Hoewel ik deze Jack Daniels platen speler er gaaf uit vindt zien is het niet mijn speler... Dus Cheers? No! Reden: geen instelbare naalddruk en anti-skating en dat nekt 'm helaas...jbtroost schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:47:
Een Pro-ject T1 met een Ortofon en een sticker. https://www.jackdaniels.com/vinyl
Cheers?
Oh nou als het prima klinkt dan win ik hem wel hoor 
Cheers!
Cheers!
Ik vind het maar lelijk met dat plakkaat. Slaat nergens op. Laat ze het bij whiskey houden.
Afgelopen zaterdag ben ik op de beurs geweest, het was overzichtelijk en vooral ruim opgezet. Je kon overal makkelijk bij en dat maakte het al aangenamer als vorige editie van afgelopen april. En die was al erg aangenaam. Ik ben dan ook niet met lege handen vertrokken 😉
Ik heb gehaald:
• Duke Jordan - Flight to Jordan (Japanse King versie)
• Dexter Gordon - Landslide
• Jimmy Smith - Confirmation
• Charles McPherson (selftitled)
• Gerald Wilson Orchestra - Live & Swinging
• Horace Silver - Silver ‘n Voices
• Stanley Turrentine - (selftitled, onuitgebracht materiaal!)
• Stanley Turrentine - West Side Highway
• Stanley Turrentine - Sugar
• Ernestine Anderson - Hello like before
• Max Roach - Plus Four
• Max Roach & Clifford Brown - At Basin Street
• Chick Corea - Trio Music
• McCoy Tyner - Focal Point
• Modern Jazz Quarter - Django
• Sam Rivers - Contours
• Shakatak - Best of (Japan only uitgave)
Al met al een geslaagde dag, veel nieuwe releases aan mijn Blue Note verzameling kunnen toevoegen. Ik werd daar overspoeld met ook Blue Note platen van +/- €400 en zelfs enkele gezien van €1200.. juist 😵💫😅.
Gister alles schoongemaakt en heb al van enkele platen kunnen genieten. Ik kijk al uit naar de april editie van volgend jaar hahaha 😛.
Ik heb gehaald:
• Duke Jordan - Flight to Jordan (Japanse King versie)
• Dexter Gordon - Landslide
• Jimmy Smith - Confirmation
• Charles McPherson (selftitled)
• Gerald Wilson Orchestra - Live & Swinging
• Horace Silver - Silver ‘n Voices
• Stanley Turrentine - (selftitled, onuitgebracht materiaal!)
• Stanley Turrentine - West Side Highway
• Stanley Turrentine - Sugar
• Ernestine Anderson - Hello like before
• Max Roach - Plus Four
• Max Roach & Clifford Brown - At Basin Street
• Chick Corea - Trio Music
• McCoy Tyner - Focal Point
• Modern Jazz Quarter - Django
• Sam Rivers - Contours
• Shakatak - Best of (Japan only uitgave)
Al met al een geslaagde dag, veel nieuwe releases aan mijn Blue Note verzameling kunnen toevoegen. Ik werd daar overspoeld met ook Blue Note platen van +/- €400 en zelfs enkele gezien van €1200.. juist 😵💫😅.
Gister alles schoongemaakt en heb al van enkele platen kunnen genieten. Ik kijk al uit naar de april editie van volgend jaar hahaha 😛.
Met genoeg Jack Daniels op zal deze platenspeler beter dan alles op de markt klinken 🤣jbtroost schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:47:
Een Pro-ject T1 met een Ortofon en een sticker. https://www.jackdaniels.com/vinyl
Cheers?
[ Voor 10% gewijzigd door Toshirou op 14-11-2022 05:24 ]
Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9
Vandaag een simpele Akai dd speler meegenomen bij de kringloop. Niks bijzonders en met 30 euro eigenlijk te duur. Waarom ik hem toch niet kon laten staan? Ten eerste zat er een Ortofon vms20e mk2 element op. En ten tweede zat er een hele mooie Ortofon folder en prijslijst uit 1983 bij.
Bevat een hoop technische info van het toenmalige assortiment. Ik heb hem ingescand, doe maar een berichtje bij interesse.
Bevat een hoop technische info van het toenmalige assortiment. Ik heb hem ingescand, doe maar een berichtje bij interesse.
:strip_exif()/f/image/093w83SFQQTc5sV8Ag5ELUT1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mja, voor gebruikte elementen zou ik het zelf niet doen. Je weet nooit wat de staat ervan is. Ik heb hier nog ergens een Nagaoka element met een nieuwprijs van over de €100 die op m'n SL1510mk2 zat toen ik m in de kringloop vond. De naald is duidelijk versleten, en er zit een onbalans tussen de kanalen (kan ook met de versleten naald te maken hebben). Een simpele nieuwe VM95E klinkt vele malen beter.
Top! Upload hem anders naar een openbare audio site?nineball schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:40:
Ten eerste zat er een Ortofon vms20e mk2 element op. En ten tweede zat er een hele mooie Ortofon folder en prijslijst uit 1983 bij.
[Afbeelding]
Vinylengine kan maar ik heb zelf liever een site zonder dat je je moet aanmelden / lid worden. Bovendien hebben ze bij VinyelEngine allemaal vreemde controles, o.a. natuurlijk de vervelend lage aantal downloads per dag beperking maar ook dat je niet vanaf een mobiele verbinding kan downloaden.
Pickupnaalden.com had een hele serie onaangeroerde pdf's (manuals, service manuals, brochures) staan van de bekende merken, helaas is die site al een tijd down.
Andere gratis bronnen die ik ken zijn o.a. https://www.audioservicemanuals.com en https://audio-circuit.dk/. Op die eerste site staan in ieder geval ook brochures / catalogi.
Is altijd een gokje natuurlijk maar deze zag er na een ultrasoon poetsbeurtje erg netjes uit onder de microscoop.kozue schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:37:
Mja, voor gebruikte elementen zou ik het zelf niet doen. Je weet nooit wat de staat ervan is. Ik heb hier nog ergens een Nagaoka element met een nieuwprijs van over de €100 die op m'n SL1510mk2 zat toen ik m in de kringloop vond. De naald is duidelijk versleten, en er zit een onbalans tussen de kanalen (kan ook met de versleten naald te maken hebben). Een simpele nieuwe VM95E klinkt vele malen beter.
JD nekt me sws, dus dat past mooi bij elkaar 😜rcor schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:54:
[...]
Hoewel ik deze Jack Daniels platen speler er gaaf uit vindt zien is het niet mijn speler... Dus Cheers? No! Reden: geen instelbare naalddruk en anti-skating en dat nekt 'm helaas...
https://www.discogs.com/user/jbtroost
Hmm, net nieuwe plaat van Brutus gehaald. Helaas een splatter variant. Erg veel surface noise. Meestal geen issue (want harde muziek), maar bij de rustige stukken haalt het je wel echt uit de muziek.
Nu bedenken of ik hem terug stuur en wacht op een simpele zwarte variant, of niet...
Nu bedenken of ik hem terug stuur en wacht op een simpele zwarte variant, of niet...
Weer lekker aan het knutselen geweest 
Het verbaast me toch altijd hoeveel langer je bezig bent met iets nieuws te maken dan iets te repareren.
En als het in elkaar zit, kom je erachter dat er toch nog wat dingen getweaked moeten worden...
Wie weet wat het is, mag het zeggen
(ik denk dat ik het al wel eens genoemd heb)
Er moest natuurlijk een analoog metertje in

(dingen die veranderd gaan worden: dubbele lipo, dus 7,4V ipv 3,7V, dus ook een ander USB bordje, aan/uitschakelaar ipv momentaan drukschakelaar, en de behuizing werd alleen verkocht zonder schroeven, die van een vrij rare maat moeten zijn, dus daar moet ik ook nog iets op vinden.....)
Het verbaast me toch altijd hoeveel langer je bezig bent met iets nieuws te maken dan iets te repareren.
En als het in elkaar zit, kom je erachter dat er toch nog wat dingen getweaked moeten worden...

(dingen die veranderd gaan worden: dubbele lipo, dus 7,4V ipv 3,7V, dus ook een ander USB bordje, aan/uitschakelaar ipv momentaan drukschakelaar, en de behuizing werd alleen verkocht zonder schroeven, die van een vrij rare maat moeten zijn, dus daar moet ik ook nog iets op vinden.....)
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2022 00:13 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Moest even nadenken waarom jemr_petit schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 00:12:
Weer lekker aan het knutselen geweest
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
spoiler:
zou nodig moeten hebben. Daarna zag ik dat het druk
spoiler:
was. negatief
Dus mijn gok ->
spoiler:
een stofzuiger ala okki nokki
Qua behuizing, normaal heb je daar standaard formaten in? Ik weet dat we op het werk ook zo van die waterdichte kistjes gebruiken die allemaal standaard afmetingen hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2022 15:03 ]
Helemaal correct.
Voor mensen die niet weten wat een AT666 is, het is een vacuumplateau wat je bovenop je normale plateau kan leggen. Doordat je de plaat vacuum zuigt, is de plaat geheel warpvrij, en ook nog eens gekoppeld aan het plateau (echt muurvast, zonder het vacuum te laten ontsnappen door een klein ventieltje aan de zijkant krijg je 'm er echt niet af).
Maar het is niet helemaal zo eenvoudig als de plaat erop leggen en dan vacuum zuigen. Meestal moet je met je vingers aan de zijkanten iets op de plaat drukken zodat de gehele omtrek door de rubberen ringen wordt afgedicht (bij een plaat met een warp natuurlijk nog meer), en met 2 handen is dat makkelijker dan met 1 hand. Vandaar dat het momentaan drukknopje veranderd moet worden.
Ook had Audio technica er origineel een soort houder bij die je in elkaar kon klikken, wat eigenlijk een soort platenpuck was met armpjes eraan, die op de uiteinden van de plaat drukken, om dit proces makkelijker te maken. Dat maak ik wellicht ook nog een keer na.
Om zo'n vacuumplateau te gebruiken, moet je wel een arm hebben die in hoogte verstelbaar is. Dus mocht je erover denken er ooit eentje te kopen, houdaar dan rekening mee.
Het plateau is 9,5mm dik, wat zelfs de meeste armen met vta niet in hoogteverschil kunnen overbruggen, maar als je een hele dikke mat hebt, gaat daar natuurlijk 4-5mm vanaf als je de mat weglaat.
En het plateau is zwaar. ongeveer een kilo, dus net zo zwaar als menig normaal plateau. Voor een subchassisspeler vergt dat extra aandacht.
Ook hebben sommige spelers een spindel die te kort is voor die extra dikte.
Bij mijn plateau zat daar gelukkig het originele verlengstukje voor een spindel bij, die je in het plateau klikt. Volgens mij mist die bijna altijd (of werd alleen met sommige versies meegeleverd), want die zie ik er nooit bij, bij de diverse ebay aanbiedingen. Dat is natuurlijk een dingetje wat makkelijk kwijtraakt in 40 jaar.
Dat verlengstukje ondervangt niet alle situaties: soms steekt de spindle net niet ver genoeg uit om lekker een plaat erop te leggen maar te ver om dat verlengstukje passend te krijgen, maar dat kan je soms met matdikte oplossen.
Zo past het verlengstukje niet als het plateau op mijn Garrard 401 zonder mat ligt (de originele mat is erg dun, ongeveer 2mm) maar wel als het plateau met mat wordt gebruikt.
Voor mijn 401 zijn wel verlengde spindles verkrijgbaar (o.a. dus om een dikkere mat te gebruiken), maar ja, €200 oid
Het plateau past ook prima op mijn sony ps-x75 zonder mat. Die mat is behoorlijk dik, en de vta instelling is nèt lang genoeg om de arm recht te krijgen met het vacuumplateau zonder mat.
Wat ik wel merkte is dat het ontzettend belangrijk is dat je originele plateau 100% recht is. Als dat niet zo is, dan kan je een klein beetje speling voelen met het vacuumplateau. Dat merkte ik bij mijn ps-x75: ik heb er 2, en bij 1 plateau voel je die speling een beetje, bij de ander is het weg.
Ik denk dat die speling zelfs minder dan 1/10mm is, wat je normaal dus nooit zou opvallen, maar hier kwam het toch naar voren. Daarom heb ik denk ik 2 van die biotracers
Die waterdichte behuizingen zijn vaak net iets te lomp.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:01:
Qua behuizing, normaal heb je daar standaard formaten in? Ik weet dat we op het werk ook zo van die waterdichte kistjes gebruiken die allemaal standaard afmetingen hebben.
Ik wou het vacuumpompje ongeveer in dezelfde afmetingen hebben als het originele AT pompje.
Maar dan dus wel met een vacuummetertje, anders valt er natuurlijk weinig te zien
Dat metertje maakt het lastig, want dat zijn eigenlijk metertjes die niet voor paneelmontage gebruikt worden, er zitten dus ook geen bevestigingspunten (de nippel aan de onderkant heb ik afgezaagd vanwege de maatvoering en de andere slangmaat).
Je krijgt 'm dus ook nooit 100% recht, en de interne vacuumslangetjes zijn ook behoorlijk stug.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik in een electro-mechanisch kastje siliconenkit heb gebruikt om dingen te monteren. Ik wou natuurlijk het pompje in rubber hebben (tegen geluid en trillingen) dus heb ik het maar zo opgelost.
[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 18-11-2022 19:59 ]
Verwijderd
Ziet er proper uit. Ik dacht eerst dat het gewone col was, je kan er nooit genoeg van hebben
. Als je hem echt 100% recht wilt krijgen, kun je een houdertje 3D printen om hem in te zetten.
Bij je uitleg over hoe je het gebruikt, spreek je over dat je je 2 handen nodig hebt. Nu, ik weet niet hoe rap dit ding vacuum trekt en hoe vaak je het moet schakelen, het lijkt me tof om misschien een voetschakelaar toe te voegen zodat je je handen vrij kunt houden.
Bij je uitleg over hoe je het gebruikt, spreek je over dat je je 2 handen nodig hebt. Nu, ik weet niet hoe rap dit ding vacuum trekt en hoe vaak je het moet schakelen, het lijkt me tof om misschien een voetschakelaar toe te voegen zodat je je handen vrij kunt houden.
Ze gaan hem omruilen voor een doorzichtige oranje versie. Dat zou goed moeten gaan.Jelte schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:42:
Hmm, net nieuwe plaat van Brutus gehaald. Helaas een splatter variant. Erg veel surface noise. Meestal geen issue (want harde muziek), maar bij de rustige stukken haalt het je wel echt uit de muziek.
In de winkel even de plaat met ze geluisterd. Ze waren gelijk onder de indruk van de zangeres van Brutus.
Eigenaar zat eraan te denken om de versie met ruis zelf te houden. Hij vond het vet.
Wellicht een domme vraag, maar ik vraag me af of de kurken slipmat op mijn Project Debut Carbon EVO geen gevolgen heeft voor het instellen van de naalddruk (1,8g). Ik merk geen verschil, het klinkt perfect allemaal, maar toch... zo'n kurken mat is toch een paar mm dikker dan het standaard stoffen matje. Of maakt dat niet uit?
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Geen domme vraag, antwoord is ja het maakt een heel klein beetje uit. Oplossing is even opnieuw afstellen. Normaalgesproken even balanceren met plaat erop, zodat dat de naald precies wel/niet de plaat aanraakt, schaalverdeling ring op 0 draaien en dan het gewicht erop draaien, klaar. Maar bij gebrek aan schaalverdeling op de minder bedeelde spelers heb je dan nog een naaldweger nodig. Aan de andere kant is het ook weer niet nodig om voor een dergelijk klein verschil een naaldweger aan te schaffen. Hoewel ze niet veel meer dan een tientje hoeven te kosten, en handig is het wel om in huis te hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 26-11-2022 23:05 ]
Dank je wel! Ik vroeg het ook omdat bij instructiefilmpjes vaak de naalddruk wordt ingesteld met de arm zwevend naast het plateau... dus dan is de instelling gebaseerd op een standaard (meegeleverd) matje?Cap schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 23:05:
Geen domme vraag, antwoord is ja het maakt een heel klein beetje uit. Oplossing is even opnieuw afstellen. Normaalgesproken even balanceren met plaat erop, zodat dat de naald precies wel/niet de plaat aanraakt, schaalverdeling ring op 0 draaien en dan het gewicht erop draaien, klaar. Maar bij gebrek aan schaalverdeling op de minder bedeelde spelers heb je dan nog een naaldweger nodig. Aan de andere kant is het ook weer niet nodig om voor een dergelijk klein verschil een naaldweger aan te schaffen. Hoewel ze niet veel meer dan een tientje hoeven te kosten, en handig is het wel om in huis te hebben.
Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection
Nee dat kan, is zelfs goed ivm statische lading die de meting kan beinvloeden, maar dan moet ie eigenlijk net zo hoog zweven dat de naaldtip net tot de bovenkant van de plaat komt als die op het plateau ligt, als je horizontaal kijkt. Immers, dan is de naalddruk precies nul. Maar een heel klein beetje eronder of boven kan ook hoor, het zal echt om minieme afwijkingen gaan, niet om tienden van grammen.
Als je mat wat dikker is, wil je idealiter je toonarmhoogte/VTA bijstellen, zodat deze weer horizontaal is.Laurens85 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:12:
maar toch... zo'n kurken mat is toch een paar mm dikker dan het standaard stoffen matje. Of maakt dat niet uit?
Bij de project debut carbon gaat dat volgens mij met een shim die je los moet kopen en tussen de arm en de plint wordt geschoven (2 schroeven losmaken):
Pro-ject VTA-it:
https://www.amazon.nl/Pro...f-Essential/dp/B092ZP58JX
Er zijn kennelijk ook 3rd party imitaties die iets goedkoper zijn (wel letten op import/inklaring/btw etc, ik weet niet of ze ook in de EU te koop zijn):
https://www.amazon.com/Sh...-Turntables/dp/B09ZH6134Y
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 27-11-2022 17:38 ]
Een dikkere mat vraagt idealiter om het hoger stellen van je arm, maar alleen om het element parallel met de plaat te houden. Wat naalddruk betreft maakt het niks uit. Boven aan een trap weeg je ook niet meer of minder dan onderaan. (Ok, technisch niet helemaal correct omdat boven aan de trap de aantrekkingskracht van de aarde minder is, maar dat is te verwaarlozen).
Meet maar eens met een naaldwegertje, een grotere hoek maakt echt iets uit. Dat is reproduceerbaar. Dit heeft ermee te maken dat het centrum van het zwaartepunt van de headshell + element (in 99 procent van de gevallen) niet precies in 1 lijn liggen met het scharnierpunt en het contragewicht. Als je de boel aan beide kanten van de arm symmetrisch houdt (en je een perfect weerstandsloos scharnierpunt hebt) dan gaat het wel op, je hebt dan de perfecte balans / weegschaal. 
Waar ik het bijvoorbeeld ook altijd merkte was bij het kalibreren van een Sony PS-X800 biotracer, met een relatief korte arm.
De trap is een ander verhaal, daar is geen sprake van een balans tussen 2 massa's over een scharnierend punt. Je meet dan gewoon 2x je gewicht op een weegschaal, op 2 plekken.
Dus balanceer je arm maar eens zodat ie ver boven de plaat zweeft, zo ver mogelijk zonder dat ie op de limiet van het bereik van je armlagers komt. Zet de ring op 0 en stel je naalddruk in met het contragewicht, zeg 1 gram, pak vervolgens je naaldweger en meet. Doe hetzelfde nog eens maar dan omgekeerd: balanceer je arm naast het plateau zodat ie zoveel mogelijk onderaan zweeft, nét voordat je armlift / lager bereik in de weg gaat zitten. Zet de ring dan weer op 0, stel je naalddruk in met het contragewicht, weer 1 gram, pak je naaldweger weer en meet.
Het zou ook gek zijn als er geen verschil was, immers, bij het kalibreren van je arm probeer je hem 'horizontaal' te laten zweven, dus staat ie iets te hoog dan draai je het contragewicht naar voren, staat ie te laag dan draai je het contragewicht naar achter. Dus er is een (klein, zeker bij een goede, gevoelige arm) verschil.
Uiteraard is dit iets voor de perfectionisten, want gelukkig:
Waar ik het bijvoorbeeld ook altijd merkte was bij het kalibreren van een Sony PS-X800 biotracer, met een relatief korte arm.
De trap is een ander verhaal, daar is geen sprake van een balans tussen 2 massa's over een scharnierend punt. Je meet dan gewoon 2x je gewicht op een weegschaal, op 2 plekken.
Dus balanceer je arm maar eens zodat ie ver boven de plaat zweeft, zo ver mogelijk zonder dat ie op de limiet van het bereik van je armlagers komt. Zet de ring op 0 en stel je naalddruk in met het contragewicht, zeg 1 gram, pak vervolgens je naaldweger en meet. Doe hetzelfde nog eens maar dan omgekeerd: balanceer je arm naast het plateau zodat ie zoveel mogelijk onderaan zweeft, nét voordat je armlift / lager bereik in de weg gaat zitten. Zet de ring dan weer op 0, stel je naalddruk in met het contragewicht, weer 1 gram, pak je naaldweger weer en meet.
Het zou ook gek zijn als er geen verschil was, immers, bij het kalibreren van je arm probeer je hem 'horizontaal' te laten zweven, dus staat ie iets te hoog dan draai je het contragewicht naar voren, staat ie te laag dan draai je het contragewicht naar achter. Dus er is een (klein, zeker bij een goede, gevoelige arm) verschil.
Uiteraard is dit iets voor de perfectionisten, want gelukkig:
Cap schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:53:
een heel klein beetje eronder of boven kan ook hoor, het zal echt om minieme afwijkingen gaan, niet om tienden van grammen.
[ Voor 71% gewijzigd door Cap op 28-11-2022 11:32 ]
Ik meld me maar even aan in dit topic.
Vandaag de Sony PS-LX310BT ontvangen en gelijk maar gekoppeld aan de soundbar via Bluetooth.
Omdat ik nog geen platen had en toch wilde testen (ja, ik had ze wel, maar tot pak me beet 20 jaar terug, en met dat besef voel je je plots oud), maar even snel langs de dichtsbijzijnde winkel gegaan waarvan ik wist dat ze platen hadden, de Oxfam. Top of the Pops uit het jaar 1970 voor één Euro op de kop getikt. De muziekstijl was niet geheel de mijne, echte knallers van die tijd stonden er niet op, dus heb ik besloten op zoek te gaan naar betere LP's.
Zijn er goede plekken (online) waar (ik neem aan gezien de leeftijd) tweedehands LP's te koop zijn van de jaren '70 tot nu? Het mag van alles zijn, Creedence Clearwater Revival, tot Queen, Metallica, Pearl Jam, Britney Spears tot aan Avicii toe, echt alles.
Vandaag de Sony PS-LX310BT ontvangen en gelijk maar gekoppeld aan de soundbar via Bluetooth.
Omdat ik nog geen platen had en toch wilde testen (ja, ik had ze wel, maar tot pak me beet 20 jaar terug, en met dat besef voel je je plots oud), maar even snel langs de dichtsbijzijnde winkel gegaan waarvan ik wist dat ze platen hadden, de Oxfam. Top of the Pops uit het jaar 1970 voor één Euro op de kop getikt. De muziekstijl was niet geheel de mijne, echte knallers van die tijd stonden er niet op, dus heb ik besloten op zoek te gaan naar betere LP's.
Zijn er goede plekken (online) waar (ik neem aan gezien de leeftijd) tweedehands LP's te koop zijn van de jaren '70 tot nu? Het mag van alles zijn, Creedence Clearwater Revival, tot Queen, Metallica, Pearl Jam, Britney Spears tot aan Avicii toe, echt alles.
2de hands en tegelijk een giga database : discogs.
misschien zitten er wel platenzaken in de buurt van , als je lokaal wilt shoppen en lekker wilt snuffellen.
in kringloopwinkels ligt zelden nog wat leuks. echte zaken zitten vaak 2de hands hoog in prijs.
Tip: van veel jaren 90 dance , euro etc zijn vaak italiaanse uitgaves die vaak nog in redelijke aantallen vekrijgbaar zijn op discogs.
misschien zitten er wel platenzaken in de buurt van , als je lokaal wilt shoppen en lekker wilt snuffellen.
in kringloopwinkels ligt zelden nog wat leuks. echte zaken zitten vaak 2de hands hoog in prijs.
Tip: van veel jaren 90 dance , euro etc zijn vaak italiaanse uitgaves die vaak nog in redelijke aantallen vekrijgbaar zijn op discogs.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Met black friday de vrienden van HHV maar weer eens van klandizie voorzien. Gemiddeld 25 euro per plaat, inclusief shipping is nog wel te doen. Nog 2x gekleurde "limited edition" en een US eerste persing ook. Dat hoor je toch he...
Big time is de nieuwste van angel olsen waar ze eigenlijk full country gaat.
Out in the storm is een album uit 2017 van waxahatchee en meer Indy rock / een van haar wat stevigere platen.
Plains is haar nieuwe project en ook redelijk full on country

Big time is de nieuwste van angel olsen waar ze eigenlijk full country gaat.
Out in the storm is een album uit 2017 van waxahatchee en meer Indy rock / een van haar wat stevigere platen.
Plains is haar nieuwe project en ook redelijk full on country
:strip_exif()/f/image/lIgDoKq3FV7nIE4GVyLgFUjz.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Charly op 30-11-2022 14:53 ]
Hahaha absoluut! Ik mag ook hopen AAA van de originele master tape op 180gr virgin audiophile vinyl gedrukt bij maanlichtNog 2x gekleurde "limited edition" en een US eerste persing ook. Dat hoor je toch he...
[ Voor 15% gewijzigd door Toshirou op 01-12-2022 08:46 ]
Verwijderd
Gelukkig dat ik niet zag dat er black friday sales was bij HHV of mijn open order was nog maar eens aangepast met een paar extra platenCharly schreef op woensdag 30 november 2022 @ 14:46:
Met black friday de vrienden van HHV maar weer eens van klandizie voorzien. Gemiddeld 25 euro per plaat, inclusief shipping is nog wel te doen. Nog 2x gekleurde "limited edition" en een US eerste persing ook. Dat hoor je toch he...
Vanmiddag naar een gratis beurs in Brussel
Hier in Antwerpen is wel veel te vinden. Heb ondertussen Chelsea Records bezocht, die hebben vrijwel alles, jaren 60 tot nu, nieuw en tweedehands. Ook al wat besteld van HHV.de en amazon.de.
Beste mensen,
Deze vraag is waarschijnlijk al 100x gesteld maar goed. Ik ben opzoek naar een platenspeler tot maximaal 280 euro. Het gaat om een cadeautje voor mijn vader. Ik ben gaan uitzoeken welke platenspeler "het beste" is voor dit bedrag. Je kan je zelf voorstellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag zou ik een platenspeler kopen die er degelijk uitziet (geen DJ look) zoals de AT-LPW40WN. Ik vind 400 euro alleen net even te gek om als cadeau te geven. Hierna kwam ik snel uit op de House of Marley Stir it up; alleen heb ik hier veel slechte reviews over gelezen.
Zouden jullie mij misschien wat advies kunnen geven?
Deze vraag is waarschijnlijk al 100x gesteld maar goed. Ik ben opzoek naar een platenspeler tot maximaal 280 euro. Het gaat om een cadeautje voor mijn vader. Ik ben gaan uitzoeken welke platenspeler "het beste" is voor dit bedrag. Je kan je zelf voorstellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag zou ik een platenspeler kopen die er degelijk uitziet (geen DJ look) zoals de AT-LPW40WN. Ik vind 400 euro alleen net even te gek om als cadeau te geven. Hierna kwam ik snel uit op de House of Marley Stir it up; alleen heb ik hier veel slechte reviews over gelezen.
@rik452 koop een project?! Kun je weinig mis mee zitten: https://www.coolblue.nl/p...o-ject-e1-om5e-zwart.html
Dit is volgens mij geen gekke prijs:
Technics SL-1600
€ 285,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Technics SL-1600
€ 285,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons
Misschien toch de AT-LP120XUSB nemen, past beter binnen je budget en is echt bang for the buckets. En voor wat betreft DJ-look, vergeet niet dat de legendarische Technics SL-1200 gewoon een huiskamerspeler is die ontdekt is door de DJ's vanwege de kwaliteit. En direct-drive, niks geen geouwehoer met snaren etc.rik452 schreef op zondag 4 december 2022 @ 07:50:
Beste mensen,
Geen instelbare antiskating. Die kan je beter links laten liggen.loewie1984 schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:32:
@rik452 koop een project?! Kun je weinig mis mee zitten: https://www.coolblue.nl/p...o-ject-e1-om5e-zwart.html
Misschien past een Project Debut 3 nog net binnen het budget.
Denon DP-300F is ook nog een kandidaat.
de Debut 3 is idd nog net binnen het genoemde budget:mr_petit schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:43:
[...]
Geen instelbare antiskating. Die kan je beter links laten liggen.
Misschien past een Project Debut 3 nog net binnen het budget.
Denon DP-300F is ook nog een kandidaat.
https://www.bol.com/nl/nl...k-zwart/9300000110054088/
de 300F is ook prima, misschien iets meer plastic.
Zocht al een tijdje een Dual 721, paar km van m'n huis stond er vandaag 1 op MP. werkt ook nog 100%.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/niwm86Pz8eBfd19eI1Nm7KjW.jpg?f=user_large)
Alleen nog even goed schoonmaken.
@rik452 Deze platenspeler kost iets meer dan de helft van jou budget en is Volautomatisch, niet te duur, en heeft toch zaken zoals instelbare naalddruk, hoogteverstelling en anti-skating. Maar nieuw zul je deze niet meer vinden denk ik.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/niwm86Pz8eBfd19eI1Nm7KjW.jpg?f=user_large)
Alleen nog even goed schoonmaken.
@rik452 Deze platenspeler kost iets meer dan de helft van jou budget en is Volautomatisch, niet te duur, en heeft toch zaken zoals instelbare naalddruk, hoogteverstelling en anti-skating. Maar nieuw zul je deze niet meer vinden denk ik.
[ Voor 26% gewijzigd door BenEco op 05-12-2022 20:11 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
- Vintage1967
- Registratie: April 2015
- Laatst online: 13-09 15:23
Hoezo, 'Digtaal is beter'?
Topicstarter/u/666787/crop621e0c7d0dd6f_cropped.png?f=community)
Deze week binnen gekregen:

Vanmiddag door de wasstraat gehaald en vanavond de LP's 3 en 4 beluisterd ('Speak Of The Devil, Live At The Ritz'). Op een van de kanten zit namelijk een klein wit plekje. Dat wilde ik als eerste beluisteren om te horen of dat niet hoorbaar is of erger
. Gelukkig is dat niet het geval
! Genieten dus. Het leuke van deze opname is dat je Ozzy echt live hoort. Gewoon, inclusief overslaande stem
.
De kleuren van de LP's komen niet goed tot hun recht vanwege het kunstlicht. Nu nog een paar foto's maken voor Discogs, want deze versie is nog niet geüpload.

Vanmiddag door de wasstraat gehaald en vanavond de LP's 3 en 4 beluisterd ('Speak Of The Devil, Live At The Ritz'). Op een van de kanten zit namelijk een klein wit plekje. Dat wilde ik als eerste beluisteren om te horen of dat niet hoorbaar is of erger
De kleuren van de LP's komen niet goed tot hun recht vanwege het kunstlicht. Nu nog een paar foto's maken voor Discogs, want deze versie is nog niet geüpload.
Ik heb zelf al een paar jaar de Denon DP-300F en ben er tevreden over.rik452 schreef op zondag 4 december 2022 @ 07:50:
Beste mensen,
Volautomatisch, niet te duur, en heeft toch zaken zoals instelbare naalddruk en anti-skating.
En op moment van schrijven is de laagste prijs 249 euro.
[ Voor 3% gewijzigd door Rens1967 op 05-12-2022 16:19 ]
Ik heb een Aristona 5777 met een philips 400 element ,daar wil ik graag een nieuwe naald in hebben, voor de zekerheid.
maar kies ik dan een
https://www.bol.com/nl/nl...-534-ds/9200000060063197/
of
https://www.electro-andij...-5777-pickup-naald-detail
of
https://www.electro-andij...-naald-tonar-511ds-detail
(Tonar 511, Tonar 534?)
op de huidige naald staat een II dus ik ga ervanuit dat het een 400 Element van de 2e generatie is
geluid blijft een beetje kraken zelfs met splinternieuwe platen, beetje kraak mag wel maar dit is net te veel dus hoop met een nieuw naaldje wat kunnen verminderen!
maar kies ik dan een
https://www.bol.com/nl/nl...-534-ds/9200000060063197/
of
https://www.electro-andij...-5777-pickup-naald-detail
of
https://www.electro-andij...-naald-tonar-511ds-detail
(Tonar 511, Tonar 534?)
op de huidige naald staat een II dus ik ga ervanuit dat het een 400 Element van de 2e generatie is
geluid blijft een beetje kraken zelfs met splinternieuwe platen, beetje kraak mag wel maar dit is net te veel dus hoop met een nieuw naaldje wat kunnen verminderen!
[ Voor 11% gewijzigd door Reloader op 05-12-2022 21:49 ]
Ik zou zelf voor een nieuw element gaan, zoals een AT-VM95e.Reloader schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:48:
Ik heb een Aristona 5777 met een philips 400 element ,daar wil ik graag een nieuwe naald in hebben, voor de zekerheid.
maar kies ik dan een
....
Wel iets duurder (€49,-- of €54 incl verzenden), maar deze is elliptisch, en aftermarket naalden vind ik eigenlijk altijd van teleurstellende kwaliteit. grove, dikke cantilevers en behoorlijk grove naaldtips.
[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 05-12-2022 22:03 ]
" moet " ik de groene hebben ?mr_petit schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:01:
[...]
Ik zou zelf voor een nieuw element gaan, zoals een AT-VM95e.
Wel iets duurder (€49,-- of €54 incl verzenden), maar deze is elliptisch, en aftermarket naalden vind ik eigenlijk altijd van teleurstellende kwaliteit. grove, dikke cantilevers en behoorlijk grove naaldtips.
De groene is een elliptische naald. De blauwe is een conische naald, en die is minder.
De rode is m.i. het beste, een nude microline naald, maar die is een stuk duurder (ca. €150)
danku de rode is me wat te gortig inderdaad, de groene besteld, ben benieuwd!mr_petit schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:27:
[...]
De groene is een elliptische naald. De blauwe is een conische naald, en die is minder.
De rode is m.i. het beste, een nude microline naald, maar die is een stuk duurder (ca. €150)
Er van uit gaande dat je huidige element goed staat afgesteld, wil ik je adviseren om even op te meten waar de naald zich nu bevindt ten opzichte van de lengteas van de arm. Als je geen tool hebt om de juiste positie van de naald in te stellen dan kan dát helpen om te zorgen dat ook de naald van het nieuwe element zich op de juiste locatie bevindt.Reloader schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:09:
[...]
dank u de rode is me wat te gortig inderdaad, de groene besteld, ben benieuwd!
En anders zul je met een z.g. protractor aan de gang moeten om de naald goed af te stellen.
Op vele Philips draaitafels met de standaard headshell passen alleen Philips elementen. Helaas is de positie van het element niet aan te passen. Volgens mij zitten er ook nog groeven aan de binnenkant waar allen het Philips element inpast.mr_petit schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:01:
[...]
Ik zou zelf voor een nieuw element gaan, zoals een AT-VM95e.
:strip_exif()/f/image/63KtndF6mHxGOCMSV4VpBf8L.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het goed is zijn ze er ook waarbij dat wel mogelijk is, orgineel of van derde.
Deze bijvoorbeeld, alleen ben ze nog niet in het wild tegen gekomen en zijn behoorlijk aan de prijs.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3KjdCpZSMoiEpLEc5igBukEd.jpg?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Roderiktweaker op 06-12-2022 17:49 ]
Goede tip, die documentaire kende ik nog niet. Betreffend album is zeker een van mijn grote favorieten, wordt hier nog regelmatig gedraaid!nineball schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:53:
Paar euro kringloop, jeugdsentiment. Op youtube is de documentaire ‘Buying the band’ te zien, absolute aanrader.
[Afbeelding]
Die ligt hier toevallig ook bij de kringloop. Moest meteen aan jouw post denkennineball schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:53:
Paar euro kringloop, jeugdsentiment. Op youtube is de documentaire ‘Buying the band’ te zien, absolute aanrader.
:strip_exif()/f/image/bwlnXfcmFJ8SENhFNVzg9H6c.jpg?f=fotoalbum_large)
Nina Hagen Band Nina Hagen Band LP OK gewassen gekraak hele tijd, dragelijk
helaas, daar loop ik nu ook tegenaan, even kijken of ik daar nog wat op kan fabrieken, element speelt namelijk wel heel goed alleen hij hangt er maar half aanRoderiktweaker schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 17:31:
[...]
Op vele Philips draaitafels met de standaard headshell passen alleen Philips elementen. Helaas is de positie van het element niet aan te passen. Volgens mij zitten er ook nog groeven aan de binnenkant waar allen het Philips element inpast.
[Afbeelding]
Als het goed is zijn ze er ook waarbij dat wel mogelijk is, orgineel of van derde.
Deze bijvoorbeeld, alleen ben ze nog niet in het wild tegen gekomen en zijn behoorlijk aan de prijs.
[Afbeelding]
De groene is een prima keuze. Goede bang 4 buck. Ik heb hem zelf als reserve liggen vast op een headshell zodat ik snel kan wisselen. Verder zitten op mijn AT LP140xp speler een AT440LMa en op mijn Technics SL1210mk2 een AT 540 (VML40ML)Reloader schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:09:
[...]
danku de rode is me wat te gortig inderdaad, de groene besteld, ben benieuwd!
Ook ligt er nog een AT 3100 beschikbaar die met de LP140XP mee kwam, maar die is meer een DJ naald die je zwaar moet stellen, en daarom niet geschikt is voor de spelers waar ik mee draai (1,5 gram of minder)
Dat is zeker niet de bedoeling zou het element zo niet gebruiken gezien de naald nu raar kan slijten. Waarschijnlijk heb je deze nodig allicht even mailen met het bedrijf of elk universeel element er op past.Reloader schreef op donderdag 8 december 2022 @ 12:45:
[...]
helaas, daar loop ik nu ook tegenaan, even kijken of ik daar nog wat op kan fabrieken, element speelt namelijk wel heel goed alleen hij hangt er maar half aan
Of zelf aan de slag met een drempel maar het is wel van belang dat het element goed gemonteerd zit.
https://www.pickupnaalden...22-402-60627/#description (helaas uitverkocht)
https://mrstylus.com/produkt/philips-headshell/
[ Voor 34% gewijzigd door Roderiktweaker op 08-12-2022 17:09 ]
Ik gaat geen 114 euro betalen voor een headshell op die oude speler dan had ik beter kunnen investeren in een nieuw apparaat
voor nu gaat het nieuwe element er ook weer vanaf totdat ik iets bedacht heb om hem fatsoenlijk te mounten het is namelijk zo dat als ik de juiste maat boutje kan vinden dat het gewoon gaat passen
voor nu gaat het nieuwe element er ook weer vanaf totdat ik iets bedacht heb om hem fatsoenlijk te mounten het is namelijk zo dat als ik de juiste maat boutje kan vinden dat het gewoon gaat passen
Zijn je boutjes te kort of te lang?Reloader schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:10:
het is namelijk zo dat als ik de juiste maat boutje kan vinden dat het gewoon gaat passen
Je kan ze in verschillende lengtes krijgen (o.a. op aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/1005003114874834.html of thakker: https://www.thakker.eu/en/search-results/?query=screws etc)
Maar als het goed is horen de juiste schroefjes en ringetjes erbij te zitten.
[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 08-12-2022 17:41 ]
@Reloader Heb ik net ook gedaan, Audio-technica ATN 3600 past prima op de headshell van de Philips 877, de 777 en 877 hebben dezelfde headshell volgens mij.
Geen problemen hier met die groeven, past er allemaal keurig tussen, dus mi. zal de AT-VM95E ook prima moeten passen.
Ik heb wel wat extra gewicht op de headshell moet toevoegen omdat die ATN 3600 lichter is, maar met een beetje creativiteit is dat wel op te lossen.
Morgen even die Din plug aanpakken als ik tijd heb, want wil natuurlijk wel horen wat voor geluid eruit komt, dan kan er later altijd nog een AT-VM95E erop.
De extra boutjes die ik bij de AT-VM95E kreeg die nu op mijn Denon DP-300F zit pasten perfect, dus dat probleem had ik gelukkig niet..
Geen problemen hier met die groeven, past er allemaal keurig tussen, dus mi. zal de AT-VM95E ook prima moeten passen.
Ik heb wel wat extra gewicht op de headshell moet toevoegen omdat die ATN 3600 lichter is, maar met een beetje creativiteit is dat wel op te lossen.
Morgen even die Din plug aanpakken als ik tijd heb, want wil natuurlijk wel horen wat voor geluid eruit komt, dan kan er later altijd nog een AT-VM95E erop.
De extra boutjes die ik bij de AT-VM95E kreeg die nu op mijn Denon DP-300F zit pasten perfect, dus dat probleem had ik gelukkig niet..
de huidige zijn te lang, ze missen ook een stuk draad van de kop tot halverwege , zal de verpakking nog eens goed doorkijken maar volgens mij zat er niks bijmr_petit schreef op donderdag 8 december 2022 @ 17:37:
[...]
Zijn je boutjes te kort of te lang?
Je kan ze in verschillende lengtes krijgen (o.a. op aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/1005003114874834.html of thakker: https://www.thakker.eu/en/search-results/?query=screws etc)
Maar als het goed is horen de juiste schroefjes en ringetjes erbij te zitten.
edit:
ik ben dus gewoon scheel
[ Voor 20% gewijzigd door Reloader op 09-12-2022 09:56 ]
@Reloader Fijn dat het alsnog gelukt is, kom je wel uit met het instellen van de juiste naalddruk 1.8 á 2.2g ?.
Ik kom niet verder als 1,5g, dus zal wat gewicht moeten toevoegen, of is wellicht de AT-VM95E wat zwaarder als die ATN 3600 die ik er tijdelijk op gemonteerd hebt..
Ik kom niet verder als 1,5g, dus zal wat gewicht moeten toevoegen, of is wellicht de AT-VM95E wat zwaarder als die ATN 3600 die ik er tijdelijk op gemonteerd hebt..
die moet ik nog even controleren maar hij speelt goed, had weinig tijd vandaag heb even nummertje geluistered en toen weer afgezet!
Goed dat het toch past en werkt weer wat geleerd dat je ook andere elementen kunt plaatsen dan Philips, wel een apart gezicht met een ander merk element.
De 777 heeft een ingebouwde naald kracht meter en als deze nog werk is ie ook nog behoorlijk accuraat. Je hebt voor rond de 15 euro ook een mooie digitale naald druk weger. Ook de dwarsdrukcompensatie instellen uiteraard.
"Hossom Digitale draaitafel Stylus Force Scale Gauge" op Amazon.
De 777 heeft een ingebouwde naald kracht meter en als deze nog werk is ie ook nog behoorlijk accuraat. Je hebt voor rond de 15 euro ook een mooie digitale naald druk weger. Ook de dwarsdrukcompensatie instellen uiteraard.
"Hossom Digitale draaitafel Stylus Force Scale Gauge" op Amazon.
[ Voor 14% gewijzigd door Roderiktweaker op 09-12-2022 20:07 ]
Zou dit echt werken? Later vandaag (als ik weer thuis ben van de verjaardag van een goede vriend en daarna een restaurant bezoek met andere vrienden) dit nieuwe vinyl gerelateerde filmpje van Techmoan maar eens bekijken:
gezien. denoise is ok, decracling not much, misschien als je er 10 daisy chainedrcor schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:22:
Zou dit echt werken? Later vandaag (als ik weer thuis ben van de verjaardag van een goede vriend en daarna een restaurant bezoek met andere vrienden) dit nieuwe vinyl gerelateerde filmpje van Techmoan maar eens bekijken:
[YouTube: REVIEW : Vinyl Noise Reduction System Pro-ject NRS Box S3]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Muziek vanaf vinyl heeft zo zijn charmes, ok, je moet zuinig met platen omgaan, ze schoon houden, maar tikjes en zo zul je blijven houden. Wil je geen tikjes, daar is de deur naar het CD/DVD forum. 
Dat Pro-ject kastje is gewoon een duur prul.
Dat Pro-ject kastje is gewoon een duur prul.
@Bestla En die conclusie had ik na het einde van het filmpje... Ding is veel te duur voor wat het is en ja, kleine tikjes is nou eenmaal ook voor mij een stukje charme van de LP evenals lichte ruis bij cassettebandjes en bandrecorderbanden...
Een LP met een warp? Zou dit ding helpen? Nou... Kijk zelf maar:
https://recordpi.com/
[ Voor 9% gewijzigd door rcor op 11-12-2022 16:26 ]
Vandaag de oude vergeten Philips 877 onderhanden genomen, DIN kabel vervangen voor een Cinch chassis deel van Hicon en Cordial Cinch kabel als afloper, die ik beiden nog had liggen, gebruiken wat je nog hebt nietwaar.
Voorlopig zit de ATN-3600 erop en het geheel klink echt verrassend goed wat ik niet had verwacht, gewicht toevoegen ivm iets lichtere AT-3600 element was gelukkig niet nodig.
Ik heb me al voorgenomen omdat ik het echt zo’n leuk draaitafeltje vind, om de AT-VM95E van de Denon DP-300F te plaatsen op de 877 en de Denon krijgt de VM95ML versie.
En gelijk weer even wat oude plaatjes gedraaid van Jim Reeves, James Last op klompen, tot Dire Straits en Woody Guthrie, dat was een goed bestede middag als zeg ik het zelf..
Had ik al gezegd dat ik de 877 een leuk draaitafeltje vind..
edit: typo
Update, vandaag doorgezet, een AT-VM95ML gehaald en zit nu op de Denon, de VM95E is verhuist naar de 877, gezien de 0,8mm ribbels onder de headshell van de 877 stond de VM95E niet lekker vlak op/onder de haedshell, opgelost met strookje geknipt van een AH bonuskaart (0,8mm) dat precies tussen die ribbels past, nu mooi vlak en gaf ook net het extra gewicht om de naalddruk beter af te stellen.
Eerste indruk van VM95ML op de Denon is niet verkeerd, maar moet nog wat uurtjes luisteren voor een eindoordeel.

Voorlopig zit de ATN-3600 erop en het geheel klink echt verrassend goed wat ik niet had verwacht, gewicht toevoegen ivm iets lichtere AT-3600 element was gelukkig niet nodig.
Ik heb me al voorgenomen omdat ik het echt zo’n leuk draaitafeltje vind, om de AT-VM95E van de Denon DP-300F te plaatsen op de 877 en de Denon krijgt de VM95ML versie.
En gelijk weer even wat oude plaatjes gedraaid van Jim Reeves, James Last op klompen, tot Dire Straits en Woody Guthrie, dat was een goed bestede middag als zeg ik het zelf..
Had ik al gezegd dat ik de 877 een leuk draaitafeltje vind..
edit: typo
Update, vandaag doorgezet, een AT-VM95ML gehaald en zit nu op de Denon, de VM95E is verhuist naar de 877, gezien de 0,8mm ribbels onder de headshell van de 877 stond de VM95E niet lekker vlak op/onder de haedshell, opgelost met strookje geknipt van een AH bonuskaart (0,8mm) dat precies tussen die ribbels past, nu mooi vlak en gaf ook net het extra gewicht om de naalddruk beter af te stellen.
Eerste indruk van VM95ML op de Denon is niet verkeerd, maar moet nog wat uurtjes luisteren voor een eindoordeel.
[ Voor 23% gewijzigd door Habana op 12-12-2022 21:27 ]
Ik denk dat het enige wat echt tegen warps werkt een vacuumplateau is.rcor schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:24:
[YouTube: The Record Pi: A solution to warped vinyl albums? Unboxing and test]
Da's natuurlijk geen permanente fix en niet iedere speler is er geschikt voor, maar om een warp uit een plaat te halen moet je 'm verder buigen dan een recht plateau. Verhitten tot het punt dat een recht plateau de plaat weer een rechte vorm geeft kan alleen maar als de temparatuur zo hoog is dat ook de groeven vervormen/dichtgedrukt worden.
Eigenlijk raar dat vacuumplateaus nu zo weinig toegepast worden. Ik geloof dat er 1 aanbieder van nieuwe losse plateau's is (duur) en dat Sota de enige draaitafelfabrikant is die het in z'n producten toepast (ook duur
Ik denk dat dit voor platenzaken een handige tool kan zijn om als extra service aan te bieden. Als consument zou ik het niet kopen. Zo vaak zal je niet een plaat hebben die een flinke warp heeft, maar genoeg zullen we een plaat hebben liggen met een warp erin. Dan is dit wel een leuke extra dienst die je als zaak kan leveren.rcor schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:24:
[YouTube: The Record Pi: A solution to warped vinyl albums? Unboxing and test]
Op termijn heb je het geld er toch wel uit gehaald. Dus dit zou in ieder geval wel op deze weg een kleine aanwinst zijn, maar als consument denk ik dat je er bijna niks mee zal doen wanneer je platen eenmaal plat(ter) zijn geworden.
Ik had eens zo'n plaat met flinke warp. Na een paar uur in de oven tussen 2 glasplaten was die verdwenen maar had ik er een forse zijdelingse slag voor teruggekregen (logisch eigenlijk). Het is een wonder dat de naald niet uit de groef vliegt. Sindsdien ben ik gestopt met proberen warps eruit te krijgen. Bij nieuw vinyl zijn echt zeker 8 op de 10 platen die ik ontvang niet perfect vlak. Hoorbaar is het niet, het ziet er alleen wat armoedig uit vind ik. Je begint weer te begrijpen waarom de cd ooit is uitgevonden
Een platenzaak stuurt platen met een te grote wrap terug naar de distributeur
You don't need eyes to see, you need vision
ja, die grote warp was een 2e hands. Heb ik maar laten zitten. Als ik nieuw zo'n warp aantref gaat hij retour.
Verwijderd
Mijn nieuwe aanwinst uit de beurs in Brussel 2 weken geleden.
:strip_exif()/f/image/MqFxZD8vU0ftzicIhO2r8yr8.jpg?f=fotoalbum_large)
Had de indruk dat er tal van Nederlanders een standje hadden. Alsook toevallig een zeer dure plaat vast gehad, de duurste tot nu toe voor mij persoonlijk, 400 euro
, dan maar vlug mooi teruggestoken. De persoon naast mij moest ook verschieten haha.
https://www.discogs.com/r...%C3%A9es-Du-Film-La-Haine
Zeer goede film, dat wel.
:strip_exif()/f/image/MqFxZD8vU0ftzicIhO2r8yr8.jpg?f=fotoalbum_large)
Had de indruk dat er tal van Nederlanders een standje hadden. Alsook toevallig een zeer dure plaat vast gehad, de duurste tot nu toe voor mij persoonlijk, 400 euro

Die recut van Tourist klinkt fantastisch! Toevallig in de herfstvakantie meegenomen uit Berlijn. Ik heb sinds 2000 al het oorspronkelijke album op cd, maar wat een loudness/bass war is dat...Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:55:
Mijn nieuwe aanwinst uit de beurs in Brussel 2 weken geleden.
[ Voor 3% gewijzigd door Laurens85 op 13-12-2022 18:32 ]
Verwijderd
Op discogs gelijkaardige commentaren, daarom de hype sticker ook overgebracht naar de nieuwe buitenhoes. Helaas wel zelf nog niet kunnen opleggen maar ik ben benieuwdLaurens85 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:32:
[...]
Die recut van Tourist klinkt fantastisch! Toevallig in de herfstvakantie meegenomen uit Berlijn. Ik heb sinds 2000 al het oorspronkelijke album op cd, maar wat een loudness/bass war is dat...
Toch maar besloten om mijn laatste aanwinst eens op de speler te leggen, maer eerlijk gezegd valt de geluidskwaliteit flink tegen. ik heb platen die 25 jaar oud zijn die qua volume en geluidskwaliteit het een stuk beter doen dan mijn Zac Brown LP toch jammer.
(of die Aristona 5777 is gewoon heel kieskeurig haha)
(of die Aristona 5777 is gewoon heel kieskeurig haha)
Die heb ik ooit (ook in België) op CD gekocht. Helaas heeft die niet zo'n verzamelwaarde als de lp, anders had ik hem direct verkocht! Destijds zwaar teleurgesteld dat onderstaande track er niet op bleek te staan, omdat het "muziek geïnspireerd door de film" in plaats van de daadwerkelijke soundtrack bleek te zijn. (Frans was niet mn sterkste taal op schoolVerwijderd schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:55:
Had de indruk dat er tal van Nederlanders een standje hadden. Alsook toevallig een zeer dure plaat vast gehad, de duurste tot nu toe voor mij persoonlijk, 400 euro, dan maar vlug mooi teruggestoken. De persoon naast mij moest ook verschieten haha.

[YouTube: La haine - Nique la police]
Goeie film, dat wel.
Verwijderd
LOOOL, no way. Ik had in het middelbaar delen van die film gezien en die ene scene die je gelinkt hebt is de enige scene die me bijgebleven wasCharly schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:10:
[...]
Die heb ik ooit (ook in België) op CD gekocht. Helaas heeft die niet zo'n verzamelwaarde als de lp, anders had ik hem direct verkocht! Destijds zwaar teleurgesteld dat onderstaande track er niet op bleek te staan, omdat het "muziek geïnspireerd door de film" in plaats van de daadwerkelijke soundtrack bleek te zijn. (Frans was niet mn sterkste taal op school)
[YouTube: La haine - Nique la police]
Goeie film, dat wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2022 15:52 ]
Secret World Live van Peter Gabriel, heerlijke plaat. Red Rain in deze live uitvoering is wel echt mijn favoriet! 
Red rain is coming down
Red rain
Red rain is pouring down
Pouring down all over me
Red rain is coming down
Red rain
Red rain is pouring down
Pouring down all over me
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3HfurH0MaNER9shmng9plDEl.jpg?f=user_large)
Dit is ook 1 van mijn favoriete Peter Gabriel nummers. Deze uitvoering kende ik nog niet, thanks!cmndr_adama schreef op donderdag 15 december 2022 @ 22:49:
Secret World Live van Peter Gabriel, heerlijke plaat. Red Rain in deze live uitvoering is wel echt mijn favoriet!
Wel grappig om te zien dat meneer Gabriel sindsdien wat kilootjes erbij heeft gekregen

[ Voor 20% gewijzigd door pporrio op 16-12-2022 14:04 ]
Hebben jullie ze gezien????
In de Lidl folder staan wat gekleurde vinyl platen van de top40...
Kwaliteit kunnen we wellicht een andere keer over discussiëren, maar heeft iemand ze überhaupt gezien?
Ben verschillende zaken afgelopen, maar steeds 0 op het rekest
Hoor van jullie...
Kwaliteit kunnen we wellicht een andere keer over discussiëren, maar heeft iemand ze überhaupt gezien?
Ben verschillende zaken afgelopen, maar steeds 0 op het rekest
Hoor van jullie...
Wat ik gemerkt heb is dat het per winkel verschillend was, idd hadden ze de top 40 platen daarnaast een actie met bandjes met o.a Prince, Aerosmith.MrSparkels schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 09:47:
Hebben jullie ze gezien????
Ben verschillende zaken afgelopen, maar steeds 0 op het rekest![]()
Hoor van jullie...
In Nijmegen lag er amper wat maar in Deventer stonden de acties beide naast elkaar bij de non food goed gevuld. Heb zelf de top 40 nr 1 hits kunnen bemachtigen. De rest vond ik een beetje tegen vallen.
:strip_exif()/f/image/BnguzM5NqjzzOLg7ENdynZAC.jpg?f=fotoalbum_large)
Over kwaliteit van de LP is wel te twisten, ook al heb ik een instapmodel met de ikea platenspeler, het is geen top kwaliteit maar het is wel prima.
De kwaliteit van deze top40 reeks ken ik niet, de andere reeks heb ik wel ervaringen mee: Zijn live opnames die het niveau van een hooguit redelijke bootleg niet ontstijgen (Aerosmith, U2, Guns n Roses, etc.). Deze zijn van het label "cult of legends"
Die top 40 is nog wel enigszins kwaliteit gezien ik het logo van Sony Music zie. Maar die andere platen kan je beter laten liggen.
Wat een rare bij elkaar geharkte bende, die Top 40 LP. Zit echt geen samenhang tussen. Van ballads tot dance, van nu tot heel lang geleden. Ziet er niet uit als iets dat ik ooit op zou zetten. Voor bepaalde moods heb je bepaalde muziek, en met zo'n willekeurige lijst past ie bij geen enkele. De kwaliteit is vast wel in orde, als het van Sony komt. Die zetten hun naam heus niet zomaar ergens op. Maar wanneer zou ik ooit Celine Dion willen horen na Calvin Harris?
......maar zijn alle 13 ook goed?😁
Die Top40 platen zou ik ook links laten liggen omdat het concept van 'gooi een paar artiesten op een plaat en het verkoopt wel' mij niet boeit.
Als ik een plaat draai, heb ik behoefte om die artiest met dat album te horen.
Als ik een plaat draai, heb ik behoefte om die artiest met dat album te horen.
Ik hoef niet perse 1 artiest te horen. Ik heb vaak juist liever verzamelalbums. Albums van 1 artiest staan vaak een paar goeie nummers op met een hoop fillers van mindere kwaliteit. Compilaties bevatten gemiddeld meer goeie muziek. Maar dan moet er wel samenhang tussen de nummers zitten. Een bepaald genre ofzo. In de jaren 90 hadden ze bv veel verzamel CD’s met dance hits. Dat luisterde altijd lekker weg, want dat was in dezelfde tijd gemaakt en zorgde dus voor een bepaalde klank door het hele album heen. De compilaties als “het beste uit de top 40 van 19XX” waren al een stuk minder. Stond vaak een hoop meuk op die niet binnen je smaak valt. Maar dat was tenminste nog uit hetzelfde jaar. Maar deze? Als ik zo’n soort random tracklist wil horen doet de shuffle functie van m’n ipod het beter dan deze LP. Dan hoef ik ook niet bang te zijn dat “i will always love you” ineens de sfeer komt verpesten
(gelukkig is het track 1 dus makkelijk te skippen!)
Smaken verschillen, maar ik zie een album als een boek. De auteur heeft hoe het leest, het zo bedoelt. Als auteur zou ik gruwen van compilaties of Best Of X platen.
Een album is dus een verhaal dat leest als boek, zoals de componist/auteur het bedoelt heeft.
Maar ieder zijn ding, als je maar plezier beleeft aan het vinyl dat je draait.
Een album is dus een verhaal dat leest als boek, zoals de componist/auteur het bedoelt heeft.
Maar ieder zijn ding, als je maar plezier beleeft aan het vinyl dat je draait.
Zocht al een tijdje een ultrasoon reiniger voor mijn lp's maar vond ze te prijzig, heb nu onderstaande gevonden voor nog geen €200,- wat mij wel wat lijkt, maar is het wat (reviews 50/50)? Er zit zelfs een rekje bij voor het drogen van de lp's.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y9iERYak1gE2dDw8Pwwf9fMa.jpg?f=user_large)
Edit: @pman63 https://www.amazon.de/-/n...leaner%2Caps%2C135&sr=8-2 De houder/motor voor 3 lp's is inclusief.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y9iERYak1gE2dDw8Pwwf9fMa.jpg?f=user_large)
Edit: @pman63 https://www.amazon.de/-/n...leaner%2Caps%2C135&sr=8-2 De houder/motor voor 3 lp's is inclusief.
[ Voor 29% gewijzigd door BenEco op 18-12-2022 15:43 ]
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Zonder link is dat niet te zeggen. Een 6 liter cleaner kostte bij HBM vorig jaar 130 euro, en het ding zelf uit China was iets van 50. Als ik het me goed herinner.
Verwijderd
Op ali staat ie momenteel aan 141 euro.BenEco schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:25:
Zocht al een tijdje een ultrasoon reiniger voor mijn lp's maar vond ze te prijzig, heb nu onderstaande gevonden voor nog geen €200,- wat mij wel wat lijkt, maar is het wat (reviews 50/50)? Er zit zelfs een rekje bij voor het drogen van de lp's.![]()
[Afbeelding]
Toevallig ook wat aan het inlezen op ultrasone reinigers. Dat ding gaat veel lawaai maken en zet je best in een andere ruimte. Als ik zo lees denken er tal van mensen dat die transducer niet echt op 40kHz trillen maar wat lager. De high-end reinigers gebruiken 120kHz en zijn stiller maar zijn rete duur. 80kHz reinigers ombouwen wordt ook wel nog gedaan. Hogere frequentie is ook beter om 'overal goed tussen te geraken'.
Het toerental is ook wat te hoog maar kan je iets verminderen met een andere transformator.
Het is wel geen geld
Zojuist een van deze LP's gekocht bij de LIdl die je op de site van de Lidl ziet staan middels deze link:
https://www.lidl.nl/p/lp/p974586
Het gaat bij mij om Top 40 #1 Hits... En ja, het kan nog: € 14,99 per LP is heel schappelijk...
https://www.lidl.nl/p/lp/p974586
Het gaat bij mij om Top 40 #1 Hits... En ja, het kan nog: € 14,99 per LP is heel schappelijk...
Helaas hebben veel artiesten geen zeggenschap daarover.Bestla schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:34:
Als auteur zou ik gruwen van compilaties of Best Of X platen.
(Hit)compilaties trekken mij ook niet, maar het is ook een beetje met wat voor idee je een plaat koopt.
En er zijn natuurlijk imo ook best veel artiesten die wel 1 of 2 leuke nummers hebben gemaakt, maar toch niet goed genoeg zijn om een sterk album neer te zetten. Da's natuurlijk allemaal persoonlijke smaak
[ Voor 65% gewijzigd door mr_petit op 19-12-2022 03:34 ]
En streaming trekt mij dan weer niet 
Overigens was ik gisteren toevallig in de lidl, en meteen maar even gekeken bij de stapel LP’s. Wilde wel eens kijken wat ze nog meer hadden, naast die “#1 hits”. Ze hadden die top 40 dingen niet, alleen die live LP’s, en live heb ik al helemaal niks mee. Wel hadden ze blijkbaar ook top 40 compilaties op CD. Boxen met volgens mij 5 discs voor een tientje. Ik zal wel het vinyl topic uitgejoeld worden, maar ik vond de CD stukken beter. Nog steeds net zo random, maar veel goedkoper (10 cent per nummer ofzo), en met een CD kun je tenminste makkelijk de suffe nummers skippen.
Overigens was ik gisteren toevallig in de lidl, en meteen maar even gekeken bij de stapel LP’s. Wilde wel eens kijken wat ze nog meer hadden, naast die “#1 hits”. Ze hadden die top 40 dingen niet, alleen die live LP’s, en live heb ik al helemaal niks mee. Wel hadden ze blijkbaar ook top 40 compilaties op CD. Boxen met volgens mij 5 discs voor een tientje. Ik zal wel het vinyl topic uitgejoeld worden, maar ik vond de CD stukken beter. Nog steeds net zo random, maar veel goedkoper (10 cent per nummer ofzo), en met een CD kun je tenminste makkelijk de suffe nummers skippen.
En dat is dus precies de reden waarom ze die greatest hits niet op Vinyl moeten uitbrengen. Er is genoeg muziek (zeker ook nieuwe muziek) die capaciteit verdient van de vinyl persen.
Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat de LP's van de LIDL gigantisch worden afgebrand door sommige mensen hier. Als er personen kunnen genieten van een greatest hits van de jaren 'xx o.i.d. en daar zijn plezier uit kan halen om hem af te spelen op een platenspeler dan een compleet album van een bepaald artiest. Ik snap de ophef er niet zo goed over.
b.v. ik heb ook een LP van Elton John met zijn greatest hits ben ik dan ook een cultuur barbaar?
b.v. ik heb ook een LP van Elton John met zijn greatest hits ben ik dan ook een cultuur barbaar?
Daar heb ik er ook een paar van, ja. De kwaliteit is inderdaad niet al te best.hellboy123 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:56:
De kwaliteit van deze top40 reeks ken ik niet, de andere reeks heb ik wel ervaringen mee: Zijn live opnames die het niveau van een hooguit redelijke bootleg niet ontstijgen (Aerosmith, U2, Guns n Roses, etc.). Deze zijn van het label "cult of legends"
Het gaat mij meer om de kwaliteit van een aantal van die albums, voornamelijk die door cult of legends worden geproduceerd. Die klinken gewoon niet zo goed en die zou ik dus afraden om geld aan te spenderen.Nimflix schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:40:
Ik vind het persoonlijk een beetje jammer dat de LP's van de LIDL gigantisch worden afgebrand door sommige mensen hier. Als er personen kunnen genieten van een greatest hits van de jaren 'xx o.i.d. en daar zijn plezier uit kan halen om hem af te spelen op een platenspeler dan een compleet album van een bepaald artiest. Ik snap de ophef er niet zo goed over.