Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:38
Pavv schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:54:
[...]

Side 1 is vrijwel zeker deze:
https://www.discogs.com/r...mage/SW1hZ2U6MTI0MjkxNjQ=
Decca – SKL 5025, Decca – SKL. 5025
Format: Vinyl, LP, Album, Stereo, First boxed labels
Country: UK
Released: 1969

correspondeert ook met de wax:
Matrix / Runout (Side A, stamped, var 3): XZAL-9363.P-1W
Matrix / Runout (Side B, stamped, var 2): XZAL-9364.P-3W

Het LABEL van side 2 is lastiger te vinden, maar dit lijkt hem te zijn...
https://www.discogs.com/r...mage/SW1hZ2U6Nzg1MjI3NTI=
maar dat is dus een label van een latere reissue... raarrr & interessant 8)7

daar zijn de runouts:
Matrix / Runout (runout A stamped except JT which is etched): XZAL-9363-P-3W CC JT 1
Matrix / Runout (runout B stamped except JT which is etched): XZAL-9364-P-1W 1C JT 1

dus zoek maar even naar die CC JT 1 en die 1C JT 1.. (o.i.d) want dan is het dus die 1975 reissue, met nog een oud 1969 labeltje dat ze nog hadden liggen.
Oh, wat goed. Ik kijk straks in het licht beter naar die JT e.d. Gek is wel ook dat mijn side 2 de 3W heeft en niet de 1W (dat zou dan net andersom zijn). Maar jouw uitleg dat het reissue is met voor zijde 1 nog een oud label, zal het meest waarschijnlijk zijn. Bedankt voor meezoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:10
In principe is de deadwax natuurlijk leidend... als de deadwax wijst op een 1969 versie, dan zijn de daarvoor gebruikte platters inderdaad van die uitvoering (of hebben ze platters afgestoft en later gewoon weer in de pers gezet voor een verse run. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat tweede label toch niet zo recent is (1975) als de Discogs database (ook maar mensenwerk) beweert. Dan kun je nog gaan kijken naar details op de hoes en evt op de ois.

Maar véél belangrijker is....klinkt ie een beetje goed :-)

[ Voor 17% gewijzigd door Pavv op 06-04-2023 09:10 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yay, my first vinyl :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1hLJcO6uJd5wpPvpwN0Rbap7FQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JHPB3hg7GSMz0Odxqo3Js5aW.jpg?f=fotoalbum_medium

Gisteren even wezen shoppen, leuke score :)
Metallica - Ride the Lightning (reissue)
Metallica - ...And Justice for All (reissue)
Annihilator - Alice in Hell

En nog een CD, Annihilator - Set the World on Fire. Zag 'm liggen, moet de collectie nog compleet maken dus die ging ook mee.

Nieuwe snaar voor de platenspeler is er ook, zit nog even te wachten op een flesje IPA. Denk komend weekend maar eens de platenspeler onder handen nemen :)

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 06-04-2023 09:23 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Ik heb mensen slechtere eerste platen zien kopen ;)

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Nerpissad schreef op donderdag 6 april 2023 @ 10:32:
Ik heb mensen slechtere eerste platen zien kopen ;)
Ah, shit... dacht nog zo, ik steek naar de kroon voor slechtste vinyl collectie start ooit, blijkt t erger te kunnen... :+

Dus vertel, wat heb je gezien :P

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 06-04-2023 11:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-09 14:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

McKaamos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:11:
[...]

Ah, shit... dacht nog zo, ik steek naar de kroon voor slechtste vinyl collectie start ooit, blijkt t erger te kunnen... :+

Dus vertel, wat heb je gezien :P
koos alberts ofzo _O-

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Party your hASSelhOFF van David Hasselhoff? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

McKaamos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:01:
[...]

Party your hASSelhOFF van David Hasselhoff? :+
niks mis met the hoff https://www.discogs.com/u...earch=looking+for+freedom
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Wel een goede eclectische mix van platen!

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:38
Pavv schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:09:
In principe is de deadwax natuurlijk leidend... als de deadwax wijst op een 1969 versie, dan zijn de daarvoor gebruikte platters inderdaad van die uitvoering (of hebben ze platters afgestoft en later gewoon weer in de pers gezet voor een verse run. Het kan natuurlijk ook zijn dat dat tweede label toch niet zo recent is (1975) als de Discogs database (ook maar mensenwerk) beweert. Dan kun je nog gaan kijken naar details op de hoes en evt op de ois.

Maar véél belangrijker is....klinkt ie een beetje goed :-)
Moet hem nog wassen, dan pas luisteren. De verwarring nog groter makend, de hoes zegt 6835 105 (zonder rood/blauw mono/stereo gaatje). Als ik dat intyp op discogs met de cijfers/letters in the runout, krijg ik nul resultaat. Die hoes is wel van Let It Bleed, maar er zat eerst andere vinyl in. Vervolgens de twee runouts:

Side A: XZAL-9363.P-1W C C1 soort liggende D
Side B: XZAL-9364-P-3W C 11 JT 1

Ik kan de combinatie niet vinden op discogs, noch die van XZAL-9363.P-1W en XZAL-9364-P-3W.

Het wordt zo wel heel uniek exemplaar. Ik ga me erbij neerleggen dat precieze determinering niet gaat lukken en vooral snel wassen en luisteren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:09
McKaamos schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:23:
Yay, my first vinyl :P
[Afbeelding]

Gisteren even wezen shoppen, leuke score :)
Metallica - Ride the Lightning (reissue)
Metallica - ...And Justice for All (reissue)
Annihilator - Alice in Hell

En nog een CD, Annihilator - Set the World on Fire. Zag 'm liggen, moet de collectie nog compleet maken dus die ging ook mee.

Nieuwe snaar voor de platenspeler is er ook, zit nog even te wachten op een flesje IPA. Denk komend weekend maar eens de platenspeler onder handen nemen :)
En klinken die Metallica platen een beetje? Ik ben groot Metallica liefhebber, maar Justice For All vond ik niet om aan te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Nerpissad schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:49:
[...]

Wel een goede eclectische mix van platen!
Dank! zit best wat uurtjes in zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Duclaasie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:27:
[...]

En klinken die Metallica platen een beetje? Ik ben groot Metallica liefhebber, maar Justice For All vond ik niet om aan te horen.
....JFA is en blijft een aparte mix op vinyl :+
Maar je moet voor de Metallica releases wel de remastered versies hebben zijn beter dan de reissues ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Duclaasie schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:27:
[...]

Ik heb geen flauw idee :+ M'n platenspeler moet nog gefixed worden, die staat nu te wachten op een nieuwe snaar en een controle.
Hij moet het wel gewoon doen, overigens. Hij was ooit van m'n pa, die wou 'm weg doen naar de stort en ik heb de hele stereo set mee genomen (Marantz 2225, Akai AP-003, Bose Bravura speakers, Philips 22H483 speakers, Philips CD603, en nog wat andere bits and bobs)
Enige wat er mis mee zou moeten zijn is dat de snaar er af ligt. Die heeftie er ooit af gehaald en op de draaitafel gelegd in de hoop dattie ooit een nieuwe snaar zou vinden. Schijnbaar was dat lastig, ik had er eentje in 5minuten googlen.
De oude snaar is inmiddels zo ver vergaan dat als je 'm wil vastpakken, je gewoon een stukje schoensmeer oppakt en je vingers onder de zwarte meuk zitten.

De nieuwe snaar is in ieder geval al binnen, ik zit nog even te wachten op een fles isopropanol voor een schoonmaak en doorsmeerbeurt.
Bij de snaar ook maar meteen een platenborstel, naald borstel, naaldreiniger, waterpas, 45toeren singles adapter en een naalddruk weger besteld. Ligt allemaal al klaar voor de eerste test :)

Wat betreft de kwaliteit van die JFA plaat... sja, alssie op vinyl toch niet zo super klinkt, dan is het mooi voor de collectie. Een collega van me zei ook al dattie 'm heeft naast een oudere druk, en dat er significant verschil in zit. Leuk als A/B test :P
Ik ben per toeval ook een groot liefhebber van Metallica, dus ook als het geen geweldige mix is, dan wil ik 'm alsnog, gewoon om de collectie te hebben.
CD's heb ik al wel het grootste gedeelte van de studio albums van.
Maargoed, eerlijk gezegd was ik als eerste plaat op jacht naar de Black Album. Dat was m'n eerste metal plaat ooit en is de grootste invloed geweest op wat mijn muzieksmaak nu is.
Goed, dat was in het Napster tijdperk en ik had 'm als MP3, 128Kbps zelfs, dus ik weet inmiddels hoe die niet moet klinken, maar okay :+

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2023 00:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
hansie18 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 17:48:
[...]

Moet hem nog wassen, dan pas luisteren. De verwarring nog groter makend, de hoes zegt 6835 105 (zonder rood/blauw mono/stereo gaatje). Als ik dat intyp op discogs met de cijfers/letters in the runout, krijg ik nul resultaat. Die hoes is wel van Let It Bleed, maar er zat eerst andere vinyl in. Vervolgens de twee runouts:

Side A: XZAL-9363.P-1W C C1 soort liggende D
Side B: XZAL-9364-P-3W C 11 JT 1

Ik kan de combinatie niet vinden op discogs, noch die van XZAL-9363.P-1W en XZAL-9364-P-3W.

Het wordt zo wel heel uniek exemplaar. Ik ga me erbij neerleggen dat precieze determinering niet gaat lukken en vooral snel wassen en luisteren inderdaad.
de 6835 105 wijst inderdaad in de richting van een reissue...(een van 6 NL of 1 UK reissue, zonder datering)
ook de toevoegingen met de C C1, etc wijzen in die richting. Veel luister plezier, het is echt een van beste albums.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pavv
De nieuwe oogst is binnen... mooi pakketje vinyl uit Japan...Goedkoop? nee... Goed? Zeker wel. Ik ga hier een beetje generaliseren, maar de verkopers in Japan weten wat ze doen... Albums van 40-50 jaar geleden (!) zien er nog uit als nieuw. Slechts minieme gebruikerssporen op de hoes, en bijvoorbeeld die Nightfly, is geperst op super stil vinyl (met de OG US Ludwig plates) Iets wat verder alleen lukt bij de (superdure) fancy mini producenten (zoals Analogue Productions, UHQR, Impex, de oude MoFi, etc. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5W0HgMnZPnSKiHdelMJYg-_rMg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/S3REbY4I6cBs8qqhFe5i9WVm.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:49

Toshirou

Vinyl Surfer

Pavv schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:49:
De nieuwe oogst is binnen... mooi pakketje vinyl uit Japan...Goedkoop? nee... Goed? Zeker wel. Ik ga hier een beetje generaliseren, maar de verkopers in Japan weten wat ze doen... Albums van 40-50 jaar geleden (!) zien er nog uit als nieuw. Slechts minieme gebruikerssporen op de hoes, en bijvoorbeeld die Nightfly, is geperst op super stil vinyl (met de OG US Ludwig plates) Iets wat verder alleen lukt bij de (superdure) fancy mini producenten (zoals Analogue Productions, UHQR, Impex, de oude MoFi, etc. _/-\o_

[Afbeelding]
Daarom bestel ik ook voornamelijk vanuit Japan of ga ik voor Japanse persingen. De staat zijn altijd zo goed als nieuw. Dat vindt je niet vaak bij bij tweedehands platen bij de lokale platenzaken.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

GiLeX schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:10:
[...]

....JFA is en blijft een aparte mix op vinyl :+
Maar je moet voor de Metallica releases wel de remastered versies hebben zijn beter dan de reissues ;)
Ik lees dit nu pas goed, maar remaster en reissue zijn verschillend? Nog niet helemaal thuis in de terminologie.

Mijn Metallica platen hadden een label op het krimpfolie met de melding dat ze Remastered zijn op 180grams vinyl. Dat zijn dan de betere?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

McKaamos schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:56:
[...]

Ik lees dit nu pas goed, maar remaster en reissue zijn verschillend? Nog niet helemaal thuis in de terminologie.

Mijn Metallica platen hadden een label op het krimpfolie met de melding dat ze Remastered zijn op 180grams vinyl. Dat zijn dan de betere?
Ja, een reissue is niks anders dan (vaak) een rerun van wat er beschikbaar is aan masters(wel andere stampers 9/10x). Bij een remaster doen ze de boel "opnieuw" (niet altijd) masteren wat voor een andere klank kan zorgen(zeker in deze tijd vaak beter imo).

Wat je vaak ziet bij een reissue is dat het simpelweg een 2e run is met of andere artwork/bonus tracks/volgorde. of omdat het zo populair was dat ze er gewoon meer zijn gaan drukken,

[ Voor 14% gewijzigd door Intergalactic op 07-04-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Intergalactic schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:59:
[...]

Ja, een reissue is niks anders dan (vaak) een rerun van wat er beschikbaar is aan masters. Bij een remaster doen ze de boel "opnieuw" (niet altijd) masteren wat voor een andere klank kan zorgen(zeker in deze tijd vaak beter imo).
Ahh okay, een reissue is dus een druk van een oude mal die al decennia stof ligt te happen, zeg maar.
Een remaster is een nieuwe mal met een mix die beter past bij moderne apparatuur.

Wat nou als je een jaren 70 platenspeler hebt? Is een remaster dan nogsteeds de betere keus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

McKaamos schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:01:
[...]

Ahh okay, een reissue is dus een druk van een oude mal die al decennia stof ligt te happen, zeg maar.
Een remaster is een nieuwe mal met een mix die beter past bij moderne apparatuur.

Wat nou als je een jaren 70 platenspeler hebt? Is een remaster dan nogsteeds de betere keus?
reissue komt vaak kort na release uit van de originele plaat, remasters zijn pas vaak later een ding.
Of een remaster plaat beter is ligt 100% aan wie de master heeft gedaan en wie de boel perst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Intergalactic schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:02:
[...]

reissue komt vaak kort na release uit van de originele plaat, remasters zijn pas vaak later een ding.
Of een remaster plaat beter is ligt 100% aan wie de master heeft gedaan en wie de boel perst.
Allright, duidelijk :) dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@McKaamos Metallica heeft een deel van hun oudere releases onder "eigen beheer" weer opnieuw uitgebracht.Er wordt gezegd dat James, Lars en consorten zelf de masters opnieuw hebben afgemixt.
Je zou naar de serie nummers moeten gaan kijken
bijvoorbeeld voor de oudere albums:
...AJFA BLCKND007R-1 (2018 release)
RTL - BLCKND004R-1 (2016 release)
MOP - BLCKND005R-1 (2017 release)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

GiLeX schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:37:
@McKaamos Metallica heeft een deel van hun oudere releases onder "eigen beheer" weer opnieuw uitgebracht.Er wordt gezegd dat James, Lars en consorten zelf de masters opnieuw hebben afgemixt.
Je zou naar de serie nummers moeten gaan kijken
bijvoorbeeld voor de oudere albums:
...AJFA BLCKND007R-1 (2018 release)
RTL - BLCKND004R-1 (2016 release)
MOP - BLCKND005R-1 (2017 release)
Yep, BLCKND007R-1, die staat op m'n AJFA plaat.

Leuk detail, op t binnenste randje staat '...and vinyl for all' gegraveerd :P
edit: gaat leuk samen met mn "...and Coffee for All" mok :+

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

McKaamos schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:47:
[...]

Yep, BLCKND007R-1, die staat op m'n AJFA plaat.

Leuk detail, op t binnenste randje staat '...and vinyl for all' gegraveerd :P
leuk zulke details, op mijn fear and loathing plaat staat "This is bat country"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Intergalactic schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:52:
[...]

leuk zulke details, op mijn fear and loathing plaat staat "This is bat country"
Haha, dat is ook humor idd :+

Net ook maar eens een Discogs account aangemaakt.
Voor de liefhebbers: https://www.discogs.com/user/MrKrueger666/collection

Stond even maf te kijken van de suggestieprijs op m'n Alice in Hell plaat. Heb er fors minder voor betaald in near-mint conditie.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 09:30
McKaamos schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:17:
[...]

Haha, dat is ook humor idd :+

Net ook maar eens een Discogs account aangemaakt.
Voor de liefhebbers: https://www.discogs.com/user/MrKrueger666/collection

Stond even maf te kijken van de suggestieprijs op m'n Alice in Hell plaat. Heb er fors minder voor betaald in near-mint conditie.
Originele Alice in Hell is idd best wat geld waard in goede conditie. En terecht, fantastische plaat..
Ik heb em ook in de collectie :)

Collectie op Discogs

Alle Annihilator platen zijn ook opnieuw uitgebracht laatst, vriend van me heeft er een aantal en die schijnen ook erg goed te klinken.

Oh, het linkje naar jouw discogs lijkt hier niet te werken... wellicht staat ie niet public ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door RFdeGroot op 07-04-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

RFdeGroot schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:53:
[...]

Originele Alice in Hell is idd best wat geld waard in goede conditie. En terecht, fantastische plaat..
Ik heb em ook in de collectie :)

Collectie op Discogs

Alle Annihilator platen zijn ook opnieuw uitgebracht laatst, vriend van me heeft er een aantal en die schijnen ook erg goed te klinken.

Oh, het linkje naar jouw discogs lijkt hier niet te werken... wellicht staat ie niet public ofzo?
Ik zag net dat ik per ongeluk de test pressing had geselecteerd :+ Even de juiste gekozen, en dan heb ik redelijk markt conforme prijs betaald.

CD's van Metallica inmiddels er ook in geparkeerd, die zijn toch wel een stukje minder waard dan wat ze me gekost hebben :+
Later de rest er nog eens bij zetten en de wishlist invullen.

Edit:
even de privacy settings nagelopen, nu moettie t doen.

Even gauw door je collectie heen gescrolled, impressive!

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 07-04-2023 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
Toshirou schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:10:
[...]

Daarom bestel ik ook voornamelijk vanuit Japan of ga ik voor Japanse persingen. De staat zijn altijd zo goed als nieuw. Dat vindt je niet vaak bij bij tweedehands platen bij de lokale platenzaken.
Net even je insta zitten bekijken, en je hebt inderdaad een imposante hoeveelheid jazz platen die verdacht vaak uit Japan lijken te komen :9~ Mooi spul hoor.

En ik zie ook een TD160 met een Audiosilente headshell. Tot voor kort was dat ook mijn set-up, maar ik ben recent overgestapt naar een volledig Japanse set-up met een Micro Seiki DD7 en Audio Technica VM540ML. (de Thorens blijft ook hoor... :*) )

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ook maar eens hier aangemeld.
Had niet door dat dit ook een onderwerp was op GOT.

Hier is de hobby een beetje uit de hand gelopen :)

Huidige setup bestaat uit:

Denon PMA900HNE versterker
Philips CD104 cd speler
Sony K770ES cassettedeck
Denon DP-450 platenspeler met een AT-VM95E.

Voor de nieuwsgierigen mijn Discogs collectie (meeste heb ik er nu wel in staan)

https://www.discogs.com/user/GerkePekema

Nog een kleine 2000 LP's en 12" ben ik aan het wassen en uitzoeken en moeten daarna nog toegevoegd gaan worden in mijn collectie of ik stoot ze af.
Ben nu wel op het punt aangeland dat ik niet alles meer wil behouden, alleen datgene wat ik echt ook draai.

Niet enorm dure collectorsitems, alhoewel mijn Purple Rain (paarse persing) uit 1984 wel een leuke is. Toen ik die heb aangeschaft bij de Cirkel in Groningen heb ik nog een poosje staan schelden toen ik thuis kwam en het paarse vinyl zag (toen dacht ik nog dat dat goedkope troep was, nu weet ik wel beter :D )

Heb hier ook nog mijn Philips FP146 staan, die doet het ook nog prima, maar helaas bijna onmogelijk om daar een betere naald voor te vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJm3rl1PfLJNItkQJ7fdCTmkqxc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUyVKGrGPen3U8TduTWSw7UU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 07-04-2023 18:52 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Pavv schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:50:
[...]

Net even je insta zitten bekijken, en je hebt inderdaad een imposante hoeveelheid jazz platen die verdacht vaak uit Japan lijken te komen :9~ Mooi spul hoor.

En ik zie ook een TD160 met een Audiosilente headshell. Tot voor kort was dat ook mijn set-up, maar ik ben recent overgestapt naar een volledig Japanse set-up met een Micro Seiki DD7 en Audio Technica VM540ML. (de Thorens blijft ook hoor... :*) )
Die Thorens draait op het moment z’n toeren bij mijn ouders. Nog steeds ook in perfecte conditie. Die zijn niet kapot te krijgen, bij normaal gebruik uiteraard 😉.

Er zit veel platen uit Japan tussen. Maar meestal haal ik de platen zonder Obi strip of/en inserts. Zonder zijn ze vaak een stuk goedkoper😁.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Waar haal je die platen in Japan dan? Via Discogs of eBay ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
ik eigenlijk vooral van Discogs... gaat tegenwoordig weer goed, nu de verkopers weten hoe ze de papieren moeten invullen met betrekking tot de BTW/VAT. Ging vorig jaar wel eens mis (vooral vanuit de UK overigens) en dan kon je doodleuk 2 x de BTW aftikken. nooit grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Zoals hierboven gezegd is Discogs ook mijn vaste plek om te bestellen. Dit gaat ook het makkelijkste, maar ook op beurzen vindt je geregeld wat Japanse uitgaves liggen.

Maar ik moet zeggen dat ik ook soms bij platenzaken wat zie liggen. Dus je kan ze op verschillende manieren verkrijgen, al is Discogs wel de beste manier. Veel te krijgen voor leuke prijzen 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
Toshirou schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 03:47:
Zoals hierboven gezegd is Discogs ook mijn vaste plek om te bestellen. Dit gaat ook het makkelijkste, maar ook op beurzen vindt je geregeld wat Japanse uitgaves liggen.

Maar ik moet zeggen dat ik ook soms bij platenzaken wat zie liggen. Dus je kan ze op verschillende manieren verkrijgen, al is Discogs wel de beste manier. Veel te krijgen voor leuke prijzen 😁.
Hier ook vrijwel 100% discogs. Het grote aanbod en vooral het gemak van thuis laten bezorgen vind ik ongeëvenaard. Moet er niet aan denken dat ik al die kilometers en tijd zou besteden om overal heen te rijden. Voor de fun is het wel leuk en gezellig natuurlijk. Voor het ‘diggen’, dat kan ik ook digitaal door eindeloos door te zoeken, reviews te lezen, weer op een ander spoor te komen en zo nieuwe dingen te ontdekken.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag in Techmoan: 78 toeren platen spelen met een goede geluidskwaliteit:

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Dat is een flinke collectie @GerkeP mooi ook die kasten zo :)

Aangezien ik de laatste 2/3 jaar eigenlijk heel weinig LP's heb gekocht, heb ik dat weer een beetje moeten inhalen. Ik had er al eerder een paar gepost maar nu is de rest ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gMKHvn3/IMG-20230408-141053.jpg

Nu kan ik weer even een maandje ofzo vooruit ;)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
mr_petit schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:45:
Maar alles is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Er was hier 1 user (@musicfreak ) die echt een sterke voorkeur had voor sterk hoog, en eigenlijk altijd de AT-440ML in z'n scherpste afstelling verkoos. Heel consequent in de blinde testjes. Hij heeft zijn at-vm95sh dan ook verkocht. (ik heb hem hier al een tijdje niet meer gezien in dit topic).
Ik ben er nog hoor! :) Maar inderdaad niet zo actief meer, doe ook minder met vinyl. Heb een poosje terug m'n Pro-ject RPM3 speler verkocht en na enig dubben ga ik ook mijn TD160 binnenkort verkopen. M'n SL1210 mk2 ga ik houden.
Maar dat terzijde, ik gaf bij de samples inderdaad de voorkeur aan de 440ML. En ook de VM95ML vind ik erg fijn, iets fijner misschien zelfs want wat minder fel in het hoog. Wel hoor je dat de 440ML meer detail uit de groeven haalt, ook logisch gezien het prijsverschil tussen de VM95ML met de huidige 540ML.
Oh wat bedoel je trouwens met de scherpste afstelling? Meest nauwkeurige?

