Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurens85
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19:09
oldsmelly schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:28:
De nieuwe Mobile Fidelity uitgave (45rpm) van Eye in the Sky van Alan Parson staat nu voor (schrik niet) 80 euro bij de "goedkoopste" aanbieders tot wel 95 euro bij onze dikke blauwe vriend.
Sowieso nooit bij bol kopen, altijd de duurste, hoewel ze zelf anders beweren. Wat een kutzaak is dat geworden in de loop der jaren, vreselijk

Arcam SA20 || MA Silver300 7G || Pro-Ject Debut Carbon EVO met Ortofon 2M Blue || NAD C545bee || NAD T567 || discogs.com/user/Vinyl_Laurens/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pavv
  • Laatst online: 02:04
D_V schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:07:
[...]

Ik luister op dezelfde manier. De klachten gaan vooral over de slechte mix, niet over oppervlakte geluid. Hij kost hier maar 19.95 dus ik neem het risico wel. Ben benieuwd.
waar is "hier" in dit geval?

<edit> Ah ik zie het al... bij Sounds Venlo hebben ze m voor een habbekrats.

[ Voor 11% gewijzigd door Pavv op 25-06-2022 23:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40
Laurens85 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Sowieso nooit bij bol kopen, altijd de duurste, hoewel ze zelf anders beweren. Wat een kutzaak is dat geworden in de loop der jaren, vreselijk
Bol biedt een platform aan dropshippers, naast dat ze zelf ook nog eea verkopen. Tot nu toe geen problemen gehad, zowel met Bol als met de dropshippers niet. Dus die nuance moet je maar eens uitleggen, dat er in de ene winkel meer gevraagd wordt voor hetzelfde dan in de ander is niet alleen op internet zo, het is aan jou om te bepalen of je het er voor over hebt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:56
Rommelmarkt Bemelen. Door de Knosti gegaan, nieuwe hoezen, en op discogs gedocumenteerd. Nog geen tijd meer om te luisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0GTjEsAxYvifW4GDI6pttXVFgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooefrsADYgJG9LIaIqq57WpB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door hansie18 op 26-06-2022 05:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ed.juh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-06 19:04
@hansie18 Leuke oogst. Die Alquin moet ik ( als Haarlemmer ) toch ook maar eens aanschaffen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maar komen die nou uit Delft of Haarlem? Overal behalve op haarlemsbodem.nl wordt gemeld dat het om een Delftse band gaat. Dat de LP in Haarlem geperst werd maakt het natuurlijk geen Haarlemse band. Of zijn er 2 Alquins?

Wikipedia: Alquin
https://alquin.org/?page_id=621
https://www.delta.tudelft.nl/article/alquin-terug-op-aarde
https://haerlemsbodem.nl/for-the-record-alquin/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW2kVLZFJvdWTB5yv8OPp4f_F98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x6Kr1E02IayhU76DYOtQX5HZ.jpg?f=fotoalbum_large

Op de tweede drop voor Record Store Day 2022 was ik voor een zeer gezellige familiedag weg en niet in staat om op deze dag in de ochtend, wachtende voor de platenzaak aanwezig te zijn. Maar gelukkig was Discogs de redder in nood 😂.

Beide platen van de albums zijn compleet vlak (er waren klachten op Reddit en fora dat er velen examplaren hadden ontvangen waar warps in zaten) en nu alleen nog even wachten op de nieuwe stylus voor de Nagaoka MP-200 alvorens ik ze kan gaan beluisteren!

[ Voor 6% gewijzigd door Toshirou op 26-06-2022 09:55 ]

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:30
Ik had (2 juni :X ) voor het eerst iets bij Dodax besteld, 1 ontvangen maar wacht nog steeds op een aantal platen die volgens de order status de 15e verzonden zouden zijn…

Maar ben ik nou kippig of krijg je gewoon geen track &trace link van die gasten? Ik kan hem niet vinden iig.

Zou jammer zijn als ze ergens bij de buren of een ophaal punt liggen zonder dat ik het weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Charly op 26-06-2022 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 20:15

D_V

Pavv schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:51:
[...]

waar is "hier" in dit geval?

<edit> Ah ik zie het al... bij Sounds Venlo hebben ze m voor een habbekrats.
Sorry voor de onduidelijkheid! Inderdaad, bij Sounds in Venlo is 'ie 19,95 euro.

https://www.sounds-venlo....lack-vinyl-_12894301.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij habbekrats denk ik nog steeds aan minder dan bijna 2 tientjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Cap schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:52:
Bij habbekrats denk ik nog steeds aan minder dan bijna 2 tientjes. :P
Jamaar, hij is minder dan 2 tientjes. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ed.juh
@Cap Die Alquin, geen idee waar dat weg komt, maar de hoes is Haarlem 'centraal'
Dus al klinkt het voor geen decameter, de hoes in goede staat is al welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-05 11:49
Laurens85 schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Ik koop sowieso niks bij bol, en ik raad iedereen aan het te vermijden. Naast de hoge prijzen (heb er nog nooit iets goedkoop gezien), help je met iedere aankoop mee met het kapot maken van keuzevrijheid. Bol is zo’n “zwart gat” winkel, net als Amazon. Ze laten anderen toe op hun platform te verkopen, waardoor er meer op te vinden is. Hoe meer er op te vinden is, hoe sneller consumenten direct daarheen gaan, ipv netjes een zoekmachine gebruiken. Hierdoor wordt het weer aantrekkelijker voor verkopers om er op te zitten. Dat is dus een neerwaartse spiraal. Dat gaat steeds sneller totdat je als verkoper niks meer online kunt verkopen zonder je erbij aan te sluiten. Bol weet dan van iedereen de prijzen en kan anderen de markt uitzetten met eigen concurrentie. Ze kunnen ook de dictator uithangen en bepalen wie er wel en niet mogen verkopen. En in dit hele proces maken ze ook nog de offline winkels stuk, waardoor je straks steeds meer zaken alleen nog maar via internet kunt kopen. Als je iets geeft om keuze, vermeid je het best dat soort verkoopplatformen en koop je direct bij de winkel zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ed.juh schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:54:
@Cap Die Alquin, geen idee waar dat weg komt, maar de hoes is Haarlem 'centraal'
‘Alle leden van de band, op bassist Hein Mars na, studeerden bouwkunde aan de toenmalige TH Delft, en de groep repeteerde in KSS Alcuin, de sociëteit van de studentenvereniging KSV Sanctus Virgilius’

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kozue schreef op zondag 26 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Ik koop sowieso niks bij bol, en ik raad iedereen aan het te vermijden. Naast de hoge prijzen (heb er nog nooit iets goedkoop gezien), help je met iedere aankoop mee met het kapot maken van keuzevrijheid. Bol is zo’n “zwart gat” winkel, net als Amazon. Ze laten anderen toe op hun platform te verkopen, waardoor er meer op te vinden is. Hoe meer er op te vinden is, hoe sneller consumenten direct daarheen gaan, ipv netjes een zoekmachine gebruiken. Hierdoor wordt het weer aantrekkelijker voor verkopers om er op te zitten. Dat is dus een neerwaartse spiraal. Dat gaat steeds sneller totdat je als verkoper niks meer online kunt verkopen zonder je erbij aan te sluiten. Bol weet dan van iedereen de prijzen en kan anderen de markt uitzetten met eigen concurrentie. Ze kunnen ook de dictator uithangen en bepalen wie er wel en niet mogen verkopen. En in dit hele proces maken ze ook nog de offline winkels stuk, waardoor je straks steeds meer zaken alleen nog maar via internet kunt kopen. Als je iets geeft om keuze, vermeid je het best dat soort verkoopplatformen en koop je direct bij de winkel zelf.
Omdat soort praktijken te stoppen zul je ook niet meer bij de Albert Heijn je boodschappen moeten doen en ook geen (sterke) drank meer halen bij de Gall & Gall, allen onderdeel van Ahold, het moeder bedrijf van Bol.com...

Maar ik geef ook toe bol.com is gewoon schoftig duur geworden en de prijzen varieert er enorm...
https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp

Deze heb ik 2x gekocht bij Riddim Recordstore in Venray (1x voor mij zelf en 1x voor een goede vriend)... Bij bol.com kostte die onlangs nog 26 euro, maar gisteren ineens ruim 38,31 euro... Toch van de zotte, of ben ik nou gek? 8)7

Nou, gek ben ik niet en mijn goede vriend ook niet: 24 euro bij Riddim Recordstore per dubbel LP en dat is een hele nette prijs wat mij betreft...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQOTx4on_pAN7idvJxTH0ZGUud0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4IAEASOcF8oiBfJ9gKXiq40l.jpg?f=fotoalbum_large

Bij Bol.com zul je mij niet snel meer een LP zien bestellen, tenzij:
- Het nergens anders te koop is
- Ik voldoende Bol.com cadeau kaarten van derden cadeau heb gekregen om een LP van mijn gading te bekostigen

Voor de rest:
- Riddim Recordstore
- Sounds Venlo
- Music Machine Sittard

Edit 19:58 uur:
Ik zie nu dat meer gekken zijn dan ik dacht in dit land... Die dubbel LP compilatie is uitverkocht bij Bol.com... Dus er moeten toch een paar gekken zijn die dit gekocht hebben voor die belachelijk hoge prijs...

[ Voor 4% gewijzigd door rcor op 26-06-2022 19:58 ]

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 11:28
oldsmelly schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 13:28:
Mede vinylPieps....

Nieuw dieptepunt in de prijzen voor vinyl, althans voor mij..
De nieuwe Mobile Fidelity uitgave (45rpm) van Eye in the Sky van Alan Parson staat nu voor (schrik niet) 80 euro bij de "goedkoopste" aanbieders tot wel 95 euro bij onze dikke blauwe vriend.

Deze platen waren altijd 59,95 dus dik 20 euro duurder ..

Dat wordt weer de sacd versie helaas
€70 bij mijn lokale platenboer, hadden er 3 binnen, ik kocht er een en vandaag zag ik dat ze allemaal uitverkocht waren. Meestal koop ik mijn mofi platen in Duitsland, maar daar zijn ze inderdaad op dit moment duurder dan anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chromium
Charly schreef op zondag 26 juni 2022 @ 10:08:
Ik had (2 juni :X ) voor het eerst iets bij Dodax besteld, 1 ontvangen maar wacht nog steeds op een aantal platen die volgens de order status de 15e verzonden zouden zijn…

Maar ben ik nou kippig of krijg je gewoon geen track &trace link van die gasten? Ik kan hem niet vinden iig.

Zou jammer zijn als ze ergens bij de buren of een ophaal punt liggen zonder dat ik het weet.
Dodax was al redelijk traag maar is volgens mij nog trager geworden, alle LPs die ik het voorbije jaar bij hen kocht kwamen steeds via Zwitserland (maar voor de een of andere reden geen douane of import kosten) geen tracking info en 2-4 weken wachten op een plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Hier ben ik deels mee eens, op de voorwaarde dat sommige platen wel weer goedkoper zijn als de rest of het met verzendkosten er bij niks uit maakt. Maar al koop ik er niet graag, ze zijn soms toch wel echt goedkoop met bijvoorbeeld hun outlet producten. Daar heb toch al geregeld platen gehaald voor 1/3 van de normale prijs tov de concurrentie. Het kan wel maar dan moet je er net op tijd bij zijn, want vaak de dag erna kan het ineens weer aanzienlijk duurder zijn. Laatst nog een album van het label Mr. Bongo bij ze gehaald voor €14, de dag erna €54! Net als een ander album elders €43 bij hen op die dag €11.., de dag erna €48… ik weet niet wie daar aan de knoppen zit. Maar op dit soort momenten zeg ik toch “dank je wel!” 😂

Maar het is echt even makkelijk en snel kopen via de app want ze zijn vaak wel duurder, maar als je vaak even zelf je hoofd er bij houdt kunnen ze gewoon op de lijn van de rest zitten al laten ze je soms denken dat je met een korting hebt te maken. Ik moet zeggen dat ik bij Amazon vaak gunstiger uit ben, al hier kan het verschil ook niks tot minimaal zijn. En lokale platenzaken kunnen soms €5 schelen maar als je er met de trein heen moet is de prijs van Amazon of Bol ineens weer goedkoper. Het blijft gewoon afwegen. Het maakt aan het eind van de streep niet waar je koop, als je maar zelf je eigen bronnen weet dan kan je zelf wel de keuze maken en alvorens voor aankoop vergelijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:13
Ondanks de hoge prijzen, hoewel deze niet duur is , zijn er van die artiesten waarvan je gewoon alle albums wilt hebben,
Voor mij is 1 van de bands Porcupine Tree, en laten deze nu net na 12 jaar weer een album hebben gemaakt. En wat een heerlijk album is dit weer zeg...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vedXeagpsMdd9203uoXGuZSjGJg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yjQrrsxJlksZgcp8x4zueKSz.jpg?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door oldsmelly op 27-06-2022 19:20 ]

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 11:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWSOrtH7388fPHLnp71y62iRWKY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AzPuMl0aVuovryUkwOmaYdzJ.jpg?f=fotoalbum_large

Audio Technica gaat high-end, AT - ART20 Dual moving coil, £ 1895 of $ 2900

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gaat? :) Zijn ze toch al decennia? De laatste jaren met de ART-1000, prijskaartje meer dan 5000 euro.

Mooie elementjes hoor, die ART serie. Maar goed, ook de OC9 en AT33 misstaan niet. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Cap op 30-06-2022 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik zou zo graag een blinde test willen zien. Dit soort dure elementen en dan een aantal middenklassers en goedkope elementjes. En dan kijken wie die dure jongens er uit pikt...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
Van de middenklassers en goedkope elementen zijn er in dit topic best een aantal te vinden (inclusief die ik zelf heb gemaakt). Ik wil best een high-end element testen, maar dan zal er toch eerst aan crowdfunding moeten worden gedaan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Uiteindelijk denk ik ook dat het limiet van dit soort elementen bepalend is van de kwaliteit je (high-end) hifi-installatie. Al ben ik best eigenlijk wel benieuwd hoe deze zou presteren op er Dual1229 of Thorens TD-160 (met SME3009 arm). Gewoon omdat het kan! 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nyarlathotep schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:19:
Ik zou zo graag een blinde test willen zien. Dit soort dure elementen en dan een aantal middenklassers en goedkope elementjes. En dan kijken wie die dure jongens er uit pikt...
Dat soort testen zijn exteem moeilijk samen te stellen.
Het is heel makkelijk een test samen te stellen waarbij geen verschil wordt gehoord. Daarvoor is alleen een hele goede persing voor nodig. Dan klinken vrijwel alle elementen goed.
Ik heb hier ooit een test gehouden tussen een AT-440mla, DL-160, de CD en een AT-95e (met een album van tears for fears), en niemand kon verschil horen.

Maar het gaat er juist om dat je net die albums vindt (en secties op albums), waar tracking heel lastig wordt.
Dus kleine secties waar wel onderscheid wordt gegeven
Maar daar is geen lijst van. Dus die vindt je alleen maar door heel veel technisch te luisteren, maar ook als je maar het minste vermoeden hebt, elementen te gaan wisselen om te kijken of het probleempjes oplost die je her en der tegenkwam.
Zo kwam ik dus op een fragment van EBTG waar de AT-95e keihard door de grond zakte tov. de AT-440mla en DL-160, terwijl de trackingprestaties met een testplaat daar toch niet zo heel erg op hintte.
Maar vindt maar eens zo'n fragment die het duidelijk laat horen. (die test was òntzettend duidelijk, bij iedereen was het blèch wat klinkt dàt slecht, terwijl het hetzelfde at-95e element was waar ze daarvoor geen verschil konden horen met veel betere elementen of zèlfs de CD en iedereen bejubelde de opname)

Je hebt er waarschijnlijk rustig 10 of meer in je verzameling, maar ga al je platen maar eens aandachtig luisteren...en dan alle nummers A-B met al je elementen, en dus ook de hele tijd je arm etc opnieuw afstellen etc.
Daar ben je dan de rest van deze eeuw mee bezig.

Daarom houdt vrijwel niemand ooit zo'n test. Veel te moeilijk.
Het zijn altijd testen hoe mooi een element wel niet kan klinken. Maar dat is eigenlijk ondergeschikt. Het gaat erom hoe een element zich houdt als het niet zo mooi meer klinkt, en het niet alleen de persing is maar de wisselwerking.
Toshirou schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:28:
Al ben ik best eigenlijk wel benieuwd hoe deze zou presteren op er Dual1229 of Thorens TD-160 (met SME3009 arm). Gewoon omdat het kan! 😉
Ik denk dat heel veel top elementen prima op die spelers gemonteerd kunnen worden en geen 'overkill' zijn.
De vraag is natuurlijk wel of je zulke dure elementen moet gaan spelen als je bijv. geen luidsprekers hebt in de klasse ~€3000+ per stuk. (of behoorlijke akoestische aanpassingen in je luisterruimte doen).
Als vraagstuk waar flinke investeringen de meeste vooruitgang in luisterkwaliteit hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door mr_petit op 01-07-2022 20:23 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:12
Vandaag een reserve SH-150H headshell gevonden voor mijn 6750. Handige manier van azimut en overhang verstellen met 1 schroefje. Met als nadeel dat het element niet in het horizontale vlak verdraaid kan worden wat met sleufjes wel kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTXt2GSFYA3FWVEcgITn1insrvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYHY5C0qn5zLYS09iAT6w4td.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mocht je nog meer van dat type headshells willen, Audio Technica heeft ze ook waarbij je overhang en azimuth via een inbus bij de headshell collar instelt, precies als bij de SH-150H headshell, zie de MS-9 en de LS-12. De massa van de MS-9 komt ook mooi overeen met de SH-150H (en hij is ook van een magnesium legering gemaakt + een soort rubber inleg voor demping van vibraties).

Afbeeldingslocatie: https://images.reverb.com/image/upload/s--aIOPCyRa--/f_auto,t_supersize/v1608454627/vrvem8dgsnjt548ejjfj.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 02-07-2022 11:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wat doe je als je als audiomonteur een radio / platen speler meubel van Philips koopt omwille van een grote collectie 45 toeren plaatjes die je erbij krijgt? Nou, dan speel je die na de reparatie (deel 1 en deel 2) van het audio meubel af op een BSR platen speler... Resultaat? Bijna 3 uur(!) aan korte stukjes muziek out of the past om te laten horen wat er in de aangekochte verzameling zit:

Enjoy met deel1 (want deel 2 zal zeker nog volgen (en wie weet nog meer delen))! :P

[ Voor 16% gewijzigd door rcor op 03-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SL-Q2 in 'full automatisch' (oh ja joh :?), vraagprijs... 300 euro.

https://www.marktplaats.n...cs-sl-q2-full-automatisch

Verdere info 'uitstekende staat'. Ja, dit naaldje zal lekker afspelen: :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E6MUZCoo8yJ3JVu9N2rHTAG93Q0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qrndF7bIrMMqQKVxqIur8DWT.png?f=fotoalbum_large

:X

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cap schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:07:
SL-Q2 in 'full automatisch' (oh ja joh :?), vraagprijs... 300 euro.

https://www.marktplaats.n...cs-sl-q2-full-automatisch
Die staat al behoorlijk lang te koop, want naar deze linkte ik al aan in deze post:
mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic deel 4"

Toen stond er nog geen vraagprijs van 300 bij :X
Daarvoor blijft ie nog veel langer te koop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mr_petit schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:18:
[...]

Die staat al behoorlijk lang te koop, want naar deze linkte ik al aan in deze post:
mr_petit in "Het Grote Vinyl Topic deel 4"

Toen stond er nog geen vraagprijs van 300 bij :X
Daarvoor blijft ie nog veel langer te koop 8)7
En toen was de advertentie verlopen... Dus nu issie weg van Marktplaats...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 22:00
Hij is opnieuw geplaatst, zie https://www.marktplaats.n...cs-sl-q2-full-automatisch

[ Voor 6% gewijzigd door musicfreak op 03-07-2022 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
...en de foto van de wel heel erg scheve naald is verwijderd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Die gast leest dus denk ik mee :+

Voor Peet: €300 is veel te veel :P
De helft is een goede prijs :)

[ Voor 54% gewijzigd door mr_petit op 03-07-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-06 17:32
Met de Iphone RPM app het toerental van mijn platenspeler gemeten. Dit zijn de resultaten. Geen idee of dit relatief goed of slecht is.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p403424898.png

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p448330836.png

Dit zijn de instellingen in de app die ik gebruikt heb.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p594324220-5.jpg

Bij mijn draaitafel duurt het vrij lang voordat het toerental gecalibreerd. Heb het idee dat de App hier geen rekening mee houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keurige cijfers, maak je geen zorgen. Als je het aantal samples op 10 zet (10 omwentelingen, ruim 20 seconden incl op gang komen bij een normale platenspeler) ipv 100 en de 'freeze' op 60 seconden dan heeft het ding dus meer dan 30 seconden (!) om op gang te komen, dus dat zal wel goed gaan wat betreft de moving average rpm. ;) Wow en flutter is ook steeds maar het gemiddelde van de laatste paar toeren die je in beeld ziet in de grafiek.

[ Voor 37% gewijzigd door Cap op 03-07-2022 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:18
even een knuppeltje in het hoenderhok... Ik heb afgelopen weekend mijn platen weer op mijn kamer gezet (na een verbouwing) en wil of een stereo-setje aanschaffen met een phono pre-amp om mijn Phillips 22GA212 met een custom element (heeft mijn vader ooit geplaatst, ik heb er een nieuwe naald in gezet ergens begin 2000) of? ga ik verder met mijn audio set beneden (Yamaha) en schaf een MusicCast VINYL 500 aan?
Ik heb al een losse phono voorversterker, maar die is niet top. (De philips heeft een din aansluiting dus zal ik sowiezo een verloopje naar 2x tulp +gnd nodig hebben als ik voor een nieuwe stereo ga)
De Yamaha platenspeler kan ik gebruiken om beneden te luisteren, en aansluiten op mijn stereo setje van Denon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Townsend music komt met een re-release van The Prodigy - Fat of the Land.

Ik wil hem eigenlijk graag pre-orderen, maar ze verzenden niet naar Nederland?

Iemand ervaring hiermee?

link

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HvdBent schreef op maandag 4 juli 2022 @ 10:26:
en schaf een MusicCast VINYL 500 aan?
Waarom zou je specifiek voor een yamaha MusicCast VINYL 500 gaan?

ik snap je situatie ook niet: je hebt een yamaha set beneden èn een denon set? Je bent heel onduidelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door mr_petit op 04-07-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
mr_petit schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:53:
[...]

Waarom zou je specifiek voor een yamaha MusicCast VINYL 500 gaan?

ik snap je situatie ook niet: je hebt een yamaha set beneden èn een denon set? Je bent heel onduidelijk.
Ik heb beneden een Yamaha 1050 versterker staan met music cast. boven had ik een denon setje, dat staat nu op kantoor. Ik baalde dat het denon setje dat best aardig klinkt helaas geen DAB+ ontvangst heeft binnenshuis. Dus twijfel ik een beetje, was eigenlijk op zoek naar een oplossing om of de Philips weer te gebruiken (dus een stereo setje met phono pre-amp) die zijn helaas niet te vinden. Toen kwam ik deze platenspeler tegen, kan dus iets extra investeren en met deze platenspelen meteen zorgen dat mijn DAB+ setje gewoon internetradio krijgt, en daarnaast mijn platen kan spelen. Ik zie verschillende revieuws van de platenspeler, maar eerlijk gezegd ben ik erg te spreken over mijn Yamaha set beneden, die klinkt echt fantastisch (met 4 klipsch zuilen, een centre speaker en subwoofer). Met deze platenspeler kan ik ook beneden een plaat laten spelen zonder de platenspeler te verhuizen (of ik zet de Philips daar neer, alleen moet ik die afschermen voor kleine koters).
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed.juh
Zal je net zien, maak je een 'antwoord' is er alweer een nieuwer bericht, wat meer uitlegt.

[ Voor 78% gewijzigd door Ed.juh op 04-07-2022 19:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E-clips
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-06 16:19
Ik zou voor een mooie Philips visoog versterker gaan. 22RH520 bijv. Boven plaatjes streamen naar de stereo beneden gaat aan het hele punt van plaatjes draaien voorbij..

12 Augustus 2026 weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
EMP schreef op maandag 4 juli 2022 @ 18:36:

Iemand ervaring hiermee?

link
Regelmatig iets besteld hier, maar zoals alles uit Engeland moet je wel geduld hebben eer je het in huis hebt (of dat moet al verbeterd zijn).

Links onderin je scherm heb je een pull down menu, kun je Nederland selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie_man
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04-2024

Iemand ervaring hiermee?

link
Je kunt hem ook gewoon bij JPC pre-orderen (33,99).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40
birdie_man schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:40:
[...]

Je kunt hem ook gewoon bij JPC pre-orderen (33,99).
Dat doe je maar beter ook want dat scheelt je weer douanekosten en een teleurstelling omdat veel uit de UK kapot aankomt. Ik heb dat van vooral de platenmaatschappijen nu iets te vaak meegemaakt. Via Discogs is het tot nu toe gelukkig altijd wel goed gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 19:04

kraats

Ik rol

Iemand ervaring hiermee?

link
toen ik de aankondiging kreeg was hij na 2 uur al uitverkocht. Goed dat hij er weer is. Meteen besteld en bij mij gaat dat prima.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Laatst online: 27-05 09:26

EMP

Krulloos!

Zojuist besteld bij jpc.de

Thanks voor de tip @birdie_man en @pman63 !

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D_V

D_V

Via Amazon Spanje 27,61 euro + 4 euro verzendkosten.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/62c42ae9a05ce/62c42ae99caa2-hdheeth.png

Maar je kunt 'm ook bij bijna iedere platenzaak in Nederland pre-orderen zie ik.

[ Voor 22% gewijzigd door D_V op 05-07-2022 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
HvdBent schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:55:
[...]

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is ;)
het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies wilt (radio luisteren via een platenspeler?), maar je moet je wel realiseren dat die yamaha draaitafel eigenlijk een hele simpele draaitafel is (vergelijkbaar met bijv een teac van ca 300), waarbij je dus ongeveer €300 extra betaald voor wat digitale snuisterijen.
Zo'n speler zal niets beter presteren dan je philips (die zal zelfs beter zijn) of vele andere gebruikte tafels die voor ca. 50-100 op MP staan.
Dus die €600 betaal je dan niet voor geluidskwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 06-07-2022 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
mr_petit schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:24:
[...]

het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je precies wilt (radio luisteren via een platenspeler?), maar je moet je wel realiseren dat die yamaha draaitafel eigenlijk een hele simpele draaitafel is (vergelijkbaar met bijv een teac van ca 300), waarbij je dus ongeveer €300 extra betaald voor wat digitale snuisterijen.
Zo'n speler zal niets beter presteren dan je philips (die zal zelfs beter zijn) of vele andere gebruikte tafels die voor ca. 50-100 op MP staan.
Dus die €600 betaal je dan niet voor geluidskwaliteit.
Thanks, is me duidelijk. Ik ga naar een andere oplossing zoeken (klein versterkertje met phono pre-amp en internetradio/spotify) Die philips is een stuk handiger (automatische afslag bij einde plaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed.juh
@HvdBent
Kijk eens voor een alternatief voor een Topping MX3 ( je had toch al een pre-amp?)
Ik zie net dat de MX3 niet meer leverbaar is.

Wellicht een vintage versterker, en dan een bluetooth ontvanger aan een ingang ?
Ik heb hier een denon F100, met CD, vorig jaar gekocht voor 30 euro. De bluetooth aanpassing was ook iets in die geest.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00

momania

iPhone 30! Bam!

Fick ja! *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BO9Smu1pXfyaVrP9dvE3-EN1DjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dNtGDcVTjVhP4NVFLPqI8sAt.jpg?f=fotoalbum_large

Mocht even duren zeg… :D

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavv
  • Laatst online: 02:04
Dat mag je zeggen ja, veertig jaar :*)
Maar prima plaatje hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_V

D_V

Is 'ie nou beschadigd rechtsboven, of lijkt dat maar zo? :-(

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Dit weekend naar festival Bospop in Weert geweest... Bijna 3 dagen volgemaakt incl. een plekje op de Bospop camping met een tent... Helaas gooide een broodje Kip Krokant van een niet nader te noemen broodjes zaak roet in het eten (die niet helemaal in orde bleek te zijn achteraf) en moest ik noodgedwongen naar huis na 2,5 dag... Vooral het feit dat ik Beth Hart niet live heb kunnen horen en zien spelen vindt ik nog steeds erg jammer, maar het is niet anders... Gewoon BALEN! Ik neem nooit meer gerechten met kip op zo'n festival terrein (even als alle andere broodjes van die broodjes zaak), blijkbaar is dat zeer gevoelig vlees...

Desondanks heb ik de eerste twee dagen wel veel mooie artiesten gezien en mogen aan horen, maar ook de twee aanwezige platenzaakjes met hun verkoop standjes heb ik bezocht, uiteraard direct op de eerste dag leverde dat meteen twee hele mooie LP's op van Queen, waarvan één picture disc die ik normaal niet zo snel koop... Die Picture disc blijkt toch nog best aardig te klinken, dus toch nog de moeite waard...

Zie ook de mooie picture disc links:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/kedOU1UjWxgfUVc-strRKUnlFdaFLXmbFUu6etSidzLLSXaV_YbOhNL45kZVDHM62naKGdW9mBrosqWjM1WR3aquzHa4c_Iw2YWCDkTUpoToqbC-x2ORyiCu0fqF7R-0urijP8fJe_M=w2400

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/p-32VYJe8ArjbiekISkyS0Mi06L1rk7tWGwy_klJdGpCyIqqXThK-s7UZ1T95lVGVybsEzXAQN2eqpyB34o9FmOF7mXMpKEKqIo_CjIHCJ_7fiI9r8Mr7MNdltz4rMRAbwq58aQQ4FA=w2400

Even ter verduidelijking van wat we zien:
- Queen - Miracle
- Queen - Greatest Hits III

Gelukkig heb ik nog wel De Dijk mogen aanhoren en zien spelen en dat was echt een feestje, net zoals Sting erna... De Dijk vond ik trouwens velen malen beter dan Passenger die voor De Dijk aan het spelen was en gezien de drukte in en ver buiten de tent was De Dijk voor mij veel meer een hoofd act dan Passenger... Maar dat is mijn mening...

Iemand anders toevallig ook naar Bospop geweest?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Faxe
Weer een drietal nieuwe aanwinsten.

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p1060928550-3.jpg

Die van Neil Diamond is heerlijk foute muziek. Plaat klinkt wel heel goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Terwijl ik op de camping Bospop vertoefde werd ik door Discogs geattendeerd op een schellac plaat die op mijn verlang lijstje stond: Blue Suede Shoes / Tutti Frutti van Elvis Presley... Niet gemakkelijk te vinden hier in NL en ik had dan ook verwacht 'm eerder te vinden in Engeland of Duitsland... Maar tot mijn verbazing dook hij toevallig nog in NL op ook in VG staat... Nou, daar hoef ik niet over na te denken... Dus snel gekocht en vandaag op de 78-toeren platen draaier bij mijn buizen spul:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/n7el5jPhx0qg4EHEKl5KLGaTML0gbENxy_OnzdNp33KXMeqz6UuYhvGsWrpROx9CJbxc4z1JpSGEB_f2mBQnyKTChzzTFqZ828Isic6fO0eSOacdE969KT9Rl2_z9EZWDHZbLBvYhKo=w2400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
ik hoop dat dat minder vintage klinkt dan het er uit ziet op de foto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HvdBent schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 07:34:
ik hoop dat dat minder vintage klinkt dan het er uit ziet op de foto....
Hij klinkt niet verkeerd hoor, veel mensen denken dat 78 toeren platen slecht klinken, maar vanaf het moment dat er elektronisch opgenomen kon worden is de geluidskwaliteit van dit soort platen sterk toegenomen. Ook het elektronisch afspelen van 78 toeren platen heeft veel goeds gedaan voor de geluidskwaliteit (lees: geen mechanische platen spelers met stalen naald om de plaat af te spelen zonder elektronische versterking).

Zo'n stalen naald laat zo'n 78 toeren plaat toch wel heel vlot slijten, vooral als iemand dacht dat hij of zij de stalen naald heel vaak kon gebruiken (terwijl je deze echt om de haverklap moest vervangen). Het is dan ook de slijtage aan zo'n 78 toeren plaat die 'm vaak brak laat klinken.

[ Voor 13% gewijzigd door rcor op 15-07-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
rcor schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:13:
[...]

Hij klinkt niet verkeerd hoor, veel mensen denken dat 78 toeren platen slecht klinken, maar vanaf het moment dat er elektronisch opgenomen kon worden is de geluidskwaliteit van dit soort platen sterk toegenomen. Ook het elektronisch afspelen van 78 toeren platen heeft veel goeds gedaan voor de geluidskwaliteit (lees: geen mechanische platen spelers met stalen naald om de plaat af te spelen zonder elektronische versterking).

Zo'n stalen naald laat zo'n 78 toeren plaat toch wel heel vlot slijten, vooral als iemand dacht dat hij of zij de stalen naald heel vaak kon gebruiken (terwijl je deze echt om de haverklap moest vervangen). Het is dan ook de slijtage aan zo'n 78 toeren plaat die 'm vaak brak laat klinken.
Ik ben lekker aan het spelen met mijn nieuwe setje, en inderdaad, het kan lijken of er krassen op een plaat zitten, maar ik hoor ze lang niet allemaal...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRmN_0F3dZaj4_6_ehgbhgfwtSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yCyCmiRs1TR89o7CjI5jnQ6E.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen tijd wat meer experimentele sub-genres binnen de Jazz zitten opzoeken. En zo ben ik gekomen bij vooral Japanse Jazz-Funk. En ik kan zeggen dat deze drie van Casiopea echt fantastisch zijn.

Heerlijke vibe voor op een zomerse vrijdag avond. Het doet mij wat denken aan Shakatak qua feel en dat is zeker niet slecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• macdushi
https://www.emerce.nl/nie...n-tevergeefs-bestellingen

Let op! Dodax heeft surseance van betaling aangevraagd, heb je daar nog bestellingen lopen dan is het maar zeer de vraag of je die ooit nog ontvangt.

[ Voor 34% gewijzigd door macdushi op 20-07-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:30
macdushi schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:25:

https://www.entertainment...n-surseance-van-betaling/

Let op! Dodax heeft surseance van betaling aangevraagd, heb je daar nog bestellingen lopen dan is het maar zeer de vraag of je die ooit nog ontvangt.
Dat zou het een en ander verklaren. Heb na 2 weken ofzo wel een standaard mailtje als reactie gehad op m’n vraag waarom het zo lang duurde maar daar werd ik ook niks wijzer van.

Worst case ben ik 40/50euro lichter, dus ik zie wel wat er gebeurt. Ik bestel er hoe dan ook nooit meer.

Zowel qua informatievoorziening (geen track&trace wtf) als levertijd (de ene plaat die ik wel ontvangen heb deed er ook 2 weken over) als klanten “service” (2 weken wachten op een niet relevante standaard reactie)… echt niet te doen dit.

Wel bijzonder dat dit nog kan zo. (Orders/betalingen blijven aannemen die je niet kan vervullen) Ik dacht dat we de cowboy fase qua webshops al wel een jaar of 10/15 voorbij waren…

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 19-07-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Het open houden van de winkel is verplicht volgens de regels helaas omtremt dit soort dingen. Alles voor de (mogelijke) schuldeisers.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
Valt dat niet gewoon onder oplichting, een winkel open houden die geen intentie heeft om spullen daadwerkelijk te gaan leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Record industry (perserij in Haarlem) gaat trouwens uitbreiden met 15 nieuwe persen.
Hoorde ik eergisteren op de radio.

https://www.nhnieuws.nl/n...perserij-breidt-flink-uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:34
macdushi schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 11:25:

https://www.entertainment...n-surseance-van-betaling/

Lees ik eroverheen? Ik zie de surseance van betaling enkel terug in het artikel uit 2018.

In het 2022 artikel enkel dat klanten op bestellingen wachten.

Nog steeds geen goed teken natuurlijk.
Zelf overigens wel veel naar tevredenheid daar vinyl besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
Inverted_World schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 09:49:
[...]

Lees ik eroverheen? Ik zie de surseance van betaling enkel terug in het artikel uit 2018.

In het 2022 artikel enkel dat klanten op bestellingen wachten.

Nog steeds geen goed teken natuurlijk.
Zelf overigens wel veel naar tevredenheid daar vinyl besteld.
2e linkje is idd niet juist, deze is wel aktueel:

https://www.akv.at/insolvenz/1368835-dodax-eu-gmbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 17-06 13:48

-d-

Wat doen jullie eigenlijk met nieuwe platen die krom/warped zijn? Ik heb er net eentje binnen van een van de grotere platenzaken (ook nog 's limited/numbered edition) - hij speelt wel ok af maar wiebelt aardig heen en weer. Is het redelijk dat ik dat wil omruilen met de platenzaak of zouden jullie het laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45
Uiteraard is 't redelijk om ze om te willen ruilen. Heb bij Plato (geen idee of dat je shop was) wel eens een hoes gehad waar een vouw in zat. Daarvoor gemaild en kosteloos kunnen omruilen. Geen probleem van gemaakt. Als de plaat zelf krom/warped is zou ik zeker er achteraan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 17-06 13:48

-d-

Dank @JanW - inderdaad de juiste shop - ik ga ze even mailen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-06 08:55
Zojuist het nieuwe (verzamel) album besteld van Eminem.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0390/6749/products/E_CC2_2LP-01_1024x1024.png?v=1657736210

De oranje oplage is beperkt en nu nog te bestellen voor de liefhebbers.
https://shop.eminem.com/c...rtain-call-2-orange-vinyl

EDIT:

Order zojuist geannuleerd, kan blijkbaar gewoon bij platenzaak.nl besteld worden _/-\o_

https://platenzaak.nl/products/curtain-call-2-shop-exclusive-florescent-orange-vinyl-2lp

[ Voor 30% gewijzigd door AcidBanger op 20-07-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kozue
$65 voor een dubbel LP? Meh, laat maar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Even zoeken op het internet, Discogs of even wat platenzaken telefonisch benaderen of langsgaan om te vragen wat hun prijzen zijn. ;) Wie weet pak je een betere prijs mee.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nineball
Vandaag voor 35 euro een Dual 1219 meegenomen uit de kringloop. Slede en element ontbraken en de snoeren waren afgeknipt. Dit is de voorganger van de 1229, grootste verschil is dat de 1229 een verlichte stroboscoop heeft en de 1219 het moet doen met een ring op de mat. Verder heeft de 1219 wat meer metalen onderdelen die bij de 1229 van kunststof zijn zoals de bedieningshendels.
Een blik op het binnenwerk leert dat het ding technisch in nieuwstaat is. Alleen de hoogteverstelling van de arm zit vast maar dat is standaard. Even aan de stroom gezet en hij loopt mooi op snelheid en stil en ook de automatiek heeft geen kuren. Beetje jammer, ik had een mega revisieproject verwacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09gUR98jvzgI2tlWeGv4_RmDLJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VwWeFauNprIHAPG6RnuVmRu7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/te8wUWv-ii3_9tTRqdvQUql1nfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBV0MKWjq4DnzXvYR35AAVQg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SwUvaSDFuGKUJN4oH0-Nba7MXAY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h05aNsslck73dcQSApeSelr6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KFk-Bulwrb8un1mWck8PDVQGEHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Uq4mMTH2OpbJ6SPLifa0l76.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vintage1967
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 12:35
K*T :( !! Dochter en aanstaande schoonzoon hadden 2 LP's besteld voor mijn verjaardag, hoor ik net. Die order blijkt 15-7 geannuleerd te zijn door Dodax. Dat is mij eerder overkomen, maar toen kreeg ik een mailtje met annulering. Nu zie ik het alleen maar bij de bestelling zelf staan. Ben bang dat het geld weg is zonder de LP's te krijgen.

Gluren bij (de platen van) de buren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:14

ABD

Vintage1967 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 22:14:
[...]

K*T :( !! Dochter en aanstaande schoonzoon hadden 2 LP's besteld voor mijn verjaardag, hoor ik net. Die order blijkt 15-7 geannuleerd te zijn door Dodax. Dat is mij eerder overkomen, maar toen kreeg ik een mailtje met annulering. Nu zie ik het alleen maar bij de bestelling zelf staan. Ben bang dat het geld weg is zonder de LP's te krijgen.
Heel naar. Mocht de curator de toko bewust hebben opengehouden om de bestaande voorraad te verkopen, dan kun je dat verhalen op deze curator. De voorraad verkopen is in Nederland de enige legitieme reden om een webshop na een aangevraagd faillissement open te houden en dan zal men echt moeten leveren. Ik ga er wel vanuit dat de dodax.nl webshop is gebruikt, al zullen Europese regels niet veel verschillen.

Ik bestelde overigens ook een aantal keer per jaar bij Dodax, altijd met Paypal met credit card. Ik gebruik ideal zelden tot nooit op internet door dit soort gevallen. Het duurde sinds corona altijd 5-6 weken voordat ik het in huis had, maar dat nam ik voor lief, omdat of de prijs heel goed was of dat de lp zeldzaam was. Dus @Charly ,mocht het een paar weken terug verzonden zijn, vrees dan niet direct. Je kunt aangenaam verrast worden door de postbode. Ik heb geluk, mijn laatste bestelling bij hun was van 26 April is begin Juni aangekomen.

Overigens kan er nog steeds besteld worden, dus ik vermoed dat de curator het openhoud om de voorraden te verkopen en die twee LP's van @Vintage1967 waren waarschijnlijk niet op voorraad. Hoewel ik mij nu ik dit type wel besef dat ik niets van Zwitsers recht ken, zal de curator zich hoogstwaarschijnlijk aan de EU regels moeten houden. Het zal wel een gedoe worden en lang wachten op je geld.

Ik ben overigens wel weer jaloers op @nineball die regelmatig van die prachtige vondsten heeft. Hier in Amsterdam zie ik eigenlijk alleen van die compacte el cheapo 80s en 90s draaitafels, die bij een stereotoren geleverd werden. En voor lp's en 12" van bekende artiesten durft men inmiddels €5 te vragen, ongeacht of het iets waard is. Het is ook bijna altijd een geflopte lp of 12" en vaak met een aanbiedingssticker er nog op. Sowieso ruikt de LP afdeling naar de dood en het is voornamelijk BZN, James Last, Nana Mouskouri e.d. Jullie ooms en opa's hadden geen smaak;) Ik krijg jeuk als ik al denk dat ik erin sta te 'diggen'

[ Voor 19% gewijzigd door ABD op 22-07-2022 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nineball
@ABD James OverLast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Op dit moment is er redelijk wat te doen over de Mobel Fidelity platen. Sinds 2015 zijn die wat minder analoog dan gedacht. Als ik het goed begrijp willen platenlabels de originele tapes niet uitlenen om te gebruiken als bron voor de MoFi platen. Als work around maken ze van de master een DSD opname die ze gebruiken als master voor de LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik volg het hele debacel met MoFi indirect, maar dit is gewoon iets dat ze hadden moeten bedenken toen ze aan de hele reissue actie van Thriller begonnen. Met zulke grote aantallen van 40k aan exemplaren die verhandeld als One-Step, daar sla je gewoon de plank mee mis. Het idee van die One-Step was juist de beperkte oplage door zoveel stappen in de keten over te slaan wat de kwaliteit moet doen toenemen. Dit zou AAA moeten zijn en hierdoor beperkt leverbaar.

Maar goed, als ze gewoon hadden gecommuniceerd dat dit een "Digitale" bewerking zou worden ivm de aantallen, dan was er niks aan de hand. Maar de hele term is gericht op het beperkte aan aantallen, juist door die beperkte aantal te maken matrijzen. Maar goed... nu heeft het hele AAA gebeuren weinig direct meerwaarde, maar goed hele volksstammen zijn puur gespitst op dat alles AAA moet zijn, dus die zullen nu op elke bron hun ongenoegen plaatsen.

Nu heb ik zelfs genoeg aan albums die van een volledig analoge keten komen en ja... ze klinken fantastisch. Nu heb ik er ook genoeg die ook gewoon echt goed klinken geproduceerd met alle moderne technieken van nu en ja... ze klinken wat minder warm, maar echt minder is geluidskwaliteit? Nee, dat zeker niet. Ik denk zelfs dat het AAA gebeuren over 20+ jaar niet eens meer van toepassing is, gezien de meeste mastertapes dan in een slechtere staat verkeren als dat ze nu zijn. En sommige zijn al onbruikbaar of hebben digitale correctie nodig om nog enigszins goed te klinken.

Al met al, het is weer RTL Boulevard in Analog Audiophile Land XD

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik weet zeker dat 99,9% door de mand valt wanneer ik 2 samples plaats en ze moeten raden welke sample 1x gedigitaliseerd is en welke 2x gedigitaliseerd is.
DA en AD converters zijn vrijwel transparant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chromium
Ik ben zelf een redelijk fan van audiofiele platen, Mobile Fidelity, Analogue Productions, Speakers Corner, Impex...een kast vol heb ik. De meeste zijn serieus aan de prijs, tussen de €70 en €150 per uitgave, maar het is het me waard. Maar niet omdat ze schijnbaar volledig analoog waren, maar gewoon omdat ze serieus veel beter van geluid zijn dan elke andere persing die ik ooit al gehoord heb, en geluid daar gaat het om bij mij, weinig tot geen achtergrondgeluid, superieure mastering etc...

Zelfs nu met de “revelaties” dat MoFi al jaren stiekem,een digitale stap in het proces gebruikt zal ik ze blijven kopen. Hoe de worst gemaakt wordt kan me eigenlijk weinig schelen, zolang ze uitstekend smaakt.

Wat me nu wel wat bezig houdt is waarom ik nog wel het verschil kan horen tussen SACD en een audiofiele vinyl persing van dezelfde firma van hetzelfde album. De bron is nu bewezen dezelfde, de mastering is identiek...maar de “imperfectie” van vinyl moet waarschijnlijk iets aan het geluid bijvoegen waardoor ik het mooier, natuurlijker klinken vind. Al een paar keer getest, de kwaliteit van mijn sacd speler en mijn platenspeler zijn zo goed als gelijk (Marantz SA8005 en Marantz TT-15s1) en bij 4 titels waarvan ik zowel de sacd als een audiofiele persing heb, haal ik telkens de “plaat”er uit.

Ik kan het ook wel begrijpen dat sommigen zich bedrogen voelen, dat ze jarenlang belogen werden door MoFi etc...moet niet echt leuk zijn. Zeker voor zij die al jaren beweren onmiddellijk te kunnen horen of de persing volledig analoog was of digitaal. Neen dus, met de digitale 4XDSD techniek is het gewoon niet meer te horen als de bron analoog of digitaal was.

En eigenlijk mag het geen verrassing zijn, van Sony is bekend dat ze de Masters niet meer uitlenen,aan niemand meer. Ze blijven “in house”. Dus hoe kon MoFi dan van Thriller van Michael Jackson 40.000 One-Steps maken, zelfs al hadden ze de master gekregen, no way dat ze 15 tot 20 keer die unieke Master door de tapemachine gingen mogen voeren om voldoende lacquers te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
chromium schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:49:
Wat me nu wel wat bezig houdt is waarom ik nog wel het verschil kan horen tussen SACD en een audiofiele vinyl persing van dezelfde firma van hetzelfde album. De bron is nu bewezen dezelfde, de mastering is identiek...maar de “imperfectie” van vinyl moet waarschijnlijk iets aan het geluid bijvoegen waardoor ik het mooier, natuurlijker klinken vind.
De mastering is nooit identiek.
Mastering op CD of SACD is heel erg makkelijk. Je kan hoe je wilt aan de knoppen draaien. Daarna wordt alles genormaliseerd en gedithered (dat wil zeggen: het hardste signaal wordt wordt aangepast aan de beschikbare bitdiepte van het beoogde medium) en wordt er een 1:1 digitale kopie gemaakt van die master.
Bij plaat wordt er altijd een variabele mix gemaakt. Simpelweg omdat de snijsnelheid aan het begin van een kant veel hoger is dan aan het eind van een kant.(en dat scheelt veel: 250%(!))
Dus wat je aan het begin van een plaat in de laquer snijdt, zou je echt nooit op de binnenste groeven kunnen snijden. Er zou geen groef over blijven. Dat betekend dus dat er altijd met een lagere amplitude gesneden wordt, of dat er frequentiefilters toegepast worden (meestal beide natuurlijk).
En de mate waarin is natuurlijk ook nog een hele discussie. Niet iedereen heeft dezelfde setup. In de regel is het zo dat een snijbeitel een harder signaal kan snijden dan een stylus kan volgen. Als je stylus de gesneden groef niet meer kan volgen, dan treedt er vervorming op, welke extreem hoorbaar is.
Maar waar leg je de grens? bij mensen die een setup hebben die 100µm kan tracken? Of 90µm? Of 80µm etc etc.
Als je die grens te hoog legt, zullen mensen met een minder goed trackende setup. gaan klagen.
En met een minder goed trackende setup bedoel ik geen goedkope setup. Denk aan gasten met een london decca jubilee cartridge. Ik vermoed als je daarvan de tracking prestaties gaat meten dat ze niet al te best zijn. Elementje kost wel €3k ;)
En er wordt in beginsel natuurlijk al een RIAA filter toegepast. Ook die zijn niet allemaal hetzelfde.
Dus het signaal wat op de laquer gesneden wordt, is radicaal anders dan wat naar een CD of SACD gaat.
Soms lukt het de technici om een CD/SACD vrijwel hetzelfde te laten klinken als de plaat, maar dat gaat al bijna nooit op voor de binnenste groeven en het hangt ook af van hoe het muzieksignaal eruit ziet, danwel dat de digitale variant wellicht iets getemt is om het mogelijk te maken.
En doordat platen natuurlijk nog meer beperkingen hebben zoals groefruis/kleiner dynamisch bereik (voor plaat ca 50-60dB voor de beste persingen, cd natuurlijk minimaal 90dB en SACD iets van 120dB oid), kan het ook nog wel eens zo zijn dat je het dynamisch bereik van het mastersignaal wilt beperken voor muziekstukken die dat dynamisch bereik overtreffen (met name klassiek). Ik kan me voorstellen dat je liever achtergrondgeluiden op stille stukken op de plaat wilt hebben dan dat die verdwijnen in de groefruis.

Ik vind dat hele Mofi-gate trouwens uiterlijk vermakelijk :P
Al die analog junkie hipsters die nu bij hun neus genomen zijn... :+

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 23-07-2022 08:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Faxe
Hoort niet echt in dit topic thuis maar plaats het toch even. Heb sinds 2 week andere speakers. De Tannoy Precision 6.4 zijn vervangen door de Paradigm Persona 3F. Ze klinken echt geweldig vind ik. Heb toen ik ging naar de Linn draaitafel voor het eerst kennis gemaakt met de Paradigm Persona serie. De speakers die ik heb gekocht zijn demo exemplaren met een paar kleine beschadigingen. Kon ze kopen met een leuke korting en gewoon 5 jaars fabrieksgarantie. Heb ze eerst een week op proef thuis gehad. Een mooie draaitafel en goede versterker dragen bij aan een goede geluidskwaliteit maar de speakers zijn toch wel het belangrijkste.

Paar foto's

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p657396874-4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://erbiemold.zenfolio.com/img/s/v-10/p772933085-4.jpg

De tweeter en de weergever voor het middengebied zijn gemaakt van beryllium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:43

Major_ton

Shoot!

Faxe schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:39:
Hoort niet echt in dit topic thuis maar plaats het toch even. Heb sinds 2 week andere speakers. De Tannoy Precision 6.4 zijn vervangen door de Paradigm Persona 3F. Ze klinken echt geweldig vind ik. Heb toen ik ging naar de Linn draaitafel voor het eerst kennis gemaakt met de Paradigm Persona serie. De speakers die ik heb gekocht zijn demo exemplaren met een paar kleine beschadigingen. Kon ze kopen met een leuke korting en gewoon 5 jaars fabrieksgarantie. Heb ze eerst een week op proef thuis gehad. Een mooie draaitafel en goede versterker dragen bij aan een goede geluidskwaliteit maar de speakers zijn toch wel het belangrijkste.

Paar foto's

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De tweeter en de weergever voor het middengebied zijn gemaakt van beryllium
Fraaie luidsprekers! Geniet ervan d:)b

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:46
Niet alleen een lust voor het oor, maar ook voor het oog.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Laatste aanwinst
Prince - Gold. Dubbelaar op goud vinyl
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/rFmDx1Yw/prince-gold.jpg

Draait nu rondjes op de SL1210mk2 met AT 540 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 25-07-2022 14:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Vandaag in de aanbieding bij iBood, de Denon DP-300f voor 199 excl verzendkosten: https://www.ibood.com/ele...dp-300f-platenspeler.html
Toch een stuk goedkoper dan hij elders te krijgen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macdushi
https://www.ibood.com/nl/...enon-dp300f-platenspeler/

Voor degenen die nog een mooie instap platenspeler zoeken is dit misschien wel een mooie aanbieding. Volautomatisch, AT cartridge, instelbare naalddruk en anti-skating en een ingebouwde voorversterker.

[ Voor 5% gewijzigd door macdushi op 30-07-2022 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker een nette aanbieding voor de DP-300F!

Hopelijk is het geen maandagmorgen exemplaar, ik heb bij iBood in het verleden wel e.e.a. te stellen gehad met de kwaliteit vh geleverde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Ik heb 4 jaar geleden ook bij iBood de DP-300f gekocht (toen nog voor 149) en die was gelukkig prima. Werd wel de verkeerde kleur geleverd, maar daar heb ik toen nog 15 euro voor terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik las net op een forum over mono switches om mono platen beter af te spelen. Omdat het L en R kanaal dan samen worden afgespeeld als één kanaal, wat dan de weergave ten goede moet komen.

De één beweert dat dit een goed alternatief op de mono switch die te vinden is op verschillende (voor)versterkers.

In hoeverre hebben deze switches een echte meerwaarde wanneer je mono platen afspeelt met een stereo element?

[ Voor 24% gewijzigd door Toshirou op 30-07-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je mono afspeelt op stereoapparatuur (dus inclusief een stereo element) dan kan het inderdaad voorkomen dat er onbedoeld een stukje geluid alleen / meer in een enkel kanaal wordt afgespeeld ipv allebei. In die zin valt het nut van een mono switch begrijpen. Als je geen mono switch hebt, de 2 kanalen samenvoegen door creatief te zijn met de bedrading is natuurlijk eenvoudig. Maar als je wilt wisselen tussen mono en stereo is een switch natuurlijk comfortabeler. Maar je kan ook kiezen voor een mono element of het wel geloven en lekker je mono plaat luisteren op je apparatuur in stereo stand. Als het je goed in de oren klinkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het beste is natuurlijk een mono element.
Een stereo element heeft natuurlijk altijd kanaalongelijkheden en in monoschakeling filter je die er niet uit. Ze worden alleen over beide kanalen verdeeld.
Daardoor heeft een mono element denk ik ook minder last van stof/ruis/tikjes dan een stereo element in mono schakeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zeker, en indien daar al niet om dan vanwege het feit dat de groefdimensies van echte monoplaten kunnen verschillen van die van stereoplaten. Maar goed, je moet het er maar voor over hebben als je een relatief klein aantal mono platen hebt. Steeds van headshell / element wisselen, arm opnieuw balanceren en naalddruk en AS instellen. Dus ik snap de keus voor het afspelen met het standaard gemonteerde stereo element wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

Zelf bezit ik wel een aardig goed aantal mono platen, vandaar de vraag. Maar gezien ik een Pro-ject platenspeler bezit, dus dat is met de arm zonder verwisselbare headshell. Maar nu las ik al dat een mono tegenwoordig wordt gemaakt (de lacquer, tenminste) met al een stereo element. Dus hierdoor is de noodzaak al minder aanwezig, denk aan de reissues door Cohearent Audio (Kevin Gray).

De laatste releases van Blue Note zijn voor een deel Mono, maar ze klinken naar mijn beleving wel erg goed, zelfs met een Stereo element. Maar ik was benieuwd wat de verbetering zou zijn wanneer beide kanalen als een enkel kanaal uit de speakers komen zoals bedoelt zou zijn. Maar is het beter om een switch te halen en die tussen de voorversterker en de versterker te plaatsen of te kijken voor een andere voorversterker, uitgerust met een mono switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je die vraag helaas alleen kan beantwoorden door het te proberen. -O- Ik verwacht niet dat de verbetering van een mono switch groot zal zijn, maar het blijft gissen of dat voor de specifieke platen icm met het specifieke stereo element geldt.

Of je nu een mono switch ín of ná de voorversterker plaatst maakt wat het geluid betreft niet uit. Ik zou zelf nooit voor een extra switch gaan vanwege de clutter, tenzij je een bepaalde reden hebt om specifiek die voorversterker te houden zou ik die dan eerder wisselen. Maar om te testen kan je natuurlijk even een kabel met mono schakelaartje tussen de voor- en eindversterker fröbelen, brengt dat verbetering dan kan je besluiten tot een wissel van voorversterker.

Echter het beste zou echt zijn een mono element te proberen, maar het feit dat je een platenspeler met vaste headshell hebt werkt in dit geval niet mee.

Kortom... ik zou niks aan de versterking wijzigen maar opteren voor een draaitafel met verwisselbare headshell, en naast de headshell met stereo element een extra headshell met mono element kopen. :)
Of... een mono platenspeler naast je stereo platenspeler. Dan heb je wel weer 2x voorversterking nodig maar er bestaan (jaren 70/80) voorversterkers met 2 phono ingangen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 01-08-2022 10:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:22
Vorige week waren we op vakantie in Bretagne, daarbij zijn we een dag in Quimper geweest. Wat later in de middag hadden we zin in een klein hapje en een koffie, na wat zoeken kwamen we een koffie / wafelzaakje tegen met aan de overkant de enige platenzaak waar ik ben geweest, Betty Roots Music (Aanrader, mocht je er ooit zijn)

Uiteraard even naar binnen gelopen, aardige eigenaar, sprak ook nog in Engels. Ik ben al een paar jaar op zoek naar 666 van Aphrodite's Child (in het wild, via Discogs etc. vindt ik niet leuk, ik zoek liever zelf ;)) en uitgerekend daar kom ik 'm tegen, ik kreeg er kippenvel van. Prijs was goed, vinyl is in goede staat, wat surface noise bij stillere stukken maar 50 jaar oud.. en nog prima luisterbaar. Ik ben nog nooit zo blij met een plaat naar buiten gelopen :)

Het concept, de muziek, het is niet voor iedereen maar ik vindt 666 echt geniaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkRO4HwjfloVWLev_r2TuGkiMHU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j190Q6hXJUvG3MfaYvV9Q8HS.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toshirou
  • Nu online

Toshirou

Vinyl Surfer

En dat maakt halen van platen bij de platenzaak zo leuk, het binnenlopen en niet weten waarmee je de deur weer uit loopt. Soms loop je met niks naar buiten, soms met een leuke plaat of twee en soms met een plaat die een al lang op de persoonlijke must-haves staat. 😎

Helaas is nu in veel gevallen online kopen incl. de verzending voordeliger als bij de platenzaak kopen. En dan koop ik toch nog echt meer online. Zeker op Discogs kan het met goed zoeken en wat mazzel hebben toch nog aardig schelen.

@cmndr_adama Geniet van de plaat! Ik ken het niet maar de cover ziet er cool uit! 😁

Pagina: 1 ... 13 ... 66 Laatste