[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.033.043 views

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:05

Darrell

Fiat moonboy

Taro schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:42:
De percentages en verschillen zijn aanzienlijk over 24h gezien. Dit is maar een 3 minute chart, maar daarop is wel erg goed zichtbaar hoe hard het gaat met de Roebel::

BTC/BUSD (3m):
[Afbeelding]

BTC/RUB (3m):
[Afbeelding]

BUSD/RUB (1D):
[Afbeelding]
Kwam deze ook nog tegen.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Analysis by Paul Sonne from Washington Post.

"Russian bank Tinkoff now offering to exchange rubles for dollars at a rate of 171 rubles per dollar. It was 83 before the European/US announcement about targeting the Russian central bank. Currency market formally opens tomorrow. This is brutal. "

Ben benieuwd hoe de week opening eruit ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Darrell op 27-02-2022 22:57 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-01 15:26

two

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:27:
Futures gaan straks open. Ik zou geen groene opening verwachten. Investeerders zullen wel twee keer moeten nadenken wat ze van de SWIFT sanctie vinden. Daarnaast is het de verwachting dat de Roebel een vrij duik neemt door sancties tegen tegoeden van Centrale Bank Rusland en bankruns in Rusland. Ben benieuwd wat crypto gaat doen maar ik denk niet veel goeds in de eerste uurtjes :) Wellicht weer een mooie buying opportunity.
Waar volg jij de future prijzen?

Signature

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Darrell schreef op zondag 27 februari 2022 @ 22:55:
[...]

Kwam deze ook nog tegen.

https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Analysis by Paul Sonne from Washington Post.

"Russian bank Tinkoff now offering to exchange rubles for dollars at a rate of 171 rubles per dollar. It was 83 before the European/US announcement about targeting the Russian central bank. Currency market formally opens tomorrow. This is brutal. "

Ben benieuwd hoe de week opening eruit ziet.
Deze afsluiter wakkert het natuurlijk ook wel verder aan:
Of course if you have Rubles and any exchange still takes them, it might be a really good idea to switch to crypto, before the market wakes up :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
two schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Waar volg jij de future prijzen?
Oh ik bedoelde de futuremarkten van Amerikaanse equities. Bijvoorbeeld van de SPX en de NDQ, gewoon op Yahoo Finance te zien :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-01 17:12
Eens met het sentiment.

Maar, oprechte intresse, bied Monero niet veel meer meerwaarden als een freedom token dan Bitcoin?

Lage gasfees en sneller (Oke, Lightning komt er aan), maar ook; privacy?

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Adr01 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Eens met het sentiment.

Maar, oprechte intresse, bied Monero niet veel meer meerwaarden als een freedom token dan Bitcoin?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xqRImDDNpjHAh44qCx8c4nFjQA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ylwQUkHS7W7RodqvUKolwnOt.png?f=fotoalbum_large

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Taro schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:04:
[...]

Deze afsluiter wakkert het natuurlijk ook wel verder aan:

[...]
Dit lijkt me het beste moment om wat Roebels te kopen eigenlijk.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Glenn Hoddle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:35:
[...]

Ik hou je niet tegen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:45
[...]

Eens met het sentiment.

Lightning is al jaren live en wordt actief gebruikt.

"Freedom" gaat hierbij over het financiële systeem, de vrijheid om geld uit te kunnen geven en daar open verkeer in te kunnen hebben. Dus niet dat een overheid de support van een truckers demonstratie kan onteigenen, zeg maar. In Bitcoin gaat aanzienlijk veel geld om, misschien ooit wel genoeg om bestaande financiële systemen te ontmantelen. In Monero zit 99% speculatief geld, hoe goed het systeem verder ook is. Overigens is ook Monero niet 100% untracable.

Bitcoin heeft de naam, het sentiment, en misschien wel het belangrijkste: degenen die het hodlen, gaan niet massaal verkopen bij xx% winst. Tot op zekere hoogte gaat het sommige bezitters überhaupt niet meer om xx% winst.

Monero heeft een hoopje drugsdealers die het gebruiken, en investors die TA volgen om de prijs te bepalen. Helaas erg weinig believers. Edit, en blijkbaar een paar oliegarchen, das niet de doelgroep waar ik bij wil horen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 27-02-2022 23:41 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
[...]

Eens met het sentiment.

Volgens sommige oligarchen wel.
Voor degenen die dicht bij de Russische staat staan en persoonlijk het doelwit zijn van de westerse sancties, helpt crypto hen om te ontsnappen aan inbeslagnames van hun vermogen in het buitenland. Crypto houders hebben ervoor gezorgd dat hun sporen uitgewist zijn. Bitcoin is namelijk traceerbaar en transparant. Russische investeerders geven de voorkeur aan crypto’s zoals monero, die hun gebruikers anonimiteit bieden.
https://newsbit.nl/russis...-om-sancties-te-omzeilen/

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:15
Glenn Hoddle schreef op zondag 27 februari 2022 @ 23:35:
[...]

'Buy when there's blood in the streets', krijgt zo wel een hele nare betekenis :X

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

ik kan alleen die geweldige koers nergens vinden.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10-2025

Coldcat

HODL

Helemaal mee eens. Ondanks dat het allemaal dieptriest is, is het zeker iets wat van harte welkom voor de Westerse politici. Opeens krijgt Rusland overal de schuld van en is inflatie geen probleem die veroorzaakt is door Covid-19. Een mooie oplossing voor een zelfveroorzaakt probleem om de persen maximaal aan te zetten.

We leven in het meeste interessante jaar van dit millennium tot nu toe. Komende week zal grote invloed gaan hebben op hoe de komende jaren eruit gaan zien. Laten we hopen dat het allemaal goedkomt.

Hoe crypto hier doorheen gaat komen wordt interessant. Zoals we zien kan de politiek niet zonder reguliering. Echter is die reguliering zeer gevaarlijk voor de vrijheid. Het zou mooi zijn als crypto hiermee een plek in het internationale betalingsverkeer kan opeisen.

Gezien ik geen verstand heb van alle machten die er spelen volg ik mijn grote richtgever: HODL en DCA.

@Glenn: Hier de link voor RUB: https://www.binance.com/en/trade/USDT_RUB?layout=basic

[ Voor 4% gewijzigd door Coldcat op 28-02-2022 00:00 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Coldcat ja, daar staat de roebel een stuk hoger. Misschien is het probleem dat ik niet in het Russische banksysteem zit.

