Ik zal mijn aangepaste flow even verduidelijken.
Dit is tijdelijk om een paar zaken te testen en uit te sluiten. De hoop is dat als dit goed werkt ik dit aan @
edterbak door kan geven en dat deze dit verwerkt in de flow.
Dashboard aanpassing: Ik werd moe van telkens switchen naar log. Dus log nu op Home dashboard.
[Keep running] functie naar log (tijdelijk): Ik wil zien wat er gebeurd en waarom hij bijstelt.
Compressor aan/uit naar log: Misschien wel een tip voor jou. Is wel fijn om te zien achteraf
Waarom? Met de standaard flow kom ik soms niet door de opstartfase heen (compr gaat uit) en heb ik zo enzo korte runs. Ik kan me niet voorstellen dat als de kamer nog niet op temp is dat het dan goed is dat de WP met hele korte runs (30 min) hele tijd aan en uit gaat.
Het vervelende hiervan vind ik dat bij start hij toch redelijk optoert naar 45 Hz en bij stop de fan idioot hard blaast. Dit kan overlast geven bij mijn buren.
Dit kan ik wel voorkomen door de Final_SP te verhogen naar 30 graden of warmer, maar dan draai ik hoge frequenties.
Dit vind ik onnodig, aangezien hij voldoende vermogen heeft om langzaam het huis te verwarmen en dus energiezuiniger mag draaien.
@
MikeyMan Als is jouw compr.freq grafiek bekijk... Dat is aan - uit - aan - uit of niet?
Nou dat voorkom ik hier dus ook mee.
Ik moet eerst tijd draaien voordat ik weet of dit een oplossing voor mijn probleem is.
Een plaatje erbij zegt meer:
/f/image/sg6jLLShARAiHGimFYTrhHo1.png?f=fotoalbum_large)
Ik weet het van vaak MQTT verzenden naar WP, maar dit is echt alleen in het eerste uur (5x)
[
Voor 6% gewijzigd door
Maarten69 op 27-09-2022 12:48
]
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA