Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste
Acties:

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:25
@hemertje
Als je kijkt in heishamon zelf, wat staat er dan achter deze parameters?
Start delta
Stop delta
Delay time

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:12
edterbak schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:51:
@hemertje
Als je kijkt in heishamon zelf, wat staat er dan achter deze parameters?
Start delta
Stop delta
Delay time
TOP96 Heater_Delay_Time -1 Minutes
TOP97 Heater_Start_Delta -128 K
TOP98 Heater_Stop_Delta -128 K

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• edterbak
oke, geen spam. Dat is fijn natuurlijk..

Maar je kunt niks instellen van je heater zo blijkt. Ik weet niet wat hier de oorzaak van is bij jou.
Je zou eens kunnen navragen in het andere topic van de panasonic.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat ding vrijgeschakeld in het installateursmenu?

• hemertje
MikeyMan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 22:25:
Is dat ding vrijgeschakeld in het installateursmenu?
ja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1Zcmd-HS206YllyeEJjDvvug5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XipfiX9izzoJJPqkYRB0IIkn.png?f=fotoalbum_large

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
hemertje schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 22:37:
@Krilo_89 @edterbak

dank voor jullie input

het volgende gecontroleerd en uitgevoerd:
  • DHW delta -10 °C
  • Limits Block DHW-run above 52 °C
  • Heat delta 5 °C
  • Bij 'system health' op reset geklikt
  • Settings blijft bij een herstart overeind
  • Heb iedere setpoint bij CCC 3 °C hoger gezet
  • RTC uitgezet
  • SoftStart runtime op 4 uur gezet
  • QuietMode add-on staat uit
  • Heb de 4 Schedule regels via de prullenbak verwijderd en weer opnieuw voor alle dagen aangemaakt
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

SYSTEM HEALTH

[...]
update na 48 uur deze setting zonder RTC te hebben gedraaid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UJ4mHcTzeUb6xNKaSUPSnF2MZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gz8EnL37i2HODN9pXB4un2ZL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuUoKpabi4im_sIDzpxg_fJCWJE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PiMm7cu1fFumk8Y6kGRkjnRS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVTvN2GKuaNUrE1_AZ7atavLsD4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R20QvZ1ltrS3fIyXdKCNqfDp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23XaZwZUniHarMFuzmMeZPUdpUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EWOdhQrBrYoodROuay4TvTzc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaFEnFCscgHw4dF12EVG2dfaoog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Bkdzc1QnqTUKwetuIR6M38i.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-GGVUgWOwvgXSgP3Q-4OG1AfRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CjbyR15QZSO7sWG9WEpnmlw4.png?f=fotoalbum_large

met deze instellingen, afgelopen nacht met temperaturen rond het vriespunt en diverse defrosts was vanmorgen de temperatuur toch rond de gewenste temperatuur, zowel op de Pana kamerthermostaat als op de Zigbee thermostaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urZ6rXqObFifRT9hfn8q1Gv97R4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVYh6tXdeIozhmexddeI3yJ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPHZyF66DSFNxmMCtJ72r79jKs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GJwpGDccrosDAfbrlYsWh1a.jpg?f=fotoalbum_large

volgens mij ben ik weer een stap dichter bij de juiste instellingen en flow!?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voor de zekerheid; al op het bedieningspaneel zelf gekeken ook? Vrijgave en maximum vermogen zijn twee losse instellingen. Nu ga ik er vanuit dat die 3kw instelling grijs is als deze niet is ingeschakeld. Maar you never know.

Grasping at straws ;)

• hemertje
MikeyMan schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:40:
[...]

Voor de zekerheid; al op het bedieningspaneel zelf gekeken ook? Vrijgave en maximum vermogen zijn twee losse instellingen. Nu ga ik er vanuit dat die 3kw instelling grijs is als deze niet is ingeschakeld. Maar you never know.

Grasping at straws ;)
deze bedoel je?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hRQaU87DB-4yxBursFwFhKwmcG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PMtbHMrF1TAXQdreTzHoBvou.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IHKQ4C57Q9fRTivFtHPMoqiQld4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRP83RJENwjRUjMk7i14I4AE.jpg?f=fotoalbum_large

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij heeft ie 'vrijgave backup heater' of iets van die strekking. Tankverwarming is een andere setting.

Uit het Panasonic topic:

Backupheater inschakelen:Hoe je de backupheater moet inschakelen. Druk de menuknop (hamburger), pijl naar links en pijl naar beneden voor 5-10 seconden in. Selecteer backupheater, druk op Enter. Selecteer Inschakelen en druk weer op Enter. Backupheater is nu vrijgegeven.

[ Voor 71% gewijzigd door MikeyMan op 05-02-2026 09:15 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blb4 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:40:
[...]

bij retour en aanvoersensor is 't vooral t.o.v. elkaar. Dus als circulatiepomp draait en de compressor uit staat moeten ze dezelfde temperatuur aangeven.
Hele nacht van wakker gelegen... 😝
Maar de kans dat ze daadwerkelijk dezelfde temperatuur aangeven lijkt me nihil. Er zit 2 kilometer vloerverwarming tussen. A

• edterbak
Kalibreren zou ik ook niet doen met -312,7°C buiten.
ik zou wachten tot het binnen en buiten ongeveer gelijk is aan temperatuur. Dan is het prima te doen lijkt mij :)
Als het mogelijk is, kun je ook de water-lus verkleinen door dingen dicht te zetten.

Geen reden om wakker te liggen.

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:07
MikeyMan schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:43:
[...]

Hele nacht van wakker gelegen... 😝
Maar de kans dat ze daadwerkelijk dezelfde temperatuur aangeven lijkt me nihil. Er zit 2 kilometer vloerverwarming tussen. A
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pbrZVtNec52z_e1PVrZT-P5ClBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IwslYn0zYu5I5k64cN0OSKHj.jpg?f=fotoalbum_large

Het idee is dat de warmtewisselaar de temperatuur van de retour aanneemt als je de waterpomp een tijdje laat lopen, en daarmee wordt aanvoer gelijk aan retour. De 2km vloerverwarming maakt dus niet zoveel uit. Je kunt je pomp het beste zo hard mogelijk laten pompen voor een nauwkeuriger resultaat (omdat je uitwisseling met de warmtewisselaar nooit volledig 0 is omdat het niet perfect geïsoleerd is). Bij een buitentemperatuur dichtbij je watertemperatuur kalibreren is nog beter.

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08:42
edterbak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 18:12:
Kalibreren zou ik ook niet doen met -312,7°C buiten.
ik zou wachten tot het binnen en buiten ongeveer gelijk is aan temperatuur. Dan is het prima te doen lijkt mij :)
Als het mogelijk is, kun je ook de water-lus verkleinen door dingen dicht te zetten.

Geen reden om wakker te liggen.
@Pejdref was me voor :). Je keek de verkeerde kant op, er zit maar een paar cm tussen de inlet sensor en de outlet sensor. 't idee is wel dat je deze kalibratie doet als de compressor NIET werkt maar de circulatiepomp WEL loopt. Dus:
  1. Laat je WP gewoon de boel verwarmen, wacht tot een beetje stabiele situatie waarbij de watertemperatuur redelijk stabiel is;
  2. Zorg dat de compressor uit gaat maar de circulatiepomp blijft lopen. b.v. middels Shift -5;
  3. Kijk nu naar de temperatuur van de input en output sensor. Als daar meer dan 0,5 graden verschil tussen zit dan dit verschil verkleinen door 1 van de sensoren aan te passen.

[ Voor 40% gewijzigd door blb4 op 05-02-2026 21:50 ]

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• blb4
Pejdref schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]

Het idee is dat de warmtewisselaar de temperatuur van de retour aanneemt als je de waterpomp een tijdje laat lopen, en daarmee wordt aanvoer gelijk aan retour. De 2km vloerverwarming maakt dus niet zoveel uit. Je kunt je pomp het beste zo hard mogelijk laten pompen voor een nauwkeuriger resultaat (omdat je uitwisseling met de warmtewisselaar nooit volledig 0 is omdat het niet perfect geïsoleerd is). Bij een buitentemperatuur dichtbij je watertemperatuur kalibreren is nog beter.
Ik hoop dat jou vvw er in werkelijkheid iets gestructureerder in ligt :).

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

• hemertje
blb4 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:24:
[...]
Als daar meer dan 0,5 graden verschil tussen zit dan dit verschil verkleinen door 1 van de sensoren aan te passen.
sensoren dus aanpassen zoals op het filmpje wordt uitgelegd?

hemertje in "Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen"

dank voor de toelichting en uitleg @blb4

• blb4
hemertje schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:44:
[...]

sensoren dus aanpassen zoals op het filmpje wordt uitgelegd?

hemertje in "Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen"

dank voor de toelichting en uitleg @blb4
Klopt. Stel Inlet geeft tijdens deze actie aan 25,5 °C Outlet geeft aan 26,0 °C. Je kan dan de inlet 0,5 omhoog zetten of de Outlet 0,5 naar beneden. Dat maakt voor de berekening van het vermogen niet uit.

• hemertje
MikeyMan schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:51:
Volgens mij heeft ie 'vrijgave backup heater' of iets van die strekking. Tankverwarming is een andere setting.

Uit het Panasonic topic:

Backupheater inschakelen:Hoe je de backupheater moet inschakelen. Druk de menuknop (hamburger), pijl naar links en pijl naar beneden voor 5-10 seconden in. Selecteer backupheater, druk op Enter. Selecteer Inschakelen en druk weer op Enter. Backupheater is nu vrijgegeven.
Staat / stond al ingeschakeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbbCXY-RCwR88qePKxNgybCx_mc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GumY1DSdu2Oy6HU1APf1wqN5.jpg?f=fotoalbum_large

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nouja, dan is dat iig uitgesloten...

• hemertje
hemertje schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 08:31:
[...]

update na 48 uur deze setting zonder RTC te hebben gedraaid

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

met deze instellingen, afgelopen nacht met temperaturen rond het vriespunt en diverse defrosts was vanmorgen de temperatuur toch rond de gewenste temperatuur, zowel op de Pana kamerthermostaat als op de Zigbee thermostaat

[Afbeelding]

[Afbeelding]

volgens mij ben ik weer een stap dichter bij de juiste instellingen en flow!?
@Krilo_89 @edterbak

mee eens dat we de instellingen correct hebben ingesteld?

• edterbak
Pejdref schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 21:20:
[...]

[Afbeelding]

Wist ik niet. Dank je voor de uitleg. Klinkt ook logisch eigenlijk. :)

• edterbak
hemertje schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 22:01:
[...]

@Krilo_89 @edterbak

mee eens dat we de instellingen correct hebben ingesteld?
Als je temp in de kamer prima is, dan heb je je doel bereikt ja.
Rtc aan voor de finetuning.
Softstart nog even uit. Het is waarschijnlijk te koud daarvoor

• hemertje
edterbak schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:40:
[...]
@djoenez Ik heb sinds 1 mnd dynamisch ook via zonneplan. De DAO > Node Red progressie zal dus sneller zijn dan de periode hiervoor :D
_O- d:)b

:9B

• edterbak
@hemertje
Hoe gaat het nu met de "Auto start DHW" functie?

• hemertje
prima, zojuist nog gestart
code:
1
08/02 17:09:07 - Auto-start-DHW function: DHW temperature: 45°C. Lower threshold: 45°C. Starting DHW run.
afgelopen donderdag zag ik nog een sterilisatie run vanuit de schedule met condition
code:
1
Condition 03: Block if time since last sterelization is less than 500 Hours
naar mijn idee is de laatste versie met de MQTT blokker stabiel

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:45
Zou fijn zijn om een nieuwe stable release te hebben waar ik mee verder kan.
Een andere vraag, weten jullie of er een (extra) circulatiepomp is die te moduleren is via node red, of Shelly of heishamon of HA. (RS485 mag ook). Ik heb momenteel een DAB pomp die ik met een Shelly aan/uit kan zetten, maar als ik die aan zet staat ie standaard op laag vermogen. Ik zou graag iets vinden waar ik de flow kan moduleren. Ik ben bezig met een opstelling om de flow van de begane grond te scheiden van de bovenste verdiepingen, omdat de begane grond veel meer warmte nodig heeft dan de rest. Ik zou dit graag aansturen vanuit node red, en afhankelijk maken van de input van de verschillende ruimte thermostaten en bijvoorbeeld wind.
Jullie feedback is welkom!

• blb4
Beer070 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:50:
Een andere vraag, weten jullie of er een (extra) circulatiepomp is die te moduleren is via node red, of Shelly of heishamon of HA. (RS485 mag ook). Ik heb momenteel een DAB pomp die ik met een Shelly aan/uit kan zetten, maar als ik die aan zet staat ie standaard op laag vermogen. Ik zou graag iets vinden waar ik de flow kan moduleren. Ik ben bezig met een opstelling om de flow van de begane grond te scheiden van de bovenste verdiepingen, omdat de begane grond veel meer warmte nodig heeft dan de rest. Ik zou dit graag aansturen vanuit node red, en afhankelijk maken van de input van de verschillende ruimte thermostaten en bijvoorbeeld wind.
is dit niet iets dat je met een 2-zone setup kan bewerkstelligen? Dan is er volgens mij een klep waarmee je flow tussen de 2 zone's kan sturen. Maar 't fijne weet ik er niet van..

• edterbak
@Beer070
ik ben al 1wk hard bezig met de release documentatie van de nieuwe versie. Herschrijven van de git pagina naar iets dat beter onderhoudbaar is, en minder wollig.
Het kost mij meer tijd dan gedacht. En AI doet natuurlijk niet exact wat je wilt, dus dan doe je uiteindelijk alles toch zelf...

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:45
edterbak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:05:
@Beer070
ik ben al 1wk hard bezig met de release documentatie van de nieuwe versie. Herschrijven van de git pagina naar iets dat beter onderhoudbaar is, en minder wollig.
Het kost mij meer tijd dan gedacht. En AI doet natuurlijk niet exact wat je wilt, dus dan doe je uiteindelijk alles toch zelf...
Voor mij geen haast. Ik kan prima wachten, het is hier nog warm 😇

• hemertje
Beer070 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:50:
bij mij draait de laatste beta stabiel (y)

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:47
edterbak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 00:05:
@Beer070
Heb je al ergens wat staan? Een tweede (of derde) paar ogen kan ook helpen. En scheelt je tijd natuurlijk ;)

• edterbak
Ja, ik was bezig in een private repo. Dit in te voorkomen dat iedereen net zo veel alerts krijgt als dollars zitten in het Amerikaanse begrotingstekort...

Ik zal hem zo open zetten
Maar ben nog lang niet klaar
60% ofzo.

• edterbak
@Krilo_89
https://github.com/edterbak/NodeRed2

Dit is alleen voor de tekst.
Het idee is dat ik apparte .md paginas maak voor de apparte hoofdstukken.
Makkelijker te onderhouden.

ik was gister avond het laatste bezig met installation.md. Daar moet ik mee verder.

[ Voor 18% gewijzigd door edterbak op 11-02-2026 16:50 ]

• hemertje
edterbak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:43:
@Krilo_89
https://github.com/edterbak/NodeRed2

Dit is alleen voor de tekst.
Het idee is dat ik apparte .md paginas maak voor de apparte hoofdstukken.
Makkelijker te onderhouden.

ik was gister avond het laatste bezig met installation.md. Daar moet ik mee verder.
heel fijn en goed dat je ook oog hebt voor een duidelijke communicatie en vastlegging!

• edterbak
hemertje schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:55:
[...]

heel fijn en goed dat je ook oog hebt voor een duidelijke communicatie en vastlegging!
Kun je nog een keer de laatste versie van je documenteer inspanning sturen?

• hemertje
edterbak schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 12:39:
[...]

Kun je nog een keer de laatste versie van je documenteer inspanning sturen?
Maar natuurlijk, verzonden....
Is wel niet meer helemaal 100% actueel, zo ontbreekt de laatste Node Red module die sinds de laatste beta's benodigd is

• edterbak
Gek idee.

Is het een idee om de github pagina een naam te geven. zeg maar het project waar ik hier mee bezig ben met jullie, een naam te geven.

Nu is de banner "Node Red dashboard for Heishamon". Een mond vol en is geen naam.

Zou een lword-play als projectnaam "HeishamoNR" wat zijn? Dan refereren de NR natuurlijk naar Node Red.

Wat denken jullie

Edit:
Copilot maakt er dit van :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LU67s1jdVK_4K1Wwz1pPHsrC4O8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ecQXI86fUqENgFKQYfrBqGDD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door edterbak op 12-02-2026 21:44 ]

• hemertje
leuk idee!!

• edterbak
Suggesties en meedenken is welkom

:) :) :) :)

• hemertje
:P

Hier zijn voorbeeldnamen die expliciet leunen op Heishamon, Node-RED, Flows en Panasonic-warmtepompen (Aquarea):
  • HeiFlow Studio
  • HeiFlow NodeLab
  • HeiFlow Orchestrator
  • HeishaFlow Control
  • HeishaFlow NodeDesk
  • Aquarea FlowBoard
  • Aquarea NodeFlow
  • Aquarea FlowStudio
  • Aquarea HeatFlow
  • Aquarea HeishaFlow
Als opbouw voor je banner kun je bv. doen:

Titel: HeishaFlow Control
Subtitel: Node-RED flows for Panasonic Aquarea (Heishamon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOx44-LIb7eYRUIuqrgI-l4ykf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/do6cAUBVBHyAWIgBsZwvMRvJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBwrUSMrVUqMGqThRIMQoaV3xsA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HW6TZzjtm0Pc9Z4d73HaBlxt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QWV5NDnIFXR91dvuiomdfZ3R_PI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ze60MRsjQ9PjzrB8sHN5qmQ2.png?f=fotoalbum_large

• hemertje
zelf ben ik aan het kloten met een Monitor en Optimizer pagina binnen Node Red

HECOHeat, Energy & Comfort Optimizer

• hemertje
De laatste tijd las ik steeds meer over 'Heat Geek'.

Dus dacht laat ik eens kijken hoe ver ik kom om samen met AI (Claude Code) een HECO Node Red Monitor te creeren welke Heat Geet compliant is:

https://www.swisstransfer...a7-4cb8-9749-55412f9c9a3c

This link will expire on 15-3-2026 at 10:56

Deze leest de Panasonic MQTT parameters van Home Assistant uit, samen met de S0 kWh-meters van Heishamon, wel zelf even de Node-In's aanpassen naar je eigen situatie!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NT1iOdwplmeUsZofPHeCEeFrDi0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jUqZ03f6LKfx34ckMvUxdWgc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdGOos5Vjhpl1wPgLulWldgxIpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5txoyzMzYWW5SMdlwk27euzm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNqv-CBpQCvsCp8xQu7FtV2--78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gC44XhXXnJKPeytPQbzMg9SB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72lmwtJH5A5OXWZzSXLRwS91tVs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xaBGeQcgAISEHISGBHJSHcYK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5oPWvGY7K1k_KMh2iv_27Zypz4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rzVjn7ZcBfyvujLpUf30T2ag.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZqNkaGBCb6LydiG4jYo5WMsYFU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DytyRsUFBZrVL8QLCS5Yiafc.png?f=fotoalbum_large

Laat maar weten wat jullie ervan vinden.

Verbeterpunten, verbetervoorstellen en tips zijn meer dan welkom! (y)

Met de Optimizer specifiek voor onze Panasonic Warmtepomp gekoppeld aan Ed's Node Red gebaseerd op o.a. DAO ben ik nog volop bezig...

[ Voor 70% gewijzigd door hemertje op 13-02-2026 11:10 ]

• edterbak
hemertje schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 10:43:
:P

Hier zijn voorbeeldnamen die expliciet leunen op Heishamon, Node-RED, Flows en Panasonic-warmtepompen (Aquarea):
  • HeiFlow Studio
  • HeiFlow NodeLab
  • HeiFlow Orchestrator
  • HeishaFlow Control
  • HeishaFlow NodeDesk
  • Aquarea FlowBoard
  • Aquarea NodeFlow
  • Aquarea FlowStudio
  • Aquarea HeatFlow
  • Aquarea HeishaFlow
Als opbouw voor je banner kun je bv. doen:

Titel: HeishaFlow Control
Subtitel: Node-RED flows for Panasonic Aquarea (Heishamon)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow..

• edterbak
Zijn er mensen die feedback hebben op de vernieuwde readme.md?
zie: https://github.com/edterbak/NodeRed2

Ben ik op de goede weg zo?
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald

• edterbak
@hemertje
Vind jij het leuk om de nieuwe banner te maken voor het project?

Ik heb je suggesties van je eerder ook overwogen.
Ik leun nu nog steeds het meeste naar "HeishamoNR".

Maar voor dat je gaat starten, een vraagje hierover.
Aquarea: Dit is de naam van de warmtepomp productlijn van Panasonic.
Maar wat heeft nu het meeste naamsbekendheid onder het grote publiek? Panasonic of Aquarea?
Mijn gevoel zegt dat Panasonic bekender is.

Heisha,---
Volgens mij is de naam Heishamon samenvoegsel uit:
- mon: Monitor
- Heisha: verbastering van de H-serie pompen. De G-serie werd Geisha genoemd en vervolgens Jeisha, Keisja..etc. Maar, het PCB bordje bleef 'hangen' op Heisha-mon.
Het pcb bordje dat je kunt kopen, heet gewoon "heishamon".

Your thoughts :)

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
@edterbak je uitleg grotendeels doorgenomen. Diep respect hoe je deze instructies hebt beschreven en ook toegelicht.
Toch mag je wel enige moeite van de lezer verwachten zoals
Wat is een hamburgermenu?
En
Wat is de functies van de diverse paletten. Men mag enige zelfwerkzaamheid van gebruiker verwachten.
Behoudens een enkele spelfout alleen heel veel complimenten!
Een ommissie die ik in de FAQ zag om een bijdrage te leveren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MrxWv22NQPbwiHL5pqBm5qn7LbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8v2n6QyVLNk9pIBRcjTLppu2.jpg?f=fotoalbum_large
Veel dank en diep respect voor al je inzet om dit alles te delen en ter discussie te stellen!

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | Tesla MY LR | PV 9,6 kWp | 2 x Zendure SF 2400 AC, 17.280 kWh

• hemertje
edterbak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:12:
@hemertje
Vind jij het leuk om de nieuwe banner te maken voor het project?

Ik heb je suggesties van je eerder ook overwogen.

Maar wat heeft nu het meeste naamsbekendheid onder het grote publiek? Panasonic of Aquarea?

Heisha,---
- Heisha: verbastering van de H-serie pompen. De G-serie werd Geisha genoemd en vervolgens Jeisha, Keisja..etc. Maar, het PCB bordje bleef 'hangen' op Heisha-mon.

de suggesties en afbeeldingen kwamen uit AI
zo creatief ben ik zelf nou ook weer niet :P

• BazemanKM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:04
edterbak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:12:
@hemertje

Heisha,---

Het is software op basis van Node Red dat communiceert met de Panasonic via een Heishamon bordje, dus HeishamoNR is een prima naam.

https://www.fam-oldenburger.nl/category/domotica/

• hemertje
BazemanKM schreef op zondag 15 februari 2026 @ 12:42:
[...]

Het is software op basis van Node Red dat communiceert met de Panasonic via een Heishamon bordje, dus HeishamoNR is een prima naam.
ik vind het leuk om eens out of te box te denken of met een knipoog een leuk alternatief te bedenken, altijd binnen de lijntjes kleuren maakt het leven saai 8)7

toch?

maar HeishamoNR is een prima naam en leuke woordspeling!

[ Voor 6% gewijzigd door hemertje op 15-02-2026 13:09 ]

• edterbak
@Hieke dank voor je feedback.
Ik deel je mening over wat je mag verwachten van de lezer. Ik ga dat ik zo doorvoeren

Ik was nog niet echt begonnen aan de faq, maar ik neem je observatie mee.

Dank voor je feedback!! Daar ben ik blij mee !! en er blijkt uit dat ik op het juiste spoor zit.
Ik ga zo verder.

• edterbak
hemertje schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:09:
[...]

ik vind het leuk om eens out of te box te denken of met een knipoog een leuk alternatief te bedenken, altijd binnen de lijntjes kleuren maakt het leven saai 8)7

toch?

maar HeishamoNR is een prima naam en leuke woordspeling!
Ja, uiteraard AI. Maar daar heb ik geen probleem mee hoor. :) De afbeeldingen die je als voorbeeld gaf waren cool!! Ik heb wat geprobeerd in chatgpt en copilot, maar dat is een no-go tov van jouw voorbeeldjes.

Dus, als jij dat stukje leuk vind om te doen... GRAAG _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nu even geen tijd.
Maar ik zal straks nog even meer input geven :) :) :)

Ps,
Ik heb je DM gelezen. Ik heb nog niet echt in depth gekeken naar wat je laat zien.
Maar dat doe ik nog. Ik wil even focussen op afronding

[ Voor 20% gewijzigd door edterbak op 15-02-2026 15:08 ]

• hemertje
edterbak schreef op zondag 15 februari 2026 @ 13:41:
[...]

Ja, uiteraard AI. Maar daar heb ik geen probleem mee hoor. :) De afbeeldingen die je als voorbeeld gaf waren cool!! Ik heb wat geprobeerd in chatgpt en copilot, maar dat is een no-go tov van jouw voorbeeldjes.

Dus, als jij dat stukje leuk vind om te doen... GRAAG _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nu even geen tijd.
Maar ik zal straks nog even meer input geven :) :) :)

Ps,
Ik heb je DM gelezen. Ik heb nog niet echt in depth gekeken naar wat je laat zien.
Maar dat doe ik nog. Ik wil even focussen op afronding
Prima
Help je graag waar ik kan

Dan hossen wij in het Zuiden ondertussen nog even door :P

• edterbak
ALAAAAF (Enjoy!)

Dit is wat ik had bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0F7izgTo8ij5th2nni7kSqO3-4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/p9XgI2D0SVDR0KKSyQe5Pcbr.png?f=user_large
Afmeting: ongeveer 1900 x 250 pixels
Style: heishamon pcb mag futuristisch sketchy.. cartoon style lijkt me leuk :)
Achtergrond: niet te druk, liefst wat donker zoals nu.

Be creative :) Voel je vrij.

Geen haast. :9B Het hoeft niet snel hoor. Ik ben voorlopig toch nog niet klaar :D
Valt mij een beetje tegen hoe lang ik er mee bezig ben nog. Maar, het resultaat lijkt prima.

Ik had zo iets gevraagd aan chatGPT, maar die kwam met dit: :+ :+
Als ik vroeg om meer variatie kwam ie terug met meer van het zeflde. hahaha..
Maar dit was niet helemaal wat ik dacht, en het aansturen van chatgpt gaat bij mij net zo als dat het hier thuis ervaar.... niet zo gemakkelijk als dat ik had verwacht...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC4vzc4BUbUsqjmHP8Nb-bWfWvQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bBwnoT3UOO0EclGcnxT6z7ez.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SF06v_hBWtD7riCZt4LP1Uf6y4w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OIKBnQLvFyOQPVWO2tSwswzf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sa4YpdBpkEpwHN8TrozMTwbiLr8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gcwndqjEMYC49QDln4OYk9h5.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lrisYFrT39oylXHj6Rug_Sp7-I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ufr92HA0zxZL1qkLx0wEknCO.png?f=fotoalbum_tile

• hemertje
De gewenste elementen: Heishamon PCB (links, futuristisch/sketchy cartoon), HeishamoNR tekst (midden, wit/rood), en Node-RED icoon (rechts, oranje).
AI heeft een 16:9 master gegenereerd met alle elementen in de middelste horizontale baan, zodat je deze perfect kunt croppen naar de gewenste afmeting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LkxMznJWJpAmQdFsFjh8XbY_ne8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66wBi3vuXI0nDf0JRn3qa0L9.png?f=fotoalbum_large

Wil je nog aanpassingen aan:

De stijl van de PCB (moet het meer "handgetekend" of juist strakker cartoon?);
De tekst (lettertype of de verhouding tussen wit en rood?);
De achtergrond (nu heel donker/clean, wil je daar nog een subtiel patroon of grid in?).
Laat maar weten of dit de juiste richting is!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@hemertje heb je ChatGPT al toegang gegeven tot het zelf kunnen posten? :P :+

• edterbak
hemertje schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:19:
De gewenste elementen: Heishamon PCB (links, futuristisch/sketchy cartoon), HeishamoNR tekst (midden, wit/rood), en Node-RED icoon (rechts, oranje).
AI heeft een 16:9 master gegenereerd met alle elementen in de middelste horizontale baan, zodat je deze perfect kunt croppen naar de gewenste afmeting.

[Afbeelding]

Wil je nog aanpassingen aan:

De stijl van de PCB (moet het meer "handgetekend" of juist strakker cartoon?);
De tekst (lettertype of de verhouding tussen wit en rood?);
De achtergrond (nu heel donker/clean, wil je daar nog een subtiel patroon of grid in?).
Laat maar weten of dit de juiste richting is!
Wow . Ja dit is zeker in de richting!!
Gaaf man

Als idee zou je misschien wat variaties met lettertypes kunnen maken. Zoals NR anders dat heishamo.
Of stylen

Van mij mag het lekker creatief zijn rondom dit hoor. Kijk maar wat jij ook mooi vind.

Kostte het je heel veel moeite om dit plaatje te maken?
Im impressed

• hemertje
Beekforel schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:25:
@hemertje heb je ChatGPT al toegang gegeven tot het zelf kunnen posten? :P :+
nee daar beginnen we niet aan 8)7

• hemertje
edterbak schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:45:
[...]
Kostte het je heel veel moeite om dit plaatje te maken?
Im impressed
ik heb letterlijk je opmerkingen met voorbeeld plaatje geplakt en dit kwam eruit

voor algemene AI zaken gebruik ik

https://apps.abacus.ai/

deze LLM routeert afhankelijk van je vraag door naar specifieke AI modellen

RouteLLM: Routing to Gemini 3 Flash
Generated with Nano Banana Pro

• hemertje
een nieuwe variatie met wat meer "karakter":

Wat is er veranderd in deze versie:
Typografie Contrast: 'Heishamo' is nu een strakke, elegante witte sans-serif, terwijl 'NR' een veel rauwer, rood 'stencil/digital-glitch' uiterlijk heeft gekregen. Dit geeft een mooi technisch contrast tussen de hardware en de software/automatisering.
Achtergrond: Ik heb een heel subtiel, donkerblauw technisch grid-patroon toegevoegd om het net wat meer diepte te geven zonder dat het te druk wordt.
PCB & Icoon: De Heishamon PCB aan de linkerkant is nu wat expressiever ("sketchy") met kleine blauwe energie-vonkjes. Het Node-RED icoon rechts heeft een 'neon-flicker' effect gekregen, alsof het een lichtbak is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5PwYsJALgw6CuJyYvQmAa2e9UdI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4LBx1uxE9M8lkfRyTRiIvILr.png?f=fotoalbum_large

• hemertje
In deze versie (optie 3) is 'Heishamo' nu in een retro-tech monospace/terminal font (echte coder-vibe), terwijl 'NR' die agressieve rode stencil/glitch look behoudt.

De achtergrond heeft een subtiel glowing circuit pattern gekregen voor extra diepte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS9W5OrXNjY3FqVjvsK7QWCnvVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wNzDlZHV5e4EDapkRGeJt6Q9.png?f=fotoalbum_large

• hemertje
Een versie gemaakt met een dikke, moderne blokletter (Bold Sans-Serif) voor 'Heishamo'.

De 'NR' behoudt zijn rode stencil/glitch stijl voor dat rauwe randje.

De achtergrond is weer wat rustiger gemaakt met een subtiel technisch grid, zodat de focus volledig op de elementen ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YLH-8Gwk-h-jYrYL_YFtsqK43Fg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DZcYmFAbKySRA4SamyEltpEt.png?f=fotoalbum_large

• hemertje
Een echt out-of-the-box idee voor een project als HeishamoNR, we stappen weg van de standaard "logo-op-een-rijtje" layout. Heishamon is de brug tussen hardware (de warmtepomp) en software (Node-RED). Het is een "vertaler".

Mijn persoonlijke favoriet voor een creatieve banner is een "Exploded View / Blueprint" stijl, maar dan met een artistieke twist:

Het Concept: "The Digital Blueprint"
Stel je voor: een donkerblauwe, technische blauwdruk-achtergrond. In het midden zie je de Heishamon PCB, maar dan half "opengewerkt" (exploded view) waarbij de onderdelen zweven. Vanuit de PCB schieten felle, gloeiende oranje en rode "data-stromen" (als zenuwen) naar rechts, waar ze samensmelten tot het Node-RED logo.

Waarom dit werkt:

Het vertelt een verhaal: van rauwe hardware naar slimme sturing.
Het ziet er high-end uit: minder als een simpele banner, meer als een technisch kunstwerk.
Het is uniek: niemand heeft een "exploded view cartoon" banner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43_i20bxh-eRaz4qdvsEhTlkZ4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JHAxAcS4QC0Z8OpQrHeX6RqJ.webp?f=fotoalbum_large

• blb4
@hemertje, heishamon wordt door de makers altijd als HeishaMon geschreven; met hoofdletter M dus.

• hemertje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q84v2EyvJUUuzw779XclitUNoSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3XqFUP8VMWIhju9qNjLJRCGb.png?f=fotoalbum_large

• edterbak
This one .. I LIKE !!!!

Wat mij betreft een winnaar :)

• hemertje
edterbak schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:15:
[...]

This one .. I LIKE !!!!

Wat mij betreft een winnaar :)
me like toooo oOo d:)b

• edterbak
Als dit geen 10 miljoen stars oplevert weet ik het ook niet meer :D :D
Dit is het voor nu :)

Ik hou het bijna voor onmogelijk houden hoor... Maar, als je straks ineens met iets beter en NOG mooiers komt, kan ik het zo aanpassen.

Ik vind het gelikt

[ Voor 57% gewijzigd door edterbak op 17-02-2026 22:47 ]

• blb4
misschien 1 kritiekpuntje: HeishaMon is een enkel board, dit lijkt wel een dubbel board :X

• hemertje
edterbak schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:26:
Als dit geen 10 miljoen stars oplevert weet ik het ook niet meer :D :D
Dit is het voor nu :)

Ik hou het bijna voor onmogelijk houden hoor... Maar, als je straks ineens met iets beter en NOG mooiers komt, kan ik het zo aanpassen.

Ik vind het gelikt
wat lijkt je nog mooier?

• edterbak
Voel je niet geremd om via PM wat afbeeldingen te gooien, of mail.
Dan kunnen we een selectie maken en dat hier op tweakers zetten. Zo krijgen we de nuttige opmerkingen zoals @blb4 doet dus. Maar dan pre-filtered om niet tweakers te bombarderen. :)

Maar, ik ben nu al zeer tevreden hoor. !! :)

• hemertje
blb4 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 22:45:
[...]

misschien 1 kritiekpuntje: HeishaMon is een enkel board, dit lijkt wel een dubbel board :X
dat zijn de grote en klein boven elkaar :P

• hemertje
Ter info:

er is een nieuwe HeisHamon firmware (test) ter beschikking:

thehog in "HeishaMon - Panasonic Aquarea monitoring"

• blb4
hemertje schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:18:
Ter info:

er is een nieuwe HeisHamon firmware (test) ter beschikking:

thehog in "HeishaMon - Panasonic Aquarea monitoring"
Hij draait hier nu met de laatste Alpha-44107b1

• edterbak
ZO.. Het mocht even duren. :)

Nieuwe versie beschikbaar

Link: https://github.com/edterbak/HeishaMoNR
Versie: 26.2.1 Stable

Changelog:
@blb4 Als je nergens last van hebt (mqtt spam) hoef je niet te updaten. Hij is dan het zelfde.
@hemertje Dank voor je hulp met het plaatje. Ik ga nog je documentatie doorspitten om het het stukje interactie met home-assistent beter te beschrijven in het mapje 'Home Assistant'

Voor de mensen die van versie 25 komen; Ga even alle schermen langs of alles nog goed staat. Een enkele keer werkt ineens een scheduler niet meer, of is er iets anders niet goed overgekomen.

Meer over de changes

HUGE changes:
  • Gave the project a name. Meet: "HeishaMoNR"
  • Added support for zone 2 (rewrite)
  • Added support for buffer tank (rewrite)
  • Added generic MQTT-command manager functionality. It checks if commands are picked up by the Panasonic. If not it retries 3x
Big changes:
  • WAR renamed to CCC. (from Dutch WeersAfhankelijkeRegeling to CustomCompensationCurve, which makes more sense)
  • Added a MQTT-command rate limiter to prevent/reduce panasonic dropping commands
  • Added zone 2 support to CCC function
  • Added zone 2 support to RTC function
  • RTC Automations require a single target zone
  • Added support for P1 meters which reports different data types. (type 1 / 2)
  • Added extra external Link-In options. See right side of [WP Input]-tab.
Other noteworthy changes:
  • SoftStart function rewrite to accomodate for buffertank and multizone setups
  • Improved charts. Now surviving reboots
  • Allow sending HEAT setpoints in all operating modes
  • Removed all QOS 1 and 2 on mqtt nodes. It is not supported
  • Added more Panasonic pump versions to detect
  • Fan 2 auto-show/hide when it is detected
Existing limitations:
  • Cool function only works in DIRECT mode. (still on the list to fix, but is on low priority)

Next

• Even een paar weken wachten op bug-reports. De meest ernstige fixen
  • Daarna Dashboard v2 Its gonna be huge... its gonna be amazing.....

[ Voor 4% gewijzigd door edterbak op 19-02-2026 22:47 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Awesome! Ik zou naar bed maar ik zag je bericht dus toch maar even achter de computer gekropen om te updaten. :9

Mooie upgrade aan de documentatie ook!

- ik was de settings van de compensation curve kwijt. :o
- Titel RTC is "Room Temperature Controle", die laatste e hoort er niet denk ik
- In de index van de documentatie staat "Persistant storage" ipv "Persistent storage"

• edterbak
ja, ik wilde nog AI err naar laten kijken. vergeten. :S hahahaha

En die +e staat in het menu zelf he..
Ook lekker inconsistent.
in de flow staat Room Temperature Controle
in de documentatie staat: RTC: (Room Temperature Correction)

Ja,.. wat is het nou :D

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb het niet bedacht. :D

Ik denk dat Room Temperature Correction logischer is.

• edterbak
Ik fix het morgen wel. :) Dank voor het melden _/-\o_

• edterbak
Heb de GitHub pagina door Ai getrokken voor spelling. Zou iets beter moeten zijn nu

• boredgeestje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:55
Update instructies gevolgd. Na update kreeg ik bij deployen een foutmelding omdat ik
node-red-node-ui-table
miste.
Deze apart geïnstalleerd en nu ook de laatste versie werkend

Edit:
En maar weer reverten naar de vorige versie, want mijn WAR-profiel is weg. Even terughalen (hopelijk!)

Edi #2:
Lange leve de backup. Nu WAR -> CCC kunnen overzetten :)

Meteen een bug te melden (al bij flow v25 gemeld):
Na starten Force DHW, stapt deze na 15 seconden automatisch door naar de volgende stap: Na 15 minuten weer terugschakelen naar originele operating mode.
Zie log:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZEqAvSDfGZgz1FJaBS5HQo65xg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Dgpohlhun0HX8TXZeZRnM2eP.jpg?f=user_large

[ Voor 68% gewijzigd door boredgeestje op 21-02-2026 18:14 ]

This post was created with 100% recycled electrons

• edterbak
@boredgeestje
Je edit 1, WAR lijn missing.

Kun je in je reverted versie kijken naar je variabelen voor mij? Ik heb dit staan als bron om het te migreren naar de nieuwe naam. Maar ik denk dat ik daar een vergissing in heb gemaakt dan.
Bestaan deze variabelen bij jou? Die bevatten toch de huidige war lijn?
'war_ot1', 'war_ot2', 'war_ot3',... etc. zie onderstaande code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
//10-06-2025
if (global.get('F_CCC', "file") === undefined) { 
    global.set('F_CCC',{},"file"); // create the empty variable....

global.set('F_CCC.z1.ot1', global.get('war_ot1', "file"), "file"); global.set('war_ot1', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.ot2', global.get('war_ot2', "file"), "file"); global.set('war_ot2', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.ot3', global.get('war_ot3', "file"), "file"); global.set('war_ot3', undefined, "file");

global.set('F_CCC.z1.wt1', global.get('war_wt1', "file"), "file"); global.set('war_wt1', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.wt2', global.get('war_wt2', "file"), "file"); global.set('war_wt2', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.wt3', global.get('war_wt3', "file"), "file"); global.set('war_wt3', undefined, "file");

global.set('F_CCC.z1.state', global.get('Correction_0_WAR_on_off', "file"), "file"); global.set('Correction_0_WAR_on_off', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.setpoint', global.get('F_WAR_SP'), "file"); global.set('F_WAR_SP', undefined);

global.set('F_CCC.z1.chart', global.get('war_chart', "file"), "file");
    global.set('F_CCC.z2.chart', global.get('war_chart', "file"), "file"); global.set('war_chart', undefined, "file");
}

• edterbak
@boredgeestje
Hoe start je force dhw? welk dashboard welk knopje

• boredgeestje
edterbak schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:21:
@boredgeestje
Hoe start je force dhw? welk dashboard welk knopje
Op de homepagina van het dashboard onder het kopje 'DHW' staat een toggle 'Force DHW'. Die gebruik ik.
(Staat onder 'Sterilization setpoint' en boven 'Force sterilization')

Oude json kijk ik even na voor je andere vraag.

• boredgeestje
edterbak schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:15:
@boredgeestje
Je edit 1, WAR lijn missing.

Kun je in je reverted versie kijken naar je variabelen voor mij? Ik heb dit staan als bron om het te migreren naar de nieuwe naam. Maar ik denk dat ik daar een vergissing in heb gemaakt dan.
Bestaan deze variabelen bij jou? Die bevatten toch de huidige war lijn?
'war_ot1', 'war_ot2', 'war_ot3',... etc. zie onderstaande code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
//10-06-2025
if (global.get('F_CCC', "file") === undefined) { 
    global.set('F_CCC',{},"file"); // create the empty variable....

global.set('F_CCC.z1.ot1', global.get('war_ot1', "file"), "file"); global.set('war_ot1', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.ot2', global.get('war_ot2', "file"), "file"); global.set('war_ot2', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.ot3', global.get('war_ot3', "file"), "file"); global.set('war_ot3', undefined, "file");

global.set('F_CCC.z1.wt1', global.get('war_wt1', "file"), "file"); global.set('war_wt1', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.wt2', global.get('war_wt2', "file"), "file"); global.set('war_wt2', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.wt3', global.get('war_wt3', "file"), "file"); global.set('war_wt3', undefined, "file");

global.set('F_CCC.z1.state', global.get('Correction_0_WAR_on_off', "file"), "file"); global.set('Correction_0_WAR_on_off', undefined, "file");
    global.set('F_CCC.z1.setpoint', global.get('F_WAR_SP'), "file"); global.set('F_WAR_SP', undefined);

global.set('F_CCC.z1.chart', global.get('war_chart', "file"), "file");
    global.set('F_CCC.z2.chart', global.get('war_chart', "file"), "file"); global.set('war_chart', undefined, "file");
}
Ik vind het lastig om de json te interpreteren. Ik kan de variabelen wel vinden war_ot1/war_wt1, etc.
Met liefde stuur ik je mijn backup, kun je zelf even neuzen :) Zie DM zometeen.

• edterbak
@boredgeestje en anderen die wellicht nog op v25.02 zitten.
Ik heb een screenshot nodig van het volgende:

De WAR functie schrijft variabellen weg onder de naam WAR of F_WAR. war_ot1..etc.
Ik wil graag weten welke variabellen er bij jullie aanwezig zijn. Ik denk dat ik een schrijffoutje gemaakt heb ergens, waardoor de WAR lijnen niet goed geïmporteerd wordt.
Even naar beneden scrollen in de lijst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_3CQF_ebyX1vK-x7W4zbltW2dI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9oa7NhQwDCWm08UzKMHezVg8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door edterbak op 22-02-2026 13:57 ]

• hemertje
@edterbak het lijkt erop dat ik ook een DHW probleempje heb?

De instellingen:
DHW
DHW setpoint 52 °C
Auto start DHW 43 °C

vanmorgen had ik niet echt warm water onder de douche nadat er voor mij al gedoucht is
even op de telefoon op de Home pagina gekeken, daar zag ik de slider 'Force DHW' niet actief, dus deze handmatig geactiveerd

(in mijn verwachting is deze slider geactiveerd wanneer de DHW functie actief is, maar de Operating mode
Actual stond op Heat only wat ik me kan herinneren)

hieronder de Pana statistieken en de log van vanmorgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFRPw8oxZN9dqSPPqhyruz6zIYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IL7yDhoA5JtqKMQ7xQyZBnGU.png?f=fotoalbum_large
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
Flow version

26.1.4 Beta

22/02 14:37:00 - MQTT Reply: Max_Pump_Duty: 182
22/02 14:36:55 - MQTT Command: SetMaxPumpDuty: 182 (pump speed)
22/02 14:36:55 - Compressor: running
22/02 14:36:55 - Function Pump speed: Max pumpspeed set to 182 (62%) (DHW)
22/02 14:35:15 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 1
22/02 14:35:15 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: DHW
22/02 14:35:12 - MQTT Command: SetForceDHW: 1
22/02 14:35:10 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 3
22/02 14:35:07 - Scheduler: Enable ForceDHW
22/02 14:35:05 - MQTT Command: SetOperationMode: 3
22/02 14:35:05 - Scheduler: Operation mode change to (3)DHW-Only
22/02 14:35:02 - Scheduler: Stored next operating mode is set to 0
22/02 14:34:00 - MQTT Reply: Max_Pump_Duty: 94
22/02 14:33:58 - MQTT Command: SetMaxPumpDuty: 94 (pump speed)
22/02 14:33:55 - Compressor: stopped
22/02 14:33:55 - Function Pump speed: Max pumpspeed set to 94 (16%) (Low)
22/02 14:33:55 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 0
22/02 14:33:55 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: ROOM
22/02 14:33:51 - MQTT Command: SetOperationMode: 0
22/02 14:33:46 - Scheduler: Revert to previous operating mode: 0
22/02 14:33:45 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 1
22/02 14:33:44 - MQTT Command: SetForceDHW: 1
22/02 14:33:44 - Scheduler: Enable ForceDHW
22/02 14:33:41 - Scheduler: Operation mode already (3)DHW-Only
22/02 14:33:40 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 0
22/02 14:33:40 - Scheduler: End ForceDHW cycle detected. Reverting Operating Mode in 15 minutes...
22/02 14:33:36 - MQTT Command: SetForceDHW: 0
22/02 14:33:36 - Scheduler: Manually stopped ForceDHW. Reverting Operating Mode in 10 seconds
22/02 13:31:21 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 1
22/02 13:31:15 - MQTT Command: SetForceDHW: 1
22/02 13:31:15 - Scheduler: Enable ForceDHW
22/02 13:31:13 - Scheduler: Operation mode already (3)DHW-Only
22/02 13:10:54 - MQTT Reply: Max_Pump_Duty: 182
22/02 13:10:49 - MQTT Command: SetMaxPumpDuty: 182 (pump speed)
22/02 13:10:49 - Compressor: running
22/02 13:10:49 - Function Pump speed: Max pumpspeed set to 182 (62%) (DHW)
22/02 13:07:44 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: DHW
22/02 11:36:20 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.3 to 29.2 °C
22/02 11:28:53 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.2 to 29.3 °C
22/02 11:16:18 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.3 to 29.2 °C
22/02 10:48:53 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.2 to 29.3 °C
22/02 10:21:15 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.3 to 29.2 °C
22/02 09:58:53 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.4 to 29.3 °C
22/02 09:36:16 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
22/02 09:36:12 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SP Calculation)
22/02 09:36:12 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.3 to 29.4 °C
22/02 09:27:51 - MQTT Reply: Heatpump_State: 1
22/02 09:27:46 - MQTT Command: SetHeatpump: 1 (GUI)
22/02 09:27:41 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 3
22/02 09:27:39 - MQTT Command: SetOperationMode: 3 (SoftStart)
22/02 09:27:39 - Auto-start-DHW function: DHW temperature: 43°C. Lower threshold: 43°C. Starting DHW run.
22/02 09:27:39 - Auto-start-DHW function: Heatpump is off. Turning on for Auto-start-DHW function
22/02 09:01:11 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.2 to 29.3 °C
22/02 08:43:53 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.3 to 29.2 °C

• boredgeestje
edterbak schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:56:

De WAR functie schrijft variabellen weg onder de naam WAR of F_WAR. war_ot1..etc.
Ik wil graag weten welke variabellen er bij jullie aanwezig zijn. Ik denk dat ik een schrijffoutje gemaakt heb ergens, waardoor de WAR lijnen niet goed geïmporteerd wordt.

[Afbeelding]
Ah :)

In dat geval. Screenshot van situatie met flow v26.2.1 draaiende.
Nieuwe CCC setpoints zie ik in F_CCC (oid) staan onder z1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpL1OnX-7p-cEK6PnVYFYOVIusE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hpDPxDFqvXPR4E1a6qC4Tqwo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door boredgeestje op 22-02-2026 15:12 ]

• sunny9
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-02 18:48
edterbak schreef op zondag 22 februari 2026 @ 13:56:

[Afbeelding]
Ik heb gisteravond de update gedaan en kan je niet meer helpen met een screenshot. Ook bij mij stonden de WAR/CCC lijnen niet goed (lege grafiek) en kwam er een foutmelding in het log om daarop te attenderen "Function CCC (Zone 1): Profile temperatures are not correctly set in the dashboard. Waiting for Panasonic import or user input".
Het typische was dat alle waarden aan de linkerkant op de CCC pagina bij Temperature Profile wel goed stonden. Alle waarden even heen en weer toggelen (graadje erbij en weer eraf) loste het voor mij op, daarna werd de grafiek netjes geplot en deed de CCC functie het weer.

Het enige kleine issue dat ik na de update heb is dat ik foutmeldingen krijgen in de NR debugger
"TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'payload')". De foutmelding komt van het tabblad WP Solar van de functie "Draw chart". Ik maak geen gebruik van Solar functies, maar ergens veroorzaakt dit dus foutmeldingen. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en of ik deze melding kan blokkeren?

Tenslotte heb ik nog een vraag: ik heb gisteren na de update ook de P1 sensoren voor verbruik en productie gekoppeld. Ik kan alleen niet vinden wat dit doet qua functionaliteit of in welke plots dit terecht moet komen. Staat dit ergens beschreven?

Edit: ik heb de code van de Draw chart node eens proberen te begrijpen. Het lijkt er verdacht op dat mijn vraag over de P1 sensoren het issue veroorzaakt van de draw chart. Ik ga de P1 sensoren er weer af halen, het werkte prima zonder. Ik vermoed dat hier de foutmelding in NR vandaan komt.

[ Voor 6% gewijzigd door sunny9 op 22-02-2026 15:19 ]

• hemertje
sunny9 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Het typische was dat alle waarden aan de linkerkant op de CCC pagina bij Temperature Profile wel goed stonden. Alle waarden even heen en weer toggelen (graadje erbij en weer eraf) loste het voor mij op, daarna werd de grafiek netjes geplot en deed de CCC functie het weer.
kan me herinneren dat ik dit destijds iid ook had, zie mijn eerdere meldingen van januari

• edterbak
boredgeestje schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:04:
[...]

Ah :)

In dat geval. Screenshot van situatie met flow v26.2.1 draaiende.
Nieuwe CCC setpoints zie ik in F_CCC (oid) staan onder z1.
[Afbeelding]
Heb je inmiddels dan wel deze staan in de context store (zo heet dat ding daar)
F_CCC.z1.ot1
F_CCC.z1.ot2
..
Etc.

• edterbak
sunny9 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 15:10:
[...]

Ik heb gisteravond de update gedaan en kan je niet meer helpen met een screenshot. Ook bij mij stonden de WAR/CCC lijnen niet goed (lege grafiek) en kwam er een foutmelding in het log om daarop te attenderen "Function CCC (Zone 1): Profile temperatures are not correctly set in the dashboard. Waiting for Panasonic import or user input".

Het enige kleine issue dat ik na de update heb is dat ik foutmeldingen krijgen in de NR debugger
"TypeError: Cannot read properties of undefined (reading 'payload')". De foutmelding komt van het tabblad WP Solar van de functie "Draw chart". Ik maak geen gebruik van Solar functies, maar ergens veroorzaakt dit dus foutmeldingen. Iemand enig idee wat dit veroorzaakt en of ik deze melding kan blokkeren?

Tenslotte heb ik nog een vraag: ik heb gisteren na de update ook de P1 sensoren voor verbruik en productie gekoppeld. Ik kan alleen niet vinden wat dit doet qua functionaliteit of in welke plots dit terecht moet komen. Staat dit ergens beschreven?

Edit: ik heb de code van de Draw chart node eens proberen te begrijpen. Het lijkt er verdacht op dat mijn vraag over de P1 sensoren het issue veroorzaakt van de draw chart. Ik ga de P1 sensoren er weer af halen, het werkte prima zonder. Ik vermoed dat hier de foutmelding in NR vandaan komt.
Dank voor je toelichting
Linker kant van het CCC scherm is een directe readout van de waarden in de panasonic. die doen het altijd.
Ik ben aan het kijken naar de ccc settings. Ik vermoed dat het een timing issue is. De logica lijkt wel goed geschreven te zijn, alleen wordt de 1e keer eerste het dashboard gerefreshed en de foutmelding er uit gegooid, en pas daarna denk ik de variabelen verplaatst naar de nieuwe plek.

Over de P1 meter:
Even goed dit stukje lezen
https://github.com/edterb...ation_external_sensors.md
Tevens staat het nut hiervan beschreven in Solar²DHW > help tab en wat meer in sensors > p1.

In node red even een debug node achter je sensor zetten om te zien wat er uit je sensor komt.

• boredgeestje
edterbak schreef op zondag 22 februari 2026 @ 17:23:
[...]

Heb je inmiddels dan wel deze staan in de context store (zo heet dat ding daar)
F_CCC.z1.ot1
F_CCC.z1.ot2
..
Etc.
Ja, daar refereerde ik aan. Die zijn nu aanwezig (na zelf CCC setpoints ingesteld te hebben)

• edterbak
wacht...

[ Voor 99% gewijzigd door edterbak op 22-02-2026 20:28 ]

• edterbak
@boredgeestje @hemertje
Kunnen jullie deze code proberen in node?
Alles vervangen wat er in zit, door de onderstaande code.
Bij mij strat ie goed, "Force DHW' op Home dashboard, tussen [Sterilization setpoint] en [Force sterilization]
id: ""dce5daf12297877f""
name: "Schedule execution"
tab: WP Scheduler
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
// >> trigger 1
// DHW / Sterilisation? This is defined in the topic
// Topic: DHW or topic: Sterilization
// payload 1 > initiate sequence. 

// Operating mode (0=Heat only, 1=Cool only, 2=Auto(Heat), 3=DHW only, 4=Heat+DHW, 5=Cool+DHW, 6=Auto(Heat)+DHW, 7=Auto(Cool), 8=Auto(Cool)+DHW)

// Declaration of the variables. 
var msg1 = {}, msg2 = {}, msg3 = {}, msg4 = {}, msg99 = {}; 
msg99.topic = 'Scheduler'; 
// msg1     Output towards Operation mode
// msg2     Output towards Force DHW mode on/off
// msg3     output towards Force Sterilization on/off
// msg4     empty

//var TOP20_ThreeWay_Valve_State  =global.get('TOP20_ThreeWay_Valve_State');          // valvue position
var TOP10_DHW_Temp              =global.get('TOP10_DHW_Temp');                      // Current temperature of DHW vessel. 
var TOP9_DHW_Target_Temp        =global.get('TOP9_DHW_Target_Temp',"file");         // Programmed DHW target temperature

var TOP2_Force_DHW_State        =global.get('TOP2_Force_DHW_State');                // Current DHW state (on / off). 
if (TOP2_Force_DHW_State === undefined) { return null; }

var TOP4_Operating_Mode_State   =global.get('TOP4_Operating_Mode_State',"file");    // get Current OperationMode

var TOP69_Sterilization_State   =global.get('TOP69_Sterilization_State',"file");    // Current sterilization state (on / off)
if (TOP69_Sterilization_State === undefined) { return null; }

// var TOP70_Sterilization_Temp    =global.get('TOP70_Sterilization_Temp',"file");     // Programmed sterilization target temperature
var DHW_threshold_upper         =global.get('DHW_threshold_upper',"file");          // Programmed treshold DHW tank temperature set from GUI
var DHW_boost_state             =global.get('DHW_boost_state',"file");
var F_stored_next_operating_mode=global.get('F_stored_next_operating_mode',"file");
var F_SOLAR                     = global.get('F_SOLAR',"file");

var Sterilization_active        = global.get('Sterilization_active', "file");
var Force_DHW_active            = global.get('Force_DHW_active', "file");

var old_OM;                                                                         // create empty variable.
var new_OM;                                                                         // create empty variable.

if (TOP4_Operating_Mode_State === undefined || F_SOLAR === undefined || F_SOLAR.function_active_state === undefined || TOP10_DHW_Temp === undefined ) { return null; }

/*
Information about default Panasonic behaviour:
What happens if on the remote controller (not node red) you :
////////////////////
// Press ForceDHW //
////////////////////

1 - Current OperatingMode is stored.
    2 - Pump goes to DHW-Only
    3 - Threewayvalve to position DHW
    4 - Compressor on

*** do DHW Run ***

When the target temperature is reached, then:
    5 - Pump OperatingMode goes back to stored mode
    6 - Threeway valve to position HEAT
    7 - ForceDHW is disabled (automatically)
    8 - Continue normal operation in HEAT.

But what happens if you send through MQTT the command: 
topic:"panasonic_heat_pump/commands/SetDHWTemp" with payload:"1"

Step 1, 2 and 5 are not done. So these need to be done manually....
    But step 7 is done. For the end of the ForceDHW run, listening to the state change of ForceDHW from 1 to 0 is working.

Same applies for the sterelization run!

When the compressor stops and the ellecric heater continues to to heat up water to the target temperature.
    When temperature is reached: 
    - The Threeway valve goes to HEAT mode, 
    - The water flow stops. 
    - When the temperature drops low enough, the Sterelization run toggle is set to 0.

Soo... 
This function manages the missing steps for the node red users. 
IF a user presses ForceDHW on the NodeREd flow, the ForceDHW 1 command will be sent, but also the missing steps 1, 2 and 5 will be taken care of!

*/
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
//                           START OF THE CYCLE                               //
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
// START Force DHW cycle
if (msg.topic === 'DHW' && msg.payload === 1 && TOP10_DHW_Temp < DHW_threshold_upper && F_SOLAR.function_active_state !== 1) {         // There is a temperature condition to start DHW heating or not. Change to your own desire.
    // Operating mode (0=Heat only, 1=Cool only, 2=Auto(Heat), 3=DHW only, 4=Heat+DHW, 5=Cool+DHW, 6=Auto(Heat)+DHW, 7=Auto(Cool), 8=Auto(Cool)+DHW)

global.set('TOP2_Force_DHW_State', undefined, "file"); // To prevent early DHW-END trigger

old_OM = TOP4_Operating_Mode_State;
        if (TOP4_Operating_Mode_State === 7) { old_OM = 2; }
        if (TOP4_Operating_Mode_State === 8) { old_OM = 6; }
    if (F_stored_next_operating_mode === undefined) { global.set('F_stored_next_operating_mode', old_OM, "file"); msg99.payload = 'Stored next operating mode is set to ' + old_OM; node.send([null, null, null, null, msg99]); }

setTimeout(function() { // Operation mode change
        msg1.payload = 3;
        if (TOP4_Operating_Mode_State === 3) { msg99.payload = 'Operation mode already (3)DHW-Only'; }
        if (TOP4_Operating_Mode_State !== 3) { msg99.payload = 'Operation mode change to (3)DHW-Only';  }
        node.send([null, null, null, null, msg99]);  // send new_OM
        if (TOP4_Operating_Mode_State !== 3) { node.send([msg1,null]); }
    }, 2500);

setTimeout(function () { // Set ForceDHW
        msg2.payload = 1;
        global.set('F_RTC.automation_active', 0, "file");
        msg99.payload = 'Enable ForceDHW';
        node.send([null, msg2, null, null, msg99]);
        global.set('Force_DHW_active', 1, "file");
    }, 5000);
//    global.set('Force_DHW_active', 1, "file");
    return null;
}

// START Force Sterilization cycle
if (msg.topic === 'Sterilization' && msg.payload === 1  && F_SOLAR.function_active_state !== 1) {

global.set('TOP69_Sterilization_State', undefined, "file"); // To prevent early Sterelization-End trigger

old_OM = TOP4_Operating_Mode_State;
    if (TOP4_Operating_Mode_State === 7) { old_OM = 2; }
    if (TOP4_Operating_Mode_State === 8) { old_OM = 6; }
    if (F_stored_next_operating_mode === undefined) { global.set('F_stored_next_operating_mode', old_OM, "file"); msg99.payload = 'Stored next operating mode is set to ' + old_OM; node.send([null, null, null, null, msg99]); }

setTimeout(function () { // Operation mode change
        msg1.payload = 3;
        if (TOP4_Operating_Mode_State === 3) { msg99.payload = 'Operation mode already (3)DHW-Only'; }
        if (TOP4_Operating_Mode_State !== 3) { msg99.payload = 'Operation mode change to (3)DHW-Only'; }
        node.send([null, null, null, null, msg99]);  // send new_OM
        if (TOP4_Operating_Mode_State !== 3) { node.send([msg1, null]); }
    }, 2500);

setTimeout(function () { // Set ForceSterilization
        msg2.payload = 1; msg2.topic = 'Sterilization';
        //global.set('Sterilization_active', 1, "file");
        global.set('F_RTC.automation_active', 0, "file");
        msg99.payload = 'Enable ForceSterilization';
        node.send([null, null, msg2, null, msg99]);
    }, 5000);
    global.set('Sterilization_active', 1, "file");
    return null;

}

//                      END OF THE CYCLE                                      //

// END FORCE DHW cycle
//////////////////////
if (Force_DHW_active === 1 && (TOP2_Force_DHW_State === 0 || (msg.topic == 'DHW' && msg.payload === 0))) {

new_OM = F_stored_next_operating_mode;
    global.set('Force_DHW_active', 0, "file");
    var delay = 1000*60*15; // 15 minutes delay

if (TOP2_Force_DHW_State === 1) { // This means that the user disabled ForceDHW via GUI.. Should react fast instead of timely.
        msg2.payload = 0;
        msg99.payload = 'Manually stopped ForceDHW. Reverting Operating Mode in 10 seconds'; 
        node.send([null, msg2, null, null, msg99]);
        delay = 1000*10; // 10 seconds
    }
    else { msg99.payload = 'End ForceDHW cycle detected. Reverting Operating Mode in 15 minutes...'; node.send([null, null, null, null, msg99]);     }

setTimeout(function() { // Revert Operating Mode
        msg1.payload = new_OM;
        global.set('F_stored_next_operating_mode', undefined, "file");
        if (msg1.payload !== undefined) {
            msg99.payload = 'Revert to previous operating mode: ' + new_OM;
            node.send([msg1, null, null, null, msg99]);
        }
    }, delay);
    return null;
}

// END Sterilization cycle (Automatic)
//////////////////////////////////////
if (Sterilization_active === 1 && (TOP69_Sterilization_State === 0 || (msg.payload === 0 && msg.topic === 'Sterilization'))) {

global.set('Sterilization_active', 0, "file");
    var delay = 1000 * 10; // 10 seconds delay

if (TOP69_Sterilization_State === 1) { // This means that the user disabled ForceSterilization via GUI.. Should react fast instead of timely.
        msg3.payload = 0;
        if (new_OM !== undefined) {msg99.payload = 'Manually stopped ForceSterilization. Reverting Operating Mode in 10 seconds'; node.send([null, null, null, null, msg99]) ; }
        node.send([null, null, msg3, null, null]);
    }
    else { msg99.payload = 'End ForceSterilization cycle detected. Reverting Operating Mode in 10 seconds...'; node.send([null, null, null, null, msg99]); }

setTimeout(function () { // Revert Operating Mode
        msg1.payload = new_OM;
        global.set('F_stored_next_operating_mode', undefined, "file");
        if (new_OM !== undefined) {
            msg99.payload = 'Revert to previous operating mode: ' + new_OM;
            node.send([msg1, null, null, null, msg99]);
        }
    }, delay);
    return null;
}

var TOP9_DHW_Target_Temp_Secondairy = global.get('TOP9_DHW_Target_Temp_Secondairy', "file");
var DHW_boost_state = global.get('DHW_boost_state', "file");

// END DHW_boost_state cycle (Automatic)
if (DHW_boost_state === 1 && Force_DHW_active === 1) {
    if ((TOP2_Force_DHW_State === 0) || (msg.topic === 'DHW' && msg.payload === 0)) {

if (TOP4_Operating_Mode_State !== F_stored_next_operating_mode && F_stored_next_operating_mode !== undefined)
            {setTimeout(function(){
                msg1.payload = new_OM;                                      // set operationmode to remove DHW
                node.send([msg1,null,null,null]);                           // send msg1 only, other outputs are null
            }, 5000);}
        global.set('Force_DHW_active',0,"file");
        global.set('F_stored_next_operating_mode',undefined,"file");
        msg99.payload = 'Stored next operating mode is removed'; node.send([null, null, null, null, msg99]);
        msg2.payload = 0;                                               // Turn off Force DHW mode
        msg2.topic = 'DHW End';

var dhw_sp_low = global.get('F_SOLAR.dhw_sp_low',"file");
        if (dhw_sp_low === undefined){ dhw_sp_low = null;}

msg4.payload = dhw_sp_low;  msg4.topic = 'dhw_sp'

return [null, msg2,null,msg4];
    }
}
From log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
22/02 23:14:27 - Compressor: stopped
22/02 23:14:22 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: ROOM
22/02 23:14:22 - Scheduler: End ForceDHW cycle detected. Reverting Operating Mode in 15 minutes...
...
22/02 22:28:12 - Compressor: running
22/02 22:25:16 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 1
22/02 22:25:13 - MQTT Command: SetForceDHW: 1 (SoftStart)
22/02 22:25:12 - Function SoftStart (Zone 1): SoftStart function end
22/02 22:25:12 - Compressor: stopped
22/02 22:25:12 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 3
22/02 22:25:12 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: DHW
22/02 22:25:09 - Scheduler: Enable ForceDHW
22/02 22:25:06 - Scheduler: Operation mode change to (3)DHW-Only

[ Voor 5% gewijzigd door edterbak op 22-02-2026 23:23 ]

• boredgeestje
edterbak schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:28:
@boredgeestje @hemertje
Kunnen jullie deze code proberen in node?
Alles vervangen wat er in zit, door de onderstaande code.
Bij mij strat ie goed, "Force DHW' op Home dashboard, tussen [Sterilization setpoint] en [Force sterilization]
id: ""dce5daf12297877f""
name: "Schedule execution"
tab: WP Scheduler

[...]

