Voor een niet ingewijde zijn dit twee hele rare zinnenresusaapje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:57:
Hej, daar is de groene paal van @Taro. Sorry dat ik van binnen aan je twijfelde goos!
In die context is wel of niet ingewijd zijn ook weer gek.Moiety schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:59:
[...]
Voor een niet ingewijdde zijn dit twee hele rare zinnen
[ Voor 3% gewijzigd door YES op 28-02-2022 16:00 ]
“Minder laag dan gevreesd,” maar dat lijkt me geen reden voor zo’n mooie pump… En het is ook niet dat Elon iets getweet heeft.Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:43:
[...]
Maar eh, wat doet de nasdaq, zit t m daar in?
Een Rus die zijn Zwitserse reserves met een market buy heeft geconverteerd naar BTC?
Maktub
Dat bedacht ik mij ook toen ik het schreef, 😛YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:59:
[...]
In die context is wel of niet ingewijd zijn ook weer gek.
Nog even doorzetten, ik wil die 40K zien!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Via cronos krijg je nu 22 procent op je bifiGelukszoekr schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Iets soortgelijks, maar deze werkt ook. Thanks. Ik laat m'n BIFi staan op Fantom voor nu dan
[Afbeelding]
sjorremans schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:01:
Nog even doorzetten, ik wil die 40K zien!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Op zowel de daily als de weekly wordt de MA77 nu doorbroken. Aardige groene unit zeg. Ben benieuwd of er een vette terugval volgt of dat we dit vasthouden.
Daar wijd ik liever niet over uit...YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:59:
[...]
In die context is wel of niet ingewijd zijn ook weer gek.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Wat een gekkigheid. Hodl.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
1D MA25 ligt vrijwel precies op de 41k. Zou wat zijn als die in één keer doorbroken wordt.Joosie200 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:25:
Leuke sprint naar 40.8k. Nu maar zien of inkakken = bijpakken volgt.
FTFYYES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:26:
[...]
1D MA25 ligt vrijwel precies op de 41k. Zou wat zijn als die in één keer doorbroken wordt.
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
True, daarom eerst kijken of het support kan bieden of niet. De kaars van 36k naar 40k was ook zo'n leuke maar wat volgde was zigzaggen met reject op de 40k.YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:26:
[...]
1D MA25 ligt vrijwel precies op de 40k. Zou wat zijn als die in één keer doorbroken wordt.
Russian Demand for Bitcoin Surges Causing BTC-RUB PremiumsBoerTien schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:37:
[...]
Dat kan niet veel voorstellen met zo'n lage roebel
https://news.bitcoin.com/...ices-jump-as-high-as-46k/
Sorry, de 1D MA25 ligt op 41k. Klein verschilletjeJoosie200 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:30:
[...]
True, daarom eerst kijken of het support kan bieden of niet. De kaars van 36k naar 40k was ook zo'n leuke maar wat volgde was zigzaggen met reject op de 40k.
Dan maar zien of die nog weerstand blijft bieden danYES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Sorry, de 1D MA25 ligt op 41k. Klein verschilletje
[ Voor 14% gewijzigd door Joosie200 op 28-02-2022 16:34 ]
Nou, kijken of dit mn verlies van 2017/2018 goed kan maken, corona heb ik net gemist om in te stappen, toen zat ik nog in sluimermodus bijkomen van de klap in 2018.. Nu met Rusland dacht ik laag instappen das redelijk gelukt volgens mij, nu gas er op en knallen.. En anders hodl itt 2018/2019... 
ff 50K, meer vraag ik niet, das toch niet teveel gevraagd?
ff 50K, meer vraag ik niet, das toch niet teveel gevraagd?
[ Voor 10% gewijzigd door Acidrain op 28-02-2022 16:41 ]
Jacobus 9 | 5KW MHI | 2x 2KW MHI | 150L Inventum, Eddi | 3600WP Enphase | Ecoflow Delta Pro | 450x Nera | Home Assistant
'Cryptomarkt nieuw strijdterrein in oorlog Oekraïne'

Bron: de Televaag.

Bron: de Televaag.
Zo gaat lekker!
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
41k ✅YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 16:31:
[...]
Sorry, de 1D MA25 ligt op 41k. Klein verschilletje
Opent Ledger app, snel op de 1D zetten, glimlachen en weer snel afsluiten..
Please hold!
Please hold!
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Eentje uit de oude doos.
Nou, hop door naar de 50, dan alt season en dan zijn we weer boven Jan!
Of zitten we nog in de down trend en doen we een lower high?
Nah, vast t eerste! MOON!
Don Guacamole schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:36:
Nou, hop door naar de 50, dan alt season en dan zijn we weer boven Jan!
Zero.
Jippie, 40k+ op de teller en Lil Kleine weer terug de bak in
Topdag!
Topdag!
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ah, vandaar die minimoon.NeoflexNL schreef op maandag 28 februari 2022 @ 17:43:
Jippie, 40k+ op de teller en Lil Kleine weer terug de bak in
Topdag!
Ik weet eigenlijk niet in hoeverre dit allemaal goed nieuws is. Alleen maar reden voor anderen om (permanent) negatief tegenover bitcoin te komen staan. Ik hoop dat deze stijging niet backfired
Ik kreeg dit doorgestuurd: https://coinmerce.io/winkel
Blijkbaar is er een heuse "winkel" geopend van Coinmerce in Amstelveen zodat de boomers daar ook hun gehele vermogen kunnen vergokken in shitcoins.
Bullish!
Blijkbaar is er een heuse "winkel" geopend van Coinmerce in Amstelveen zodat de boomers daar ook hun gehele vermogen kunnen vergokken in shitcoins.
Bullish!
Pfieuw.. 1966 hier dus op 1 jaar net geen boomer.. mazzel hebben anders zou ik dus alles vergokkenQunix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:10:
Bullish!
Gadver, zullen daar echt mensen heengaan?Qunix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:10:
Bullish!
Beste Tweakers, ik heb in 2017 tijdens de hype ook wat coins aangeschaft en zelfs op cold storage (Ledger Nano S) opgeslagen. Alleen lijkt het erop dat er een transactie is geweest naar een andere wallet, een transactie die ik zelf niet herken.
De transacties lijken op exchanges uit te komen (oa Kraken) maar hier heb ik niet eens een account.
En het vreemde is dat de trx is gedaan terwijl ik in het buitenland was.
Even los van de logische optie (iemand heeft m’n 24 word phrase en/of van ledger hardware ingezien), hoe zou ik het beste verder als detective kunnen spelen hierin. Ben eigenlijk niet zo thuis in deze wereld en heb al paar keer eerder de poging om te begrijpen wat er is gebeurd gestaakt.
Nu op het punt dat het wss toch verloren is, maar ik begrijp echt niet hoe, tenzij er is ingebroken zonder spoor destijds. En het zou toch wel heel mooi zijn als de BTC alsnog opduiken.
Iemand een tip waar ik kan beginnen, mss een blogpost met een soortgelijke zoektocht ? Of ander advies in deze?
De transacties lijken op exchanges uit te komen (oa Kraken) maar hier heb ik niet eens een account.
Even los van de logische optie (iemand heeft m’n 24 word phrase en/of van ledger hardware ingezien), hoe zou ik het beste verder als detective kunnen spelen hierin. Ben eigenlijk niet zo thuis in deze wereld en heb al paar keer eerder de poging om te begrijpen wat er is gebeurd gestaakt.
Nu op het punt dat het wss toch verloren is, maar ik begrijp echt niet hoe, tenzij er is ingebroken zonder spoor destijds. En het zou toch wel heel mooi zijn als de BTC alsnog opduiken.
Iemand een tip waar ik kan beginnen, mss een blogpost met een soortgelijke zoektocht ? Of ander advies in deze?
Ik kan je niet helpen ben ik bang.. Maar wie weten er allemaal van je ledger en waar je 24 woorden liggen? Dat zou mijn eerste aanknooppunt zijn.Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:41:
Beste Tweakers, ik heb in 2017 tijdens de hype ook wat coins aangeschaft en zelfs op cold storage (Ledger Nano S) opgeslagen. Alleen lijkt het erop dat er een transactie is geweest naar een andere wallet, een transactie die ik zelf niet herken.
Zojuist voor de zekerheid ook even de cold storage gecontroleerd en geupdate naar 2.1, altijd spannend.. maar hier geen problemen.
Zero.
Vraag 1 (en waarschijnlijk meteen het antwoord): waar heb je je ledger gekocht?Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:41:
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Enkel vriendin met wie ik samenwoon en die vertrouw ik 100%.Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:19:
[...]
Ik kan je niet helpen ben ik bang.. Maar wie weten er allemaal van je ledger en waar je 24 woorden liggen? Dat zou mijn eerste aanknooppunt zijn.
Ledger.comStokstaart schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:29:
[...]
Vraag 1 (en waarschijnlijk meteen het antwoord): waar heb je je ledger gekocht?
En de 24 woorden, handgeschreven, op een voor jou en vriendin bekende plek gelegd, of ook in een word/excel online in een cloud opgeslagen?Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:46:
[...]
Enkel vriendin met wie ik samenwoon en die vertrouw ik 100%.
[...]
Ledger.com
Alle updates gedraaid en is ledger live helemaal gesynced?Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:46:
[...]
Enkel vriendin met wie ik samenwoon en die vertrouw ik 100%.
[...]
Ledger.com
Zero.
Dunne bifi trouwens.. grootste loser van de dag.
[ Voor 39% gewijzigd door Pelox op 28-02-2022 19:51 ]
Zero.
Nope, enkel op de kaart zelf (fysiek) bewaard op een veilige plek.BTFD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:48:
[...]
En de 24 woorden, handgeschreven, op een voor jou en vriendin bekende plek gelegd, of ook in een word/excel online in een cloud opgeslagen?
Jep. Ik zit met een onbekende uitgaande transactie ook, die komt ook terug in mijn overzicht. En vandaag ook een kleine trx gedaan om te testen of dat doorkwam (antwoord is ja).Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:48:
[...]
Alle updates gedraaid en is ledger live helemaal gesynced?
Maar 1 transactie en dus niet alles is weg?Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:50:
[...]
Nope, enkel op de kaart zelf (fysiek) bewaard op een veilige plek.
[...]
Jep. Ik zit met een onbekende uitgaande transactie ook, die komt ook terug in mijn overzicht. En vandaag ook een kleine trx gedaan om te testen of dat doorkwam (antwoord is ja).
Zero.
De vraag is of al die Russische Roebels die omgeruild zijn voor BTC daar ook blijven, of dat dit straks massaal gedumpt gaat worden voor stable coins.. Het zou me niet verbazen wanneer de boel morgen weer een duikvlucht neemt.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Jawel, BTCs in een transactie eraf, wel was er nog wat ICO (redelijk waardeloos) spul.Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:53:
[...]
Maar 1 transactie en dus niet alles is weg?
Ergens heb ik ook nog ergens een stemmetje in het achterhoofd dat ik het zelf ergens naartoe heb getransferd, maar zou niet weten waarom, zie geen exchange berichten rond die datum, ook niet Google activiteit rond crypto, en fysiek was ik op moment van de transfer in het buitenland voor werk, dus kan niet zelf gesigned hebben.
Dan dus nu verkopen en morgen terugkopen. Kan een leuke gain in sats opleveren.LankHoar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:54:
[...]
De vraag is of al die Russische Roebels die omgeruild zijn voor BTC daar ook blijven, of dat dit straks massaal gedumpt gaat worden voor stable coins.. Het zou me niet verbazen wanneer de boel morgen weer een duikvlucht neemt.
NFA.
Dat stemmetje is altijd lastig.. was je dronken? (Serieuze vraag overigens).Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Jawel, BTCs in een transactie eraf, wel was er nog wat ICO (redelijk waardeloos) spul.
Ergens heb ik ook nog ergens een stemmetje in het achterhoofd dat ik het zelf ergens naartoe heb getransferd, maar zou niet weten waarom, zie geen exchange berichten rond die datum, ook niet Google activiteit rond crypto, en fysiek was ik op moment van de transfer in het buitenland voor werk, dus kan niet zelf gesigned hebben.
Zo niet, dan is t waarschijnlijk twijfel.
Wel klote.. het blijft altijd, weliswaar beperkt, maar een risico, zonder enige verzekering..
Op basis van de informatie die je hebt gegeven zou het onmogelijk moeten zijn.Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Jawel, BTCs in een transactie eraf, wel was er nog wat ICO (redelijk waardeloos) spul.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Heb nog wat FIAT klaar staan op ~33K BTC maar ik hoop niet dat we zo ver gaan zakken in 1 nacht vanaf deze prijsNgangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:59:
[...]
Dan dus nu verkopen en morgen terugkopen. Kan een leuke gain in sats opleveren.
NFA.
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Bankrekening al gecontroleerd op die datum?Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:57:
[...]
Zero.
Waarom zouden ze dat doen dan? Als zij t zien voor store of value neem ik aan dat ze het langer houden, anders hadden ze het wel meteen om gezet in stable of zie ik dat verkeerdLankHoar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:54:
[...]
1/6 I understand the rationale for this request but, despite my deep respect for the Ukrainian people, @krakenfx cannot freeze the accounts of our Russian clients without a legal requirement to do so.
— Jesse Powell (@jespow) 28 februari 2022
Russians should be aware that such a requirement could be imminent. #NYKNYC https://t.co/bMRrJzgF8N
Thread van Kraken CEO n.a.v. dit verzoek aan exchanges om Russische crypto accounts te blokkeren.
Dit laatste bericht uit deze thread is ook mooi:
6/6 Besides, if we were going to voluntarily freeze financial accounts of residents of countries unjustly attacking and provoking violence around the world, step 1 would be to freeze all US accounts. As a practical matter, that's not really a viable business option for us.
— Jesse Powell (@jespow) 28 februari 2022
/🧵
Vanaf aankomende nacht kan men weer de jaarlijkse belastingaangiffte invullen.
Lekker man, zou Gijp zeggen.
Oja, ik geef de crypto's netjes op hoor.
Lekker man, zou Gijp zeggen.
Oja, ik geef de crypto's netjes op hoor.
op korte termijn is stablecoin stabiel ja, op longterm wordt het alleen maar minder waard. Bitcoin is de store of value, niet fiat of een kloon van fiat (stablecoin)LankHoar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:54:
[...]
nothing stops this train
Nope, was niet fysiek bij de ledger om te signen.Don Guacamole schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:00:
[...]
Dat stemmetje is altijd lastig.. was je dronken? (Serieuze vraag overigens).
Zo niet, dan is t waarschijnlijk twijfel.
Wel klote.. het blijft altijd, weliswaar beperkt, maar een risico, zonder enige verzekering..
Daarom. Ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat.zwembroek schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:01:
[...]
Op basis van de informatie die je hebt gegeven zou het onmogelijk moeten zijn.
Ledger kun je enkel met pin of restore phrase gebruiken voor signen toch. Is er ook iets als een private key voor deze wallets (zo’n 64-karakter reeks)? Zou ik dan toch ergens dit hebben gedocumenteerd in de cloud..
Yes en helaas geen bijstortingen.Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:01:
[...]
Bankrekening al gecontroleerd op die datum?
Iig allen bedankt voor het meedenken tot dusver, goed om te weten dat er niet een hele voor de hand liggende reden kan zijn die ik zo over het hoofd zie.
Ja, iemand wil met pensioen en heeft er vandaag 300 verkocht. Hopelijk is-ie bijna klaar.Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 19:49:
Dunne bifi trouwens.. grootste loser van de dag.
Foto gemaakt en deze onbewust naar de cloud?Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:24:
Daarom. Ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat.
Ledger kun je enkel met pin of restore phrase gebruiken voor signen toch. Is er ook iets als een private key voor deze wallets (zo’n 64-karakter reeks)? Zou ik dan toch ergens dit hebben gedocumenteerd in de cloud..
Zero.
Hoe oud is de wallet en software. Kan het zijn dat er een keylogger is/was op je computer.Jaii schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:24:
[...]
Nope, was niet fysiek bij de ledger om te signen.
[...]
Daarom. Ik zie iets over het hoofd maar weet niet wat.
[...]
Yes en helaas geen bijstortingen.
Iig allen bedankt voor het meedenken tot dusver, goed om te weten dat er niet een hele voor de hand liggende reden kan zijn die ik zo over het hoofd zie.
Zelfs een foto of tekst kopieren (vasthouden in je clipbord van je computer) kan al voor problemen zorgen als je Airdrop gebruikt op een Mac, of op een telefoon een app opent zoals Tiktok.
[ Voor 11% gewijzigd door Qunix op 28-02-2022 20:30 ]
Ben ik de enige die minder met crypto bezig is door de oorlog? Of ben ik gewoon te snel afgeleid
Het doet me allemaal wel veel, moet ik zeggen. Zeker nadat ik net iets meer dan 2 jaar geleden een flinke hobby heb ontwikkeld rondom geopolitiek en de Balkan in het bijzonder. Ik zit nu ook vuistdiep in allerlei vage OSINT kanalen te luisteren en uren per dag de situatie te volgen.
Anyways, ik vond de laatste DCA Live van ome Ben wel goed te pruimen. Conclusie was dat 9 rate hikes dit jaar unlikely zijn, zeker gezien de huidige toestand. Ik zit zelf nog steeds met fiat aan de zijlijn om in te stappen in BTC/ETH voor de hodl pot. Conform mijn strategie die ik eind vorig jaar heb bedacht, maar vooralsnog nog niet heb geoperationaliseerd omdat ik een beetje een pussy ben
Het doet me allemaal wel veel, moet ik zeggen. Zeker nadat ik net iets meer dan 2 jaar geleden een flinke hobby heb ontwikkeld rondom geopolitiek en de Balkan in het bijzonder. Ik zit nu ook vuistdiep in allerlei vage OSINT kanalen te luisteren en uren per dag de situatie te volgen.
Anyways, ik vond de laatste DCA Live van ome Ben wel goed te pruimen. Conclusie was dat 9 rate hikes dit jaar unlikely zijn, zeker gezien de huidige toestand. Ik zit zelf nog steeds met fiat aan de zijlijn om in te stappen in BTC/ETH voor de hodl pot. Conform mijn strategie die ik eind vorig jaar heb bedacht, maar vooralsnog nog niet heb geoperationaliseerd omdat ik een beetje een pussy ben
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Qunix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 18:10:
Bullish!
Nee dat ben je niet. Ik heb dat ook erg sterk.Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
Ben ik de enige die minder met crypto bezig is door de oorlog? Of ben ik gewoon te snel afgeleid![]()
Zero.
ik vind iedereen behoorlijk bezig met die oorlog. Iedereen lijkt er veel harder mee bezig dan ik, en dat verbaast me ook omdat die oorlog precies het snijvlak is van alles wat ik gestudeerd heb.Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
Ben ik de enige die minder met crypto bezig is door de oorlog? Of ben ik gewoon te snel afgeleid
Overigens wordt er ook voor m'n gevoel veel meer van gemaakt dan die keer dat bijvoorbeeld Amerika c.s. Irak binnen viel. Of de andere 20 keer dat Amerika iets binnenviel. Opvallend wel.
Ik kijk nog wel dagelijks meermaals naar de koersen en lul hier ook nog wel mee, maar ik merk ook dat ik het een vervelend gevoel vind dat de huidige stijging nog wel eens (mede) veroorzaakt kan zijn doordat Russen crypto inslaan vanwege de sancties/crisis.Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
Sowieso voelt die hele oorlog naar, wel een beetje hypocriet wellicht om dat nu sterker te hebben aangezien ik me er eerder in andere landen op de één of andere reden minder druk om maakte. Maar misschien is het ook beter laat dan nooit wat meer mee krijgen/ogen open hebben mbt wat er in de wereld gebeurd?
Vanavond de kledingkast uitgemest, best belachelijk hoeveel kleding ik over heb en dus nooit draag. Wat goed is gaat richting (de grens van) Oekraïne. Hopelijk kunnen mensen daar er tenminste een beetje mee geholpen worden.
Vanuit mijn andere hobby (gekko's) ken ik een reptielencentrum in Oekraïne die een behoorlijk sterke reputatie hebben mbt kweekprogramma's van bedreigde soorten, die zitten nu ook met hun handen in het haar en die heb ik daarom ook een donatie gestuurd.
Weet niet, ben nooit zo van (praten over/het delen van) donaties maar het voelt nu als het minste wat ik kan doen?
Edit:
Helaas moest die donatie wel via Paypal, had ze liever wat sats gestuurd
[ Voor 6% gewijzigd door YES op 28-02-2022 21:37 ]
Ik heb het tegenovergestelde... Ik ben juist meer bezig en ook alleen maar Bitcoin. Ik heb ook kort geleden het boek The Sovereign Individual uit en heb wel een andere kijk gekregen op bepaalde dingen. Inmiddels begonnen met Van Goud Tot Bitcoin.Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
Ondertussen volg ik de MIT cursus over bitcoin met Gary Gansler (https://ocw.mit.edu/15-S12F18 - YouTube: YouTube)
Ha! Die lees ik ook. Ben nu op de helft ongeveer. Moet eerlijk zeggen dat ik af en toe pauze heb moeten nemen om wat dingen na te zoeken om het te begrijpen. En dat terwijl ik een master macro-economie heb.Qunix schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:06:
[...]
Ik heb het tegenovergestelde... Ik ben juist meer bezig en ook alleen maar Bitcoin. Ik heb ook kort geleden het boek The Sovereign Individual uit en heb wel een andere kijk gekregen op bepaalde dingen. Inmiddels begonnen met Van Goud Tot Bitcoin.
Ondertussen volg ik de MIT cursus over bitcoin met Gary Gansler (https://ocw.mit.edu/15-S12F18 - YouTube: YouTube)
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
En laatste dag van de maand vandaag!Darrell schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:12:
[Afbeelding]
Higher low op de monthly.
Send it!
ATH soon en dan moon
Precies, heb het daar vandaag op mijn werk ook nog over gehad en heel lichtjes met iemand in de chat hier vandaag ook. Zo zie je maar dat hoe nieuw gebracht wordt erg belangrijk is voor de ontvangst.Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:02:
[...]
ik vind iedereen behoorlijk bezig met die oorlog. Iedereen lijkt er veel harder mee bezig dan ik, en dat verbaast me ook omdat die oorlog precies het snijvlak is van alles wat ik gestudeerd heb.
Overigens wordt er ook voor m'n gevoel veel meer van gemaakt dan die keer dat bijvoorbeeld Amerika c.s. Irak binnen viel. Of de andere 20 keer dat Amerika iets binnenviel. Opvallend wel.
No surprises...
Kom op jongen, een strategie is er om te volgen! Een plan, om je emotie uitschakelen. Time in the market beats timing the market!!![b]Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:[b]Conform mijn strategie die ik eind vorig jaar heb bedacht, maar vooralsnog nog niet heb geoperationaliseerd omdat ik een beetje een pussy ben
[YouTube: DCA Live! Bitcoin, War, and Inflation]
Enzo.
En dan ga ik nu nog wat Floki kopen. Dat wordt het helemaal, want dat staat ergens op een voetbalshirt. Net als Gazprom.
Ik ben niet zozeer afgeleid door de oorlog, maar erg bezig met de relatie tussen deze oorlog en mijn financiën.
We zitten in een oud huis dat zich slecht laat isoleren. Er is fiat dat verdampt. Een pensioen dat moet worden opgebouwd. Echte eerste wereld problemen. En iets nobeler: wat ik extra kan doen voor iedereen die het nu veel en veel harder nodig heeft dan ik.
Geweldige pump vandaag, en Bitcoin banked letterlijk the unbanked. Laat ik er niet in fomoën.
Maktub
nee hoor en ik denk zelfs dat ik nu nog meer in Bitcoin ga zitten en ook deels wat meer in aandelen ga zitten. Dit jaar ook zonnepanelen om zoveel mogelijk fiat van bankrekening af te halen....Jedi_Pimp schreef op maandag 28 februari 2022 @ 20:54:
[YouTube: DCA Live! Bitcoin, War, and Inflation]
wel stop ik meer met altcoins, wel klein beetje in BIT, ASTR, GLMR en BOO.
Wat ook helpt is geen nieuws volgen. maar helaas krijg je het toch wel te horen (belangrijkste punten), was ook met het covid tijdperk, collega's blijven het erover praten in pauzes 🤮
Zet de radio en tv uit, doet je zoveel beter!
tv kijken doe ik 2 jaar al niet meer, radio luisteren heel af en toe in de auto...
[ Voor 19% gewijzigd door Kol Nedra op 28-02-2022 21:33 ]
nothing stops this train
Het is denk ik ook 'dichterbij' doordat het in Europa is, en bijna de voltallige EU vrij sterk reageert. Wat wellicht ook meespeelt is dat de bij de oorlogen die de VS de afgelopen decennia gevoerd heeft zij altijd de partij waren die ergens een land binnenviel, al dan niet met de (valse) legitimering dat zij zichzelf verdedigden. Toen was het 'het westen' wat zich verdedigde tegen de schurkenstaten, nu wordt (een vriendje van) 'het westen' aangevallen door een schurkenstaat dus dan duiken we er met zijn allen op denk ik?Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:02:
[...]
ik vind iedereen behoorlijk bezig met die oorlog. Iedereen lijkt er veel harder mee bezig dan ik, en dat verbaast me ook omdat die oorlog precies het snijvlak is van alles wat ik gestudeerd heb.
Ik wil niet zeggen dat ik me erin kan vinden hoe er tegen al die oorlogen vanuit de VS aangekeken wordt, sterker nog, de VS heeft sinds 9/11 de wereld er niet bepaald een fijnere plaats van gemaakt denk ik. Ik probeer een beetje uit te vogelen waarom deze oorlog Europeanen (en mij ook) veel meer doet.
Niets hypocriets aan goos.YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:02:
[...]
Ik kijk nog wel dagelijks meermaals naar de koersen en lul hier ook nog wel mee, maar ik merk ook dat ik het een vervelend gevoel vind dat de huidige stijging nog wel eens (mede) veroorzaakt kan zijn doordat Russen crypto inslaan vanwege de sancties/crisis.
Sowieso voelt die hele oorlog naar, wel een beetje hypocriet wellicht om dat nu sterker te hebben aangezien ik me er eerder in andere landen op de één of andere reden drukker om maakte. Maar misschien is het ook beter laat dan nooit wat meer mee krijgen/ogen open hebben mbt wat er in de wereld gebeurd?
Vanavond de kledingkast uitgemest, best belachelijk hoeveel kleding ik over heb en dus nooit draag. Wat goed is gaat richting (de grens van) Oekraïne. Hopelijk kunnen mensen daar er tenminste een beetje mee geholpen worden.
Vanuit mijn andere hobby (gekko's) ken ik een reptielencentrum in Oekraïne die een behoorlijk sterke reputatie hebben mbt kweekprogramma's van bedreigde soorten, die zitten nu ook met hun handen in het haar en die heb ik daarom ook een donatie gestuurd.
Weet niet, ben nooit zo van (praten over/het delen van) donaties maar het voelt nu als het minste wat ik kan doen?
Edit:
Helaas moest die donatie wel via Paypal, had ze liever wat sats gestuurdMaar ik snap wel dat ze daar juist niet direct wat mee kunnen, als ze er niet al in zitten.
De fase van je leven en de mate van bewustheid bij alles om je heen maakt continue een ontwikkeling door. Wat op je 18e heel belangrijk was, is dat nu veel minder en waar de meesten van ons "vroeger" alles uit Amerika met een roze bril bekeken, zijn we nu een stuk kritischer naar alles en dus ook die kant op.
Waar in 2003 Irak het kwaad was en Amerika het goede (voor de meesten), weten we nu dat er veel meer nuance was en nog steeds is.
Tof van je dat je een donatie doet. Je loopt er niet mee te koop wat mij betreft, ik hoop dat het een trigger is voor anderen. Ik zal ook eens kijken of ik een paar mensen blij kan maken met een maatje plus in het oosten. Ik had er namelijk totaal niet bij stilgestaan nog behalve ondersteuning aan vrienden wat nu ook schier onmogelijk is nog. Thanks voor de tip.
Zuid Frankrijk zomer vlakbij eigenlijk...
Oekraïne fuck dat is net zover.. voor mijn gevoel dus dichtbij, en met dat geklier met die nucleaire toestanden.
Verhoogde straling gemeten bij tjernobyl nu zijn ze onderweg naar de grootste kernreactor van europa.
Ja het doet me wel wat.
Behalve wat donaties kunnen we er vrij weinig aan doen.
En dan heb je nog kleine kinderen waar gaan we heen.
Zorgen piekeren...
En ondertussen voor help mijn man is klusser met een biertje en wat BIFI inkopen...
Ja zeg het maar...
Oekraïne fuck dat is net zover.. voor mijn gevoel dus dichtbij, en met dat geklier met die nucleaire toestanden.
Verhoogde straling gemeten bij tjernobyl nu zijn ze onderweg naar de grootste kernreactor van europa.
Ja het doet me wel wat.
Behalve wat donaties kunnen we er vrij weinig aan doen.
En dan heb je nog kleine kinderen waar gaan we heen.
Zorgen piekeren...
En ondertussen voor help mijn man is klusser met een biertje en wat BIFI inkopen...
Ja zeg het maar...
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Wij (het westen) voeren momenteel ook oorlog, maar op een hele andere manier als Oekraine natuurlijk. Zowat alle sancties die worden opgelegd gaan via een digitale service/medium, daar waar je ook mogelijk Rusland kan raken zonder enige wapentuig te gebruiken. Dit waar het in Irak, Afghanistan, Syria, Afrika geen enkele nut had het wel mogelijk impact heeft op Rusland.YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:33:
[...]
Het is denk ik ook 'dichterbij' doordat het in Europa is, en bijna de voltallige EU vrij sterk reageert. Wat wellicht ook meespeelt is dat de bij de oorlogen die de VS de afgelopen decennia gevoerd heeft zij altijd de partij waren die ergens een land binnenviel, al dan niet met de (valse) legitimering dat zij zichzelf verdedigden. Toen was het 'het westen' wat zich verdedigde tegen de schurkenstaten, nu wordt (een vriendje van) 'het westen' aangevallen door een schurkenstaat dus dan duiken we er met zijn allen op denk ik?
Ik wil niet zeggen dat ik me erin kan vinden hoe er tegen al die oorlogen vanuit de VS aangekeken wordt, sterker nog, de VS heeft sinds 9/11 de wereld er niet bepaald een fijnere plaats van gemaakt denk ik. Ik probeer een beetje uit te vogelen waarom deze oorlog Europeanen (en mij ook) veel meer doet.
Soort van cyber warfare. Echter Putin vind zich onderhand in het nauw gedreven door de sancties en gaat steeds extremer daarop reageren, ben echt benieuwd waar dit eindigt want Putin opgeven vrijwillig zie ik absoluut niet gebeuren, die vent heeft een grotere ego dan de maan…
Spannende tijden, voor europa, NATO, maar ook absoluut voor crypto
Ik laat me al een paar jaar niet door nieuws sturen hoorNgangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 21:25:
[...]
Precies, heb het daar vandaag op mijn werk ook nog over gehad en heel lichtjes met iemand in de chat hier vandaag ook. Zo zie je maar dat hoe nieuw gebracht wordt erg belangrijk is voor de ontvangst.
No surprises...
[YouTube: Radiohead - No Surprises]
Ook voor @Glenn Hoddle: de Amerikanen zijn zeker geen lieverdjes en dat narratief probeer ik ook niet te pushen. Ik heb nou eenmaal meer affiniteit met Oost-Europa en de Baltische staten dan met plekken die verder weg zijn in de wereld. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar misschien wel 15 boeken gelezen over Poetin, de Balkan, diverse oorlogen op het Europese continent, et cetera. En ja, ook omdat het veel dichter aan huis is, doet het me veel meer dan noem een Desert Storm of een Irakoorlog. Schaam ik me verder ook niet voor.
Ik ben wel erg benieuwd deze week naar de verdere ontwikkelingen op financiële markten. We moeten nog ergens een low gaan neerzetten op de NDQ om te spreken van of een lower of een higher low. De Fed meeting van 15 en 16 maart gaat ook belangrijk zijn: hoeveel rate hikes worden er aangekondigd en gaan er eerder hikes komen dan gepland, etc..
42k incoming?
Starlink — here. Thanks, @elonmusk pic.twitter.com/dZbaYqWYCf
— Mykhailo Fedorov (@FedorovMykhailo) 28 februari 2022
Zero.
https://youtube.com/playl...8lOuGEgnE5_fGh9ZbFkrZDJjm
De geschiedenis herhaalt zich helaas. Putin zal niet de laatste leider van een groot land zijn die een soevereine staat aanvalt om politieke redenen. Talloze leiders zijn hem voorgegaan. Leiders van landen die nu vol hun afschuw spreken over de situatie. Het zou hen sieren om ook hand in eigen boezem te steken voor het leed wat ze hele naties hebben aangedaan.
De geschiedenis herhaalt zich helaas. Putin zal niet de laatste leider van een groot land zijn die een soevereine staat aanvalt om politieke redenen. Talloze leiders zijn hem voorgegaan. Leiders van landen die nu vol hun afschuw spreken over de situatie. Het zou hen sieren om ook hand in eigen boezem te steken voor het leed wat ze hele naties hebben aangedaan.
Ik deel de mening met de mensen die het fucked op vinden allemaal. Kl*te oorlog. Onschuldige mensen de dupe. Hier wordt niemand beter van.
Wanneer je dan naar de koersen gaat kijken, de theorie erin gooit dat het eigenlijk vreemd voelt dat mede door al de ellende de koersen misschien wel stijgen. Ja dan is dat dubbel…
Ik zelf ben geen TA man. Kan niet traden en snap daar niks van. Ik moet het dan ook hebben van het inlezen. Al maakt het geen verschil want ik HODL toch maar wat raak, net zolang tot dat ik mijn exit waarde heb bereikt.
Wat ik mij dan persoonlijk afvraag. Als het echt door het nieuws komt ed.. hoe kan het dan dat @Taro dit ongeveer voorspelt heeft.
Komt het nu van het nieuws of van de TA
Wanneer je dan naar de koersen gaat kijken, de theorie erin gooit dat het eigenlijk vreemd voelt dat mede door al de ellende de koersen misschien wel stijgen. Ja dan is dat dubbel…
Ik zelf ben geen TA man. Kan niet traden en snap daar niks van. Ik moet het dan ook hebben van het inlezen. Al maakt het geen verschil want ik HODL toch maar wat raak, net zolang tot dat ik mijn exit waarde heb bereikt.
Wat ik mij dan persoonlijk afvraag. Als het echt door het nieuws komt ed.. hoe kan het dan dat @Taro dit ongeveer voorspelt heeft.
UberLurker Departement #GG.
Ja.Skrunsies schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:21:
ZekerSkrunsies schreef op maandag 28 februari 2022 @ 22:21:
Over TA gesproken, ik zag net een trendlijntje in de BTC/USDT koers (op de 1D chart), is vrij precies aangetikt ook vandaag. De vraag is nu, gaat ie er nog doorheen, of wordt het een reject voor vandaag? Als de MA25 support geeft komt het moment dat een richting gekozen gaat worden snel dichterbij dus ik ben benieuwd 
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/7ljV4OSzdWm8QjHbMWqm1E44.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rGLzfBrpmCwdoymRjw9LH9qE.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/tyaz4NCItwPkxDzVw20xePLL.gif?f=user_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4VtPpJVtz5NY21dytURSUPfF.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ywP4IxveptJc05yUgELCLDtR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eYDWEg3KV8PgydFtC3j2B4zY.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/1ZKzqjNifANAOG9D00RxGRmB.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/eWVa9feGonEbSwRvuPcExwk4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9ESMDxG1ZMGjk658PccwKz3Q.jpg?f=fotoalbum_large)