Heishamon <> Node Red voor Panasonic warmtepompen

Pagina: 1 ... 133 134 Laatste
Acties:

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:16
heeft iemand tips hoe in met de Scheduler tussen 13u en 17u DHW plan en buiten deze tijd niets, ook geen CV?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hemertje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:20:
heeft iemand tips hoe in met de Scheduler tussen 13u en 17u DHW plan en buiten deze tijd niets, ook geen CV?
Ehhmm. Mode dhw en rest van de dag uit? Of mis ik iets?

• hemertje
MikeyMan schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 22:28:
[...]

Ehhmm. Mode dhw en rest van de dag uit? Of mis ik iets?
ja het starten/ activeren snap ik maar hoe zet ik het weer uit?

Schedule - Heatpump Off ?

of denk ik nu te moeilijk?

[ Voor 5% gewijzigd door hemertje op 12-05-2026 22:55 ]

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:26
Als je default mode altijd heat is dan heb je 2 keuzes.

keuze 1: dhw mode toevoegen
keuze 2: dhw-only mode

In geval van keuze 1, heb je tussen 13/17 operating mode HEAT + DHW. Dan is het dus de keuze van de panasonic logica zelf om de DHW cyclus te starten of niet.

in geval van keuze 2, heb je tussen 13/17 operationg mode DHW-only. Dan forceer je de DHW cyclus te starten. Nadeel is dat je na afloop van de dhw cyclus niet automatisch meer verder gaat naar HEAT.

Ik zelf heb dagelijks van 12 tot 15 Heat + DHW. Keuze aan de pomp zelf dus.
Daarbuiten Heat Only. Maar daarbij de functie "Autostart DHW" bij 35C. Dit zorgt er voor als iemand savondss ineens veel water heeft gebruikt.

Het selecteren van HEAT only, zorgt er voor dat er in de basis geen DHW gedraait kan worden. Tenminste niet zonder invloed van andere functies.

[ Voor 9% gewijzigd door edterbak op 12-05-2026 23:11 ]

• hemertje
ik ging er stiekum vanuit dat HEAT niet meer nodig is, en dat ik smiddags enkel DHW zou kunnen draaien maar aan de voorspellingen te zien toch wel HEAT gebruiken verwacht ik :P

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:26
Aanvullend kan de pomp ook uit gezet worden dmv RTC automations.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hemertje schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:31:
ik ging er stiekum vanuit dat HEAT niet meer nodig is, en dat ik smiddags enkel DHW zou kunnen draaien maar aan de voorspellingen te zien toch wel HEAT gebruiken verwacht ik :P
Maar als je het ding de hele dag uit zet (power off), en tijdens je dhw run aan, ben je er toch.

Dat gezegd hebbende. Met RTC zou dit gewoon goed moeten gaan. Alleen stoken als het nodig is.
Pagina: 1 ... 133 134 Laatste