Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:41
Vintage1967 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:24:
Poosje geleden kocht ik een aantal LP's op MP. Een er van bleek een extraatje te bevatten:

[Afbeelding]

Kwaliteit is G+ en de hoes ontbreekt, maar ik vind het echt een plaatje. En ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat je dan je spullen niet controleert. Dat bleek ook wel want een van de andere LP's heb ik zo bij het vulmateriaal gezet omdat die helemaal bol stond en ik de arm wel heel erg zag trillen gedurende de eerste minuten. Weer een andere durf ik vanwege ruis en tikjes ook niet hoger dan G+ te beoordelen :S . 'Gebruikte staat' is blijkbaar een heel ruim begrip 8)7 . Frumpy staat nu op MP, want G+ LP's wekken bij mij maar irritatie op.

Komende woensdag ga ik een stuk of 17 LP's ophalen. Is een eindje rijden, maar de verkoper is mij te onervaren. En omdat ik niet zit te wachten op nog een paar G+ LP's kies ik er deze keer voor om de auto te pakken en ze zelf te bekijken.
Beetje offtopic maar ik kwam laatst een leuk stuk tegen over oud gekleurd vinyl (of was dat hier op tweakers?). Grappig dat het vroeger gebruikt werd om genre aan te geven. Vind deze 78 toeren uit de jaren 40 wel mooi 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.rarerecords.net/wp-content/uploads/2018/10/morrison_color.jpg

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zojuist gearriveerd: mijn nieuwe Philips Stofzuiger met zak!:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAVpBbqVaqjZA6oMJVCI4fX3CMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dElMo4BLwKPbaEHyMoGD6goA.jpg?f=fotoalbum_large

Philips heeft wel apart verpakkingsmateriaal toegepast... :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwZg--yXF_Vt_pfINyhAsaCxJzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NFKESCNh0Sp0d1kKxWXLWrka.jpg?f=fotoalbum_large
Veel papier / karton...

Oh, nee... Het is geen nieuwe stofzuiger, maar mijn Technics SL-1810 die ik heb over genomen! :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94kfo73Jmhlo2-5INTnuG7_9DqM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7lldbQdOxBkFTv1rgzDnD90C.jpg?f=fotoalbum_large

Na alles wat apart verpakt was ontdaan was bleef dit over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dp6H8ViXJGkNyh_fvooe0qjJ4AQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5d3EfQhhOrMySwEMUd02jt8.jpg?f=fotoalbum_large

Eén minuut later had ik de speler in elkaar staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R3wTfgrkSNxa6j-9JTsv8aUHXuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ghctWHZxAjVsgsDYNqY9g5kV.jpg?f=fotoalbum_large

Nu staat hij boven op mijn SL-1710 om te testen of ik plaatjes kan draaien met mijn Goldring 2100MM op de speler afgemonteerd, maar helaas na het afregelen van de speler (middels de opgeschreven waarden van de SL-1710, die dezelfde arm heeft) en het aanzetten van hem via de aan / uit knop en het selecteren van het toerental blijft hij stil staan... Wat gaat hier mis?

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Moet je bij de Sl-17xx modellen niet de arm bewegen richting plaat voor de platter begint te spinnen? (En dan een “click” horen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chromium schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:49:
Moet je bij de Sl-17xx modellen niet de arm bewegen richting plaat voor de platter begint te spinnen? (En dan een “click” horen)
Bij de SL-17XX modellen wel ja, maar die zijn half automaten... Dus door de arm te verplaatsen bedien je een interne aan / uit knop die aan de buitenzijde niet zichtbaar is...

Deze SL-1800 heeft dat niet, want het is een handmatige speler... Dus geen auto stop en arm terug naar rust steun functie... Op de stop afspelen knop zit bij de SL-1810 een fysieke aan / uit knop...

Dus je selecteert het toerental, legt de plaat op en zet de speler aan met de aan / uit knop... Dan zou het draai plateau moeten gaan rond draaien en dat gebeurt niet...

Ik heb hem even opgemaakt en zag dat er al eens wat gedaan was met een van de condensatoren, wellicht ooit vervangen denk ik (want er was een pootje verlengd van de ondensator)...

Wat wel opvalt is dat de speler in 45 toeren modus het draai plateau een lichte beweging laat zien, maar onvoldoende om 'm helemaal te laten draaien, ongeacht op welke stand de pitch control staat (een zwiepje aan het draai plateau hielp ook niet om 'm op gang te helpen)...

Iets zegt mij dat het probleem veroorzaakt wordt door verlopen condensators bij de voeding en wellicht vuile potmeters bij de pitch control van beiden snelheden...

Binnenkort maar eens een afspraak inplannen bij Albepro, die hebben mijn SL-1710 ook weer helemaal up spec gebracht met succes... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 24-03-2023 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Hoe stellen jullie anti skating in? Ik lees verschillende verhalen, zelf zet ik de naald op een plaat met lege kant en stel hem dan zo in dat de naald stil blijft staan. Ik stel een element van een vriend af met AT-LH11H headshell met AT-740ML op een SL-1200mk2. Als ik dat dan doe moet de anti skating op de max > 3 staan. Op zich niet erg maar ben benieuwd of het ok is of dat de headshell/element met arm combi misschien niet goed is.

Mogelijkheden die ik vind:
- Anti skating zelfde als naalddruk
- Naald op een lege plaat of cd en de naald moet stil staan
- Naald op een lege plaat of cd en de naald moet heel langzaam naar binnen bewegen
- Sommige fabrikanten (audio technica) zeggen dat je moet starten bij de naalddruk en dan vooral moet luisteren naar de s tonen/sibilance.
- Preciezere afstelling waar je extra tools voor nodig hebt

Edit: in de manual staat anti skate zelfde als naald druk, dat maar eens aankijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluw op 25-03-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Naald boven een plaat laten zweven, als hij stil hangt of heel lichtjes naar binnen gaat dan ben ik tevreden

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:09
Ik heb laatst samen met @mr_petit de anti skating afgesteld mbv de Orsonic SG-1. Dit is samen met de Dual skate-o-meter de enige echt goede tool voor afstellen. Overigens kun je naar het schijnt bij de Dual en Thorens armen gerust de schaalverdeling aanhouden die de fabrikant aangeeft, want die is bijzonder accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Yalopa schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:16:
Naald boven een plaat laten zweven, als hij stil hangt of heel lichtjes naar binnen gaat dan ben ik tevreden
Laten zweven? Bedoel je dan met 0 gram naalddruk laten zweven?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
https://www.ibood.com/off...2a71bc7ef1455be9e4a168fa6

Een prima deal bij Ibood vandaag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@Sluw idd.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 15:23
Sluw schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:55:
Hoe stellen jullie anti skating in? Ik lees verschillende verhalen, zelf zet ik de naald op een plaat met lege kant en stel hem dan zo in dat de naald stil blijft staan. Ik stel een element van een vriend af met AT-LH11H headshell met AT-740ML op een SL-1200mk2. Als ik dat dan doe moet de anti skating op de max > 3 staan. Op zich niet erg maar ben benieuwd of het ok is of dat de headshell/element met arm combi misschien niet goed is.

Mogelijkheden die ik vind:
- Anti skating zelfde als naalddruk
- Naald op een lege plaat of cd en de naald moet stil staan
- Naald op een lege plaat of cd en de naald moet heel langzaam naar binnen bewegen
- Sommige fabrikanten (audio technica) zeggen dat je moet starten bij de naalddruk en dan vooral moet luisteren naar de s tonen/sibilance.
- Preciezere afstelling waar je extra tools voor nodig hebt

Edit: in de manual staat anti skate zelfde als naald druk, dat maar eens aankijken.
Zolang je geen specifieke apparatuur hebt: simpelweg de AS en naalddruk op 0 en dan de arm horizontaal boven de plaat laten zweven. Vervolgens beide op de juiste waarde instellen mbv de schaalverdeling.
Als het dan goed klinkt, dus geen harde s-klanken en juiste balans, dan is het goed. Is er al een afwijking, dan zal die zeker niet schadelijk zijn voor de LP.
rcor schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Bij de SL-17XX modellen wel ja, maar die zijn half automaten... Dus door de arm te verplaatsen bedien je een interne aan / uit knop die aan de buitenzijde niet zichtbaar is...

Deze SL-1800 heeft dat niet, want het is een handmatige speler... Dus geen auto stop en arm terug naar rust steun functie... Op de stop afspelen knop zit bij de SL-1810 een fysieke aan / uit knop...

Dus je selecteert het toerental, legt de plaat op en zet de speler aan met de aan / uit knop... Dan zou het draai plateau moeten gaan rond draaien en dat gebeurt niet...

Ik heb hem even opgemaakt en zag dat er al eens wat gedaan was met een van de condensatoren, wellicht ooit vervangen denk ik (want er was een pootje verlengd van de ondensator)...

Wat wel opvalt is dat de speler in 45 toeren modus het draai plateau een lichte beweging laat zien, maar onvoldoende om 'm helemaal te laten draaien, ongeacht op welke stand de pitch control staat (een zwiepje aan het draai plateau hielp ook niet om 'm op gang te helpen)...

Iets zegt mij dat het probleem veroorzaakt wordt door verlopen condensators bij de voeding en wellicht vuile potmeters bij de pitch control van beiden snelheden...

Binnenkort maar eens een afspraak inplannen bij Albepro, die hebben mijn SL-1710 ook weer helemaal up spec gebracht met succes... ;)
Ziet er mooi uit. Na opknappen lijkt me dat je hier nog veel plezier van gaat hebben :Y .
Dan is er trouwens wel iets meer mee aan de hand dan wat de verkoper vermeldde in de advertentie. Hij had het er over dat de snelheid na verloop van tijd zou verlopen, niet dat hij niet zou draaien :? .

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Een paar weken geleden heb ik mijn Technics SL-1401 verplaatst van op de versterker naar naast de versterker. Beide staan op het tv-meubel. Nu merk ik dat de platenspeler een stuk gevoeliger is geworden voor voetstappen. Waarschijnlijk omdat er minder massa van de versterker daaronder zit.

Nu zoek ik naar manieren om de platenspeler beter te isoleren/ontkoppelen. Een andere plek of een plank ophangen is geen optie. Dus het zal richting iets onder de voeten plaatsen gaan. Hier wil ik maximaal €50 aan uitgeven, liefst minder.
Dit ben ik tegengekomen: https://www.thomann.de/nl...eaker_isolation_riser.htm
Of kan ik net zo goed wasmachinedempers van €10 kopen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 16-09 13:44

D_V

De nieuwe spelers worden steeds goedkoper, de nieuwe platen steeds duurder. Lijkt wel een beetje op het printer en cartridges verdienmodel.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rcor schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Pootje verlengd? :? Er is dus aan gerommeld.
Het kan van alles zijn, ook transistoren kunnen kapot zijn of wat slechte soldeerverbindingen, maar eerst maar eens kijken naar het contact van de aan/uit knop (voorzichtig demonteren) en de motorboard connector. Vuile pitch controls zorgen niet voor stilstand, wel voor onregelmatige loop, dus natuurlijk ook die reinigen. Daarna kijken naar soldeerwerk, torren en elco's...
Dat gaat je kosten, dan is het meteen geen koopje meer. :)
Vintage1967 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:50:
[...]

