Als ik zo lees welke problemen een aantal mensen ondervinden met het koelen (de instellingen, het pendelen, de mogelijke condensvorming, een extra ventilator gebruiken om de koude lucht die normaal gesproken bij de vloer blijft hangen en de geringe temperatuurdaling als resultaat van het koelen), ben ik achteraf blij dat die warmtepomp van mij niet kan koelen. Ik heb er nog een tijd over gedacht om de warmtepomp uit te breiden met koelen, maar dat ga ik nu niet meer doen.
Gisteren en vandaag ook al weer, is het hier zo'n 35 °C buiten. Binnen is het dan zo'n 24,5 graden, als we de ramen en deuren zoveel mogelijk gesloten houden en de bestaande zonwering (gordijnen) gebruiken. En het is niet zo, dat als de buitentemperatuur nog verder omhoog gaat, dat de binnentemperatuur met hetzelfde aantal graden omhoog gaat. Het is allemaal wel te harden

.
En met dit warme weer smaakt een koud biertje extra lekker!
ERGA08EAV3H7 | EHVH08S18EJ9W | BRC1HHDAW | 116 m² Vloerverwarming |13 groepen (3/5/5) | 29°C @ -10°C / 26°C @ 15°C | ∆T = 3 | Vrijstaande jaren-30 woning 178 m², goed geïsoleerd. Gasloos sinds 21-09-2023. | PV: 6000 Wp.