Het PVC is klaar. Wellicht dat er na de eerste watertest nog wat moet veranderen, maar ik hoop dat dit prima werkt en geen gorgelen of klotsen geeft.
Enkel de uitstroombuisjes moeten er nog op, maar dat zijn de laatste stukje van elke pijp. Deze wil ik pas lijmen als ik het heb getest. Vaak is het draaien van een bocht voldoende om klotsen op te lossen, dus dat lijmen we straks na de zoetwatertest.
De kogelkraan bovenaan is nog te gebruiken voor bijvoorbeeld het aftappen van water bij waterwissels, of als bypass van de filterroller.
De buizen vooraan onder zijn de doorgangen naar de 2e sump. Ik kan die los maken als ik 1 sump naar voren wil trekken. Het was passen en meten, maar dit moet gaan werken.
1 Nadeel is dat de onderste buis waarschijnlijk vol met water blijft staan. Dit word de noodoverloop, dus dat is niet het grootste probleem.
Om de hoek gaan ze dus de 2e sump in.
/f/image/8mJ6gn1erXreBSvPfJOqn0Vq.png?f=fotoalbum_large)
Helemaal links staat dan de opvoerpomp die het weer omhoog pompt. De zwarte kunstof flexibele slang zit er zodat ik de sump dus naar voren kan trekken.
De Herbie overloop heeft nog 2 extra buizen. 1 voor een beetje overloop en 1 als noodoverloop. Deze komen meteen in de 2e sump uit. Er komen nog eindpijpjes op die koppelingen, maar ik wil dat dus eerst testen met water erin.
De overloop is klaar. Inclusief de standpijpen. Eventueel met de zoetwatertest kan er ergens nog een stukje ingekort worden, maar uitgerekend zou dit moeten werken.
Ik heb dit gemaakt van oud acryl wat als balkonrand werd gebruikt. Dit is beschadigd, maar lekker dik en ik heb er heel veel van.
Daar maken we dan de 4 zijdes van.
Alles schoonmaken met alcohol en dan kitten met aquaium kit. Ik heb het eerst getest en het werkte prima.
Ik kit de kopse kanten eerst, en dan kit ik een strook aan de zijkant zoals bijvoorbeeld in je keuken.
Hier is de onderkant gekit, de bovenkant ligt er nog los op.
Ik heb overlooprooster gehaald, en die zitten met secondelijm vast.
Toen was het tijd om de herbie overflow te maken.
- 1e van Links full drain
- 2e van links druppel drain
- 3e van Links opvoer
- 4e van links nooddrain.
En dan kan het er in gekit worden.! (opvoer word nog ingekort)
Dit weekend lektesten!