xtr3me schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:50:
[...]
Als je dan toch bezig bent, check dan ook gelijk even of die setting wel in acht wordt genomen?
Want hij begon bij mij met de correctie: -5 en pas later (2 a 3 minuten) maakte hij er -2 van.
[Afbeelding]
De run is net begonnen, zodra hij een uurtje heeft gelopen zal ik een screenshot van de grafiek toevoegen
Op basis van je screenshot:
-5 is de start correctie. (niet in te stellen via GUI) Deze wordt altijd als basis gebruik bij de softstart in fase 1, de eerste 180 seconden (GUI variabele)
Die -5 blijft van kracht, zolang de Ta niet meer dan 2C hoger is dan SP. (max temp diff -2 in je screenshot)
Dus het kan best zo zijn dat die -5 nog prima kan, zolang Ta nog niet te hoog is. Dat kun je in de grafiek terug zien.
>> Ik hoop dus dat je dat kunt bevestigen. <<
Bij de start van fase 2, (na 180 sec.) start een andere regel. Fase 2 is ook gebonden aan de upper / lower limit.
Dus dat hij dan naar -2 schiet, dan komt door die limit.
Tijdens een softstart run is het aanpassen van de instelling wisselend effectief.
- Timers en delays worden niet direct aangepast. Dus als je dat doet, zul je even moeten wachten op de volgende run voordat je instellingen worden gerespecteerd.
- max temp difference en upper/lower limit wordt wel gelijk meegenomen.