Ik heb inmiddels de hele layout nagelopen en alle benamingen, incl. hoofdlettergebruik, consequent gemaakt, de juiste Engelse termen en notaties gebruikt. Het zijn vaak ook kleine dingetjes zoals dat er bijv. 2x W stond in de Power live grafiek bij Solar.
Ook heb ik de meeste tooltips verwijderd, omdat ze overbodig waren of omdat ik de opties vanzelfsprekend vind. Daarnaast scheelt dat ook gewoon een hoop onderhoud. Naar mijn idee kan de volledige uitleg van functies en opties beter in een uitgebreide Help tekst, dat leest prettiger en is gewoon overzichtelijker.
De term Setpoint heb ik vervangen door Water temperature (of Water temp. waar dat beter in de layout past). Zo is er geen verwarring over wat het doet of met de Setpoint van de living room.
Ik moet de tekst van de Help secties nog doen, en de tekst op Github. Ik heb nu last van m'n schouder/rsi met al dat muizen... dus ik kap er even mee. Daarnaast zijn die teksten makkelijk te vervangen zonder dat versies door elkaar gaan lopen.
Ik heb er nu versie 20.71 van gemaakt. Als iemand deze versie alvast wil, pm me even. Ben erg benieuwd naar jullie opmerkingen.
Wat ik niet heb ik gedaan is de namen van de buttons etc. aangepast in de flow, dit om verwarring te voorkomen bij @
edterbak of de flow te breken. Dat wil ik alsnog wel doen natuurlijk.
Dingen die nog gedaan 'moeten' worden:
Home
- Alt tekst op Final water temperature zodat duidelijk is dat 20 het laagst mogelijke is
- Heat > De tekst
function weggehaald boven toggles, maar als ik dat text blok uitzet gaat de layout naar de klote
- tekst Water details weggehaald
Settings
- GENERAL hernoemen naar HEAT PUMP, en de flow optie(s) kunnen daar onder vallen (PUMP kan dus weg)
-
Pump 100% flow is dubbel op met de functie eronder waar je ook de max flow kan instellen
WAR
- °C achter de waardes
- actual outside / calculated temp, moeten 2 aparte labels worden
RTC
- °C achter de waardes
- geen delta weergeven voor uitzetten heat, maar absolute temperatuur, is duidelijker
- Start SP & Result SP kunnen wel weg, start sp is afhankelijk van WAR en de result SP kan nog veranderen verderop in de stooklijn, beetje dubbelop met de HOME page, Current correction is wel nuttig
SoftStart
- start SP, T outlet (PV) & Result SP kunnen wel weg, start sp is afhankelijk van WAR/RTC en de result SP kan nog veranderen verderop in de stooklijn, beetje dubbelop met de HOME page
- SoftStart Chart boven de grafiek kan weg
Solar
- default correction zetten (2x)
- DHW temperature - current Process Value & DHW temperature - current SetPoint zijn dubbelop
-
Block scheduled tasks, Worden nu de scheduled tasks geblokkeerd die Operating mode willen wijzigen, of draait de task wel maar wordt de OM niet gewijzigd? (tooltip en help spreekt elkaar tegen)
- (expected outcome is a positive/negative number in watt) kan in een tooltip, 2x
-
Note:
Only live values are shown in "P1 raw xx value". You may need to wait for import and export values from P1 to know for sure what the result is.
Kan vervangen worden door tooltip: These are realtime values (2x)
Cool
- ik krijg de grafiek niet te zien, dus daar niks mee gedaan
scheduler
- de bovenste action dropdown heb ik aangepast, de andere nog niet
-
Night reduction, Reduce temperature with, als je verminderd met -10 dan verhoog je eigenlijk

Wat is handig hier?
- HEAT temperature limits, SP lower limit moet 20 of meer graden zijn
- De settings verplaatsen naar Settings
- tekst
Select option wordt weergegeven als er geen keuze is ingegeven, dus die
Select uit het keuzemenu kan weg. Mocht je die kiezen krijg je ongetwijfeld ook fouten, zelfde met die
'--------------' stukjes. Het maakt het wel duidelijker, maar ook foutgevoeliger.
Charts
Ik zou de beschrijvingen bij alle charts wijzigen in
function | Naam (eenheid), bijv.
Heat | Energy production (watt), maar kom er niet helemaal uit waar ik allemaal moet zijn.
Logs
- de Filler met [Date] [Time] - Etc. uitgeschakeld
- bovenste streep kan weg
- Maand in drieletters weergeven ipv getal voor de duidelijkheid (Amerikanen etc.)?
- internationale notatie gebruikt voor tijd
Divers
- Blijft setz1 heat request sturen als hp uit staat
- P1 inputs naar WP Personal
[
Voor 3% gewijzigd door
Aikon op 19-10-2022 15:33
]