ASR is idd audiosciencereview. Die gast JP is een veel postend en bekend persoon daar. Hij heeft een topic gestart met een hele goede uitwerking/howto om een script te gebruiken (van een ene scott wurcer) om een mooie frequentieplot te maken incl 2e en 3e harmonische, kanaalscheiding etc van een frequentiesweep.
Met andere woorden: kinderachtig en niet constructief. Vervolgens een volledig biased klaagverhaal richting Tacet sturen zonder deze door te linken naar de volledige disscussie op het publieke net.
Je vat het goed samen, dat stoorde mij ook.
Ook die reacties van die Flavio vallen me tegen, van hem had ik wel beter verwacht. Ook met betrekking tot de bijdrage van de stylus aan de bewegende massa en DUS de weergave in verhouding tot het cantilever.
Ja die flavio heeft ook zo z'n rare kantjes. Hij is ook van VE gebanned en hij weet niet waarom. Maar het zal ongetwijfeld met een discussie in een dergelijke trand te maken hebben.
Wat ik overigens van IGD geleerd heb is dus dat de eff massa van de tip (als in lichtere cantilever) niet of nauwelijks een bijdrage heeft. Althans niet met de tacet test. Dus IGD wordt hier voornamelijk veroorzaakt door het 'pinch' effect, dat de stylus gewoon niet meer in de groef zelf past.
Dus scherpe slijpingen (ML) en stylii zonder slijtplekken presteren het best.
Die JP zei in een DM tegen mij dan ook iets slims: als de cantilever massa een wezenlijke invloed zou hebben, dan zou de vervorming ook in de buitenste track moeten plaatsvinden.
Dat is inderdaad ook logisch omdat daar de naald natuurlijk net zo snel heen en weer geslingerd wordt, de frequenties zijn gelijk.
Ze lijken beiden het simpele concept niet te snappen dat de betreffende test juist DIENT om elementen te laten vervormen: eigenlijk moeten álle elementen er over struikelen, want maak je de test zo gemakkelijk dat vrijwel elk element het haalt dan is de test... vrijwel altijd nutteloos.

Dus de makers hebben de test terecht zo gekozen dat elk element er moeite mee heeft. Echt, hoe moeilijk is het te begrijpen dat het een ander soort test is dan een simpele pass/fail benchmark?
Ja dat klopt. Ik snap ook niet dat ze die gedachtengang niet begrijpen.
Ik denk dat ik onderbewust ook al aanvoelde dat eea hier op zou uitlopen, dat de test als niet representatief afgedaan zou worden omdat er in elk fragment vervorming aanwezig is (inkopper: bij elke analoge aftasting wordt vervorming veroorzaakt

)
Ik denk dat ik daarom compleet blind die fragmenten op VE, dualboard en hier geplaatst heb, om een precedent te creëren. Dus dat blind en onafhankelijk van elkaar een aantal mensen hun mening erover geven.
Gelukkig hebben behoorlijk wat mensen dit gedaan en naar de fragmenten geluisterd.
Want op heel veel fora/in heel veel topics krijg je vaak nauwelijks reacties als er geluisterd moet worden. Terwijl er toch heftig over de geluidskwaliteit van zaken wordt gediscussieerd.
Ik heb vaak het idee dat hoe heftiger de discussie, dat er, als er geluisterd moet worden (dan ben ik vaak degene die fragmentjes plaatst) dat de mensen die het hardst van hun aperots brullen, het bangst zijn er van af te vallen.....en dus niet reageren. Of zeggen dat ze er nu geen tijd voor hebben ...etc
Kortom: vrij kansloos allemaal. Ik zou er niet teveel energie meer in steken.

In hun ga ik ook geen energie meer insteken. Helemaal niet in die flavio, omdat die geen wezenlijke bijdrage geeft. Dus geen fragmenten van zichzelf oid. Hij plaatst alleen een link oid naar informatie die al lang bekend is. Hij voegt hier niets toe aan het kenniscollectief, hij pompt in dit geval alleen maar informatie rond.
Die radiokom plaatst in ieder geval nog fragmenten en foto's van zichzelf, als mist bij hem een stuk cognitieve capaciteit en de ELP is zijn kindje, dus die is altijd perfect.
Als ik een draaitafel van 20k had (en nog een andere die ook in de topklasse zit), en iemand met een combi van minder dan €250 (440mla: €150, dual721: €75) fragmenten plaatst die mijn fragmenten helemaal wegblazen qua kwaliteit, dan zou ik tot op de bodem willen uitzoeken hoe dat kan. Maar hij zit kennelijk anders in elkaar.
[
Voor 14% gewijzigd door
mr_petit op 18-11-2023 08:20
]