Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:43
Soms is Amazon een handige manier om een album te bemachtigen. Een voor mij onontbeerlijke tool hierbij is de website hagglezon . com omdat je daarmee snel kunt zien waar het door jouw gezochte artikel het meest voordelig te bestellen is (en zo Bezos zo min mogelijk te spekken)

Zie hier wat voor verschillen er zijn voor bovenstaande album:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA5536AuUsLLcL1KNJVSbJbWw-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ITCurJBePMMKbxM3DG9zySKi.png?f=fotoalbum_large

bij andere landen komt er natuurlijk nog wel verzendkosten bij, en vanuit de UK kun je tegen een naheffing van BTW e.d. aanlopen, maar zelfs dan zijn het interessante verschillen...

Jij hebt hem vast niet op Amazon. NL besteld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:47

Toshirou

Vinyl Surfer

Nope, bij onze Duitse vrienden zoals je kan zien 😉.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 09:57
Of je koopt gewoon niks bij Amazon, spek je ook big tech niet. Meestal zijn ze toch niet de goedkoopste. JPC heeft m voor €37: https://www.jpc.de/jpcng/...reen-nigeria/hnum/9603858

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 16:26
Oh, zie ik daar ook het album van Chet Baker staan, misschien maar eens doen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:01
Recent deze Japanse Pink Floyd, Dark side of the Moon gekocht. Alles is nog compleet en vrijwel in nieuwstaat nadat het album al 50 jaar oud is. Posters, postcard en boek over Pink Floyd in Engels en Japans.

De hype over vinyl's uit Japan is wel terecht. Het geluid is echt waanzinnig voor een album wat 50 jaar oud is. Zoveel beter dan andere persen vanuit andere landen. Verschil hoor je gelijk als je eerst de ene vinyl draait en dan de Japanse. Je zou zo kunnen zeggen dat het geluid uit deze tijd komt, terwijl mijn vinyl setup uit de jaren 90 komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EEIb8ooW73ecAtOIYWh3z0IDOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RmwZCXKSiMqJPPIBjRKTiyG7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:56
Inmiddels mijn platenkast binnengekregen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIrNHDc1PZ-fFvIBKH9C2hg7i5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJqtWpKezou9Mvxi53RBEBJk.jpg?f=fotoalbum_large

Is veel makkelijker bladeren door mijn collectie op deze manier. En ziet er ook nog eens heel mooi uit vind ik. :) Staan er nu 158 in, er kunnen maximaal 500 in.

Enige nadeel is dat ik de platen uit de plastic buitenhoezen heb moeten halen, omdat er anders geen 3 rijen naast elkaar passen in de kast. Is precies op maat.

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoohanDePoohan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-07 16:11
pporrio schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:35:
[Afbeelding]

Is veel makkelijker bladeren door mijn collectie op deze manier. En ziet er ook nog eens heel mooi uit vind ik. :) Staan er nu 158 in, er kunnen maximaal 500 in.

Enige nadeel is dat ik de platen uit de plastic buitenhoezen heb moeten halen, omdat er anders geen 3 rijen naast elkaar passen in de kast. Is precies op maat.
Hele mooie kast! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:03

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb mijn hele collectie netjes in Discogs gecatalogiseerd.
Dus net lekker aan het struinen en twijfelen, heb ik deze wel of niet.
Discogs lijkt down, maar soms krijg ik wel een pagina te zien.
Ik kan er verder nergens iets over vinden, en ondanks dat ik de app dagelijks synchroniseer met mijn telefoon, werkt dat ook nauwelijks/traag.

Ligt dit aan mij of zijn er meer gebruikers die er last van hebben?

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
silverchaoz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:11:
Recent deze Japanse Pink Floyd, Dark side of the Moon gekocht. Alles is nog compleet en vrijwel in nieuwstaat nadat het album al 50 jaar oud is. Posters, postcard en boek over Pink Floyd in Engels en Japans.

De hype over vinyl's uit Japan is wel terecht. Het geluid is echt waanzinnig voor een album wat 50 jaar oud is. Zoveel beter dan andere persen vanuit andere landen. Verschil hoor je gelijk als je eerst de ene vinyl draait en dan de Japanse. Je zou zo kunnen zeggen dat het geluid uit deze tijd komt, terwijl mijn vinyl setup uit de jaren 90 komt.

[Afbeelding]
Duitse persingen klinken ook heel vaak beter dan NL-persingen... Je merkt dat bijvoorbeeld bij Creedence Clear Water Revival heel erg goed... Die Duitse persingen van hun albums klinken over het algemeen beter valt mij op... Het zijn in Duitsland met name de labels die ook klassieke muziek persen / uitbrengen die over het algemeen zeer goede kwaliteit afleveren (en indertijd werden die Creedence LP's ook bij zo'n label / platen perserij die aan klassiek doet geperst in Duitsland)...

Japanse persingen zijn zeker heel mooi en staan inderdaad bekend om hun goede geluidskwaliteit, maar de prijzen zijn niet bepaald leuk te noemen, mede door de verzendkosten, de btw en import heffingen...

Nee, dan geef mij maar hedendaagse half speed master persingen van Abbey Road Studio's (zoals die Abba LP die ik onlangs liet zien)... Zijn goedkoper en klinken minstens net zo goed... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 19-08-2023 10:57 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebbers in regio Venray voor €24,50 deze cec platen speler gespot in nette staat bij kringloop winkel 2switch:
https://www.vinylengine.com/library/cec/bd-5200.shtml

Wat mij betreft een prima starters platen speler... Was getest en krijg je 5 werkdagen garantie op.

Bij interesse moet je wel snel zijn, ik verwacht dat deze platen speler met din connector vrij snel verkocht zal zijn...

Helaas had ik mijn telefoon in de auto laten liggen, anders had ik de platen speler zelf ook even op de foto gezet...

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 19-08-2023 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
De kleinste platen speler (voor kinderen als speeltje) ter wereld bij Techmoan:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Lang geleden dat ik in dit topic ben geweest :)
Iets met verhuizing, weinig platen meer draaien ivm platenkast in een aparte kamer verdieping hoger icm katten...

Nu dat huis uit, eigen huisje in, 2 kallax kasten in de woonkamer met een platenspeler erop en spelen maar. Denk dat ik afgelopen 2 weken (sinds ik alles heb aangesloten) meer platen heb gedraaid dan afgelopen 2 jaar bij elkaar.

Nadeeltje van mezelf is dat ik dan weer gelijk allemaal nieuwe dingen wil. Heb een Edwards Audio TT1 (meen ik) speler, met een Goldring 2300. Mooi om te zien, maar lang stilstaan heeft gezorgd dat er een kleine hoorbare bobbel in de riem zit. Verder kan dat ding niks hebben, borstel op je plaat en hij trekt het al niet meer.

Daarom maar even mijn Technics SL1710mk2 neergezet. Blijft tof apparaat, die motor die gaat gewoon, 45rpm met een druk op een knop, alleen optisch wat minder mooi.
Gelijk maar gaan kijken of een nieuwe 1210mk7 of een 1500c niet interessant is... maar die prijzen slaan eigenlijk nergens op.

De Technics heeft een AT440MLa, toch ook die Goldring maar eens proberen en misschien 1 van de 2 speler er maar uit doen, heb niet zo gek veel plek hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 13:02
[Afbeelding]

De lp van Derek and the Dominos had ik. Toentertijd alleen voor het nummer Layla gekocht.
Waar de lp gebleven is ... geen idee. Waarschijnlijk uitgeleend.
Hetzelfde met de lp van 10cc – Bloody Tourists - waarschijnlijk ook uitgeleend .....

