Update van deze ochtend, vannacht;
-> ik zie maar een paar momenten, kort, dat er gepingel is (zie de flipper lijn stukjes bij waterleavingtemp/actueelvermogen)
Het geflipper kan dus geen kwaad. De sinus die ik wel eens had afgelopen weken, in de pumpflow, dat was wel raar. Blijven monitoren.
Onderste zijn de retouren van de vvw verdeler. Op zich best tevreden, zeer zuigig gedraaid. Woonkamer temp redelijk constant gebleven en op de slaapkamers ook.
Het eco moment van de sww was niet nodig omdat de tank boven de 45 was vanwege de legionella run gister.
Ik zie dat groep5 van de vvw achterblijft, dit is altijd al zo geweest. Met de Flir zie ik ook in de woonkamer dat die regio minder warm is, ik weet niet wat dit kan zijn. Groep 5 en 6 liggen wel het verste weg van de verdeler ook, denk een meter of 10 voor de slakkenlus begint. Kan zijn dat met 6-7 l/m dit gewoon te ver is, te grote lus, te weinig druk krijgt?
De flow is laag, 6,5-7,1 l/m de hele nacht, ik ga nu de dT van 5 naar 4 zetten om te kijken of dit in idle hoger komt ter liggen (de vaste awt van 30 kan dan naar 29). Dat is denk ik voor mijn vvw en radiatoren fijner. Ik zie met de FLir dat de radiatoren met deze lage flow niet helemaal goed warm worden zoals ik zou willen.
Verder 2 korte defrosts gehad, en even heel kort de BUH om de compressor te supporten, voor mij prima.
Buitentemps rond 1,5-2,5.

De cop is vandaag ook al gemiddeld veel beter dan afgelopen dagen (uiteraard veel te maken met de hogere buitentemp)
Edit: rond 9:18 dT van 5 naar 4 en awt van 30 naar 29, vanaf dan alleen maar aan/uit pendelen, dat ziet niet goed uit... Naast de dT weer naar 5te zetten, is er een andere manier/optie nog om pendelen nu tegen te gaan?
[
Voor 20% gewijzigd door
PCJR op 13-01-2024 10:15
]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||