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
EU-baas Von der Leyen spreekt zich uit voor toetreding Oekraïne tot EU

Wat een maffe tante maar zal er niks inhoudelijks over plaatsen want denk niet dat zoiets gewaardeerd wordt door de woke mensjes hier.

Bron: https://www.nu.nl/spannin...ding-oekraine-tot-eu.html

Ondertussen is de weekly close crypto weer achter de rug, mehhh.. geitenbende. ;)

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:36
RaptorXS schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:31:

Wat een maffe tante maar zal er niks inhoudelijks over plaatsen want denk niet dat zoiets gewaardeerd wordt door de woke mensjes hier.

Ondertussen is de weekly close crypto weer achter de rug, mehhh.. geitenbende. ;)
Juiste volgorde is toch: a) lid van NAVO b) misschien toetreding eu. Maar goed, verder niets inhoudelijks hierover.
Hopelijk groene kaarsjes vandaag :)

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:22

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Moiety schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:41:
[...]

Juiste volgorde is toch: a) lid van NAVO b) misschien toetreding eu. Maar goed, verder niets inhoudelijks hierover.
Hopelijk groene kaarsjes vandaag :)
Denk dat dat ook deels afhankelijk is van wat de beursen doen vandaag, begreep dat de russische beursen mogelijk niet open gaan omdat ze huiverig zijn voor een grote SALE actie _O-

Daarna gaat crypto zijn eigen ding weer doen natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 28-02-2022 08:47 ]

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:28
Meh! Week candle alsnog rood gesloten, dus denk dat ik maar even op mijn handen blijf zitten..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
RaptorXS schreef op maandag 28 februari 2022 @ 01:31:

In time :+ als in, als ze aan de voorwaarden voldoen.

Gewoon een melding aan Oekraïne van steunbetuiging en dat het Westen klaar voor ze staat, als ze zelf hun zaakjes op orde krijgen. Niets meer, niets minder.

Alternatief is het niet zeggen, en tja dan zullen ze liever "betrouwbaar" Rusland kiezen dan "onbetrouwbaar" westen.

Anyway, komende tijd zie ik geen moon-vooruitzichten O-)

• Moiety
BTFD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
Meh! Week candle alsnog rood gesloten, dus denk dat ik maar even op mijn handen blijf zitten..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK4nA4a4VDb_tWfUswUnZPhNKV0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBWDS7GZYBZIVmWfp98sw9Sm.jpg?f=fotoalbum_large

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyZ950bZ0VIkTMx-IBfl9netC-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFhdh7L09SyFLKXgnNtAQiXN.jpg?f=fotoalbum_large

• Richh
Misschien dan maar Russische Roebels gaan staken? Geven 20% APY! ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Richh op 28-02-2022 10:07 ]

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-01 07:38

MicroWhale

The problem is choice

Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:06:

[Twitter]
Leuk die 20% maar zoals dat ook bij crypto gaat: 1 roebel is wel van 0,0012$ naar 0,009$ gegaan...
Dat maak je met die 20% dus niet goed.

Vul voor roebel een willekeurige shitcoin met hoge APY in en je snapt wat ik bedoel. Zeker als je de grafiek er bij pakt... allemaal hele mooie L-vormen.

BTW vorige week had ik al last van die beperkende maatregelen wat betreft handel/lenen/etc... in de communicatie staat dan '... uit voorzorg staken we de handel in Russische ...'

[ Voor 13% gewijzigd door MicroWhale op 28-02-2022 10:21 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:06:

[Twitter]
Uiteindelijk denk ik toch, dat naast Oekraine, Rusland hier als grote verlieser uit komt.

Naast een vrij rode beurs (die mogelijk wel bijtrekt vandaag) is het even afwachten wat Amerika strakts doet om 14:30.

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:25

resusaapje

h less

MicroWhale schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Leuk die 20% maar zoals dat ook bij crypto gaat: 1 roebel is wel van 0,012$ naar 0,09$ gegaan...
Wow, +750% !!!1!one!!!111!!!!!1!! ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-01 10:39
Krijgen we eigenlijk Russische babes als bitcoin een ath in roebel haalt? Zal niet lang meer duren 🙈

• Richh
MicroWhale schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:13:
[...]

Leuk die 20% maar zoals dat ook bij crypto gaat: 1 roebel is wel van 0,012$ naar 0,09$ gegaan...
Dat maak je met die 20% dus niet goed.

Vul voor roebel een willekeurige shitcoin met hoge APY in en je snapt wat ik bedoel. Zeker als je de grafiek er bij pakt... allemaal hele mooie L-vormen.
Exact! Je zou haast denken dat het met elkaar te maken heeft :+ :+

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:08
Don Guacamole schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:17:
Krijgen we eigenlijk Russische babes als bitcoin een ath in roebel haalt? Zal niet lang meer duren 🙈
ik vind het een goed idee 🙃

nothing stops this train

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

resusaapje schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:17:
[...]

Wow, +750% !!!1!one!!!111!!!!!1!! ;)
Hahaha, nulletjes zijn belangrijk 8)7

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Richh
Xqlus1ve schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Uiteindelijk denk ik toch, dat naast Oekraine, Rusland hier als grote verlieser uit komt.

Naast een vrij rode beurs (die mogelijk wel bijtrekt vandaag) is het even afwachten wat Amerika strakts doet om 14:30.
Rusland heeft niks te verliezen, helaas. Des te meer reden dat die retard die daar achter de knoppen zit, daadwerkelijk op knoppen gaat drukken.

Een munt die weinig meer waard is en de aandelenmarkt die crashed, dat doet Putin allemaal niet zoveel en heeft 'ie allang ingecalculeerd helaas. Dat wij als westen denken hem daarmee pijn te doen zegt meer iets over ons dan over hen...

• BTFD
Vandaag ASTR listing op Binance.. :)
Fellow Binancians,
Binance will list Astar (ASTR) in the Innovation Zone and will open trading for ASTR/BUSD and ASTR/USDT trading pairs at 2022-02-28 11:30 (UTC).
Users can now start depositing ASTRin preparation for trading
Withdrawals for ASTR will open at 2022-03-01 11:30 (UTC)
Toch maar even in de gaten houden vandaag..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:22:
[...]

Rusland heeft niks te verliezen, helaas. Des te meer reden dat die retard die daar achter de knoppen zit, daadwerkelijk op knoppen gaat drukken.

Een munt die weinig meer waard is en de aandelenmarkt die crashed, dat doet Putin allemaal niet zoveel en heeft 'ie allang ingecalculeerd helaas. Dat wij als westen denken hem daarmee pijn te doen zegt meer iets over ons dan over hen...
Bedoel je niet Putin heeft niets te verliezen?

De russische bevoling gaat uiteindelijk hier last van hebben economisch gezien, en ondanks dat Rusland grote gas contracten heeft afgesloten met China zijn dit meerjarige contracten waarmee je niet nu niet direct je verliezen gaat recht trekken, ik denk ook niet dat een chinees westerse gasprijzen gaat betalen. Rusland is nog steeds behoorlijk afhankelijk van import (hebben ze getracht te minimaliseren door productie in Rusland te krijgen maar deels mislukt) en dus heeft inflatie hier veel impact op de Rusland waar armoede al een stuk hoger is als hier bijvoorbeeld.

Daarnaast wil ik vermelden absoluut geen economisch kenner te zijn :P

• resusaapje

resusaapje

h less

BTFD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:30:
Vandaag ASTR listing op Binance.. :)

[...]

Toch maar even in de gaten houden vandaag..
Om acht uur knalde de prijs al 12% omhoog. Hou het vooral in de gaten ;)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

• BTFD
Heb even geen andere keus dan dit, ben helaas niet actief op een exchange waar hij nu al verkrijgbaar is. Dus hopen dat dit een pump, before de dump is..

• Richh
Xqlus1ve schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Bedoel je niet Putin heeft niets te verliezen?
Ja. Helaas heeft de Russische bevolking weinig tot geen invloed op Putin |:(
ik denk ook niet dat een chinees westerse gasprijzen gaat betalen.
Als ik China was zou ik alles afnemen en boten naar de EU laten varen voor nog meer geld :P maar los van dat Rusland dat waarschijnlijk niet toe zou staan, is dit het 2e probleem, China houd zich neutraal want die vinden een beetje onrust in de wereld wel prima. Bied ze straks weer kansen met Taiwan :(
Rusland is nog steeds behoorlijk afhankelijk van import (hebben ze getracht te minimaliseren door productie in Rusland te krijgen maar deels mislukt) en dus heeft inflatie hier veel impact op de Rusland waar armoede al een stuk hoger is als hier bijvoorbeeld.
Er zijn nog verschillende plekken waar Rusland wel vandaan kan importeren, maar uiteindelijk ligt dit er toch ook achter? Rusland moet dingen importeren, maar die worden duurder en kunnen ze niet betalen. "Niks doen" heeft voor Rusland als gevolg dat het failliet gaat, ze hebben dus niks te verliezen.

Daarnaast zijn ze daar toch vooral afhankelijk van de export. Van gas, dat is een zeer belangrijke inkomstenbron. Hiervoor gebruiken ze pijpleidingen in Oekraine (80% van het gas naar Europa gaat door dit land), en Oekraine wil daar natuurlijk een vergoeding voor hebben (3 miljard per jaar las ik ergens).

Maar... 'toevallig' ongeveer een jaar voordat De Krim geannexeerd werd, werden er nieuwe gasvelden in Oekraine ontdekt. Een mooie inkomstenbron voor Oekraine dus :P de pijpleiding ligt al, Oekraine kon zijn eigen gas ook wel aan de EU verkopen en zo Rusland buiten spel zetten. Shell heeft daarvoor een paar miljard uitgetrokken https://www.reuters.com/a...ine-idUSBRE90N0N620130124 maar deze winning is gestopt sinds De Krim geannexeerd is. Ongetwijfeld heeft dat het een en ander met elkaar te maken ;)

Ik denk dat natural gas, oftewel een stabiele inkomstenbron van Rusland, een van de belangrijkste oorzaken is van deze oorlog, waar je gek genoeg relatief weinig over hoort.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:49:
[...]

...
Ik denk dat natural gas, oftewel een stabiele inkomstenbron van Rusland, een van de belangrijkste oorzaken is van deze oorlog, waar je gek genoeg relatief weinig over hoort.
Je denkt toch niet dat er een oorlog vanwege grondstoffen wordt begonnen? Dat is nou nog nooit gebeurd! /s

==
hoi

• Richh
Eusebius schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:09:
[...]

Je denkt toch niet dat er een oorlog vanwege grondstoffen wordt begonnen? Dat is nou nog nooit gebeurd! /s
Ja nou precies :+

Daarom verbaas ik me er zo over dat de media daar zo weinig aandacht voor heeft. Die probeert (althans, dat is wat ik zie) toch voornamelijk uit te leggen hoe Putin naar de NAVO kijkt en terug wil naar een historisch Rusland. Volgende nieuwsitem -> gas is toevallig opeens heel duur nu!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Daarom verbaas ik me er zo over dat de media daar zo weinig aandacht voor heeft. Die probeert (althans, dat is wat ik zie) toch voornamelijk uit te leggen hoe Putin naar de NAVO kijkt en terug wil naar een historisch Rusland. Volgende nieuwsitem -> gas is toevallig opeens heel duur nu!
Dat vond ik ook al opvallend, het landje pik van NATO waar Rusland echt last van zou moeten hebben was in 1999 en 2004 al gebeurd, dus het is totaal onlogisch om 18 jaar na dato er een issue van te maken :X

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:16:
[...]

Dat vond ik ook al opvallend, het landje pik van NATO waar Rusland echt last van zou moeten hebben was in 1999 en 2004 al gebeurd, dus het is totaal onlogisch om 18 jaar na dato er een issue van te maken :X
Achteromkijkend, er is te weinig gas ingekocht voor deze winter. Heb me erover verbaasd: daar zitten mensen die dat elk jaar doen, zouden ze dat echt vergeten zijn? Of speelt er meer achter de schermen dan we als burger weten (als iemand wat achtergrondinfo heeft .. )

Net zoals met informatie. De NAVO neemt officieel niet deel aan de oorlog. Maar ze weten in Oekraïne wel steeds waar alles rijdt en gaat en staat. Die krijgen heus wel info door vanuit het westen.

==
hoi

• BTFD
BTFD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:53:
Week candle alsnog rood gesloten..
En vanavond ook nog de maandelijkse, zal die boven de 38,5k sluiten? Of krijgen we de 4de rode candle op rij?

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 00:35:
@Coldcat ja, daar staat de roebel een stuk hoger. Misschien is het probleem luxe dat ik niet in het Russische banksysteem zit.
Fixed

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTFD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Heb even geen andere keus dan dit, ben helaas niet actief op een exchange waar hij nu al verkrijgbaar is. Dus hopen dat dit een pump, before de dump is..
Vorige week een flinke fluf extra gekocht op Kraken, laat maar komen die pump.