[ Voor 4% gewijzigd door Xfile op 20-08-2023 16:54 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:03:
Lang geleden dat ik in dit topic ben geweest :)
Iets met verhuizing, weinig platen meer draaien ivm platenkast in een aparte kamer verdieping hoger icm katten...

Nu dat huis uit, eigen huisje in, 2 kallax kasten in de woonkamer met een platenspeler erop en spelen maar. Denk dat ik afgelopen 2 weken (sinds ik alles heb aangesloten) meer platen heb gedraaid dan afgelopen 2 jaar bij elkaar.

Nadeeltje van mezelf is dat ik dan weer gelijk allemaal nieuwe dingen wil. Heb een Edwards Audio TT1 (meen ik) speler, met een Goldring 2300. Mooi om te zien, maar lang stilstaan heeft gezorgd dat er een kleine hoorbare bobbel in de riem zit. Verder kan dat ding niks hebben, borstel op je plaat en hij trekt het al niet meer.

Daarom maar even mijn Technics SL1710mk2 neergezet. Blijft tof apparaat, die motor die gaat gewoon, 45rpm met een druk op een knop, alleen optisch wat minder mooi.
Gelijk maar gaan kijken of een nieuwe 1210mk7 of een 1500c niet interessant is... maar die prijzen slaan eigenlijk nergens op.

De Technics heeft een AT440MLa, toch ook die Goldring maar eens proberen en misschien 1 van de 2 speler er maar uit doen, heb niet zo gek veel plek hier nu.
Ik zou lekker gaan spelen met die Technics SL-1710, dat is by far de fijnste speler van de twee... Die nieuwere Technics spelers zijn duur en zeker niet perse beter dan de speler die je nu al hebt van dat merk...

Ik zou 'm lekker houden en daarmee platen gaan draaien icm de Goldring 2300MM, maar zeker ook de AT-440MLa lekker erbij houden en deze afmonteren op een originele Technics Headshell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Damn die headshell is duur. Heb die er nu wel op zitten. Ook nog een nagaoka geloof ik (zo’n smalle)

Misschien eens kijken of die 1700 nog een beetje op te knappen valt dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 18:02:
Damn die headshell is duur. Heb die er nu wel op zitten. Ook nog een nagaoka geloof ik (zo’n smalle)

Misschien eens kijken of die 1700 nog een beetje op te knappen valt dan
Heb zelf tot nog toe 2x zaken gedaan met Albepro in Helmond en ben daar zeer tevreden over... Laatste keer kwam ik er met een SL-1810 binnen die compleet weggerot was en ging ik met een NOS Technics SL-1700 weer naar buiten nadat hij de uit Japan (voor Japanse markt bedoelde) speler had omgebouwd tot 230volt apparaat... Was niet goedkoop, maar wel gaaf om een japanse editie van de speler te hebben die nog helemaal nieuw aanvoelt en ook er zo uit ziet, gewoon bizar... >:)

Maar een goede opknap beurt van die SL-1710 van je kost waarschijnlijk daar zo'n 500 - 550 euro als je de elektronica ook meteen laat aanpakken (als ik het mij nog goed herrinner, zal de factuur nog eens opzoeken uit de tijd dat ik een SL-1710 daar heb laten doen) en als hij nog netjes oogt issie dat mijn inziens ook nog waard! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door rcor op 20-08-2023 20:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07 21:06
Opnieuw gezinsuitbreiding:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zAzVgpUl.jpg

Space Invader is de versie in oranje vinyl en is inclusief een CD :X . Ik heb de eerste LP zojuist beluisterd, en het is onmiskenbaar Ace Frehley. Zowel de nummers als de zang. HIj klonk al zo in 1978 toen hij zijn soloalbum opnam. En dat de beste man iets heeft met de ruimte en alles wat daar bij hoort, is ook een publiek geheim. Desalniettemin een lekker album. De eerste LP heeft wat warp, maar dat beïnvloedt de geluidskwaliteit niet. De tweede LP gaat zo op de draaiert.

De 12" Bronx Boy is nog gesealed, inclusief de hypesticker. Dit is de zwart-wit gemarmerde versie.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]

Netjes hoor! En elke keer als je een plaat uitzoekt is het alsof je staat te bladeren in de winkel :)
En die lelijke plastic buitenhoezen ga je niet missen. Als je geen hork bent heb je die lelijke dingen sowieso niet nodig >:)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-07 13:47
Welke is dit?
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
rcor schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Heb zelf tot nog toe 2x zaken gedaan met Albepro in Helmond en ben daar zeer tevreden over... Laatste keer kwam ik er met een SL-1810 binnen die compleet weggerot was en ging ik met een NOS Technics SL-1700 weer naar buiten nadat hij de uit Japan (voor Japanse markt bedoelde) speler had omgebouwd tot 230volt apparaat... Was niet goedkoop, maar wel gaaf om een japanse editie van de speler te hebben die nog helemaal nieuw aanvoelt en ook er zo uit ziet, gewoon bizar... >:)

Maar een goede opknap beurt van die SL-1710 van je kost waarschijnlijk daar zo'n 500 - 550 euro als je de elektronica ook meteen laat aanpakken (als ik het mij nog goed herrinner, zal de factuur nog eens opzoeken uit de tijd dat ik een SL-1710 daar heb laten doen) en als hij nog netjes oogt issie dat mijn inziens ook nog waard! ;)
Alleen voor 800 en een beetje (ex btw) heb je een nieuwe SL1200mk7. dan heb je wel nieuw... magoed, dat is ook een stukje altijd nieuwere/betere gear willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Alleen voor 800 en een beetje (ex btw) heb je een nieuwe SL1200mk7. dan heb je wel nieuw... magoed, dat is ook een stukje altijd nieuwere/betere gear willen hebben
Heb het nog even opgezocht en terug in 2021 had ik mijn Technics SL-1710 voor 415 euro laten opknappen (inclusief revisie van de elektronica)... Tevens kocht ik er destijds die headshell bij van 75 euro... Dan kom je uit op 530 euro inclusief die headshell (en daardoor kwam ik rond de 500 euro uit, maar was die headshell even vergeten)...

Dus dan weet je wat je ongeveer kwijt bent zonder de headshell... Het kan zijn dat de prijs nu iets hoger ligt aangezien de spullen die ingekocht moeten worden ook iets duurder geworden zullen zijn...

Maar zoals gezegd: dat is je speler waard om aan uit te geven als deze nog netjes is en een goede toonarm zonder speling heeft... ;)

Oh ja, besef wel dat je voor die 800 euro geen geveerde sub-chassis zult krijgen en dat is echt de grote meerwaarde van jou SL-1710: hij dempt bij geluiden van buiten beter... Besef dat je bij het hedendaagse Thorens voor zo'n geveerde sub-chassis speler € 3.299,- betaald en dan krijg je de Thorens TD-1601...

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 22-08-2023 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:02
Ik zat daar laatst ook naar te kijken, op zich een mooi kastje maar heb toch wel mn twijfels bij het gewicht van 500 platen op die 4 dunne pootjes. Ik zit op de helft en dat zou ik al spannend vinden om dr in te zetten geloof ik.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:08
Dagdeal 2+1 gratis op bol.com voor onder andere LP's:
https://www.bol.com/nl/nl...film-muziek/266361+54480/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Charly schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Ik zat daar laatst ook naar te kijken, op zich een mooi kastje maar heb toch wel mn twijfels bij het gewicht van 500 platen op die 4 dunne pootjes. Ik zit op de helft en dat zou ik al spannend vinden om dr in te zetten geloof ik.
De kast is behoorlijk stevig en de poten van staal. Ik denk dat 500 platen er wel in passen qua gewicht, maar dan kun je niet meer fatsoenlijk bladeren (zitten er dan strak in).