Iets anders, eergisteren heeft website Alpha audio een test gepubliceerd van 6 verschillende goedkope platenspelers. Ik vond 'm alleen wat tegenvallen, want vrij summier. De vergelijking tussen de spelers was nog aardig te doen omdat er muv de Pro-ject Automat A1 overal een AT3600 element op zit, en ze hebben muv de Rega planar 1 plus ook getest met een andere preamp maar ik had het voor een toch serieuze hifi site verwacht dat ze er net wat uitgebreider op in waren gegaan en er ook even een beter element onder hadden geschroefd, een VM95ML bijvoorbeeld. :9 Tsja, een beetje snelle review, in vergelijking met bijvoorbeeld de bookshelf marathon review van laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:51:
[...]

Oh wat bedoel je trouwens met de scherpste afstelling? Meest nauwkeurige?
Nee, dat de hoge tonen het meest benadrukt werden.
Ik geloof dat er 2 tests waren waarbij je die voorkeur gaf :)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
musicfreak schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:51:
[...]

Iets anders, eergisteren heeft website Alpha audio een test gepubliceerd van 6 verschillende goedkope platenspelers. Ik vond 'm alleen wat tegenvallen, want vrij summier.
Ik heb 'm gelezen, maar ik vraag me af of dat wel een review is. Het lijkt meer een infomercial.
Een review heeft als doel informatie te achterhalen betreffende de producten en die door te spelen naar de consument, met name informatie die niet bij de opgaaf van de speler zit.
Er wordt wel vermeld dat bij de rega planar 1 de antiskating zo stond ingesteld dat de tafel niet wou spelen (skippen), wat natuurlijk een grote fail is, maar er wordt niet vermeld dat die antiskating niet in te stellen is. Ze geven aan dat ze de naalddruk verhoogd hebben, maar ook weer: niet vermelden tot hoe hoog.
Dat zijn toch wel echt kritieke punten om te vermelden m.i.

Maar ik heb het idee dat alpha audio alleen maar infomercials maakt, net als hifi.nl en dat soort sites.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 08-04-2023 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Het Linn Adikt element van mijn draaitafel heb ik laten vervangen door het Brinkmann PI element. Dit is in tegenstelling tot het Linn element een MC element. Eerste paar plaatjes klinken al goed. Komende dagen lekker plaatjes draaien en misschien nog wat spelen met de instelling van mijn phono versterker.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1868194027-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1792119409-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Wat een bijzondere specs heeft dat element met een eigen gewicht van 14 gram en een compliance van 15. Voor een optimale match met je arm mag de effectieve massa maar 2 gram zijn.

Als ik het goed zie speel je met een Clearaudio Satisfy arm, kom je een beetje lekker uit qua resonantie frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duclaasie schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 19:48:
Voor een optimale match met je arm mag de effectieve massa maar 2 gram zijn.
Ja maar dat is voor een resonantiefrequentie van 10Hz.
Alles tot ca. 8Hz is in de regel goed.
En dan kan die onder een arm met een effectieve massa van 12gr.
Maar inderdaad, het is wel een zwaar element. Dat kan ook qua contragewicht problemen geven, en als het contragewicht zo ver naar achteren moet, dan gaat de effectieve massa van de arm ook behoorlijk omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Het is een Linn Krane arm wat een afgeleide is van de Clearaudio Satisfy arm.

Als ik de waarde op deze site invoer: https://www.vinylengine.c...eff_mass=12&submit=Submit kom ik uit op 8 Hz.

De armen van Brinkmann zelf hebben en niet veel hogere effectieve massa dan de Krane.

Contragewicht zit inderdaad wel verder naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar het is beter om het even te meten. Of je arm echt 12gr is met dat uitgedraaide contragewicht.

Dus wat muziek opnemen met audacity en een spectrumanalyse doen.
Je kan je natuurlijk afvragen of 7hz dan verkeerd is.
Uiteindelijk is het niet frequentie, maar de mate waarin je element kan wiebelen met warps etc. (en ook muziek niet te vergeten).
En daarin speelt demping ook een grote rol. En dat kan bij MC elementen soms beter zijn dan bij MM elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Heb het programma audacity nog niet eerder gebruikt. Heb het geinstalleerd en muziek opgenomen van LP (uit de speakers) via de microfoon van mijn macbook. Als uitkomst krijg ik dan dit

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1876725567-4.jpg

Resultaten zeggen mij niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
mr_petit schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 20:13:
[...]

Ja maar dat is voor een resonantiefrequentie van 10Hz.
Alles tot ca. 8Hz is in de regel goed.
En dan kan die onder een arm met een effectieve massa van 12gr.
Maar inderdaad, het is wel een zwaar element. Dat kan ook qua contragewicht problemen geven, en als het contragewicht zo ver naar achteren moet, dan gaat de effectieve massa van de arm ook behoorlijk omhoog.
Vandaar dat ik ook zeg optimale. Persoonlijk zou ik als fabrikant voor een optimale setup willen zorgen als je de componenten combineert die je zelf aanbiedt. Nu bieden ze een sub-optimale samenstelling, ik vind dat gewoon vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Faxe schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:27:
Heb het programma audacity nog niet eerder gebruikt. Heb het geinstalleerd en muziek opgenomen van LP (uit de speakers) via de microfoon van mijn macbook. Als uitkomst krijg ik dan dit

[Afbeelding]

Resultaten zeggen mij niks.
Je moet het drop down venstertje "grootte" op 65536 zetten (of nog hoger als je de mogelijkheid hebt).

Maar je kan niet met de microfoon van je laptop het signaal opnemen.
Je moet wel een kabeltje van je stereo naar de geluidsinput van je laptop gebruiken. Anders zie je alleen maar ruimte resonanties.

Ik weet niet of een macbook ook lijningang ondersteunt op de 3,5mm jack. Sommige laptops willen alleen met een microfoon van een headset werken en anderen hebben wel een slimme schakeling waarbij ze om kunnen gaan met een line in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duclaasie schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:34:
[...]
Vandaar dat ik ook zeg optimale. Persoonlijk zou ik als fabrikant voor een optimale setup willen zorgen als je de componenten combineert die je zelf aanbiedt. Nu bieden ze een sub-optimale samenstelling, ik vind dat gewoon vreemd.
Ja op zich hebben ze wel het element onnodig zwaar gemaakt. En dat snijdt aan 2 kanten. Veel armen kunnen helemaal niet omgaan met zo'n zwaar element. Alles boven de 10 gram is al ontzettend zwaar, en deze doet daar nog een 50% schep bovenop.

Normale elementen, ook MC zitten tussen de 4,5 en 10 gram.
Zelfs Koetu's met een body van steen/mineraal (wat dikwijls zwaarder is dan aluminium) zijn geen 15 gram, dus ik ga me bijna afvragen of die opgaaf wel klopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Laatst online: 15-09 20:44
Jongens, ff iets anders, graag hulp.

Ik speel met ProJect Debut Carbon EVO en Ortofon 2m Blue i.c.m. 2x de heerlijke Monitor Audio Silver 300 7g. Altijd met de stofkap er af, gewoon mooi. Maar vandaag gooide ik het volume iets verder open en begon het laag rond te zingen / oversturen. Nog nooit gehoord. Was overigens stuk niet heel heftige klassieke muziek (maar blijkbaar wel volle bak alle frequenties aanwezig). En ja hij stond wat harder, maar ook niet overdreven hard.

Vermoeden dat de naald de feedback van het omgevingsgeluid opvangt was juist, want met de stofkap erop was het probleem verholpen.

Bekend iets? Specifiek voor deze naald, in de zin van extreem gevoelig?

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Niet je naald, maar je platenspeler en het meubel waar deze op staat. De beste oplossing is in dit geval je platenspeler op een muurbeugel.

Wat je ook kan doen is ontkoppelen. Ik gebruik daar zelf een dikke houten plank met isoacoustics ISO-pucks voor. Bij een lager totaal gewicht zou je ook de mini puck kunnen gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Laurens85 schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 23:40:
Bekend iets? Specifiek voor deze naald, in de zin van extreem gevoelig?
Eens met het advies van Duclaasie. Zorg er bovendien voor dat de platenspeler precies waterpas staat.

Waar je bovendien naar kan kijken is het upgraden van het plateau van je platenspeler. Pro-Ject biedt twee "upgrade" plateaus aan, die je "resonance control" en "even more resonance control" opleveren. Het standaard plateau is dus ontworpen om je een reden te geven om geld uit te geven aan die upgrades. (https://pro-jectusa.com/p...ebut,Alu%20Sub%2DPlatter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
@dasooktoevallig @Duclaasie
Dank, daar heb ik wat aan! Al even getest op een dikke encyclopedie en weg was het probleem. Al stond ie toen ongetwijfeld even niet waterpas

De ProJect upgrade is een logiche, en ja ach verdienmodel… dat gun ik ze dan wel.

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Die upgrade plateaus gaan je voor dit probleem niets brengen, wat je daar eventueel mee oplost zit in een ander deel van het frequentie spectrum. Het mooist is een POM plateau als je een ander plateau wil. POM dempt erg veel mechanische trilling, waardoor dit niet wordt overgebracht naar je plateau. Ik heb zelf ooit voor een Pro-ject Expression 2 zelf een plateau uitgetekend en in POM laten maken. Als je dit in grote oplage laat doen vallen de kosten ook nog eens reuze mee. Ik kon geloof ik bij een oplage van 10 stuks al voor 45,- per stuk laten maken.

Wat je nu hebt gedaan is toevoegen van massa, dat is ook een methode die goed kan werken. De trilling die je platenspeler beïnvloed moet namelijk die massa ook in beweging zetten als het ware.

Daarnaast is de positie van je platenspeler ook van belang, het liefst zo ver mogelijk van je luidsprekers vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
mr_petit schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:54:
Nee, dat de hoge tonen het meest benadrukt werden.
Ah op die manier. Had al het idee dat mijn suggestie niet juist was... :)
mr_petit schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:07:
Maar ik heb het idee dat alpha audio alleen maar infomercials maakt, net als hifi.nl en dat soort sites.
Oh dat idee heb ik eigenlijk niet. Hifi.nl plaatst alleen juichverhalen inderdaad, daar schiet je niet veel mee op. Maar Aalpha is erg bezig met metingen en samples van geteste producten (zie bijv dit artikel), die neem ik serieuzer. Vandaar dat ik ook wat verbaasd was over deze test, en dan ook nog een beetje hip doen met ChatGPT.... Dan krijg je dat bij de Pioneer PLX-500 de pitch adjust slider wordt vertaald met toonhoogte regeling (overigens noemt Pioneer die slider op het apparaat Tempo zag ik). Maak nou gewoon zelf die teksten. En ja ik had ook verwacht dat men zou benoemen dat de anti-skating bij de Planar 1 niet instelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ze meten wel, maar het merendeel van hun metingen is niet relevant, en vaak heel twijfelachtig uitgevoerd. Niet goed gedocumenteerd bedoel ik dan.
En hun luistertesten zijn niet dubbelblind.
Hun reviews, of 'onderzoeken' zijn niet gericht op waarheidsbevinding m.i.

Maar goed, de beschrijving en het gemis aan cruciale info betreffende die platenspelertest kan ik hun niet serieus nemen.
Er mist gewoon zoveel. Met name dat ze een speler hebben die met de standaardinstelling geeneens een plaat kàn afspelen. Dat is toch wel heel bedroevend. Temeer het een apparaat van €380 is.
Maar goed, over die rega en z'n antiskating issues is hier al vaker gesproken....

Voor de rest zie ik in die platenspelertest ook niets van metingen. En dat terwijl metingen op platenspelers netto gezien veel grotere verschillen blootleggen dan op bijvoorbeeld luidsprekerkabels.
dus ze kunnen bij luidsprekerkabels wel gaan meten of deze 1 of 1,3 microHenry aan inductie hebben terwijl ze in serie staan met een crossoverspoel en een spreekspoel die elk ongeveer 1000 keer zo veel hebben, maar meten aan wow, flutter etc van een platenspeler, of frequentiebereik van een cartridge, of resonantiefrequentie van een arm....ho maar.

[ Voor 74% gewijzigd door mr_petit op 09-04-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
Duclaasie schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:22:
Die upgrade plateaus gaan je voor dit probleem niets brengen, wat je daar eventueel mee oplost zit in een ander deel van het frequentie spectrum.
Maar wat is dan het verschil tussen een houten plank en een nieuw plateau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

musicfreak schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:37:
[...]

Ah op die manier. Had al het idee dat mijn suggestie niet juist was... :)

[...]

Oh dat idee heb ik eigenlijk niet. Hifi.nl plaatst alleen juichverhalen inderdaad, daar schiet je niet veel mee op. Maar Aalpha is erg bezig met metingen en samples van geteste producten (zie bijv dit artikel), die neem ik serieuzer. Vandaar dat ik ook wat verbaasd was over deze test, en dan ook nog een beetje hip doen met ChatGPT.... Dan krijg je dat bij de Pioneer PLX-500 de pitch adjust slider wordt vertaald met toonhoogte regeling (overigens noemt Pioneer die slider op het apparaat Tempo zag ik). Maak nou gewoon zelf die teksten. En ja ik had ook verwacht dat men zou benoemen dat de anti-skating bij de Planar 1 niet instelbaar is.
Die lui bij Alpha hebben letterlijk NIKS met vinyl. Dat hebben ze zelfs in reviews meerdere malen toegegeven. En dat blijkt ook met dit artikel. Meneer gebruikt ChatGPT om de simpele reden dat hij er waarschijnlijk te weinig van weet en er geen enige moeite in wilt stoppen om er iets zinvols uit te halen en van te maken. Dit is duidelijk even tussendoor geschreven om de clicks te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
De akoestische feedback die je nu ervaart komt via de pootjes, waardoor de hele platenspeler als het ware trilt. Dat los je niet op met een ander plateau. Een ander plateau gaat je denk ik ook niets brengen, als je niet eerst de akoestische feedback gaat oplossen.

Overigens zou ik bij upgrades van platenspelers in deze prijsklasse wel uitkijken dat je niet je doel voorbij schiet. De kans is namelijk aanwezig dat de investeringen die je doet beter in een andere DT kunnen worden gestoken dan stapsgewijs in upgrades. Been there, done that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toshirou schreef op zondag 9 april 2023 @ 22:33:
[...]

Die lui bij Alpha hebben letterlijk NIKS met vinyl. Dat hebben ze zelfs in reviews meerdere malen toegegeven.
Dan missen ze toch wat. De hype is nu al meer dan 10 jaar aan de gang, en platen zijn nu ook al sinds jaar en dag het best verkopende fysieke medium.
Plus dat vinyl natuurlijk qua muziekbeleving een echt alternatief geeft omdat er een compleet andere mix gebruikt wordt. De mix voor CD is gelijk aan de mix voor streaming, maar vaak totaal ongeschikt voor vinyl vanwege de hoge maat van compressie.
Je kan oneindig aan je installatie blijven knutselen etc, maar de mix/muziek die we aangeboden krijgen van een artiest, dat is het punt waar we absoluut geen invloed op hebben. En daarom kan vinyl zo'n interssante keuze zijn. Veel platen klinken slechter dan hun digitale variant, maar er zijn ook veel platen die juist beter klinken.
Die optie alleen rechtvaardigt natuurlijk voor een audiosite om zich ook in de diepte zich op vinyl te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Duclaasie schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:22:.

Daarnaast is de positie van je platenspeler ook van belang, het liefst zo ver mogelijk van je luidsprekers vandaan.
Wat is de maximale afstand eigenlijk dat je platenspeler van de receiver mag staan? En moet er dan nog extra versterking tussen? Want ik wil m’n platenspeler een meter of drie/vier opschuiven ivm inrichting maar de kabel die erbij zit is slechts 1.5 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Wat ik als stelregel aanhoud is hoe lager de spanning, hoe korter de kabel. De kabel van je platenspeler naar je Phono voorversterker wil je dan dus (zeker met MC) zo kort mogelijk houden. Van de phono voorversterker, CD-Speler, streamer of ander signaal op lijn niveau doet de lengte er al iets minder toe. Persoonlijk zou ik deze echter niet veel langer dan een meter doen bij een RCA aansluiting. Gebalanceerd daarentegen is gemaakt om over grote lengtes te gebruiken, dus als je gebalanceerde in en uitgangen hebt is bijvoorbeeld 5 meter ook geen enkel probleem.

Over luidspreker kabels verschillen de meningen, maar zo lang je voldoende doorsnede hebt is een meter of 5 ook hierbij geen probleem naar mijn idee. Succes met je setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Nieuwe poging gedaan om muziek op te nemen via audacity. Gebruik gemaakt van de koptelefoonuitgang van mijn versterker en deze aangesloten op microfoon ingang van mijn desktop PC. Dit is het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1861692014-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23
Ik ben vol goede moed begonnen aan het vervangen van de Shure V15 Typ III van mijn Dual 704. Slede van de headshell gehaald en de twee schroefjes verwijderd. Je zou dan verwachten dat het element zo los komt. Niets is minder waar. Hij zit nog ergens geklemd en ik heb geen idee waar ik die vergrendeling moet zoeken. Alles is kunststof en ik ben natuurlijk weer voorzichtig omdat ik niets wil slopen. Ik heb het ook het alwetend WWW gevraagd, maar krijg geen antwoord waar ik iets mee kan. Ook de documenten op Vinylengine komen niet verder dan 'verwijder het element' :? .

Hebben jullie ervaring met het vervangen van een Shure V15 Typ III van een Dual 704?
Het zal wel een handigheidje zijn zoals een vergrendeling op één punt, maar ik zie het (letterlijk) gewoon niet.

Het moet toch kunnen, een ander element (in mijn geval een Expert Super of AT95E) op een TK24 van Dual monteren? Je zit toch niet vast aan een Shure V15 Typ III? Dat geloof ik echt niet.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Vintage1967 schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:05:
Ik ben vol goede moed begonnen aan het vervangen van de Shure V15 Typ III van mijn Dual 704. Slede van de headshell gehaald en de twee schroefjes verwijderd. Je zou dan verwachten dat het element zo los komt. Niets is minder waar. Hij zit nog ergens geklemd en ik heb geen idee waar ik die vergrendeling moet zoeken. Alles is kunststof en ik ben natuurlijk weer voorzichtig omdat ik niets wil slopen. Ik heb het ook het alwetend WWW gevraagd, maar krijg geen antwoord waar ik iets mee kan. Ook de documenten op Vinylengine komen niet verder dan 'verwijder het element' :? .

Hebben jullie ervaring met het vervangen van een Shure V15 Typ III van een Dual 704?
Het zal wel een handigheidje zijn zoals een vergrendeling op één punt, maar ik zie het (letterlijk) gewoon niet.

Het moet toch kunnen, een ander element (in mijn geval een Expert Super of AT95E) op een TK24 van Dual monteren? Je zit toch niet vast aan een Shure V15 Typ III? Dat geloof ik echt niet.
Als het een standaard Dual element is dan druk je voorzichtig (1) het element naar achteren (richting de 4 pennetjes) en dan (2) trek je voorzichtig het element van de houder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNd-ARcsIRgV1TybMwufkfEL5MI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzYb5FHEInB0zwEaBfkzJEzO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 10-04-2023 15:29 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Super! Ik heb hem los! Weer wat geleerd om nooit te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroon.R
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-08 00:39
Edit: post verplaatst naar juiste forum

[ Voor 97% gewijzigd door Kroon.R op 10-04-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dusch, vandaag even de tijd gevonden om naar m'n Akai AP-003 te kijken.
M'n pa was 100% zeker dat de naald nog in topconditie verkeert...... uhhh, suuuuuure paps :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hdQpoCSk22TrS85YqJIW7dBqP6A=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FrCVUiUUyeFb4o5JNKngF0Om.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6QBAII4k5FVrYW265WijjEF9L8=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44zrWAnYXCT3JAAzLAHDY5zX.jpg?f=fotoalbum_small

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jtT19IcmP2SSZ_exQE4544NtHg=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B8XJYgEv8x2aanAzogwTdleF.jpg?f=fotoalbum_small

Intussen wel alles even schoongemaakt, motortje gesmeerd en de nieuwe snaar er op gelegd.
Morgen maar even langs de lokale Hi-Fi tent voor een nieuwe naald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Faxe schreef op maandag 10 april 2023 @ 14:49:
Nieuwe poging gedaan om muziek op te nemen via audacity. Gebruik gemaakt van de koptelefoonuitgang van mijn versterker en deze aangesloten op microfoon ingang van mijn desktop PC. Dit is het resultaat

[Afbeelding]
Met dat plaatje kunnen we heel weinig.
Ik vraag me af hoe je zo'n spectrum voor elkaar krijgt. Het lijkt wel alsof er een megasterk subsoon filter opzit.
Het is ook een hele zachte opname.
Kan je die opname online zetten, of een nieuwe maken die wat harder is?

In het audacity scherm heb je een VU meter met een microfoontje. Dat is de opnameregeling.
Die rek ik altijd uit en maak 'm zo lang mogelijk
Als je daar op rechterklikt, kan je deze op lineair zetten. Zo kan je de precisie voor het luidste niveau verbeteren.
En dan met het schuifje zodanig instellen dat de hardste signalen (meestal de beat) zo hard mogelijk zijn maar niet oversturen (dat de beat ca. de 0,80 aantikt)

[ Voor 24% gewijzigd door mr_petit op 10-04-2023 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:24:
Super! Ik heb hem los! Weer wat geleerd om nooit te vergeten.
Je kan bij de V15 III-LM ook de achterste clipjes wegvijlen/wegsnijden en dan past hij ook in normale headshells.
Er zitten namelijk montagegaatjes in, maar daarvoor moet je wel hele kleine zelftappende schroefjes hebben. Normale schroefjes gaan er volgens mij niet in.
Zo ziet de mijne eruit:
Afbeeldingslocatie: https://audio.home.xs4all.nl/zooi/draaitafels/naald/V15III/V15IIILM-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Nieuwe poging gewaagd

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1721368816-4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft een rare sample. Er zit nauwelijks laag in onder de 70hz, en er zit ook nauwelijks hoog in boven de 7khz. Wat voor soort muziek is dit?
wellicht dat je de grootte op 65k kan zetten.
Ik krijg dit soort plaatjes van een 30sec sample:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/H4rH0qw/daft.jpg
Let erop dat mijn sample nog steeds ca. 10dB harder is, maar dat zou eigenlijk nu niet meer moeten uitmaken.

Ik denk dat er serieus iets mis is met je opnameproces oid. Lastig om van achter een scherm te beoordelen, maar normaal is het niet. Bijna iedereen krijgt samples zoals ik ze laat zien.
Kan je de opname niet online zetten?

[ Voor 41% gewijzigd door mr_petit op 10-04-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
mr_petit schreef op maandag 10 april 2023 @ 18:15:
[...]

Je kan bij de V15 III-LM ook de achterste clipjes wegvijlen/wegsnijden en dan past hij ook in normale headshells.
Er zitten namelijk montagegaatjes in, maar daarvoor moet je wel hele kleine zelftappende schroefjes hebben. Normale schroefjes gaan er volgens mij niet in.
Zo ziet de mijne eruit:
[Afbeelding]
Bij mij zaten de originele boutjes er nog in: M2. Niets bijzonders, behalve dat ze klein zijn :P .
Blijkbaar zit er standaard metrisch schroefdraad in het element.

Ik vraag mij stiekem wel af of de AT95E een match is met de arm van de Dual 704. Is het hoorbaar als er geen match is? En zo ja, waar moet ik dan op letten? Al die berekeningen met resonantiefrequenties gaan mij net te ver. Maar mogelijk is hier door jou of andere kenners meer over te zeggen.

De AT95E zit nog niet op de Dual 704. Ik heb blijkbaar geen M2-moertjes :+ . Daar zal ik nog achteraan moeten. Ik heb al wel een adresje voor modelbouwartikelen, waaronder gigantisch veel soorten moertjes en bouten, gevonden. Op loopafstand _/-\o_ . Ach, zo ben ik weer bezig, zal ik maar zeggen.

De actuele stand van zaken: zowel de TD166 als de Dual 704 staan nu zonder element in de kamer. Dat betekent dat het een mooie avond is om voor het eerst te luisteren naar een 2CD van Mott The Hoople. Die heb ik bijna een jaar geleden gekocht, maar vanwege mijn grote voorkeur voor LP's en platenspelers, is het er nog niet van gekomen om de CD's te beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Laurens85 een openstaande kap is een ramp voor het opvangen van lage tonen resonanties. Die staat dan heerlijk te wapperen op de muziekgolven. Doe óf de kap gewoon dicht óf haal hem er af. Allebei beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Duclaasie schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:15:
Wat ik als stelregel aanhoud is hoe lager de spanning, hoe korter de kabel. De kabel van je platenspeler naar je Phono voorversterker wil je dan dus (zeker met MC) zo kort mogelijk houden. Van de phono voorversterker, CD-Speler, streamer of ander signaal op lijn niveau doet de lengte er al iets minder toe. Persoonlijk zou ik deze echter niet veel langer dan een meter doen bij een RCA aansluiting. Gebalanceerd daarentegen is gemaakt om over grote lengtes te gebruiken, dus als je gebalanceerde in en uitgangen hebt is bijvoorbeeld 5 meter ook geen enkel probleem.

Over luidspreker kabels verschillen de meningen, maar zo lang je voldoende doorsnede hebt is een meter of 5 ook hierbij geen probleem naar mijn idee. Succes met je setup!
Dank. Ik heb nu de Audio Technica AT-LP120XUSB met VM95ML rechtstreeks op m’n Denon receiver aangesloten.. De RCA kabel is inderdaad net een meter lang/kort. Klinkt fantastisch maar qua inrichting kan het wel beter aangezien ik geen dedicated opstelling heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
Cap schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:32:
@Laurens85 een openstaande kap is een ramp voor het opvangen van lage tonen resonanties. Die staat dan heerlijk te wapperen op de muziekgolven. Doe óf de kap gewoon dicht óf haal hem er af. Allebei beter.
Goed lezen vriend, de kap staat hier nooit open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prima! (y) Had ik inderdaad gemist. Is het "vriend" verder serieus bedoeld of is dit een vervelende aanspreekvorm waarin je ongeveer het tegenovergestelde bedoelt die je beter kan laten? In het eerste geval vind ik het wat vreemd want ik ken je namelijk niet maar: heel aardig!, in het tweede geval: niet doen. Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 10-04-2023 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op maandag 10 april 2023 @ 20:15:
[...]

Bij mij zaten de originele boutjes er nog in: M2. Niets bijzonders, behalve dat ze klein zijn :P .
Blijkbaar zit er standaard metrisch schroefdraad in het element.
Volgens mij zit er geen standaard schroefdraad in. Ook zijn de m2 boutjes niet standaard, en is dat ook geen standaard elementschroefje, die zijn m2.5
M2 is typisch iets uit (o.a.) de Thorens hoek, al zouden die wellicht wel in de plastic gaatjes passen aangezien m2.5 erg groot is daarvoor.

Maar voor een AT95e heb je dus idealiter M2.5 schroefjes/moertjes nodig. Het liefst van aluminium.
Dat is eigenlijk 'het' standaard elementschroefje.
Ik vraag mij stiekem wel af of de AT95E een match is met de arm van de Dual 704.
Oordeel zelf:
Mijn AT-95e in welliswaar geen 704 arm maar 721 arm, maar voor zover ik weet zijn die even zwaar:

8Hz, dus nog in de algemeen geaccepteerde toelaatbare range (8-12hz).

En een V15 III die standaard werd meegeleverd (bijna 50 jaar geleden, dat wel)?
Oordeel ook zelf; de plaat gaat vanaf 5hz, dus het zou ook nog wel eens 4hz kunnen zijn ;)
Is het hoorbaar als er geen match is? En zo ja, waar moet ik dan op letten? Al die berekeningen met resonantiefrequenties gaan mij net te ver. Maar mogelijk is hier door jou of andere kenners meer over te zeggen.
Niet altijd hoorbaar. Sowieso is hoorbaar een persoonlijke kwestie. Ik heb met zat experimentjes meegedaan dat mensen dingen totaal niet hoorden of dingen goed vonden klinken waarvan ik dacht...horen ze het nou echt niet dat.....
Maar een verkeerde resonantiefrequentie kan bijv zorgen dat een element heel slecht kan omgaan met een kleine warp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
mr_petit schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:51:
Het blijft een rare sample. Er zit nauwelijks laag in onder de 70hz, en er zit ook nauwelijks hoog in boven de 7khz. Wat voor soort muziek is dit?
wellicht dat je de grootte op 65k kan zetten.
Ik krijg dit soort plaatjes van een 30sec sample:
[Afbeelding]
Let erop dat mijn sample nog steeds ca. 10dB harder is, maar dat zou eigenlijk nu niet meer moeten uitmaken.

Ik denk dat er serieus iets mis is met je opnameproces oid. Lastig om van achter een scherm te beoordelen, maar normaal is het niet. Bijna iedereen krijgt samples zoals ik ze laat zien.
Kan je de opname niet online zetten?
Het is een nummer van de LP "Good to be" van Keb' Mo'. Het gaat om het aup3 bestand dat je wil bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
@mr_petit 👍👍👍
Hmmmm. En ik maar denken dat mijn 704, gekocht door mijn schoonouders en vanaf het begin voorzien van een Shure V15 Type III, helemaal origineel is. En dan bedoel ik natuurlijk de 2M boutjes. Maar goed, ik ga de AT95E er met een gerust hart op zetten en dan ervaren hoe die combi bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Faxe schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:35:
[...]
Het gaat om het aup3 bestand dat je wil bekijken?
Ja prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wat er bij het opnemen gebeurd is, maar hier zit of een heel zwaar filter overheen, of er is geresampled naar een lage samplingsfrequentie of wat dan ook.
Er zitten helemaal geen hoge tonen in. En wie weet wat er met het laag gedaan is.
Ik heb er 2 andere versies naastgelegd, een spotifyrip en een gedownloadde flac en daarin kan je duidelijk zien dat in ieder geval het hoog erg is afgekapt. En spotify past ook allerlei filters toe; de flac ziet er nog het meest normaal uit.
Jouw sample:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PTGjQ3m/kebmosample.jpg

Spotify:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HVsPJYb/kebmospotiry.jpg

Flac:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zPNNWpb/kebmoflac.jpg

Van wat er te zien is in jouw sample zou ik zeggen dat de resonantiefrequentie op 7hz ligt, maar eigenlijk hebben we daar dus een kwaliteitssample voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Zo dan, AT-VM95E gescoord en inmiddels gemonteerd. Viel me alles mee.
Dacht eerst een verse ATS-11 of ATS-11E naald te scoren (voor t originele AT-11 element), maar gezien zoiets incourant is (waarschijnlijk wel leverbaar op bestelling) bij de lokale HiFi zaak, heb ik de VM95E maar genomen zodat ik verder kan :)

Bij thuiskomst maar eens gemonteerd, wat me alles mee viel, en netjes afgesteld.
Toen m'n AJFA platen er maar eens op gemikt en wat klinkt dat lekker! Nooit gedacht dat een plaat zo goed kon klinken.
Afgezien van de tell-tale crackle in de lead-in en lead-out, en het plopje als de arm weer van de plaat af getild gaat worden, klinkt het gewoon super. Ik ben verkocht :)

Late edit:
Beetje context, ik verwachtte constant wel wat ruis, pops, crackles. Ergens halverwege tussen het schone geluid wat ik nu hoor en de stereotype 'oude platenspeler' noise die wordt gebruikt om iets oud te laten klinken b.v. op TV of in een youtube filmpje.
Als klein ventje heb ik wel een platenspeler gehad die ik nauwelijks gebruikte bij gebrek aan platen. Ik jatte een enkele keer wel eentje van m'n pa. En dat klonk dan als wat ik nu als verwachting heb.
Dat zal vast een stukje versleten apparatuur zijn, vuile/stoffige platen, beroerde naalden/elementen, slechte SNR in de pre-amp/amp, een pond naald druk, etc. Maar ja, wist ik veel....

[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 12-04-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
mr_petit schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:24:
[...]

Ik weet niet wat er bij het opnemen gebeurd is, maar hier zit of een heel zwaar filter overheen, of er is geresampled naar een lage samplingsfrequentie of wat dan ook.
Er zitten helemaal geen hoge tonen in. En wie weet wat er met het laag gedaan is.
Wat dit veroorzaakt weet ik zo ook niet. Zal eens luisteren met een koptelefoon via de phono uitgang (heb deze nooit eerder gebruikt). Verder is mijn versterker de Lyngdorf TDAI 3400. Deze digitaliseert het inkomende signaal van de phono pre maar daar dat kan niet de oorzaak zijn dat er geen hoge tonen in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Faxe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:02:
[...]

Wat dit veroorzaakt weet ik zo ook niet. Zal eens luisteren met een koptelefoon via de phono uitgang (heb deze nooit eerder gebruikt). Verder is mijn versterker de Lyngdorf TDAI 3400. Deze digitaliseert het inkomende signaal van de phono pre maar daar dat kan niet de oorzaak zijn dat er geen hoge tonen in zitten.
Ik heb het idee dat je laptop het inputsignaal als een microfoon behandelt. Dus dat je als het ware een headset gebruikt.
De track die opgenomen hebt is volgens mij ook in mono.
Het zijn wel 2 kanalen, maar als ik de kanalen splits, 1 kanaal inverteer, dan weer een stereokanaal maak en deze als mono afspeel, is het compleet stil. Dat kan volgens mij alleen maar als de 2 kanalen exact hetzelfde zijn (dus mono)
En wie weet wat voor processing daar dan tussenkomt als de computer denkt dat het een microfoon is.
Ik weet niet of je in je instellingen daar iets aan kan veranderen, ik ben niet bekend met mac's

Maar als je zo'n digitaal ding ertussen hebt, kan die niet iets digitaals uitzenden wat je met je computer captured?

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 11-04-2023 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Heb nog een stukje via de koptelefoon geluisterd en dat klinkt normaal. Ik gebruik een windows 10 pc. Zal eens kijken of ik daar iets verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Faxe schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:43:
Heb nog een stukje via de koptelefoon geluisterd en dat klinkt normaal.
Ik vind jouw sample niet normaal klinken hoor.
Mono en totaal geen hoge tonen (en ook nauwelijks lage tonen). Echt wekkerradiokwaliteit. Het klinkt heel plat.
Ik weet niet hoe ik erbij kwam dat je een macbook gebruikte. :?

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 12-04-2023 00:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faxe
mr_petit schreef op woensdag 12 april 2023 @ 00:54:
[...]

Ik vind jouw sample niet normaal klinken hoor.
Mono en totaal geen hoge tonen (en ook nauwelijks lage tonen). Echt wekkerradiokwaliteit. Het klinkt heel plat.
Ik weet niet hoe ik erbij kwam dat je een macbook gebruikte. :?
In een van mijn eerdere reacties gaf ik aan dat mijn macbook geen mic input mogelijkheid heeft. Denk dat ik inmiddels weet waardoor de opnames wat vreemd waren. Heb denk ik de mic ingang gebruikt van mijn PC. Heb een nieuwe opname gemaakt en nu de line in gebruikt. Als ik deze opname terug luister klinkt het normaal. Het plaatje ziet er nu zo uit.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1688486648-5.jpg

Linkje naar de opname: https://www.dropbox.com/s...ihc4/12-04-2023.aup3?dl=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ken Wood
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-08 09:22
ReVision. schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:17:
Dat is een flinke collectie @GerkeP mooi ook die kasten zo :)

Aangezien ik de laatste 2/3 jaar eigenlijk heel weinig LP's heb gekocht, heb ik dat weer een beetje moeten inhalen. Ik had er al eerder een paar gepost maar nu is de rest ook binnen.

[Afbeelding]

Nu kan ik weer even een maandje ofzo vooruit ;)
Mooie aankopen! Ik heb er 5 van die foto. Die van Altin Gün heb ik ook. Mooie plaat, daar niet van, maar de 'concerto exclusive' is je reinste oplichting. Die heb ik ook, maar volgens mij is die exact hetzelfde als deze. Het enige wat Concerto heeft gedaan is 200 etiketten op de shrink wrap plakken met nummertjes. Zodra je het folie eraf hebt, heb je een gewone blauwe variant. Beetje jammer van Plato/Concerto, want over het algemeen ben ik wel tevreden over hun winkels. Gelukkig is de muziek top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Op die manier trek je als retailer extra de verkopen omhoog. Wel jammer op deze manier exclusiviteit te genereren. Ik moet het album nog beluisteren, hun vorige werk was wel goed weg te luisteren :).

Al met al toffe alternatieve psychedelic rock!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbTRy2Ou6sR3OYbcBJEnMBKUV1g=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lshlrIYnAKxAQXaJCbCmG9S6.jpg?f=fotoalbum_small

Nu nog een uitschuifbare tray maken in de kast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn optisch leuke spelers, die AKAI 003/005/006 serie, met dat verzonken plateau en die slimline look van metaal en hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
@Ken Wood

Was daar inderdaad inmiddels ook achter, beetje jammer en nep van ze inderdaad. Maar goed het gaat mij uiteindelijk vooral om het album zelf en die is sowieso top. Verder is de service bij Plato eigenlijk ook altijd erg goed. :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Cap schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:14:
Zijn optisch leuke spelers, die AKAI 003/005/006 serie, met dat verzonken plateau en die slimline look van metaal en hout.
Joah, naja, ik weet niet of ik het zo eens ben met de houtlook, liever zwart gehad :+
En de slimline look is optisch bedrog natuurlijk, wat wel redelijk obvious is omdat de pivot van de arm gewoon in een cup staat. :P
Maar het is wel mooi inderdaad, met t geborsteld RVS enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

ReVision. schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:50:
@Ken Wood

Was daar inderdaad inmiddels ook achter, beetje jammer en nep van ze inderdaad. Maar goed het gaat mij uiteindelijk vooral om het album zelf en die is sowieso top. Verder is de service bij Plato eigenlijk ook altijd erg goed. :)
ja maar dan kunnen ze niet zeggen we hebben 200/200 van de platen die we hadden verkocht :+

Nee eens, het is stom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

ugh nu op toer om de Ghost en john coffey collectie compleet te maken, doei geld _O-
Nieuwe album van greta van fleet ook gepreordered :D

Van ghost mis ik nog een aantal albums en wil ik eigenlijk ook de EP's hebben gezien de covers altijd geniaal zijn. John coffey mis ik nog vanity en die is lastig te vinden. Nu staat er wel een te koop voor 30+16 maar dat is imo te duur

[ Voor 47% gewijzigd door Intergalactic op 12-04-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Faxe schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:01:
[...]
Heb een nieuwe opname gemaakt en nu de line in gebruikt. Als ik deze opname terug luister klinkt het normaal. Het plaatje ziet er nu zo uit.
Ja deze sample is prima. resonantiefrequentie tussen de 6Hz en 7Hz.
Da's wel iets aan de lage kant maar hoeft niet direct voor problemen te zorgen. Zeker niet als je platen geen warps hebben.

Zo zie je ook maar dat de 'berekening' niet altijd klopt. De effectieve massa van een arm kan rustig 3 gram hoger worden als het contragewicht helemaal aan het eind bungelt. En de opgaaf van de compliantie kan wel eens wat verschillen

Pagina: 1 ... 28 ... 71 Laatste