Ziet er mooi uit. Na opknappen lijkt me dat je hier nog veel plezier van gaat hebben :Y .
Dan is er trouwens wel iets meer mee aan de hand dan wat de verkoper vermeldde in de advertentie. Hij had het er over dat de snelheid na verloop van tijd zou verlopen, niet dat hij niet zou draaien :? .
Inderdaad, zo stond het zeker niet vermeld.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 25-03-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
teot schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 12:05:
Een paar weken geleden heb ik mijn Technics SL-1401 verplaatst van op de versterker naar naast de versterker. Beide staan op het tv-meubel. Nu merk ik dat de platenspeler een stuk gevoeliger is geworden voor voetstappen. Waarschijnlijk omdat er minder massa van de versterker daaronder zit.

Nu zoek ik naar manieren om de platenspeler beter te isoleren/ontkoppelen. Een andere plek of een plank ophangen is geen optie. Dus het zal richting iets onder de voeten plaatsen gaan. Hier wil ik maximaal €50 aan uitgeven, liefst minder.
Dit ben ik tegengekomen: https://www.thomann.de/nl...eaker_isolation_riser.htm
Of kan ik net zo goed wasmachinedempers van €10 kopen?
Waarschijnlijk een houten vloer? Dure voeten onder de speler zelf zetten gaat het probleem niet oplossen, tenzij je misschien aan hele dure oplossingen als magnetisch zwevend gaat denken. Je moet zorgen dat het TV-meubel zelf stabieler staat, steek daar energie in. De kant waar de versterker niet op staat wappert teveel op en neer. Opties zijn bevestiging vd voeten tv-meubel beter vastzetten, beter waterpas zetten / wiebelvrij maken, betere voetjes onder meubel die oneffenheden en trillingen opvangen, verplaatsen, verzwaren, achterzijde meubel vastschroeven aan muur (heel effectief), houten (onder)vloerdelen beter vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cap op 25-03-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nerpissad schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:04:
Ik heb net voor de leuk m'n element gewisseld. Van een gehotrodde DL-103 (met houten behuizing en een FG2 stylus) naar een Shure V15-III met Jico SAS.
De 103 werd via een Cinemag SUT naar de phono-ingang gestuurd (Luxman C-02). De V15-III uiteraard direct naar dezelfde voorversterker.
Het lukt me simpelweg niet om verschillen te duiden. Het heeft ongeveer 20 minuten geduurd voordat ik het nieuwe element goed uitgelijnd had en dan luister ik naar dezelfde plaat/platen om eventuele verschillen te herkennen.
Laat ik het erop houden dat ik het knap vind hoe anderen dat doen ;) Niet dat m'n punt is dat er geen verschillen zouden zijn, dat lijkt me bijna een gegeven met zoveel verschillende variabelen, maar tenzij je 2 toonarmen hebt waartussen je direct kunt switchen is het voor mij onmogelijk om verschillen te herkennen.
ZIjn er mensen die dit beter kunnen dan ik ;)?
Dat is het ook, zo knap dat je het subjectief zou kunnen noemen. ;) Verschillen hoor je pas goed en objectief als je kan A/B-en. Dat kan je doen door van beide een digitale opname te maken, die kan je prima A/B-en op je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teot
  • Nu online
Cap schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Waarschijnlijk een houten vloer? Dure voeten onder de speler zelf zetten gaat het probleem niet oplossen, tenzij je misschien aan hele dure oplossingen als magnetisch zwevend gaat denken. Je moet zorgen dat het TV-meubel zelf stabieler staat, steek daar energie in. De kant waar de versterker niet op staat wappert teveel op en neer. Opties zijn bevestiging vd voeten tv-meubel beter vastzetten, beter waterpas zetten / wiebelvrij maken, betere voetjes onder meubel die oneffenheden en trillingen opvangen, verplaatsen, verzwaren, achterzijde meubel vastschroeven aan muur (heel effectief), houten (onder)vloerdelen beter vastzetten.
Jep, houten vloer, oud huis etc.
Tv-meubel heeft drie vakken en versterker staat in het midden en platenspeler rechts. En dat is waarschijnlijk de lichtste kant van het meubel.

Dan gaat de platenspeler toch terug naar het midden op de versterker, ik zit namelijk te denken aan een ander media-opzet. Bedankt voor het inzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet wat je wilt horen natuurlijk, maar een andere oplossing is te veranderen van platenspeler. De SL-1401 heeft een geveerd subchassis, wat erg goed werkt tegen het onderdrukken van de vibraties veroorzaakt door de muziek, maar niet tegen de zeer lage frequenties van footfall en erger, het gewip van houten planken.

Bij een zwiep van een plank wordt de vering in beweging gebracht. Dus een meubel dat dwars op de plankenrichting staat, waarbij een aanlopend persoon de planken als een wip kan gebruiken om het kastje en de platenspeler in beweging te brengen, is vragen om problemen. Indien mogelijk kan de opstelling zo aanpassen dat het kastje aan een muur parallel met de planken staat kan helpen, als je dan komt aanlopen wippen de planken niet / veel minder op.

Een massaspeler heeft geen vering, dus meestal hebben die minder last van dit probleem. Maar vaak zijn ze weer minder goed in het dempen van de vibraties veroorzaakt door de muziek.

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 25-03-2023 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teot
  • Nu online
Cap schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:09:
Niet wat je wilt horen natuurlijk, maar een andere oplossing is te veranderen van platenspeler. De SL-1401 heeft een geveerd subchassis, wat erg goed werkt tegen het onderdrukken van de vibraties veroorzaakt door de muziek, maar niet tegen de zeer lage frequenties van footfall en erger, het gewip van houten planken.

Bij een zwiep van een plank wordt de vering in beweging gebracht. Dus een meubel dat dwars op de plankenrichting staat, waarbij een aanlopend persoon de planken als een wip kan gebruiken om het kastje en de platenspeler in beweging te brengen, is vragen om problemen. Indien mogelijk kan de opstelling zo aanpassen dat het kastje aan een muur parallel met de planken staat kan helpen, als je dan komt aanlopen wippen de planken niet / veel minder op.

Een massaspeler heeft geen vering, dus meestal hebben die minder last van dit probleem. Maar vaak zijn ze weer minder goed in het dempen van de vibraties veroorzaakt door de muziek.
Moi valt mee hoor dit antwoord. Ik had de platenspeler verplaatst omdat de versterker het niet zo leuk vindt qua warmte als die op standje club staat. Voor die keren dat dat gebeurt (zeer zelden) even de platenspeler verhuizen dan wel kijken naar een chique verhoging van de platenspeler.

En wat je meegeeft hier is dat er een afweging is tussen verschillende soorten gedempte platenspelers. Een platenspeler vervangen is wat dat betreft een minder ingrijpende onderneming dan het tv-meubel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ken je dat je een plaat koopt en dan denkt? Maar wacht even dat klopt niet?

Zo heb ik een jaar geleden de remaster van Kraftwerk - Radio-activität gekocht. Speciaal de duitse versie dus niet Radioactivity.
Vandaag eindelijk tijd om hem op te zetten, tweede nummer op de plaat: Radio-activität begint.

ENGELS! Hoe dan.

Ik was vandaag in Bochum, bij Hanna records. Wat een schatkelder. En vond daar de originele persing uit 1975.
Nogmaals gecheckt, zelfs met de zeer deskundig nederlands sprekende verkoper gesproken. Nee dit is de duitse versie kijk maar.
Verzekerd van zijn antwoord kom ik net thuis, zet na het nogmaals controleren van het label (ja het is echt duits) de plaat op.
Nummer twee speelt weer..... ENGELS.

Ligt het nou aan mij of is dat nummer in 1975 nooit in het duits verschenen? Ik kan me de duitse lyrics zo goed herinneren.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 18:10
@Dj Neo Ziggy Misschien dat het ooit wel eens na 1975 in het Duits is gezongen in een of andere clip, maar dat kan ik me niet al zodanig herinneren, KRAFTWERK - Radioaktivität/Radioactivity (Official Video 1975)

Dit is de Official Video uit 1975, ook in het Engels..

Kraftwerk, Klaus Schulze, Mike Oldfield, Jean Michel Jarre, beetje zelfde tijdbestek allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:46

Toshirou

Vinyl Surfer

Of misschien ooit wel eens uitgebracht in het Duits op een single als b-side. Maar de Engelse versie leidend is geworden en op het album als in de clip worden gebruikt.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Heb gisteravond een paar Duitse versies beluisterd op Discogs: allemaal Engelstalig. Op Wikipedia staat niets over dit specifieke nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3rNsT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 16:11
Ben ik nu gek, of mis ik is, maar is dit niet te goedkoop?

https://www.marktplaats.n...1210-mk2-met-kap-concorde

dacht dat deze rond de 700/800 zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 17:27
3rNsT schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:15:

Een gewaarschuwd mens... https://www.marktplaats.n...0-mk2-1210mk2-voor-weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
3rNsT schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:15:

Een account in een uithoek van een land, zonder reviews, met twee te goedkope artikelen. Als het te goed lijkt om waar te zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 17:27
endless schreef op zondag 26 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Een account in een uithoek van een land, zonder reviews, met twee te goedkope artikelen. Als het te goed lijkt om waar te zijn..
Dat kan ik op de fiets doen, dus kan het zo ophalen voor die prijs. Leuke aanvulling op mijn Thorens 166 :+ Zie dat de verkoper ook een camera body honderden euro's onder de marktprijs te koop heeft. Vrees account hijacking.

[ Voor 14% gewijzigd door Chocovla op 26-03-2023 11:56 ]

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zoals beloofd bij deze nog even twee foto's van mijn luister/kijk plekje en apparatuur :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0YzmXfS/Foto01.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/WcBgrcd/Foto02.jpg

Daarnaast ook weer een vijf tal nieuwe LP's binnen gekregen dit weekend, plus er zijn er nog een paar onderweg van de bol.com actie.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/s6fb1MR/IMG-20230326-125837.jpg

En dan nog een linkje naar mijn Discogs collectie, hier staat enkel mijn LP's tussen.
CD's en SACD's staan er nog niet bij. https://www.discogs.com/user/ReVision88/collection.

[ Voor 26% gewijzigd door ReVision. op 26-03-2023 13:02 ]

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cap schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:12:
[...]

