Nee, iets serieuzer. Als voorbereiding op volgende zomer ben ik hier wel mee bezig.
Ik wil al mijn energieverbruik perfect in Home Assistant loggen, inclusief de opbrengst van de omvormer van de zonnepanelen. Heb ook al wat mining profielen opgesteld, zodat ik specifiek een bepaald stroomverbruik kan targetten.
Het is de bedoeling dat de mining rig aan gaat bij een energie overschot, zodat er 100% gemined wordt op 'gratis' groene energie. Zeker als salderen eraf gaat denk ik dat dit de toekomst is.
Ook gezien de stijgende energieprijzen is de planning volgend jaar over te gaan naar een Day Ahead energieleverancier (
het grote day ahead energie prijzen topic.) waardoor je per uur weet wat je energie kost. Er zijn dus tijdstippen op de dag waarop het bijna gratis is. Mijn mining setup moet hier optimaal gebruik van maken tegen die tijd, en zo ook juist de balans gaan vinden.
Dus hier geen verzwaring nodig, sterker nog; het net zou juist beter en stabieler worden als iedereen zo met zijn energie om zou gaan