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Richh schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:11:
[...]

Wat ik ervan gelezen/gezien heb (het meeste via https://www.youtube.com/channel/UCP5tjEmvPItGyLhmjdwP7Ww) is dat het een combinatie is van een moeilijk verdedigbaar Rusland (door zijn enorme grens op relatief vlak land), de economische noodzaak geen (geduchte) concurrentie te hebben in de gasleveringen aan met name Europa.
Enerzijds is het dus een soort ouderwetse gedachte (teveel bondgenoten van Europa aan Rusland zijn grens en dat nog altijd als een vijand van Rusland zien of willen zien). Anderzijds is er ook pure economische noodzaak om de grootste gasleverancier te blijven.

Andere interessante dingen/theorieën die ik nog tegenkwam:
- na de inname van de Krim door Rusland heeft Oekraïne een kanaal afgesloten dat zoet water naar de Krim liet stromen, nu droogt de Krim min of meer op en dat krijgt Rusland niet goed opgelost. Met het veroveren van een gebied ten noorden van de Krim kan dat kanaal weer geopend worden.
- de Russische bevolking (of in ieder geval het aantal mensen die geschikt zijn voor militaire dienst) krimpt al jaren in Rusland, dus hoe langer ze wachten, hoe kleiner de krijgsmacht wordt.
- de steun voor Putin in Rusland brokkelt af of is al ver afgebrokkeld, waardoor hij de aandacht van de situatie in eigen land wil afleiden en een gezamenlijke vijand (het westen) wil creëren zodat hij de grote Russische leider kan zijn die hij zo graag is, in de strijd tegen 'het kwaad'.

Ik ben niet goed genoeg in het debunken of bevestigen van alle bovenstaande theorieën maar ik vind het wel allemaal intrigerende invalshoeken. Mijzelf lijken de economische belangen nog het meest waarschijnlijk, dat het (daarbij) (deels) annexeren van Oekraïne zorgt voor een strategisch wat beter gelegen landsgrens betekent zal Putin wellicht als een welkome bonus beschouwen. Ik kan me in ieder geval nauwelijks voorstellen dat een leider van zo'n land daadwerkelijk nog in het oude oosten vs. westen vijandige denken zit, maar hij dit eerder als excuus gebruikt om deze actie te legitimeren in plaats van "ik wil geld".

Ik hoop overigens van harte dat dat gedreig met kernwapens of überhaupt het noemen ervan snel weer stopt. Als het echt zover escaleert dat ze daarmee gaan lopen zwaaien of er eentje op een Oekraïnse stad mikken is het einde echt zoek ben ik bang.

En in dat geval is crypto wel het laatste waar ik me nog druk om ga zitten maken, sowieso maakt me het nu al niet echt uit wat mijn PF doet. Sinds het begin van de invasie is het me eigenlijk nog mee gevallen hoe heftig de reactie daarop is geweest qua koersen en ik vind het ook gewoon niet leuk om nu te zien of en hoe koersen reageren op die ellende.

@Taro excuses als dit teveel focus op Rusland/Oekraïne is met een veel te dunne lijn naar crypto, poets hem maar weg als het nodig is

[ Voor 3% gewijzigd door YES op 28-02-2022 11:59 ]

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:49

raq

...

[ Voor 99% gewijzigd door raq op 28-02-2022 11:44 ]

De tijd leert of het tij keert

• Moiety
YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Wat ik ervan gelezen/gezien heb is dat het een combinatie is van een moeilijk verdedigbaar Rusland (door zijn enorme grens op relatief vlak land), de economische noodzaak geen (geduchte) concurrentie te hebben in de gasleveringen aan met name Europa.
Enerzijds is het dus een soort ouderwetse gedachte (teveel bondgenoten van Europa aan Rusland zijn grens en dat nog altijd als een vijand van Rusland zien of willen zien). Anderzijds is er ook pure economische noodzaak om de grootste gasleverancier te blijven.

- na de inname van de Krim door Rusland heeft Oekraïne een kanaal afgesloten dat zoet water naar de Krim liet stromen, nu droogt de Krim min of meer op en dat krijgt Rusland niet goed opgelost. Met het veroveren van een gebied ten noorden van de Krim kan dat kanaal weer geopend worden.
- de Russische bevolking (of in ieder geval het aantal mensen die geschikt zijn voor militaire dienst) krimpt al jaren in Rusland, dus hoe langer ze wachten, hoe kleiner de krijgsmacht wordt.
- de steun voor Putin in Rusland brokkelt af of is al ver afgebrokkeld, waardoor hij de aandacht van de situatie in eigen land wil afleiden en een gezamenlijke vijand (het westen) wil creëren zodat hij de grote Russische leider kan zijn die hij zo graag is, in de strijd tegen 'het kwaad'.

Ik ben niet goed genoeg in het debunken of bevestigen van alle bovenstaande theorieën maar ik vind het wel allemaal intrigerende invalshoeken. Mijzelf lijken de economische belangen nog het meest waarschijnlijk, dat het (daarbij) (deels) annexeren van Oekraïne zorgt voor een strategisch wat beter gelegen landsgrens betekent zal Putin wellicht als een welkome bonus beschouwen. Ik kan me in ieder geval nauwelijks voorstellen dat een leider van zo'n land daadwerkelijk nog in het oude oosten vs. westen vijandige denken zit, maar hij dit eerder als excuus gebruikt om deze actie te legitimeren in plaats van "ik wil geld".

Ik hoop overigens van harte dat dat gedreig met kernwapens of überhaupt het noemen ervan snel weer stopt. Als het echt zover escaleert dat ze daarmee gaan lopen zwaaien of er eentje op een Oekraïnse stad mikken is het einde echt zoek ben ik bang.

En in dat geval is crypto wel het laatste waar ik me nog druk om ga zitten maken, sowieso maakt me het nu al niet echt uit wat mijn PF doet. Sinds het begin van de invasie is het me eigenlijk nog mee gevallen hoe heftig de reactie daarop is geweest qua koersen en ik vind het ook gewoon niet leuk om nu te zien of en hoe koersen reageren op die ellende.
Tweakers hier kijken liever het filmpje:
YouTube: Why Russia is Invading Ukraine

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:54
Don Guacamole schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:17:
Met snor en 3 tanden?....nee dank je

Ik lul ook zomaar wat

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Haha nice, die heb ik inderdaad gezien, maar ik had hem in oncignitomodus bekeken en was het kanaal vergeten :)
Heb de url naar dat kanaal er even bij in geëdit.

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 28-02-2022 11:54 ]

• Moiety
shovelhead1340 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dt1P3t3be699tc89Q8IoCC5v6zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ljV4OSzdWm8QjHbMWqm1E44.jpg?f=fotoalbum_large

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Wat ik ervan gelezen/gezien heb is dat het een combinatie is van een moeilijk verdedigbaar Rusland (door zijn enorme grens op relatief vlak land), de economische noodzaak geen (geduchte) concurrentie te hebben in de gasleveringen aan met name Europa.

Voor Putin is Oekraïne en Krim puur van belang voor strategie (geografie) als financieel inderdaad (grondstoffen). Tevens heeft de man een bijzonder groot ego wat de laatste 3 jaar aardig wat deuken heeft opgelopen.

Ik heb dit weekend met verschillende vrienden en collega's contact gehad in Rusland en het land is zeer verdeeld waar voornamelijk de ouderen en het platteland op de hand van Putin zijn en de jongere generaties tegen.

Die verdeeldheid begint zich nu te openbaren in een steeds hardere opstelling tegenover elkaar. Demonstreren en protesteren is niet te doen, de afgelopen 3 dagen zijn er in alleen Sint Petersburg en Moskou al meer dan 6000 arrestaties verricht.

Financieel is het ook schrijnend, de Rubel klettert hard naar beneden, de rente schiet omhoog en artikelen in supermarkten worden per uur duurder. Pinnen is schier onmogelijk bij banken, online betalingen lukt nog, maar voor hoelang is de vraag.

Degenen die ik spreek zitten in Moskou en schamen zich de ogen uit hun hoofd voor Ruslands gedrag. Laten we vooral niet vergeten dat de meeste Russen en Oekraïners familie van elkaar zijn, denk je dit eens in... Diep triest.

Ik hoop dat een van de (voormalig) vriendjes van Putin nu zo in het gedrang komt door de westerse beperkingen dat die ergens iemand inhuren om hier een einde aan te maken. De Doema bestaat uit een stel ja-knikkers, maar hij heeft veel oligarchen om zich heen verzameld in de afgelopen 2 decennia welke plots geen stuiver meer te besteden hebben internationaal of zelfs nationaal alles hebben moeten inleveren.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:49

raq

Lastig hoor, zo'n oorlog. Helaas sneuvelt de waarheid altijd als eerste bij een oorlog en krijgen wij als klootjesvolk nieuws door een propaganda-filter, net zoals ze dat bij de 'vijand' krijgen. Stappen en opmerkingen die nu gezet worden moet je volgens mij voornamelijk zien in het kader van onderhandelingen.
Maar doe eens een stapje achteruit, Rusland verdedigd zijn belangen (stop uitbreiding navo) net zoals de westerse wereld zijn belangen verdedigd. Remember de nooit gevonden 'weapons of mass-destruction' in Irak? Vonden onze leiders prima toen, gewoon binnenvallen zo'n land en je belangen verdedigen.

Deze dips geven in mijn geval aanleiding om de pf eens kritisch onder de loep te nemen, tijd om wat alts af te stoten en te concentreren in grotere bags. Probeer van een aantal niches in crypto een alts te hodlen die als motor fungeert in die niche. Zo profiteer je mee van het succes van de projecten in die niche:
Platforms: ETH en ATOM
DeFI: KAVA, OMG (twijfel), KNC (twijfel)
NFT: Tezos, FLOW (gokje)
Overig: BNB, BIT (gokje), NOIA (gokje), SFP(gokje)

Ben ik dan nog een belangrijke niche vergeten en heb ik de belangrijkste motoren te pakken?

De tijd leert of het tij keert

• resusaapje

resusaapje

h less

Eusebius schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:20:
[...]

Achteromkijkend, er is te weinig gas ingekocht voor deze winter. Heb me erover verbaasd: daar zitten mensen die dat elk jaar doen, zouden ze dat echt vergeten zijn? Of speelt er meer achter de schermen dan we als burger weten (als iemand wat achtergrondinfo heeft .. )

Net zoals met informatie. De NAVO neemt officieel niet deel aan de oorlog. Maar ze weten in Oekraïne wel steeds waar alles rijdt en gaat en staat. Die krijgen heus wel info door vanuit het westen.
Ja. Mocht niet van 'de regering'. Veel gas opslaan is namelijk 'bankje spelen' en 'speculeren' en aangezien de energiemaatschappijen geen banklicentie hebben werd dat verboden.

• Kol Nedra
shovelhead1340 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:50:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Ujr1AFGx1MKMmRqsCoEy8Nzw-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zIvcnpf5BIrAxOSTMrvIstd8.jpg?f=fotoalbum_large

niks mis met die dames hoor 👍

nothing stops this train

• resusaapje

resusaapje

h less

BTFD schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Ach ja, zo gaan die dingen. Vorige week gaf volgens mij @Ngangatar al een heads-up en zat ik te twijfelen om er nog wat bij te kopen, maar concentreerde me toen toch liever op de grote drie

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zijn er nog mensen die hier aan valutatraden doen ? ik wil wel wat van die roebeltjes inslaan als het gevaar een beetje geweken is.

• Kol Nedra
Slux schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:20:
Zijn er nog mensen die hier aan valutatraden doen ? ik wil wel wat van die roebeltjes inslaan als het gevaar een beetje geweken is.
ik begin er niet aan, fiat =shitcoins, zet het maar eens tegenover /btc of /s&p500: down only....

ASTR moon! 😃

nothing stops this train

• BTFD
Listed! Nu wachten op een mooi inkoop-momentje! :)

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Astr dump!

Zero.

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:33
Ik heb het in het verleden gedaan maar in dit soort situaties wordt handelen (omwille van de leverage) in veel onmogelijk gemaakt. Mocht het wel mogelijk zijn dan zijn de swap rates en de margin verplichten gigantisch (en kunnen elk moment aangepast worden -> gevolg mogelijke margin call) in dit soort tijden.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• Kol Nedra
hij is aan het moonen, prima winst nu, (vorige week op Kraken gekocht) 👍
helaas kan ik niet verkopen om weer lager in te springen want kan alleen thuis inloggen voor Kraken 😢

[ Voor 21% gewijzigd door Kol Nedra op 28-02-2022 12:36 ]

nothing stops this train

• BTFD
Kol Nedra schreef op maandag 28 februari 2022 @ 12:33:
[...]
helaas kan ik niet verkopen om weer lager in te springen want kan alleen thuis inloggen voor Kraken 😢
Was dat moment niet zojuist dan? O-) (wellicht alsnog een kans, hij krabbelt op)

En hier is het mij niet gelukt om op de handen te blijven zitten..: :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNb59RkGHh8Bfitz2DZ4x6w1dPw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Sf7JzjdscSbtj68BXZ9JYRyY.jpg?f=user_large

Looks good for now..

[ Voor 3% gewijzigd door BTFD op 28-02-2022 12:43 ]

• Kol Nedra
ASTR is voor mij een dca muntje, klein bedrag x per maand. longterm zie ik het muntje nog wel x10 gaan 😉
of 90% rektheid, geen idee maar vast ertussen in....

nothing stops this train

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-01 10:39
De launchpool van binance is ook leeg zeg, brengt die vault ook wel weinig op zo.. al bekend of er een nieuwe in komt?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:54:
[...]

Voor Putin is Oekraïne en Krim puur van belang voor strategie (geografie) als financieel inderdaad (grondstoffen). Tevens heeft de man een bijzonder groot ego wat de laatste 3 jaar aardig wat deuken heeft opgelopen.

Ik hoop dat een van de (voormalig) vriendjes van Putin nu zo in het gedrang komt door de westerse beperkingen dat die ergens iemand inhuren om hier een einde aan te maken. De Doema bestaat uit een stel ja-knikkers, maar hij heeft veel oligarchen om zich heen verzameld in de afgelopen 2 decennia welke plots geen stuiver meer te besteden hebben internationaal of zelfs nationaal alles hebben moeten inleveren.
Wat betreft de Krim, nee, dat heeft veel meer redenen dan dat en qua grondstoffen valt er amper iets te halen

En Poetin heeft niet zo'n enorme grip op Rusland als hier wel wordt voorgespiegeld. De Olympische Spelen in Sochi hebben dat op zich enorm duidelijk gemaakt, alleen vergat elke journalist ineens dat z'n half affe hotelkamer tijdens verreweg de duurste spelen ooit een groter verhaal herbergde dan een half af hotel. Maar waar Poetin politiek niet zo machtig is als hij lijkt, heeft hij de veiligheidsdiensten en het leger vooralsnog wel echt aan zijn zijde...

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
[...]

Wat betreft de Krim, nee, dat heeft veel meer redenen dan dat en qua grondstoffen valt er amper iets te halen

En Poetin heeft niet zo'n enorme grip op Rusland als hier wel wordt voorgespiegeld. De Olympische Spelen in Sochi hebben dat op zich enorm duidelijk gemaakt, alleen vergat elke journalist ineens dat z'n half affe hotelkamer tijdens verreweg de duurste spelen ooit een groter verhaal herbergde dan een half af hotel. Maar waar Poetin politiek niet zo machtig is als hij lijkt, heeft hij de veiligheidsdiensten en het leger vooralsnog wel echt aan zijn zijde...
Krim is vanuit historisch oogpunt (Tataren welke terugkeren al 25 a 30 jaar en pro westen zijn (en een doorn in het oog zijn van pro Russische separatisten) maar vooral vanwege de ligging zeer belangrijk. Voor de marine is het de snelste toegang tot de Middellandse zee en wanneer Oekraïne NAVO partner wordt, dan heeft Rusland daar een probleem mee.

Het conflict is rete ingewikkeld en met de Krim wordt al 200 jaar landjepik gesppeld vanwege de ligging.

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:24:
[...]
En Poetin heeft niet zo'n enorme grip op Rusland als hier wel wordt voorgespiegeld.
De mensen die ik daar ken denken daar toch echt heel anders over, Putin en zijn vriendjes hebben juist op alles grip, hij heeft de economie kapot gemaakt, bedrijven onteigend en gesloten, tegenstanders opgeruimd noem maar op.

in de arme delen van Rusland is hij ook enorm populair omdat ze daar alleen de staatstv ontvangen, die mensen zijn compleet gebrainwasht.

Er zijn ook veel Russen tegen hem maar die zeggen allemaal wat moet je anders neerzetten? Rusland is net als een Irak, Syrië, Tunesië enz enz dat land kan alleen geregeerd worden door een ''dictator'' een democratie werkt daar niet dus hebben ze zich er bij neergelegd.

Wat die man nu doet keuren de meeste ook af maar zeggen ook dat het te verwachten is door de provocaties van de EU en VS, wat denk je dat de USA zou doen als Rusland rakketen in Mexico kwam plaatsen ?

Het trieste van alles is dat alle Russen nu de kwade bezetters zijn, de mensen die ik daar ken hebben er echt intens verdriet van, zij worden voor alles en nog wat uitgemaakt en kunnen hier niks aan doen.

Ik zie zelfs op tweakers reacties voorbij komen dat alle russen schuldig zijn omdat ze op hem hebben gestemd :F

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Slux schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:52:
[...]

De mensen die ik daar ken denken daar toch echt heel anders over, Putin en zijn vriendjes hebben juist op alles grip, hij heeft de economie kapot gemaakt, bedrijven onteigend en gesloten, tegenstanders opgeruimd noem maar op.

in de arme delen van Rusland is hij ook enorm populair omdat ze daar alleen de staatstv ontvangen, die mensen zijn compleet gebrainwasht.

Er zijn ook veel Russen tegen hem maar die zeggen allemaal wat moet je anders neerzetten? Rusland is net als een Irak, Syrië, Tunesië enz enz dat land kan alleen geregeerd worden door een ''dictator'' een democratie werkt daar niet dus hebben ze zich er bij neergelegd.

Wat die man nu doet keuren de meeste ook af maar zeggen ook dat het te verwachten is door de provocaties van de EU en VS, wat denk je dat de USA zou doen als Rusland rakketen in Mexico kwam plaatsen ?

Het trieste van alles is dat alle Russen nu de kwade bezetters zijn, de mensen die ik daar ken hebben er echt intens verdriet van, zij worden voor alles en nog wat uitgemaakt en kunnen hier niks aan doen.

Ik zie zelfs op tweakers reacties voorbij komen dat alle russen schuldig zijn omdat ze op hem hebben gestemd :F
Gelukkig hebben alle wereldleiders en mensen die er toe doen het over "het kremlin". Niemand spreekt over "de russen".

Ja het klootjesvolk hier misschien :+ maar die doen er niet toe

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Poah op de FP zijn de anti-crypto-wappies (cryppies?, nee, no-coiners) weer lekker bezig.

Heel ff getwijfeld om een ongezouten mening te geven over iedereen die lekker consumeert, vliegt, CO2 uitstoot, etc. maar toch besloten om mijn tijd er niet aan te verdoen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Xqlus1ve op 28-02-2022 14:15 ]

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06-01 06:55
Anders koop momentje 8)7 8)7 op SBERBANK .. -90% ongeveer..
Denk dat alles Russisch heel lang besmet zal zijn

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xqlus1ve schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:14:
Poah op de FP zijn de anti-crypto-wappies (cryppies?, nee, no-coiners) weer lekker bezig.

Heel ff getwijfeld om een ongezouten mening te geven over iedereen die lekker consumeert, vliegt, CO2 uitstoot, etc. maar toch besloten om mijn tijd er niet aan te verdoen :)
Welnee joh, in dit topic lekker de crypto berichten. Op de FP is dat onbegonnen werk.

Ik ga mijn PF maar weer eens bijwerken met een lekker bakkie thee.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:37
Blij dat ik mijn ASTR direct verkocht heb. 57 busd extra in de backup pot.

Zero.

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-01 08:38
Pelox schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:27:
Blij dat ik mijn ASTR direct verkocht heb. 57 busd extra in de backup pot.
Ik heb gelijk astr verkocht en meer BTC ingeslagen.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:39:
[...]

Krim is vanuit historisch oogpunt (Tataren welke terugkeren al 25 a 30 jaar en pro westen zijn (en een doorn in het oog zijn van pro Russische separatisten) maar vooral vanwege de ligging zeer belangrijk. Voor de marine is het de snelste toegang tot de Middellandse zee en wanneer Oekraïne NAVO partner wordt, dan heeft Rusland daar een probleem mee.

Het conflict is rete ingewikkeld en met de Krim wordt al 200 jaar landjepik gesppeld vanwege de ligging.
Nog veel langer dan 200, je kan er nog bouwsels bezoeken van de Letten, de Genuezen, de Turken, de Grieken. Het is er echt schitterend trouwens, zeker een bezoekje waard! En de laatste Oost-Germaanse taal, het Krimgotisch, werd er tot ver in de 18e eeuw gesproken.

Maar ergens is de geschiedenis er ook op 1 vlak vrij simpel: het is het enige stukje Oekraïne waar amper Oekraïners woonden, en dat ze in 1954 hebben gekregen van Chroesjov (zelf een Oekraïener; zie Wikipedia: 1954 transfer of Crimea ) wat op dat moment niks uitmaakte, maar in 1991 ineens wel. Toen zat er ineens ruime meerderheid aan Russen daar, samen met die terugkerende Tartaren (die ik eerder als anti-Russisch dan pro-Westers zou omschrijven).
Nu was het altijd al de vraag hoe legaal die statusverandering van 1954 nu was, maar aangezien het in de Oekraïne in de jaren 90 beter toeven was dan in Rusland gaf het niet echt veel problemen. Toen dan.
En lang verhaal kort - dat er in 2014 een meerderheid voor aansluiting bij Rusland was heb ik echt geen enkele twijfel over. (Dat het internationaal rechtelijk niet echt oké is moge ook duidelijk zijn, maar goed, dat was Kosovo ook niet.)

Verder speelt de Krim een overmatig grote rol in de Russische literatuur, filmwereld, etc, dus ze hebben er ook nogal wat irrationele romantische gevoelens bij die misschien niet de overhand hebben op de strategische ligging, maar ik zou ze zeker wel meewegen als je wil begrijpen hoe dit in Rusland wordt bekeken - het hernemen van de Krim kan (i.t.t. de huidige oorlog) ook op enorm veel begrip rekenen in Rusland.
Afijn, voor het terug willen van de Krim konden ze in Rusland legio redenen bedenken, waarvan ook nog een paar goede.
In tegenstelling tot wat ze nu aan het doen zijn, waarbij de enige enigszins redelijke reden is dat ze geen zin hebben in zo'n agressieve NAVO aan hun zuidgrens.

En ja, strategisch, maar zo lang de Russen een basis in Latakia (Syrië) hebben, is dat toch echt hun snelste toegang tot de Middellandse zee.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Ja, Poetin en z'n vriendjes. Maar hij heeft z'n vriendjes dus echt hard nodig, het is daar een soort neo-feodaal stelsel met lokale leenheren e.d. Als Poetin's vriendjes in meerderheid van hem af willen denk ik niet dat hij het nog heel lang zal uithouden.

En wat de VS doet in zo'n geval weten we, dat heette de Cuba-crisis.

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

JoebarRC schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:15:
[...]

Anders koop momentje 8)7 8)7 op SBERBANK .. -90% ongeveer..
Denk dat alles Russisch heel lang besmet zal zijn
SBERBANK is op een haar na failliet. Liquiditeitsprobleem als gevolg van veel opnames + val van koers roebel.

Wel grappig dat je het noemt, want in crypto zeggen we bij een -90%: "BUY! Super goed koopmoment, die veert wel weer op..." maar in de aandelenmarkt is dat echt een no-go, omdat je (vanuit de communicatie vanuit het bedrijf erachter, of van secundaire bronnen) weet dat het een gloeiende aardappel is waar je met je blote tengels af moet blijven.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:55:
[...]

Nog veel langer dan 200, je kan er nog bouwsels bezoeken van de Letten, de Genuezen, de Turken, de Grieken. Het is er echt schitterend trouwens, zeker een bezoekje waar! En de laatste Oost-Germaanse taal, het Krimgotisch, werd er tot ver in de 18e eeuw gesproken.

Maar ergens is de geschiedenis er ook op 1 vlak vrij simpel: het is het enige stukje Oekraïne waar amper Oekraïners woonden, en dat ze in 1954 hebben gekregen van Chroesjov (zelf een Oekraïener; zie Wikipedia: 1954 transfer of Crimea ) wat op dat moment niks uitmaakte, maar in 1991 ineens wel. Toen zat er ineens ruime meerderheid aan Russen daar, samen met die terugkerende Tartaren (die ik eerder als anti-Russisch dan pro-Westers zou omschrijven).
Nu was het altijd al de vraag hoe legaal die statusverandering van 1954 nu was, maar aangezien het in de Oekraïne in de jaren 90 beter toeven was dan in Rusland gaf het niet echt veel problemen. Toen dan.
En lang verhaal kort - dat er in 2014 een meerderheid voor aansluiting bij Rusland was heb ik echt geen enkele twijfel over. (Dat het internationaal rechtelijk niet echt oké is moge ook duidelijk zijn, maar goed, dat was Kosovo ook niet.)

Verder speelt de Krim een overmatig grote rol in de Russische literatuur, filmwereld, etc, dus ze hebben er ook nogal wat irrationele romantische gevoelens bij die misschien niet de overhand hebben op de strategische ligging, maar ik zou ze zeker wel meewegen als je wil begrijpen hoe dit in Rusland wordt bekeken - het hernemen van de Krim kan (i.t.t. ze huidige oorlog) ook op enorm veel begrip rekenen in Rusland.
Afijn, voor het terug willen van de Krim konden ze in Rusland legio redenen bedenken, waarvan ook nog een paar goede.
In tegenstelling tot wat ze nu aan het doen zijn, waarbij de enige enigszins redelijke reden is dat ze geen zin hebben in zo'n agressieve NAVO aan hun zuidgrens.

En ja, strategisch, maar zo lang de Russen een basis in Latakia (Syrië) hebben, is dat toch echt hun snelste toegang tot de Middellandse zee.
Prima verhaal, we vullen elkaar meer aan dan dat we het oneens zijn.

Wat betreft Latakia, daar zal ik als Putin mijn geld niet op willen inzetten. Dan ben je veel te afhankelijk en geef je een stuk leverage weg.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MicroWhale schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:59:
[...]

SBERBANK is op een haar na failliet. Liquiditeitsprobleem als gevolg van veel opnames + val van koers roebel.

Wel grappig dat je het noemt, want in crypto zeggen we bij een -90%: "BUY! Super goed koopmoment, die veert wel weer op..." maar in de aandelenmarkt is dat echt een no-go, omdat je (vanuit de communicatie vanuit het bedrijf erachter, of van secundaire bronnen) weet dat het een gloeiende aardappel is waar je met je blote tengels af moet blijven.
Ja, nou ja, goed koopmoment als je van een gokje houdt.

Maar los van de oorzaak van deze bankrun: dat krijg je nou met fictional reserve banking. Als iedereen z'n geld wil, blijken ze het niet eens te hebben. (Daarom is oproepen tot een bankrun in NL ook strafbaar: het zou namelijk wel eens kunnen werken.)

en daarom crypto.

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-01 12:09
MicroWhale schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:59:
[...]

Als een bedrijf failliet is dan ben je je geld waarschijnlijk kwijt als aandeelhouder. Als BTC naar pak hem beet 3k zou zakken gaat alles gewoon vrolijk door, behalve dat veel mensen rekt zijn. Maar het jaar erna kan je gewoon weer op 40k staan.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:07:
[...]

Ja, nou ja, goed koopmoment als je van een gokje houdt.

Maar los van de oorzaak van deze bankrun: dat krijg je nou met fictional reserve banking. Als iedereen z'n geld wil, blijken ze het niet eens te hebben. (Daarom is oproepen tot een bankrun in NL ook strafbaar: het zou namelijk wel eens kunnen werken.)

en daarom crypto.
Het is zelfs bewezen dat het werkt: DSB ;)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:06:
[...]

Prima verhaal, we vullen elkaar meer aan dan dat we het oneens zijn.

Wat betreft Latakia, daar zal ik als Putin mijn geld niet op willen inzetten. Dan ben je veel te afhankelijk en geef je een stuk leverage weg.
Da's op zich waar, maar zou jij je geld dan zetten op de Bosporus? Met Erdogan aan het roer? (Even puur militair-strategisch gedacht was ik dan Cyprus binnengevallen, niet de Oekraïne.)

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:55
[...]

_O-

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Da's op zich waar, maar zou jij je geld dan zetten op de Bosporus? Met Erdogan aan het roer? (Even puur militair-strategisch gedacht was ik dan Cyprus binnengevallen, niet de Oekraïne.)
Zelfs Zwitserland legt sancties op aan Rusland, wtf :/ :')

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:42
Xqlus1ve schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:15:
[...]

Zelfs Zwitserland legt sancties op aan Rusland, wtf :/ :')
Ik dacht dat zwitersland altijd neutraal was? :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• sjorremans
Nou, gaat deze groene kaars ons dan voorbij de 39.5K brengen? Zou toch wel ff lekker zijn..

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

MOON?!

EDIT, welnee, gewoon een hicup omhoog :)

[ Voor 80% gewijzigd door Xqlus1ve op 28-02-2022 15:26 ]

• Richh
Xqlus1ve schreef op maandag 28 februari 2022 @ 14:14:

Ach ja, gewoon weer mensen die Bitcoin niet begrijpen. Leg ik wel even voor ze uiti :)

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
elke munt momenteel moon?

• sjorremans
Gaat iets van de 6e ronde worden om die 39.5K te breken, ben benieuwd of het deze keer wel gaat lukken..

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

knakworst

Get more sats!

Beursdaling US valt mee. Zodra dat toch weer instort gaan we weer spaghetti rekteroni eten.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Het gaat lukken!

Denk ik.

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Deftig kaarsje iig.

• Amstrike01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-09-2025
De Russen zijn hun geld aan het veiligstellen in Crypto 😀

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Amstrike01 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:36:
De Russen zijn hun geld aan het veiligstellen in Crypto 😀
Dat kan niet veel voorstellen met zo'n lage roebel

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
YES schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:22:
[...]
Yessssss, buy the dip, we komen nooit zo laag meer, als je nu niet instapt dan: good luck staying poor!!
Ik zei het toch

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

sjorremans schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:16:
[...]

Ik dacht dat zwitersland altijd neutraal was? :+
Ja, zo zie je maar. Ik heb er ook al corona opgelopen, dat vond ik ook al weinig neutraal van ze. Net zo als het feit dat ze gewoon medailles wonnen bij de Olympische Spelen.

• YES
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:40:
[...]

Ja, zo zie je maar. Ik heb er ook al corona opgelopen, dat vond ik ook al weinig neutraal van ze. Net zo als het feit dat ze gewoon medailles wonnen bij de Olympische Spelen.
Jij ook al? Ik ook, ik vermoed een complot!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

BoerTien schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:37:
[...]

Dat kan niet veel voorstellen met zo'n lage roebel
Russen met wat meer te besteden hebben dan ook vaak een rekening in Dollars.

Maar eh, wat doet de nasdaq, zit t m daar in?

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op maandag 28 februari 2022 @ 15:10:
[...]

Nee, ook niet. Maar die hebben onderling wel een betere verstandhouding voor zolang het duurt.

• resusaapje

resusaapje

h less

Hej, daar is de groene paal van @Taro. Sorry dat ik van binnen aan je twijfelde goos! :)F

Pagina: 1 ... 129 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!