Vandaag een bijzondere wending in het Technics SL-1810 verhaal... Want ik heb hem af geleverd bij Albepro en daar is hij nog steeds... Maar niet voor reparatie / revisie...
Het zag er niet goed uit voor de SL-1810:
- Speling op de toon arm die opgelost moest worden (vaak een kostbare revisie van de lagers, minimaal 500- 650 euro)
- Problemen waar hij eerst nog flink onderzoek naar moet doen om te achterhalen waar dit vandaag komt (o.a. het niet op gang komen van de speler)
- De zelf er aan geknutselde tulp pluggen waren twee witte connectoren, je kunt dus niet eenvoudig zien welke voor het linker kanaal of het rechter kanaal is en dat is wat mij betreft nog het minst erge...
Al met al, zou deze speler aanpakken geen koopje zijn, maar die toon arm met speling was voor mij de druppel: dat gaan we niet doen hier vandaag, want dan kan ik net zo goed een nieuwe Technics speler kopen... Zelf ga ik er ook niet aan beginnen, want daar ben ik niet handig genoeg voor en dan nog is het te duur, met dank aan die arm speling die opgelost moet worden...
Maar nu het goede nieuws na al dat slechte nieuws, want dit verhaal krijgt zoals gezegd een positieve wending: hij bleek een Japanse Technics SL-1700 te hebben staan, New Old Stock met doos en alles erbij... Geen grap, serieus waar en dit is 'm:
Er komt een gloednieuwe moderne Technics headshell bij (zo'n zelfde als die ik al heb bij de SL-1710), hij wordt volledig gerecapped en nou komt die oude SL-1810 om de hoek: we gaan een paar onderdelen van deze speler afhalen, want die Japanse speler zou 110 volt zijn en dus kun je hem hier niet gebruiken... Dus we gaan de voeding van de SL-1810 gebruiken in deze SL-1700...
Hoe gaaf is dat? Die had ik niet zien aan komen, maar het is wel een "once in a lifetime chance"... Dus die kans laat ik mij niet ontnemen!

Nadien krijg ik de SL-1810 terug in gestripte vorm voor de overige bruikbare reserve onderdelen... En ja, die IC ga ik zeker houden als reserve en dan hopen dat hij werkt als ik 'm nodig zou moeten hebben...
Ps.: Qua element ga ik de Nagaoka MP-200 hierop gebruiken uiteraard... De Nagaoka MP-110 van de Thorens TD-280 exclusiv verhuisd naar de SL-1710 die ik heb en dan ben ik klaar..
[
Voor 12% gewijzigd door
rcor op 28-03-2023 19:58
]