Ik heb de BUH gelimiteerd op 2kW meen ik in de settings.
Verder hier lekker sneeuw ja

So far no issues, 24/7 maakt ie 29 a 30 graden, sinds gister met dT=4. Ook iets van 15-20cm sneeuw deze ochtend. Zal morgen wel veel van weg zijn want de temps gaan omhoog. Buiten achtertuin -2 tot -5 vannacht. Bij de buitenunit, voorkant van het huis op zuid geeft de outdoortemp -1 tot -3,5 graden aan deze ochtend.
Defrosts elke 1,5 uur grofweg, de sinus in de pumpflow is te zien tussen de defrosts en verder komt de BUH er soms heel even bij omdat door dT4 of dT5 de retour soms onder de 25 graden zit.
Ik kan nog geen performance/comfort/powerusage verschil ontdekken tussen dT 3-4-5 trouwens.
Verder is de woonkamer de hele nacht rond 21 gebleven en slaapkamer op stabiel 20. Als er geen wind is dan scheelt dat aardig heb ik het id. Toen met 0 graden en wind, moest het soms naar 32-33 aanvoer terwijl ik nu op 29-30 kan blijven. En/Of het draait nu meer optimaal, kan ook
Powers HW;
Ik zie trouwens soms een piek BUH stroomverbruik op de HW grafiek, 3h40, en die zie ik niet op de BUH_operation statusbalk van de ESP...
Net een defrost, dat stoomt lekker

Op het laatste even de fan aan en dan blaast ie zich droog, grappig.
filmpje;
https://1drv.ms/v/s!AuaoWa0mo6GUgbvcJJ26TR8Ak3A16I0?e=WaHl28
COP gister was 3,06 (weet ff niet of de formule betrouwbaar is... is de standaard formule van espaltherma github)
[
Voor 17% gewijzigd door
PCJR op 18-01-2024 09:29
]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||