[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 131 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.033.053 views

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online

UberLurker Departement #GG.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:33:
[...]

Het is denk ik ook 'dichterbij' doordat het in Europa is, en bijna de voltallige EU vrij sterk reageert. Wat wellicht ook meespeelt is dat de bij de oorlogen die de VS de afgelopen decennia gevoerd heeft zij altijd de partij waren die ergens een land binnenviel, al dan niet met de (valse) legitimering dat zij zichzelf verdedigden. Toen was het 'het westen' wat zich verdedigde tegen de schurkenstaten, nu wordt (een vriendje van) 'het westen' aangevallen door een schurkenstaat dus dan duiken we er met zijn allen op denk ik?

Ik wil niet zeggen dat ik me erin kan vinden hoe er tegen al die oorlogen vanuit de VS aangekeken wordt, sterker nog, de VS heeft sinds 9/11 de wereld er niet bepaald een fijnere plaats van gemaakt denk ik. Ik probeer een beetje uit te vogelen waarom deze oorlog Europeanen (en mij ook) veel meer doet.
Dat zou kunnen. Wel vreemd dat de Oekraïne dan ineens bij het westen hoort, want dat is dat land echt totaal niet.
Ik ben zelf net iets te jong geweest om de oorlogen in Joegoslavië echt heel erg goed mee te hebben gekregen, behalve Kosovo dan, maar dat was gevoelsmatig ook zeker relevanter dan Irak of Mail.

Overigens heb elke keer gehoopt dat Amerika enorm hard klop zou krijgen, aangezien dat gewoon de echte schurkenstaat was die zich niks aan internationaal recht gelegen laat liggen. En toen stond niemand te roepen dat Amerika uit het internationale betalingsverkeer moest worden geweerd, of dat hun voetbalploeg niet meer mee mag doen.(Sterker nog, iedereen ging gewoon naar de Spelen in Atlanta toen zij Bosnië bezet hielden.) Dat zal het ook een beetje zijn, dat mensen zo gepassioneerd boos worden over iets dat hun eigen land toch ook al meermaals in hun leven gedaan heeft. Maar ja, onze vredesmissies zijn natuurlijk wel echte vredesmissies.

En verder houdt BTC zich echt goed, geen inzakkende pump vandaag.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:46:
[...]

Ik laat me al een paar jaar niet door nieuws sturen hoor ;)

Ook voor @Glenn Hoddle: de Amerikanen zijn zeker geen lieverdjes en dat narratief probeer ik ook niet te pushen. Ik heb nou eenmaal meer affiniteit met Oost-Europa en de Baltische staten dan met plekken die verder weg zijn in de wereld. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar misschien wel 15 boeken gelezen over Poetin, de Balkan, diverse oorlogen op het Europese continent, et cetera. En ja, ook omdat het veel dichter aan huis is, doet het me veel meer dan noem een Desert Storm of een Irakoorlog. Schaam ik me verder ook niet voor.
Ik vind Europa het beste continent dat er is, en dit zijn ook nog eens 2 landen waarbij ik in het ene gewoond heb en in het andere toch ook wel vrij lang verbleven. Die affiniteit heb ik ook wel, maar ergens kan ik hier weinig mee.
Ik heb dan wel minder boeken over Poetin gelezen, hoewel ik wel weer een mooi Poetin-horloge uit 2003 heb, misschien wil een FvD-er me daar wel 1 BTC voor geven.

Trouwens, als ik nieuws zoek over deze oorlog, is dat meestal hier: https://meduza.io/
Hun Engelse versie is bij mijn weten ook wel goed.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-01 22:03
Eén continent is nog nooit een heel mensenleven oppermachtig geweest. Europa was de 19e eeuw, Noord-Amerika de 20e eeuw, Azie zal ongetwijfeld de 21e eeuw voor haar rekening nemen. Zo kun je ook prima terugtellen naar Mongolie, de Vikingen tot het Chinese keizerrijk aan toe.

Hetzelfde zal de cryptowereld vergaan. Nu is het Bitcoin, morgen Ethereum en overmorgen Bifi.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:32

YES

Moderator General Chat
Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Dat zou kunnen. Wel vreemd dat de Oekraïne dan ineens bij het westen hoort, want dat is dat land echt totaal niet.
Vandaar dat ik aanhalingstekens plaatste bij het westen ;) Het is meer dat het westen nu blijkbaar een belang heeft bij het te vriend hebben/houden van Oekraïne.

Verder overigens helemaal eens met de rest van je posts.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Ik vind Europa het beste continent dat er is, en dit zijn ook nog eens 2 landen waarbij ik in het ene gewoond heb en in het andere toch ook wel vrij lang verbleven. Die affiniteit heb ik ook wel, maar ergens kan ik hier weinig mee.
Ik heb dan wel minder boeken over Poetin gelezen, hoewel ik wel weer een mooi Poetin-horloge uit 2003 heb, misschien wil een FvD-er me daar wel 1 BTC voor geven.

Trouwens, als ik nieuws zoek over deze oorlog, is dat meestal hier: https://meduza.io/
Hun Engelse versie is bij mijn weten ook wel goed.
Nice, die link is degene welke mijn vrienden in Rusland ook dagelijks meerdere keren raadplegen, en ikzelf sinds hun tip ook.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-01 21:18
Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Ik ben zelf net iets te jong geweest om de oorlogen in Joegoslavië echt heel erg goed mee te hebben gekregen, behalve Kosovo dan, maar dat was gevoelsmatig ook zeker relevanter dan Irak of Mail.

Overigens heb elke keer gehoopt dat Amerika enorm hard klop zou krijgen, aangezien dat gewoon de echte schurkenstaat was die zich niks aan internationaal recht gelegen laat liggen. En toen stond niemand te roepen dat Amerika uit het internationale betalingsverkeer moest worden geweerd, of dat hun voetbalploeg niet meer mee mag doen.(Sterker nog, iedereen ging gewoon naar de Spelen in Atlanta toen zij Bosnië bezet hielden.) Dat zal het ook een beetje zijn, dat mensen zo gepassioneerd boos worden over iets dat hun eigen land toch ook al meermaals in hun leven gedaan heeft. Maar ja, onze vredesmissies zijn natuurlijk wel echte vredesmissies.

En verder houdt BTC zich echt goed, geen inzakkende pump vandaag.
1) Er momenteel belachelijk veel Fiat vanuit Rusland in crypto gepompt
2) Er wordt veel opgeroepen om crypto donaties te doen (en dat gebeurt ook)
3) Aanzuigend effect van prachtige groene candles
4) het is totaal geen schande om even te genieten van het momentje dat je pf +10 a +20% op 1 dag doet :)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Bubba 2.0
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 17-12-2025
wtf

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Moon!