Pootje verlengd? :? Er is dus aan gerommeld.
Daar lijkt het wel op ja, dit is de bewuste condensator:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/yhWp6pZb2Fs_e6wg1aTIZMSkul6rs85F1mQ7W_SP8Ko_GnAVTXY4QDp77Y6yqtbWnQ8H3FhMGaDbuNXE6ewmrgGKJwDgOfFN7zV6W0ltoDRt0euwbyFtxufaFFLqSmW044gYTkMooC8=w2400
Je ziet dat het omhulsel iets beschadigd is, dat was me vrijdag nog niet opgevallen en je ziet dat het pootje verlengt is... Wellicht heeft iemand de condensator al een keer vervangen door een nieuwe...
[...]

Het kan van alles zijn, ook transistoren kunnen kapot zijn of wat slechte soldeerverbindingen, maar eerst maar eens kijken naar het contact van de aan/uit knop (voorzichtig demonteren) en de motorboard connector. Vuile pitch controls zorgen niet voor stilstand, wel voor onregelmatige loop, dus natuurlijk ook die reinigen. Daarna kijken naar soldeerwerk, torren en elco's...
Zou zomaar kunnen... Ik zie in ieder geval dit als ik 'm op 33 of 45 toeren probeer in te schakelen:
[Video: https://photos.app.goo.gl/76yshK4vLKqicx2Y7]
[...]

Dat gaat je kosten, dan is het meteen geen koopje meer. :)
Ik ken mezelf en ik weet dat ik meer verniel dan repareer als het boven mijn macht ligt en daarom had ik volledige revisie kosten al in mijn overweging meegenomen bij de aanschaf...
Het zal dus geen koopje meer zijn idd... Maar, de kosten zijn gelijk aan wat je normaliter er tegenwoordig voor betaalt als hij van zolder af komt met een laagje stof er op...

En heel eerlijk: dat vindt ik 'm nog waard ook! Hij ziet er nog netjes uit en kan nog jaren mee, mits de IC die het geheel aanstuurt nog goed is... Getuige het feit dat hij wel op gang wil komen, maar dat niet doet zegt mij dat daar niets mis mee is en dat is zeer gunstig als mijn conclusie klopt...

Ps.: had gisteren al willen reageren, maar ivm een concert in het Gelredome van Arnhem met Hotel overnachting aldaar in Arnhem kom ik nu pas aan toe om hier op te reageren... On-topic: van dat concert is een live opname gemaakt en die komt uit op vinyl, dus die moet ik ook nog gaan bestellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:10
ReVision. schreef op zondag 26 maart 2023 @ 13:01:
Zoals beloofd bij deze nog even twee foto's van mijn luister/kijk plekje en apparatuur :)
...
[Afbeelding]
...
Ha, mijn dochter heeft ook deze Q3 staan, gekoppeld aan mijn oude, eerste, Sony-versterker (± 1988)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPcDH-jz-tmCAZUYdR9ibVEKErE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HW7iVUT0MQqje6RKDiA6SHPk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rcor schreef op zondag 26 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Daar lijkt het wel op ja, dit is de bewuste condensator:
[Afbeelding]
Je ziet dat het omhulsel iets beschadigd is, dat was me vrijdag nog niet opgevallen en je ziet dat het pootje verlengt is... Wellicht heeft iemand de condensator al een keer vervangen door een nieuwe...
Zeker is dat vervangen, daar zat een axiale condensator, zo'n paarse Matsushita. Een axiale had de reparateur blijkbaar niet beschikbaar in die capaciteit. De condensatoren zien er nog nieuw uit, de kans bestaat dat er een mislukte reparatiepoging gedaan is. Het verhaal van de verkoper dat "de snelheid verloopt" is ook wel twijfelachtig, dat is iets heel anders dan gewoon helemaal niet draaien.

Het kan een slecht contact zijn van de start/stop knop, maar dan zou je verwachten dat ie onregelmatig draait, niet dat ie simpelweg net niet op gang komt. Vermoedelijk zit het dus toch ergens op het PCB, of in de pinnen van de motor connector, als er een pin geen contact maakt en een spoel geen stroom krijgt dan is draaien niet mogelijk. Het kan ook een diode zijn of een transistor, daar zitten er een stel van in de voeding, het is elektrisch vrij eenvoudig.

Is dat het niet dan is het een breuk/slechte soldeerverbinding in een drive/FG coil of toch een kapotte IC. Ik heb bij een SL-10 ook wel eens een kapotte drive IC gehad, die heb ik toen vervangen door eentje uit een andere platenspeler met dezelfde IC. Als het de IC is, ik vermoed dat de SL-Dx serie dezelfde IC gebruikt. Eventueel kan het ook nog een slechte trafo zijn.

Maar goed, eerst altijd maar even de voedingsspanningen checken zoals die in het schema vermeld staan, en van daaruit verder werken. Voorlopig zet ik mijn geld op voedingsproblemen.
En heel eerlijk: dat vindt ik 'm nog waard ook! Hij ziet er nog netjes uit en kan nog jaren mee, mits de IC die het geheel aanstuurt nog goed is... Getuige het feit dat hij wel op gang wil komen, maar dat niet doet zegt mij dat daar niets mis mee is en dat is zeer gunstig als mijn conclusie klopt...
Het is goed mogelijk maar zeker geen zekerheidje dat de IC nog goed is. Ze kunnen overlijden als iemand hem mishandelt, motor starten en maar lang genoeg het plateau tegenhouden bijvoorbeeld.

Edit, al gevonden, deze axiale jongens zitten er van oorsprong in:

Afbeeldingslocatie: https://www.vinylengine.com/turntable_forum/download/file.php?id=112846

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 26-03-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Zeker is dat vervangen, daar zat een axiale condensator, zo'n paarse Matsushita. Een axiale had de reparateur blijkbaar niet beschikbaar in die capaciteit. De condensatoren zien er nog nieuw uit, de kans bestaat dat er een mislukte reparatiepoging gedaan is. Het verhaal van de verkoper dat "de snelheid verloopt" is ook wel twijfelachtig, dat is iets heel anders dan gewoon helemaal niet draaien.

Het kan een slecht contact zijn van de start/stop knop, maar dan zou je verwachten dat ie onregelmatig draait, niet dat ie simpelweg net niet op gang komt. Vermoedelijk zit het dus toch ergens op het PCB, of in de pinnen van de motor connector, als er een pin geen contact maakt en een spoel geen stroom krijgt dan is draaien niet mogelijk. Het kan ook een diode zijn of een transistor, daar zitten er een stel van in de voeding, het is elektrisch vrij eenvoudig.

Is dat het niet dan is het een breuk/slechte soldeerverbinding in een drive/FG coil of toch een kapotte IC. Ik heb bij een SL-10 ook wel eens een kapotte drive IC gehad, die heb ik toen vervangen door eentje uit een andere platenspeler met dezelfde IC. Als het de IC is, ik vermoed dat de SL-Dx serie dezelfde IC gebruikt. Eventueel kan het ook nog een slechte trafo zijn.

Maar goed, eerst altijd maar even de voedingsspanningen checken zoals die in het schema vermeld staan, en van daaruit verder werken. Voorlopig zet ik mijn geld op voedingsproblemen.

[...]

Het is goed mogelijk maar zeker geen zekerheidje dat de IC nog goed is. Ze kunnen overlijden als iemand hem mishandelt, motor starten en maar lang genoeg het plateau tegenhouden bijvoorbeeld.

Edit, al gevonden, deze axiale jongens zitten er van oorsprong in:

[Afbeelding]
Iets zegt me dat deze motor aansturingsbord uit een Technics SL-3310 platen speler dezelfde IC heeft:
https://www.ebay.nl/itm/3...id=p2351460.c100667.m2042

Ik ga hem nog niet kopen, want wellicht is dat niet nodig en ik ga geen onnodig geld uitgeven... ;) Maar ik houdt deze advertentie wel in gedachten, mocht de IC stuk zijn en Albepro deze niet heeft liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
* knip *
Hiervoor kun je een advertentie plaatsen in Vraag en Aanbod. :)

[ Voor 78% gewijzigd door S1NN3D op 28-03-2023 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-09 15:09
beste Rcor ,

meschien eens ook een Paarse condesator 50 v 470 er in plaatsen .
zal wel niet veel kosten is altijd te proberen niet ?
zijn de 2 potmeters nog goed ?
meschien eens door meten als je er bij kan .
ik zou de zekeringen kuisen of vervangen kan ook iets mis mee zijn dat je het niet zie maar wel als je het uit meet .
kan aan veel zaken ligen hoor Rcor .

groeten van Goofy1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Laatst online: 16-09 13:44

D_V

Daarnaast ook weer een vijf tal nieuwe LP's binnen gekregen dit weekend, plus er zijn er nog een paar onderweg van de bol.com actie.

[Afbeelding]
Cracker Island!

_/-\o_

Wil graag de picture disc maar geen zin om uit Engeland te laten komen i.v.m. alle extra kosten. Kut Brexit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pavv

En dan nog een linkje naar mijn Discogs collectie, hier staat enkel mijn LP's tussen.
CD's en SACD's staan er nog niet bij. https://www.discogs.com/user/ReVision88/collection.
Met een paar meesterwerkjes erbij, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmtGs-3gABLpg5Cv8aDFKOH9czU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NaXGzUG4LVXH7AM1XezZxce.jpg?f=fotoalbum_large

Dé definitieve uitvoering van Donna Summer – I Feel Love (Special New Version) (15 Min Remix By Patrick Cowley)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16-09 14:49

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFOQmfYWeOgBwRy5hPygzWZDyMs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bbYqn8dhhhHgocAhCz0Ud1Ok.png?f=fotoalbum_large
Platenzaak uitkiezen als zondags uitje loopt altijd uit de hand _O-

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
Nice Haul....

gebeurt mij ook nog wel eens... gelukkig niet allemaal nieuw en sommige albums haal je al voor een paar euro in huis. Maar dat wordt helaas vaak ruimschoots gecompenseerd door wat meer zeldzame of gewildere albums (OG 90's, UK 1st, Tone Poets, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:10
Tenzij je alles al hebt van Siouxsie zou ik persoonlijk eens naar de uitgebrachte remasters gaan luisteren. (die klinken toch iets frisser dan mijn originele exemplaren) De comments over deze compilatie liegen er overigens ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

pman63 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 23:46:
Tenzij je alles al hebt van Siouxsie zou ik persoonlijk eens naar de uitgebrachte remasters gaan luisteren. (die klinken toch iets frisser dan mijn originele exemplaren) De comments over deze compilatie liegen er overigens ook niet om.
Dit is toevallig een remaster, Voor de rest hadden ze niet heel veel van ze, de rest is wel originele release.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Vandaag een bijzondere wending in het Technics SL-1810 verhaal... Want ik heb hem af geleverd bij Albepro en daar is hij nog steeds... Maar niet voor reparatie / revisie...

Het zag er niet goed uit voor de SL-1810:
- Speling op de toon arm die opgelost moest worden (vaak een kostbare revisie van de lagers, minimaal 500- 650 euro)
- Problemen waar hij eerst nog flink onderzoek naar moet doen om te achterhalen waar dit vandaag komt (o.a. het niet op gang komen van de speler)
- De zelf er aan geknutselde tulp pluggen waren twee witte connectoren, je kunt dus niet eenvoudig zien welke voor het linker kanaal of het rechter kanaal is en dat is wat mij betreft nog het minst erge...

Al met al, zou deze speler aanpakken geen koopje zijn, maar die toon arm met speling was voor mij de druppel: dat gaan we niet doen hier vandaag, want dan kan ik net zo goed een nieuwe Technics speler kopen... Zelf ga ik er ook niet aan beginnen, want daar ben ik niet handig genoeg voor en dan nog is het te duur, met dank aan die arm speling die opgelost moet worden...

Maar nu het goede nieuws na al dat slechte nieuws, want dit verhaal krijgt zoals gezegd een positieve wending: hij bleek een Japanse Technics SL-1700 te hebben staan, New Old Stock met doos en alles erbij... Geen grap, serieus waar en dit is 'm:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8D7FlKxFYp3CFZwRWh3Xb28yoEpJHGjIPqV_cR407TyPvNiL4JAmtxv5PmzNCy2am3Z9xArN0GYPJVkqPS7rl2m0R8yy5tNA2Trv6shKq7OsrlVkiPE=w2400

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/pw/AMWts8B0MGPPxslj3Mpys5guZsfaxvYx-wIQGF1S6BO1gO0YueSrs_wF2V1Wff3I1h5JvoY7GMGxWQ0vbmUQFFn-B7Rp7cByAjiIhf0BLoVjiVGcHsWF8Yds=w2400

Er komt een gloednieuwe moderne Technics headshell bij (zo'n zelfde als die ik al heb bij de SL-1710), hij wordt volledig gerecapped en nou komt die oude SL-1810 om de hoek: we gaan een paar onderdelen van deze speler afhalen, want die Japanse speler zou 110 volt zijn en dus kun je hem hier niet gebruiken... Dus we gaan de voeding van de SL-1810 gebruiken in deze SL-1700...

Hoe gaaf is dat? Die had ik niet zien aan komen, maar het is wel een "once in a lifetime chance"... Dus die kans laat ik mij niet ontnemen! :D Nadien krijg ik de SL-1810 terug in gestripte vorm voor de overige bruikbare reserve onderdelen... En ja, die IC ga ik zeker houden als reserve en dan hopen dat hij werkt als ik 'm nodig zou moeten hebben... ;)

Ps.: Qua element ga ik de Nagaoka MP-200 hierop gebruiken uiteraard... De Nagaoka MP-110 van de Thorens TD-280 exclusiv verhuisd naar de SL-1710 die ik heb en dan ben ik klaar.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door rcor op 28-03-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rcor mooi!

Die SL-1700 is alleen niet compleet new old stock, ook al was ie in doos, want er zit een nieuwerwetse (want volledig heldere) SL-1200 kap op, en geen originele licht gerookte kap en ook geen originele zeer licht gerookte SL-1200MK2 kap.

Ik ga er dus vanuit dat ie gewoon 2e hands is maar netjes in een doos bewaard en voorzien van nieuwe SL-1200 kap. ;)

Bij de SL-1600/1700/1800 serie ben ik wel vaker speling op de lager tegengekomen, met name het bovenste lager. De cardanische ophanging van het bovenste scharnier is wat dunner uitgevoerd dan bij de andere MK1 en MK2 series, en dus wat kwetsbaarder.

Op zich helemaal geen probleem, als je er netjes mee omgaat. Maar juist dit soort pre- SL1200MK2 direct drive spelers zijn vaak ingezet geweest in amateur disco / piraten radio werk, waar ze aardig op hun donder kunnen hebben gehad. Kapotte lagers, kapotte aandrijving, dat geeft toch te denken. Die verkoper heeft je iets anders verkocht dan beloofd.

[ Voor 62% gewijzigd door Cap op 28-03-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cap schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:26:
@rcor mooi!

Die SL-1700 is alleen niet compleet new old stock, ook al was ie in doos, want er zit een nieuwerwetse (want volledig heldere) SL-1200 kap op, en geen originele licht gerookte kap en ook geen originele zeer licht gerookte SL-1200MK2 kap.

Ik ga er dus vanuit dat ie gewoon 2e hands is maar netjes in een doos bewaard en voorzien van nieuwe SL-1200 kap. ;)

Bij de SL-1600/1700/1800 serie ben ik wel vaker speling op de lager tegengekomen, met name het bovenste lager. De cardanische ophanging van het bovenste scharnier is wat dunner uitgevoerd dan bij de andere MK1 en MK2 series, en dus wat kwetsbaarder.

Op zich helemaal geen probleem, als je er netjes mee omgaat. Maar juist dit soort pre- SL1200MK2 direct drive spelers zijn vaak ingezet geweest in amateur disco / piraten radio werk, waar ze aardig op hun donder kunnen hebben gehad. Kapotte lagers, kapotte aandrijving, dat geeft toch te denken. Die verkoper heeft je iets anders verkocht dan beloofd.
Klopt, die verkoper heeft mij iets anders verkocht dan beloofd...Die stofkap komt inderdaad van een Technics SL-1200 serie af van de latere generaties, maar dat de speler zelf nieuw is kan ik beamen: nergens kon je zien dat de kap op de speler gezeten heeft en regelmatig open en dicht geklapt is geweest...

Als ik bij mijn SL-1710 kijk zie je op de plekken waar de kap telkens land sporen hiervan, bij deze absoluut niet... Ik heb ook in de speler mogen kijken: geen enkele stof te zien, alles glanst als een malle... Aan alle aluminium / stalen delen van de speler is geen gebruikssporen te vinden... Arm lift gaat nog rustiger naar beneden dan de arm bij mijn SL-1710, wat betekend dat er goede originele en verse demping in de armlift zit...

Het gaat natuurlijk een tijdje duren voor ik de SL-1810 terug heb en de SL-1700 mag verwelkomen in mijn collectie, maar ben wel benieuwd naar het eind resultaat...

Ondanks dat ik eigenlijk een miskoop had gedaan voor het gevoel, dacht hij daar iets anders over: voor het geld dat ik ervoor betaald had geen gekke donor platen speler...

En qua stofkap: ik heb twee passende originele stofkappen inmiddels... Maar als die SL-1200 stofkap passend te krijgen is vindt ik het ook een dikke prima en wellicht zelfs nog de beste optie: die oogt ook als nieuw net zoals de speler zelf, de man achter Albepro ging nog even kijken hoe hij dat ging oplossen, maar als de scharnieren van die SL-1810 passend te maken zijn voor die stofkap (of juist andersom, die stofkap passend maken voor de scharnieren) vindt ik het prima! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door rcor op 28-03-2023 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
  • Laatst online: 15-09 20:44
Nog mensen naar XXXL platenbeurs Nijmegen geweest zondag? Dat XXXL was niet overdreven, mijn hemel, nog nooit zoveel platen bij elkaar gezien. Handelaren uit NL-BE-DUI, erg leuk.

Klein stapeltje o.a. Supertramp, Quincy Jones, Everything But The Girl meegenomen... en toen maar weggelopen ;)

Maar die Cannonball van Supertramp (met de lange versie van die single en de ruim 16m durende Brother Where You Bound. En wat een geluid, Duitse persing. Tippie!

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
De Dual 704 heeft nu een poosje de plek van mijn TD166 ingenomen. De Shure V15 III klinkt minder wollig dan ik me herinnerde. Gevoelsmatig is de kanaalscheiding ook beter. Komende dagen ga ik een nieuwe strobeLED en gauge bestellen bij DualFred. Omdat ik echt gecharmeerd ben van de AT95E op de TD166 ga ik die overzetten. De Shure met bijna nieuwe originele naald gaat dan mogelijk in de verkoop.

Het mooie is dat ik nu Pink Floyd Live At Knebworth 1990 uit de folie heb gehaald en beluisterd. Net als de originele 45RPM uitvoering van Metallica's meesterwerk Master Of Puppets. Zelf in 1988 gekocht en al zo lang niet gedraaid. De PF heeft bijna en jaar in de folie in de kast staan wachten. Gelukkig heb ik hem niet verkocht. Wat een prachtig concert met een prachtig geluid.

Het opsporen van de minimale brom in de Dual 704 is nog niet gebeurd. Die is tijdens het luisteren niet hoorbaar. Eerst morgen een stapeltje LP's bekijken en mogelijk kopen. Ik ben benieuwd wat ik aan ga treffen. Wat aankopen betreft: mijn KISS-verzameling wordt de komende dagen uitgebreid. Als de LP binnen is, zal ik een foto posten.

@rcor Gelukkig ben je blij met de onverwachte uitkomst. Ga je de verkoper nog contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
Vintage1967 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:42:

Het opsporen van de minimale brom in de Dual 704 is nog niet gebeurd. Die is tijdens het luisteren niet hoorbaar.

@rcor Gelukkig ben je blij met de onverwachte uitkomst. Ga je de verkoper nog contacten?
Ik zou eens beginnen met controleren van de aarding en bekabeling. Bij veel platenspelers uit die tijd is de aarding ronduit slecht uitgevoerd, soms zelfs de aarding mee over de mantel van één kanaal. Signaal en aarding scheiden is altijd de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Ik denk dat het probleem in een nieuwe kabel zit. 2x male, 2x female tulp. Ik heb zelf de DIN-plug vervangen door een simpele tulp met inderdaad de aarde via de mantel. Nu zit de aarde van het bewuste nieuwe kabeltje niet klemvast om de aansluiting van de versterker. Dus: Dual 704 rechtstreeks aansluiten en luisteren of de brom weg is :P . Is dat het niet, dan ga ik stapje voor stapje verder. Moet goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 21:42:
Daar heb ik nog even over nagedacht: als ik een andere uitkomst had gekregen dan deze had ik dat zeker gedaan, maar nu Ik onderdelen van deze speler nodig heb voor die SL-1700 ga ik dat niet meer doen...

Stel je voor dat die verkoper wel 't geld terug wil geven, maar dan ook de speler terug wil, dan ben ik terug bij af en dat zou zonde zijn, ik heb immers nog een voeding nodig voor die Japans import speler...

Zeker omdat ik anders samen met die man van Albepro op zoek moet naar een goed werkende gebruikte voeding op Ebay (en die is te vinden ook op dit moment op Ebay voor 40 euro valt mij nu op)...

Als die voeding alleen al 40 euro kan opbrengen en een bodem op Ebay al 49 euro mag kosten, zou ik wel gek zijn om 'm nu weer weg te doen...

Dus kan ik beter deze speler houden en de onderdelen gebruiken die de moeite waard zijn voor mijn eigen spelers van Technics... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rcor schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:51:
[...]

Klopt, die verkoper heeft mij iets anders verkocht dan beloofd...Die stofkap komt inderdaad van een Technics SL-1200 serie af van de latere generaties, maar dat de speler zelf nieuw is kan ik beamen: nergens kon je zien dat de kap op de speler gezeten heeft en regelmatig open en dicht geklapt is geweest...

Als ik bij mijn SL-1710 kijk zie je op de plekken waar de kap telkens land sporen hiervan, bij deze absoluut niet... Ik heb ook in de speler mogen kijken: geen enkele stof te zien, alles glanst als een malle... Aan alle aluminium / stalen delen van de speler is geen gebruikssporen te vinden... Arm lift gaat nog rustiger naar beneden dan de arm bij mijn SL-1710, wat betekend dat er goede originele en verse demping in de armlift zit...
Toch is dat helemaal niet ongewoon, ik heb meerdere Technics spelers gehad die geen sporen hadden na zorgvuldige reiniging. De zilveren Technics coating is sowieso sterker dan de zwarte, daar zie je bij normaal gebruik geen sporen op itt de zwarte. Ook de bekende donkere spikkels (vlekken) van de zwarte uitvoering kom je niet tegenop de zilveren. Daarom heeft zilver bij Technics ook altijd mijn voorkeur gehad. En als ik een speler opknap maak ik hem ook altijd volledig goed werkend en 100% blinkend schoon en stofvrij. Ook de armlift krijgt de juiste demping terug en zal het weer even goed doen als nieuw. (Ik durf best te stellen, in sommmige gevallen beter. :P) Dus dat zegt allemaal niet alles. ;) Waar je een 2e hands speler onherroepelijk aan herkent is aan de stofkap. Maar ook die valt best heel mooi te polijsten.

Maar het maakt ook helemaal niet uit, of ie nu zo goed als nieuw is omdat ie gerestaureerd en heel goed schoongemaakt is, of omdat ie vrijwel niet gebruikt is: 2e hands of niet: als ie goed is, dan is ie goed. Dat hebben we te danken aan de kwaliteit van het ontwerp, de materialen en de fabricage. Daarom beleven we na 45 jaar nog net zoveel plezier aan die platenspelers als toen ze nieuw waren. :Y

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 30-03-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Intergalactic schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:52:
[...]

Dit is toevallig een remaster, Voor de rest hadden ze niet heel veel van ze, de rest is wel originele release.
Een remaster uit 2022? en meteen ook het enige jaar waarin die is uitgebracht, je begrijpt dat niemand dat snapt?

Dat de nummers op die compilatie remasters zijn van het origineel kan ik nog begrijpen. Maar koop dan bijvoorbeeld once upon a time the singles (de twice upon a time is bijna onbetaalbaar geworden (op vinyl) Dat is zoveel meer (en betere) nummers, en ook een remaster. (en als je even zoekt denk ik nog goedkoper ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Cap schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 23:32:
[...]

Toch is dat helemaal niet gek, ik heb meerdere Technics spelers gehad die geen sporen hadden na zorgvuldige reiniging. De zilveren Technics coating is sowieso sterker dan de zwarte, daar zie je bij normaal gebruik geen sporen op itt de zwarte. Ook de bekende donkere spikkels (vlekken) van de zwarte uitvoering kom je niet tegenop de zilveren. Daarom heeft zilver bij Technics ook altijd mijn voorkeur gehad. En als ik een speler opknap maak ik hem ook altijd volledig goed werkend en 100% blinkend schoon en stofvrij. Ook de armlift krijgt de juiste demping terug en zal het weer even goed doen als nieuw. (Ik durf best te stellen, in sommmige gevallen beter. :P) Dus dat zegt allemaal niet alles. ;) Waar je een 2e hands speler onherroepelijk aan herkent is aan de stofkap. Maar ook die valt best heel mooi te polijsten.

Maar het maakt ook helemaal niet uit, of ie nu zo goed als nieuw is omdat ie gerestaureerd en heel goed schoongemaakt is, of omdat ie vrijwel niet gebruikt is: 2e hands of niet, als ie goed is, dan is ie goed. Dat hebben we te danken aan de kwaliteit van het ontwerp, de materialen en de fabricage. Daarom beleven we na 45 jaar nog net zoveel plezier aan die platenspelers als toen ze nieuw waren. :Y
Precies hetzelfde als bij mij, mijn SL-Q3 komt nota bene van de kringloop en die zag er echt nagenoeg perfect en nieuw uit.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intergalactic

Intergalactic

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

pman63 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 01:00:
[...]

Een remaster uit 2022? en meteen ook het enige jaar waarin die is uitgebracht, je begrijpt dat niemand dat snapt?

Dat de nummers op die compilatie remasters zijn van het origineel kan ik nog begrijpen. Maar koop dan bijvoorbeeld once upon a time the singles (de twice upon a time is bijna onbetaalbaar geworden (op vinyl) Dat is zoveel meer (en betere) nummers, en ook een remaster. (en als je even zoekt denk ik nog goedkoper ook)
Je snapt dat dit remasters zijn van de populaire nummers?

De rest staat op de lijst, maar die hadden ze daar niet, snap de aanvallende toon niet zo....

[ Voor 7% gewijzigd door Intergalactic op 29-03-2023 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vintage1967
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Welke apparaten werken zo lang zo goed? Oké, af en toe hebben ze wat LTC nodig, maar dan nog. Mijn Dual 704 heeft jaren stil gestaan en draait nu weer onverstöorbaar z'n rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
Intergalactic schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 08:22:
[...]

Je snapt dat dit remasters zijn van de populaire nummers?

De rest staat op de lijst, maar die hadden ze daar niet, snap de aanvallende toon niet zo....
Ik zou dan vooral naar die andere op de lijst gaan zoeken, Nocturne is dan een must naar mijn mening, en nee het is geen aanval maar eerder een aansporing om naar eerder materiaal te luisteren, want maar 1/3 van wat hier op staat is oud (en goed) werk en de rest zijn rarities en demo's die ooit op een verzamelaar zijn verschenen.
Ben overigens wel benieuwd naar het optreden later dit jaar in Athene van haar na zo lange stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doctorbeat
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-05 18:48
Hallo allemaal, ik heb bij mijn ouders een oude Philips platenspeler op de kop getikt, een Philips 22 GF 715 uit ~1973. Hij doet het nog prima, ook het geluid is best aardig gezien de leeftijd (heb wel de luidsprekerkabels moeten vervangen).

http://www.grammofoon.com..._22GF715.htm&ContentFrame

Nu wil ik ook graag een nieuwe mat voor deze platenspeler, de originele is kromgetrokken. Ik heb moeite om online vervanging te vinden, gezien de maatgeving van de platenspeler (de originele is formaatje single, niet 30cm). Heb een paar winkels gevonden die 7" matten aanbieden, maar tot nu toe alleen maar enorme levertijd gezien (en bestel eig liever niet bij Amazon/Ali).

Hebben mensen hier een goede tip? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Doctorbeat schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:10:
Hallo allemaal, ik heb bij mijn ouders een oude Philips platenspeler op de kop getikt, een Philips 22 GF 715 uit ~1973. Hij doet het nog prima, ook het geluid is best aardig gezien de leeftijd (heb wel de luidsprekerkabels moeten vervangen).

http://www.grammofoon.com..._22GF715.htm&ContentFrame

Nu wil ik ook graag een nieuwe mat voor deze platenspeler, de originele is kromgetrokken. Ik heb moeite om online vervanging te vinden, gezien de maatgeving van de platenspeler (de originele is formaatje single, niet 30cm). Heb een paar winkels gevonden die 7" matten aanbieden, maar tot nu toe alleen maar enorme levertijd gezien (en bestel eig liever niet bij Amazon/Ali).

Hebben mensen hier een goede tip? :)
Op Marktplaats staat een complete Philips_22GF715 met mat.
Vraagprijs 15 euro, samen met een 22GF 504 uit 1971 voor 30 euro.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vintage1967
Mijn verzameling weer uit kunnen breiden met de volgende schijfjes:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3JBgseZl.jpg

De verkoper had helemaal geen ervaring met het verkopen van LP's en had bijvoorbeeld geen idee wat VG+ inhoudt. Ik had 17 LP's op mijn lijstje staan waarvan ik er uiteindelijk 7 heb meegenomen. Inderdaad, ik durfde het risico niet te nemen om ze ongezien op te laten sturen :N . Een LP zat aan de binnenhoes geplakt. Het leek wel of er een laagje plastic van de binnenhoes op de LP was gekomen. Jammergenoeg was dat een LP die ik juist heel graag wilde overnemen. De meeste LP's hadden geen binnenhoes en zagen er niet beter uit dan G+.

De 7 van de foto zagen er wel goed uit. Ik heb ze bijna allemaal beluisterd, uiteraard na een wasbeurt, en ondanks de visuele inspectie blijkt Desire niet veel beter te scoren dan een G+. Tja, dat is het risico van 2e hands LP's. Aan de andere kant klinkt CCR als een klok en heeft de LP van Amen Corner weliswaar een warp, maar klinkt deze ook meer dan prima. Het ziet er alleen niet zo sjiek uit, een LP met een warp _O- . De LP van The Marmalade (wie kent deze band niet :+ ?) heeft dan weer haarlijnen, maar klinkt zeker als een VG+. De laatste die ik nog mag beluisteren, is Self Portrait. Reden dat ik die nog niet heb beluisterd is dat ik maar zoveel Bob Dylan per dag kan verteren 8) .

En vanochtend opgepikt bij DHL:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ywj2WUfl.jpg

Dit is wat je een 'impulsaankoop' zou kunnen noemen :+ . Ik heb een originele standaard versie met uiteraard Ace Frehley op de cover. Deze versie (unofficial oftewel: bootleg) met Vinnie Vincent is een hele leuke uitbreiding van mij KISS-verzameling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Het was alweer een paar jaar geleden, maar begin van de week weer eens een order gedaan op Discogs.
Tot mijn blije verbazing kon ik gewoon met iDeal betalen, dit ging wel via een soort Paypal portal, maar ik hoefde daarvoor niet in te loggen of te registreren.

Weet alleen niet of dit bij alle verkopers is, of dat dit toevallig nu kon omdat de verkopende persoon ook uit NL komt. In ieder geval heel erg fijn dat dit mogelijk is :)

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Duclaasie
Afgelopen week een Clearaudio Concept MM element van een nieuwe naald voorzien. Deze elementen (en de MC’s ook) worden door Audio Technica gemaakt. Van de MM was de needle swap voor een AT-95E een bekende stap, echter dat is nou niet bepaald de mooiste naald die AT maakt. Naar het blijkt past ook van de nieuwere VM95 serie de naald, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de uitdaging aangegaan.

Naar het blijkt is het prima te doen, mits je een beetje handig bent en voorzichtig werkt. De naaldhouder verwijder je grotendeels met bijvoorbeeld een zijsnijtang en een nagelknipper. Vervolgens de oude naald er uit, nieuwe er in, afstellen en speel maar!

Waar je wel rekening mee moet houden is de afwijkende compliance en naaldkracht van de nieuwe naald, die moet natuurlijk worden aangepast. In dit geval heb ik een VM-95ML gebruikt, waarmee je het element meteen upgrade vanaf de standaard elliptische naald. Een leuke upgrade voor een aantrekkelijke prijs en het klinkt weer prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9sQnuJqb45m_i8e7b89Z_Whss0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99Yel4UFirglxM6dMZaGqlF5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fHXsKlDilzcGQph73VPXJ60mjQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJtOlSLVOp27WLrgSCilgqpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vhRRLqsE67MisWr5x53bmS8Ch4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9nv8R7aJizBbSruNfHDLamz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:33
Duclaasie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:23:
Afgelopen week een Clearaudio Concept MM element van een nieuwe naald voorzien. Deze elementen (en de MC’s ook) worden door Audio Technica gemaakt. Van de MM was de needle swap voor een AT-95E een bekende stap, echter dat is nou niet bepaald de mooiste naald die AT maakt. Naar het blijkt past ook van de nieuwere VM95 serie de naald, dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en de uitdaging aangegaan.
Mooi gedaan! Was het moeilijk om de originele naald uit het element te krijgen?
Over een speeluurtje of 500 ben ik van plan hetzelfde te doen.

Hier een Clearaudio Satisfaction arm met een Virtuoso Wood Ebony V2 element, volgens clearaudio moet je het element volledig vervangen, en met een prijs van $900 is dat geen pretje. Gelukkig hebben enkele tweakers al ontdekt dat je gewoon wel de naald kan vervangen mits wat handigheid. Ik heb nog een mooie, nieuwe AT-vm540 ML in een doosje liggen, dus als de tijd komt steek ik deze er onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
chromium schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:55:
[...]

Mooi gedaan! Was het moeilijk om de originele naald uit het element te krijgen?
Over een speeluurtje of 500 ben ik van plan hetzelfde te doen.

Hier een Clearaudio Satisfaction arm met een Virtuoso Wood Ebony V2 element, volgens clearaudio moet je het element volledig vervangen, en met een prijs van $900 is dat geen pretje. Gelukkig hebben enkele tweakers al ontdekt dat je gewoon wel de naald kan vervangen mits wat handigheid. Ik heb nog een mooie, nieuwe AT-vm540 ML in een doosje liggen, dus als de tijd komt steek ik deze er onder.
Nee, gewoon je nagel voorzichtig aan de achterkant er onder en je wipt hem er zo uit. Het bijwerken van de naaldhouder terwijl je deze vasthoudt is is het lastigere deel. AT gebruikt een vrij dunne alu cantilever, dus een kleine vergissing geeft meteen schade.

Wees blij dat je een Satisfy arm hebt en niet die draak van een Verify of Clarify. Het oogt lekker fancy met die magneet ophanging, maar wat een ramp is het om af te stellen zeggen. En wie verzint het dat je de naaldkracht niet eens kan meten met een weger op het plateau, omdat door de hoogte je waarde van geen kant meer klopt. En tot overmaat van ramp ook nog een anti skating systeem wat al je eerdere afstellingen om zeep helpt, ik vind dit echt een van de slechtste ontwerpen die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duclaasie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:23:
Afgelopen week een Clearaudio Concept MM element van een nieuwe naald voorzien. Deze elementen (en de MC’s ook) worden door Audio Technica gemaakt.
Ik denk dat het een behoorlijke upgrade is voor die clearaudio.
Weet je ook wat de originele naald is? Ik denk zelf namelijk gewoon een el cheapo bonded elliptical.
Ik denk namelijk dat die clearaudio concept gewoon een vermomde AT-95e is.

Maar dan komt ook eigenlijk de hamvraag: waarom?
Als het echt gewoon een vermomde at-95e is, dan kan je net zo goed met een standaard AT-VM95ml gaan spelen ipv de ML naald op die clearaudio te transplanteren :)

Het clearaudio element ziet er natuurlijk wel wat gelikter uit met het aluminium bovenkantje.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 01-04-2023 11:18 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
mr_petit schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat het een behoorlijke upgrade is voor die clearaudio.
Weet je ook wat de originele naald is? Ik denk zelf namelijk gewoon een el cheapo bonded elliptical.
Ik denk namelijk dat die clearaudio concept gewoon een vermomde AT-95e is.

Maar dan komt ook eigenlijk de hamvraag: waarom?
Als het echt gewoon een vermomde at-95e is, dan kan je net zo goed met een standaard AT-VM95ml gaan spelen ipv de ML naald op die clearaudio te transplanteren :)

Het clearaudio element ziet er natuurlijk wel wat gelikter uit met het aluminium bovenkantje.
De standaard naald is volgens mij inderdaad een bonded eliptical, dus de ML is per definitie een flinke upgrade. Het speelt dan ook hartstikke prima!

Het is een vermomde AT-95, alleen door het grotere gewicht en de iets andere compliance zou hij beter moeten matchen met de Clearaudio arm. Dat komt ook overeen met mijn waarneming, want met de ML naald is de resonantie frequentie aan de lage kant, zo net boven de 8.

De reden dat ik niet het hele element heb gewisseld is budget, de marge zou lager zijn als ik meer in de speler zou investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Duclaasie schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:59:
[...]

De standaard naald is volgens mij inderdaad een bonded eliptical, dus de ML is per definitie een flinke upgrade. Het speelt dan ook hartstikke prima!

Het is een vermomde AT-95, alleen door het grotere gewicht en de iets andere compliance zou hij beter moeten matchen met de Clearaudio arm. Dat komt ook overeen met mijn waarneming, want met de ML naald is de resonantie frequentie aan de lage kant, zo net boven de 8.
Weet je zeker dat het clearaudio element een gewijzigde compliantie heeft?
Heb je dat zelf vergeleken met een at-95e?

Het kan best zijn dat de at-95e een wat lagere compliantie heeft als de at-vm95 range. Als ik de at-95e vergelijk met mijn at-440mla heeft die laatste ook een net wat hogere compliantie (scheelt niet veel overigens)
De reden dat ik niet het hele element heb gewisseld is budget, de marge zou lager zijn als ik meer in de speler zou investeren.
Maar een losse ML naald is ongeveer even duur als een compleet at-vm95ml element. Dat scheelt geloof ik maar 5 euro bij thakker.eu
En voor dat geld heb je dan dus ook een wat lichtere body.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Duclaasie
De compliance van een AT95E is inderdaad lager, dus je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

Ik ga zelf niet met betreffende draaitafel spelen, dus dit is prima zo. Door de winst die ik er op heb gemaakt meteen maar besloten om de laatst mogelijke upgrade aan de Feickert Volare te doen: ik heb de Feickert lineaire voeding gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEVi_jRJ2hvfFNpobuVJyg6VIh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cvqyE9yU7NbcNeUdywOCbcS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laurens85
Duclaasie schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:23: De naaldhouder verwijder je grotendeels met bijvoorbeeld een zijsnijtang en een nagelknipper.
Gezien de foto's zou ik die nagelknipper eerst ff voor jezelf gebruiken

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
Laurens85 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 21:59:
[...]

Gezien de foto's zou ik die nagelknipper eerst ff voor jezelf gebruiken
Want met korte nagels krijg je geen vieze handen?! Met mijn werk is vieze handen een vast gegeven, en die nagels heb je niet voor niets. Als je die kort houdt gaat het pijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens85
Duclaasie schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:32:
[...]

Want met korte nagels krijg je geen vieze handen?! Met mijn werk is vieze handen een vast gegeven, en die nagels heb je niet voor niets. Als je die kort houdt gaat het pijn doen.
Sterkte kerel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om over een paar maandjes mijn VM95E te upgraden met een andere naald. De ML en SH zijn wel interessant en niet eens zo erg duur. Over de ML kan ik wel redelijk wat info vinden, waaronder in dit topic maar ik lees weinig over die Shibata naald. Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met die naald of het element VM95SH?

Ik heb in het verleden eens een AT-440ml gehad, maar ondanks dat een zeer goed en scherp geprijsd element was, vond ik het geluid toch net iets te fel in de hoge tonen. Ik hoop daarom dat de VM95SH dat toch wat minder heeft.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Geen medelijden nodig hoor, ik doe mijn werk met plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Gisteren binnen gekregen en meteen de nieuwe strobelamp maar geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6yownt1l.jpg

Het advies van DualFred is om een stukje wit papier tussen het de LEDs en het prisma te doen voor een scherper beeld op de platter. Zelfs met een wit papiertje is het lastig aflezen. Het beeld is simpelweg (lang) niet zo scherp als bij een originele strobelamp van Dual. En die zijn helaas niet meet leverbaar. Nou heb ik alles netjes afgesteld en draait de Dual 704 prima. En het trucje om te kijken of snelheid klopt is ook nog eens simpel: tijdens het schoonmaken van de LP kan je meteen zien dat de snelheid verloopt en ook weer naar het juiste toerental terug gaat. Dit is een mooi voorbeeld van 'nieuwer is niet altijd beter' _/-\o_ .

De gauge heb ik nog niet gebruikt. Ik heb dus nog geen idee of deze past, nauwkeurig is en handig is. Mijn referentie is de gauge van de TD166 die ik als onmisbaar beschouw. Vandaar dat ik deze voor de Dual mee heb laten komen. Idee is om de AT95E naar te Dual te verplaatsen en de Shure V15 III te verkopen. Hier zit een originele naald in met minder dan 100 uur op de teller. Maar goed, als ik de gauge gebruikt heb, zal ik er zeker op terug komen. Verzenden en verpakken door DualFred is in ieder geval netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
Vintage1967 schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:18:
Gisteren binnen gekregen en meteen de nieuwe strobelamp maar geplaatst.

[Afbeelding]

Het advies van DualFred is om een stukje wit papier tussen het de LEDs en het prisma te doen voor een scherper beeld op de platter. Zelfs met een wit papiertje is het lastig aflezen. Het beeld is simpelweg (lang) niet zo scherp als bij een originele strobelamp van Dual. En die zijn helaas niet meet leverbaar. Nou heb ik alles netjes afgesteld en draait de Dual 704 prima. En het trucje om te kijken of snelheid klopt is ook nog eens simpel: tijdens het schoonmaken van de LP kan je meteen zien dat de snelheid verloopt en ook weer naar het juiste toerental terug gaat. Dit is een mooi voorbeeld van 'nieuwer is niet altijd beter' _/-\o_ .

De gauge heb ik nog niet gebruikt. Ik heb dus nog geen idee of deze past, nauwkeurig is en handig is. Mijn referentie is de gauge van de TD166 die ik als onmisbaar beschouw. Vandaar dat ik deze voor de Dual mee heb laten komen. Idee is om de AT95E naar te Dual te verplaatsen en de Shure V15 III te verkopen. Hier zit een originele naald in met minder dan 100 uur op de teller. Maar goed, als ik de gauge gebruikt heb, zal ik er zeker op terug komen. Verzenden en verpakken door DualFred is in ieder geval netjes.
Aangezien ik zelf het liefste dual platenspelers reviseer, koop ik al jaren bij Dualfred.
Dat witte papiertje vind ik zelf totaal niet nodig, bij de 1229, 701, 704 , 721. 621 etc plaats ik ze er gewoon zo erin, ze kunnen trouwens maar op een manier erin anders brand het ledje niet.

Verder tip: mocht het gas lampje niet branden, haal dat lampje er uit en draai het dan om, vaak brand het lampje dan weer.

De gauche is een zeer handig hulp middel en kan je de naald in de element houder perfect afstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
@ivo1969 het originele lampje heb ik al zo vaak omgedraaid. Ook heb ik de contactvlakken en de klemmen in de speler gereinigd. Dus vervanging was echt aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReVision. schreef op zondag 2 april 2023 @ 06:16:
Ik zit eraan te denken om over een paar maandjes mijn VM95E te upgraden met een andere naald. De ML en SH zijn wel interessant en niet eens zo erg duur. Over de ML kan ik wel redelijk wat info vinden, waaronder in dit topic maar ik lees weinig over die Shibata naald. Zijn er toevallig mensen hier die ervaring hebben met die naald of het element VM95SH?

Ik heb in het verleden eens een AT-440ml gehad, maar ondanks dat een zeer goed en scherp geprijsd element was, vond ik het geluid toch net iets te fel in de hoge tonen. Ik hoop daarom dat de VM95SH dat toch wat minder heeft.
Nu heb ik zelf niet de AT-VM95ml of AT-VM95sh, maar ik heb ze beide wel redelijk vaak gehoord in allerlei vergelijksamples op diverse fora, maar ik vind de AT-VM95ml beter klinken. De shibata klinkt toch wat minder gedetailleerd, en dat is ook mijn ervaring in vergelijken tussen andere shibata's en microlines.
Ook klinkt de AT-VM95ML niet zo scherp/sterk in het hoog als de AT-440ML. (Ik heb ook wel met anderen gesproken die beide elementen hadden en dat ook van mening waren).
Dat gezegd hebbende, is zeker bij de AT-440ML loading erg belangrijk. Hou de capaciteit van de kabel dus het liefst onder de 100PF
Ik heb hier ook wel blinde testjes gedaan tussen een aantal elementen, en doorgaans ging de voorkeur toch uit naar de AT-440ML.
Maar alles is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Er was hier 1 user (@musicfreak ) die echt een sterke voorkeur had voor sterk hoog, en eigenlijk altijd de AT-440ML in z'n scherpste afstelling verkoos. Heel consequent in de blinde testjes. Hij heeft zijn at-vm95sh dan ook verkocht. (ik heb hem hier al een tijdje niet meer gezien in dit topic).

Zelf zou ik dus ook voor een AT-VM95ML kiezen. Ook temeer een Microline in principe een langere levensduur heeft. Of althans, het geluid verandert minder over de levensduur. Ook een ML vond ik in mijn geheugen net even iets scherper toen die net nieuw was, maar het is erg lastig om dat objectief te beamen, tenzij je digitale opnames gaat vergelijken.

Trouwens een andere vraag aan jou: Ik las laatst het eerste deel van dit topic weer een keer door, en daar was iemand met dezelfde usernaam als jij, maar zonder punt. Dus '@Verwijderd'
Is dat een oude account van je waar je geen wachtwoord meer van kan vinden oid of is dat toeval en dus een totaal ander persoon :D ? (we spreken hier dus al meer dan 10 jaar geleden)

[ Voor 7% gewijzigd door mr_petit op 02-04-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
mr_petit schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:45:
[...]

Nu heb ik zelf niet de AT-VM95ml of AT-VM95sh, maar ik heb ze beide wel redelijk vaak gehoord in allerlei vergelijksamples op diverse fora, maar ik vind de AT-VM95ml beter klinken. De shibata klinkt toch wat minder gedetailleerd, en dat is ook mijn ervaring in vergelijken tussen andere shibata's en microlines.
Ook klinkt de AT-VM95ML niet zo scherp/sterk in het hoog als de AT-440ML. (Ik heb ook wel met anderen gesproken die beide elementen hadden en dat ook van mening waren).
Dat gezegd hebbende, is zeker bij de AT-440ML loading erg belangrijk. Hou de capaciteit van de kabel dus het liefst onder de 100PF

Ik heb hier ook wel blinde testjes gedaan tussen een aantal elementen, en doorgaans ging de voorkeur toch uit naar de AT-440ML.

Maar alles is natuurlijk altijd een kwestie van smaak. Er was hier 1 user (@musicfreak ) die echt een sterke voorkeur had voor sterk hoog, en eigenlijk altijd de AT-440ML in z'n scherpste afstelling verkoos. Heel consequent in de blinde testjes. Hij heeft zijn at-vm95sh dan ook verkocht. (ik heb hem hier al een tijdje niet meer gezien in dit topic).

Zelf zou ik dus ook voor een AT-VM95ML kiezen. Ook temeer een Microline in principe een langere levensduur heeft. Of althans, het geluid verandert minder over de levensduur. Ook een ML vond ik in mijn geheugen net even iets scherper toen die net nieuw was, maar het is erg lastig om dat objectief te beamen, tenzij je digitale opnames gaat vergelijken.
Bedankt voor je reactie, de VM95ML is ook zeker een optie, eigenlijk zou ik eens moeten kijken of ik hem ergens kan beluisteren. Zolang hij voor mij niet te fel klinkt lijkt me dat een goede upgrade, al is het inderdaad lastig om objectief te beoordelen zeker als ik hem niet eerst in mijn eigen setup kan beluisteren.
mr_petit schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:45:
[...]

Trouwens een andere vraag aan jou: Ik las laatst het eerste deel van dit topic weer een keer door, en daar was iemand met dezelfde usernaam als jij, maar zonder punt. Dus '@Verwijderd'
Is dat een oude account van je waar je geen wachtwoord meer van kan vinden oid of is dat toeval en dus een totaal ander persoon :D ? (we spreken hier dus al meer dan 10 jaar geleden)
Ja dat was ik inderdaad, zoals ik een paar posts terug ook aangaf ik was hier vroeger ook al actief maar door verschillende omstandigheden lang weg geweest. Wat betreft dat account daar was een heel gedoe mee destijds omdat ik niet meer kon inloggen en ik had geen toegang meer tot het email account waarmee ik destijds had geregistreerd, daarnaast zat ik een lange tijd in het buitenland dus mijn IP kwam niet overeen. Uiteindelijk maar gewoon een nieuw account aangemaakt maar dan dus ReVision. met de punt erachter :D

Ik heb volgens mij jou destijds zelfs nog een keer een originele handleiding van de CEC BD-7000 toegestuurd zodat je hem op vinyl engine kon zetten :*)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ReVision. schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:23:
[...]

Ik heb volgens mij jou zelfs nog een keer een originele handleiding van de CEC BD-7000 toegestuurd zodat je hem op vinyl engine kon zetten :*)
Ja inderdaad. Deels ook waarom het me opviel.
Maar dan heb jij dus ook ooit een bd-7000 gehad. Waarom heb je die eigenlijk ooit weggedaan? (of heb je 'm nog steeds?)
Ik heb 'm nog steeds. Ik vind het nog steeds een interessant model. Zeker met originele gebruiksaanwijzing :D
Het is jammer dat al die antiskate riempjes intern vergaan. Voor vele is die reparatie denk ik lastig.
Ook klopt de schaal van de antiskate niet helemaal heb ik laatst nagemeten.

[ Voor 23% gewijzigd door mr_petit op 02-04-2023 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
mr_petit schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:27:
[...]

Ja inderdaad. Deels ook waarom het me opviel.
Maar dan heb jij dus ook ooit een bd-7000 gehad. Waarom heb je die eigenlijk ooit weggedaan? (of heb je 'm nog steeds?)
Ik heb 'm nog steeds. Ik vind het nog steeds een interessant model. Zeker met originele gebruiksaanwijzing :D
Het is jammer dat al die antiskate riempjes intern vergaan. Voor vele is die reparatie denk ik lastig.
Ook klopt de schaal van de antiskate niet helemaal heb ik laatst nagemeten.
Ik heb hem helaas niet meer, het was wel echt een mooie en fijne speler. Echter was dat in een tijd dat ik echt continue wat anders wilde proberen en steeds een andere platenspeler, versterker en speakers kocht. Ik heb toen in ongeveer anderhalf jaar tijd een Marantz, twee verschillende Dual's, twee verschillende Pioneers en de CEC gehad voor ik uiteindelijk belande bij mijn Thorens TD-166. Deze heb ik nog steeds maar wordt op het moment niet meer gebruikt en gaat in de verkoop. Ben erg gelukkig met mijn huidige Technics SL-Q3.

De persoon die de CEC van mij kocht die was de handleiding vergeten en hij vond het niet nodig dat ik de handleiding naar hem opstuurde. Dus toen kwam hij bij jou terecht :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
Vintage1967 schreef op zondag 2 april 2023 @ 15:38:
@ivo1969 het originele lampje heb ik al zo vaak omgedraaid. Ook heb ik de contactvlakken en de klemmen in de speler gereinigd. Dus vervanging was echt aan de orde.
prima toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
Vraagje: hoe stabiel is de app van Discogs bij jullie? Bij mij slaat hij regelmatig vast waarna hij automatisch afsluit :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vintage1967 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:39:
Vraagje: hoe stabiel is de app van Discogs bij jullie? Bij mij slaat hij regelmatig vast waarna hij automatisch afsluit :( .
Hmm... tot op heden heb ik geen problemen met de app...

Maar als je echt veel te doen hebt op Discogs zou ik persoonlijk de website gebruiken via een laptop, dat is dan velen malen sneller dan de app op de telefoon.... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Vintage1967 schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:39:
Hier ook geen problemen eigenlijk en ik gebruik de app dagelijks.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 08:54
Als het niet stabiel is, waarom niet gewoon de website gebruiken? Ik heb de app nog nooit gebruikt (ik hou niet van apps), maar de website werkt prima op m’n telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 15:21

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Nou, de barcode-scanner in de app werk toch wel een stukje sneller dan de website zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door Nerpissad op 04-04-2023 13:18 . Reden: typo ]

Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
ReVision. schreef op zondag 2 april 2023 @ 06:16:

Ik heb de VM95E en SH back to back kunnen horen op een dual 506
je grote winst gaat vooral zitten in de details kleine nuance verschillen van een instrument en een wat dynamischer beeld.
grote nadeel van ee SH is wel dat als je een wat mindere LP hebt je elk oneffenheidje hoort.. een "stille'plaat met een VM95E kan ineens veel meer tikken hebben met een Shibata naald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
Zijn er hier mensen die weet waar je de Gain kan vinden van een element

Heb geinvesteerd in een losse phono amp waarbij ik naast loading ook de gain kan instellen

Element is een AT VM750SH en speler is een thorens TD125MKII

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
Een element heeft geen gain, maar een uitgangsspanning (bij een bepaalde snijsnelheid). Bij MM-elementen is 40dB (100x) de standaard gain op een voorversterker. Die 750SH is een MM met een output van 4mV (bij 5cm/sec). Die zou ik gewoon met 40dB gain draaien. Het signaal na de phono-amp zal dan wel zachter zijn (400 mV) dan bij digitale bronnen als een cd-speler (vaak 2V). Je zou je gain ook nog op 50dB (300x) kunnen zetten, maar dan loop je wel het risico dat de phono-amp gaat oversturen in luide passages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
tumble_nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:01:
[...]

Ik heb de VM95E en SH back to back kunnen horen op een dual 506
je grote winst gaat vooral zitten in de details kleine nuance verschillen van een instrument en een wat dynamischer beeld.
grote nadeel van ee SH is wel dat als je een wat mindere LP hebt je elk oneffenheidje hoort.. een "stille'plaat met een VM95E kan ineens veel meer tikken hebben met een Shibata naald
Zeker, dit geldt ook voor de microline styli, zoals de VM95ML en de VM540ML... je kan maar beter zorgen dat je plaat goed schoon is, want die superfijne naald raakt echt alle stof en pluis...Je hebt meestal snel door dat de plaat niet goed schoon is want bij zo'n ML element hangt er dan in no-time een halve cavia aan de naald. Een 'gewone' elliptische naald ploegt daar veel makkelijker doorheen (maar mist de nuances)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
Pavv schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:44:
[...]

Zeker, dit geldt ook voor de microline styli, zoals de VM95ML en de VM540ML... je kan maar beter zorgen dat je plaat goed schoon is, want die superfijne naald raakt echt alle stof en pluis...Je hebt meestal snel door dat de plaat niet goed schoon is want bij zo'n ML element hangt er dan in no-time een halve cavia aan de naald. Een 'gewone' elliptische naald ploegt daar veel makkelijker doorheen (maar mist de nuances)
Maar als je plaat schoon is dan vind ik het echt een merkbare verbetering, gebruik zelf ook vaak een ML naald. Ik heb wel m'n Nagaoka MP-110 in headshell paraat om vieze platen te testen of spelen. Eens in de zoveel tijd was ik weer een stapeltje platen.

Ik gebruik nu trouwens het London Jazz Collector recept wat hier langs kwam: 1 deel IPA 99,9%, 4 delen gedestilleerd water en 5ml/liter IIfotol (van dat laatste kon ik een beetje van een bevriende fotograaf krijgen). Ik heb ook Tonar QS vinyl cleaner gekocht maar dat loopt echt super makkelijk door de afsluitringen van de Knosti, misschien heeft dat nog minder oppervlaktespanning? Droogt wel weer en ik zie er niets meer van maar vond die natte labels toch niet zo fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Pavv schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:44:
[...]

Als je naald ook alle stof eruit haalt, dan kan je toch ook een paar keer je plaat draaien en is het stof ook uit de groeven. Scheelt weer even schoonmaken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
Toshirou schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:17:
[...]

Als je naald ook alle stof eruit haalt, dan kan je toch ook een paar keer je plaat draaien en is het stof ook uit de groeven. Scheelt weer even schoonmaken :+
Hahaha ;-) Ikzelf heb toch liever dat ik niet eerst 2, 3 keer naar een beroerde weergave hoef te luisteren. Platen gaan in ieder geval door de Humminguru Ultrasonic cleaner heen, en als ik goede zin heb en/of wat vieze tweedehands (of helaas soms zelfs nagelnieuwe LP's) heb dan haal ik alles eerst een keer door de Knosti Disco-Antistat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
birdie_man schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 13:09:
Een element heeft geen gain, maar een uitgangsspanning (bij een bepaalde snijsnelheid). Bij MM-elementen is 40dB (100x) de standaard gain op een voorversterker. Die 750SH is een MM met een output van 4mV (bij 5cm/sec). Die zou ik gewoon met 40dB gain draaien. Het signaal na de phono-amp zal dan wel zachter zijn (400 mV) dan bij digitale bronnen als een cd-speler (vaak 2V). Je zou je gain ook nog op 50dB (300x) kunnen zetten, maar dan loop je wel het risico dat de phono-amp gaat oversturen in luide passages.
Hij heeft ook een 45db setting.. die zou dus perfect zijn voor mijn setup of zeg je dan alsnog pak de 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05:27
Welke persing? Ik kan hem niet vinden. Twee verschillende labels, 1 LP.

https://www.discogs.com/s...&type=all&format_exact=LP
https://stonesondecca.com/the-60s-decca/let-it-bleed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0u5BIfh7dxXrEXrxxpfmBbnDdvA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otCpf0DwaneH56JL8B32VlyF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HfMidAXV2QgVFhhuNoTeUGxN5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NecrbrY4nrviqDnmLPEBUkvR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dslrza5yAxyq6cgso5H8guySrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c9y7buWApFa99q03YQoBRXxV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef_5CDkM0-1Yyz3nmTyyuJN5YC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZRDTjgxtDSCKkvk4tMXrJXD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
tumble_nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 18:55:
[...]

Hij heeft ook een 45db setting.. die zou dus perfect zijn voor mijn setup of zeg je dan alsnog pak de 40
Zeker als je ook digitale bronnen hebt die veel luider klinken, zou je 45 dB eens kunnen proberen. Ik denk niet dat je phono amp daarop al gaat vervormen, zo hoog is de output van die AT niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pavv
hansie18 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 05:18:
Welke persing? Ik kan hem niet vinden. Twee verschillende labels, 1 LP.
Side 1 is vrijwel zeker deze:
https://www.discogs.com/r...mage/SW1hZ2U6MTI0MjkxNjQ=
Decca – SKL 5025, Decca – SKL. 5025
Format: Vinyl, LP, Album, Stereo, First boxed labels
Country: UK
Released: 1969

correspondeert ook met de wax:
Matrix / Runout (Side A, stamped, var 3): XZAL-9363.P-1W
Matrix / Runout (Side B, stamped, var 2): XZAL-9364.P-3W

Het LABEL van side 2 is lastiger te vinden, maar dit lijkt hem te zijn...
https://www.discogs.com/r...mage/SW1hZ2U6Nzg1MjI3NTI=
maar dat is dus een label van een latere reissue... raarrr & interessant 8)7

daar zijn de runouts:
Matrix / Runout (runout A stamped except JT which is etched): XZAL-9363-P-3W CC JT 1
Matrix / Runout (runout B stamped except JT which is etched): XZAL-9364-P-1W 1C JT 1

dus zoek maar even naar die CC JT 1 en die 1C JT 1.. (o.i.d) want dan is het dus die 1975 reissue, met nog een oud 1969 labeltje dat ze nog hadden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
Ik heb hier nog een volledige orginele Pioneer PL-12DII die ik ga testen, de motor heeft een smeerpunt kan ik daar (kroon) naaimachine olie voor gebruiken? De lager blijf ik maar vanaf die draait nog met weinig frictie. Alleen het element is nog een raadsel, het is een Ortofon maar welke? Staat niets op de vervang naald ...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ASHT4szXJ57ATGZXpsz1Mb0Nn8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1piLAVVFdLoYX9glim7FA20R.jpg?f=fotoalbum_large

Ook de Phono voorversterker van twee tientjes ingewisseld voor deze pro-ject van 60 euro. Deze is echt meer dan prima zoveel beter dan die van twee tientjes.

https://projectaudio.nl/products/phono-box-e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou

Toshirou

Vinyl Surfer

Dit werd overigens vaker toegepast. Ook labels als Blue Note en Prestige hadden er een handje van. Zij drukte ook labels in zeer grote aantallen, was goedkoper😉. Echter wanneer er nog een genoeg van de oude batch op de planken lagen, gebruikte men eerst wat ze hadden liggen.

Hierdoor kan het voorkomen dat je een andere pressing hebt met een andere label. Het is zelden dat dit gebeurd, maar het is vaker voortgekomen.

Ook deed men hetzelfde met de hoezen. Alleen pakte men dan een mono hoes en plakte er een sticker op met de vermelding dat het een stereo versie betrof.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19J4RB8kzqUGQQQE4UfkEUW_Pf8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmNQu81z5MVZpPRFEQrqQskR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Toshirou op 06-04-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Roderiktweaker schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:07:Alleen het element is nog een raadsel, het is een Ortofon maar welke? Staat niets op de vervang naald ...
[Afbeelding]
Lijkt mij een ortofon FF15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:20
mr_petit schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:10:
[...]

Lijkt mij een ortofon FF15
Thanks, Daar kwam ikzelf ook op uit na veel zoekwerk volgens mij zijn de verschillen in MK1 of 2 te zien aan de aansluitingen. Zijn verschillende kwaliteiten naalden voor te krijgen van 20 tot een orginele van rond de 60 euro. Schijnt nog wel een goed element te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De kwaliteit van dat element (tezamen met de VMS serie, die is vrijwel gelijk) is geheel afhankelijk van de naald die erop zit, zoals bij zoveel elementen.
Het probleem bij veel oude elementen is dan ook, dat naalden van hoge kwaliteit (en dan bedoel ik nieuwe/NOS naalden met een rectangle shank ellips of beter) vaak net zo duur of duurder zijn dan een goed instapelement met topnaald, zoals een AT-VM95ML (microline naald, €150)

Als je naar die ortofon kijkt, kost een NOS OEM bonded elliptical naald €70.
Da's al bijna de helft duurder dan een compleet AT-VM95E element (kost €50)

Wil je er een fine line naald op (enigzins equivalent aan een Microline, maar niet helemaal), dan ben je over de €200 kwijt.

No name aftermarket naalden...die zijn eigenlijk altijd van echt mindere kwaliteit.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_petit op 05-04-2023 22:22 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste