Hier ondertussen weer wat progress.
Nog steeds aan het wachten om een loodgieter vast te krijgen die langskomt (wat een drama tegenwoordig).
In afwachting van de Incpiria 430 even een oud simpel nano tankje opgestart met wat Mini Rasbora Galaxies en Neocaridina Yellows.
Heb dan maar meteen een Apex A3 JR ook gekocht voor dat bakje, pro leek me overkill, kwestie van alles wat te automatiseren.
Ook even, in afwachting van de loodgieter, een kleine automatische RO setup gemaakt voor men MyAqua RODI. Wil dat volledig automatiseren zodoende de Kamoer X2SR automatisch waterchanges kan gaan doorvoeren in de grote bak en ga een doser van Neptune gebruiken om dan het RO water te preppen.
Werkt alvast zeer goed
EDIT: Vraagje over UV filters. Voor het RO reservoir zou ik een dompelpomp willen voorzien die door een Eheim ReeflexUV filter gaat om geen algen te vormen in het reservoir. Ik weet dat flow rate van groot belang is maar ik geraak er niet aan uit.
Quickly and efficiently reduces both harmful bacteria and fish parasites in their infectious stages in the water
reeflexUV 350 = Maximum flow capacity: 200 l/h
reeflexUV 500 = Maximum flow capacity: 400 l/h
reeflexUV 800 = Maximum flow capacity: 600 l/h
reeflexUV 1500 = Maximum flow capacity: 1000 l/h
reeflexUV 2000 = Maximum flow capacity: 1500 l/h
Eliminates torbidity caused by algae or bacteria
reeflexUV 350 = Maximum flow capacity: 400 l/h
reeflexUV 500 = Maximum flow capacity: 800 l/h
reeflexUV 800 = Maximum flow capacity: 1200 l/h
reeflexUV 1500 = Maximum flow capacity: 2000 l/h
reeflexUV 2000 = Maximum flow capacity: 3000 l/h
Ik zie hier 2 verschillende flow rates voor hetzelfde systeem. Op welk cijfer dien ik me dan te baseren voor een RO reservoir? (Niet voor het aquarium, daar komt geen UV filter op for obvious reasons)
[
Voor 27% gewijzigd door
JacobsT op 30-12-2023 21:11
]