Oekraïne, de Ampearl RE2030 SE. Deze werden standaard geleverd met een volledige set reserve stuurbuizen en dat bleek maar goed ook. Een van de buizen bracht de versterker aan het oscilleren, dus die moest er uit. Om de boel te checken quick en dirty een test gedaan met testplaat en scoop om fase en kanaalgelijkheid te controleren. Helaas zat er 2,5 dB verschil in en lopen de fases ook niet mooi gelijk. Met wat testen en wisselen heb ik dit kunnen terugbrengen tot 1,5dB, maar dat is niet acceptabel. Met 2x4 buizen zijn er nogal wat mogelijkheden om tot een beter resultaat te komen, dus die buizen ga ik eerst laten testen. Afhankelijk van wat daar uit komt ga ik verder zoeken naar de mogelijke oorzaak, hoewel de buizen natuurlijk de grote verdachte zijn.

Desalniettemin wel een paar platen gedraaid en dat was bijzonder veelbelovend tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Liegebeest schreef op zondag 20 april 2025 @ 16:47:
[...]

Aye, in mijn hele collectie is er maar eentje 45RPM, de rest is allemaal 33... dus dat loopt wel los. Maar soms heb ik weer zin in de Linda Lindas op vinyl ipv als MP3. En dan moet't even. :)
In zo'n situatie is het inderdaad prima te overzien. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtwo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-09 23:04
Ik heb hier oa een technics sl-q2 staan waarbij ik er vanmiddag achter kwam dat de de speed select buttons niet meer werken. Blijft dus de hele tijd op 33tpm staan en is niet meer naar 45tpm te krijgen.
Ik heb hem wel even open geschroefd maar er is niet heel makkelijk bij te komen. Het gedeelte met de drukknoppen kreeg ik wel eruit maar het lijkt niet in het mechanische gedeelte te zitten.
Iemand hier ervaring met deze of soortgelijke draaitafel? En is een dot contactspray aan te raden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!
De knoppen bij deze modellen blijven nog wel eens vast zitten door vuil, er zit namelijk heel weinig ruimte tussen behuizing en knop. Dus dat sowieso heel goed schoonmaken, zowel knop als binnenkant behuizing.

Volgende gegadigde zijn de microswitches op het PCB. Ik zou deze goed uitspoelen met evt contact spray en in ieder geval IPA. Zelf gebruik ik meestal geen contact spray maar alleen IPA, in ieder geval zou ik eindigen met IPA. Ik doe dat met een pipetje, verzadigen + veelvoudig drukken + uitblazen met perslucht, of föhnen. Dit dan een aantal keer herhalen. Dan doen ze het wel weer.

Andere optie is de microswitches vervangen door nieuwe.

En... doe jezelf een lol en neem meteen ook even de start / stop knop mee. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 23-04-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtwo
Ah, top. Ik ga het uitproberen.
En de start/stop knop pak ik ook mee want die deed het ook niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:04

Halfkakkende

Vandring

SomerenV schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 13:20:
Hier in huis in het vinyl-virus inmiddels overgeslagen naar vrouwlief. Een paar weken terug kwam ze thuis van een concert van Marcel Veenendaal (zanger van Di-Rect) met een jazzbandje en daar had ze een LP gekocht. Een beetje omdat ik het wellicht wel mooi zou vinden (wat niet zo bleek) en vooral omdat ze het zelf gewoon fijne muziek vond. "Ik wil niet alleen op jouw werkkamer naar deze muziek kunnen luisteren..."

Afgelopen week ons dressoir verkocht, eens dezer dagen een kast bestellen die we op het oog hebben waardoor we opeens meer plek hebben en dan een mooi plekje creëren voor de vandaag bestelde Sony PS-LX310BT. In eerste instantie wilde ik de AT LP60X kopen. We zijn beide geen audiofiel en die speler is gewoon een prima instapper, maar toen kwam ik de Sony tegen die er wat ons betreft toch wel wat gradaties strakker uit ziet. Schijnt verder qua interne componenten vrijwel identiek te zijn aan de LP60X, dus prima.

[Afbeelding]

(er zit overigens wel gewoon een kap bij)

Ik wilde overigens wel al langer een andere oplossing voor de muziek beneden. Nu moet de tv aan omdat we muziek luisteren op Spotify via de Chromecast, maar nu we een kind hebben wil ik niet het signaal af geven dat er altijd een scherm aan moet staan. De speakers beneden hebben gelukkig twee inputs dus dat is ideaal.

M'n moeder sprak trouwens een cliënt/patiënt op de hospice waar ze werkt. Een man die naar eigen zeggen een enorme verzameling goede platen had uit de 60's t/m 80's en geen erfgenamen waar ze eventueel naar toe konden. Na een tijdje kwam via een familielid echter het nieuws dat alles dermate beschimmeld/beschadigd was dat alles bij het grof vuil is gezet. Logisch, maar wel enorm zonde :N
Afgezien of het "audiofiel" is, of goed, of whatever: wat mij betreft een zéér mooie speler om te zien! Lekker plaatjes draaien ermee!

MUZIEK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Halfkakkende schreef op woensdag 23 april 2025 @ 10:00:
[...]

Afgezien of het "audiofiel" is, of goed, of whatever: wat mij betreft een zéér mooie speler om te zien! Lekker plaatjes draaien ermee!
Ja, het is qua ontwerp echt een tof ding, al ben ik sowieso wel fan van een zwart minimalistisch design. Niet dat ik mijn 80's grijze Philips niet tof vind, maar da's toch een wat andere vibe :+ En audiofiel-stukje komt door Reddit denk ik. De instap-modellen worden daar nogal eens afgefakkeld, dus ik ben geneigd om meteen ietwat defensief in te zetten denk ik. Maar hij werkt top. Ons kind heeft ook al staan te swingen op de deuntjes van Deep Purple, Status Quo, Simon & Garfunkel, Gold* en de Efteling :D

*Dit nummer van Gold kwam ik een tijdje terug tegen toen ik op Spotify een 80's lijstje aan had staan met uitsluitend Franse muziek. Niet dat ik de taal spreek, maar Franse muziek uit die tijd heeft iets. Of kan iets hebben. Opgezocht wat ze op vinyl hebben en toevallig had een verkoper op Discogs die redelijk dichtbij woonde een album van ze (Calicoba).

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duclaasie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M5zb6isqKj6sKm3qHa_yMkVazMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLlVngHVZBIgaUdKzSevmPsK.jpg?f=fotoalbum_large

Eigenlijk zonde dat er een kap overheen hoort…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54
mr_petit schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 23:12:
Fosi Audio box X5 is op zich een goedkope phonopre (~€110) die erg goed getest is:
https://www.audiosciencer...hono-preamp-review.59982/

THD en ruis zijn echt laag te noemen. Werkt op basis van OPA1612 geloof ik.

Enige nadeel is dat ingangscapaciteit niet te swichen is en standaard op 150pF staat.

Vergeleken met dat douk ding heb je natuurlijk geen ingebouwde koptelefoonversterker en toonregeling.
Al kijkend op internet ben ik akelig dure phono voorversterkers tegengekomen:
https://www.stereophile.c...ition-phono-preamplifiers
Onder andere een CH Precision P1 Phono Stage voor $ 31.000 - $ 90.850.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja op het internet vind je de vreemdste dingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:15
Ik hou het wel bij de Phono Box S2 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Xfile schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:00:
[...]

Mend it Mark wil je graag spreken ;) (zie zijn inmiddels teruggekeerde repair video van een zilveren voorversterker van 25.000 pond gemaakt door elven bij maanlicht)

of te wel, laat je niet oplichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Xfile schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 17:00:
[...]

Er is ook nog de P10, met 77.000,- vanaf prijs en die in de duurste uitvoering 132.000,- doet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rens1967
Gisteren waren wij bij een optreden van The Baseballs, en kon deze niet laten liggen. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mMARpd8R0lJzUxNS3cNij62C-fU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DxIj4g953hMDVgkLrmPeJ2qR.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: voor iemand die opgegroeid is met alleen zwarte LP's is het nog steeds apart, die vrolijke kleurtjes. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YHI8F4jIZJVH-3DeUiVCUy0ej0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Isus5tvV9XuBZ7EXRD36ms0g.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Rens1967 op 29-04-2025 20:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/frmWA46Ba8208IFUPVnTrYuc3Aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCM4yqtNwposfj4W8Lkvce9a.jpg?f=fotoalbum_large

Ding draait :)
Moet nog beurtje hebben maar klinkt al best ok.

Plint lijkt best wel vuil te zijn. Geen idee wat Thorens daar af fabriek op gezet heeft. Iemand dat al eens schoongemaakt en waarmee dan?
Zou zeggen gewoon sopje oid, maar vraag me af of dat genoeg is. Lees: er zit denk ik 50 jaar aan vuil op :X
En om er nou iets van St Marc op los te laten voelt ook niet helemaal goed...

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 29-04-2025 22:07 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sopje met afwasmiddel / autowasmiddel kan geen kwaad. Doek licht vochtig, niet nat, dan kan er niks misgaan. Stekker eruit, uiteraard. :) En probeer anders de gele Dasty van de Wibra. Uitstekende vetoplosser, erg veel gebruikt voor apparaten met o.a. nicotineaanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Nicotine zit er gelukkkig niet op :)

Binnenkort even wassen

Iemand trowens nog een goed adresje voor wat olie voor mijn Thorens? Bij voorkeur omgeving Den Bosch of Utrecht :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
The Eagle schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:17:
Nicotine zit er gelukkkig niet op :)

Binnenkort even wassen

Iemand trowens nog een goed adresje voor wat olie voor mijn Thorens? Bij voorkeur omgeving Den Bosch of Utrecht :)
Is Breda ook prima (daar ligt dit bedrijf)? Dit adres verzend ook als je online bestelt en staat 2x per jaar op de platen beurs in Den Bosch:
https://www.green-vinyl.com/nl/spindel-olie-anderol.html

Dit is spindle olie voor een Technics SL-1200 reeks, maar die is ook prima bruikbaar voor een Thorens sinterlager (heb deze onlangs zelf toegepast op mijn Thorens TD-318MKI)... Twee tot drupjes in het gat (nadat je hem met alcohol en een watten staaf schoon hebt gemaakt (lees: oude harde olie en vuil verwijderen)) en dan het binnen plateau terug plaatsen...

Je merkt daarna direct verschil! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 30-04-2025 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Duclaasie schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 08:11:
[...]

Er is ook nog de P10, met 77.000,- vanaf prijs en die in de duurste uitvoering 132.000,- doet.
Ik houd het bij de eenvoudige Cambridge Audio Azur 640P phono voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Xfile schreef op woensdag 30 april 2025 @ 17:35:
[...]

Ik houd het bij de eenvoudige Cambridge Audio Azur 640P phono voorversterker.
Die is overigens prima te tweaken mocht je daar behoefte aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
Duclaasie schreef op woensdag 30 april 2025 @ 18:33:
[...]

Die is overigens prima te tweaken mocht je daar behoefte aan hebben
Bedankt voor de tip, maar ik laat het maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

rcor schreef op woensdag 30 april 2025 @ 16:29:
[...]

Is Breda ook prima (daar ligt dit bedrijf)? Dit adres verzend ook als je online bestelt en staat 2x per jaar op de platen beurs in Den Bosch:
https://www.green-vinyl.com/nl/spindel-olie-anderol.html

Dit is spindle olie voor een Technics SL-1200 reeks, maar die is ook prima bruikbaar voor een Thorens sinterlager (heb deze onlangs zelf toegepast op mijn Thorens TD-318MKI)... Twee tot drupjes in het gat (nadat je hem met alcohol en een watten staaf schoon hebt gemaakt (lees: oude harde olie en vuil verwijderen)) en dan het binnen plateau terug plaatsen...

