@Jorgen Het klinkt misschien gek, maar bij een gestressde betta (ook vaak als ie dat niet is, overigens) gooi ik graag rooibos in het aquarium.
Gewoon biologische rooibos zonder toevoegingen in een theezakje, "koud" een uurtje in het aquariumwater laten trekken. De theorie (met de waarschuwing dat ik er voor vissen geen enkele wetenschappelijke onderbouwing van heb gezien) is dat de thee een lichte anti-bacteriële/schimmel werking heeft zonder de biofilters te schaden, het immuunsysteem stimuleert, en dat de betta zich prettiger vertoeft in het donkerdere water.
Ook geschikt om rustgevend kopje van te brouwen voor de bezorgde baasjes, overigens.
Gewoon biologische rooibos zonder toevoegingen in een theezakje, "koud" een uurtje in het aquariumwater laten trekken. De theorie (met de waarschuwing dat ik er voor vissen geen enkele wetenschappelijke onderbouwing van heb gezien) is dat de thee een lichte anti-bacteriële/schimmel werking heeft zonder de biofilters te schaden, het immuunsysteem stimuleert, en dat de betta zich prettiger vertoeft in het donkerdere water.
Ook geschikt om rustgevend kopje van te brouwen voor de bezorgde baasjes, overigens.
:strip_exif()/f/image/9ch2FFVEL5I7YRnDuT1Eixnf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mdJaCbfO8wbcjmH39y01hxEd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iRt0vc3FFmLA2jaTUqju8yOJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bbaXD6hqREF7bErLuVNVfZvy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qiF9OiXpIVmsJm6vwKfTAHzA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/puOz5aVJxFfXSolpF8JadWkW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/n08CQIyuJZ7RMjVlMPqHbueb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AAtJzoSYDRZj56dtnisnNBEs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H1YPKgpubvMH6QEFiqZ6SXE2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qiihLTA4Dwdmf36lAiqNXt4i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/m8tdFSg8ZNSw8VRIjBLkSYNO.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ4O4AkqDMPmGK1bffc9QxDj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/em84D9riHGG0ANvR84np9nM0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/X67DezykCxjCEkPTu1gimpIX.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VMjKLpKEQvoTtfem19NHEU70.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/E8W0fVGJF3c9PeOXwOtTW8pW.webp?f=fotoalbum_large)