• Skywalker88
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10-2025
wtf gebeurd er

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Dat heb ik heel lang niet meer gezien.

• Skrunsies
  • Niet online
BTC zeiden jullie toch?

Had al mijn altjes verkocht voor BTC :9

• NeoflexNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01 15:33

NeoflexNL

Forever young

Hoe is te zien waar deze volumes vandaan komen eigenlijk?

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wat is dit voor zieke pump.

• Froenker
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10-2025
Babes?

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Moon!

Zo'n dikke groene candle? Is die er wel eens eerder geweest? (op de daily)

[ Voor 21% gewijzigd door Coldcat op 28-02-2022 23:37 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

44k babe!

“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”

• Skrunsies
  • Niet online
10k green candles incoming, my body is ready! _O-

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:35:
[...]

BTC zeiden jullie toch?

Had al mijn altjes verkocht voor BTC :9
Ook je DOTS? Hoe dan ook, lekker bezig goos.

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:38:
[...]

Ook je DOTS? Hoe dan ook, lekker bezig goos.
Was (helaas) maar een geintje }:|

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:44
Mooie maan, maar het boeit me weinig.. jammer wel.

Voor de vorm:

Moon!

[ Voor 20% gewijzigd door Pelox op 28-02-2022 23:41 ]

Zero.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:39:
[...]

Was (helaas) maar een geintje }:|
|:( :'( :(:)

Verwijderd

Putin marketbuy gedaan

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:40:
Gelukkig kan ik dit soort dingen inmiddels los van elkaar zien. Althans, als ik denk te weten waarom je het zegt.

Vaak zat klapt deze geitenbende in elkaar door externe factoren, nu een keertje niet. Althans, nog niet, kan morgen zomaar weer anders zijn.

Probeer juist op dagen als deze ook een beetje je plezier te vinden, ik weet van mijn collega en vrienden dat zij precies hetzelfde proberen te doen, dag in, dag uit.

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:43:
[...]

Gelukkig kan ik dit soort dingen inmiddels los van elkaar zien. Althans, als ik denk te weten waarom je het zegt.

Vaak zat klapt deze geitenbende in elkaar door externe factoren, nu een keertje niet. Althans, nog niet, kan morgen zomaar weer anders zijn.

Probeer juist op dagen als deze ook een beetje je plezier te vinden, ik weet van mijn collega en vrienden dat zij precies hetzelfde proberen te doen, dag in, dag uit.
+1 …. Maar idd ik snap @Pelox wel.

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:40:

Voor de vorm:

Moon!
Zijn dit oliegarchen massaal aan de BTC?

Of nou ja, massaal...

[ Voor 5% gewijzigd door NeoflexNL op 28-02-2022 23:46 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Btw, complimenten aan de mods hoe ze de laatste dagen met dit topic omgaan.

Laat toch weer zien dat op momenten dat het er even om spant, dat men met een iets minder grove kam door de posts heen gaat omdat ze goed aanvoelen dat de grens crypto/wereldpolitiek nu even dichterbij is als ooit.

Dikke duim omhoog.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:44:
[...]

+1 …. Maar idd ik snap @Pelox wel.
Ik snap hem ook volkomen, ik schiet ook elke 5 minuten een andere setting in. Heb hem dan ook een like gegeven ;).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:46:
Btw, complimenten aan de mods hoe ze de laatste dagen met dit topic omgaan.

Laat toch weer zien dat op momenten dat het er even om spant, dat men met een iets minder grove kam door de posts heen gaat omdat ze goed aanvoelen dat de grens crypto/wereldpolitiek nu even dichterbij is als ooit.

Dikke duim omhoog.
Ondertussen zit Taro gewoon lekker een film te kijken en zolang er geen reports binnen komen wordt het topic niet gelezen door de mods :P

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PilatuS schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:50:
[...]

Ondertussen zit Taro gewoon lekker een film te kijken en zolang er geen reports binnen komen wordt het topic niet gelezen door de mods :P
Ik heb een blauwe duim van @Skrunsies rapporteren..... >:) . Beetje geen BTC kopen....

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:06
Moon! Lekker. Die had ik niet verwacht, rekende stiekem toch een beetje op een rejection rond 42k. Tradepot is leeg dus :+

De hodl pot gaat wel lekker zo d:)b oh en BTC dominance effe een hele procent omhoog. Dat mocht ook wel weer eens.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:06
Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
Ben ik de enige die minder met crypto bezig is door de oorlog?
Ik heb exact hetzelfde.

Wat het nog extra bizar maakt dat BTC vandaag +15% deed, eigenlijk. Aan de andere kant, er wordt op dit moment wel geschiedenis geschreven. En crypto is daar wel een onderdeel van aan het worden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is maandag: best logisch hoe bitcoin gewoon even +15% doet in 24u

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 01-03-2022 00:01 ]

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:51:
[...]

Ik heb een blauwe duim van @Skrunsies rapporteren..... >:) . Beetje geen BTC kopen....
Pfff op momenten als deze heb ìk zelfs een blauwe duim om skrunsies te rapporteren :F

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 23:58:
[...]

Ik heb exact hetzelfde.

Wat het nog extra bizar maakt dat BTC vandaag +15% deed, eigenlijk. Aan de andere kant, er wordt op dit moment wel geschiedenis geschreven. En crypto is daar wel een onderdeel van aan het worden.
Rusland en Oekraïne waren al meer dan 10% van de cryptomarkt en dat zal nu wel alleen maar meer worden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:10:
[...]

Rusland en Oekraïne waren al meer dan 10% van de cryptomarkt en dat zal nu wel alleen maar meer worden.
Dat de Russen die crypto kunnen kopen dat nu doen is niet zo vreemd. Hier ligt echter ook een groot risico voor crypto. Stel de sancties die er nu liggen blijven er liggen voor langere tijd of worden zwaarder. Dan is er een mogelijkheid dat crypto heel groot gaat worden in Rusland. Opzich goed voor crypto, tot dat crypto onder de sancties gaat vallen, dan heeft crypto toch wel een probleem. Niet dat wie dan ook crypto kan stoppen, maar het verboden maken zorgt er wel voor dat fiat naar crypto en andersom heel moeilijk gaat worden. Dan komt crypto op een punt dat het do or die is. Of crypto gaat kapot omdat Henk en Ingrid niet meer kunnen/willen kopen, of crypto gaat verder zonder de fiat wissel en wordt heeeeel groot. Met of zonder Rusland gaan we hier denk ik ergens een keer tegenaan lopen. Ik zie crypto niet heel groot zonder dat er een keer regelgeving komt om het aan banden te leggen en juist dan komt de echte grote test voor crypto. Kan crypto succesvol worden als het van en naar fiat gaan vrijwel onmogelijk wordt gemaakt ? Ik heb geen idee, maar ik ben benieuwd. Of het wordt veel groter en sterker, of het bloed dood.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWVbsKDwQAU2XfS-wYwaXnO-zZ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B37WYyfnwwdx92YsjoIuZvsS.jpg?f=user_large

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik blijf het knap vinden dat die gast in dat pasfotohokje op zo'n guur stationnetje, met de lucht van een Kiosk koffie en gevulde koek in de lucht, zo stil kon blijven zitten tot alle 6 de foto's gemaakt waren. Ik zie echt geen verschil namelijk... _/-\o_

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

We hebben er een tijdje op mogen wachten, maar de eerste groene maandafsluiting sinds oktober is een feit. Leuk detail, we zitten nu precies op de bodem van de groene kaars in oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69zlTZmxBK8CaW3WSGjxLCttJ-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DzVh0o7tDT3E04U6tjoWIb1Y.png?f=fotoalbum_large

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:24
Ngangatar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 01:47:
We hebben er een tijdje op mogen wachten, maar de eerste groene maandafsluiting sinds oktober is een feit. Leuk detail, we zitten nu precies op de bodem van de groene kaars in oktober.

[Afbeelding]
ziet er niet verkeerd uit zo. soon 100k? :9

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:50

Darrell

Fiat moonboy

• Joosie200
  • Niet online
Saaie nacht na al het moonen. Al kwamen dus de maandafsluiting en het beslechten van een MA samen. Na drie maanden rood had ik een omslag van 15% in 12u tijd niet verwacht.

Goed: gaan we nu juli 2021 nabootsen? Dus boven de bull market support band geraken, retesten en door?

Of gaan we juli/augustus 2014 nabootsen? Dus boven de bull market support band geraken, geen succesvolle retest en hello darkness my old friend?

Place your bets.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 11:42
Prima nachtje zo, laten we dan maar juli 2021 na gaan doen met een bijbehorend alt season.. waarbij ik deze keer ook echt mezelf heb beloofd om op de weg omhoog vaker winst te nemen :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-01 14:10
Gaat lekker zo. Op naar de volgende. (enigszins relevant kiekje dat ik een paar jaar geleden maakte)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvIdOqehqZg-nasbxlI1dnxwoS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmW7Jcb4ZqjaSMceARYEUQBA.jpg?f=fotoalbum_large

Verwijderd

Wat ik me sinds de afgelopen dagen besef:

- De val van fiat die we al jaren verheerlijken binnen dit topic, komt met menselijk leed en bloedvergieten.
- Financiële toegang tot het Westen kan landen maken of breken.
- Het Westen kan landen afsluiten van deze financiële welvaart wanneer ze daar gezamenlijk voor kiezen.
- Bitcoin kent geen censuur en kan dus ook gebruikt worden door landen met onderdrukkend autocratisch bewind.

Mooi die Bitcoin pump, maar de crypto kan me verder gestolen worden de laatste tijd. Ik hoop dat we snel weer tijden tegemoet gaan waar massaal bloedvergieten niet de orde van de dag is.

• Skrunsies
  • Niet online
Mogguh!

Niet om het iedere keer aan te slingeren, maar wou het hier toch even in de groep gooien..

Voor de mensen die wat DOT willen doneren...

https://www.coindesk.com/...llet-for-war-fundraising/

https://twitter.com/ukraine/status/1498547710697345027?s=21

[ Voor 11% gewijzigd door Skrunsies op 01-03-2022 08:41 ]

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
PilatuS schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 00:20:
[...]

Dat de Russen die crypto kunnen kopen dat nu doen is niet zo vreemd.
Of de onderhandelingen van gisteren waren zodanig positief dat een aantal vermogende insiders al een aankoop met voorkennis heeft gedaan..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Stokstaart
Verwijderd schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:37:

- De val van fiat die we al jaren verheerlijken binnen dit topic, komt met menselijk leed en bloedvergieten.
- Het Westen kan landen afsluiten van deze financiële welvaart wanneer ze daar gezamenlijk voor kiezen.
- Bitcoin kent geen censuur en kan dus ook gebruikt worden door landen met onderdrukkend autocratisch bewind.

Mooi die Bitcoin pump, maar de crypto kan me verder gestolen worden de laatste tijd. Ik hoop dat we snel weer tijden tegemoet gaan waar massaal bloedvergieten niet de orde van de dag is.
Eens. Mijn gevoel is ook dubbel. Aan de ene kant zie ik uiteraard mijn portfolio graag meer waard worden maar niet ten koste van de effectiviteit van de sancties die nu zo hard nodig zijn.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:38:
Mogguh!

Niet om het iedere keer aan te slingeren, maar wou het hier toch even in de groep gooien..

Voor de mensen die wat DOT willen doneren...

https://www.coindesk.com/...llet-for-war-fundraising/

https://twitter.com/ukraine/status/1498547710697345027?s=21
Klinkt als een mooi initiatief. Ik ga zo meteen ff lezen en kijken of ik mee zal doen. Kan bovendien een mooi signaal zijn waar je crypto ook voor kan gebruiken.

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:40
Stokstaart schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:41:
[...]

Of de onderhandelingen van gisteren waren zodanig positief dat een aantal vermogende insiders al een aankoop met voorkennis heeft gedaan..
Nou daar lijkt het eigenlijk totaal niet op. Kiev en Charkov worden op dit moment nog steeds gebombardeerd, dus ik kan mij niet voorstellen dat die onderhandelingen positief waren. Ook het feit dat Oekraïne de documenten al heeft ondertekend voor toetreding tot de EU lijken een niet positieve afsluiting te onderstrepen.

• Stokstaart
dehardstyler schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:50:
[...]

Nou daar lijkt het eigenlijk totaal niet op. Kiev en Charkov worden op dit moment nog steeds gebombardeerd, dus ik kan mij niet voorstellen dat die onderhandelingen positief waren. Ook het feit dat Oekraïne de documenten al heeft ondertekend voor toetreding tot de EU lijken een niet positieve afsluiting te onderstrepen.
Ik weet niet hoe zulke onderhandelingen gaan. Als beide partijen een delegatie sturen die vervolgens eerst nog naar 'het hoofdkantoor' terug moeten om de voorstellen neer te leggen kan ik me voorstellen dat het effect niet meteen te merken is.