Je merkt daarna direct verschil! ;)
Thx. Jammer dat die beurs echt net geweest is :/
Is 40 min rijden voor me. Dichterbij zou handig zijn :)
Of iets wat ik ook gewoon kan gebruiken, naaimachine olie ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
Misschien een beetje vloeken in de kerk maar ik gebruik(te) voor mijn Thorens, en nu ook voor mijn Duals, motorolie. Om precies te zijn Shell Helix Ultra 0w30, dat heb ik bij de hand. Werkt tot nu toe prima en ik ben niet de enige die motorolie gebruikt als je wat op internet rondstruint :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Motorolie van die grade is prima. Naaimachineolie is te dun voor de Thorens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pavv
even een heads up.... Net vandaag is er bij Rhino.com (USA) de ongenummerde versie verschenen van het geweldige tweede album van Black Sabbath. De genummerde versie (5.000 stuks) was in 12 uur uitverkocht. En als je tóch gaat bestellen dan kun je ook meteen hun self-titled debuutalbum meepakken.

Goedkoop zijn ze niet... 40$ + 16$ shipping en de bijkomende invoerkosten, maar de kwaliteit is echt uitstekend. AAA van Kevin Gray's hand. Bovendien is de dollar lekker onderuit gegaan in de laatste maanden dus dat scheelt zo weer een dikke 10%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNvHwG4vBjigsd6VuoCn79gDBkI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aHNhFwRrO3nOfDqnLvL16m2o.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramtwo
Cap schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 08:36:
De knoppen bij deze modellen blijven nog wel eens vast zitten door vuil, er zit namelijk heel weinig ruimte tussen behuizing en knop. Dus dat sowieso heel goed schoonmaken, zowel knop als binnenkant behuizing.

Volgende gegadigde zijn de microswitches op het PCB. Ik zou deze goed uitspoelen met evt contact spray en in ieder geval IPA. Zelf gebruik ik meestal geen contact spray maar alleen IPA, in ieder geval zou ik eindigen met IPA. Ik doe dat met een pipetje, verzadigen + veelvoudig drukken + uitblazen met perslucht, of föhnen. Dit dan een aantal keer herhalen. Dan doen ze het wel weer.

Andere optie is de microswitches vervangen door nieuwe.

En... doe jezelf een lol en neem meteen ook even de start / stop knop mee. :)
Het is overigens gelukt. Alles werkt weer naar wens.
Ik vond nog ergens een klein flesje IPA dus dat maakte alles wat makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cmndr_adama schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 23:22:
Misschien een beetje vloeken in de kerk maar ik gebruik(te) voor mijn Thorens, en nu ook voor mijn Duals, motorolie. Om precies te zijn Shell Helix Ultra 0w30, dat heb ik bij de hand. Werkt tot nu toe prima en ik ben niet de enige die motorolie gebruikt als je wat op internet rondstruint :)
Laat ik nou net 0W30 in de schuur hebben staan. Kreeg ik bij de uitlevereing van mijn leasewagen. Geen idee waarom :+
Nou alleen nog iets van een spuitje vinden - dat moet te doen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:28
@The Eagle Kruidvat / Etos enzo hebben wel spuitjes in de winkel, mocht je er geen hebben. En niet teveel olie gebruiken.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:12
Weer een flinke uitbreiding op de collectie ...

Vooral de 75 Atlantic Serie uitgaven zijn weer van uitmuntende kwaliteit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qdO9b9I5_kNbMY4gzGbvicnMO04=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9tnsaeUpf9x8pEUz69wE8br.jpg?f=fotoalbum_large

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Probeer mijn Thorens TD160 een service beurt te geven. Maar de subplatter krijg ik er niet uit. Lijken twee haken onder te zitten en krijg ik geen beweging in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l2rGFoK9GmZAqiECBgCwPD058M8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4BKjRDR3ED66YQybgpvpVOH0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pllVkqRcqwvTd3WVqfxJTKqqoPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8m0NGfaAD3wmUhug0UObh7M.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts van het midden, naast de as zon beetje. Zou naar rechts moeten kunnen zo te zi n, op foto twee zien je dat er ruimte is.
Maar met een schroevendraaier niet zomaar te bewegen. Aan de onderkant is niks te zien. Transport schroeven zijn gewoon los.

Hoe nu verder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
Als leek denk ik nu, heeft die inkeping er iets mee te maken, of is die niet groot genoeg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WveNmijB0h6osOdsXJyCGD8xndI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HxULQno7Mvn0S7TiVqoW2pOp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ben er al uit, bleek toch van onderen vast te zitten. Nu nog bedenken hoe ik dat ding ga smeren en dan tegelijkertijd die bescherming weer vastzetten...

Edit: inmiddels gelukt. Zit mooi 0w20 in :)

Plaatje van hoe dat zit (niet het mijne):
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QdkhyKJ.jpeg
Die haken blijken onderin vastgeschroefd te zitten, dus moest even open en los.
Lijkt een bescherming te zijn zodat de subplatter de schacht niet uit kan. Was schijnbaar bij de eerste Mk1's een issue dat in de latere types is opgelost.
De mijne is vziw een volledig originele mk1 :)

[ Voor 63% gewijzigd door The Eagle op 07-05-2025 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Je zou toch niet verwachten dat ze met 45 toeren al opstegen en een vliegende schotel werden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het is natuurlijk wel een soort van vliegwiel :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

The Eagle schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 20:55:
Ben er al uit, bleek toch van onderen vast te zitten. Nu nog bedenken hoe ik dat ding ga smeren en dan tegelijkertijd die bescherming weer vastzetten...

Edit: inmiddels gelukt. Zit mooi 0w20 in :)

Plaatje van hoe dat zit (niet het mijne):
[Afbeelding]
Die haken blijken onderin vastgeschroefd te zitten, dus moest even open en los.
Lijkt een bescherming te zijn zodat de subplatter de schacht niet uit kan. Was schijnbaar bij de eerste Mk1's een issue dat in de latere types is opgelost.
De mijne is vziw een volledig originele mk1 :)
Dan heb ik een Mark 1. Ik kan de subplatter er gewoon af pakken. Het probleem wat ik wel een keer gehad heb is dat ik vergeten was om de subplatter eraf te halen toen ik de draaitafel even op de kop moest hebben. Dan is zo'n beveiliging inderdaad wel handig. :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:28
Kringloop zojuist, alle vier in topconditie. Totale schade 23 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSdOQ0PhftcTA43b_eO0qeWwJg0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kAhO5QtQwYl5JkIwPUD9rxt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
dat is bijna de helft van wat ze ooit nieuw hebben gekost. en het geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
The Nightfly is een welhaast perfecte LP, qua mastering en zeker de eerste releases absoluut top. Deze midprice is natuurlijk pas een paar jaar later geperst, maar deze zal wrschlk ook wel puik klinken. Soulmining is een fantastische plaat, evenals de Joe Jackson en deze Talking Heads.

Geniet er van! Early 80's muziek op z'n best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik heb ze ook.
Dat een lp midprice is hoeft niet te betekenen dat het een latere persing is.
Het zijn in mijn ervaring eigenlijk altijd dezelfde, dus stampers van dezelfde laquer/vader/moeder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
Dat komt inderdaad zeker ook wel voor, maar ik heb er zat gezien die echt jaren later pas geperst zijn (en ook hun eigen, latere, Discogs entry hebben, en ook andere info in de deadwax) En de midprice is dan natuurlijk de manier om ze tegen een lagere prijs alsnog aan de man te brengen.

Zo ook deze:
https://www.discogs.com/r...Donald-Fagen-The-Nightfly
This version (manufactured In Germany by Record Service Alsdorf) was released in the mid-1980s to late 1980s.
(hoeft natuurlijk niet de versie te zijn van nineball, en deze versie lijkt wel van hetzelfde snijwerk te zijn als de 1982 OG die is gedaan door Eindbaas Bob Ludwig (RL in de wax)

[ Voor 49% gewijzigd door Pavv op 12-05-2025 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
The Nightfly is een prachtig opgenomen album. Ook een van de eerste volledig digitaal opgenomen albums.
Pagina: 1 ... 64 ... 70 Laatste