Ach, deze markt is gewoon ontworpen om zo snel mogelijk veel geld te kunnen flippen. Het snelste kan dat met shitcoins en wat timing of geluk.
Maar niets is mooier dan lekker wat sats hodlen en als een 'god among insects' toe te kijken wat er allemaal gebeurd in de shitcoin/fiat mierenhoop. Al die zenuwachtige kleine inferieure schepsels die druk in de weer zijn om via vele kanalen promotie te pushen en adoptie van kralen en spiegeltjes te bemachtigen. En de mensen happen gretig toe. Stuk voor stuk, om aan het eind van de dag wat meer digitale nummertjes te bemachtigen, in de vorm van een stervend begrip dat fiat valuta heet. Wat een drukte om werkelijk helemaal niets.
De droom/illusie dat een altcoin ooit iets meer gaat betekenen dan wat meer fiatwaarde projecteren is gewoon lachwekkend. Alsof je als kind nog gelooft dat je later een kraai kunt worden.
'Deze coin heeft veel meer fiat rendement gegeven dan Bitcoin!'
Ja prima joh, wees er blij mee. Succes met het constant veiligstellen van je extra koopkracht. Nog meer werk.
Als Bitcoin hodler is het gewoon relaxt leven, wetende dat de native coin van een superieure netwerk alle gecentraliseerde aan elkaar klevende paupercoin netwerkjes waar de stekker instant uit kan, mijlenver achter zich laat. En je zit niet meer met koopkrachtverlies, banken gedoe of inflatie. Want dit is Bitcoin.
Machtig.
Maargoed lekker belangrijk allemaal. Ondertussen werk ik ook gewoon voor mijn fiat en heb ik meer fiat op de spaarrekening dan fiatwaarde in Bitcoin, ook nog wat shitcoins en stables dus gewoon een ordinaire hypocriete klootzak zoals iedereen hier.
Ooit word ik nog wel een maxi, maar niet omdat ik het zo nodig wil. Gewoon omdat een toekomst met Bitcoin als waarborg laag van de toekomstige economie onvermijdelijk is, tenzij we natuurlijk collectief rekt gaan als mensheid wat ik eigenlijk nog veel realistischer inschat.
Lekker belangrijk ook allemaal. Je kunt het beste maar gewoon wat doen.