Werkt een USB-C dock op de mini pc aangesloten met een USB A adapter?
Het is mogelijk, maar alleen als je gebruik maakt van een Displaylink-dock.
Werkt een USB-C dock met voeding mini pc aangesloten met een USB A adapter?
Komt dat wel goed ivm de voeding? Of doet de USB A aansluiting niks met de voeding? (wil geen kortsluiting oid)
Nee, je kunt geen stroom sturen door USB-A.
Werkt een USB-A dock op de laptop? op een USB a poort of USB A- naar USB C adapter
Werkt een USB-A dock op de mini pc om beeld op de monitoren te krijgen?
Er zijn een aantal mogelijkheden.
Sowieso zul je zonder een USB-C-aansluiting op je mini-pc gebruik moeten maken van:
- Displaylink òf
- 2 traditionele video-uitgangen hebben.
Het voordeel van een dock met Displaylink is dat het eigenlijk altijd werkt.
1 van de nadelen van Displaylink is dat je er niet goed mee kunt gamen.
Voor beeldschermwerk kan het genoeg zijn. Let wel, KAN.
Er is namelijk een groot verschil tussen de performance van de Displaylink-docks. Dat kan dus ook een nadeel zijn.
Ik heb zelf via V&A een D6000 gehaald die via Displaylink 2x een 4K@60hz monitor aan kan sturen (en nog 1 via USB-C Alternate Mode, dus 3 aan een laptop met USB-C).
uitvoering: Dell D6000 Universeel Dockingstation
Ik heb het aan 1 4K@60hz hangen en 1 1440p@144hz. Ik merk daar geen vertraging bij office werk, video afspelen of scrollen.
Op mijn werk hebben ze echter de Dell D3100 (die 2 Full-HD monitoren op 60 hz aanstuurt) en daar zit wel een vertraging in, heel irritant.
De Dell D6000 gebruikt een DL-6950 chipset en de Dell D3100 (waarschijnlijk) een DL-5900. Die laatste is dus veel trager dan de 1e.
Je zou hier nog een USB-switch tussen kunnen hangen, dan hoef je geen kabels te wisselen en als je het echt mooi wilt, dan kan dat een USB-C-dock zijn, daar zou je dan de laptop mee kunnen opladen en met een USB-A naar USB-C-adapter toch je mini-pc aan kunnen hangen.
Andere opties
Koop een KVM-switch met 2 Displayport-uitgangen, waar je je 2 systemen op kunt aansluiten. Dat kan dan zijn via 1x dual Displayport (van je mini-pc) en 1x USB-C (van je laptop) of 2x dual Displayport
Maar dan moet je wel weer zorgen dat je mini-pc 2 Displayport-aansluitingen heeft.
Er zullen ongetwijfeld nog andere mogelijkheden zijn.