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Vandaag voor het eerst een plaat mogen ontvangen die zo warped was dat plaat niet eens op de platenspeler gelegd hoefden worden om dit te concluderen. Dus gelijk retour gedaan om een nieuw exemplaar te ontvangen.

De plaat kwam uit een warehouse gevestigd in Spanje… ja niet vreemd. Wat wel vreemd dan is is dat de andere plaat die in dezelfde doos zat, helemaal plaat is. En laat de krom getrokken plaat nu net de plaat zijn waar ik het meeste op zat te wachten 😂.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3rNsT
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0q4AWNy6rfE0ZQVkcNboesWz2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ASUFS9i61rhNsZD4NI6QXOb2.jpg?f=fotoalbum_large

Dagje te vroeg, dus leuke verrassing vandaag. Album komt morgen officieel uit.

Toffe artwork ook weer van Adje

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:38

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Bedankt nog voor de tip :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3ojkF1Hhto06e8-hUsBec3LX0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wqiz63y02anew3SB7jALRfZT.jpg?f=fotoalbum_large

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Nog door de actie heen gebladerd... dacht nog aan 2 lp's van Coldplay en dan aanvullen met wat anders, maar uiteindelijk vergeten.
Kom ik er net achter dat Parachutes hier gewoon in de kast staat. Krijg je als je het al even niet aanraakt.

Nu de Goldring maar op de Technics gezet, vrij basic afgesteld, kijken of ik morgen kan vergelijken met de AT440MLa.
Speler werkt wel zoveel makkelijker dan die snaaraangedreven Rega-'kloon'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3rNsT
Vandaag is er SummerSale op Discogs voor de geïnteresseerden.

Redelijke kortingen volgens mij (corrigeer me als dit wel meevalt).
De EU shops is het vanaf 1800 vanavond, 1 in Nederland, 1 in Duitsland en 1 in Denemarken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vintage1967
3rNsT schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 16:06:
[Afbeelding]

Dagje te vroeg, dus leuke verrassing vandaag. Album komt morgen officieel uit.

Toffe artwork ook weer van Adje
Waarschijnlijk pre-order bij Mascot? Die zorgen er eigenlijk altijd voor dat je de LP een dag voor de releasedatum al in huis hebt. Meerdere keren meegemaakt. Ondanks dat het natuurlijk niets uit maakt, is het wel leuk. Geniet er van!
Mooie score! Gegarandeerd jaren luisterplezier. Er was veel keuze, en je moet uit blijven kijken 😁. Al die releases van Cult Legend zijn al niet van hoge kwaliteit en in dit geval ook niet goedkoop. Maar er zaten ook heel veel topalbums bij voor een mooie prijs. En wat mooi is, er werd netjes 33% korting gegeven op het totaalbedrag. Dus geen addertjes waarbij het goedkoopste artikel gratis is (Mediamarkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vintage1967 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:28:
[...]

Mooie score! Gegarandeerd jaren luisterplezier. Er was veel keuze, en je moet uit blijven kijken 😁. Al die releases van Cult Legend zijn al niet van hoge kwaliteit en in dit geval ook niet goedkoop. Maar er zaten ook heel veel topalbums bij voor een mooie prijs. En wat mooi is, er werd netjes 33% korting gegeven op het totaalbedrag. Dus geen addertjes waarbij het goedkoopste artikel gratis is (Mediamarkt).
Ja was ook zeer content! The Doors zijn 1 van mijn favorieten en Californication is voor mij toch echt hét RHCP album.
Fijne aan vinyl is dat ik er echt naar luister merk ik, wel is het steeds om moeten draaien soms wel wat vermoeiend ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uSo-Dragon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
3rNsT schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 09:10:
Vandaag is er SummerSale op Discogs voor de geïnteresseerden.

Redelijke kortingen volgens mij (corrigeer me als dit wel meevalt).
De EU shops is het vanaf 1800 vanavond, 1 in Nederland, 1 in Duitsland en 1 in Denemarken.
Wel goed opletten, want bijvoorbeeld die Deense heeft de actieprijzen nu al actief, maar plotseling zijn de 'van'-prijzen onrealistisch hoog.... kortom eerst 25% er bij gedaan om vervolgens 30% "korting" te geven. daar was ik snel weer weg..... 3345 houd ik wel even in de gaten na 18:00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
nou, er is he-le-maal niks veranderd aan de prijzen bij de Discogs Summersale bij 3345... zonde van de tijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het was even geleden dat ik nog gaan shoppen was, maar bij deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/df4OFIk-L8xbk2g4ap4woDUUXfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WOQQobdBsJuFhZ6ru97lrthO.jpg?f=fotoalbum_large

Nina Simone; nieuw, deze wou ik al een tijdje hebben 29 euro

Beastie Boys: mijn introductie tot hiphop als 12 jarige eind jaren 80, jarenlang op (gekopieerde) cassette gehad, ooit eens opgeraapt op CD en nu ik hem per toeval zag liggen in de shop moest ik hem gewoon hebben. Een foto van de achterkant, omdat ik niet opgelet bij het nemen van de foto :D. Ook 29 euro

Gladys knight and the pips: was een gokje, ik kende het album niet echt maar ik hou van 70 disco, soul & funk, en hoe die muziek House muziek beïnvloed heeft. Hij was niet geprijsd en stond vooraan in een bak die rommel schreeuwde. Had gehoopt hem op te pikken voor een paar euro, maar uiteindelijk 7.5 betaald, incl poetsbeurt en nieuwe hoes. Dit soort platen kocht ik vroeger voor een euro, maar toch meegenomen, levert muziekaal wat ik er van verwacht..

Leuke winkel in Zierikzee, hoewel ik liever met rust gelaten wordt ipv verschillende malen aangesproken te worden door de eigenaar. De volgende keer in ik in Zierikzee ben zal ik wellicht nog eens binnenlopen, met oortjes in. Prijzen leken normaal

[ Voor 3% gewijzigd door Yalopa op 26-08-2023 10:20 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Tja, de eigenaar is nogal pro-actief. Als hij niet heeft waar jij naar op zoek bent, weet hij wel een paar LP's te vinden die minstens net zo goed zijn. Ik vind dat iig niet prettig.
En de prijzen ........ laat ik het er op houden dat je wel heel goed op moet letten wat je koopt. Ik vind met name de 2e hands LP's echt veel te duur. Maar ja, ik ben een geboren Zeeuw d:)b . Iig kom ik er bijna nooit, ondanks dat dit de enige platenzaak in mijn woonplaats is :') .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die Nina Simone (ook rood vinyl) is op bol 5 euro duurder, die beastie boys is 10 eur duurder. In de shop in mn hometown kost de Nina 50 cent minder, de beastie boys 5 euro duurder. Ik was er en ik had zin om platen te kopen dus ja :+

Wat betreft die 2de hands... ik weet eigenlijk niet wat de prijzen zijn, dus ik kan hier geluk gehad hebben of er alsnog teveel voor betaald hebben, maar de 1 euro tijd ligt lang achter ons. Ik vond het op zich te duur, maar 2 Heineken kosten gisteren ook 8 euro op de havendagen en dan heb je ook maar dat. Ik zag 2de hands Duran Duran liggen voor 20 euro dacht ik, dat is compleet onnozel vond ik, maar goed, dat laat ik dan ook liggen (want ik heb ze toch al)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Vintage1967
Vanmiddag afgeleverd door Pieter Post:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HBeuaDSl.jpg

Big Brother And The Holding Company - Be A Brother
Big Brother And The Holding Company - S/T
Big Brother And The Holding Company - How Hard It Is
Janis Joplin - Joplin In Concert
Janis Joplin - Janis Joplin's Greatest Hits

Die laatste ligt nu op de draaiert. Wat een heerlijke tijd was dat toch in muzikaal opzicht. Mogelijk is dit er een in de categorie "Vroeger was alles beter", maar ik heb niet het idee dat er ook maar één periode is geweest die zoveel grote namen met een "eigen smoel" heeft voortgebracht. Niet alleen de Club Van 27, maar ook bands als Deep Purple, Black Sabbath een de Sex Pistols. Dan heb ik het nog niet eens over The Rolling Stones en The Beatles. Er zijn vast uitzonderingen en mensen met een hele andere mening (gelukkig maar _/-\o_ ) maar ik vind alles al decennia lang een eenheidsworst met heel weinig uitschieters.

Ik moet wel bekennen dat ik mijn oogkleppen (lees: oorfilters) pas sinds een jaar of 8 niet meer gebruik. Tot die tijd was het echt alleen maar Metal wat ik kocht en luisterde. Toen ik mijn Thorens TD166 ophaalde kreeg ik ook The Wall mee. Toen ik daar eens echt voor ging zitten met de koptelefoon op, is als het ware een deur opengezet naar een heel andere muzikale wereld. En ik heb dat alleen maar als een verrijking ervaren. Er zitten maar twee nadelen aan. Als eerste tijdgebrek op beurzen en in platenzaken. Ten tweede ruimtegebrek omdat mijn LP-verzameling enorm gegroeid is in die 8 jaar 8) .

Wat dat laatste betreft komen er volgende week nog een stuk of 14 LP's naar huize Vintage1967. Als de informatie die ik heb klopt, zit er een aantal pareltjes bij :9~ . Ik moet nog even afwachten en hopen dat het allemaal goed loopt. Heb ik ze binnen, dan post ik weer wat foto's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ocbXrSQHN91ciMw0Racp_kpHr_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NUUSJOLp0nEzbpLboI1FO27.jpg?f=fotoalbum_large

Super leuk album en een leuk boekje erbij

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:54
@oldsmelly Dan vind je deze van Darco Audio waarschijnlijk wel leuk om te bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:52
@Habana Erg leuk om dit te zien... bedank!

Blijkt dat ik er al 10 min van had gezien :)

[ Voor 35% gewijzigd door oldsmelly op 29-08-2023 10:49 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:17
@oldsmelly Nice.. helemaal omdat de nieuwe wel volledig is / alle tracks heeft.
Ik heb de 'oude' versie met 9 tracks en het boekje.

Maar ik heb ook al de originele cd + de special edition uit 1999.

Los daarvan: veel luisterplezier, het is hoe dan ook een geweldige plaat! :)

@Habana interessant fimpje, dank voor het delen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vintage1967
Het is even Full House hier in Zeeland _/-\o_ . Vandaag is Pieter Post opnieuw langs geweest met een mooie verzameling LP's. Allemaal in één koop op MP. Er zijn gelukkig nog mensen die netjes handelen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/epzvKsPl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yroIPYyl.jpg

De volledige stapel bevat ook nog 5 fillers (niet de moeite van het posten waard imho, denk aan Warm Aanbevolen :P) maar tussen de LP's die jullie hier zien, zit echt wel een aantal pareltjes. Zo is Flowers een vroege UK-persing, net als Moondog en nog een paar andere. Sly And The Family Stone is hier nooit doorgebroken, maar maakte wel lekkere funk. De versie in deze stapel staat nog niet in Discogs, want de hoes wijkt iets af. Fleetwood Mac is een vroege NL Blue Horizon persing. Ook niet verkeerd.

Een enkele hoes heeft een seamsplit en de hoes van Neil Young moet geplakt worden, maar ze zien er net als de LP's, netjes uit. En zoals altijd moet in de praktijk blijken hoe de kwaliteit van de LP's is.

Dat belooft weer heel wat uurtjes luisterplezier. Het eerste deel staat nu te drogen, morgen was ik de rest. Alles is ingevoerd in Discogs, dus als er onder jullie zijn die willen weten om welke versies / persingen het gaat: voel je vrij om te gluren :Y .

Nu op de draaiert: KISS - Revenge >:)
In de wachtkamer: Slash Featuring Myles Kennedy & The Conspirators – 4 8)

Ik ga lekker off-line. ENJOY THE MUSIC oOo !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-07 07:26
https://miniot.com/

Ik heb een paar jaar geleden al eens hier naar gekeken, vond het wel een aardig concept maar nothing beats my technics SL1411 ;-) , ik dacht dat de prijs toen zo rond de 800 euro lag, nu keek ik vandaag eens opnieuw naar hun website en zie ik dat de prijzen beginnen vanaf 1999 euro (met een eenvoudige Audio Technica AT95E) en als ik voor de kleur zwart kies betaal ik een whopping 3799 euro (dan wel met een AT Nude Shibata cartridge). Ik verbaas me echt over deze prijzen, zal er wel deels mee te maken hebben dat ze handgebouwd worden maar deze prijsstijgingen kan toch niet alleen inflatie zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tsja, miniot....
Eerst een eeuwigdurende kickstart en nu over the top prijzen met instapelementen die je niet kan veranderen. (als je bijna 4 mille uitgeeft aan een draaitafelsetup, dan is een at-vm95sh een instapelement)

Een conversationstarter mag wat kosten....

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 02-09-2023 18:08 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:49
Voor dat geld koop je tweedehands met een beetje zoeken een leuke Feickert met een prima arm er op. Ik had het wel geweten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja 2e hands is er heel veel moois voor dat bedrag te krijgen. Helemaal als je ook over de grens gaat zoeken.
Maar ja, dat is natuurlijk het eeuwige 2e hands vs nieuw debat.
Mensen die een miniot in gedachten hebben, zijn waarschijnlijk sowieso geen mensen die ook naar een 2e hands speler kijken.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Laurens85
  • Laatst online: 29-07 01:14
Zonder dat ik het kende liep ik gisteren, op de releasedatum, tegen de nieuwe Sigur Ros aan (Walk In Zupthen). Wat een heerlijke IJslandse ambient. Veel strijkers, eigenlijk een soort symfonische lounge. De term prog-rock die hier aan gekoppeld wordt slaat nergens op. Afijn, aanrader dus, heerlijke weekendmuziek op knalgeel vinyl.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9ECEjn9DEQkNWsmMUwILDIMpTw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3sdzKqdw7Ww7vginSmV5fsz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P47rqV64E0ni4A_AcdqxduEpqMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeiK3dd27Y7eCDSlua8Og3iP.jpg?f=fotoalbum_large

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-04 13:09
Heb een Dual platenspeler op de kop getikt. Werkt prima, maar de stofkap blijft niet omhoog staan als je deze open doet. Dat hoort toch wel zo te zijn? Zijn er andere Dual bezitters die hier iets over kunnen zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

rednax2 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:49:
Heb een Dual platenspeler op de kop getikt. Werkt prima, maar de stofkap blijft niet omhoog staan als je deze open doet. Dat hoort toch wel zo te zijn? Zijn er andere Dual bezitters die hier iets over kunnen zeggen?
Herkenbaar, heb ik op mijn 721 ook helaas. Ook sluiten wil hij niet goed doen tenzij er wat op ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Tomba schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:27:
[...]

Herkenbaar, heb ik op mijn 721 ook helaas. Ook sluiten wil hij niet goed doen tenzij er wat op ligt.
Sluiten doet ie prima😉

Zag wel dat de scharnieren los verkrijgbaar zijn. Neig er naar om die te kopen, maar dan wil ik er eigenlijk wel zeker van zijn dat het probleem daar mee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
Welke Dual platenspeler heb je gekocht? Er zijn nogal wat verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednax2
Pavv schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:36:
Welke Dual platenspeler heb je gekocht? Er zijn nogal wat verschillende modellen.
CS 455-1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Morgen komt een SL1210mk7 binnen :x
Soort van cadeautje, anders zou deze echt niet komen ... ben benieuwd, en moet ook op zoek naar een goede mat, heb wel een originele Technics rubber mat liggen, maar die zijn sinds een aantal jaren wat dunner dan in de 70's.

Voor de SL1700mk2 ben ik wat naar onderdelen aan het zoeken geweest, tandwieltje besteld voor de armlift, ik weet dat degene die erin zit met secondelijm bij elkaar wordt gehouden... das niks. Eigenlijk het riempje voor de armlift ook nog vervangen, maar kan niet goedkoop een goede vinden en degene die er nu in zit werkt ook, ondanks dat het niet de juiste is.

Binnenkort maar tijd maken om hem open te maken, aan/uit knop is wat sticky, en de ring om de armhoogte te verstellen zit verkeerd om (foutje van mij). Daarna kijken wat ik ermee kan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Afgelopen zondag even bij Wiebe's Records geweest in Hindeloopen.
Bijzondere inrichting in een voormalige kerk.
Enorm sympathieke eigenaar en als achtergrondmuziek Pink Floyd.
Ik heb me beperkt tot de 12" maxisingels en een album van Rick van der Linden.
Prima score en ook fatsoenlijke prijzen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SYK25wZ0vzxhNTW23990U4fVNd0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uRiWKBoBZ7MPNkjQgYBcYtiS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9efjfBAlgDJNslzuxt1iAkvqB6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zfhycpf9GsM3fzj3deAYCplK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHHKq4mh7NigpRwqYg1Gk-T_za4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0QgfN1vQDUO2NxMU7uUXvcE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxqDaztMNzPje4dZXpzoGm78ULc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6M0bk1KbAPh9nUNdFxInc4RB.jpg?f=fotoalbum_large

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:02
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:27:
Morgen komt een SL1210mk7 binnen :x
Soort van cadeautje, anders zou deze echt niet komen ...
Dus @KeRsTmAnNeKe o<:) was vroeg dit jaar?

Sorry, te makkelijk :P

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Toch stiekem wel een vet apparaat :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htMjNiBm8sA3-lahassRSDdm800=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ndsp3go35nMqQgApto4YWgem.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DInu6LXZ3YgmflSkjlRFKGwSam0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pa5KNDlVTbcd0nsLOIqNkFK2.jpg?f=fotoalbum_medium

Merkt bij uit de doos halen wel dat hij 'licht' is, en dan heb ik (dat ik me kan herinneren) nooit een mk2 in mn handen gehad. En ja ook de reviews hebben gelijk mbt het armliftje.
Maar verder, smoelt goed, speelt goed (en de Technics slipmat is vervangen door een rubberen mat)
Wel apart dat de kap punten heeft voor scharnieren, maar daar een plastic kapje overheen zit... scharnieren zijn niet toegestaan ...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Heb de HumminGuru 7 Inch Record Adaptor gekocht zodat ik nu ook singles kan schoonmaken in mijn Degritter. Werkt prima. Kan ik mijn oude singels uit de jaren 80 ook weer eens draaien.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p2547628197-4.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 17:54
@Faxe Nog steeds tevreden met de Degritter? Ik vind het een mooi apparaat, ik hik alleen wat tegen die prijs aan... :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik vond 550 euro voor de Okki Nokki al moeilijk, die is het geld wel waard, maar als ik een Degritter wil denk ik dat mijn vrouw een scheiding aanvraagt 😜

GerkeP

• Laurens85
De nieuwe Pro-Ject armpjes al gezien mensen? https://www.project-audio.com/en/product/evo-cc-tonearms/
Duurder dan de spelers zelf, maar goed ;)
Wel prachtig spul zeg.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
De Degritter bevalt nog steeds prima. Het schoonmaken van een plaat is er heerlijk eenvoudig mee en het resultaat is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laurens85 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:56:
De nieuwe Pro-Ject armpjes al gezien mensen? https://www.project-audio.com/en/product/evo-cc-tonearms/
Duurder dan de spelers zelf, maar goed ;)
Wel prachtig spul zeg.
Ziet er gelikt uit. Zit er een vorm van anti-skating op? :P Ik kan het zo snel niet ontdekken en het wordt niet genoemd in de begeleidende tekst.

Edit: ik heb het idee dat er een basale anti skating mogelijkheid volgens de antieke methode, dus met de bekende aan visdraad bungelende gewichtjes die je mbv een paar groefjes in een paar standen kan zetten aan de binnenzijde van de arm. Maar op de renders / foto's hebben ze die gewichtjes niet geplaatst. :P

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 08-09-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:49
Die Pro-Ject arm ziet er nu niet bepaald radicaal anders uit dan zijn voorgangers. Lijkt mij een typisch geval van nieuwe wijn in oude zakje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pporrio
Deze in bestelling staan: Hackney Diamonds (Limited Edition) (Fuchsia Vinyl). Ik vind het kleurtje wel geinig 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RT2kJTjIzFaH_sajHYfHak3d4zY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rU1cbiwNCWQjThXWo6gIPZew.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn platencollectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-07 17:54
Vandaag op de platen- en vinylmarkt in Klazienaveen tussen alle piraten en andere niet-mijn-smaak-muziek nog een stand gevonden met leukere albums, en ben met dit thuis gekomen. 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIciDj5zhF5ZmBKvSOUVnlIwHbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3uIU0iq3EC6sfoMYmAxXOew.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bRuud83
  • Laatst online: 29-07 08:44
Nieuwe Roisin Murphy (Hit Parade) op de deurmat gevallen, exclusieve roze vinyl HHV editie. Genieten weer van deze eigenzinnige dame. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sp27VTaeS3fiW1BCScx4NLLX6fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrGmgzB6re658IogHuCeh8xk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat is het toch een heerlijke band die Black Crowes.

Die cover lp genaamd 1972 is gewoon geweldig. Alle nummers zijn covers uit 1972.

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Vandaag even naar kringloop winkel Switch in Venray geweest... Tref ik daar een Philips 22AF461 platen speler met ingebouwde versterker en originele speakers aan... Zelf heb ik 'm niet nodig, maar ons pap vond het wel wat en wilde 'm hebben...

Dus ben ik daarnet nog even terug gegaan om 'm op te halen... Nou dit is hem:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Df4czk09V81RJrMnAM_XQEV_TQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcABcnfzqZIXxCZyBuE8Pzy3.jpg?f=fotoalbum_large

Ding stamt volgens 2Switch uit 1978 (nog niet gecontroleerd) en heeft wat liefde nodig (Lees: vuile schuifpotmeters en schakelaars)... De linker speaker geeft soms niet of zachter geluid... In de juiste stand werkt het ding prima, wat voor mij heel duidelijk maakt dat het inderdaad vuil zal zijn wat ervoor zorg dat de linker speaker soms niet even hard speelt als de rechter speaker...

Zelf heb ik geen correcte middelen om dit op de juiste wijze op te lossen... Dus: op naar Thomas Baur van MFB-freaks om 'm weer op orde te laten maken...

Toch wel een geinig ding om te zien en horen spelen... Jammer van al dat plastic, want net zoals die broodtrommel bandrecorders van ze klinkt het heel behoorlijk... Wel mazzel voor ons pap: geen enkel stukje plastic is afgebroken... Dat is uniek.. ! ;) :D

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vandaag bij Simply Listening in Ulrum weer een mooie aanvulling voor mijn Pet Shop Boys collectie gescoord 👍Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjSCTiYSNpO0jTa91_lCd28GWR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vbjsgaFimuRXUqU8BruS4A6J.jpg?f=fotoalbum_large

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
Ben dol op de Pet Shop Boys, maar die Pop Art vinyl is mij wel iets aan de dure kant... Ik houd het wel bij de OG albums...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Pavv schreef op maandag 11 september 2023 @ 16:05:
Ben dol op de Pet Shop Boys, maar die Pop Art vinyl is mij wel iets aan de dure kant... Ik houd het wel bij de OG albums...
Mij ook, maar kon ruilen met wat herrie wat ik zelf niets vind.
En deze is wel NM.
Heb nu alles compleet, alleen Disco 2 mis ik nog.

GerkeP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 10:36
Voor de liefhebbers. Binnenkort een flink aantal leuke albums van analogue productions.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BvFrETTm5imH5zc-O_pTJasQcc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qBnMvsuA6fwYMROKHQgxTkkl.png?f=user_large

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Alleen jammer dat het 45 rpm is. Ik ben niet zo van het flippen per nummer. Maar het is inderdaad wel kwaliteit voor de liefhebber. Al zou ik die albums van Coltrane wel willen hebben 😉.

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hier het lijstje:

https://trackingangle.com...ted-edition-merch-capsule

Staan enkele leuke dingen in, maar ik hoef mn spaarvarken niet stuk te slaan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
Yalopa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:44:
Hier het lijstje:

https://trackingangle.com...ted-edition-merch-capsule

Staan enkele leuke dingen in, maar ik hoef mn spaarvarken niet stuk te slaan...
Dit is niet het lijstje van de Analogue Productions remasters maar het lijstje dat Atlantic zelf uitbrengt op 33rpm.

Kan inderdaad verwarrend zijn, Analogue Productions heeft een overeenkomst met Atlantic om 75 albums (75 jaar Atlantic) opnieuw te remasteren en te “cutten”. Allemaal op 45rpm met als doel de beste audiofiele versie op de markt te brengen.
70 van de 75 titles zijn al bekend, over de laatste 5 wordt er nog onderhandeld (en helaas het wordt niet Led Zeppelin, mijn gok is Aretha)

Dit is de lijst : https://store.acousticsou...labelid=9378&CategoryID=5

Daarnaast brengt Atlantic zelf bijna 100 albums uit hun back catalogue opnieuw uit, waarschijnlijk digitaal geremastered en op 33rpm.

De versies van Analogue Productions zullen ongeveer €90 tot €100 per stuk kosten, de versies van Atlantic een stuk goedkoper.

Momenteel heb ik een tiental LPs van de Analogue Productions serie op mijn verlanglijstje staan, maar ik wacht de reviews af om meer of minder te bestellen.

Ik ben ook niet zo’n fan van de 45rpm versies, maar meestal zijn het wel uitgaven die kop en schouder boven de rest uitsteken qua geluid, dus koop ik er wel redelijk veel.

Jammer dat de prijzen in Europe toch aanzienlijker hoger zijn dan de dollar prijs (ik weet het, btw/invoerrechten etc..) maar zelfs als de dollar goedkoper wordt ten opzichte van de euro zakt de prijs niet.

Ik ben net terug van 5 weken in de VS en heb een 40-tal Lp’s meegebracht, vooral audiofiele persingen, de Mobile Fidelity One-Steps die hier vlot over de €200 per stuk gaan vond ik daar relatief makkelijk aan $125 (€120). Toch een aanzienlijk verschil. Koop je er 15 heb je al je vliegtuigticket terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05
Hmmm. An sich heb ik Led Zeppelin IV hier nog wel op de verlanglijst staan. Maar heb ook aardig vaak mijn vingers gebrand aan re-mixes die gewoonweg beroerder klonken dan oude cd's of lp's. Misschien de reviews maar eens afwachten

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ah kijk dat wist ik niet. Ook van die lijst wordt ik niet echt warm helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromium
Chocovla schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:26:
Hmmm. An sich heb ik Led Zeppelin IV hier nog wel op de verlanglijst staan. Maar heb ook aardig vaak mijn vingers gebrand aan re-mixes die gewoonweg beroerder klonken dan oude cd's of lp's. Misschien de reviews maar eens afwachten
De enige Led Zep die opnieuw wordt uitgebracht is door Atlantic zelf (Led Zep 4 op clear vinyl) en is gewoon de versie van 2014 die door Jimmy Page zelf remastered is.
Voor velen is dit inderdaad een inferieurere “cut”.

Momenteel zijn alle Led Zeps die je nieuw op vinyl kan kopen de versies uit 2014. Zowel Mobile Fidelity als Analogue Productions proberen al jaren om toestemming te krijgen om audiofiele versies van de Led Zep cataloog te mogen uitbrengen. Helaas is Jimmy Page er van overtuigd dat hij de enige is die weet hoe Led Zep moet klinken en wil hij niemand met de Masters laten werken.

De allerbeste versies zijn of altijd de Britse originele versies op de 1969 Atlantic “plum” labels.
De Japanse versie van Led Zep 4 is ok uitstekend,de andere Japanse versies zijn “ok” maar IV is echt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
Yalopa schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:29:
Ah kijk dat wist ik niet. Ook van die lijst wordt ik niet echt warm helaas...
Is inderdaad wat verwarrend.

Van deze lijst koop ik waarschijnlijk :

John Prine -St
CSNY - Deja Vu
Velvet underground- loaded
Dr John - In the right place
Genesis - Nursery Crime
Genesis - The Lamb...
John Coltrane - my favorite things
Charles Mingus - The Clown
Otis Redding - Otis Blue
Donny Hathaway - Everything is Everything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:05
chromium schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:25:
[...]

Dit is niet het lijstje van de Analogue Productions remasters maar het lijstje dat Atlantic zelf uitbrengt op 33rpm.

Kan inderdaad verwarrend zijn, Analogue Productions heeft een overeenkomst met Atlantic om 75 albums (75 jaar Atlantic) opnieuw te remasteren en te “cutten”. Allemaal op 45rpm met als doel de beste audiofiele versie op de markt te brengen.
70 van de 75 titles zijn al bekend, over de laatste 5 wordt er nog onderhandeld (en helaas het wordt niet Led Zeppelin, mijn gok is Aretha)

Daarnaast brengt Atlantic zelf bijna 100 albums uit hun back catalogue opnieuw uit, waarschijnlijk digitaal geremastered en op 33rpm.

De versies van Analogue Productions zullen ongeveer €90 tot €100 per stuk kosten, de versies van Atlantic een stuk goedkoper.

Momenteel heb ik een tiental LPs van de Analogue Productions serie op mijn verlanglijstje staan, maar ik wacht de reviews af om meer of minder te bestellen.

Ik ben ook niet zo’n fan van de 45rpm versies, maar meestal zijn het wel uitgaven die kop en schouder boven de rest uitsteken qua geluid, dus koop ik er wel redelijk veel.

Jammer dat de prijzen in Europe toch aanzienlijker hoger zijn dan de dollar prijs (ik weet het, btw/invoerrechten etc..) maar zelfs als de dollar goedkoper wordt ten opzichte van de euro zakt de prijs niet.

Ik ben net terug van 5 weken in de VS en heb een 40-tal Lp’s meegebracht, vooral audiofiele persingen, de Mobile Fidelity One-Steps die hier vlot over de €200 per stuk gaan vond ik daar relatief makkelijk aan $125 (€120). Toch een aanzienlijk verschil. Koop je er 15 heb je al je vliegtuigticket terug >:)
Heb de vroegere CD versies eerst maar uit arren moede gekocht. Deze zijn gemastered door Barry Diament en klinken, mijns inziens, prima.

Had de hoop dat met deze release er misschien iemand anders als Page achter de knoppen zou zitten, maar als ik het zo lees is het gewoon een oude wijn in transparante zak actie van Atlantic.

Maar eens kijken of ik ergens een goede versie op vinyl kan opscharrelen.

Ondertussen ziet die John Prine release er alleen wel weer heel erg FOMO voor mij uit :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-07 10:36
chromium schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:25:
[...]

Belangrijk aan toe te voegen is dat er een geen onbeperkte oplage gaat worden. Ze hebben tijdelijke rechten in tijd. Gelet op de aantal albums en de capaciteit om ze te pressen zullen de meeste albums een beperkte oplage gaan hebben. Er zal dan ook geen exemplaren op een later moment gemaakt worden omdat ze dat niet gaan halen in de beschikbare tijd dat ze de rechten hebben. De Phil Collins albums zijn 6k hoesjes van gemaakt omdat ze niet verwachten meer te kunnen pressen.

Ik heb al een preorder van 3 albums gedaan. Nu maar hopen dat het ook gaat komen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-07 09:57
En de helft zal waarschijnlijk door scalpers opgekocht worden en voor €200+ op discogs en ebay terecht komen. Alsof de originele prijs al niet belachelijk genoeg was voor een stukkie plastic. De laatste tijd is de lol met nieuwe releases er wel vanaf. Ik hou echt van fysieke media maar er zijn grenzen en daar zijn ze ondertussen wel overheen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 26-07 11:13
Ik ben pas vrij recent actief geworden in LPs; mijn vader, die vijf jaar terug overleed, draaide regelmatig muziek van Linda Ronstadt. Het waren echter alleen haar American Standards platen met Nelson Riddle.

Toen ik twee jaar terug de documentaire The Sound of My Voice zag ging er echter een wereld open voor me; Ronstadts repertoire is enorm en ik geniet enorm van de diversiteit van haar carrière.

Omdat ik zelf slechts 1 of 2 CDs van haar had leek het leuk om haar werk op LP te verzamelen. Gisteren weer een stapeltje in handen gekregen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0Eni-I22ulqxW_lPmbEJzdVtiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzko8u7XoF5o2Q45VezBmqBU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-09-2023 14:03 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• KeRsTmAnNeKe
Zal niet iets zijn wat ik vaak zal luisteren... maar heb wel eindelijk de Efteling LP te pakken gekregen :)
De 2x dat ik daar recent was was deze niet verkrijgbaar, maar gisteren wilde iemand deze wel voor me meenemen. Leuke dingetjes voor de verzameling.

Gok dat ik ook wat vaker in Budapest ga zijn, eens kijken of daar nog leuke winkels kan vinden. Ik heb iets te weinig platenzaken gezien afgelopen jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Enige tijd terug kocht ik een kleine platen speler van Philips met ingebouwde versterker en losse speakers voor mijn vader... Deze is voorzien van een GP-215 element en naald in één van Philips... Ik was eigenlijk best verrast hoe goed het klonk en toen ik ook nog het GP-412 element zag op het vintage audio gedeelte (gekocht door @Parklife) was ik om: die wil ik ook wel bezitten om eens te luisteren hoeveel beter zo'n GP-412 is ten aanzien van de GP-215...

Nu had ik mazzel dat Usedproducts in Maastricht 'm te koop had staan en dus heb ik er daar één van de drie gekocht die ze hadden... Nu aan het spelen met dat element en David Guetta spat door de speakers heen met zijn diepe laag weergave... Echt goed:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AIL4fc9hFRGfpQmRHvbuw-dNqkrOeRB_BJKQwb26klgvnjYPT_zJh9RL1e6fFYbWmRyvaW_6QDTDkGIasThNbWseo65rRKT_fE4TnLa56H7rW3BgCyT9knEy=w2400

Usedproducts kennende is het element onderhanden genomen en zit er dus een nieuwe naald op, maar ja het kriebelt... Er is immers een Shibata naald beschikbaar die 'm naar een nog hoger niveau kan tillen en die zal Usedproducts er niet opgezet hebben ga ik van uit... Dus in de toekomst het naaldje maar eens upgraden naar die Jico made Shibata naald: https://www.pickupnaald.n...534es-shibata-stylus.html

Klank technisch zijn beide elementen erg goed, tonale balans klopt als een bus en het geheel heeft veel dynamiek... Echter een echt goed vergelijk gaat het nooit zijn of worden: die GP-215 is geen half inch mount element en past dus niet op mijn Technics om een echt goed vergelijk te kunnen doen... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door rcor op 23-09-2023 19:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laurens85
Tip du jour. Een blauwe schijf van eigen bodem, Bertolf. Lekkere weekendmuziekjes, pure bluegrass. Zeer muzikaal, echt top.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U6n6hGHPW7I0X8JtkG9ESkY5guw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mf9TufswI1GyoearE8CcZcqT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmqOha3i1TJucV3cKEQoP0sHiJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i2wnlB0ghxxdDaYCat8m9Dct.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Een paar pagina's terug deelde ik een foto van een Philips platen spelertje met speakers. Deze klonk voor mijn gevoel best goed. Desondanks vertrouw ik een element z'n naald niet echt als deze al heel erg oud kan zijn...

Daarom had ik gereageerd op een marktplaats advertentie van iemand die zo'n element + naald in één (origineel Philips) te koop had staan (nieuw in de verpakking)... Tjah, oude eruit trekken en de nieuwe erin...

Helaas toch een slecht contact bij het linker kanaal en Kontakt 60 hielp niet deze keer... Oude element met naald terug: prima geluid... Tjah, zou er dan toch iets mis zijn met het NOS GP-215 element met naald?

Dan maar even onder de microscoop bekijken... Biedt meteen de mogelijkheid om de microscoop camera die ik gevonden had te testen (zo'n kinder microscoop van Travaler die ooit te koop stond bij de Aldi, waar deze in het pakket erbij zat)... Het ding werkt alleen fatsoenlijk onder Windows XP, dus Vmware player erbij gepakt en mijn gevirtualiseerde Windows XP aan het werk gezet.. Het resultaat is best aardig moet ik zeggen (Beter kreeg ik de plaatjes niet):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4HuPdrDsBWhzDr50XhoH0FIOKU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xnZEnrcGnuWbx3yRmnizy0Tf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZLmzmG72zZUJ6SwnAN0GutXr3M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/17PIedy9a7wWYOpFrOHBWFA3.png?f=user_large

Naaldje oogt goed, dus de problemen worden door de contact punten veroorzaakt of door een defect in het kristal element en niet aan diamant naald vooraan in het geheel... Hmm... Stof om over na te denken en vooral: hoe nu verder... ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 13:46

D_V

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/65169e71137fa/65169e711195b-warning-lights.gif
WAARSCHUWING: PLAATJES VAN STYLUS ONDER MICROSCOOP.
INDIEN OVERGEVOELIG A.U.B. DOORSCROLLEN!!!
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/65169e71137fa/65169e711195b-warning-lights.gif

:D
Cap schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 19:46:
voor beoordelen van slijtage zul je de naald recht van boven moeten bekijken, zijdelings aan 2 kanten uitlichten en echt veel meer moeten vergroten. En die combinatie is vaak heel lastig bij gebrek aan optimale apparatuur, ik spreek uit ervaring. :)
Door alle foto's hier in dit topic was ik ook wel niewsgierig geworden naar de staat van mijn Ortofon X3-MC. Hij zat al op de platenspeler toen ik 'm kocht en het is al een "oudje" dus ik was wel benieuwd.
Afijn, goedkope Chinese usb-microscoop gekocht en dat leverde het volgende plaatje op:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/651698d41697d/651698d414490-0001.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/65169a15600dc/65169a155c9ae-0002.jpg

Ik heb geen zin om de cartridge eraf te halen dus dit is het meest dichtbij dat ik kan komen met de microscoop.
Maar het lijkt me duidelijk genoeg dat er een soort van aangekoekte zooi om de stylus heen zit die ik er vervolgens niet vanaf kreeg met blazen, borstels en magic eraser.

:)

Nou heb ik hier een Humminguru ultrasone platenschoonmakert staan dus ik twijfelde heel even om de Hummingure S-Duo te bestellen maar de totale prijs van meer dan 150 euro vond ik dan toch een beetje teveel van het goede. En is de naald het überhaupt nog wel waard? Voor 150 euro koop je ook een nette Audio Technica bijvoorbeeld.
Afijn, voor 29,95 wilde ik wel een risico nemen en heb een Dynavox HFC-50 gekocht. Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/65169ba9475d3/65169ba944102-0003.jpg

Na een tweetal behandelingen nog maar eens de microscoop erbij gepakt en het resultaat verbijsterde me wel een beetje (in positieve zin). Dat ziet er al een stuk beter uit.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/65169c964cad3/65169c9649b69-0004.jpg

Al met al toch best een groot verschil. Maar zoals "Cap" hierboven al schrijft natuurlijk geen 100% garantie dat het element schadevrij is, daarvoor zou ik het element los moeten halen en nog dichterbij moeten bekijken en vanuit een andere hoek en dubbele belichting en in een vacuumgezogen ruimte onderwijl een hazmat pak dragende (okay, dat laatste niet persé), maar voorlopig best tevreden met het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
D_V schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:55:

-----
Afijn, voor 29,95 wilde ik wel een risico nemen en heb een Dynavox HFC-50 gekocht. Deze dus:

[Afbeelding]
_/-\o_
Heb je een URL voor ons?
thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V

D_V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:44
Denon DP-2000 op Marktplaats in Almkerk, bij Rijswijk. Bieden vanaf 1 euro en de teller staat nu op 120 euro. Misschien kan je nog een goede deal scoren als je snel bent. Is al wel 12x als favoriet gemarkeerd.
> https://link.marktplaats.nl/m2027894576

Acties:
  • +1 Henk 'm!
musicfreak schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:43:
Denon DP-2000 op Marktplaats in Almkerk, bij Rijswijk. Bieden vanaf 1 euro en de teller staat nu op 120 euro. Misschien kan je nog een goede deal scoren als je snel bent. Is al wel 12x als favoriet gemarkeerd.
> https://link.marktplaats.nl/m2027894576
Helaas niet meer... Hij is inmiddels verkocht en voor welk bedrag kun je niet achterhalen, maar dat zal vast meer dan 120 euro zijn geweest... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door rcor op 29-09-2023 23:57 ]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

Door alle foto's hier in dit topic was ik ook wel niewsgierig geworden naar de staat van mijn Ortofon X3-MC. Hij zat al op de platenspeler toen ik 'm kocht en het is al een "oudje" dus ik was wel benieuwd.
Afijn, goedkope Chinese usb-microscoop gekocht en dat leverde het volgende plaatje op:
Mag ik vragen welke microscoop jij besteld hebt? Ik zelf kom namelijk deze tegen op Marktplaats en vraag mij af hoe interessant hij is voor mij:
https://www.marktplaats.n...roting-voor-naaldcontrole

Dat is een standaard Ali-express USB microscoop. Heb er jaren geleden ook een gekocht om te testen hoe zoiets zich nou verhoudt tot een klassieke microscoop. Precies zo'n ding met zo'n standaardje (of wat ervoor moet doorgaan).

Voor "naaldcontrole" zegt de advertentie? Kwalitatief moet je je er weinig van voorstellen, waardeloze dingen, geen goede standaard, moeilijk tot niet focussen en slechte lens. Je kan er plaatjes mee schieten als bovenstaande, controleren of er een naald op zit en hoeveel vuil erop zit. Maar ongeschikt voor uitlichten slijtvlakken oftewel het bepalen van slijtage.

Een klassieke microscoop met glazen lenzen en een zwaar, goed precies verstelbaar metalen statief is m.i. veel beter (focus!). Maar goede belichting van de beide zijkanten is dan nog steeds het moeilijkste gedeelte. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 30-09-2023 12:30 ]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding] [Afbeelding]

Ik heb geen zin om de cartridge eraf te halen dus dit is het meest dichtbij dat ik kan komen met de microscoop.
Maar het lijkt me duidelijk genoeg dat er een soort van aangekoekte zooi om de stylus heen zit die ik er vervolgens niet vanaf kreeg met blazen, borstels en magic eraser.

:)

Nou heb ik hier een Humminguru ultrasone platenschoonmakert staan dus ik twijfelde heel even om de Hummingure S-Duo te bestellen maar de totale prijs van meer dan 150 euro vond ik dan toch een beetje teveel van het goede. En is de naald het überhaupt nog wel waard? Voor 150 euro koop je ook een nette Audio Technica bijvoorbeeld.

[Afbeelding]

Na een tweetal behandelingen nog maar eens de microscoop erbij gepakt en het resultaat verbijsterde me wel een beetje (in positieve zin). Dat ziet er al een stuk beter uit.

[Afbeelding]

Al met al toch best een groot verschil. Maar zoals "Cap" hierboven al schrijft natuurlijk geen 100% garantie dat het element schadevrij is, daarvoor zou ik het element los moeten halen en nog dichterbij moeten bekijken en vanuit een andere hoek en dubbele belichting en in een vacuumgezogen ruimte onderwijl een hazmat pak dragende (okay, dat laatste niet persé), maar voorlopig best tevreden met het resultaat.
Werkt verrassend goed dus die cleaner. ;)

Ik moet wel zeggen dat ik van werkelijk alle naalden die ik gereneinigd heb met wat reinigingsvloeistof of eventueel IPA de crud er wel helemaal af krijg, ook met een gewoon naaldborsteltje (wel zo eentje met compacte carbonharen, niet zo'n tandenborstel ;)). Dan wordt ie net zo blinkend als op jouw plaatje. Maar misschien ligt het aan mijn techniek. Soms is het wel even een paar minuten poetsen in de verschillende richtingen. ;)

• D_V

D_V

rcor schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:54:
[...]

Mag ik vragen welke microscoop jij besteld hebt? Ik zelf kom namelijk deze tegen op Marktplaats en vraag mij af hoe interessant hij is voor mij:
https://www.marktplaats.n...roting-voor-naaldcontrole
Hah, ja dat is 'm, de "standaard chinese wegwerpmicroscoop". Maar inderdaad om een eerste snelle indruk op te doen van de toestand van je naald wel prima. Ik had 'm overigens via de Temu gekocht voor 17,20 euro.

usb microscoop

• RozeDwergbanaan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-07 08:28
Wie weet hoe phono aansluitingen werken? Ik probeer mijn platenspeler wat verder weg te zetten en hiervoor heb ik een simpel tulp verlengstuk gekocht. Zodra ik deze aansluit op mijn Denon AVR hoor ik een keiharde bromtoon. Wanneer ik mijn platenspeler hierop aansluit wordt het zachter maar blijft het aanwezig.

Zonder verlengstuk werkt alles goed. Ben ik nou verplicht om een duur vergulde verlengkabel te kopen of hoe werkt dit? Ik heb eigenlijk geen plek om mn platenspeler dichtbij te hebben staan en zonder verlengkabel aan te sluiten.

Edit: ik lees dat ik misschien beter een losse voorversterker en dan via een aux ingang kan gaan? Is dat betrouwbaarder dan een duurdere kabel?

[ Voor 11% gewijzigd door RozeDwergbanaan op 30-09-2023 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:48
Waar zit in de oude situatie de aarde kabel aangesloten? (de 3e draad dus) In sommige gevallen werkt het ook zonder die aarde draad, maar de kans is groot dat je in jouw geval pech hebt.
Pagina: 1 ... 35 ... 67 Laatste