From log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
22/02 23:14:27 - Compressor: stopped
22/02 23:14:22 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: ROOM
22/02 23:14:22 - Scheduler: End ForceDHW cycle detected. Reverting Operating Mode in 15 minutes...
...
22/02 22:28:12 - Compressor: running
22/02 22:25:16 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 1
22/02 22:25:13 - MQTT Command: SetForceDHW: 1 (SoftStart)
22/02 22:25:12 - Function SoftStart (Zone 1): SoftStart function end
22/02 22:25:12 - Compressor: stopped
22/02 22:25:12 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 3
22/02 22:25:12 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: DHW
22/02 22:25:09 - Scheduler: Enable ForceDHW
22/02 22:25:06 - Scheduler: Operation mode change to (3)DHW-Only
Helaas. Na 15 seconden weer bericht: "Scheduler: End ForceDHW cycle detected. Reverting Operating Mode in 15 minutes..."

• edterbak
Vreemd. Ik kijk er nog meer naar dan. Snap niet waar het verschil bij mij/jou vandaan komt.
Mag ik je log nog een keer hiervan.

• boredgeestje
edterbak schreef op maandag 23 februari 2026 @ 13:59:
Vreemd. Ik kijk er nog meer naar dan. Snap niet waar het verschil bij mij/jou vandaan komt.
Mag ik je log nog een keer hiervan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v4s6PvZ2PIixVnU7Wjz5Zj24wHY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/307AmaOlzxyILj3Q0cswSPQ4.png?f=fotoalbum_large

• edterbak
Kun je deze Enable > Deploy en dan nog een keer proberen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UQUXsbV0RJe-Pa1E5dihzoj4dE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3cBmtbGx3h0UWvsGBnD2nwJ4.png?f=fotoalbum_large

• boredgeestje
edterbak schreef op maandag 23 februari 2026 @ 18:14:
[...]

Kun je deze Enable > Deploy en dan nog een keer proberen?
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_ofirvahrAemyESmoAcc3070Ok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jwtp0JWxznBIvTO6cw59BrlX.jpg?f=fotoalbum_large

Nog niet …

• hemertje
@edterbak heb de test nog niet gedraaid

ter informatie:
vandaag geen DHW gedraaid ondanks dat de tanktemperatuur ver onder de Auto start DHW limiet kwam.
wat me net opviel bij handmatig Force DHW inschakelen werd de Pana op de Home pagina niet automatisch ingeschakeld, deze stond namelijk uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
Flow version

26.1.4 Beta

23/02 23:10:23 - MQTT Reply: Force_DHW_State: 1
23/02 23:10:19 - MQTT Command: SetForceDHW: 1
23/02 23:10:14 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 3
23/02 23:10:14 - Scheduler: Enable ForceDHW
23/02 23:10:14 - SYSTEM (Read-only) - ThreeWay Valve: DHW
23/02 23:10:12 - MQTT Command: SetOperationMode: 3
23/02 23:10:12 - Scheduler: Operation mode change to (3)DHW-Only
23/02 23:10:09 - Scheduler: Stored next operating mode is set to 0
23/02 23:10:08 - MQTT Reply: Heatpump_State: 1
23/02 23:10:04 - MQTT Command: SetHeatpump: 1 (GUI)
23/02 21:43:28 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.9 to 29.8 °C
23/02 21:31:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.8 to 29.9 °C
23/02 20:29:14 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From -2 to -1 °C (Room actual: 21.28 °C)
23/02 20:18:23 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.9 to 29.8 °C
23/02 19:33:20 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.8 to 29.9 °C
23/02 19:30:50 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 29 °C. Calculated new setpoint: 28 °C
23/02 19:30:50 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From -1 to -2 °C (Room actual: 21.33 °C)
23/02 19:13:19 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.6 to 29.8 °C
23/02 18:43:17 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.5 to 29.6 °C
23/02 18:21:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.4 to 29.5 °C
23/02 18:18:55 - Function SoftStart (Zone 1): SoftStart function end
23/02 18:18:55 - Compressor: stopped
23/02 18:18:55 - MQTT Reply: Heatpump_State: 0
23/02 18:18:50 - MQTT Command: SetHeatpump: 0 (rtc automation: on/off)
23/02 18:18:50 - Function RTC: Automation 'Turn off/on power' triggered - power OFF (zone1 Room temp: 21.11°C)
23/02 17:48:53 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 29
23/02 17:48:50 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 29 (function RTC Z1)
23/02 17:48:50 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 29 °C
23/02 17:48:50 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From 0 to -1 °C (Room actual: 21.04 °C)
23/02 17:28:12 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.3 to 29.4 °C
23/02 17:00:25 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 0
23/02 17:00:23 - MQTT Command: SetOperationMode: 0 (scheduler)
23/02 17:00:22 - Scheduler (#3): Stored next operating mode empty. Setting new operating mode to: 0
23/02 17:00:22 - Scheduler (#3): Change operating mode(0)
23/02 16:43:14 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 16:43:11 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 16:43:11 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 29 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 16:43:11 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29 to 29.3 °C
23/02 16:33:09 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 28.9 to 29 °C
23/02 16:26:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 28.8 to 28.9 °C
23/02 16:03:07 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 28.9 to 28.8 °C
23/02 15:46:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 28.8 to 28.9 °C
23/02 15:18:12 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.2 > 0 °C - (ENDING) Freq: 19Hz
23/02 15:17:22 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.1 > 0.2 °C - (STABLE) Freq: 20Hz
23/02 15:16:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 28.9 to 28.8 °C
23/02 15:04:03 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0.1 °C - (STABLE) Freq: 20Hz
23/02 15:03:02 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29 to 28.9 °C
23/02 14:37:22 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -0.4 > 0 °C - (STABLE) Freq: 20Hz
23/02 14:36:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.4 to 29 °C
23/02 14:11:18 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 29
23/02 14:11:14 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 29 (SoftStart)
23/02 14:11:14 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 28 °C. Calculated new setpoint: 29 °C
23/02 14:11:14 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -1.4 > -0.4 °C - (STABLE) Freq: 19Hz
23/02 14:09:28 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 28
23/02 14:09:23 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 28 (SoftStart)
23/02 14:09:23 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 29 °C. Calculated new setpoint: 28 °C
23/02 14:09:23 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -0.4 > -1.4 °C - (STABLE) Freq: 20Hz
23/02 14:08:28 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 29
23/02 14:08:24 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 29 (SoftStart)
23/02 14:08:24 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 28 °C. Calculated new setpoint: 29 °C
23/02 14:08:24 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -1.4 > -0.4 °C - (STABLE) Freq: 20Hz
23/02 13:57:22 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -1.5 > -1.4 °C - (STABLE) Freq: 20Hz
23/02 13:56:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.5 to 29.4 °C
23/02 13:37:26 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 28
23/02 13:37:21 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 28 (SoftStart)
23/02 13:37:21 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 29 °C. Calculated new setpoint: 28 °C
23/02 13:37:21 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -0.5 > -1.5 °C - (STABLE) Freq: 19Hz
23/02 13:28:06 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 29
23/02 13:28:01 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 29 (SoftStart)
23/02 13:28:01 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 29 °C
23/02 13:28:01 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.5 > -0.5 °C - (STABLE) Freq: 19Hz
23/02 13:25:46 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 13:25:41 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 13:25:41 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 13:25:41 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0.5 °C - (STABLE) Freq: 22Hz
23/02 13:21:25 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 13:21:23 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 13:21:23 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 34 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 13:21:23 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 4.5 > 1 °C - (STABLE) Freq: 42Hz
23/02 13:21:23 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump relaxing took too long... (42Hz) Continuing with Phase 2. (Count: 7/7. Resetting counter)
23/02 13:21:12 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 4.5 > 4.5 °C - (EVALUATING) Freq: 41Hz
23/02 13:18:12 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (41Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 7/7)
23/02 13:18:10 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 4.5 > 4.5 °C - (EVALUATING) Freq: 41Hz
23/02 13:18:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 4.5 > 4.5 °C - (EVALUATING) Freq: 42Hz
23/02 13:15:02 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (41Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 6/7)
23/02 13:14:55 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 3.5 > 4.5 °C - (EVALUATING) Freq: 42Hz
23/02 13:14:51 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 3.5 > 3.5 °C - (EVALUATING) Freq: 41Hz
23/02 13:14:50 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 34
23/02 13:14:49 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 4.5 > 3.5 °C - (STARTUP) Freq: 42Hz
23/02 13:14:48 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 34 (SoftStart)
23/02 13:14:48 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 33 °C. Calculated new setpoint: 34 °C
23/02 13:14:48 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 3.5 > 4.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:11:51 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (42Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 5/7)
23/02 13:11:41 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 3.5 > 3.5 °C - (EVALUATING) Freq: 42Hz
23/02 13:11:14 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 33
23/02 13:11:13 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 33 (SoftStart)
23/02 13:11:13 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 32 °C. Calculated new setpoint: 33 °C
23/02 13:11:13 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 2.5 > 3.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:08:41 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (41Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 4/7)
23/02 13:08:30 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 2.5 > 2.5 °C - (EVALUATING) Freq: 41Hz
23/02 13:07:19 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 32
23/02 13:07:18 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 32 (SoftStart)
23/02 13:07:18 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 32 °C
23/02 13:07:18 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 2.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:07:09 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 13:07:04 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 13:07:04 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 32 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 13:07:04 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 2.5 > 1.5 °C - (STARTUP) Freq: 42Hz
23/02 13:06:49 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 32
23/02 13:06:48 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 32 (SoftStart)
23/02 13:06:48 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 32 °C
23/02 13:06:48 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 2.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:05:30 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (42Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 3/7)
23/02 13:05:20 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 1.5 °C - (EVALUATING) Freq: 42Hz
23/02 13:04:04 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 13:04:02 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 13:04:02 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 13:04:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.5 > 1.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:03:54 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 13:03:49 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 13:03:49 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 13:03:49 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 0.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:03:34 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 13:03:32 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 13:03:32 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 13:03:32 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.5 > 1.5 °C - (STARTUP) Freq: 40Hz
23/02 13:03:19 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 13:03:14 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 13:03:14 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 13:03:14 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 0.5 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 13:02:56 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 13:02:51 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 13:02:51 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 13:02:27 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.5 > 1.5 °C - (STARTUP) Freq: 46Hz
23/02 13:02:24 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 13:02:20 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (46Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 2/7)
23/02 13:02:19 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 13:02:19 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 13:02:19 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 0.5 °C - (STABLE) Freq: 46Hz
23/02 13:02:09 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.5 > 1.5 °C - (EVALUATING) Freq: 46Hz
23/02 13:02:04 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 13:02:02 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 13:02:02 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 13:02:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.5 > 1.5 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 13:00:24 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 4
23/02 13:00:21 - MQTT Command: SetOperationMode: 4 (scheduler)
23/02 13:00:20 - Scheduler (#2): Stored next operating mode empty. Setting new operating mode to: 4
23/02 13:00:20 - Scheduler (#2): Change operating mode(4)
23/02 12:59:59 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 12:59:57 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 12:59:57 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 29 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 12:59:57 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -0.5 > 0.5 °C - (STARTUP) Freq: 46Hz
23/02 12:59:29 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 29
23/02 12:59:27 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 29 (SoftStart)
23/02 12:59:27 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 28 °C. Calculated new setpoint: 29 °C
23/02 12:59:27 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -1.5 > -0.5 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 12:59:09 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (46Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 1/7)
23/02 12:58:59 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -1.5 > -1.5 °C - (EVALUATING) Freq: 45Hz
23/02 12:58:49 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 28
23/02 12:58:47 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 28 (SoftStart)
23/02 12:58:47 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 27 °C. Calculated new setpoint: 28 °C
23/02 12:58:47 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -2.5 > -1.5 °C - (STARTUP) Freq: 46Hz
23/02 12:58:24 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 27
23/02 12:58:20 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 26 °C. Calculated new setpoint: 27 °C
23/02 12:58:19 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 27 (SoftStart)
23/02 12:58:17 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 25 °C. Calculated new setpoint: 27 °C
23/02 12:58:17 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -3.5 > -2.5 °C - (STARTUP) Freq: 46Hz
23/02 12:58:14 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 26
23/02 12:58:12 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 26 (SoftStart)
23/02 12:58:12 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 25 °C. Calculated new setpoint: 26 °C
23/02 12:58:12 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -4.5 > -3.5 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 12:58:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -5 > -4.5 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 12:56:04 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 25
23/02 12:55:59 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 25 (SoftStart)
23/02 12:55:59 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 25 °C
23/02 12:55:59 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > -5 °C - (STARTUP) Freq: 15Hz
23/02 12:55:59 - Compressor: running
23/02 12:52:54 - MQTT Reply: Heatpump_State: 1
23/02 12:52:51 - MQTT Command: SetHeatpump: 1 (rtc automation: on/off)
23/02 12:52:51 - Function RTC: Automation 'Turn off/on power' triggered - power ON (zone1 Room temp: 20.59°C)
23/02 12:47:54 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.6 to 29.5 °C
23/02 12:02:51 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.7 to 29.6 °C
23/02 11:37:50 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.8 to 29.7 °C
23/02 11:16:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.9 to 29.8 °C
23/02 11:07:49 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30 to 29.9 °C
23/02 10:52:48 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.1 to 30 °C
23/02 10:36:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.2 to 30.1 °C
23/02 09:47:43 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.3 to 30.2 °C
23/02 09:36:52 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From -1 to 0 °C (Room actual: 20.97 °C)
23/02 09:32:52 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From 0 to -1 °C (Room actual: 21 °C)
23/02 09:28:52 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From -1 to 0 °C (Room actual: 20.98 °C)
23/02 09:24:52 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From 0 to -1 °C (Room actual: 21.01 °C)
23/02 09:22:52 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 09:22:52 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From -1 to 0 °C (Room actual: 20.99 °C)
23/02 09:21:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.4 to 30.3 °C
23/02 08:01:25 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.3 to 30.4 °C
23/02 08:00:55 - Function SoftStart (Zone 1): SoftStart function end
23/02 08:00:55 - Compressor: stopped
23/02 08:00:55 - MQTT Reply: Heatpump_State: 0
23/02 08:00:52 - MQTT Command: SetHeatpump: 0 (rtc automation: on/off)
23/02 08:00:52 - Function RTC: Automation 'Turn off/on power' triggered - power OFF (zone1 Room temp: 21.1°C)
23/02 07:52:36 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.4 to 30.3 °C
23/02 07:20:58 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 07:20:53 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (function RTC Z1)
23/02 07:20:53 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 07:20:53 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From 0 to -1 °C (Room actual: 21.02 °C)
23/02 07:16:57 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 07:16:53 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (function RTC Z1)
23/02 07:16:53 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 07:16:53 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From -1 to 0 °C (Room actual: 20.99 °C)
23/02 07:12:57 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 07:12:53 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (function RTC Z1)
23/02 07:12:53 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 07:12:53 - Function RTC (Zone 1): Correction change: From 0 to -1 °C (Room actual: 21 °C)
23/02 07:07:34 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.5 to 30.4 °C
23/02 05:42:28 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.6 to 30.5 °C
23/02 05:00:24 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 0
23/02 05:00:19 - MQTT Command: SetOperationMode: 0 (scheduler)
23/02 05:00:18 - Scheduler (#7): Stored next operating mode empty. Setting new operating mode to: 0
23/02 05:00:18 - Scheduler (#7): Change operating mode(0)
23/02 04:01:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.5 to 30.6 °C
23/02 03:11:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.6 to 30.5 °C
23/02 03:02:17 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 03:02:15 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 03:02:15 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 32 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 03:02:15 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0 °C - (ENDING) Freq: 30Hz
23/02 02:57:16 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.5 to 30.6 °C
23/02 02:41:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.4 to 30.5 °C
23/02 02:01:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.3 to 30.4 °C
23/02 01:52:12 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.2 to 30.3 °C
23/02 01:31:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30.1 to 30.2 °C
23/02 01:05:26 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.9 > 1 °C - (STABLE) Freq: 33Hz
23/02 01:05:26 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump relaxing took too long... (33Hz) Continuing with Phase 2. (Count: 7/7. Resetting counter)
23/02 01:05:15 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1.9 > 1.9 °C - (EVALUATING) Freq: 34Hz
23/02 01:03:48 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 32
23/02 01:03:46 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 32 (SoftStart)
23/02 01:03:46 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 32 °C
23/02 01:03:46 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0.9 > 1.9 °C - (STARTUP) Freq: 34Hz
23/02 01:02:15 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (33Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 7/7)
23/02 01:02:09 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0.9 °C - (EVALUATING) Freq: 33Hz
23/02 01:02:09 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 30 to 30.1 °C
23/02 01:02:05 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 1 °C - (EVALUATING) Freq: 34Hz
23/02 01:00:23 - MQTT Reply: Operating_Mode_State: 4
23/02 01:00:18 - MQTT Command: SetOperationMode: 4 (scheduler)
23/02 01:00:17 - Scheduler (#6): Stored next operating mode empty. Setting new operating mode to: 4
23/02 01:00:17 - Scheduler (#6): Change operating mode(4)
23/02 00:59:05 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (33Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 6/7)
23/02 00:58:54 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 1 °C - (EVALUATING) Freq: 34Hz
23/02 00:56:23 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 00:56:21 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 00:56:21 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 00:56:21 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 1 °C - (STARTUP) Freq: 33Hz
23/02 00:55:54 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (34Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 5/7)
23/02 00:55:44 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0 °C - (EVALUATING) Freq: 33Hz
23/02 00:53:27 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 00:53:23 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 00:53:23 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 00:53:23 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0 °C - (STARTUP) Freq: 33Hz
23/02 00:52:57 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 00:52:56 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 00:52:56 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 00:52:56 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 1 °C - (STARTUP) Freq: 38Hz
23/02 00:52:44 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (38Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 4/7)
23/02 00:52:33 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0 °C - (EVALUATING) Freq: 38Hz
23/02 00:49:33 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (38Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 3/7)
23/02 00:49:27 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0 °C - (EVALUATING) Freq: 37Hz
23/02 00:49:23 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0 °C - (EVALUATING) Freq: 38Hz
23/02 00:48:07 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 00:48:02 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 00:48:02 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 00:48:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0 °C - (STARTUP) Freq: 39Hz
23/02 00:47:57 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 00:47:55 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 00:47:55 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 00:47:55 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 1 °C - (STARTUP) Freq: 41Hz
23/02 00:47:37 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 00:47:32 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 00:47:32 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 00:47:32 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0 °C - (STARTUP) Freq: 42Hz
23/02 00:47:17 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 00:47:15 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 00:47:15 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 00:47:15 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 1 °C - (STARTUP) Freq: 42Hz
23/02 00:47:08 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 00:47:02 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 00:47:02 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 31 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 00:47:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 1 > 0 °C - (STARTUP) Freq: 42Hz
23/02 00:46:57 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 31
23/02 00:46:55 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 31 (SoftStart)
23/02 00:46:55 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 31 °C
23/02 00:46:55 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 1 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 00:46:23 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (46Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 2/7)
23/02 00:46:17 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0 °C - (EVALUATING) Freq: 45Hz
23/02 00:46:12 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > 0 °C - (EVALUATING) Freq: 46Hz
23/02 00:44:32 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 30
23/02 00:44:30 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 30 (SoftStart)
23/02 00:44:30 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 29 °C. Calculated new setpoint: 30 °C
23/02 00:44:30 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -1 > 0 °C - (STARTUP) Freq: 46Hz
23/02 00:43:47 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 29
23/02 00:43:45 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 29 (SoftStart)
23/02 00:43:45 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 28 °C. Calculated new setpoint: 29 °C
23/02 00:43:45 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -2 > -1 °C - (STARTUP) Freq: 46Hz
23/02 00:43:12 - Function SoftStart (Zone 1): --> Pump did not yet relax (46Hz). Restarting Phase 1 again... (Count: 1/7)
23/02 00:43:07 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -2 > -2 °C - (EVALUATING) Freq: 45Hz
23/02 00:43:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -2 > -2 °C - (EVALUATING) Freq: 46Hz
23/02 00:43:02 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 28
23/02 00:43:00 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 28 (SoftStart)
23/02 00:43:00 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 27 °C. Calculated new setpoint: 28 °C
23/02 00:43:00 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -3 > -2 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 00:42:37 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 27
23/02 00:42:35 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 27 (SoftStart)
23/02 00:42:35 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 26 °C. Calculated new setpoint: 27 °C
23/02 00:42:35 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -4 > -3 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 00:42:22 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 26
23/02 00:42:20 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 26 (SoftStart)
23/02 00:42:20 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 25 °C. Calculated new setpoint: 26 °C
23/02 00:42:20 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: -5 > -4 °C - (STARTUP) Freq: 45Hz
23/02 00:40:07 - MQTT Reply: Z1_Heat_Curve_Target_High_Temp: 25
23/02 00:40:02 - MQTT Command: SetCurves: (Zone 1) Target: 25 (SoftStart)
23/02 00:40:02 - Functions Final setpoint (Zone 1): Current zone 1 setpoint: 30 °C. Calculated new setpoint: 25 °C
23/02 00:40:02 - Function SoftStart (Zone 1): Correction: 0 > -5 °C - (STARTUP) Freq: 15Hz
23/02 00:40:02 - Compressor: running
23/02 00:36:56 - MQTT Reply: Heatpump_State: 1
23/02 00:36:54 - MQTT Command: SetHeatpump: 1 (rtc automation: on/off)
23/02 00:36:54 - Function RTC: Automation 'Turn off/on power' triggered - power ON (zone1 Room temp: 20.59°C)
23/02 00:32:07 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.9 to 30 °C
23/02 00:11:22 - Function CCC (Zone 1): Setpoint change: From 29.8 to 29.9 °C
23/02 00:00:00 - Function Solar: New day; Reset Solar function. DHW SP = 52
23/02 00:00:00 - SYSTEM: Total amount of offline messages today: 5

Pagina: 1 ... 130 131 Laatste