Sorry voor de afwezigheid recentelijk. Gekkehuis thuis. Door deze drukte even geen energie om op tweakers te hangen.
Ik lees wel leuke berichten.
@
LeonR78 Thanks. Gefefliciteerd met je pomp natuurlijk ! Leuk te lezen dat het je helpt. Doe het met liefde en voor eigen bestwil natuurlijk

.
@
Binifada Ik had al wel wat opties ingebakken om te praten met externe applicaties. Maar je suggestie Node Red Companioni, is best interessant. Dat kan mijn inspanning vereenvoudigen.
In de flow-editor tab blad [WP Input], daar heb ik een aantal Link IN connectors geplaatst. Zie screenshot. Het zit iets meer naar de rechter zijde.
Hier kun je dus externe triggers laten binnenkomen. Dit is de juiste PLEK waar het binnen moet komen, want daar hou ik er rekening mee.
Ik kan je adviseren om (als je dat nog niet hebt) een extra tab blad toe te voegen, en deze de naam "WP Personal" te geven. Op dit tab blad doe je al je eigen werk en input/output zaken. Dus iets dat met Home Assistant communiceert zou ik dan ook daar plaatsen. Als je vanaf DAAR een grijze "Link Out" node plaats en deze verbind aan de grijze "Link In" node naar wens, dan ben je future proof bij updates enzo. Je persoonlijke WP Personal tab moet je nooit weggooien bij een update. Daardoor blijft alles gewoon werken.
Does this make sense?
Leuk weetje:
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de Pana als ik eerlijk ben.
Ik heb vorig weekend onderhoud gepleegd op de pomp, en heb voor de grap even dat ik er naast stond, de pomp gestart met SoftStart aan.
Ik dacht voor het nageslacht.. ik ga de start filmen in de verwachting dat ik wel een duidelijk signaal zou krijgen dat hij start... Maar dat duurde wel heel erg lang. Toen ik na 3 minuten keek in het dashboard via mijn teleffoon, zag ik dat hij gewoon al gestart was en de compressor al even aan stond op 35Hz en terug regelen door softstart. En inderdaad.. ik voelde ook al ijzige koude lucht er uit komen!
Wat is deze pomp toch fantastisch stil mensen....
[
Voor 8% gewijzigd door
edterbak op 17-09-2026 17:40
]