Dat Oekraïne de documenten al heeft ondertekend zegt wat mij betreft niets (anders dan het feit dat Zelensky het graag wíl). Zo'n toetreding is gewoon een ingewikkeld en langdurig proces (zeker in dit geval) en de EU zal het ook niet verstandig achten om Putin op deze manier in de hoek te drukken.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Waarheid als een koe. En dat Bitcoin geen censuur kent blijkt nu ook een nadeel. Sancties kunnen een belangrijk middel zijn om oorlog te voorkomen.

• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
LUNA gaat ook als een raket zeg!

PB 3.2

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 11:42
j0ck0z schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:17:
Ja bizar, nog maar 10 dollar van ATH vandaan :D

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• dehardstyler
Stokstaart schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 08:55:
[...]

Ik weet niet hoe zulke onderhandelingen gaan. Als beide partijen een delegatie sturen die vervolgens eerst nog naar 'het hoofdkantoor' terug moeten om de voorstellen neer te leggen kan ik me voorstellen dat het effect niet meteen te merken is.

Dat Oekraïne de documenten al heeft ondertekend zegt wat mij betreft niets (anders dan het feit dat Zelensky het graag wíl). Zo'n toetreding is gewoon een ingewikkeld en langdurig proces (zeker in dit geval) en de EU zal het ook niet verstandig achten om Putin op deze manier in de hoek te drukken.
Er wordt as we speak nog gebombardeerd, dus dit is niet aan de orde wat mij betreft. :)

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Dat de Russen nu in crypto stappen (als dat inderdaad de huidige pump veroorzaakt..) alleen maar mooi. Ik denk persoonlijk eerder dat het speculatie van de rest van de wereld is..

Maar goed als de laatste Rus is ingestapt drukken wij lekker op de sell knop.. Crypto stort weer in, Russen gaan panic sellen en zijn dubbel genaaid.. Ik vind mooie gedachte om naar uit te kijken :D

Disclaimer: Met Russen bedoel ik de vermogende vriendjes van Poetin, niet het gewone volk. Die zitten er niet op te wachten en kunnen er ook helemaal niets aan doen!!

[ Voor 18% gewijzigd door Acidrain op 01-03-2022 09:34 ]

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

• Stokstaart
Acidrain schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:31:
Dat de Russen nu in crypto stappen (als dat inderdaad de huidige pump veroorzaakt..) alleen maar mooi. Ik denk persoonlijk eerder dat het speculatie van de rest van de wereld is..

Maar goed als de laatste Rus is ingestapt drukken wij lekker op de sell knop.. Crypto stort weer in, Russen gaan panic sellen en zijn dubbel genaaid.. Ik vind mooie gedachte om naar uit te kijken :D

Disclaimer: Met Russen bedoel ik de vermogende vriendjes van Poetin, niet het gewone volk. Die zitten er niet op te wachten en kunnen er ook helemaal niets aan doen!!
Als jij dan even een seintje geeft zodra de laatste rus is ingestapt doe ik mee!

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

Acidrain schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:31:

Be careful what you wish for!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:17
Stokstaart schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:35:
[...]

Als jij dan even een seintje geeft zodra de laatste rus is ingestapt doe ik mee!
Ik hoopte eigenlijk dat de mensen die nu zeker weten dat de Russen aan het instappen zijn dat wel even uit hun glazen bol konden toveren.. O-)

Het enige wat ik wilde doen is wat tegengeluid geven tegen alle mensen die hier nu roepen dat ze niet meer blij zijn met crypto omdat de Russen aan het instappen zijn...
Ik weet niet hoor maar de drugs dealers en alle overige tuig zaten er ook al in.. Was dat dan niet erg?

Laten we vooral niet hypocriet gaan doen en genieten van deze pump.. Ja er is oorlog in (eigenlijk naast) onze achteruin.. Maar er is al die tijd al oorlog.. Alleen niet naast onze achteruin en daar hoor je niemand over...

Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik denk dat het (gedeeltelijk) afsluiten van Russische banken (van SWIFT) en de video's van lange rijen bij de pinautomaten in Rusland wel aangeven dat crypto op bepaalde vlakken / in bepaalde situaties toegevoegde waarde heeft. Dat verklaard vast voor een deel de stijging. Hoeveel Russen nu in crypto stappen is denk ik bijna niet te achterhalen maar mijn gevoel zegt dat het wel meevalt in verhouding tot het westen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022

Zonder de huidige toestand te bagatelliseren…bloedvergieten is altijd de orde van de dag helaas.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Stokstaart
Acidrain schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Laten we vooral niet hypocriet gaan doen en genieten van deze pump.. Ja er is oorlog in (eigenlijk naast) onze achteruin.. Maar er is al die tijd al oorlog.. Alleen niet naast onze achteruin en daar hoor je niemand over...
Nou sorry, maar dit conflict is toch wel even een ander verhaal dan de 'oorlogen' van de afgelopen decennia. Geen van die conflicten had echt de potentie een wereldoorlog te ontketenen. In minder dan een week zien we oorlogspraat als zijnde koude oorlog 2.0.

• dehardstyler
OkkE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:43:
Ik denk dat het (gedeeltelijk) afsluiten van Russische banken (van SWIFT) en de video's van lange rijen bij de pinautomaten in Rusland wel aangeven dat crypto op bepaalde vlakken / in bepaalde situaties toegevoegde waarde heeft. Dat verklaard vast voor een deel de stijging. Hoeveel Russen nu in crypto stappen is denk ik bijna niet te achterhalen maar mijn gevoel zegt dat het wel meevalt in verhouding tot het westen.
Er zijn wel wat cijfers beschikbaar. Hier gaat het over de toename van RUB - BTC volume en die is hard gestegen de afgelopen dagen: https://news.bitcoin.com/...ices-jump-as-high-as-46k/

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

j0ck0z schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:17:
Inderdaad, but why? Waarom stijgt juist Luna veel harder dan de rest nu?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Stokstaart schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Nou sorry, maar dit conflict is toch wel even een ander verhaal dan de 'oorlogen' van de afgelopen decennia. Geen van die conflicten had echt de potentie een wereldoorlog te ontketenen. In minder dan een week zien we oorlogspraat als zijnde koude oorlog 2.0.
Je bedoelt eigenlijk: geen van voorgaande oorlogen had ik last van, maar van deze oorlog zou ik wellicht last van kunnen krijgen? Dat is behoorlijk hypocriet, haha.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-01 11:55
Acidrain schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:42:
[...]

Het enige wat ik wilde doen is wat tegengeluid geven tegen alle mensen die hier nu roepen dat ze niet meer blij zijn met crypto omdat de Russen aan het instappen zijn...
Ik weet niet hoor maar de drugs dealers en alle overige tuig zaten er ook al in.. Was dat dan niet erg?
Precies dit. Het maakt mij ook niks uit. Ik kijk alleen naar de koers. We zitten er allemaal in voor het geld. Vind het ook behoorlijk hypocriet. Als de dictator van El Salvador er in stapt vinden we het allemaal prachtig. Waar ik me wel zorgen om maak is dat wanneer de rijke Russen massaal instappen het voor de EU en de banken een extra middel kan worden om Crypto aan banden te leggen. Dat het ze eigenlijk wel goed uitkomt. Als de media er dan ook nog eens voldoende negatieve aandacht aan geeft dan gaan alle no coiners er ook nog wel achter staan. Kijk dat verschrikkelijke crypto nou eens! Alle opgelegde sancties worden zo teniet gedaan! En dan is Bitcoin ook nog eens proof of work. Kan de klimaat politie ook nog wat druk uitoefenen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Verwijderd

Ali Baba 1001 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Zonder de huidige toestand te bagatelliseren…bloedvergieten is altijd de orde van de dag helaas.
Klopt helaas, ook ten tijde van Irak en Afghanistan waar alle Westerse graaiers gretig hun handjes in de koektrommel staken was het goed mis. Afrika waar warlords kindsoldaten ronselen om elkaar af te slachten, de Oeigoeren in China waar de hele wereld maar liever van wegkijkt... En ga zo maar door.

En nu helaas Oekraïne/Rusland. Kent ook alleen maar verliezers aan beide zijden. Russiche jongens van onder de 20 die onder valse voorwendselen op missie gestuurd worden en aan flarden geschoten worden, Oekraïneense bevolking die bestookt wordt met clusterbommen...

Wederom omdat 1 oude man vindt dat er iets moet gebeuren. Allemaal weer om hebzucht en macht. Maar het is ook een direct gevolg van het Westerse welvaart gehark. Deze aarde is de koektrommel en je kunt niet onbeperkt blijven graaien terwijl anderen misgrijpen, zonder dat er ooit tegengeluid komt.

Ik ben er niet rationeel onder omdat het me gewoon aangrijpt dat er wederom onschuldige mensen die gewoon een beetje chill willen leven de dupe van zijn. Misschien wordt ik gewoon oud, verder beetje druppel/emmer denk ik.

• Stokstaart
GioStyle schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:59:
[...]

Je bedoelt eigenlijk: geen van voorgaande oorlogen had ik last van, maar van deze oorlog zou ik wellicht last van kunnen krijgen? Dat is behoorlijk hypocriet, haha.
Prima als jij dat hypocriet vindt. Uiteraard heb ik een ander gevoel bij het zoveelste conflict tussen twee rivaliserende Afrikaanse stammen dan bij een conflict waarbij potentieel de hele aardbol in de as wordt gelegd.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-01 00:49

raq

Ali Baba 1001 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:46:
[...]

Helemaal mee eens, het is niet alsof de wereld nu ineens in brand staat. Nu is het alleen wat dichterbij en met een marketing/propaganda machine er omheen omdat het onze belangen schaadt. Het grijpt 'ons' meer aan dan eerdere invallen in andere soevereine landen (door welk land dan ook), dat was verder van ons bed. Een WW3 heeft niemand belang bij, Putin is niet gek en de navo ook niet.
Misschien moeten we Samuel L. Jackson maar naar de onderhandelingen sturen namen de Oekraieners, die lult die russen wel onder de tafel met Ezechiël 25-17. Zelenski doesn't look like a bitch to me.

Dit is wel de pump waarop ik wachtte om de PF te herindelen. Eerst de oude eruit NEO/XLM/SNX en later deze week de nieuwe erin.

De tijd leert of het tij keert

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:18

knakworst

Get more sats!

Flinke pump en dump bij BNB.

• YES

YES

Moderator General Chat
Tijd voor een stukje nuance voordat we weer in twee kampen verdeeld zitten.

Het een onprettig gevoel vinden dat de pump van gisteren mogelijk komt door een oorlog, is wat anders dan crypto niet meer leuk vinden omdat <insert groep> erin stapt.

Ik vind crypto nog steeds leuk/interessant, ik zit er nog steeds primair voor de winst in, maar ik vind het een vervelende gedachte te weten dat mensen zich gedwongen voelen erin te stappen terwijl ze dat anders wellicht niet zouden doen. Daarnaast denk ik dat degenen die er nu in stappen de meer vermogende of beter geïnformeerde Russen zijn, de gewone man/vrouw in Rusland wordt uiteindelijk het meest de dupe van Putin.

Daarbij, waarom is het hypocriet je meer zorgen te maken over jouw huis, als drie huizen verderop een uitslaande brand is, dan wanneer het een straat of zelfs buurt verderop gebeurd? Net als dat je meer binding met je buren hebt en je, je dus waarschijnlijk eerder afvraagt hoe het met hen is dan met mensen een wijk verderop.

Ik post het nu maar even in het luchtledige zonder te quoten maar volgens mij moeten we een beetje oppassen met elkaar meteen van hypocrisie te gaan beschuldigen.

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
Er zal vast wel een overzicht te maken zijn van de grootte van de RUB aankopen, als die niet al te groot zijn dan zijn het waarschijnlijk de rus uit de straat.
En dat is toch fantastisch?, zij zien hun roebel gigantisch devalueren en als het als de sodemieter omzet in een stablecoin of BTC is het wel ineens een store of value. Geweldig toch, als deze ellende weer over is kunnen zij dan de store weer omzetten.

Niet al te negatief denken, kan ook positief zijn

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
wat met RUB is gebeurd gaat helaas ook gebeuren met de euro en dollar.
verwacht dat de euro eerder omvalt dan de dollar....

China loopt voor met de cbdc dus kan mij voorstellen dat deze wellicht sterker gaat worden dan de digitale dollar en euro.

bankruns en torenhoge inflatie gaat vaker voorkomen dit jaar en 2023, steeds meer mensen gaan inzien dat fiat en geld op 1 plek hebben (bank) zeer gevaarlijk is.

ik ben bang dat dit ook in ons land gaat gebeuren....

nothing stops this train

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 07:38

MicroWhale

The problem is choice

YES schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:11:
[..]

Ik vind crypto nog steeds leuk/interessant, ik zit er nog steeds primair voor de winst in, maar ik vind het een vervelende gedachte te weten dat mensen zich gedwongen voelen erin te stappen terwijl ze dat anders wellicht niet zouden doen. Daarnaast denk ik dat degenen die er nu in stappen de meer vermogende of beter geïnformeerde Russen zijn, de gewone man/vrouw in Rusland wordt uiteindelijk het meest de dupe van Putin.

[..]
Oorlog is vervelend. En getouwtrek via faciliteiten die je zelf gebruikt zul je altijd hebben. Dat is moreel gezien lastig. Maar het is ook niet zo dat je nu je kachel 15% lager zet, omdat 15% van je gas uit Rusland komt. Of of maar 3 sneetjes brood eet omdat 25% van het tarwe uit die hoek komt.

Ik zie het meer positief: Russen hebben de mogelijk om hun vermogen ergens te stallen waar niemand er bij kan. Dat is in deze donkere tijd voor deze mensen echt een pluspunt. Ja, ze voelen zich misschien gedwongen, maar 10 jaar geleden was de hoop er niet eens dat je je geld/vermogen op zo'n eenvoudige manier, zonder dat de overheid meekijkt of in kan grijpen, kon redden.

En ja, de gewone man/vrouw in Rusland... Die op het land werken overleven het zeker (want eten van het land en helpen elkaar) en kunnen misschien zelfs profiteren van de hogere prijzen. Die in steden wonen hebben ook internet en kunnen hun Roebels hopelijk net zoals de vermogenden doorsluizen richting een veiliger/stabieler muntje. En dat hoeft geen crypto te zijn, maar dat is wel de eenvoudigste manier.

En of het verstandig is weten we achteraf pas. Er gebeurt nu elke dag zo veel... mijn vertrouwen in de mensheid is wel zo'n beetje op nu. Westen is een diplomatieke poppenkast en het oosten heeft een joker met een rode knop... en beiden hebben ze hun eigen 'nieuwsmachines'... terwijl de gewone mens gewoon wil leven. Daar word niemand vrolijk van.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• zwembroek
MicroWhale schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Oorlog is vervelend. En getouwtrek via faciliteiten die je zelf gebruikt zul je altijd hebben. Dat is moreel gezien lastig. Maar het is ook niet zo dat je nu je kachel 15% lager zet, omdat 15% van je gas uit Rusland komt. Of of maar 3 sneetjes brood eet omdat 25% van het tarwe uit die hoek komt.

Ik zie het meer positief: Russen hebben de mogelijk om hun vermogen ergens te stallen waar niemand er bij kan. Dat is in deze donkere tijd voor deze mensen echt een pluspunt. Ja, ze voelen zich misschien gedwongen, maar 10 jaar geleden was de hoop er niet eens dat je je geld/vermogen op zo'n eenvoudige manier, zonder dat de overheid meekijkt of in kan grijpen, kon redden.

En ja, de gewone man/vrouw in Rusland... Die op het land werken overleven het zeker (want eten van het land en helpen elkaar) en kunnen misschien zelfs profiteren van de hogere prijzen. Die in steden wonen hebben ook internet en kunnen hun Roebels hopelijk net zoals de vermogenden doorsluizen richting een veiliger/stabieler muntje. En dat hoeft geen crypto te zijn, maar dat is wel de eenvoudigste manier.

En of het verstandig is weten we achteraf pas. Er gebeurt nu elke dag zo veel... mijn vertrouwen in de mensheid is wel zo'n beetje op nu. Westen is een diplomatieke poppenkast en het oosten heeft een joker met een rode knop... en beiden hebben ze hun eigen 'nieuwsmachines'... terwijl de gewone mens gewoon wil leven. Daar word niemand vrolijk van.
d:)b

• zwembroek
Russische miljardairs hebben geld veilig weggestopt in ‘Londongrad’
Londen geldt als het voornaamste toevluchtsoord voor Russische miljardairs die banden hebben met president Vladimir Poetin. In ‘Londongrad’ kunnen ze anoniem hun dubieus verkregen rijkdom veiligstellen. Aldus het AD. Dus misschien toch minder in Bitcoin dan men denkt.

• dehardstyler
zwembroek schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:43:
Russische miljardairs hebben geld veilig weggestopt in ‘Londongrad’
Londen geldt als het voornaamste toevluchtsoord voor Russische miljardairs die banden hebben met president Vladimir Poetin. In ‘Londongrad’ kunnen ze anoniem hun dubieus verkregen rijkdom veiligstellen. Aldus het AD. Dus misschien toch minder in Bitcoin dan men denkt.
Maar de UK had toch alles van Poetin and friends geblokkeerd?

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:38:
[...]

Ja mijn hele riedel zegt misschien ook wat over mijzelf, als ik ergens negatieve gevoelens bij heb ga ik denk ik ook sneller allerlei negatieve verbanden/neveneffecten zien of bedenken. Dat verschilt wellicht van persoon tot persoon.

Ging mij er meer om dat het, naar mijn mening, niet per se hypocriet is om nu een minder positief gevoel te hebben bij crypto of om je drukker te maken om de ene oorlog dan om de andere.

Maar wel bedankt voor je positieve insteek d:)b

• zwembroek
dehardstyler schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:48:
[...]

https://www.gelderlander....3A%2F%2Fwww.google.com%2F

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-01 16:39
ASTR beweegt ook weer mooi omhoog

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

dehardstyler schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Er zijn wel wat cijfers beschikbaar. Hier gaat het over de toename van RUB - BTC volume en die is hard gestegen de afgelopen dagen: https://news.bitcoin.com/...ices-jump-as-high-as-46k/
Als ik het goed lees was het handelsvolume voor BTC-RUB ongeveer 1,5 miljard op/rond 24 februari (waar het normaal 0,5 lijkt te zijn). Het totale handelsvolume ging van ongeveer 20 miljard naar 40 miljard (CMC). Volume van RUB ging dus van 2,5% naar 3,75% van het totaal.

De prijs ging toen grofweg van 39k naar 35k en weer terug naar 39k; ongeveer 11% schommeling.

Als we dat vergelijken met nu: BTC-RUB volume lijkt nu zo'n 3miljard te zijn, terwijl totale volume 30 miljard is. Dat is 10%. De prijs is van 39k naar 43.5k (11%).

Ik zou verwachten dat als de Russen de prijs zouden bepalen, met meer volume de prijs dus ook harder zou stijgen. Maar dat is misschien een foute gedachte. :)

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 01-03-2022 11:02 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• dehardstyler
Pfff, het klonk in het nieuws allemaal een stuk stoerder van de UK. Best een wassen neus dus....
OkkE schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Als ik het goed lees was het handelsvolume voor BTC-RUB ongeveer 1,5 miljard op/rond 24 februari (waar het normaal 0,5 lijkt te zijn). Het totale handelsvolume ging van ongeveer 20 miljard naar 40 miljard (CMC). Volume van RUB ging dus van 2,5% naar 3,75% van het totaal.

De prijs ging toen grofweg van 39k naar 35k en weer terug naar 39k; ongeveer 11% schommeling.

Als we dat vergelijken met nu: BTC-RUB volume lijkt nu zo'n 3miljard te zijn, terwijl totale volume 30 miljard is. Dat is 10%. De prijs is van 39k naar 43.5k (11%).

Ik zou verwachten dat als de Russen de prijs zouden bepalen, met meer volume de prijs dus ook harder zou stijgen. Maar dat is misschien een foute gedachte. :)
Dit is inderdaad zeker niet het hele verhaal. Maar de russen kunnen de markt natuurlijk wel even net dat zetje hebben gegeven, zodat de rest ook weer in durft te stappen. Maar blijft speculeren. :)

[ Voor 62% gewijzigd door dehardstyler op 01-03-2022 11:05 ]

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 20:29
Aan 110 RUB/USD je roebels in BTC aan 43K gooien. Dan over een aantal maanden wanneer BTC terug naar 36K zakt wisselen voor roebels met opnieuw 80 RUB/USD.

Twee keer verliezen, top. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Th1x4nG op 01-03-2022 11:06 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Joosie200
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 10:48:
[...]

Huizen in de leukere buurten, dikke lambo's en rolls zijn lastiger te blokkeren. Gisteren had eenvandaag er een mooi item over.

Dus wenn Lambo is geen vraag voor ze. Meer: which lambo today. Zorgen dat je weinig liquide middelen hebt en dan valt er ook weinig te bevriezen.

Enfin bitcoin flirte even met 42.8k. Tegen donderdag / vrijdag maar zien of die 15% rally overeind blijft.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Th1x4nG schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:04:
Aan 110 RUB/USD je roebels in BTC aan 43K gooien. Dan over een aantal maanden wanneer BTC terug naar 36K zakt wisselen voor roebels met opnieuw 80 RUB/USD.

Twee keer verliezen, top. _/-\o_
Top? Ik heb de afgelopen dagen meerdere Russische vrienden gesproken welke van gekkigheid niet weten wat ze met hun laatste centjes moeten doen en onderzoeken of crypto wellicht hun way out is, tegen de inflatie van de Rubel.

Top 8)7

Er wonen in Rusland meer mensen dan alleen de klootzakkies die het nu voor iedereen verstieren. Sterker nog, die gasten hebben hun centen voor een groot gedeelte al veilig gesteld en het is juist de burger die nu geraakt wordt. Dezelfde burger die familie en kennissen opgepakt zien worden omdat ze een tegengeluid durven te laten horen.

Top |:(

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:44
Ngangatar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:35:
[...]

Top? Ik heb de afgelopen dagen meerdere Russische vrienden gesproken welke van gekkigheid niet weten wat ze met hun laatste centjes moeten doen en onderzoeken of crypto wellicht hun way out is, tegen de inflatie van de Rubel.

Top 8)7

Er wonen in Rusland meer mensen dan alleen de klootzakkies die het nu voor iedereen verstieren. Sterker nog, die gasten hebben hun centen voor een groot gedeelte al veilig gesteld en het is juist de burger die nu geraakt wordt. Dezelfde burger die familie en kennissen opgepakt zien worden omdat ze een tegengeluid durven te laten horen.

dit gaat ook in Nederland gebeuren, inflatie is al zo enorm hoog en verwacht dat dit nog erger wordt.
benzine gaat de €2.50 aantikken dit jaar, gasprijzen blijven torenhoog omdat in de 2e kamer het vertikken om in Groningen het gas te winnen.

omdat gas torenhoog staat gaan de voedselprijzen ook omhoog (basiskosten omhoog voor transport en verwerken etc)

kettingreactie is in volle gang en wordt in de komende jaren alleen maar erger.....

nothing stops this train

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

[...]

Top 8)7

Lijkt me een interessante periode als je Russische vrienden hebt. Als ik de media moet geloven zou de meerderheid nog altijd achter Putin staan, maar hoor tegelijkertijd dat 'elke' Rus wel familie in Oekraïne heeft wonen. Ik vind maar heel moeilijk te duiden hoe 'de' Rus hierin staat en in welke mate.

• YES

YES

Moderator General Chat
Kol Nedra schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:39:
[...]

dit gaat ook in Nederland gebeuren, inflatie is al zo enorm hoog en verwacht dat dit nog erger wordt.
benzine gaat de €2.50 aantikken dit jaar, gasprijzen blijven torenhoog omdat in de 2e kamer het vertikken om in Groningen het gas te winnen.

omdat gas torenhoog staat gaan de voedselprijzen ook omhoog (basiskosten omhoog voor transport en verwerken etc)

kettingreactie is in volle gang en wordt in de komende jaren alleen maar erger.....
Ah ja, de 2e kamer moet de Groningers even zeggen, joh zeik niet zo, laat verzakken dat huisje van je, we gaan gas winnen, doei!

Als alles zo simpel was..

• zwembroek
Ik denk dat we hele discussie over de oorlog in de Ukraine moeten staken. Maak anders een apart topic aan voor de mensen die behoefte hebben hier over te praten. (Als die er nog niet is.) Het is meestal niet ontopic en de sfeer wordt er niet beter van. Net als met al die andere politieke discussies of het gebruik van het woord wappies.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Kol Nedra schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Grappig dat je het al een aantal keren zo gemakkelijk doet over het gasveld in Groningen. Ik denk dat jij geen idee hebt hoe erg het is voor de mensen die daar wonen als je gewoon de aarde onder je voeten voelt schudden en de scheuren in je eigen huis ziet ontstaan. Dat is nog erger dan alles waar jij het de afgelopen tijd over zit te doemdenken, dat is namelijk al veel eerder ontstaan.

Heb het zelf meegemaakt, en ik woon er nog vrij ver vandaan ook. Ook hier ontstaan scheuren. Mijn ex-vriendin haar huis moet worden verstevigd, enig idee hoe dat voelt?

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-01 10:30
zwembroek schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:42:
Ik denk dat we hele discussie over de oorlog in de Ukraine moeten staken. Maak anders een apart topic aan voor de mensen die behoefte hebben hier over te praten. (Als die er nog niet is.) Het is meestal niet ontopic en de sfeer wordt er niet beter van. Net als met al die andere politieke discussies of het gebruik van het woord wappies.
Die is er ook: De oorlog in Oekraïne

Mee eens dat het hier af en toe naar AstroTv achtige statement gaat. nou zijn moon en 100k dat ook maar zo raakt dit topic wel verstrooid.

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Nieuwe maand, nieuwe kansen, nieuwe maan!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-01 20:29
[...]

Top 8)7

Was meer een cynische 'top' dan iets anders. Als je gisteren je roebels omgezet hebt, was je al rijkelijk te laat en op moment van schrijven ben je zwaar geschoren. Dit raakt alleen maar de gewone mensen, de grote jongens hebben hier al op kunnen anticiperen.

Mijn schoonouders hebben hier in Slovenië gelukkig net genoeg op de zaken vooruitgelopen, één van de rekeningen van hun zaak zat bij Sberbank, net op tijd hun run on the bank kunnen afronden. Klanten al even de instructie gegeven om op ander rekeningnummer te betalen.

Sinds gisteren zijn er ook hier in Slovenië ernstige beperkingen, maximaal 400 euro afhalen aan een automaat, totaal geen toegang meer tot het online bankieren... Niet erg handig om nog een business te runnen mochten ze daarmee te maken hebben gehad.

Van het weekend in Kroatië geweest, op zaterdag stonden er ellenlange rijen aan de Sberbank in Pula. 'Interessant' om te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door Th1x4nG op 01-03-2022 11:54 ]

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• NeoflexNL

NeoflexNL

Forever young

mannowlahn schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Die is er ook: De oorlog in Oekraïne

Mee eens dat het hier af en toe naar AstroTv achtige statement gaat. nou zijn moon en 100k dat ook maar zo raakt dit topic wel verstrooid.
Pfjoeh, die gaat nog harder dan het SC 8)7

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

NeoflexNL schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Lijkt me een interessante periode als je Russische vrienden hebt. Als ik de media moet geloven zou de meerderheid nog altijd achter Putin staan, maar hoor tegelijkertijd dat 'elke' Rus wel familie in Oekraïne heeft wonen. Ik vind maar heel moeilijk te duiden hoe 'de' Rus hierin staat en in welke mate.
Ik kan niet spreken voor de Russen die ik niet ken, maar degenen die ik spreek en en/of volg op Insta spreken hun afschuw, verdriet en schaamte uit. Er is een groot verschil tussen de gemiddelde inwoner van Rusland welke woont in een wereldstad als Moskou / St Petersburg of de Russen op het platteland.

De inwoners van de grote steden zijn gemiddeld jonger en beschikken/gebruiken social media en andere nieuwsbronnen zoals @Glenn Hoddle gisteren al postte: https://meduza.io/en

De oudere Russen, vaak wonende in buitenwijken of op het platteland of industriesteden zoals Samara kijken meer naar de (staats)televisie en zijn vaak ook al hun hele leven afhankelijk van de staat.
Op een periode onder Gorbatschov na, wat voor die Russen nog steeds een pijnlijke herinnering is omdat zijn hervormingen (wellicht ken je de term Perestroika) initiële blijdschap bracht, maar resulteerde in problemen zoals voedseltekorten. Een land wat jaren geleefd heeft in een communistisch regime waar de staat voor je zorgt, kan niet omgaan met plots teveel vrijheid. Althans, een groot deel van de bevolking niet.

Los daarvan bracht dit veel corruptie met zich mee en Putin is handig genoeg geweest om in de loop der jaren zaken terug te draaien en de bevolking weer tevreden te stellen. Echter, het slaat nu zover door dat hij zich meer veroorloofd dan wenselijk is. Maar de bevolking op het platteland, ziet hem nog steeds inderdaad als de grote leider.

Lees bovenstaande ajb met een korrel zout. Mijn info is ook gekleurd en ik generaliseer uiteraard om het verschil aan te duiden. Natuurlijk is het minder zwart wit als ik hierboven schets.

• zwembroek
Ngangatar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Ik kan niet spreken voor de Russen die ik niet ken, maar degenen die ik spreek en en/of volg op Insta spreken hun afschuw, verdriet en schaamte uit. Er is een groot verschil tussen de gemiddelde inwoner van Rusland welke woont in een wereldstad als Moskou / St Petersburg of de Russen op het platteland.

De inwoners van de grote steden zijn gemiddeld jonger en beschikken/gebruiken social media en andere nieuwsbronnen zoals @Glenn Hoddle gisteren al postte: https://meduza.io/en

De oudere Russen, vaak wonende in buitenwijken of op het platteland of industriesteden zoals Samara kijken meer naar de (staats)televisie en zijn vaak ook al hun hele leven afhankelijk van de staat.
Op een periode onder Gorbatschov na, wat voor die Russen nog steeds een pijnlijke herinnering is omdat zijn hervormingen (wellicht ken je de term Perestroika) initiële blijdschap bracht, maar resulteerde in problemen zoals voedseltekorten. Een land wat jaren geleefd heeft in een communistisch regime waar de staat voor je zorgt, kan niet omgaan met plots teveel vrijheid. Althans, een groot deel van de bevolking niet.

Los daarvan bracht dit veel corruptie met zich mee en Putin is handig genoeg geweest om in de loop der jaren zaken terug te draaien en de bevolking weer tevreden te stellen. Echter, het slaat nu zover door dat hij zich meer veroorloofd dan wenselijk is. Maar de bevolking op het platteland, ziet hem nog steeds inderdaad als de grote leider.

Lees bovenstaande ajb met een korrel zout. Mijn info is ook gekleurd en ik generaliseer uiteraard om het verschil aan te duiden. Natuurlijk is het minder zwart wit als ik hierboven schets.
Kan worden verplaatst naar het topic "De oorlog in Oekraïne".

No offence! Ik kom hier om te lezen over crypto, rekt, moon, babes, memes..... Even weg van al die ellende.

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Had iemand het over MOon?

Luna gaat met 80+% op de 1W

• LankHoar
  • Registratie: April 2013

LankHoar

Langharig tuig

Mijn buy orders van 30-33K BTC raken steeds verder uitzicht. Dat is op zich positief! Maar dan vraag ik me af, laten staan want we vallen toch wel weer terug? Of Moon soon dus snel wat extra inkopen doen met mijn FIAT?

Denk dat het antwoord ja is.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-01 15:02
ja!

• Skrunsies
  • Niet online
LankHoar schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 12:34:
Mijn buy orders van 30-33K BTC raken steeds verder uitzicht. Dat is op zich positief! Maar dan vraag ik me af, laten staan want we vallen toch wel weer terug? Of Moon soon dus snel wat extra inkopen doen met mijn FIAT?

Denk dat het antwoord ja is.
@YES en @elektriekert hebben mij gisteren ook geholpen met zo'n vraag.. Volgens mij was hun antwoord "Ja" d:)b

Maar doe zelf ook effe research kan namelijk zomaar "Nee" zijn O-)

Pagina: 1 ... 131 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!