Het aquarium topic - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Topicstarter
Ruitenwisser schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 14:37:
Paar maand geleden eens mijn aquarium getoont hier. Ondertussen verhuisd en bij het verhuizen is er een stuk glas afgebroken :/ nieuw aquarium dus.

Ik merk echter dat er zich iets afzet aan de kant waar de filter en luchtsteen is. Is dit iets dat ik kan tegenhouden, of wat is de oorzaak hiervan? Momenteel is er nog geen bovenplaat en ben nog niet zeker of ik uberhaupt 1 wil, alhoewel ik lees dat betta's springers zijn.

Het is een 70l aquarium met 1 betta, 7 corydora pygmy's, 8 vuurtetras, 4 amano's, tal van neocaridina's, trompetslakken, posthoornslakken en hier en daar een bladdersnail (blaashoren?).

[Afbeelding]

Nog 1 bijkomstige vraag, hoe best die afzet van het water kuisen aan de bovenrand van het aquarium?
Zie ik links achterin wat snotterigheid zitten?

Kalkafzetting kun je prima verwijderen met azijn. Als je een paar drupjes morst dan is dat geen probleem (azijn is een vrij zwak zuur).

André Huisman (www.new-line.nl)

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

G_Dragon schreef op zondag 1 maart 2026 @ 18:19:
Wij hebben een paar weken geleden afscheid genomen van ons aquarium, maar heeft gelukkig wel een nieuw goed huisje gevonden. Dat geeft toch wel rust, want je verkoopt het niet zomaar aan zomaar iemand.
Ik heb gisteren afscheid genomen, simpelweg geen tijd meer. Ik kijk wel weer zodra de kids uit huis zijn of ik met pensioen ben.

Heb de boel laten ophalen door https://www.vissenasiel.nl/, schaamde me wel een beetje voor de hoeveelheid algen en de bodem had ook iets schoner kunnen zijn.

Idee was initieel om de boel natuurlijk te laten uitsterven. Maar toen de twee scholen Corydora's gereduceerd waren tot beide 1 vis.. Vond ik het zielig worden.. De school Fantoom Zalmen en Kardinalen bleven het ook gewoon veel langer uithouden dan ik verwacht had; bleef natuurlijk wel goed voor ze zorgen.

Kan ze nog een keer gaan bekijken ook, want het assiel zit in ons dorp :).
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste