Ja ik begrijp wel wat je bedoelt.
Jij bedoelt bijvoorbeeld hier. Inderdaad vanuit een bankwerkersperspectief minder netjes:
(ook de gravure van de merknaam is niet supernetjes)
Er zijn wel meer plekjes/situaties. Zoals de armhouder, waar duidelijk met de hand met een grove vijl is nabewerkt:
Ik heb zo'n idee dat ze heel veel (vrijwel alles) in eigen beheer maken met beperkte mogelijkheden. Ook bij die headshell, is de vingerlift duidelijk een gebogen stuk RVS draad.
Wat mij meer opviel, is dat het lijkt alsof de arm vol met kleine beschadigingen/krasjes zit. Of dit een gebruikersprobleem is, of slordigheid van degene die 'm gemonteerd heeft, of slordigheid in de fabriek is...
Ik bedoel, op youtube staat een filmpje van transrotor, en daar zie je ook de mensen die de tafels in elkaar zetten. Iedereen heeft witte handshoentjes aan. En ze zeggen ook, niets wordt met handen aangeraakt en de afwerking moet spik en span zijn. Ik krijg hier een beetje de indruk dat als een onderdeel van de bewerkingstafel komt, het in een bak valt met alle andere onderdelen en met een karretje op harde wielen al stuiterend over een klinkervloer vervoerd wordt

(als de beschadigingen in de fabriek gebeuren).
Ik bedoel dus dit soort details (dit zijn natuurlijk erg vergrote foto's, dus je ziet ook alles, maar toch):
Op de headshell (en die staaldraad vingerlift):
Op de armbasis:
Je ziet ook krassen vermoedelijk van een schroevendraaiertje van het monteren van de montageschroef van de antiskating. Ook is de gatafwerking van waar die montageschroef ingaat niet je van het. Daar is handmatig een schuin kantje aan gekrast met een boortje oid. (als je op de foto klikt en ie dus groot wordt, zie je het echt heel duidelijk)
Op de gimbalbehuizing:
En zo zie je, hoe langer je kijkt meer kleine krasjes en deukjes.
In hoeverre alles met het blote oog storend is kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het zit er wel.
En als je dat inderdaad vergelijkt met die Sorane, Dan is dat veel netter.
Ook bijvoorbeeld de afwerking van een schroefgat, waarbij het randje gewoon heel netjes schuin is afgekant met CNC. Ook de randjes van de onderdelen zijn heel netjes schuin afgekant. En geen beschadigingen.
(let niet op die glimmende SME basis, dat is een alie onderdeel).
Ze zijn inderdaad grofweg dezelfde prijs.
Maar die sorane is natuurlijk veel meer een standaard arm, een beetje in de trand van Jelco.
En die arm is (net als jelco) ook erg zwaar.
Die andere arm die ze hebben (die dynavector look a like zeg maar) heeft wel een uniek/interessant design (maar ook zwaar)
Ondanks dat alles vind ik die audiomods een interessante arm
[
Voor 4% gewijzigd door
mr_petit op 04-09-2024 17:08
]