Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:32
Bij een platenspeler met een wisselspanning motor zonder snelheidsregeling zal de motor op 60 hz 20% sneller draaien dan op 50hz. 60hz is de net frequentie in een groot deel van noord Amerika, daarom staat de 60hz vaak ook aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goofy1 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:58:
beste Leden van Tweakers ,

zou iemand hier me eens kunnen uit legen wat het verschil is om LP op 50 HZ of 60 HZ af te spelen .
waar zit het verschil ?
al vast bedankt op voor hand .

groeten van Goofy1
Je hoeft geen LP op 50Hz of 60Hz af te spelen... Bij een LP gaat het om het toerental en die moet kloppen... Echter voor de motor is het wel van belang, die 50HZ of 60HZ... Sommige motors timen aan de hand van het lichtnet hun toerental en dat bepaald hoeveel toeren hij maakt...

Dat zie je dan bijv. bij mijn Technics ook keurig terug op het draaiplateau: want voor beiden toerentallen is er een stroboscoop aanwezig op zowel 50Hz als 60Hz... Bij ons in Eurropa gaat het om 230 volt 50Hz en in bijv. in Amerika om 110 volt 60Hz...

Dus bij het afregelen van het toerental altijd de 50Hz stroboscoop gebruiken hier in NL (Mocht je speler geen stroboscoop hebben: een strobo disc is ook gratis te downloaden bij Vinyl Engine en dan heb je alleen nog een lamp nodig met een verversingssnelheid van 50Hz )... Een oude gloeilamp die nog werkt is bijvoorbeeld een goede optie! ;)

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-09 02:36

D_V

Zo, ik neem aan dat jullie ook allemaal vanmorgen om 6 uur al in de rij stonden voor de picture disc van Steps?

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/6623a8d7e9f01/6623a8d7e1dc5-yitygjgf.jpg

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

D_V schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 13:37:
Zo, ik neem aan dat jullie ook allemaal vanmorgen om 6 uur al in de rij stonden voor de picture disc van Steps?

[Afbeelding]

:P
Als het nou Steps - 5,6,7,8 was :p

Also waar is K3 ? :+

thuis : Vengaboys, marco en van dik hout. 7"
lily allen , k3 en southpark (!) 12"

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-09 16:48
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:44:
[...]

Als het nou Steps - 5,6,7,8 was :p

Also waar is K3 ? :+

thuis : Vengaboys, marco en van dik hout. 7"
lily allen , k3 en southpark (!) 12"
Hier minstens 10x K3 in de bakken oOo oOo . Ik had o.a. The Doors op mijn wantlist. Maar €80,00 vind ik echt te gortig. In de lokale platenzaak is echt maar een enkele RSD-LP voor minder dan €38,00. De meeste gaan naar de €50,00. Ik ben een ervaring rijker en een illusie armer naar huis gegaan ;( .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Vintage1967 schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 17:22:
[...]

Hier minstens 10x K3 in de bakken oOo oOo . Ik had o.a. The Doors op mijn wantlist. Maar €80,00 vind ik echt te gortig. In de lokale platenzaak is echt maar een enkele RSD-LP voor minder dan €38,00. De meeste gaan naar de €50,00. Ik ben een ervaring rijker en een illusie armer naar huis gegaan ;( .
Ja, ik had op zich de LP's van Gorillaz of van Paramore wel willen hebben maar volgens mij kosten die ook 60 euro of zoiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Persoonlijk vind ik dat RSD zijn doel voorbij geschoten is.

Bij Riddim in Venray stonden misschien 20 man voor de deur, die alleen pech hadden dat ondergetekende precies wist waar in de winkel naar toe te lopen :+ waardoor ik geluk had met marco en de vengaboys o.a.

Een persoon pakte gewoon lukraak alle 7" singletjes 1 exemplaar. een handelaar dus.

De 'eigenaar' (met afgeschoren baard) wist mij te vertellen dat ie maar 15 LPs van de gratis RSD uitgave geleverd had gekregen. Terwijl bijv Bobs Vinyl (youtube) er 50+ heeft en sounds in Venlo er ook zeker 60+ heeft gehad. Hiermee benadeel je de kleinere platenzaak ten opzichte van de grote.

De 'samenwerking' tussen discogs en RSD is een GIGA farce daar er al genoeg verkocht zijn ipv de verkopers een waarschuwing plus verkoop ban te geven tot het moment dat de winkels zelf de uitgaves online mogen verkopen. 8)7 wat een aanfluiting :X

Het zou mooi zijn als ik/we als community die verkopers (op discogs) kunnen reporten voor te vroeg verkopen RSD uitgaves. het is iets als ik op marktplaats rondkijk.

De prijzen bij Riddim waren niet de laagste (in Bobs Vinyl video zie je 14,95 EUR stickers op singles zitten) maar ook niet de hoogste, helaas is vinyl duur op RSD door de hype.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:45
Vinyl is vooral in NL duur, ga je naar D dan is het daar al snel 20% goedkoper, dat haal je er zelfs met verzendkosten makkelijk uit. Vandaag wel weer genoeg weten te scoren, ook al gaan de prijzen door het dak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 21 april 2024 @ 00:14:

Bij Riddim in Venray stonden misschien 20 man voor de deur, die alleen pech hadden dat ondergetekende precies wist waar in de winkel naar toe te lopen :+ waardoor ik geluk had met marco en de vengaboys o.a.

Een persoon pakte gewoon lukraak alle 7" singletjes 1 exemplaar. een handelaar dus.

De 'eigenaar' (met afgeschoren baard) wist mij te vertellen dat ie maar 15 LPs van de gratis RSD uitgave geleverd had gekregen. Terwijl bijv Bobs Vinyl (youtube) er 50+ heeft en sounds in Venlo er ook zeker 60+ heeft gehad. Hiermee benadeel je de kleinere platenzaak ten opzichte van de grote.

De 'samenwerking' tussen discogs en RSD is een GIGA farce daar er al genoeg verkocht zijn ipv de verkopers een waarschuwing plus verkoop ban te geven tot het moment dat de winkels zelf de uitgaves online mogen verkopen. 8)7 wat een aanfluiting :X

Het zou mooi zijn als ik/we als community die verkopers (op discogs) kunnen reporten voor te vroeg verkopen RSD uitgaves. het is iets als ik op marktplaats rondkijk.

De prijzen bij Riddim waren niet de laagste (in Bobs Vinyl video zie je 14,95 EUR stickers op singles zitten) maar ook niet de hoogste, helaas is vinyl duur op RSD door de hype.
Mee eens als het gaat over de opkopers, was daar ook geweest om 10:00 uur en heb de boot misgelopen met dank aan o.a. die opkoper. Overigens, was dat niet de eigenaar die je gesproken hebt, maar een van de twee zonen van de eigenaar...

De eigenaar zelf (Hans Hendrikx (hopelijk schrijf ik z'n achternaam goed)) was in de andere zaak van hem: Home & Car Hifi die ook bemand moet zijn... Enfin, die opkoper had wel voor 200 euro meegenomen.. .Met als enige belemmering 1 singele / LP per uitgave... Tjah, die kopen op en gaan door naar volgende in de hoop daar ook wat aan te treffen...

Over één a twee maanden duikt er op MP of Discogs de nodige advertenties op waar het spul ineens het dubbele kost... Spijtig, maar waar... Zelf door die gast Vengaboys mis gelopen, maar ben wel blij dat in ieder geval één exemplaar bij een liefhebber terecht gekomen is en niet bij een opkoper... Mocht hij je niet bevallen: Ik houd mij warm aanbevolen als overname kandidaat... :)

Heb zelf de radars via de want list op Discogs alweer uitgezet, maar vrees dat ik meer mag betalen dan de lucky ones in de platen zaak...

Gelukkigs nog wel wat LP's op de kop getikt, zowel bij Riddim Recordstore als Sounds in Venlo (zowel RSD als niet RSD releases)... Foto's volgen nog! Eerst maar eens wat slapen! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik koop zelf uit principe geen nieuwe producten waarvoor je zo ongeveer in een winkel voor moet vechten.
Dat zijn altijd producten waarbij een kunstmatige schaarste gecreëerd is, dus het maakt niet uit wat je ervoor betaald hebt, het is altijd te veel.
Inderdaad gevolg van een hype, iets waar RSD z'n bestaan aan dankt (en gedeeltelijk ook veroorzaakt natuurlijk)

RSD is z'n doel niet voorbij geschoten, het is juist ontzettend succesvol. Je moet je namelijk beseffen: RSD is er voor de winkels en industrie, niet voor de platenliefhebber. Het uiteindelijke doel van RSD is zoveel mogelijk geld binnenharken voor de winkels en industrie.

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 21-04-2024 05:36 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:00
D_V schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 20:10:
[...]

Ja, ik had op zich de LP's van Gorillaz of van Paramore wel willen hebben maar volgens mij kosten die ook 60 euro of zoiets.
Die had ik ook willen hebben maar kreeg de indruk dat deze niet binnen waren gekomen. Ik was er 5 minuten na de opening, had geen zin om in de rij te wachten. De platenbaas gaat nog zijn best doen om Gorillaz - Cracker Island voor mij te scoren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLInLYrD2hl3vcUc1RFyiwk6iss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BboJM0dBRF3pKkDe1cAera4N.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er al een paar versies van op zwart vinyl maar daar is de laatste track van de inner groove nogal vervormd. De piano klinkt dan echt voor geen meter. Hopelijk is het bij de Deluxe wat beter. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:17

Op zich grotendeels met je eens dat RSD langzaam zn doel aan het voorbij schieten is en dat handelaren op dit soort dagen verschrikkelijk irritant zijn, maar ik wil toch even reageren op dat verhaal over grote en kleine platenzaken. De laatste jaren heb ik regelmatig bij Sounds voor de deur gestaan, en daar staan dan makkelijk 100+ man te wachten. Het feit dat zij 60+ singletjes krijgen terwijl Venray, waar 20 man staan te wachten er 15 binnenkrijgt, is dus best prima in verhouding met de aanloop in de winkels die dag. Allebei hebben ze net niet genoeg om iedereen die al voor 8 uur voor de deur staat zo'n single mee te geven. Idealiter zou ik zeggen dat alle platenzaken zeker tot een uur of 10 a 11 in de ochtend genoeg hebben voor alle bezoekers, want waarom zou je schaarste creeëren met dit soort gratis uitgaven, ipv er extra te drukken en iedereen blij naar huis te sturen zodat ze volgend jaar terugkomen.

Verder heb ik RSD dit jaar overgeslagen omdat er niks bij zat wat ik per se wilde hebben, en met de prijzen van de laatste jaren sla ik de "op zich leuk maar ik kan prima zonder/ga deze toch niet heel vaak draaien" releases over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Na hier en daar wat gelezen te hebben over de combinatie van de Degritter met een vacuum platenwasser toch weer een Okki Nokki gekocht bij H&C Hifi. Het betreft het nieuwste model (One)die ze als tweede kans voor een leuke prijs aanbieden. Dit model is niet meer van metaal maar van plastic maar wel veel stiller in het gebruik. Inmiddels een behoorlijk aantal platen schoongemaakt en het resultaat is prima. De Okki Nokki verwijdert vooral het vuil wat zorgt voor het kraken/tikken van een plaat en de Degritter zorgt er voor dat de plaat in zijn algemeen beter klinkt. Beetje vergelijkbaar met het verwijderen van de vernislaag van een oud schilderij.

Afbeeldingslocatie: https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=1880x10000:format=png/path/s3ddf8dba6594f10e/image/i60159800aa005ce8/version/1580311314/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evil_lemon schreef op zondag 21 april 2024 @ 14:02:
[...]
want waarom zou je schaarste creeëren met dit soort gratis uitgaven, ipv er extra te drukken en iedereen blij naar huis te sturen zodat ze volgend jaar terugkomen.
Volgens mij is het RSD concept succesvoller dan het vroegere platen 10 daagse.
Dat is je antwoord ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haas schreef op zondag 21 april 2024 @ 12:05:
[...]

Ik heb er al een paar versies van op zwart vinyl maar daar is de laatste track van de inner groove nogal vervormd. De piano klinkt dan echt voor geen meter. Hopelijk is het bij de Deluxe wat beter. :)
Ik heb het album niet, dus ik weet niet exact waar je op doelt, maar verwacht je dat er voor de deluxe versie een nieuwe laquer is gesneden?
Ik verwacht namelijk dat het gewoon de zelfde laquer is, dus je krijgt hetzelfde album, maar in een ander kleurtje met wellicht andere goodies.
Maar dus ook dezelfde vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:17
mr_petit schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:27:
[...]

Volgens mij is het RSD concept succesvoller dan het vroegere platen 10 daagse.
Dat is je antwoord ;)
Haha goed punt, uiteindelijk draait het hele concept natuurlijk gewoon op commercie en winst maken. Wat overigens niet per definitie heel slecht hoeft te zijn, daar is een bedrijf een bedrijf voor natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haas
mr_petit schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:29:
[...]

Ik heb het album niet, dus ik weet niet exact waar je op doelt, maar verwacht je dat er voor de deluxe versie een nieuwe laquer is gesneden?
Ik verwacht namelijk dat het gewoon de zelfde laquer is, dus je krijgt hetzelfde album, maar in een ander kleurtje met wellicht andere goodies.
Maar dus ook dezelfde vervorming.
Ik heb geen verwachtingen, mijn ervaringen met de kwaliteit van gekleurd vinyl is over het algemeen dat deze vaak van mindere kwaliteit is t.o.v. zwart.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
evil_lemon schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:54:
[...]

Haha goed punt, uiteindelijk draait het hele concept natuurlijk gewoon op commercie en winst maken. Wat overigens niet per definitie heel slecht hoeft te zijn, daar is een bedrijf een bedrijf voor natuurlijk.
Precies, liever duur dan niet te koop zei mijn opa altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Faxe schreef op zondag 21 april 2024 @ 17:23:
Na hier en daar wat gelezen te hebben over de combinatie van de Degritter met een vacuum platenwasser toch weer een Okki Nokki gekocht bij H&C Hifi. Het betreft het nieuwste model (One)die ze als tweede kans voor een leuke prijs aanbieden. Dit model is niet meer van metaal maar van plastic maar wel veel stiller in het gebruik. Inmiddels een behoorlijk aantal platen schoongemaakt en het resultaat is prima. De Okki Nokki verwijdert vooral het vuil wat zorgt voor het kraken/tikken van een plaat en de Degritter zorgt er voor dat de plaat in zijn algemeen beter klinkt. Beetje vergelijkbaar met het verwijderen van de vernislaag van een oud schilderij.

[Afbeelding]
Ik wist niet dat deze daar nog steeds te koop stond, ik dacht dat die allang weg zou zijn... Wel een goede keus en een leuke audio zaak, H&C... Bij nieuwe spullen mijn standaard adres waar ik heen ga...

Maar goed, ik was zelf gisteren ook op pad voor de RSD releases en zoals gezegd zou er nog één of meerdere foto 's volgen... Nu hier mijn aanwinsten, ook enkele LP's die ik in de weken voor de recordstore day heb gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczOdWiuu9ZQPKoCnWtVeEJah7CpRdBBzkQMOu3u_N_dfB2Z5JZjD84krd5X0w69000VB2DwghgauC629CCasKv_zh_4NNNU0nMhLxuEE5tTwTfgaKiAg=w2400

Wat zien we:
- Rowwen Héze - Limburg op rood gekleurd vinyl
- Edward Reekers - The Last Forest
- New Riders Of The Purple Sage - The Best Of New Riders Of The Purple Sage
- Lily Allen - It's not me, It's You
- Abba - Waterloo
- The Kik - Bal populaire

Heerlijke vondsten deze LP's en singletjes...

Rowwen Hèze: het oorspronkelijk zeldzame singletje van begin jaren '90 heb ik ook al, maar deze moest ik ook hebben toen ik er lucht van kreeg, want hij is mooi rood en ik heb heel spulletjes van Rowwen Hèze dubbel, dus waarom deze dan niet? Helaas niet aangetroffen bij Riddim Recordstore, maar wel bij Sounds in Venlo...

Edward Reekers: We hadden al The Liberty Project van Edward thuis liggen en die beviel mij heel goed... Dus toen ik het album The Last Forest aan trof in de tweedehands bakken van Sounds bij de tweedehands LP's van Kayak moest ik 'm even horen op de platen speler bij Sounds... Nou, die klonk goed! Dus die moest mee met mij...

New Riders Of The Purple Sage: deze country band kende ik niet, maar de naam trok mij naar ze toe toen ik langs de tweedehands country LP's liep bij Sounds... Dus net zoals Edward Reekers even afgespeeld en geconstateerd dat deze inderdaad erg leuk was voor zowel mij als ons pap moest ik 'm hebben...

Lily Allen: Een van de leukere albums van Lily Allen en dan ook nog eens een mooie picture disc, zo bleek bij thuiskomst... Was ook nog een verrast hoe weinig bijgeluiden deze LP had, want dat is vaak een dingetje bij Picture Discs...

Abba: Het album Waterloo heb ik al jaren thuis liggen... Leuk album, maar als ik halfspeed master persingen van Abba zie liggen die ik nog niet heb worden ze omgeruild... Toen ik zo'n drie weken geleden voor de RSD bij Sounds was zag ik 'm staan en heb ik 'm meteen meegenomen...

The Kik: Typische jaren '60 sound muziek die ik altijd al leuk heb gevonden en bij dit album ben ik gezwicht en heb 'm meegenomen... Wel grappig dat The Kik al in veel verschijningen op het toneel is gekomen... Wel grappig dat die leadzanger dus ook andere dingen kan en doet... Zou je niet van hem verwachten, getuige zijn leadzang kunsten bij The Madd voordat The Kik werd opgericht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Haas schreef op zondag 21 april 2024 @ 18:18:
[...]

Ik heb geen verwachtingen, mijn ervaringen met de kwaliteit van gekleurd vinyl is over het algemeen dat deze vaak van mindere kwaliteit is t.o.v. zwart.
Ik heb de picture disc van Cracker Island en die klinkt echt fantastisch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Helaas word mijn voorgevoel werkelijkheid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWJMYqctwdvLDcxnHbtz-Nyef1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sRhArDucfXsrGMrA9xj17hBw.png?f=fotoalbum_large

Die single heeft hooguit 20 euro gekost op de dag zelf en wordt nu door een gold digger verkocht voor een flink bedrag die echt nergens op slaat wat mij betreft... Meer dan 30 euro per liedje als ik de verzendkosten mee tel... Toch totaal bezopen? :? :X 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:52
rcor schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:37:
[...]
Wel grappig dat die leadzanger dus ook andere dingen kan en doet... Zou je niet van hem verwachten, getuige zijn leadzang kunsten bij The Madd voordat The Kik werd opgericht...
Mehehehe. Die heb ik jaaaaren geleden (toen ze nog the madd waren) een keer voor anderhalve man en een paardenkop zien spelen in de Peppel in Zeist. (Ik geloof dat er letterlijk 5 man ofzo stond.) En -ik denk een jaar ofzo later, misschien nog wel minder- in een afgeladen Db's in Utrecht, want toen waren ze inmiddels bekend van dwdd. :P

On topic... Uiteraard ook van beide bandjes eea in de platenkast staan. O-)

RSD is volledig langs me heen gegaan dit jaar. Wel voor het eerst in lange tijd weer wat kringloop aankopen. Vol. 2 van Erik Satie door Reinbert de leeuw en (die had ik wel vaker zien staan en was altijd geïntrigeerd door de hoes.) en It's my way, van Buffy Sainte Marie, die had ik al, maar dit leek op het eerste gezicht een wat netter exemplaar... Voor 3 euro per stuk geen echte koopjes maar nog wel een gokje waard. WEL stom dat ze in de kringloop vrolijk stickers op de voorkant van de hoes hebben lopen plakken. :X Doe dat dan op zn minst op de achterkant.

- Reinbert ligt nu op de draaitafel, plaat oogt als nieuw maar knispert nogal. Binnenkort de knosti maar weer eens tevoorschijn halen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 21-04-2024 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

rcor schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:05:
[Afbeelding]

Die single heeft hooguit 20 euro gekost op de dag zelf en wordt nu door een gold digger verkocht voor een flink bedrag die echt nergens op slaat wat mij betreft... Meer dan 30 euro per liedje als ik de verzendkosten mee tel... Toch totaal bezopen? :? :X 8)7
Van we like to party heb ik een 12' , dus je hoop is niet helemaal verloren ;) Als ik ooit boom boom vind voor redelijk weet ik je wel te vinden.

Voor het geld zijn 2 12" voordeliger dan dat singletje
en neen Hairlines en VG maken op die 12" dingen een stuk minder uit dan je denkt en ik heb er genoeg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D_V schreef op zondag 21 april 2024 @ 19:38:
[...]

Ik heb de picture disc van Cracker Island en die klinkt echt fantastisch.
En dat terwijl picture discs over het algemeen slechter klinken dan normale platen :P
Ik vraag me trouwens ook af of een picture disc een andere laquer vereist, ofdat ze dezelfde stampers gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 21-04-2024 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wie dacht dat die Venga Boys duur was, moet deze aanbieding eens bekijken op Discogs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZE-Un46m4JRaTXX5RlilJHdzEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BL06sTyCI3u1C5FyWlijmYnd.png?f=fotoalbum_large

Marco Schuitmakers Engelbewaarder mag zo'n 100 euro kosten bij een verkoper 8)7 ... "Voor iets minder mag ie ook weg, dus doe een goed bod": Nou hij bedoelt zeker voor 80 euro minder mag die weg, want meer issie niet waard...

Dit is nog schandaliger dan de Vengaboys, ik hoop echt dat hij hem nooit zal verkopen tot dat hij de prijs laat zakken naar 20 euro... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Zet maar op Discogs, kijk er nooit meer naar om en op het moment dat er iemand hapt: verkopen. En als dat nog jaren duurt, is dat ook prima. Ik hoef er in ieder geval niet meer naar om te kijken. Hoe makkelijk is dat!

Edit 14.17 uur: Voor de duidelijkheid, dit is niet mijn werkwijze.

[ Voor 13% gewijzigd door Vintage1967 op 22-04-2024 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:15
Blij dat ik die toch even meegepakt hebt... Maar je gaat toch niet iedere listing hier plaatsen? Ieder kan een listing plaatsen op sites voor duizenden euro's, maar of het verkocht wordt is 2.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_V

D_V

rcor schreef op zondag 21 april 2024 @ 20:05:
[Afbeelding]

Bij Variaworld verkopen ze het singeltje nog gewoon voor 14,95

https://www.variaworld.nl...t=0040804200&brn=mrktplts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:36
D_V schreef op maandag 22 april 2024 @ 14:33:
[...]

Bij Variaworld verkopen ze het singeltje nog gewoon voor 14,95

https://www.variaworld.nl...t=0040804200&brn=mrktplts
Mja, ik denk het niet hoor. Er staat nergens dat ze m nog hebben, en als je m toevoegt aan je winkelwagen zegt ie gewoon “artikelen die niet meer op voorraad zijn worden automatisch verwijderd”. Ik denk dat ze gewoon alles op hun site laten staan om klanten via zoekmachines binnen te trekken. Als je de interne zoekfunctie gebruikt vindt ie helemaal niks op “vengaboys”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
Overigens, dit ziet er voor mij uit als een datafout, maar toch even checken…
https://velvetmusic.nl/en...Buuren/2-LP/5013929927735
Dit stond onder de RSD 2024 sectie en wordt beweerd dat het een 2LP is. Maar 10 mixen krijg je nooit op 2 LP’s, en ik kan nergens anders iets vinden over dat dit überhaupt op LP gereleased zou zijn. Volgens mij is er alleen een CD box uit 2014. Dit bestaat niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Wie die Vengaboys-single nog zoekt, stuur maar een PM, ik heb er nog eentje ter overname tegen aankoopkosten (+verzendkosten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
En wie ook graag Boom Boom Boom op vinyl zou willen hebben, deze is een stuk goedkoper dan het singeltje kopen op discogs en krijg je “gratis” nog veel meer leuke nummers bij :)
https://www.discogs.com/r...rious-Eurodance-Collected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

kozue schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 08:38:
En wie ook graag Boom Boom Boom op vinyl zou willen hebben, deze is een stuk goedkoper dan het singeltje kopen op discogs en krijg je “gratis” nog veel meer leuke nummers bij :)
https://www.discogs.com/r...rious-Eurodance-Collected
Dit.

Deze staat bij Riddim voor 32 EUR (iirc) in de schappen ondanks de release datum van 26 april en bevat een uitstekende jaren 90 eurodance selectie.
Voor mij is het een beetje een miskoop :+ omdat ik er 9 mis van de 27 in mijn 12" collectie.

Ook kan het lonen om eens rond te kijken op discogs voor 12" releases, er zijn bijv veel italiaanse releases niet alleen ruim te koop maar ook nog betaalbaar. Tipje van mij met twee ervaringen vanuit italie is dat hun een beetje optimistisch zijn over de VG+ van de plaat, niet dat er een van de dingen Slecht klinken maar VG is vaak correcter met gratis hairlines erbij.

Ik noem soms VG daarom ook wel eens een Vinyl Gokje. bij oude 'DJ copies' valt die vaak positief uit (o.a. Mr Vain, Doop - Doop , Riders - Bang gekocht als VG maar draaien zonder problemen).

Meestal zijn hairlines op die uitgaves een non issues, eerder dat ze VIES zijn en dus een goede wasstraat nodig hebben. Liefhebbers van de jaren 90 eurodance hebben aan die dubbel LP een killer verzamelaar. Aanrader.

Mensen die graag nog een 12" versie zoeken van bijv 2 unlimited, 2 brothers, capella, etc etc ( le me Hbz op discogs, let niet op mijn neiging om foute platen te verzamelen) en daarvoor 1-8 EUR inclusief verzendkosten verekend willen betalen kunnen slagen op discogs. Mr Vain was een uitschieter met 11 EUR vanuit frankrijk. De Italiaanse (34 plaatjes!) kwamen rond de 6 gemiddeld uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
@HanG-BuiK-ZwijN De releasedatum is niet 26 maar 19 april (afgelopen vrijdag dus). Maar €32 is zeker niet slecht, de officiele retail prijs is €35.
Ik heb er ook al wel een aantal nummers van op andere LP's staan, maar ik ga m wel halen, de tracklist is wel erg goed :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Mensen,

Een weekje of 2 geleden heb ik hier een mening gevraag en gekregen over de aanschaf van de SL200G/GR .

Ik heb de knoop doorgehakt en het is de SL1200 G geworden icm met een mc element de Skyanalog G1 mk2

https://skyanalog.com/specifications-g-series

De speler was binnen maar het element nog niet....

Bedankt allemaal voor jullie meningen en suggesties...

Zodra alles er is maak ik wat foto's en ik hou jullie op de hoogte wat het verschil is met mijn huidige speler :

[ Voor 18% gewijzigd door oldsmelly op 23-04-2024 14:09 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
oldsmelly schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:07:
Mensen,

Een weekje of 2 geleden heb ik hier een mening gevraag en gekregen over de aanschaf van de SL200G/GR .

Ik heb de knoop doorgehakt en het is de SL1200 G geworden icm met een mc element de Skyanalog G1 mk2

https://skyanalog.com/specifications-g-series

De speler was binnen maar het element nog niet....

Bedankt allemaal voor jullie meningen en suggesties...

Zodra alles er is maak ik wat foto's en ik hou jullie op de hoogte wat het verschil is met mijn huidige speler :
Toevallig bij Bernd van Novus Audio langsgeweest?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:58

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oZEzfy0NZA_qZU_ntfOw3MGRLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utBNxKljp3D8X5hxysr4bzzb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit jaar was de Koningsdag vrijmarkt weer goed bezaaid met van alles, maar helaas niets interessants aan LP’s kunnen vinden. Echter kwam ik een paar erg mooie platen bij een klein zaakje in Deventer tegen.

Te zien aan nieuwe titels:
• Scott Hamilton - The Right Time
• Scott Hamilton - Apples and Oranges
• Eiji Kitamura - Dear Friends
• Chet Baker - Sings Again
• Jimmy Smith - Root Down

Nu nog even de tijd vinden om de platen schoon te maken. Ze zitten onder het stof, maar op het eerste oog lijken ze allen krasvrij. En dat is het belangrijkste! 😉

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
Afgelopen weken ook weer een aantal leuke LP's binnen gekregen.
Met name op Nat "King" Cole zat ik al even te azen, maar waren de prijzen mij iets te gortig (analogue productions versie), totdat deze NM voorbij kwam. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kf2AeCUbhhfW01h6YdlXridI1Rw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPhO1HIWcav2kEFvy2rLdM3P.jpg?f=fotoalbum_large

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Laatst online: 19:02
Is een warp in een nieuwe lp acceptabel?

Ik heb vandaag een dubbel-lp gekregen waarbij er één duidelijk zichtbaar een warp heeft. Geluidskwaliteit lijdt er niet onder voor zover ik het kan beoordelen na 1 afspeelsessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Moet je voor jezelf bepalen denk ik. Ik heb een aantal jaar geleden een nieuwe LP met een duidelijke warp gehad, maar aangezien ik er niks van hoor (slaat ook niet over) heb ik het verder maar laten zitten. Hij begon ook al wat zeldzamer te worden (op de meeste plekken uitverkocht), dus de kans dat ze nog een tweede hadden liggen leek me niet zo groot. Maar ik vind het aan de andere kant ook een goede reden om m terug te sturen. Het is gewoon een defect en op nieuwe producten heb je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
Dat is een beetje hetzelfde bij deze lp, ook een week levertijd gehad en ook nog eens bij een Duitse webwinkel gekocht.
Het is qua geluid niet storend, maar als je er tijdens het afspelen naar kijkt, valt het erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Wat mij betreft idd een defect. Bij krassen of een kapotte hoes zou ik de LP ook terugsturen. Een jaartje geleden of zo tot 2x toe de box Pulse van Pink Floyd gehad. Allebei met 2 van de 4 LP's met wat hoorbare krasjes. Na de 2e x geld teruggekregen. Ook al een keer of 3 een warped LP retour gestuurd. Ik weet gewoon dat het me blijf storen. Nee hoor, een nieuwe LP hoort gewoon bij na helemaal vlak te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
Omdat ik bij een Duitse webwinkel heb besteld en weinig zin heb om het logistieke proces in te gaan icm duurzaamheid, heb ik gevraagd om de helft van het aankoopbedrag retour te krijgen. De andere lp is namelijk wel goed.

Eens kijken wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

teot schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 23:56:
Is een warp in een nieuwe lp acceptabel?

Ik heb vandaag een dubbel-lp gekregen waarbij er één duidelijk zichtbaar een warp heeft. Geluidskwaliteit lijdt er niet onder voor zover ik het kan beoordelen na 1 afspeelsessie
ligt een beetje aan de prijs van een release. sommige shops doen er nog wel eens moeilijk over helaas.
als het niet te erg is hou ik ze meestal wel, zeker als het niet hoorbaar is.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Intergalactic schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 08:44:
[...]

ligt een beetje aan de prijs van een release. sommige shops doen er nog wel eens moeilijk over helaas.
als het niet te erg is hou ik ze meestal wel, zeker als het niet hoorbaar is.
Maar dan ben je toch nog steeds ontevreden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Vintage1967 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Maar dan ben je toch nog steeds ontevreden????
Niet altijd, ligt compleet aan de release en de prijs. de enige keer dat ik wel een shit momentje had was een 1/500 release met een echt defect (stukje wit was niet goed uitgedrukt) en die was dus echt niet om te ruilen.

als het niet hoorbaar is maak ik me er vaak geen zorgen om.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Deze week ook weer twee nieuwe platen binnengekregen. En de grote kwaliteitscaroussel blijft gewoon draaien.

Steven Wilson - Harmonic Divergence. EU persing. Zwart vinyl. Kadootje van mijn pa. 2200 exemplaren maar nog gewoon verkrijgbaar.
Kant A is een ramp. Gekraak, gepiep, geplop. Niet om aan te horen. Kant B is vrijwel stil. Schiet mij maar lek.

Bongripper - Empty. Dubbelaar op grijs/blauw vinyl. US persing. Klinkt als een klok, zonder foutjes.

Nieuw vinyl blijft echt een gok. Zwaar irritant.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 19:15
Kringloop, 4 euro. Debuut lp van Level 42 uit 1981. Net even geokkinokkied en beluisterd. Ik had hem alleen op cd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W48QXrfm8B1JLLfhxZgNQG38KBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sH0Wqd0AyipvIkqQpde3cOBy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat was bij ons op school de "kakkermuziek". :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Kast upgrade: aantal van die LP boxen die ik eerst gebruikte is vervangen door deze NOS Hema kast (zeg maar Ikea bouwdoos, maar dan van de Hema) die ik voor een zeer schappelijke prijs bij een kringloop winkel vond... Ik heb nog een beetje werk aan de onderzijde met het weghalen van sticker resten, maar verder is deze kast klaar...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczMzCXFqjJQqCUUd5z3by14VjtjTweFWk3X-u1jw6iOFhZ7uCTrqGijb2RO54wx5XbhKp0Ns_DaEznxJemz0CovkmwK6zWar6CnO_p01uifm9eBcvV_v=w2400

Om te voorkomen dat de LP's krom raken in het onderste vak dat in gebruik is heb ik een boekensteun gebruikt en daarlangs wat boeken in geplaatst. Werkt prima! ;) Ben ook blij dat de LP hoezen net iets uitsteken... Daardoor kun je de LP's er wat gemakkelijker uitpakken... Rcor is in ieder geval weer happy! :D

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 04-05-2024 19:44 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• oldsmelly
Mede Vinyl Pieps...

De dag is gekomen .. de draaiert is gearriveerd.

De SL1200G met het Skyanalog MC element...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RorE7FCrNFO39BYY8ocLTsgN4Fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uj2d1y5z10lZrHDRwU4GcgNt.jpg?f=fotoalbum_large

Alles pas net draaiend maar wat ik zo hoor tov mijn oude speler is dat deze meer detail laat horen maar is wel analytischer. De Accoustic Solid met de Ortofon Black klonk wat "warmer"..

Nou de komende dagen maar eens flink wat luisteren en wat freubelen met de instellingen op de Gold Note

[ Voor 3% gewijzigd door oldsmelly op 07-05-2024 18:53 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:48

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nyarlathotep schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:49:
Deze week ook weer twee nieuwe platen binnengekregen. En de grote kwaliteitscaroussel blijft gewoon draaien.

Steven Wilson - Harmonic Divergence. EU persing. Zwart vinyl. Kadootje van mijn pa. 2200 exemplaren maar nog gewoon verkrijgbaar.
Kant A is een ramp. Gekraak, gepiep, geplop. Niet om aan te horen. Kant B is vrijwel stil. Schiet mij maar lek.

Bongripper - Empty. Dubbelaar op grijs/blauw vinyl. US persing. Klinkt als een klok, zonder foutjes.

Nieuw vinyl blijft echt een gok. Zwaar irritant.
Heb je de plaat wel gewassen?
Bij mij gaat er geen enkele nieuwe plaat direct op de draaitafel, eerst wassen, daarna pas draaien.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:29
oldsmelly schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 18:51:
Mede Vinyl Pieps...

De dag is gekomen .. de draaiert is gearriveerd.

De SL1200G met het Skyanalog MC element...

[Afbeelding]

Alles pas net draaiend maar wat ik zo hoor tov mijn oude speler is dat deze meer detail laat horen maar is wel analytischer. De Accoustic Solid met de Ortofon Black klonk wat "warmer"..

Nou de komende dagen maar eens flink wat luisteren en wat freubelen met de instellingen op de Gold Note
Gaaf man! Even geduld hebben en dan heb je ook wat.

Mijn PH10 staat standaard op enchanced RIAA, Na wat platen vond ik dat voor mij de beste setting, maar ik heb er geen diepe studie van gemaakt om dit vast te stellen ;)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ok die setting ga ik ook proberen 👍

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Duclaasie
Vanavond aan een mooie vintage Yamaha YP-D8 gewerkt. Het element wat er in zat was vernaggeld en de armlift zakte veel te snel. Daarnaast zat er een niet originele headshell in zonder azimuth verstelling. De arm voorzien van een nieuwe headshell, AT VM740ML en de lift gereinigd en van nieuw siliconen vet voorzien. Was een dankbaar klusje en de DT speelt weer prachtig.

Sowieso een aanrader de grote spelers uit de YP-Dx reeks. Mooi gebouwd en erg goede arm met veel mogelijkheden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgdckJmItSEenRy1Aji6H7u8K48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bMdqOmJtr2kruAOIvOAcsR71.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nl80F977jgrrA3RaW3-Dk-i7Q7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frEe3IxMcVBiTMJ8YEziGjwu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFXcybCEjviMXqRyaIXb32z0GTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEuKdmgLZxaq9ZvDRQUg6Iv7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik heb een prachtige Goat's Head Soup van de Stones. Hij ziet er echt puntgaaf uit, zelfs in het zonlicht. En toch skipt hij 1x. Geen krasje, geen vuiltje, niets. Hebben jullie ideeen om dit op te lossen? Ik heb helaas geen microscoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:33
De naalddruk ietsjes verhogen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kozue
Deze lag bij de kringloop. Ik wil niemand aanraden om te gaan halen, het zal wel een Chinees prul wezen, maar ik vond het design wel opvallend, dus wellicht leuk om eens te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xMt-HA42povH6n7Y5oAlu0Gj14=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vi0RHe5xty09SFRwZSiRFVAX.jpg?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:42
Vandag in Mijnwinkel in Emmen weer wat leuke schijven gevonden. Dit weekend maar eens degritteren. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-Rt4ZycreXINIuBG9baFdzOZBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kPgThFSRLa3eOjz12OtE2snE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:16
Rens1967 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 17:48:
Vandag in Mijnwinkel in Emmen weer wat leuke schijven gevonden. Dit weekend maar eens degritteren. :)

[Afbeelding]
Dat is nu krek de muziek die ik "vroeger" al gekocht heb en nog steeds in mijn bezit heb :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D_V

D_V

Geinige vondst bij de kringloop. Een anti-static gun/apparaat/ding. Ze hadden bij de kringloop geen idee wat het was. Voor 1,95 euro toch maar meegenomen, ben benieuwd of het werkt. Nou heb ik eigenlijk nooit statische platen sinds ik ze door de humminguru haal en ze in antistatische binnenhoezen bewaar.

:D

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/663f848ca5b47/663f848ca0632-001.jpgAfbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/663f849804bd9/663f849802927-002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
ivo1969 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 11:57:
[...]

Dat is nu krek de muziek die ik "vroeger" al gekocht heb en nog steeds in mijn bezit heb :)
Ik heb een hele rij LP's die ik al circa 40 jaar 'meezeul' maar deze dus nog niet :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
D_V schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:53:
Geinige vondst bij de kringloop. Een anti-static gun/apparaat/ding. Ze hadden bij de kringloop geen idee wat het was. Voor 1,95 euro toch maar meegenomen, ben benieuwd of het werkt. Nou heb ik eigenlijk nooit statische platen sinds ik ze door de humminguru haal en ze in antistatische binnenhoezen bewaar.

[Afbeelding][Afbeelding]
"LangSzaam" "statiesche" Is dat schrijfwijze van vroeger? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rens1967 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 17:26:
[...]

"LangSzaam" "statiesche" Is dat schrijfwijze van vroeger? 8)7
En kontroleren / gekontroleerd / kontrole. Echt eighties. :)

Houdt (2x), verwijdert, terwiji (?), statiesche(4x), langszaam...

Pareltje hoor! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 11-05-2024 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crosspost vanuit het vintage audio topic:
rcor schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:47:
Liefhebbers opgelet:
Saba stereo set + Dual Platenspeler
€ 750,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

Bijzondere Saba audioset inclusief meubel en befaamde Dual 721 platen speler... Staat te koop via Kaj (de zoon van h&c eigenaar Hans).

Absoluut de moeite waard voor de looks, de speakers en de platen speler!
Leuke saba set met echt goede speakers en, jawel, zeer mooie Dual 721 platen speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
D_V schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 16:53:

[Afbeelding][Afbeelding]
Geloof het of niet, als ding niet kapot is werkt het wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pavv
Geloof het of niet, als ding niet kapot is werkt het wel :)
Heerlijke Cruijffiaanse uitspraak! :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
Eindelijk is de restauratie/upgrade van mijn Thorens TD125mk2 afgerond
Volledig nieuwe plinth zodat ie verzonken ligt.
Audiomods series 6 tonearm met AT 760 element en Rigb! Body
Voor de rest geheel afgesteld nagekeken en elco’s vervangen etc etc.
plinth zal niet ieders smaak zijn dat mag
Maar wat een geluid. Ongehoord wat die audiomods arm samen met dit element produceert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Blk8LqFThA74Y0q0vuNOs-jUw84=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/abHyuJiix1BugOK98TXMTJi4.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JViRYWzWr9vP7u54r3tBL64MlbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FvVaRtVGPxXA8fUHRe02zOKm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Mooie draaitafel is dat geworden zeg, chapeau!!

Interessante keuze trouwens die Audiomods Series 6 arm. Vanwaar de keuze voor deze arm? Ik had hem ooit op de shortlist staan als vervanger voor mijn Jelco TS-350 S, maar het hobby gehalte was mij wat te hoog, zeker voor die prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
Duclaasie schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:13:
Mooie draaitafel is dat geworden zeg, chapeau!!

Interessante keuze trouwens die Audiomods Series 6 arm. Vanwaar de keuze voor deze arm? Ik had hem ooit op de shortlist staan als vervanger voor mijn Jelco TS-350 S, maar het hobby gehalte was mij wat te hoog, zeker voor die prijs.
erg veel goede reviews gelezen en toen ik de arm voorlegde aan mijn thorens specialist (dr thorens uit nijmegen) bleek hij al enkele malen de arm geinstalleerd te hebben op TD125 met een zeer goed resultaat. Als je de afwerking ook ziet gebruikte materialen toonarmkabel etc etc zul je tot de conclusie komen dat Jeff van audiomods het hobby gehalte ruim ontstegen is...
Ook mijn reparateur was er laaiend enthousiast over punches well above its weight.. en dit kan ik inderdaad bevestigen. je krijgt gigantisch veel arm voor je geld.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:00
Gisteren voor de fantastische prijs van €5,- deze 4 lp's gescoord:

Sinead O Connor €2,50
Black Sabbath €1,-
Pink Floyd €1,-
Meat Loaf €0,50

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_42-BuXJBQO4gzSxZj23eOHnnOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w1gt1HW7G3aoFpAUFbWPkpJk.jpg?f=fotoalbum_large

qua vinyl allemaal in prima staat, wat stoffig, maar geen krasjes oid. hoezen wat mindere staat, maar helemaal prima om een plekje in de kast te verdienen.

[ Voor 29% gewijzigd door nachtnet op 19-05-2024 13:09 . Reden: toevoegen tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@nachtnet Ik heb die LP van Meatloaf ook maar de geluidskwaliteit is erg matig, heel "dun". Allicht is mijn versie grijs gedraaid maar dat komt eigenlijk bijna niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:00
Roderiktweaker schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:33:
@nachtnet Ik heb die LP van Meatloaf ook maar de geluidskwaliteit is erg matig, heel "dun". Allicht is mijn versie grijs gedraaid maar dat komt eigenlijk bijna niet voor.
Ik denk ook niet dat dat album vaak de kast uit gaat komen. Heb deze ook op cd. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten.

De Sinead O Conner lp is wel echt fijn om te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
nachtnet schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:07:
Gisteren voor de fantastische prijs van €5,- deze 4 lp's gescoord:

Sinead O Connor €2,50
Black Sabbath €1,-
Pink Floyd €1,-
Meat Loaf €0,50

[Afbeelding]

qua vinyl allemaal in prima staat, wat stoffig, maar geen krasjes oid. hoezen wat mindere staat, maar helemaal prima om een plekje in de kast te verdienen.
mooie score!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 19:15
Vandaag een Technics SL-20 opgehaald, werd verkocht als niet werkend, wat niet vreemd is omdat er geen snaar aanwezig is. Verder de gebruikelijke vieze schakelaars en het motortje piept. Gaan we allemaal wel fixen.

Maar wat de koop een goede koop maakte is dat er een Micro Seiki headshell op zit, volgens mij een H-202. Zie foto, op mijn DD35 zit een H-303, die is net contra qua kleurstelling.

Aan de headshell zit een Shure SDS3 element vast met een HE naald, volgens mij ook niet beroerd. Ik kan er echter weinig over vinden online, behalve vervangende naalden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QvpXEO-oznY03svE_-4hdbgD8sA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DJOGXUJSYNbcVzYQyOvoEwv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
Hele fijne headshells die Micro Seiki's... heb er hier een paar met verschillende styli (RigB 540ML, RigB Paratrace, 1x Shure.

Er zat er 1 bij de DD-7 die ik vorig jaar kocht. En die andere heb ik uit Japan laten komen vie eBay.. nette, complete exemplaren doen circa €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een vriendin van me heeft gevraagd om een platenspeler voor haar uit te zoeken. Ze heeft inmiddels toch weer een 15 platen en wil die graag af kunnen spelen. Hoeft niet heel spannend te zijn, maar automatische afslag is wel een vereiste. Ze vergeet regelmatig zaken uit te zetten, dus een platenspeler die urenlang in de uitloopgroef rondjes draait lijkt me geen goede.

Heb zelf ervaring met een Thorens TD-165 en een Technics SL-QD33. Die laatste zou opzich een prima platenspeler voor haar zijn, want volautomatisch. Maar ik heb die zelf staan in plaats van de Thorens, zodat de kinderen zelf een plaat op kunnen zetten, zonder dat ik bang hoef te zijn dat er iets kapot gaat.

Ik heb even op Marktplaats gekeken in de omgeving (Nijmegen) en vier onderstaande vielen me op:
- Philips 212 €150: Aan de prijs, maar ziet er leuk uit en heeft de gewenste featuers. Alleen als er een snaar en element vervangen moett worden, is deze lijkt me te duur
- Dual CS505-4 €65: Lijkt me een prima ding en zal zeker doen wat het moet doen. Onduidelijk of element en snaar nog even mee kunnen
- Technics SL-B21 DC €100: Onduidelijk wat de staat is, dus een nieuwe snaar en mogelijk element lijkt me logisch
- Dual 1224 €35: Duidelijk dat hier een nieuwe snaar/element op moet en dus waarschijnlijk ook de snaar. Lastige is dat deze verder niet te testen is, komt er uberhaupt geluid uit.

Wat vinden jullie van bovenstaanden? En wat kunnen jullie me aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Die Philips is veel te duur, spelers zijn niet persé probleemloos en de arm vind ik een ding van niks zonder fatsoenlijke lagers.

Voor rond de 150,- zou ik kijken naar een Marlux MX-56, Pioneer PL12 of PL 112 of de genoemde Dual 505.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jelte schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:26:

- Technics SL-B21 DC €100: Onduidelijk wat de staat is, dus een nieuwe snaar en mogelijk element lijkt me logisch

Ik zou nooit een speler met een t4p element aanraden zoals die technics dat heeft. Dan zit je altijd met het gehannis van een goede vervangende naald zien te vinden.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een jaren 80 direct drive met afslag of volautomaat en normale S arm (dus met sme headshell, waar een normaal element in past).
Dat is het makkelijkst in gebruik en doorgaans het betrouwbaarst.
Dus bijvoorbeeld een Technics SL-D2 (halfautomaat) of SL-D3 (automaat), SL-Q2, SLQ3, SL-Q202, SL-Q303 (allemaal vergelijkbaar half/volautomaat maar quartzgestuurd), SL-D202/D303 (vergelijkbaar met D2/D3)
Zoals bijvoorbeeld deze SL-D202. Beetje vage foto's, maar volgens mij is ie in aardige staat (wel altijd persoonlijk eea checken, hij verkoopt namelijk ook discospul, en dat is normaal een red flag!) en volgens mij bij je in de buurt:
https://www.marktplaats.n...14244118-technics-sl-d202
Maar dit zijn allemaal best wel veel aangeboden spelers, dus als je een maandje geduld hebt zullen er meerdere van deze types de revue passeren bij je in de buurt op MP.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 23-05-2024 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jelte schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 20:26:
Een vriendin van me heeft gevraagd om een platenspeler voor haar uit te zoeken. Ze heeft inmiddels toch weer een 15 platen en wil die graag af kunnen spelen. Hoeft niet heel spannend te zijn, maar automatische afslag is wel een vereiste. Ze vergeet regelmatig zaken uit te zetten, dus een platenspeler die urenlang in de uitloopgroef rondjes draait lijkt me geen goede.

Heb zelf ervaring met een Thorens TD-165 en een Technics SL-QD33. Die laatste zou opzich een prima platenspeler voor haar zijn, want volautomatisch. Maar ik heb die zelf staan in plaats van de Thorens, zodat de kinderen zelf een plaat op kunnen zetten, zonder dat ik bang hoef te zijn dat er iets kapot gaat.

Ik heb even op Marktplaats gekeken in de omgeving (Nijmegen) en vier onderstaande vielen me op:
- Philips 212 €150: Aan de prijs, maar ziet er leuk uit en heeft de gewenste featuers. Alleen als er een snaar en element vervangen moett worden, is deze lijkt me te duur
- Dual CS505-4 €65: Lijkt me een prima ding en zal zeker doen wat het moet doen. Onduidelijk of element en snaar nog even mee kunnen
- Dual 1224 €35: Duidelijk dat hier een nieuwe snaar/element op moet en dus waarschijnlijk ook de snaar. Lastige is dat deze verder niet te testen is, komt er uberhaupt geluid uit.

Bij kringloop 2Switch in Venray stond onlangs nog een 22GA312 van Philips... Kost 30 euro en heeft een klein beetje werk...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczNBfCBIodV4_4KQVt5fd52g51v7Znw6gWIwbGDXOljC9R9BTs2ANFaHfXKt_0ZuWdm2NWBYeeBaDVDsqzmZkyp-V1MJQ2o3cA1DWDQG6fQVeJ_GrJsr=w2400

De vorige eigenaar heeft bijvoorbeeld een din plug phono preamp op de stroom lijn van de platen speler erbij gesoldeerd zodat daar geen extra stopcontact nodig is... Tevens heeft de speler een aan / uit knop die niet helemaal 100% meer is... Dat ding is gewoon vervangbaar en MFB-freaks heeft vervangende schakelaars op voorraad...

Als je zelf handig bent kun je voor om en na bij de 40 a 45 euro klaar zijn, mits je die din-kabel intact laat en wellicht een 5-polige din omvormer naar tulp kabel met aarde draad gebruikt (en ja, die heeft MFB-freaks ook)... ;)

En als je de kap wat netter wilt krijgen zal die ook gepolijst moeten worden... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 23-05-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Duclaasie, zeker aan de prijs. Maar aan de rest van je post heb ik meer. Dankje.

@mr_petit dank voor je lijstje, daar kan ik wat mee. Van het weekend even rond scharrelen.

@rcor goede tip, maar denk dat het slimmer is dat ik een apparaat haal waar wat minder aan hoeft te gebeuren. Snaar, element, poetsen en afstellen wil ik wel doen. Verder liever niet.

Ik kom erop terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jelte schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:55:
@Duclaasie, zeker aan de prijs. Maar aan de rest van je post heb ik meer. Dankje.

@mr_petit dank voor je lijstje, daar kan ik wat mee. Van het weekend even rond scharrelen.

@rcor goede tip, maar denk dat het slimmer is dat ik een apparaat haal waar wat minder aan hoeft te gebeuren. Snaar, element, poetsen en afstellen wil ik wel doen. Verder liever niet.

Ik kom erop terug!
Deze is niet perse voor Jelte, maar bij mijn favoriete audio zaak in Venray (H&C hifi) staat nu deze mooie Technics SL1360 te koop.

Wellicht wel geschikt:
https://www.marktplaats.n...rs/m2102673134-draaitafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technewbie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-03 00:38
Is een pro ject essential 2 kwa geluidskwaliteit even goed als een technics sl 1200 mk7?
De project is een belt drive de ander electro magnetisch. De pro ject is veel goedkoper maar toegespitst op hifi liefhebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Zeer waarschijnlijk niet, de Project is een goedkope instap draaitafel. De Technics bevindt zich niet voor niets in een andere prijsklasse en is dan ook een volwassen draaitafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:54
Als je er hetzelfde element in hangt zal het verschil in geluidskwaliteit heel klein zijn. Het gaat dan echt om details. Ik weet dat dit een boude uitspraak is, maar sta hier echt achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
coinman63 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:10:
Als je er hetzelfde element in hangt zal het verschil in geluidskwaliteit heel klein zijn. Het gaat dan echt om details. Ik weet dat dit een boude uitspraak is, maar sta hier echt achter.
Technewbie schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 02:58:
Is een pro ject essential 2 kwa geluidskwaliteit even goed als een technics sl 1200 mk7?
De project is een belt drive de ander electro magnetisch. De pro ject is veel goedkoper maar toegespitst op hifi liefhebbers.
Dan ga ik hier niet volledig in mee. @coinman63... Hoewel het element vaak wel de klank bepaald is de opbouw van de speler waar de basis componenten van een speler op zitten ook van belang...

Zelf heb ik meerdere spelers (gehad) en zal omschrijven wat ik er van vindt:
- Thorens TD-280 exclusiv: prima platen speler, maar de demping is niet optimaal waardoor de speler wat meer bijgeluiden kan door geven aan het element die je dan terug hoort via de speakers.

- Thorens TD-318 MKI: uitstekende demping... Een tik op de behuizing of andere dingen die doorgegeven kunnen worden zijn er niet... Door het geveerde subchasis wordt dat keurig afgevangen. Rumble (veroorzaakt door de snaar die aangedreven wordt door de motor) is daardoor ook veel minder aanwezig in het geluid...

Technics SL-1700 / SL-1710: zie Thorens TD-318 MKI, maar dan zonder de rumble... Immers is dit een direct drive speler en die hebben geen aandrijfsnaar.

- Dual 1226: Geen rumble ivm tussenwiel aandrijving. Verder geen ernstige bijgeluiden... Iets minder goed gedempt dan de Thorens TD-318, maar nog altijd flink beter dan de ultieme galm bak hieronder

- McCrypt DJ-2650b: de ideale galmbak van het huismerk van Conrad... Voldoet net aan de minimale eisen die ik stel aan een platen speler, maar wel met een aantal kanttekeningen (o.a. kwaliteits controle en bouwkwaliteit)... Geen demping, wel een metalen plaat op de bodem van de speler voor het gewicht... Alles, maar dan ook alles hoor je terug via de speakers... Rumble, getik op de behuizing enzovoorts...

Kun je een heel duur element monteren op al deze spelers: JA. Echter bij sommige spelers zoals de McCrypt zullen bijgeluiden de meerwaarde van een duur element vergallen.,, Dus wil je een echt goed element zal mijn advies altijd zijn: zorg dat de basis goed is en kies element die in lijn ligt met het maximaal haalbare uit de basis van je platen speler als je wilt gaan upgraden... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
coinman63 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:10:
Het is een boude uitspraak en niet correct. De Technics heeft een veel lagere wow &flutter en geen snelheidsafwijking, dus je gaat het verschil duidelijk horen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ed73 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:39:
[...]
De Technics heeft een veel lagere wow &flutter en geen snelheidsafwijking, dus je gaat het verschil duidelijk horen
Dit is ook een boude uitspraak ;)
Ik ontken niet dat de technics ongetwijfeld betere gelijkloopeigenschappen heeft dan de project als je dat gaat meten, maar of je dat hoort is een heel ander verhaal.
Mijn ervaring is namelijk dat als die waarde maar laag genoeg is (pak 'm beet onder de 0,3%, geschatte waarde), je de verschillen niet meer hoort met normale muziek.
Dus het is imo dus niet zo dat een lagere waarde altijd hoorbaar beter klinkt.
Het element, de staat van de naald, en de afstelling van het element geven m.i. doorgaans veel meer verschil.

Maar voor de rest is het wel een aparte vergelijking, een uitgerangeerd (instap)model van project wat gebruikt hooguit €150 oid kost (nieuw waren ze €200 tot €250 afhankelijk van de aanbieding), en een nu gangbaar model van technics die voor bijna €1000 in de winkel ligt. Naast dat ze qua gebruikte technieken ongeveer elkaars tegenovergestelde zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2024 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die heeft geen automatische afslag voor zover ik weet.
Maar buiten dat wel een goede tafel.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2024 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
mr_petit schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:20:
[...]

Ik zou nooit een speler met een t4p element aanraden zoals die technics dat heeft. Dan zit je altijd met het gehannis van een goede vervangende naald zien te vinden.

Ik zou gewoon op zoek gaan naar een jaren 80 direct drive met afslag of volautomaat en normale S arm (dus met sme headshell, waar een normaal element in past).
Dat is het makkelijkst in gebruik en doorgaans het betrouwbaarst.
Dus bijvoorbeeld een Technics SL-D2 (halfautomaat) of SL-D3 (automaat), SL-Q2, SLQ3, SL-Q202, SL-Q303 (allemaal vergelijkbaar half/volautomaat maar quartzgestuurd), SL-D202/D303 (vergelijkbaar met D2/D3)
Zoals bijvoorbeeld deze SL-D202. Beetje vage foto's, maar volgens mij is ie in aardige staat (wel altijd persoonlijk eea checken, hij verkoopt namelijk ook discospul, en dat is normaal een red flag!) en volgens mij bij je in de buurt:
https://www.marktplaats.n...14244118-technics-sl-d202
Maar dit zijn allemaal best wel veel aangeboden spelers, dus als je een maandje geduld hebt zullen er meerdere van deze types de revue passeren bij je in de buurt op MP.
Is inderdaad een interessante op marktplaats. Maar tering wat een slechte communicatie. Weet niet waar de platenspeler vandaan komt. Zegt alleen nee op een vraag. Doet geen tegenbod. Heel irritant.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:08
Vandaag via MP binnengekregen, elektropop uit 1982 met synthesizers en Alison Moyet :)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrMoLvSh7Xn3E47ARBVpmbLjdos=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wH23ez55SxvfHTLiAGkgbNsF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door zx9r_mario op 30-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
Met de stickertjes van de bibliotheek er nog op :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D_V

D_V

Voor de vengaboys liefhebbers hier, 12 juli komt de "Greatest Hits" uit op gekleurd vinyl.

Afbeeldingslocatie: https://recordstore.co.uk/cdn/shop/files/Vengaboys_20Transparent_20Pink_20colour_20vinyl.png?v=1717087382&width=800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
zx9r_mario schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:48:
Vandaag via MP binnengekregen, elektropop uit 1982 met synthesizers en Alison Moyet :)[Afbeelding]
niet hen beste lp , maar dat vind ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ze hebben maar 2 albums gemaakt dus dat is overzichtelijk. ;)

Zowel op Upstairs at Eric's als You and Me Both staan pareltjes en enkele nummers die mensen minder zullen aanspreken.

Voor mij is het voornamelijk jeugdsentiment: een van de eerste bands met een nieuw geluid waarmee ik als piepjonge puber mee in aanraking kwam, wat heb ik die samen met mijn beste vriend veel geluisterd toen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pavv
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 15:21:
Ze hebben maar 2 albums gemaakt dus dat is overzichtelijk. ;)
Upstairs @ Eric geniet mijn voorkeur....zeker mijn Japanse versie die ook gewoon 'Situation' bevat (B3) ipv 'Tuesday'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GA2MOJPqxVWxjCSJS39gam3i2_0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rkb4NzwMLeeZnIq2zXcBh1W2.jpg?f=user_large
Voor mij is het voornamelijk jeugdsentiment: een van de eerste bands met een nieuw geluid waarmee ik als piepjonge puber mee in aanraking kwam, wat heb ik die samen met mijn beste vriend veel geluisterd toen.
Het waren sowieso interessante tijden op muzikaal gebied. Yazoo, OMD, Visage, Gary Numan, Sylvester, Patrick Cowley, Divine, Lime, Donna Summer, Japan, en zo heel veel anderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Pavv op 31-05-2024 20:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Zeker. Naast door jou genoemde vul ik nog aan.

Human League, Ultravox, Duran Duran, Spandau Ballet, New Order, Heaven 17, Depeche Mode, Soft Cell, Eurythmics, The Art of Noise, Erasure, Howard Jones, Frankie goes to Hollywood, Blancmange, A Flock of Seagulls, Tears for Fears, China Crisis, Scritti Politti, Nik Kershaw, Kajagoogoo, Mr Mister, ABC, Propaganda, The Smiths, The Cure, Simple Minds, Talk Talk, Mr Mister, U2 etc etc

Wat een tijd.

[ Voor 27% gewijzigd door Cap op 03-06-2024 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
Het meeste daarvan heb ik gelukkig in de kast staan ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
D_V schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 14:11:
Voor de vengaboys liefhebbers hier, 12 juli komt de "Greatest Hits" uit op gekleurd vinyl.

[Afbeelding]
Dank voor de tip! Die komt op mijn want list! Vandaag maar eens reserveren bij Riddim Recordstore... Jeugd herinneringen ten top met de Vengaboys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
Cap schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:08:
Zeker. Naast door jou genoemde vul ik nog aan.

Human League, Ultravox, Duran Duran, Spandau Ballet, New Order, Heaven 17, Depeche Mode, Soft Cell, Eurythmics, The Art of Noise, Erasure, Howard Jones, Frankie goes to Hollywood, Blancmange, A Flock of Seagulls, Tears for Fears, China Crisis, Scritti Politti, Nik Kershaw, Kajagoogoo, Mr Mister, ABC, Propaganda, The Smiths, The Cure, Simple Minds, Talk Talk, Mr Mister, U2 etc etc

Wat en tijd.
Een aanvulling:
Red Guitars, Coil, Nick Cave and the Bad Seeds, The Birthday Party, Joy Division, Death in June, Dead Can Dance, Einstürzende Neubauten, Gavin Friday, Pixies, The Sisters of Mercy, Psychic TV, Red Lorry Yellow Lorry, The Jam, Pere Ubu, Television, The Clash, The Sound, Violent Femmes, The Pretenders, Joe Jackson, Medium Medium.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1 ... 50 ... 71 Laatste