Even ChatGPT aangeslingerd voor een eerste aanzet van scenario's:
Qua migratie hier naartoe zou ik willen voorstellen dat we eerst deze module maken en zorgen dat deze naast de huidige draaien, en dan stap voor stap alle onderdelen (RTC, Solar, Cool, Scheduler) hierheen migreren.
Waar we ook even rekening mee moeten houden (en dat zit niet in deze scenario's), is dat er meerdere strategieën zijn die naast elkaar kunnen leven en beiden iets kunnen vragen (en daarmee stoppen) van de operation manager. Denk aan een solarfunctie die tegelijkertijd werkt met de sterilisatie. En ik neem aan dat we naar een systeem willen waarin iedereen zelf strategieën kan ontwikkelen en inpluggen, zoals ik nu bijvoorbeeld doe met sturen op energieprijzen.
Ik mis er nog wel een paar, maar het geeft een leuke aanzet. Geen idee of ik er komende dagen aan toe kom, en weet ook niet of ik zo'n goede developer ervoor ben.Single demand request - Heat:Single demand request - Cool:
- Input: User requests heat demand only.
- Expected output: The system should activate the heating system and satisfy the requested heat demand.
Single demand request - DHW:
- Input: User requests cool demand only.
- Expected output: The system should activate the cooling system and satisfy the requested cool demand..
Two demand requests - Heat and DHW:
- Input: User requests DHW demand only.
- Expected output: The system should activate the hot water system and satisfy the requested DHW demand.
Two demand requests - Cool and DHW:
- Input: Heat is enabled, and the user requests DHW demand simultaneously.
- Expected output: The system should activate the heating and hot water systems and satisfy the requested heat and DHW demands.
.
- Input: Cool is enabled and the user requests DHW demand simultaneously.
- Expected output: The system should activate the cooling and hot water systems and satisfy the requested cool and DHW demands.
No demand requests:Invalid demand request:
- Input: There are no demand requests.
- Expected output: The system should turn off all systems and remain idle until a new request is received.
- Input: User requests a demand type that is not recognized by the system.
- Expected output: The system should return an error message indicating that the requested demand is invalid. The system should not turn off if there are other valid requests.
Waar we ook even rekening mee moeten houden (en dat zit niet in deze scenario's), is dat er meerdere strategieën zijn die naast elkaar kunnen leven en beiden iets kunnen vragen (en daarmee stoppen) van de operation manager. Denk aan een solarfunctie die tegelijkertijd werkt met de sterilisatie. En ik neem aan dat we naar een systeem willen waarin iedereen zelf strategieën kan ontwikkelen en inpluggen, zoals ik nu bijvoorbeeld doe met sturen op energieprijzen.
[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 14-02-2023 16:12 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)