• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:24

mb1

Ik heb nog een 2e EBLA04E23V3 "op reserve" staan en twijfel tussen verkopen (iemand een goed bod?) of inzetten als warmwater bereider. Voor de zomermaanden zou ik dan mooi op zonnestroom warm tapwater kunnen maken en omdat ik deze unit separaat aan sluit heb ik ook het driewegklep isue niet wat ik hier veel langs hoor komen.

Iemand een goed idee voor een setup? Ik denk aan een minimaal 200L boilervat ivm. 4 personen en behoorlijk douche gebruik.

Ik vraag me vooral af hoe ga ik dat aansturen de madoka heb ik dan niet nodig lijkt me.

Edit: we hebben douche warmteterugwinning dus zo'n 50% van de warmte wordt teruggewonnen.

[ Voor 7% gewijzigd door mb1 op 16-05-2026 21:51 ]

• danny.s
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:44
mb1 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:36:
Ik heb nog een 2e EBLA04E23V3 "op reserve" staan en twijfel tussen verkopen (iemand een goed bod?) of inzetten als warmwater bereider. Voor de zomermaanden zou ik dan mooi op zonnestroom warm tapwater kunnen maken en omdat ik deze unit separaat aan sluit heb ik ook het driewegklep isue niet wat ik hier veel langs hoor komen.

Iemand een goed idee voor een setup? Ik denk aan een minimaal 200L boilervat ivm. 4 personen en behoorlijk douche gebruik.

Ik vraag me vooral af hoe ga ik dat aansturen de madoka heb ik dan niet nodig lijkt me.
Los van hoe je het wilt gaan aansluiten, 200L is wel krap met 4 personen. Met behoorlijk gebruik zou ik zeker voor 300L gaan

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Eens. En meer zou ook nog prima kunnen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Pagina: 1 ... 178 179 Laatste

Let op:
Jouw instelling delen? Instellingen bekijken?
https://docs.google.com/s...XVyTQMqI/edit?usp=sharing

Hulp nodig met domotica/ESPaltherma?
Daikin Altherma 3 -> ESPAltherma