Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
@nlswthck Het is niet helemaal het juiste topic maar over welke versterker gaat het? Werkt het ook niet met andere bronnen? Bij een oude versterker kunnen dit soort dingen voorkomen. Vaak heeft dat de maken met vuile of losse contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlswthck
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 23-03-2024
@Roderiktweaker het is een pioneer a-119 versterker. Weet je hier iets meer mee? :)
M’n excuses ivm het topic! Ben nieuw en moet mijn weg nog wat vinden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
nlswthck schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:40:
@Roderiktweaker het is een pioneer a-119 versterker. Weet je hier iets meer mee? :)
M’n excuses ivm het topic! Ben nieuw en moet mijn weg nog wat vinden…
Even een apart Topic openen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Nieuwe aanwinsten van de afgelopen tijd die ik vanavond gewassen heb met de Okki Nokki platen reiniger:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczN0PTfhQqjW6wRt1RrI313_8YgDLuwzW5wdWzD8lgUprsDHMq4Tz99lLQiojG9APu7chzGxwIdMbO2UPCW7KKIfPVqpufAKdyE2ftLVincBaIuTnkTk=w2400

Voor sommigen horror, maar ik was gisteren in Arnhem voor het optreden van Snollebollekes in het Gelredome (ja, ik heb een brede muziek smaak)... Dus in de middag even naar Hobo Hifi geweest om de snoep winkel te verkennen en daarna even naar platen zaak Kroesse... Aldaar heb ik de LP van de Beste Zangers gekocht die ik na de aanschaf even lekker op mijn geboekte hotel kamer heb neergelegd voor het concert van Snollebollekes...

Verder onlangs nog het Album België van Het Goede Doel via Discogs gekocht om deze toe te voegen aan de collectie LP's van het Goede Doel die ik de moeite waard vindt voor mijn gehele collectie LP's...

Daarnaast was er vandaag in mijn eigen regio (Venray) een zwarte markt... Weinig goede audio spullen deze keer, maar wel mooie LP's voor schappelijke prijzen en allen in NM conditie...

Zelf dus nog The Long Run van The Eagles en The Marshall Tucker band met hun album Searching For A Rainbow meegenomen... Vooral die van de The Eagles bleek bijzonder te zijn: een Australische persing...
https://www.discogs.com/release/3322641-Eagles-The-Long-Run

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AP1GczPLGSqG7RbWAd5DgFlvZiS-ilL8ry8_QHDcBubiNzlkPqRZpfBbXO1tOYm1QibakErPwJqQzmAf414g1CZjpankJn27r9_0NpUNApyXfaH8JcrMhIvQ=w2400
Na de oranje zondag ga ik nog even verder luisteren naar deze pareltjes... ;) :)

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 24-03-2024 23:09 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:15
Threllius schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:57:
[...]

Het verbaasde me wel hoe het gewicht van de arm afgesteld moest worden. Ik heb mij de meeste een gewicht gezien met schroefdraad. Bij de 521 gaat het met een stelschroef die je loshaalt en dan het gewicht zelf verschuiven. Dus hoe grof of fijn het kan en lukt ligt helemaal aan hoe lomp jezelf bent. Persoonlijk minder goed te controleren dan een gewichtje op schroefdraad.

Element is origneel DMS242 (of het de 242e is moet ik je even schuldig blijven) Maar als ik het goed had 1,5 tracking weight.
Het verschuiven is voor de grove afstelling. Daarna kan je het contragewicht draaien voor de fijnafstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threllius
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10-09 08:41
Helaas niet veel kunnen doen aan de draaitafel afgelopen dagen, wel even wat getest en gedaan maar niet veel opgeschoten.

Voor ik de kabels vervang wil ik eerst het "skaten van de naald opgelost hebben. Ik dacht dat dit lag aan de smering van het draaipunt in de arm. Dit blijkt denk ik toch niet zo te zijn. Ik heb de naald weer op de (beschadigde) plaat gezet. En heb een beetje lopen spelen met de anti-skating. Het lijkt erop dat met een negative anti-skating het probleem verholpen is. Om dit nu echt te testen is het kabels vervangen en aansluiten.
nineball schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:10:
[...]

Het verschuiven is voor de grove afstelling. Daarna kan je het contragewicht draaien voor de fijnafstelling.
Ik kwam er inderdaad achter dat het gewicht wel op schroefdraad zit.
Ik vind het echter wel raar dat het schroefdraad in het contra gewicht van een rubber achtig materiaal is, hierdoor zit het gewicht naar mijn idee best los en hangt het ook niet recht maar een beetje scheef naar beneden.
Ik denk niet dat dat hoort maar kan zijn dat ik het mis heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:40
Threllius schreef op maandag 25 maart 2024 @ 08:34:
Helaas niet veel kunnen doen aan de draaitafel afgelopen dagen, wel even wat getest en gedaan maar niet veel opgeschoten.

Voor ik de kabels vervang wil ik eerst het "skaten van de naald opgelost hebben. Ik dacht dat dit lag aan de smering van het draaipunt in de arm. Dit blijkt denk ik toch niet zo te zijn. Ik heb de naald weer op de (beschadigde) plaat gezet. En heb een beetje lopen spelen met de anti-skating. Het lijkt erop dat met een negative anti-skating het probleem verholpen is. Om dit nu echt te testen is het kabels vervangen en aansluiten.

[...]

Ik kwam er inderdaad achter dat het gewicht wel op schroefdraad zit.
Ik vind het echter wel raar dat het schroefdraad in het contra gewicht van een rubber achtig materiaal is, hierdoor zit het gewicht naar mijn idee best los en hangt het ook niet recht maar een beetje scheef naar beneden.
Ik denk niet dat dat hoort maar kan zijn dat ik het mis heb.
Dan ik denk ik je contra gewicht dus niet meer helemaal jovel , het afstellen is eerst met de pin die in de arm zit zeg maar en het fine tunen daar het draaien aan het contra gewicht. Ik heb er geen voor een 521, maar zal eens kijken of ik een ander gewicht voor je heb liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threllius
Gisteravond nog maar even de RCA kabel vervangen.
En de tafel werkt perfect, hij blijft op snelheid, geluid zonder gekraak, arm wordt perfect geplaats op 33 als op 45 toeren, ook op beide toeren blijft ie perfect op snelheid. repeat functie werkt.
Een doekje over de kap gehaald en een de kast van binnen en buiten even schoongemaakt. en ik heb een knappe werkende draaitafel. (Op een wonky contra gewicht na dan).

Nu alleen nog een nieuw geluidssysteem. De speakers zijn al gekozen alleen de versterker nog.
ivo1969 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:46:
[...]
Dan ik denk ik je contra gewicht dus niet meer helemaal jovel , het afstellen is eerst met de pin die in de arm zit zeg maar en het fine tunen daar het draaien aan het contra gewicht. Ik heb er geen voor een 521, maar zal eens kijken of ik een ander gewicht voor je heb liggen
Topper, ik had al een vermoeden, heb al geprobeerd te kijken of en hoe het gewicht uit elkaar kan maar kon niet echt iets ontdekken. Ook kon ik niet ontdekken wat er dan stuk zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Opmerking: het hangt een beetje af van het lager ontwerp, maar smeren van armlagers is in het algemeen niet nodig, zelfs af te raden want het trekt vuil aan wat de vrije beweging weer hindert. By design zijn ze niet gesmeerd. Dus in het algemeen is goed schoonmaken (stoffige vettigheid) het devies. Ik meen dat dit bij Dual niet anders is.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 26-03-2024 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinniwde76
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 20:12
Goedemorgen.

Misschien is dit vloeken in de kerk op dit forum....
Maar ik heb een Muse mt201 platenspeler gehad van mijn vriendin. Erg leuk ding vooral de retro stijl staat mij aan.
Maar het geluid is nou niet geweldig....
Hoe kan ik mijn Bluetooth speaker erop aan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Edwinniwde76 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:11:
Goedemorgen.

Maar ik heb een Muse mt201 platenspeler gehad van mijn vriendin. Erg leuk ding vooral de retro stijl staat mij aan.
Lees de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinniwde76
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-05 20:12
Die actie heb ik ondernomen ja...

Kijk het koppelen van Bluetooth apperatuur zoals een telefoon is makkelijk. Maar een losse speaker koppelen is iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threllius
Cap schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:06:
Opmerking: het hangt een beetje af van het lager ontwerp, maar smeren van armlagers is in het algemeen niet nodig, zelfs af te raden want het trekt vuil aan wat de vrije beweging weer hindert. By design zijn ze niet gesmeerd. Dus in het algemeen is goed schoonmaken (stoffige vettigheid) het devies. Ik meen dat dit bij Dual niet anders is.
Ik had in de beschrijving gezien dat de arm geen smeerpunten heeft, achteraf gaat de arm wel super soepel.
en het probleem is nu verhopen met de antiskating de andere kant op.
Hij staat dus nu ook niet op een nummertje, hij staat horizontaal naar links voor de mensen die de anti skating van een Dual 521 kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threllius
Edwinniwde76 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:20:
Die actie heb ik ondernomen ja...

Kijk het koppelen van Bluetooth apperatuur zoals een telefoon is makkelijk. Maar een losse speaker koppelen is iets anders...
Zoals ik de beschrijving interpreteer, is het koppelen van een bluetooth speaker niet mogelijk, alleen het koppelen van een bluetooth apparaat als afspeel apparaat, zoals je telefoon of tablet, De draaitafel functioneert dan als speaker voor je telefoon.
Als je een speaker wil aansluiten zou je dit bedraad moeten doen. Hiervoor moet je de line out aansluiting gebruiken. Dit is een RCA kabel ook wel tulp genoemd. Er zijn kabels welke direct van RCA/tulp naar een 3.5mm aux gaan. Op sommige speakers is er nog een 3.5 mm aux ingang. Ipv de tegenwoordig veel gebruikte USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:01
Threllius schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Zoals ik de beschrijving interpreteer, is het koppelen van een bluetooth speaker niet mogelijk, alleen het koppelen van een bluetooth apparaat als afspeel apparaat, zoals je telefoon of tablet, De draaitafel functioneert dan als speaker voor je telefoon.
Als je een speaker wil aansluiten zou je dit bedraad moeten doen. Hiervoor moet je de line out aansluiting gebruiken. Dit is een RCA kabel ook wel tulp genoemd. Er zijn kabels welke direct van RCA/tulp naar een 3.5mm aux gaan. Op sommige speakers is er nog een 3.5 mm aux ingang. Ipv de tegenwoordig veel gebruikte USB-C.
Ik heb ooit een retro model platenspeler gehad, die had inderdaad alleen een bluetooth ontvangen (zodat je hem als speaker kan gebruiken), maar geen bluetooth zender om een box op aan te sluiten. Ik heb dat toen opgelost door een goedkope bluetooth transmitter met 3,5 mm jack te kopen en deze in de platenspeler te prikken, zodat ik toch gewoon met mijn koptelefoon naar mijn platen kon luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 15:25
Edwinniwde76 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:11:
Goedemorgen.

Het lijkt er op dat ie via Bluetooth alleen het geluid vanaf jouw telefoon kan afspelen op de crappy luidsprekers van deze draaitafel.... en niet andersom...
Bluetooth

Een Bluetooth-apparaat koppelen
1. Druk, als het apparaat is ingeschakeld, op MODE om de USB-modus te selecteren, de
functie-indicator wordt blauw knipperen.
2. Schakel Bluetooth in op het Bluetooth-apparaat en selecteer “MT-201BT” uit de lijst
met apparaten. (Kijk in de handleiding van het apparaat waarmee u verbinding wilt
maken voor gedetailleerde instructies.) Als het Bluetooth-apparaat vraagt om een
wachtwoord, voer dan “0000” in. Sommige Bluetooth-apparaten zullen u vragen
de verbinding te accepteren. Als de apparaten goed zijn gekoppeld, klinkt er een
indicatiegeluid.
Tip: Als u uw Bluetooth-luidspreker wilt verbinden met een andere Bluetoothaudioapparaat,
houd ingedrukt om de verbinding met het apparaat te verbreken, en volg daarna de
bovenstaande stappen om een nieuwe verbinding tot stand te brengen

• Op bepaalde apparaten, zoals computers, moet u, zodra er is gekoppeld, het apparaat
selecteren in het Bluetooth-menu en de optie “Gebruik als audioapparaat (stereo)” (of
een soortgelijke optie) gebruiken.
• De verbinding blijft intact wanneer de luidspreker en/of uw Bluetooth-apparaat buiten
het communicatiebereik wordt verplaatst. Er wordt opnieuw een actieve verbinding
gemaakt wanneer uw Bluetooth-apparaat terugkeert binnen het bereik.
• Als het apparaat weer wordt ingeschakeld, dan zal het automatisch proberen opnieuw
verbinding te maken met het Bluetooth-apparaat waarmee het laatst werd gekoppeld.
Een Bluetooth-apparaat gebruiken
1. Als u verbinding heeft gemaakt met een apparaat (zie voorgaande paragraaf), gebruik
dan de bediening op uw Bluetooth-apparaat en wanneer het afspelen wordt gestart,
dan zal het geluid uit de luidsprekers van de MT-201BT klinken.

2. Druk op om het afspelen te pauzeren. Druk nogmaals om het afspelen te hervatten.
3. Selecteer de gewenste track met / .
4. Stel het volume (MIN/MAX) naar wens in .U kunt het volume ook instellen op het
apparaat dat is verbonden met de luidspreker
MAAAR

je kunt wellicht je BT boxje wel via een minijack verbinden met de hoofdtelefoon uitgang van de draaitafel. Dikke kans dat je dan wél geluid uit je BT box krijgt (alleen dan bekabeld dus)

of sluit de boel met RCA tulp aansluitingen aan op je versterker/etc.

Maar eerlijk gezegd: ik zou geen dure platen op deze speler durven (/willen) afspelen. Die naald icm een waarschijnlijk veel te hoge naalddruk ( niet zelden meer dan 4 gram) kerft zich een weg in de groef van de LP. Het is een prima manier om een plaat snel naar de gallemiezen te jagen.
Dus leuk voor goedkope tweedehands singeltjes, maar niet voor die dure nieuwe album releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 13:31
Tip: koop geen Thakker CHS-13 headshell. Ik zat me de hele tijd af te vragen wat ik toch fout deed bij het uitlijnen, maar de plug was gewoon niet recht, die zat gedraaid. Geen wonder dat de boel niet wilde sporen 8)7 .

Ik heb iets eerder een Dual headshell met een AT95E gekocht. Met het idee dat de uitlijning al voor me gedaan was en ik de naald gemakkelijk door een ML zou kunnen vervangen. Maar: dat blijkt de voorloper van de AT VM95E te zijn, dus alsnog een heel element plaatsen later. Vandaar dat ik met die CHS-13 nog eens een poging had gedaan, want misschien kon ik die headshell dan gewoon weer terugsturen.

Ik heb iig 2 tientjes teruggekregen van Thakker voor die headshell en ga eerst maar met de AT95E spelen. Ik denk dat ik komende winter oid maar een nieuwe AT VM95ML ga kopen, met wat mijn huidige exemplaar heeft meegemaakt durf ik het niet echt meer aan om die unit te gebruiken op mijn platen. Leergeld zullen we maar zeggen, maar er kan met vinyl toch wel een boel foutgaan, zeg :/ .

[ Voor 6% gewijzigd door Bananenplant op 27-03-2024 14:21 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker. En no-name / eigen merk / china / budget spul kan nogal eens ongewenste afwijkingen (dimensies, gewicht, materiaal) vertonen zoals je nu gemerkt hebt. Bekende gevallen zijn o.a. snaren, naalden en, inderdaad, headshells.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 27-03-2024 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-09 16:48
En vergeet de naalden voor de AT95E en AT95EX van een paar jaar terug niet. Zwitserse kwaliteit...... Als daarmee schots en scheef wordt bedoeld, klopt het helemaal. Nee, ik trap daar niet meer in (hoop ik).

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Is bijv Tonar dan beter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 07:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKEqcnWip24bgBlDYcy_5e9aXEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNkOExUAf0i9JEb1SJ0afjt7.jpg?f=fotoalbum_large

Twee imo geweldige soundtracks. Het derde album lag niet in de planning maar met alleen Flash Gordon zat ik 1 cent onder het minimum bestelbedrag van de discogs verkoper. En aan Ennio kun je je geen buil vallen. ;)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Vintage1967 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:53:
En vergeet de naalden voor de AT95E en AT95EX van een paar jaar terug niet. Zwitserse kwaliteit...... Als daarmee schots en scheef wordt bedoeld, klopt het helemaal. Nee, ik trap daar niet meer in (hoop ik).
Kan je die beter vermijden? Ik zoek een vervangende naald, omdat m'n huidige na een ongelukje door één van de kinderen een beetje vernaggeld is. De AT95E kwam ik tegen als een prima vervanger. Maar niet dus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hij doelde op "swiss made" vervangingsnaalden van twijfelachtige kwaliteit.
Originele naalden van Audio Technica kan je prima kopen, dat zit wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
JanW schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Kan je die beter vermijden? Ik zoek een vervangende naald, omdat m'n huidige na een ongelukje door één van de kinderen een beetje vernaggeld is. De AT95E kwam ik tegen als een prima vervanger. Maar niet dus?
Precies wat @Cap zegt. De originele AT-naalden en elementen zijn gewoon prima. En de AT95E en -EX hebben een heel goede prijs-kwaliteit verhouding. Zolang het maar niet Swiss-made is, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:36
Maar wat zijn dan bijv wel goede merken/ keuzes voor bijv. een epc-270 van Technics waar geen originele nieuwe naalden voor verkrijgbaar zijn? Tonar?

Of ipv van vervangende naald een nieuw audio technica element voor paar tientjes extra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Beste is eigenlijk altijd het origineel. Anders is Jico goed, zeker de SAS varianten. Tonar is ok als basic optie, verwacht geen bijzondere dingen: je krijgt dan een vrij generieke bonded conical of bonded elliptical vervangingsnaald in een EPC-270 compatible houder voor enkele tientjes.

Waar het hierboven om ging is volgens mij de budget 'nude black diamond' naaldjes van onduidelijke 'swiss made' komaf, waarbij het naaldje niet goed aan het cantilever bevestigd was. Dat zijn dan wel goedkope nude naaldjes, maar het bleek dus duurkoop. Dan liever een simpel Tonar naaldje waar de naald wel goed aan het cantilever bevestigd is.

[ Voor 48% gewijzigd door Cap op 29-03-2024 22:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04:04
Bij deze dan, mijn kleine verzameling :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UOB2M2oCes24qKZ_CN0zK6u248=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKMNkzzdHzMcJT2eHss0GYTA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Xj2CmOherzclUkfOmiIRRiWgfU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUrvqkJ2E60NA6nbvclzIZxR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZV1B259llxPSTwLzJ5FesI44bA0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYIrSe8Mecc1Ner7PmWd1d67.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
Vorige week de knoop doorgehakt en besloten mijn ouwe trouwe A95E te vervangen. Er waren (en zijn) genoeg redenen om bij de AT95E te blijven, maar ook om te vervangen. Deze is het geworden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3NhQjGul.jpg

Best wel een grote stap, in ieder geval qua investering :P .
Gisterenmiddag de tijd genomen om hem op mijn DUAL 704 te monteren. Het element werd daarvoor geleverd met boutjes en een niet-magnetische schroevendraaier. Met behulp van een gauge die ik een jaartje geleden bij DualFred heb gekocht, was het afstellen zo gedaan. Even de antiskating en naalddruk controleren en draaien maar.

Wat mij opvalt is dat dit element wat scherper klinkt dan de AT95E. Ik weet dat een nieuw element ingespeeld moet worden, en hoop dan ook dat dit scherpe kantje er van af gaat. Tweede opvallende is dat het element behoorlijk laag boven de LP hangt. De naalddruk is met een naalddrukweger gecontroleerd en is exact 2 gram, de aanbevolen naalddruk volgens de bijgeleverde specs. Wie van jullie heeft ervaring met dit element? Ik ben benieuwd. Vanavond maar eens een paar andere LP's luisteren om een completer oordeel te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vintage1967 schreef op maandag 1 april 2024 @ 16:28:
Vorige week de knoop doorgehakt en besloten mijn ouwe trouwe A95E te vervangen. Er waren (en zijn) genoeg redenen om bij de AT95E te blijven, maar ook om te vervangen. Deze is het geworden:

[Afbeelding]

Gisterenmiddag de tijd genomen om hem op mijn DUAL 704 te monteren. Het element werd daarvoor geleverd met boutjes en een niet-magnetische schroevendraaier. Met behulp van een gauge die ik een jaartje geleden bij DualFred heb gekocht, was het afstellen zo gedaan. Even de antiskating en naalddruk controleren en draaien maar.

Wat mij opvalt is dat dit element wat scherper klinkt dan de AT95E. Ik weet dat een nieuw element ingespeeld moet worden, en hoop dan ook dat dit scherpe kantje er van af gaat. Tweede opvallende is dat het element behoorlijk laag boven de LP hangt. De naalddruk is met een naalddrukweger gecontroleerd en is exact 2 gram, de aanbevolen naalddruk volgens de bijgeleverde specs. Wie van jullie heeft ervaring met dit element? Ik ben benieuwd. Vanavond maar eens een paar andere LP's luisteren om een completer oordeel te vormen.
Ik heb op MP het element laatst nog gekocht maar nog niet geïnstalleerd , maar heb nog op een platenspeler zelfde element maar dan met groene naald, en hoef dus alleen maar de naald om te wisselen want element is het zelfde.
Zal laten weten hoe het hier overkomt qua klank.

Trouwens 2 gram wordt dan wel aangeraden, maar min is 1.8 en max 2.2 gram dus je zou daar nog mee kunnen "spelen".

[ Voor 3% gewijzigd door ivo1969 op 01-04-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:13

[Afbeelding]

Is het echt scherper, als in vervorming, of moet je wennen aan de weergave? Mist goed afgesteld klinkt een ML weliswaar gedetailleerd, maar niet scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik ben van plan de komende dagen een aantal heel verschillende genres op de draaiert te leggen. Op dit moment luister ik naar Second Chapter van Danny Kirwan. Die klinkt inderdaad gedetailleerd. Misschien is het het meer aanwezige hoog wat opvalt. De afstelling (anti skating, naalddruk en uitlijning) is volgens mij prima in orde. Daarbij ga ik ervan uit dat de gauge van DualFred goed is. Afijn, eerst maar eens een poosje het element in lagen spelen voor een definitief oordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:08
Deze post van @mr_petit verklaart mogelijk ook waarom de ML wat feller in het hoog klinkt
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77238544

[ Voor 24% gewijzigd door teot op 01-04-2024 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vintage1967 schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:08:
Ik ben van plan de komende dagen een aantal heel verschillende genres op de draaiert te leggen. Op dit moment luister ik naar Second Chapter van Danny Kirwan. Die klinkt inderdaad gedetailleerd. Misschien is het het meer aanwezige hoog wat opvalt. De afstelling (anti skating, naalddruk en uitlijning) is volgens mij prima in orde. Daarbij ga ik ervan uit dat de gauge van DualFred goed is. Afijn, eerst maar eens een poosje het element in lagen spelen voor een definitief oordeel.
Fred is nu met vakantie dus ik kan niet zien wat je met de gauge bedoelt, maar is dat het plastic ding waar je de elementhouder in plaatst om te kijken of naald precies goed zit?
Want als dat zo is dan klopt de plaatsing van je element.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Die bedoel ik inderdaad. Ik ga er dus ook van uit dat de uitlijning klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Vintage1967 schreef op maandag 1 april 2024 @ 22:08:
Die bedoel ik inderdaad. Ik ga er dus ook van uit dat de uitlijning klopt.
Ja bij mijn weten dan wel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb afgelopen vrijdag de pop-up lampjes van mijn SL1210's laten vervangen bij Vintage Audio Repair door LED lampjes. Kan ik er weer even tegenaan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3YLLfAwHNDFaMoBJBNqBrKn_Nw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RHhZejgfIDHVXOjwNtq0lMgl.jpg?f=fotoalbum_large

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
@Vintage1967 Ik ben benieuwd hoe de ML je bevalt. Jij gebruikte toch een AT95e op je Dual?
Ik heb nu de VM95e, ook op een 704, de ML is voor mij een logische upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
cmndr_adama schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:16:
@Vintage1967 Ik ben benieuwd hoe de ML je bevalt. Jij gebruikte toch een AT95e op je Dual?
Ik heb nu de VM95e, ook op een 704, de ML is voor mij een logische upgrade.
Klopt. En ik wilde ook een behoorlijke stap nemen. Voor een definitief oordeel wil ik het element eerst inspelen. Dat duurt nog een poosje. Vind ik de ML zijn geld niet waard, dan wordt de volgende aankoop de VM95E-naald. Die past in de body van de VM95ML. Eerste indruk van de ML is meer detail en wat meer hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

[Afbeelding]

Door dit bericht bedacht ik me ook dat ik een nieuwe naald nodig had, heb momenteel ook de welbekende AT95E. Schrok alleen een beetje van de prijzen, een losse naald kost tegenwoordig meer dan het complete element mij 10 jaar geleden kostte bij Thakker.

Ik kwam daar de AT-VM95E tegen, dat ziet eruit als de opvolger vna de AT95E, heeft iemand daar ervaring mee? Ben niet zo zeer op zoek naar een upgrade, tenzij het qua prijs vergelijkbaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik heb de afgelopen jaren regelmatig verhalen gelezen van mensen die stapels LP's of een platenspeler kregen. Vandaag lijk ik een van de gelukkigen te zijn. Zojuist door een collega gedropt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bqmZrOtl.jpg

Ze heeft de zolder opgeruimd en kwam deze Philips tegen. Zelf hebben ze geen LP's meer, dus de speler is voor mij oOo . Daar is ikke blij mee, natuurlijk. De kap ziet er perfect uit. Geen scheuren, ook niet bij de scharnieren. Hij blijft netjes open staan. Het element is een Philips 420 III ST, niet de minste als ik de verhalen mag geloven. Hij verdient een poetsbeurt en ik weet niet hoe hij er technisch aan toe is. Bij een van de eerste hits op Google, las ik dat de plastic behuizing regelmatig vervormt waardoor de speler niet meer stabiel staat en in een aantal gevallen de anti-skating blokkeert of vernielt. Dat heb ik natuurlijk nog niet kunnen constateren, alhoewel hij wel stevig en stabiel op zijn pootjes staat. Volgens mij is dit een speler die de moeite van het opknappen wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Die bodem is eventueel met wat geduld en een verfbrander wel weer in model te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 15:43
Ik ben ook begonnen met de vinyl hobby en heb nu een Pioneer PL-400 gekocht.
Deze had ik ook in de jaren 80 toendertijd nieuw gekocht.
Ik heb hem getest en werkt verder prima.
Alleen heb ik wat vragen.
Als je naar de foto kijkt zie je dat het plateau niet helemaal perfect recht in het midden staat lijkt het, en aan de voorkant ook iets lager.
Dat zal te maken hebben omdat het geheel incl toonarm verend is?
Het werkt goed verder maar is het eventueel nog te fixen?
Ik wil ook kijken naar een nieuwe naald, wat kan ik het beste aanschaffen?
Heb al wel gezocht maar kan niet vinden wat nou echt een goede cartridge is voor deze platenspeler voor niet te veel geld. Origineel is PN150. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ugm5SszF8danHe2kRII7zoVvgnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy108oQKXztjQCsPqUls6mqI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuA21W7qU59armMNwZtFK2HViVk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xGuZsNsuAqF1o4Zpu1xJlFb.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4rUP7s69_K3B9EP_eWFcz2TvFM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEc0EwIzjDnv6aqNb4pCTiBi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het werkt natuurlijk niet helemaal goed, want het plateau hangt een beetje naar voren, niet helemaal waterpas, en het veert niet meer optimaal. ;)

Komt inderdaad door de vering. Ik herinner me het niet precies, maar ik meen dat deze draaitafel geveerd is dmv 3 of 4 kleine bladveertjes. Veel stelt dat niet voor, echt dunne stukjes metaal gevat in hard plastic. Ik meen ook met een miniem beetje schuim als demping, zeg maar van dat hele luchtige goedkope PE schuim.

Klopt mijn herinnering, dan is het een kwestie van trial and error. Bijbuigen, kijken of ie goed staat, eventueel een stukje rubber hier of daar ertussen, en weer wat vers schuim plaatsen van gelijkaardige soort. En dan het zo proberen te krijgen dat de boel zo goed mogelijk verticaal veert, zonder waggelen dus. Freubelen.

Je kan deze platenspeler prima met een Audio Technica element gebruiken. Wat er nu op zit is een cheap but cheerful AT 3600L element. Ik denk dat die of een AT VM95E wel volstaat voor deze platenspeler. Een AT VM95ML vind ik eerlijk gezegd een beetje overkill. Dan zou ik meteen een platenspeler kiezen met een betere arm en behuizing.

[ Voor 23% gewijzigd door Cap op 02-04-2024 18:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SD5k schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:59:
[...]

Door dit bericht bedacht ik me ook dat ik een nieuwe naald nodig had, heb momenteel ook de welbekende AT95E. Schrok alleen een beetje van de prijzen, een losse naald kost tegenwoordig meer dan het complete element mij 10 jaar geleden kostte bij Thakker.

Ik kwam daar de AT-VM95E tegen, dat ziet eruit als de opvolger vna de AT95E, heeft iemand daar ervaring mee? Ben niet zo zeer op zoek naar een upgrade, tenzij het qua prijs vergelijkbaar is.
De at-95e die je 10 jaar geleden bij Thakker kocht was een OEM modelletje, dus niet echt een verkoopversie in verkoopverpakking (zat in een klein doorzichtig plastic doosje). Die kostte inderdaad destijds €24 oid.
De winkelversie van de AT-95e kostte toen gewoon €50, net als nu de AT-VM95e dat ongeveer kost.
Ik weet niet hoeveel de losse naald toen destijds kostte, maar het zou me niet verbazen dat dat toen ook al €27 was zoals dat nu is.

En met de aanbiedingen van Thakker is het niet vreemd dat een compleet element goedkoper is dan de losse naald. De AT-VM95ML (het complete element, en ik denk in retailverpakking) kost daar €135.
De losse vervangingsnaald (AT-VMN95ML) kost daar €142, dus ook duurder. Het complete element is gewoon een hele goede aanbieding daar, net zoals destijds de AT-95e dat daar toen was.

Een at-vm95e zal overigens vergelijkbaar presteren als je AT-95E.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 21-09 13:31
mr_petit schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:58:
[...]

En met de aanbiedingen van Thakker is het niet vreemd dat een compleet element goedkoper is dan de losse naald. De AT-VM95ML (het complete element, en ik denk in retailverpakking) kost daar €135.
De losse vervangingsnaald (AT-VMN95ML) kost daar €142, dus ook duurder. Het complete element is gewoon een hele goede aanbieding daar, net zoals destijds de AT-95e dat daar toen was.
Inzake verspilling en onnodig spullen weggooien vind ik daar wel iets van, trouwens :X .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 11:12

SD5k

>4&X

mr_petit schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 18:58:
[...]

De at-95e die je 10 jaar geleden bij Thakker kocht was een OEM modelletje, dus niet echt een verkoopversie in verkoopverpakking (zat in een klein doorzichtig plastic doosje). Die kostte inderdaad destijds €24 oid.
De winkelversie van de AT-95e kostte toen gewoon €50, net als nu de AT-VM95e dat ongeveer kost.
Ik weet niet hoeveel de losse naald toen destijds kostte, maar het zou me niet verbazen dat dat toen ook al €27 was zoals dat nu is.

Een at-vm95e zal overigens vergelijkbaar presteren als je AT-95E.
Dat verklaart een hoop, dan kan mijn "vroeger was alles beter" mentaliteit weer even terug de kast in. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:42
Mede vinyl pieps....

Ik wil ergens de komende maanden een nieuwe draaitafel aanschaffen....

Mijn huidige is een Solid Acoustic waarover ik tevreden ben maar deze verhuist naar een andere plekje.

Ik wil eens een direct-drive gaan proberen, ook al omdat ik best erg gevoelig ben voor schommelingen in afspeel snelheid. En voor mijn gemoedsrust lijkt me dan een direct drive de oplossing :-)

Nu zit ik te denken aan de Denon DP-3000NE of flink wat meer uitgeven voor de Technics SL1200 G.

Ik heb best veel (zeg maar heel veel) reviews en youtube filmpjes gelezen en gezien maar ik kom er niet uit.

Heb ook nog geen plek gevonden waar ik beide uit kan proberen zeg maar...

Het zal denk wel zo'n beetje mijn laatste draaitafel worden die ik aanschaf en wil gelijk een MC cartridge gaan proberen.

Mijn phono pre is een Gold Note PH10 dus die kan veel verschillende soorten aan .

Denk dat beide draaitafels goed zijn en ik neig dan ook naar de Denon die 2K goedkoper is dan de Techniscs dus dat geld kan ik dan investeren in bv een betere cartridge .

Iemand een idee hierover alhoewel ik snap dat dit denk erg lastig zal zijn.

De rest van het systeem bestaat uit een Buizen versterker en Kef R3Meta speakers.

Ik hou van veel verschillende soorten muziek (als dat al wat uitmaakt bij deze keuze) van klassiek tot Heavy Metal maar wel ligt de nadruk op progrock

[ Voor 9% gewijzigd door oldsmelly op 03-04-2024 11:11 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34
oldsmelly schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:04:
Mede vinyl pieps....

Mijn huidige is een Solid Acoustic waarover ik tevreden ben maar deze verhuist naar een andere plekje.

Ik wil eens een direct-drive gaan proberen, ook al omdat ik best erg gevoelig ben voor schommelingen in afspeel snelheid. En voor mijn gemoedsrust lijkt me dan een direct drive de oplossing :-)

Nu zit ik te denken aan de Denon DP-3000NE of flink wat meer uitgeven voor de Technics SL1200 G.

Ik heb best veel (zeg maar heel veel) reviews en youtube filmpjes gelezen en gezien maar ik kom er niet uit.

Heb ook nog geen plek gevonden waar ik beide uit kan proberen zeg maar...

Het zal denk wel zo'n beetje mijn laatste draaitafel worden die ik aanschaf en wil gelijk een MC cartridge gaan proberen.

Mijn phono pre is een Gold Note PH10 dus die kan veel verschillende soorten aan .

Denk dat beide draaitafels goed zijn en ik neig dan ook naar de Denon die 2K goedkoper is dan de Techniscs dus dat geld kan ik dan investeren in bv een betere cartridge .

Iemand een idee hierover alhoewel ik snap dat dit denk erg lastig zal zijn.
En een compleet gereviseerde Technics SL1200 mk? iets voor je? Bewezen techniek die alom geprezen wordt. Scheelt een boel geld vergeleken met die 1200 G. En ze zien er hetzelfde uit. Ik heb lang geleden voor de hype begon een gereviseerde 1210mk2 gekocht voor €350, maar voor die prijs vind je die niet meer. Maar voor €1000 moet het wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@Bestla Bedankt voor je reactie....

Ik begrijp dat de Sl1200 er in al die jaren hetzelfde uitzien maar ik denk dat de 1200G wel een stukje beter is dan de SL1200 uit bv 1985. Alhoewel dat is puur gevoelsmatig... maar een draaitafel van 4500 euro mag toch wel een flink stuk beter zijn. Misschien zijn deze dat geld niet waard dat probeer ik hier met alle experts te achterhalen :-)

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Die 1200 G moet zich natuurlijk nog bewijzen dat het een goede speler is. De 'oude' 1200 hoeft dat natuurlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
@Bestla Dat klopt maar dit geld voor alle nieuwe draaitafels die uitkomen.....

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Op basis van specificaties is de Technics zeker de betere. Kijk bijvoorbeeld naar de wow en Flutter waardes en de rumble. Als je naar de Specs van de Denon kijkt dan kan ik mij niet aan de illusie intrekken dat ze een OEM Chinese aandrijving gebruiken met een mooie kast en arm er op. Op het Duitse Analog-Forum is er ook al het nodige over geschreven.

Mocht de stijl je aanspreken, dan kun je naar mijn idee beter een echte oude Denon DD kopen en investeren in een goede servicebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Dan is het meer een zaak wat @oldsmelly wil: Nieuw of Tweedehands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
oldsmelly schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:47:

Ik begrijp dat de Sl1200 er in al die jaren hetzelfde uitzien maar ik denk dat de 1200G wel een stukje beter is dan de SL1200 uit bv 1985. Alhoewel dat is puur gevoelsmatig... maar een draaitafel van 4500 euro mag toch wel een flink stuk beter zijn. Misschien zijn deze dat geld niet waard dat probeer ik hier met alle experts te achterhalen :-)

Wat wil je ? Onnodig 4500 euro uitgeven? Of een goede gereviseerde draaitafel voor een paar honderd euro. De 1200 mk2 is beter wat nu Technics op de markt brengt. Verder snap ik zelf niet waarom de 1200mk2 zo gehypt wordt. Of is iedereen hier een dj???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldsmelly
@ivo1969 en @Duclaasie Bedankt voor jullie antwoorden

Jij gaat er vanuit dat er dus totaal geen verbetering zit in de 1200G tov een oude(goed gereviseerde) SL1200?

Ben benieuwd of je dat weet uit ervaring of denk je dat?

Ik hou liever geld in mijn zak uiteraard maar ik wil wel een draaitafel die minimaal de kwaliteit levert van mijn Acoustic solid en liever nog wat beter.

Ik weet wel zeker dat er verschil zit in draaitafels /armen en cartridges of je dat een (groot) prijsverschil waard vindt is denk ik persoonlijk

@Duclaasie Heb ik inderdaad ook gelezen.. maar dan krijg je het antwoord dat die 1200G nu in Maleisië wordt gemaakt ipv Japan

[ Voor 13% gewijzigd door oldsmelly op 03-04-2024 13:25 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 12:03

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Een blinde test is natuurlijk de enige mogelijkheid om te bepalen of een tafel beter is past bij jouw luistereisen.

De SL1200 heeft zich al ruimschoots bewezen, en zal niet tegenvallen.

Ik zou met zo'n bedrag niet te makkelijk beslissen, en het zou mooi zijn natuurlijk als je een paar duizend euro in je zak kan houden.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
Persoonlijk zou ik met €4500 het wel weten. Een goede 1200 tweedehands op de kop tikken en van het restbedrag een mooi element monteren. IMHO. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 03-04-2024 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Of de goedkopere 1200GR2?

Persoonlijk ga ik bij dit soort beslissingen uiteindelijk altijd voor "in 1x goed" en zou ik de 1200G nemen als die binnen budget is. En dan evt nog een jaartje wachten met dat mc element. Had je daar al iets voor in gedachten? AT33PTG-II, of mag het ook een hogere prijsklasse zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 20:29
oldsmelly schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:47:

Het is niet alleen gevoelsmatig, maar het is ook zo. Technics heeft er voor gekozen om het uiterlijk hetzelfde te laten, alleen onder water is de G een paar klassen hoger dan de MKx versies uit de jaren 70/80.

Ik heb zelf al jaren een SL1210GR van de eerste generatie (en dus nog gemaakt in Japan :) ) en een SL1500C. De SL1500C is te vergelijken met de SL1200 uit de jaren 80 (maar dan zonder de snelheidsregeling etc) en de GR is echt de sweet spot. Combineer de laatste met een goed element en je bent spekkoper. Ja, de G is beter in de uithoeken, maar om daar een paar duizend euro meer voor te geven.... In de meeste reviews wordt ook gezegd, koop de GR (tegenwoordig de GR2) en geef geld uit aan een goed element. Ik zelf ben nog niet voor MC gegaan, maar gebruik een 2M Black naar volgende tevredenheid, lekkere stabiele loop en geen geklooi meer met snaren. Professioneel heb ik met een SP-15 mogen werken in het verleden.

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik dus zeggen dat je van een GR geen spijt gaat krijgen (en dus ook niet van een G, maar je kunt 2 GR's kopen voor de prijs van 1 G ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 20:29
birdie_man schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:08:
Of de goedkopere 1200GR2?

Persoonlijk ga ik bij dit soort beslissingen uiteindelijk altijd voor "in 1x goed" en zou ik de 1200G nemen als die binnen budget is. En dan evt nog een jaartje wachten met dat mc element. Had je daar al iets voor in gedachten? AT33PTG-II, of mag het ook een hogere prijsklasse zijn?
Ga ik dus ook voor "in 1x goed", maar binnen grenzen en daarom de 1210GR in mijn geval, geen spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Laatst online: 21:57
oldsmelly schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:04:
Mede vinyl pieps....

Als je van een Acoustic Solid komt zou ik meteen voor de G gaan. Een goed element heb je sowieso nodig en is ook een slijtage onderdeel dat je, afhankelijk van hoeveel platen je draait, toch eens in de zoveel tijd moet vernieuwen. Ik heb verschillende MK2's gehad, een GR1 en inmiddels een G. Het zijn allemaal mooie en goede spelers, maar de G is echt een andere klasse op alle fronten. De GR2 heb ik niet gehad dus daar kan ik niets over zeggen. Succes met de keuze en veel luisterplezier!

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties alvast …. Ik kan eens goed nadenken wat te doen …. Ik heb nog een 1 jaar oude ortofon black onder mijn huidige draaitafel zitten dus die zou zo over kunnen … ik denk dat deze keuze idd gr2 of de g wordt …

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Ik zou in dit geval een dealer zoeken waar je beide kan vergelijken. Mocht je de G het liefst hebben, dan kun je die natuurlijk beter meteen kopen als je budget het toelaat. Anders blijft het toch knagen.

Wanneer je de stap naar MC wil maken dan zou ik zeker de Phasemation PP serie overwegen. De instap PP-200 is al erg goed voor zijn geld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
oldsmelly schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:14:
@ivo1969 en @Duclaasie Bedankt voor jullie antwoorden

Jij gaat er vanuit dat er dus totaal geen verbetering zit in de 1200G tov een oude(goed gereviseerde) SL1200?

Ben benieuwd of je dat weet uit ervaring of denk je dat?

Ik hou liever geld in mijn zak uiteraard maar ik wil wel een draaitafel die minimaal de kwaliteit levert van mijn Acoustic solid en liever nog wat beter.

Ik weet wel zeker dat er verschil zit in draaitafels /armen en cartridges of je dat een (groot) prijsverschil waard vindt is denk ik persoonlijk

@Duclaasie Heb ik inderdaad ook gelezen.. maar dan krijg je het antwoord dat die 1200G nu in Maleisië wordt gemaakt ipv Japan
Dat de 1200G in Maleisië wordt gemaakt zou ik niet onoverkomelijk vinden. Een platenspeler van 2500,- die qua draai specificaties een speler van 500,- niet overstijgt vind ik veel kwalijker. Je bent toch voor een serieus bedrag in de markt, dan mag je verwachten dat dit dik in orde is.

Als het niet persé een Direct Drive hoeft te zijn zou je ook een Feickert Volare kunnen overwegen. Op Hifi.nl staat er een te koop tegen een scherpe prijs bij een betrouwbare verkoper.

https://hifi.nl/tweedehan...-+-Auris-10-inch-arm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik heb de Philips 977 bekeken. De bodem is krom en duwt inderdaad tegen het anti-skating mechanisme. Tweede probleem zal lastiger op te lossen zijn. Bij het automatisch starten, werkt alles goed tot dat de arm gezakt is. Dan slaat de speler af. Ook start hij niet als ik de arm handmatig boven de inloopgroef breng. Het alwetende WWW geeft aan dat dit lijkt op de mindere werking van een of twee lichtgevoelige weerstanden. Op deze site zijn componenten te bestellen. Mijn vraag is welke ervaringen jullie hebben met deze issues en het oplossen ervan.

Deze speler heeft jaren stil gestaan. Ik ben stiekem best wel onder de indruk van de PLL. Oké, ik heb geen uitgebreide ervaring met een breed scala aan platenspelers, maar een snaar-aangedreven platenspeler die zo na jaren stilstand en een oude snaar zo netjes op toeren komt .......

Blijft mijn vraag staan, dus alle hulp is welkom voor ik aan een klus begin die alleen maar frustratie op gaat leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 23:00
oldsmelly schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:10:
Mensen allemaal bedankt voor jullie reacties alvast …. Ik kan eens goed nadenken wat te doen …. Ik heb nog een 1 jaar oude ortofon black onder mijn huidige draaitafel zitten dus die zou zo over kunnen … ik denk dat deze keuze idd gr2 of de g wordt …
We worden ouder, ons gehoor gaat achteruit. Gaan we echt het verschil horen tussen de G of de GR2? Misschien ietsjes? Voor mij zou dat het geld niet waard zijn. Ik zou zelf voor de GR2 gaan (heb ik ook op het oog als toekomstige upgrade). Leuke cartridge erop van 800-1100 (Hana ML bijv.) erop gooien. Leuke iso acoustische voetjes onder de platenspeler en lekker plaatjes draaien. Geld dat je overhoudt mevrouw Oldsmelly meenemen voor een leuke citytrip.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bean77 Ik zou zelfs zeggen, gaan we echt het verschil horen tussen de G, de GR2, de SL-1200 of een andere direct drive van Technics of pakweg Denon van > 10kg, mits werkend conform spec en voorzien van hetzelfde element? :P

Overigens zag ik hier de SL-1500c aangehaald worden als vergelijkbaar met een SL-1200MK2, maar de SL-1500c heeft een coreless motor met minder koppel itt de SL-1200MK2 met een slotted motor met veel koppel, dus dat is al anders. En de 1500c heeft een simpel veertje als liftsysteem ipv een degelijke gedempte armlift. Hij weegt ook een paar kilo minder.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 04-04-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@Vintage1967 De techniek van die Philips draaitafels is echt goed mede door de direct control. Zouden echt top dingen zijn geweest als ze iets meer hadden geïnvesteerd in de bouwkwaliteit/materialen.

Dat er niemand op het idee is gekomen om een partij nieuwe bakken/bodems te laten maken dat moet toch goedkoop te doen zijn. Dan zou dat probleem opgelost zijn.

Er is een MFB forum.

[ Voor 38% gewijzigd door Roderiktweaker op 03-04-2024 23:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 20:55:
Ik heb de Philips 977 bekeken. De bodem is krom en duwt inderdaad tegen het anti-skating mechanisme. Tweede probleem zal lastiger op te lossen zijn. Bij het automatisch starten, werkt alles goed tot dat de arm gezakt is. Dan slaat de speler af. Ook start hij niet als ik de arm handmatig boven de inloopgroef breng. Het alwetende WWW geeft aan dat dit lijkt op de mindere werking van een of twee lichtgevoelige weerstanden. Op deze site zijn componenten te bestellen. Mijn vraag is welke ervaringen jullie hebben met deze issues en het oplossen ervan.

Deze speler heeft jaren stil gestaan. Ik ben stiekem best wel onder de indruk van de PLL. Oké, ik heb geen uitgebreide ervaring met een breed scala aan platenspelers, maar een snaar-aangedreven platenspeler die zo na jaren stilstand en een oude snaar zo netjes op toeren komt .......

Blijft mijn vraag staan, dus alle hulp is welkom voor ik aan een klus begin die alleen maar frustratie op gaat leveren.
De kromme bodem is met een hetelucht pistool (verfbrander) en wat gewicht enigszins op te lossen (lees: de bodem dermate rechtmaken dat deze weer op z'n pootjes kan staan en de anti-skating weer zijn werk kan doen)...

Zelf ben ik niet handig genoeg en om te voorkomen dat ik het verpruts heb ik het laten doen door Thomas Baur en zijn team bij MFB-Freaks...

Daar heeft mijn speler meteen ook het benodigde onderhoud gehad en voor 75 euro werd het volgende gedaan:
- Kromme bodem rechter maken
- Ledjes zijn vervangen (wordt door Thomas standaard meegenomen bij deze spelers)
- Nieuwe snaar geplaatst: de snaar op de speler bleek al zwart af te geven en was dus langzaam aan, aan het vergaan tot snot. Dit zal bij die van jou niet anders zijn.
- Element is geïnspecteerd en gefixed (moest wat gelijmd worden, daar de behuizing los was gekomen van de rest)

Speelt nu weer de sterren van de hemel en ik ben heel blij met de speler... ;)

Bovendien is een bezoek aan de MFB-freaks winkel altijd leuk! Een mooiere Philips snoepwinkel is er niet... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik zal eens informeren naar de wachttijd. En ik zal dit moeten combineren met een weekendje weg met de vrouw. Ik woon in Zeeland ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:50:
Ik zal eens informeren naar de wachttijd. En ik zal dit moeten combineren met een weekendje weg met de vrouw. Ik woon in Zeeland ......
Vanuit regio Venray in Noord-Limburg is het ongeveer 01:30:00 uur rijden..
Ik weet niet waar je exact woont (ervanuit gaande dat je provincie Zeeland bedoelt en niet het plaatsje Zeeland in Brabant), maar vanuit Middelburg doe je er zo'n 3 uur 18 minuten over met de Auto...

Vanuit het plaatsje Zeeland (bij Uden in de buurt) doe je er 1 uur en 18 minuten over, 2 uur minder... Dat is zelfs korter dan waarvan ik uit vertrek... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
@rcor Scherp! Nee, het is de provincie Zeeland. Dus die reistijd en -kosten spelen echt wel mee. Ach ik heb nog een TD166 en DUAL 704, dus er is geen haast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Threllius
Wat een hobby.
Ik ben pas net begonnen, Heb inmiddels al 3 weken geleden een Dual 521 gekocht en een klein opknap beurtje gegeven. Een stuk of 10 plaatjes verzameld.
En eindelijk gisteren mijn nieuwe versterker en speakers geïnstalleerd (dat is ook een hele zoektocht geweest).
En nu twijfel ik toch of ik niet liever een zwarte plint wil voor mijn 521 (Heb nu bruin). Daarbij moet ik een nieuw contra gewicht hebben. En voor het mooie een nieuwe naald al klinkt de (ik vermoed) originele naald ook nog verdomt goed ondanks er roest bevindt op staal gedeelte van de naald.
En dan betrap je jezelf er toch op dat je op MP gaat rondstruinen naar opknappertjes of donors.
De speler werkt in ieder geval goed en klinkt ook over nog niet ingespeelde speakers heerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ivo1969
[quote]Threllius schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:18:
Wat een hobby.
Ik ben pas net begonnen, Heb inmiddels al 3 weken geleden een Dual 521 gekocht en een klein opknap beurtje gegeven. Een stuk of 10 plaatjes verzameld.
En eindelijk gisteren mijn nieuwe versterker en speakers geïnstalleerd (dat is ook een hele zoektocht geweest).
En nu twijfel ik toch of ik niet liever een zwarte plint wil voor mijn 521 (Heb nu bruin). Daarbij moet ik een nieuw contra gewicht hebben. En voor het mooie een nieuwe naald al klinkt de (ik vermoed) originele naald ook nog verdomt goed ondanks er roest bevindt op staal gedeelte van de naald.
En dan betrap je jezelf er toch op dat je op MP gaat rondstruinen naar opknappertjes of donors.
De speler werkt in ieder geval goed en klinkt ook over nog niet ingespeelde speakers heerlijk.
[/quote

Geinig momenteel willen de meeste juist de bruine plinten.
Maar op mp zit iemand in Almere die plinten maakt, ook voor dual en je kan kleur kiezen , kosten momenteel geloof ik 250 euro, maar heb zelf voor mij 701 en 1019 daar 2 plinten gekocht die bevallen mij goed

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ivo1969 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 22:17:
kosten momenteel geloof ik 250 euro,
Wat een geld...
Voor dat geld kan je beter een stuk of 2-3 zwarte dual 521's kopen op ebay kleinanzeigen.

Daar kan je ook vaak originele plinten en kappen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
mr_petit schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:54:
[...]

Wat een geld...
Voor dat geld kan je beter een stuk of 2-3 zwarte dual 521's kopen op ebay kleinanzeigen.

Daar kan je ook vaak originele plinten en kappen vinden.
Dat is niet te vergelijken, die plint weegt al een paar kilo.

En kleinanzagen kun je heb ik vernomen geen nieuw account als Nederlander zijnde aanmaken

[ Voor 11% gewijzigd door ivo1969 op 06-04-2024 16:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ivo1969 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 16:21:
[...]

Dat is niet te vergelijken, die plint weegt al een paar kilo.
Ja dat zal wel, en dat mag ook wel voor dat geld.
Maar dan moet je je wel 2 dingen afvragen:
1. is een dual 521 dat waard? Ik bedoel, het is een middenklasse dual die doorgaans 75-125 kost, en je soms ook nog voor €50 tegenkomt
2. het is een subchassis platenspeler. Een zware plint is hierbij veel minder noodzakelijk.

Zeker gezien de persoon ook voor een 521 gekozen heeft vanwege z'n budget lijkt het me niet echt een reele optie voor hem. Je ziet soms ook losse originele plinten in zwart en hout voor €20 of in die trant (volgens mij is het een plint die voor meerde modellen gebruikt wordt.
Dat lijkt me voor hem een veel betere optie.
Het is wellicht even een tijdje MP in de gaten houden, maar ik heb ook het idee dat het niet per sé deze week moet.
Of je plint gewoon zelf schilderen. Dan zou ik niet voor zwart gaan, maar een eigen kleur die je zelf heel mooi vindt. Donker bordeaux rood ofzo. Of juist smurfblauw. of wat dan ook.
En kleinanzagen kun je heb ik vernomen geen nieuw account als Nederlander zijnde aanmaken
Ik weet niet, ik heb er gewoon een account. Nooit geen last van gehad.
Ik zie in het aanmeldscherm nergens dat je een land oid moet invullen. Ik zou niet weten waarom het niet zou werken.

[ Voor 34% gewijzigd door mr_petit op 06-04-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik heb via de site nu ook een account aan kunnen maken dat lukte niet via de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Versturen doen de meeste mensen daar toch niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PjotrStroganov schreef op zondag 7 april 2024 @ 09:25:
Versturen doen de meeste mensen daar toch niet?
Dat weet ik niet.
Ik weet wel dat bij duitsers het er heel erg vanaf hangt hoe je ze benadert.
Ik koop best wel vaak van duitsers op de normale ebay die aangegeven hebben dat ze alleen naar duitsland versturen. Als je ze normaal benadert willen ze vaak ook wel naar nederland versturen.
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze niet naar nederland willen versturen.
Maar ik stuur altijd berichtjes in het duits, wellicht helpt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:07:
@rcor Scherp! Nee, het is de provincie Zeeland. Dus die reistijd en -kosten spelen echt wel mee. Ach ik heb nog een TD166 en DUAL 704, dus er is geen haast.
Ik zou wel alvast een nieuwe snaar gaan bestellen bij MFB-freaks, want nu deze nog niet helemaal snot is scheelt dat een hoop poets gezeik... Ik spreek uit ervaring: als een snaar snot is, is dat lastig schoonmaken...

Hoewel Dasty van de Wibra je beste vriend is op z'n moment volgens de ingewijden die snaren snot hebben moeten opruimen...

Die van mij begon snot te worden en is net op tijd vervangen... ;)

Deze zou het moeten zijn bij MFB-freaks:
https://shop.mfbfreaks.co...aar-22af977-platenspeler/

[ Voor 8% gewijzigd door rcor op 08-04-2024 09:50 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-09 10:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RvAAgj_qGf4S0rrx_SB_tRc2OX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5aKBaAj6aHLGGKDkbGvvREIj.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe aanwinsten via marktplaats! Ik was in totaal €37 kwijt voor deze 4 LPs.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bean77
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBzBVGK6IZo6P8ATy3VQzVwcOdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/byTbWpYVZdL8VIsmjjlvAgOu.jpg?f=fotoalbum_large

Na lang twijfelen uiteindelijk besloten om een Humminguru te kopen die er nu een paar weken staat. Getwijfeld omdat ik al een Okki Nokki had staan en mij afvroeg of de Humminguru een toegevoegde waarde zou zijn.
Antwoord is een duidelijke JA. De Humminguru brengt het next level. Het aantal kraakjes, plops etc. is drastisch minder wanneer ze door de Humminguru zijn gegaan. Ik ben er zeer tevreden over. Alleen het geluid is wel erg irritant.
Voor zichtbaar vuile LP's kan ik ze eerst door de Okki Nokki halen en daarna door de Humminguru om het af te maken. Voor nieuw/amper vieze LP's is de Humminguru alleen ook meer dan voldoende.

Deze week ook een 3-tal LP's gekocht via discogs dus deze kunnen ook door de Humminguru wanneer ze binnen komen. :*)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 17:59
Het drogen doe je dan weer op je okki nokki?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
coinman63 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 17:06:
Het drogen doe je dan weer op je okki nokki?
Nee de humminguru heeft ook een droogprogramma. Voordeel van de humminguru is dat die tegelijk 2 kanten doet en je de lp dus niet hoeft te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 17:59
Nou dank je…. Ik heb er ook een besteld….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
coinman63 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:44:
Nou dank je…. Ik heb er ook een besteld….
Benieuwd naar jouw ervaring. In zo'n tank met gedemineraliseerd water doe ik ook een druppel groovewasher overigens.
De verzending van HK naar Nederland verliep overigens erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glarioo
  • Laatst online: 20-09 16:00
Bij oude, vuile lp’s krijg ik goede resultaten door ze eerst te wassen met de Knosti Disco Antistat II en Tonar QS Audio Vinyl Cleaner, ongeveer 20 toeren. Nadat de lp's gedroogd zijn spoel ik ze met de HumminGuru. Twee druppels "HumminGuru The Small Bottle" per liter dubbel gedestilleerd water, anders worden de lp’s soms terug statisch geladen.
Vingerafdrukken bijvoorbeeld krijg ik er met vijf minuten HumminGru er niet volledig af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

...tsja.....
Uniek zeker, maar ik kijk er toch meer met een audiotechnisch oog naar.

En ligt het nou aan mij of staat het element wel erg vooruitgebogen als de stylus op de plaat rust?
De body van een at-95e staat standaard wel een beetje vooruitgebogen, maar dit lijkt toch meer dan wat het moet zijn.
Maar ja, als ik een review zou doen, zou dat toch wel wat meer de diepte in gaan dan alleen een wow/fluttermeting (waarvan ik van de resultaten overigens niet erg onder de indruk ben)

[ Voor 108% gewijzigd door mr_petit op 13-04-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 13:18
Wat mij vooral tegenstaat aan dat ding is dat ik m alleen maar met knopjes bezig zie. Voelt alsof ie een netwerkstreamer aan het bedienen is, ipv een LP aan het draaien. En dan nog met veel te weinig knopjes ook. Heel veel functies die je met hetzelfde jogwheel moet uitvoeren (en dus onthouden hoe het ook al weer werkt). Waarom zitten er niet gewoon meer knopjes op voor verschillende functies? Typisch gevalletje design boven functionaliteit. Geef mij maar lekker een echte knop om te schakelen tussen 33 en 45, en het liefst nog aparte start/pauze/stop (dat lang indrukken om te stoppen vind ik maar niks).
En voor zulke gigantische bedragen (waar je ook meerdere goed werkende draaitafels voor kunt kopen), krijg je een apparaat met alleen 1 minijack plug? Geen RCA met vast line niveau? Nou ja, ik ben duidelijk niet de doelgroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
@mr_petit Er waren veel klachten dat het element niet vervangbaar zou zijn.

Het zou toch technisch praktisch onmogelijk moeten zijn om zo iets geschikt te maken voor alle formaten elementen en instellingen? Allicht een P mount element. De naalddruk was wel instelbaar. De naald is wel te upgraden met een paar opties.

[ Voor 9% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-04-2024 16:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:46
Altijd leuk, oude elpees uitzoeken, helemaal als je dit soort binnenhoezen tegenkomt.
Volgens mij hebben ze hier een halve asbak erover heen gegooid. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9bePUUbN9esv1m1boJ0LS3z_E4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/grPaHlkJRnjNFebD8CVbdomK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roderiktweaker schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 16:52:
@mr_petit Er waren veel klachten dat het element niet vervangbaar zou zijn.

Het zou toch technisch praktisch onmogelijk moeten zijn om zo iets geschikt te maken voor alle formaten elementen en instellingen? Allicht een P mount element. De naalddruk was wel instelbaar. De naald is wel te upgraden met een paar opties.
Er zijn zat linear trackers waar je gewoon een 1/2" element in kan monteren.
Maar goed, de upgrade van at-95e naar at-vm95e kost €100. Dat is natuurlijk een heel groot verschil met het verschil in winkelprijs tussen deze 2 elementen.
Voor die €100 extra hadden ze ook een at-vm520EB body kunnen monteren, welke beter is, en dat je dan later kunt upgraden naar at-vm540ml.
Maar goed, uiteindelijk is dit ding gemaakt als eyecatcher, conversationstarter en geen serieus audiofiel apparaat. Voor €2k kan je veel beter krijgen. En ze hebben zelfs ook versies die zelfs €3600 danwel €3800 kosten. Los van de kleur en het shibatanaaldje is het mij onduidelijk waarom deze zoveel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kozue schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 14:03:
Wat mij vooral tegenstaat aan dat ding is dat ik m alleen maar met knopjes bezig zie. Voelt alsof ie een netwerkstreamer aan het bedienen is, ipv een LP aan het draaien. En dan nog met veel te weinig knopjes ook. Heel veel functies die je met hetzelfde jogwheel moet uitvoeren (en dus onthouden hoe het ook al weer werkt). ...
En voor zulke gigantische bedragen (waar je ook meerdere goed werkende draaitafels voor kunt kopen), krijg je een apparaat met alleen 1 minijack plug? Geen RCA met vast line niveau? Nou ja, ik ben duidelijk niet de doelgroep.
Ja, bediening lijkt mij ook niet handig. Al vind ik die ledbar er wel mooi uitzien.
Alleen de minijack is inderdaad ook erg karig. Een RCA met schakelaartje waarbij je kunt kiezen of je de interne phonopre of een externe wilt gebruiken had m.i. ook gekund en niet duurder geweest

Die standaard zonder demping is ook knullig. Zeker omdat er wel voetjes onder zitten. Wordt ook in de video verteld. Waarom het bij 1 positie (de standaard) dan wèl weggelaten wordt....want ze weten wel hoe het moet, maar toch doen ze het niet. Voor 2 mille mag je meer verwachten.
Maar ik denk vooral dat de standaard dan groter moest zijn om stabiel te kunnen blijven staan en dat dat er minder gelikt uitzag. Dat laatste is toch wel het terugkerende thema. Hoe het eruit ziet is leidend.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 13-04-2024 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 21-09 02:36

D_V

Nog mensen naar de beurs in Den Bosch geweest? Zelf besloten om niet te gaan, prijs van het treinkaartje en entree samen is zo'n 50 euro, daar heb ik online ook een paar mooie lp's voor...
Maar door de bakken bladeren blijft natuurlijk wel erg leuk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 13:18
Den Bosch zou ik sowieso niet heen gaan. Mij te ver weg (woon in Noord Holland). Maar ik ben wel naar een rommelmarkt geweest gisteren. Was verder niks bijzonders, maar er stond 1 platenhandelaar met heel veel bakken. Die heb ik even lekker door staan spitten. Een hoop van z’n prijzen vond ik veel te duur (tweedehands LP’s voor €30-35, die kan ik dan beter nieuw kopen 😓). Ik heb er eentje mee genomen, gisteren meteen schoon gemaakt, en die ligt nu in m’n hobbykamer op de draaier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/esiSz5Pr2Fh4odC2ep13Tx6FIog=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w4AYtPDZVWjppskqo61Y5lWS.jpg?f=user_large
Een lekkere bak electro hiphop. Daar wordt ik wel vrolijk van :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 21-09 02:36

D_V

Oeh, daar had ik nog een singeltje van, van een later album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
Vanmiddag May Your Chembers be Full geluisterd van Emma Ruth Rundle en Thou. Het betreft de Violet Silver Benelux editie. Een kleine tegenvaller. Meteen wordt je verwelkomd door een aanwezig ‘surface noice’ dat te horen is in de stillere gedeeltes. Ook klinkt het album minder dynamisch dan op spotify. Emma’s stem weet vaak niet boven de zware instrumentele secties uit te stijgen. Geweldig album, maar de LP valt me tegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 15:25
D_V schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:33:
Oeh, daar had ik nog een singeltje van, van een later album.

[YouTube: Mantronix, got to have your love]
Staat op dit album dat ik hier in de kast heb staan ;-)... draai het niet vaak, maar is toch wel leuk om te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nDTyDZolnr8ab8VbXfdiUUZ12O4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/atbzqmIgOVXKOTUQEgp3qnl3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 15:09
beste Leden van Tweakers ,

zou iemand hier me eens kunnen uit legen wat het verschil is om LP op 50 HZ of 60 HZ af te spelen .
waar zit het verschil ?
al vast bedankt op voor hand .

groeten van Goofy1
Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste