[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.193 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypto-mdk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
elektriekert schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:19:
[...]
Ik herinner mij nog een artikel/twitterdraadje van een jaartje terug.
Dat ging over een investering maatschappij blackrock of blackstone, die hele wijken in de U.S. opkoopt.
Woningeigenaren verkopen hun woning, want dan kunnen ze nu leuke dingen van het geld doen.
Vervolgens gaat een jaartje later de rente ineens maandelijks omhoog :+ .
Kunnen ze alsnog die extra centjes over een uitgesmeerde periode weer terug betalen.

TLDR: Niet leasen maar kopen!
Bezit is leuk, maar als al je vermogen daardoor niet liquide is dan kun je nog in de financiële problemen komen. Met het verplichte aflossen gaat een grote groep gepensioneerden hier in de toekomst last van krijgen. Tonnen in een huis, maar niet voldoende inkomen om rond te komen na het pensioen. Cash is King! is voor mij nog belangrijker dan bezit en als je ouder wordt is zo'n opeethypotheek dus helemaal niet zo gek.

Om even terug te komen op crypto. Ik heb liever 5 ton aan crypto, een huis van 5 ton met 5 ton hypotheek dan enkel een huis van 5 ton zonder hypotheek. Het bezit is in beide gevallen gelijk, maar in de eerste situatie ben je liquide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07
killamonkey schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:39:
Lurk hier al tijdje mee en heb wat voorzichtige stappen in de wereld van crypto gezet. Hou iedere maand naast mijn beleggingen zo'n 400€ apart om in crypto te stoppen. DCA het liefst en heb er de tijd en zin niet voor om te gaan daytraden, dus HODL ik lekker voor paar jaar. Hoe DCA'en jullie? Verspreid over de maand? Op bepaalde (vaak rode) dagen? Of gewoon in één keer erin jassen? Ben nog beetje zoekende hierin. Hoor graag jullie ervaringen/manier
Investeren via DCA geeft geen mogelijkheid tot variatie. Dat is juist het hele idee van DCA. Je koopt met een vast bedrag op een vast moment

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:43

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Lurk hier al tijdje mee en heb wat voorzichtige stappen in de wereld van crypto gezet. Hou iedere maand naast mijn beleggingen zo'n 400€ apart om in crypto te stoppen. DCA het liefst en heb er de tijd en zin niet voor om te gaan daytraden, dus HODL ik lekker voor paar jaar. Hoe DCA'en jullie? Verspreid over de maand? Op bepaalde (vaak rode) dagen? Of gewoon in één keer erin jassen? Ben nog beetje zoekende hierin. Hoor graag jullie ervaringen/manier
DCA doe je op vaste dagen volgens een plan, iets lukraak kopen omdat je denk dat dat de goedkoopste moment van de maand is noem je niet helemaal DCA volgens mij.

Ook een beetje nadeel dat de crypto markt niet slaapt. :P :X

[ Voor 4% gewijzigd door Xqlus1ve op 14-01-2022 10:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:22:
[...]

Ik stel toch ook staken en/of investeren in crypto/ETFs? Toen ik begon met studeren en crypto nog amper bestond, waren de slimste c.q. meest ondernemende gasten al bezig met maximaal bijlenen om dit vervolgens weg te zetten in deposito's op de bank tegen een hogere (spaar)rente en deels in aandelenfondsen. Het gaat altijd om balans in dit soort dingen.

[...]

Je uitsmijter reageer ik niet op, is puur bedoeld om te triggeren. Goed, dat gezegd hebbende, kan je mij uitleggen hoe je met 200 euro per maand in vredesnaam kans maakt om een huis te gaan kopen met een startsalaris van ~2500 euro bruto, uitgaande van iemand die 25 jaar is als hij begint met werken?
Er vanuit gaande dat markten cyclisch zijn, zal er altijd een punt ontstaan waarop de lijnen elkaar kruisen en er mogelijkheden ontstaan voor de 'gewone' harde werker. Die ieder jaar een paar tientjes meer salaris ontvangt en braaf z'n flappen wegzet of belegt en zo wat spaargeld opbouwt.

Dat dat de ene generatie wat makkelijker af gaat dan de ander, daar heb ik in verschillende topics, zoals Het (on)bestaan van het middeninkomen (kijk eens wie de TS is) en Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 al enorm wat tegels vokgekalkt.

Het punt is, om die kansen bereikbaar te maken... dan moeten markten wel cyclisch zijn! En laat daar zo'n 2 jaar geleden nou eens opeens iets geks mee aan de hand te zijn, deze cyclus wordt kunstmatig uitgerekt - met jawel: geleend geld van toekomstige generaties (die moeten het terug betalen / de rente - waarmee we ons eigenlijk vast gaan zetten dat die rente laag moet blijven, met alle gevolgen van dien). Met als gevolg dat de assets die die toekomstige generatie ook wil, nog onbetaalbaarder worden. Ik vind de werking van de economie op dat vlak fascinerend trouwens.

Nu is de kernvraag: hoe ga je hier mee om?

Ga je mee in de ratrace? Je helemaal de pleuris werken en zo aan meer salaris/schuld komen? Gokken op risicovolle beleggingen, misschien met geleend geld? Beide zijn valide wegen om eruit te komen, ware het niet dat beide ook een serieus risico kennen. Bijvoorbeeld wanneer de belegging niet uitpakt zoals gehoopt en je schuld toeneemt terwijl de rente stijgt. Ik denk dat de meeste Tweakers hier je enkel en alleen willen waarschuwen, ipv je keuzes stom vinden.

Er is echter ook nog een andere weg: protesteren :) Aangeven dat je het er niet mee eens bent, dat deden onze voorouders ook. Die gingen ook de straat op. Protesteren kan op verschillende manieren. Of dat nou is omdat de huizenmarkt oneerlijk en onhoudbaar is opgezet, of omdat je dmv crypto een middelvinger naar de FED en ECB wilt opsteken. Collectief is het toverwoord, en daar is onze generatie helaas erg slecht in.

Misschien moet het systeem wel veranderen als het onmogelijke wordt opgezocht, ipv dat je naar de maasjes in de wet moet zoeken om toch mee te gaan in het systeem ;)

En misschien kan ook alles tegelijkertijd een beetje: en wat meer verdienen, en die gok met crypto, en protesteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 14-01-2022 10:52 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Mijn strategie is niet helemaal DCA, maar probeer wel regelmatig in te leggen.

Afgelopen jaar voornamelijk op een vaste dag ingestapt (wanneer loon werd gestort). Nu ben ik meer aan het kijken naar instappen op rode dagen. Dat valt uiteraard niet echt in te schatten, maar het kan geen kwaad de MA, RSI en Volume van de markt in de gaten te houden. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:28

ViezeVis

Sample Text

Stokstaart schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:35:
[...]

Vraag en aanbod

Nee flauw sorry. Bitcoin is koning, de indicator van de hele cryptomarkt. Ik weet dat er een aantal mensen is op het forum dat het hier niet mee eens is, maar ik neem het ze niet kwalijk. Dit is hun eerste cycle.
Die mensen op het forum:
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/qy_UbwuO1SoAAAAC/zoom-triggered.gif

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:07
crypto-mdk schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:40:
[...]

Bezit is leuk, maar als al je vermogen daardoor niet liquide is dan kun je nog in de financiële problemen komen. Met het verplichte aflossen gaat een grote groep gepensioneerden hier in de toekomst last van krijgen. Tonnen in een huis, maar niet voldoende inkomen om rond te komen na het pensioen. Cash is King! is voor mij nog belangrijker dan bezit en als je ouder wordt is zo'n opeethypotheek dus helemaal niet zo gek.

Om even terug te komen op crypto. Ik heb liever 5 ton aan crypto, een huis van 5 ton met 5 ton hypotheek dan enkel een huis van 5 ton zonder hypotheek. Het bezit is in beide gevallen gelijk, maar in de eerste situatie ben je liquide.
Ik schetste het nogal zwart-wit.

Maar om even ontopic te blijven:

Een jaartje geleden had ik het idee om het pas gekochte huis versneld af te lossen, echter zit er een vermogensverschil tussen mijn vriendin en mij (die mede door Crypto groter wordt).

Maar door de inflatie kunnen we beter de gehele lening uitzitten omdat inflatie de uiteindelijke kosten drukt.
Dat geld wat ik niet af los steek ik dan weer in Crypto wat veel meer op kan leveren.

Minder ontopic:
Ik probeer financieel onafhankelijk te worden, maar als er dan weer nieuwsberichten langskomen dat onze ‘aartsvijand’ Klaas knot vindt dat je huis in box 3 hoort, dan zakt mijn broek toch wel af.
Dit zou eerlijker zijn t.a.v. huurders.

Volgens mij zijn ze ff vergeten dat de overheid zelf buitenlandse investeerders aantrokken (misschien nu nog aantrekken) die woningen opkochten voor de verhuur wat hen goed oplevert.
Edit: uit 2014 https://www.government.nl...-the-dutch-housing-market

Het is onderhand een spel aan het worden om met deze veranderende regels nog onafhankelijk te kunnen worden.

Als ik iemand van het werk mag geloven (“en dat doe ik niet”) dan zal door de crisis over een paar jaar je huis van je worden afgenomen, ik vroeg om uitleg maar ik werd doorverwezen naar : DYOR _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-09 01:41
ViezeVis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:29:
Even een noobvraag, maar wat maakt het dat als de Bitcoins dalen, de grote andere crypto's ook dalen. Ik zie het vooral bij Etherium. Cardano heeft dat aanzienlijk minder.
Ook Cardano heeft aardige tikken gehad. Zelfs nog hardere want die stond een klein half jaar geleden nog op 3 dollar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21
Amras schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:57:
Soms is crypto prachtig. Poosje geleden wat DOT vastgezet in een parachain waarvoor in de toekomst rewards (in GLMR token) zouden worden uitgekeerd. Deze week de eerste payout (30%) gekregen. Gelijk verkocht tegen marktprijs van 12 euro per token. Als dat ook lukt voor de overige 70% dan zijn de gratis tokens meer waard dan m'n initiële inleg, die ik ook gewoon terugkrijg.

Je vraagt je soms af waar al dat gratis geld vandaan komt. :')
Of we komen in een dikke bear market en je DOT en GLMR is geen cent meer waard. Dat is het risico waar je nu voor wordt beloond. Maar met DOT en GLMR zit je wel safe voor de lange termijn. Qua koers gaan deze twee elkaar niet veel ontlopen en met de lage circulating supply van GLMR de komende jaren voorzie ik een hogere koers van GLMR. Daarnaast is multichain de toekomst.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Deman23 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Ook Cardano heeft aardige tikken gehad. Zelfs nog hardere want die stond een klein half jaar geleden nog op 3 dollar.
En een klein jaar geleden op 0,3 dollar.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
ViezeVis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:29:
Even een noobvraag, maar wat maakt het dat als de Bitcoins dalen, de grote andere crypto's ook dalen. Ik zie het vooral bij Etherium. Cardano heeft dat aanzienlijk minder.
Het gaat erom, hoe bepaal je de waarde van een crypto?

Want die dingen worden verhandeld op tientallen exchanges, tegen dollar, tegen euro... Hoe bepaal je dan 1 gemiddelde dollarwaarde?

Coinmarketcap.com bijvoorbeeld geeft daar best wel wat inzicht in. Als 10% van het verhandelde dagvolume van Crypto X bij Binance in USDT plaatsvind, dan is dat bedrag 10% bepalend voor de huidige koers. Als 20% in EUR plaats vind, dan rekenen ze eerst EUR terug naar USD, passen de 20% weging toe, en zo heb je al 30% van de waarde bepaald.

Op dit moment worden vele altcoins, zoals Ethereum en ook Cardano, voor een aanzienlijk deel tegen BTC verhandeld.
Dat betekent dat wanneer BTC daalt, dat aandeel / de omrekenfactor vanzelf wordt meegenomen. Ookal wordt crypto X überhaupt niet gekocht of verkocht.

Dat is nog los van dat velen gebruik maken van TA, en vele alts praktisch dezelfde patronen volgen door bovenstaand principe. Soms breekt er eens eentje uit en verkoopt iedereen de rest om maar in die stijgende te komen - waarna die pump natuurlijk weer snel verkocht wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zwembroek schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Of we komen in een dikke bear market en je DOT en GLMR is geen cent meer waard. Dat is het risico waar je nu voor wordt beloond. Maar met DOT en GLMR zit je wel safe voor de lange termijn. Qua koers gaan deze twee elkaar niet veel ontlopen en met de lage circulating supply van GLMR de komende jaren voorzie ik een hogere koers van GLMR. Daarnaast is multichain de toekomst.
Zit ff rond te neuzen maar nog niet gevonden, wanneer worden ACALA en ASTAR vrij gegeven (je eerste rewards)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:09
zwembroek schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Toch die 30% maar direct verkocht, ongeacht de mooie toekomst. Al gaat de waarde nu naar nul, dan was het als nog een zeer goede investering. Die overige 70% staat nog wel even vast, dus als de prijs vanaf nu alleen maar stijgt dan heb ik nog voldoende om te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:13
ViezeVis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 09:56:
[...]

Safe als in? Waar ik enorm bang voor ben is dat als ik een huis moet kopen van +/- 3 ton, ongeveer de hypotheek die ik kan krijgen, ik ook al rekening moet houden met overbieden. Klapt de huizenmarkt over 3-5 jaar in vanwege de mogelijke bijbouw, dan kan ik nog zo'n voordelige hypotheek hebben maar daar wordt verhuizen op langere termijn niet eenvoudiger op. Een starterwoning zit al snel op de 250-300k. "Vrij safe" klinkt in mijn oren een understatement.

Zou ik +/- 320k betalen voor een huis twv 300k en over 3 jaar het huis ineens 280 waard zijn, dan krijg ik die 40k niet meer terug.
En dat is alleen een issue als je op korte termijn moet verhuizen. Ik heb mijn huidige huis gekocht eind 2008, tijdens de financiële crisis. 3 jaar later stond mijn huis bijna 100k onder water. Ik heb daar geen moment slecht van geslapen, omdat ik wist dat ik hier nog minimaal 7-10 jaar zou wonen en dan is de waarde op een papiertje niet perse heel belangrijk. Time in the market beats timing the market gaat ook op voor vastgoed. Inflatie zorgt ervoor dat de schuld van je huis uiteindelijk peanuts wordt. Als je dat tegen een mooie maandprijs door een lange hypotheek kan afkopen zit je over een langere periode gebakken, helemaal met hoge inflatie.

Ik snap dat voor een starter dit allemaal wat lastiger ligt, omdat een starter vaak wat sneller door wilt groeien. Daarom zou ik als starter alleen een huis kopen waar je ook eventueel met 1-2 kinderen het wel een tijdje kan uitzingen. Kan je dat niet, dan ben je overgeleverd aan de grillen van de markt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:21
Xqlus1ve schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Zit ff rond te neuzen maar nog niet gevonden, wanneer worden ACALA en ASTAR vrij gegeven (je eerste rewards)?
Ik heb geen idee. Moet je even op hun Telegram kijken. :)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

zwembroek schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:15:
[...]

Ik heb geen idee. Moet je even op hun Telegram kijken. :)
Laat ik nou Telegram nou net niet hebben, zoals alle social media. Twitter ga ik trouwens weer verwijderen, what een butt app is dat trouwens met notificaties van wild vreemden :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypto-mdk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Amras schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Toch die 30% maar direct verkocht, ongeacht de mooie toekomst. Al gaat de waarde nu naar nul, dan was het als nog een zeer goede investering. Die overige 70% staat nog wel even vast, dus als de prijs vanaf nu alleen maar stijgt dan heb ik nog voldoende om te verkopen.
Ik ga met GLMR de rit twee jaar uitzitten.

Ik heb ook nog Clover Finance en daar twijfel ik wel over wat ermee te doen. Vooralsnog heb ik een beetje spijt dat ik meegedaan heb. Ik heb gewoon op die knop gedrukt en er verder niet bij stil gestaan. Maar we zullen zien, want ik ben vrij geduldig dus misschien kijken we ook over twee jaar wel wat het geworden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:04

Darrell

Fiat moonboy

Voor de GLMR hodlers:.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUwlTCMdcuvNerZErxzxgYSW1o8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SttzA0tfba0Vb8bMVAueTj9j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qW0MSk0mU0ltuea-VzC3gVMVK7Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnTk8l0c2R0Oh1qja8uKASvb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:44
Zoals je al gezien hebt word je hier nogal strak aan bepaalde gevolgtrekkingen van de betekenis van de oude DCA afkorting gehouden. Gelukkig staat dat helemaal los van wat je echt kan/mag doen. Mijn werkwijze voor crypto is:
- weekbedrag bepalen
- hold coins bepalen (eth en btc voor mij)
- elke week op zondag avond, in bed, ff snel het weekbedrag erin jassen. (Reacties van de bois incoming in 3...2...)
- tenzij de boel vanaf donderdag naar de (hier gevleugelde term) vinketering lijkt te gaan, dan zet ik een lage limit order voor mijn weekbedrag.
- als die op zondagavond niet geraakt is, dan volgt alsnog de bedexercitie.

Als ik het vergeten ben dan op maandagochtend alsnog even blind het weekbedrag erin. Mijn belangrijkste uitgangspunt is dus elke week een bepaald bedrag erin stoppen en me door de donderdag-zondag limiet niet teveel maar wel een beetje te laten leiden door de koersen.

(Had ook eens de neiging om op dinsdag maar vast het volgende weekbedrag in te leggen, da's niet goed)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killamonkey
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-07 15:27
Dank voor alle reacties. Ben echt op zoek naar wat houvast en ga dit weekend eens wat serieuzer een plan opmaken :) Ik wil het wat meer verspreiden over de maand. Dus iedere week op een standaard moment het bedrag over de vooropgezette verdeling van coins inzetten. Wil me zo min mogelijk laten leiden door koersen en emotie want heb het met een kleine druk genoeg, haha. Gewoon iedere x dag van de week x bedrag op x moment in de gekozen muntjes stoppen.

"Give a man a fish and you feed him for a day. Don't teach a man to fish, and you feed yourself. He's a grown man. Fishing's not that hard."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Wiley99 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:32:
[...]

- elke week op zondag avond, in bed, ff snel het weekbedrag erin jassen. (Reacties van de bois incoming in 3...2...)
Insert 'Wait wut?' meme here please :+

maar dat klinkt alsof je toch bijna strikt een DCA plan volgt. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Wiley99 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Zoals je al gezien hebt word je hier nogal strak aan bepaalde gevolgtrekkingen van de betekenis van de oude DCA afkorting gehouden. Gelukkig staat dat helemaal los van wat je echt kan/mag doen. Mijn werkwijze voor crypto is:
- weekbedrag bepalen
- hold coins bepalen (eth en btc voor mij)
- tenzij de boel vanaf donderdag naar de (hier gevleugelde term) vinketering lijkt te gaan, dan zet ik een lage limit order voor mijn weekbedrag.
- als die op zondagavond niet geraakt is, dan volgt alsnog de bedexercitie.

Als ik het vergeten ben dan op maandagochtend alsnog even blind het weekbedrag erin. Mijn belangrijkste uitgangspunt is dus elke week een bepaald bedrag erin stoppen en me door de donderdag-zondag limiet niet teveel maar wel een beetje te laten leiden door de koersen.

(Had ook eens de neiging om op dinsdag maar vast het volgende weekbedrag in te leggen, da's niet goed)
Je zou nog kunnen overwegen je vaste inkoopdag te verplaatsen naar dinsdag/woensdag. Er was hier recent een post over een Reddit-user die had uitgezocht, dat dit statistisch en historisch gezien de laagste buy-opportunities boodt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Voor wie zich verveelt, Peter Slagter over de Bitcoin CO2 uitspraken van de DNB, bij RTL-Z. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012

ViezeVis

Sample Text

Blik1984 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:13:
[...]

En dat is alleen een issue als je op korte termijn moet verhuizen. Ik heb mijn huidige huis gekocht eind 2008, tijdens de financiële crisis. 3 jaar later stond mijn huis bijna 100k onder water. Ik heb daar geen moment slecht van geslapen, omdat ik wist dat ik hier nog minimaal 7-10 jaar zou wonen en dan is de waarde op een papiertje niet perse heel belangrijk. Time in the market beats timing the market gaat ook op voor vastgoed. Inflatie zorgt ervoor dat de schuld van je huis uiteindelijk peanuts wordt. Als je dat tegen een mooie maandprijs door een lange hypotheek kan afkopen zit je over een langere periode gebakken, helemaal met hoge inflatie.

Ik snap dat voor een starter dit allemaal wat lastiger ligt, omdat een starter vaak wat sneller door wilt groeien. Daarom zou ik als starter alleen een huis kopen waar je ook eventueel met 1-2 kinderen het wel een tijdje kan uitzingen. Kan je dat niet, dan ben je overgeleverd aan de grillen van de markt
Ja en dan kom je precies tot het probleem van de markt: als je al direct wat leuker wil wonen waarbij gezinsuitbreiding mogelijk is, dan zit je direct al een paar duizend euro hoger en kom je met een midden inkomen al direct zwaar in de shit omdat de 'duurdere' woningen ook tegen hogere prijzen weggaan. Het hangt van heel veel factoren af zoals de ligging, plaats, eigen spaargeld. Lastig is het wel. Wil je over ~ 5 jaar verhuizen, kan het maar zo zijn dat je 'onder'waarde hebt op je huis. Zie dan nog maar eens met een dikke hypotheek weg te kunnen van het huis.

Heel lastig allemaal, het weerhoudt mij soms ook om in gesprek te gaan met de hypotheekadviseur. Heeft niet veel met crypto te maken verder, maar ja :p

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 14:01
WTF joh met die BTC, vieze geitenbende. Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

ViezeVis schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:49:
[...]

Ja en dan kom je precies tot het probleem van de markt: als je al direct wat leuker wil wonen waarbij gezinsuitbreiding mogelijk is, dan zit je direct al een paar duizend euro hoger en kom je met een midden inkomen al direct zwaar in de shit omdat de 'duurdere' woningen ook tegen hogere prijzen weggaan. Het hangt van heel veel factoren af zoals de ligging, plaats, eigen spaargeld. Lastig is het wel. Wil je over ~ 5 jaar verhuizen, kan het maar zo zijn dat je 'onder'waarde hebt op je huis. Zie dan nog maar eens met een dikke hypotheek weg te kunnen van het huis.

Heel lastig allemaal, het weerhoudt mij soms ook om in gesprek te gaan met de hypotheekadviseur. Heeft niet veel met crypto te maken verder, maar ja :p
Tot zover lees ik alleen maar luxe problemen, en vaak ook emotionele besluiten bij het kopen van een huis.

Ja de huizenmarkt is kut, ja kopen is onmogelijk gemaakt voor jongeren. Maar helaas moet je dan een beslissing nemen door a, langer te wachten/meer sparen of b, meer geld uit te geven dan de werkelijke waarde (los van vraag en aanbod).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:44
DeFi Solana tutorial met Raydium, heb zelf hier niks opstaan maar prachtig om te zien hoe laag die fees zijn 8)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
Vrijdag dip dag :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 08:07

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
én we beginnen weer opnieuw :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voel er niks meer voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Zojuist via de rabo fiat naar kraken gestuurd, sepa clear junction, was echt instant.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:13
HODL en staken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
en bijkopen d:)b

vingers op de knoppen hier om CRO te kopen :+

[ Voor 13% gewijzigd door Kol Nedra op 14-01-2022 12:08 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
Heb mijn crypto geld van de maand al gestoken in mijn eerste NFT. Wel leuk wereld, dat gaat echt nergens over…. 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:46

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OI7DnuHIiZHFmOQD3YrO9_hh5Uk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uhjgqHTGybJegyecatIOt8PL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:53
the dip that keeps on dipping

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
https://twitter.com/btc_a.../1481939923972378630?s=21

BREAKING: The City of Rio de Janeiro in Brazil will allocate 1% of the city's reserves to #Bitcoin

[ Voor 44% gewijzigd door LarryD op 14-01-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:53
Glmr geeft vandaag geen reet om de weekend dip nog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4cfMNgUcS3kpXXEaE9ckOQGBeo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdBWV2aRrt4CxjwV7HYN5EjI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Rekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:22
Kol Nedra schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:01:
DeFi Solana tutorial met Raydium, heb zelf hier niks opstaan maar prachtig om te zien hoe laag die fees zijn 8)
[YouTube: Solana Defi Tutorial: Earn Triple Digit Crypto Yields on Raydium]
Ik heb slechte ervaring met Raydium. Laatst mee willen doen met een pre sale; moest toen Solana converteren naar Wrapped Solana. Dat ging dus mis. Allerlei trucjes moeten uithalen (via hulp op telegram) om mijn Sol terug te krijgen. Stay away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Nou beertjes, probeer die longsqueeze maar eens te triggeren!! Ik wacht erop :9

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Richh schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Er vanuit gaande dat markten cyclisch zijn, zal er altijd een punt ontstaan waarop de lijnen elkaar kruisen en er mogelijkheden ontstaan voor de 'gewone' harde werker. Die ieder jaar een paar tientjes meer salaris ontvangt en braaf z'n flappen wegzet of belegt en zo wat spaargeld opbouwt.

Dat dat de ene generatie wat makkelijker af gaat dan de ander, daar heb ik in verschillende topics, zoals Het (on)bestaan van het middeninkomen (kijk eens wie de TS is) en Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6 al enorm wat tegels vokgekalkt.

Het punt is, om die kansen bereikbaar te maken... dan moeten markten wel cyclisch zijn! En laat daar zo'n 2 jaar geleden nou eens opeens iets geks mee aan de hand te zijn, deze cyclus wordt kunstmatig uitgerekt - met jawel: geleend geld van toekomstige generaties (die moeten het terug betalen / de rente - waarmee we ons eigenlijk vast gaan zetten dat die rente laag moet blijven, met alle gevolgen van dien). Met als gevolg dat de assets die die toekomstige generatie ook wil, nog onbetaalbaarder worden. Ik vind de werking van de economie op dat vlak fascinerend trouwens.

Nu is de kernvraag: hoe ga je hier mee om?

Ga je mee in de ratrace? Je helemaal de pleuris werken en zo aan meer salaris/schuld komen? Gokken op risicovolle beleggingen, misschien met geleend geld? Beide zijn valide wegen om eruit te komen, ware het niet dat beide ook een serieus risico kennen. Bijvoorbeeld wanneer de belegging niet uitpakt zoals gehoopt en je schuld toeneemt terwijl de rente stijgt. Ik denk dat de meeste Tweakers hier je enkel en alleen willen waarschuwen, ipv je keuzes stom vinden.

Er is echter ook nog een andere weg: protesteren :) Aangeven dat je het er niet mee eens bent, dat deden onze voorouders ook. Die gingen ook de straat op. Protesteren kan op verschillende manieren. Of dat nou is omdat de huizenmarkt oneerlijk en onhoudbaar is opgezet, of omdat je dmv crypto een middelvinger naar de FED en ECB wilt opsteken. Collectief is het toverwoord, en daar is onze generatie helaas erg slecht in.

Misschien moet het systeem wel veranderen als het onmogelijke wordt opgezocht, ipv dat je naar de maasjes in de wet moet zoeken om toch mee te gaan in het systeem ;)

En misschien kan ook alles tegelijkertijd een beetje: en wat meer verdienen, en die gok met crypto, en protesteren.
Thanks voor je links, ik kende die topics nog niet. Ziet er interessant uit.

Protesteren doe ik ook overigens, en ook op de 'intellectuele' manier c.q. corresponderen met journalisten. Ook op andere domeinen, trouwens :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20:37
Kol Nedra schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:32:
Nou beertjes, probeer die longsqueeze maar eens te triggeren!! Ik wacht erop :9
Funding is negatief en IO is neutraal dus een longsqueez zal niet veel effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
JW04 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:42:
[...]
Funding is negatief en IO is neutraal dus een longsqueez zal niet veel effect hebben.
dit idd. Is zelfs onmogelijk. Kans shortsqueez is groter

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egeau
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 07:17
Nog eventjes iets dieper dippen tot in het groene boxje en dan weer terug naar 44K (is hopelijk het plan) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-my8L4vWJeSmcGivLRFyBgUtBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzaUTxbKvCZpmRKj5xjkU7d1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
Egeau schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:56:
Nog eventjes iets dieper dippen tot in het groene boxje en dan weer terug naar 44K (is hopelijk het plan) [Afbeelding]
Haha, toen ik dit zag dacht ik 'Haha, crypto Ed heeft al 20 keer die boxes op andere plekken getekend'

Maar zo te zien heb je deze ook van hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalozzie
https://mobile.twitter.co...tatus/1478835875454853123

Zo denk ik over als mijn neef van 20 jaar mij laat zien hoe die lijntjes tekent na een cursus van 3 weken van 1x in de week 2 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:47
Huidige MA's:

3D MA200 = 34,8K
1W MA99 = 31,3K
1M MA25 = 30,3K

:X

Er zal zeker nog wel een level tussen zitten die als support dient, maar gezien het sentiment in de markt..
Daarbij maken ze allemaal alsnog een HH (op de wick genomen), iets waar ik zeker rekening mee houd de komende tijd..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Hmmm. Die $GGM launch op ByBit de 18e komt dus al eerder op andere platformen?

Vandaag op Enjinstarter; https://launchpad.enjinstarter.com/project/project-33
De 16e op Trustpad; https://trustpad.io/pool/monstergalaxyprivate
En dan de 18e op ByBit?: https://www.bybit.com/en-...etail/?id=202201101600022

21mil op enjinstarter, 21mil op trustpad en 10mil op bybit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CELR MOON!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:16:
Hmmm. Die $GGM launch op ByBit de 18e komt dus al eerder op andere platformen?

Vandaag op Enjinstarter; https://launchpad.enjinstarter.com/project/project-33
De 16e op Trustpad; https://trustpad.io/pool/monstergalaxyprivate
En dan de 18e op ByBit?: https://www.bybit.com/en-...etail/?id=202201101600022

21mil op enjinstarter, 21mil op trustpad en 10mil op bybit.
voordeel wel we zien wel de prijs.
Nadeel: meeste winst zit meestal in de eerst 1 a 2 uur na launch, daarna vlakt het toch eerst af....

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
GLMR toch wel lekker, eerst getwijfeld om op 8 dollar in te stappen, niet gedaan. Gisteren alsnog ingestapt op 12 :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Blijf dit trouwens wel een moeilijke vinden om wat over te zeggen. Aan de ene kant is 't goed om $50 elke paycheck in te zetten. Aan het eind van het jaar heb je dan $600 opgebouwd, als het een jaar later ineens x2 hebt is het $1200. Dus heb je alsnog profits. Je bouwt ervaring en vertrouwen met cryptocurrencies op wat je een voorsprong geeft als je wat meer geld in kan zetten.

Maar realistisch gezien ga je met $50 per maand echt niks bereiken, dan kun je diezelfde energie beter steken in het vinden van een beter betaalde baan en je kwaliteit van leven. Al is het een begin natuurlijk..

Ben wel benieuwd. Stel je begint een nieuw portfolio met €0 en je gaat DCA'en.
Vanaf welk punt denken jullie dat het echt 'de moeite waard' is om te beleggen in crypto's?
Ik denk zelf €500-1000 als bodem. Dus zo'n €6000-12000 inleg per jaar.

Poll: Minimaal maandelijks DCA bedrag om écht wat te bereiken met crypto
50-100
100-250
250-500
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000+
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404172&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Blijf dit trouwens wel een moeilijke vinden om wat over te zeggen. Aan de ene kant is 't goed om $50 elke paycheck in te zetten. Aan het eind van het jaar heb je dan $600 opgebouwd, als het een jaar later ineens x2 hebt is het $1200. Dus heb je alsnog profits. Je bouwt ervaring en vertrouwen met cryptocurrencies op wat je een voorsprong geeft als je wat meer geld in kan zetten.

Maar realistisch gezien ga je met $50 per maand echt niks bereiken, dan kun je diezelfde energie beter steken in het vinden van een beter betaalde baan en je kwaliteit van leven. Al is het een begin natuurlijk..

Vanaf welk punt denken jullie dat het echt 'de moeite waard' is om te beleggen in crypto's?

50-100
100-250
250-500
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Absolute getallen zijn heel erg persoonsgebonden en zeggen derhalve niet veel. Je kunt dan beter praten over percentage van maandinkomen of maandlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
PHPResource schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Absolute getallen zijn heel erg persoonsgebonden en zeggen derhalve niet veel. Je kunt dan beter praten over percentage van maandinkomen of maandlasten.
Subjectieve poll :) Objectief is inderdaad niet mogelijk zo. Maar percentage van maandinkomen is ook niet alles, want dan kun je op zulke kleine bedragen komen.
Gewoon benieuwd wat andere Tweakers zelf denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Kol Nedra schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:24:
[...]

voordeel wel we zien wel de prijs.
Nadeel: meeste winst zit meestal in de eerst 1 a 2 uur na launch, daarna vlakt het toch eerst af....
Ja dat nadeel dus. Maar misschien is het niet direct op bijvoorbeeld binance verhandelbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blackjack21
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
[...]

50-100
100-250
250-500
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Er valt echt niets zinnigs te zeggen over bedragen als je niet weet wat het doel is.

Voor elke maand een gratis zak M&M's hoef je echt geen €12k per jaar in crypto's in te leggen.
Wil je binnen vier jaar een huis van 5 ton kopen en je hebt nu 0 vermogen, dan is €12k krapjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:04

Darrell

Fiat moonboy

Ja lijkt eindelijk uit te breken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YB6ejSPwqn-vx97-1TdSb4dtmas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3X9HVbPYiPYE8z6WFqX9tct.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door Darrell op 14-01-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
blackjack21 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Er valt echt niets zinnigs te zeggen over bedragen als je niet weet wat het doel is.

Voor elke maand een gratis zak M&M's hoef je echt geen €12k per jaar in crypto's in te leggen.
Wil je binnen vier jaar een huis van 5 ton kopen en je hebt nu 0 vermogen, dan is €12k krapjes.
Zoals ik zei, subjectief gezien, wat vind je zelf. Een gevoel hoeft niet altijd werkelijk zinnig te zijn.
Als je elke maand een gratis zak M&M's wilt behalen d.m.v. je crypto inleg van €50, kan je beter in je buurt gaan flyeren om voor een paar tientjes een tuin te maaien of auto te wassen, bij wijze van spreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 14-01-2022 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

50-100
100-250
250-500
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Het hangt compleet af van je doelen en je persoonlijke situatie.

Je hoeft zelfs niet eens te investeren in crypto om er toch mee bezig te kunnen (onderliggende techniek).

En dat is ook het mooie.

Ik koop zelf sinds de 20k helemaal niks meer, ga nog steeds op termijn uit van een 20k retest, mochten we ooit die niveaus bereiken wil ik er af en toe wel weer wat geld op stukgooien.

Mochten we nooit meer zo diep gaan, jammer dan.

Ik heb niet de illusie hier financieel onafhankelijk van te worden of eerder met pensioen te kunnen.

Gewoon lekker wat omprutsen omdat ik verder toch amper een leven heb :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
[...]

50-100
100-250
250-500
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ik denk dat de factor 'tijd' veel relevanter is dan het inlegbedrag. Als je 50 dollar per maand doet heb je na een jaar inderdaad net de scalpbonus kunnen verdienen zodat je die schaarste hyperinfationaire PS5 of videokaart kan kopen.

Trek je het door over een periode van 5 of 10 jaar? Dan kan $50 nog best wel eens voldoende zijn. Wellicht niet voor een vlogger lifestyle met lambo's en penthouses, maar wel life-changing genoeg om een dagje minder te werken. Sterker nog, ik denk dat dat nog wel eens veel sneller kan gaan, afhankelijk van waar je in de cycles instapt en je misschien een beetje mazzel hebt.

Sowieso nogal onverstandig om op 1 paard te wedden. Juist DCA kost eigenlijk zo weinig inspanning, dat je 'daarnaast' nog prima op bijvoorbeeld werk kan focussen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 14-01-2022 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Zoals ik zei, subjectief gezien, wat vind je zelf. Een gevoel hoeft niet altijd werkelijk zinnig te zijn.
Als je elke maand een gratis zak M&M's wilt behalen d.m.v. je crypto inleg van €50, kan je beter in je buurt gaan flyeren om voor een paar tientjes een tuin te maaien of auto te wassen, bij wijze van spreken.
Ik heb zo'n 2/3 jaar geleden meerdere keren 50 euro en meer in eth gestoken. Prima rendement gehaald.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
BTFD schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:13:
[...]

Huidige MA's:

3D MA200 = 34,8K
1W MA99 = 31,3K
1M MA25 = 30,3K

:X

Er zal zeker nog wel een level tussen zitten die als support dient, maar gezien het sentiment in de markt..
Daarbij maken ze allemaal alsnog een HH (op de wick genomen), iets waar ik zeker rekening mee houd de komende tijd..
Er zijn meer S/R levels dan alleen moving averages.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:13
[...]

50-100
100-250
250-500
500-1000
1000-1500
1500-2000
2000+
Tussenstand:
[Afbeelding]
Als iemand nu het doorzettingsvermogen kan opbrengen om 50 euro per maand te DCA-en, ligt er ook voor de toekomst ruimte om dat bedrag relatief makkelijk te vergroten. Klein beginnen is helemaal niks mis mee, je moet er alleen niet een grote nieuwe auto voor moeten willen kopen over 2 jaar, dat gaat niet lukken. Maar 40 jaar lang 50 euro wegzetten geeft bij een gemiddeld rendement van 7% toch €125k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Ik heb zo'n 2/3 jaar geleden meerdere keren 50 euro en meer in eth gestoken. Prima rendement gehaald.
Kan ik er dan een paar van je over nemen voor 100 per stuk? ach toe? O-)

We zijn toch matties :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uosngnB5-i1nVNuY6ijmXiofyKA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/ENPcueWU1bbwnxzvHSj5UrkC.gif?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Skrunsies op 14-01-2022 13:50 ]

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
Blik1984 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Als iemand nu het doorzettingsvermogen kan opbrengen om 50 euro per maand te DCA-en, ligt er ook voor de toekomst ruimte om dat bedrag relatief makkelijk te vergroten. Klein beginnen is helemaal niks mis mee, je moet er alleen niet een grote nieuwe auto voor moeten willen kopen over 2 jaar, dat gaat niet lukken. Maar 40 jaar lang 50 euro wegzetten geeft bij een gemiddeld rendement van 7% toch €125k
40 jaar is veel te long-term voor crypto. Verder dan 5-10 jaar plannen heeft geen nut.
Met €50 per maand kan je beter indexfondsen in gaan met een 20+ jaren plan. Vind ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Blik1984 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Als je vanaf 2018 t/m 2020 50 euro per maand in crypto (nee niet alle crypto, maar het meeste wel) had gestoken (1800 euro) had je nu zeker wel een auto kunnen kopen en had je nog genoeg crypto over.

Zero.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:49:
[...]

40 jaar is veel te long-term voor crypto. Verder dan 5-10 jaar plannen heeft geen nut.
Met €50 per maand kan je beter indexfondsen in gaan met een 20+ jaren plan.
Dat maak ik zelf wel uit. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
sjorremans schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:25:
GLMR toch wel lekker, eerst getwijfeld om op 8 dollar in te stappen, niet gedaan. Gisteren alsnog ingestapt op 12 :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_izGYT6-_ZHQH-_6ihnpJoDMM7g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kObF15wR50iecYuGk0m9CTFz.jpg?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Haha, zeker waar natuurlijk :)
Ik hoop het ook hoor, dat crypto over 40 jaar nog steeds prominent aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Skrunsies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Kan ik er dan een paar van je over nemen voor 100 per stuk? ach toe? O-)

We zijn toch matties :?

[Afbeelding]
Als ik niet bijna alles had verkocht had dat een optie geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqVtu9_AYsaOpY1ASxng7u7N2hw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/LoC2hkpAKIYlergSn5IDal8n.gif?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Haha, zeker waar natuurlijk :)
Ik hoop het ook hoor, dat crypto over 40 jaar nog steeds prominent aanwezig is.
Dat maak ik niet eens meer mee. De 78 haal ik nooit een keer.

Sats gaan hier gewoon mee het graf in.

Kinderen het huis, de hodlers extra schaarste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Als ik niet bijna alles had verkocht had dat een optie geweest.

[Afbeelding]
Als ik mij zelf vergelijk met de gemiddelde Henk en Ingrid die in crypto stappen, dan koop je geen BTC, die is veel te duur... Zelfs ETH is al 'onbetaalbaar'.

Als ik nu terug denk aan toen ik begon ( leek zo lang geleden ) was die 500 dollar voor een ETH al heuul duur..

Had ik toen maar .... ach..

Ik denk persoonlijk dat het begrijpelijk is, wanneer je ETH kon kopen rond de 50 pleuro en hem vervolgens rond de 800-1000 dollar te zien staan.. Vind ik dat je het nog knap gedaan hebt :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Skrunsies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Als ik mij zelf vergelijk met de gemiddelde Henk en Ingrid die in crypto stappen, dan koop je geen BTC, die is veel te duur... Zelfs ETH is al 'onbetaalbaar'.

Als ik nu terug denk aan toen ik begon ( leek zo lang geleden ) was die 500 dollar voor een ETH al heuul duur..

Ik denk persoonlijk dat het begrijpelijk is, wanneer je ETH kon kopen rond de 50 pleuro en hem vervolgens rond de 800-1000 dollar te zien staan.. Vind ik dat je het nog knap gedaan hebt :(:)

De meesten liggen nu samen met heel veel ada op het dak te staken..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Valandin schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Met €50 per maand kan je beter indexfondsen in gaan met een 20+ jaren plan. Vind ik.
tuurlijk moet je nog wel alert blijven, maar hoe is het begonnen met de normale handel aandelen? vast een beetje op dezelfde manier als crypto: het is nog jong en toekomst onzeker.

blockchain en web 3.0 lijkt mij dat dit straks standaard is d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:59:
[...]

De meesten liggen nu samen met heel veel ada op het dak te staken..
Ja die dingen moet ik ook nog... maar ga eerst voor een dikke vette kettingzaag.. Staan hier nogal wat bomen, sinds ik hier woon heb ik nog nooit zon gezien 8)7

( zie trouwens ook liever de maan, maar dat terzijde )

[ Voor 7% gewijzigd door Skrunsies op 14-01-2022 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Skrunsies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Beter dan mij iig. Heb zelf in totaal meerdere Ethers in shitcoins gedrukt. :)

Ethers van 70 euro zaten daar tussen _/-\o_

Toen je nog Ethereum kon versturen voor een paar cent fee _O-

Mooie tijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Mooie tijden.
En nog wat in een "goed doel".. en een ico hier en daar welke dikke scams bleken te zijn.. Mooi man die crypto.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Mooie tijden.
Zelfs ik heb wat ETH rond de 500 dollar in shitcoins gestopt.. Maar daar gaan we niet over hebben en moet je dus ook niet door vertellen..

Als ik dan toch met veren uitdelen bezig ben, krijg jij er ook 1.. Je geeft altijd aan dat je niet 'veel' hebt, maar je was er wel vroeg bij, zodra iemand hier aangeeft dikke gains te halen, kom je altijd complimenteus over en gun je het die mensen ook ( of je kan het heel goed verbloemen :9 )..

Life changing misschien wel nooit, maar het is toch prachtig allemaal.. Ik lees en kijk hier altijd graag rond.. Ik vind het helemaal mooi d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pelox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:05:
[...]

En nog wat in een "goed doel".. en een ico hier en daar welke dikke scams bleken te zijn.. Mooi man die crypto.
Haha ja idd. Wel leuk om alle kanten eens gezien te hebben. De bodem en de top. Beide vond ik lastig. Koop je op de way down, verlies je fiatwaarde.

Verkoop je on the way up, laat je winst liggen.

Toen ik in 2017 instapte en wat terugscrolde op diverse charts, dacht ik nog: 'Je zou dat muntje maar gekocht hebben op xxx, ben je nu mooi binnen.'

Maar zo werkt dat niet. Dat absolute rendement die de charts laten zien, dat pak je toch niet (ik niet tenminste).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:10
Richh schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:15:
[...]

Oh, dit vind ik heel interessant. Hoeveel liquiditeit heeft 'defi' dan? Waar kan ik dit inzien en controleren?
DSB was voor mijn tijd, maar die moest volgens mij gewoon wettelijk openbaar maken wat men deed. Dat lezen mensen natuurlijk niet... Dat is een ander verhaal.

En wie zijn die poppetjes dan? Laten we wel zijn, DSB was voor Nederland, maar over de hele aardkloot waren er vergelijkbare constructies actief. Wereldwijd heb je dus zo een man of 100 die de banken beheren en misschien een paar duizend man totaal die key beslissingen maakt en zo 'aan de touwtjes trekt'. Hoeveel mensen zitten er achter Defi?

Is het dus wel echt zo totaal onvergelijkbaar?
Omdat je vraag met betrekking tot liquiditeit in DeFi volgens mij nog niet is beantwoord, zal ik een poging gaan wagen.

Om een algemeen beeld te krijgen hoeveel liquiditeit er is zou je kunnen kijken naar Total Value Locked (TVL) op een bepaald netwerk of protocol. De website Defillama geeft een mooi overzicht hoeveel TVL bedraagt per netwerk en/of protocol.

Wil je weten hoe diep de liquiditeit van jouw favoriete altcoin is, dan moet je in de data van de betreffende liquidity pools duiken. Voor zover ik weet is er geen website, die dit in een mooi hapklaar overzicht laat zien. Je zult dus echt de website van de DEX, waar je altcoin pair wordt aangeboden moeten bezoeken en daar in de data moeten kijken. Voorbeelden van een aantal populaire en veel gebruikte DEX Sushiswap en Curve (Curve is het specifiek op pool niveau weergegeven).

Wat betreft transparantie is het in DeFi vele malen beter geregeld dan bij banken. Veel data en geldstromen zijn publiekelijk toegankelijk. Gebruikers die handig zijn met tools als Etherscan, Dune Analytics of smart contracts kunnen enorm veel data achterhalen, deze analyseren en mogelijke scams naar buiten brengen.

Wie zijn de mensen achter deze DeFi projecten? Dat is afhankelijk per project; bij de meeste projecten zijn de developers volledig anoniem of gedeeltelijk anoniem (oftewel hun offline identiteit is niet bekend bij het publiek), maar er zijn ook wel degelijk projecten waarbij de offline identiteit bekend is van de developers achter een project. Naast developers zijn er ook anderen die een actieve bijdrage leveren aan een project. En het mooie aan DeFi is dat iedereen een bijdrage kan leveren. Het is ook niet ongebruikelijk dat het team achter een project uitgebreid vragen beantwoord of plannen toelicht in een Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Haha ja idd. Wel leuk om alle kanten eens gezien te hebben. De bodem en de top. Beide vond ik lastig. Koop je op de way down, verlies je fiatwaarde.

Verkoop je on the way up, laat je winst liggen.

Toen ik in 2017 instapte en wat terugscrolde op diverse charts, dacht ik nog: 'Je zou dat muntje maar gekocht hebben op xxx, ben je nu mooi binnen.'

Maar zo werkt dat niet. Dat absolute rendement die de charts laten zien, dat pak je toch niet (ik niet tenminste).
En nu na al die jaren wijsheid, investeer je zelfs nog in een BiFi worstje.. prachtige wereld :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Skrunsies schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:14:
[...]

En nu na al die jaren wijsheid, investeer je zelfs nog in een BiFi worstje.. prachtige wereld :+
Sowieso. Volgens de slimme jongens hier is altijd goed om een plan te hebben in crypto.

Daarom heb ik ook een plan: dit weekend wat BIFI op Fantom bonjouren.

De rest zien we maandag wel weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-09 13:30
Had ik maar, had ik maar..
Die gedachte spookt wel te vaak rond in mijn hoofd. Je instapmoment bepalen is moeilijk, maar winst nemen nog moeilijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Sowieso. Volgens de slimme jongens hier is altijd goed om een plan te hebben in crypto.

Daarom heb ik ook een plan: dit weekend wat BIFI op Fantom bonjouren.

De rest zien we maandag wel weer :+
Dat bedoel ik, zou je jaren geleden toch nooit hebben verzonnen al die wijsheid :)

Probeer het maar es uit te leggen op een feestje, HODL,REKT,PARACHAIN,BIFI,LAUNCHPAD...

Ach je ziet de mensen dan al denken 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Raaafie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
Die gedachte spookt wel te vaak rond in mijn hoofd. Je instapmoment bepalen is moeilijk, maar winst nemen nog moeilijker.
Ja achteraf kijk je altijd de vache in zijn derrière :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Raaafie schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:18:
Ja dat gevoel ken ik, maar dat is bij mij niet alleen crypto gerelateerd }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 22:30
Is het niet zo dat je rijk van crypto kunt worden enkel in één van de volgende scenario's?

- Door ontzettend veel geluk te hebben
- Door al ontzettend rijk te zijn (waardoor je dus met meer geld wat meer risico kunt nemen)
- Door een ander een loer te draaien (rug pull?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:25
[...]

Dat is toch ook afhankelijk van je doel 'levensverandering':

- Dag minder werken
- Fire/FO
- Lambo
- Dikke tech

als 50 p/m inlegt in BTC a 600,- per jaar dan schiet het niet echt op. Steek je dit in ShibaDogeCum dan kan het maar zo zijn dat je al je doelen haalt, maar de kans is natuurlijk veel groter dat het naar 0 gaat.

Met alleen inleg in BTC moet je toch ouder worden dan Jaapio wil je dan één van bovenstaande doelen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Steefmeister schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:23:
Is het niet zo dat je rijk van crypto kunt worden enkel in één van de volgende scenario's?

- Door al ontzettend rijk te zijn (waardoor je dus met meer geld wat meer risico kunt nemen)
Nee man. Je koopt gewoon Shiba en Doge en wacht een poosje.
Daarna wordt je magisch rijk.
Isse egt waar. Heb op feestboek gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:25
Tartarus schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:24:
[...]

Als je nu elk jaar, in plaats van een eindejaarslot, die 30 euro steekt in een obscure coin, lukt het misschien ook nog

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online

Refererend aan geld heb je gelijk, kijk je naar ervaring worden we iedere dag een stukje rijker :7

( Iemand had dat hier in zijn sigature, volgens mij @MicroWhale )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPIrh9-f0e2u1vCJTlIyhkqaYAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJwAEbj5aJOLrmLINIJn0iS1.jpg?f=fotoalbum_large
Nee hoor :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:28
[...]

Nou ja, ik heb vanmorgen voor het eerst geacteerd op zo’n bullish tweet van Elon Musk. Kan je zeggen dat ik nu genoeg heb om een hele ETH te kopen. Whoeha, zal de babes nu van mij af moeten slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomvz
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-04 09:38
[...]

Source: Trust me bro. 8)7

"Better to be a Warrior in a Garden than a Gardener in a War"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Moiety schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Nou ja, ik heb vanmorgen voor het eerst geacteerd op zo’n bullish tweet van Elon Musk. Kan je zeggen dat ik nu genoeg heb om een hele ETH te kopen. Whoeha, zal de babes nu van mij af moeten slaan.
Je hebt er 2 ETH in geflikkerd ? :9

Pagina: 1 ... 6 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!