The Ultimate Heatpump Testing Days!
Hier is het -8.3 geweest om 7:34 deze ochtend...
Buitenunit op zuid, wel in de wind maar er is weinig wind hier (omg Maastricht). Ik heb een 2017 woonhuis, met opbouw met 14cm PIR overal trouwens. Onder vvw 6 groeps, 1e met rads, opbouw met 2 airco (staan alleen aan als het moet).
Even ook voor mezelf, dan heb ik het netjes in 1 post

:
+/- 60m2 vloerverwarming op de BG. 1 radiator in de garage nog, +/- 70m2.
1e verpd. 5 radiatoren, +/- 60m2
2e verdp, multisplit airco, 2 binnenunits, +/- 50m2
totaal opp.: +/- 180m2.
Buitenmuren Rc=4,0
Opbouw dak Rc=6,3
Muren opbouw Rc=6,3
Ramen kunststof HR++ 1,1
dT gister naar 4 gezet, dat gaf in ieder geval een lager pumpflow, en dat wilde ik. Belangrijkste is dat het warm is gebleven vannacht en dat niemand van de flow in de radiatoren is wakker geworden
Leuk, maar vertel hoe t vannacht is gegaan! Ok, rustig
Met BUH op toegestaan en evenwicht op +5 (ofzoiets) zie je soms inderdaad een piekje van de BUH, maar zo kort en weinig dat zelf de kwh meter er geen waarde aan hangt, wat mij betreft prima zo.
Aantal defrosts (dat duurt 5-6minuten) een stuk of 3;
Idle verbruik vannacht is 1-1.2kw geweest denk ik zo. Madoka even het schema uitgezet gister en constant 23 graden ingesteld (dat haalt ie niet, want de stooklijn is vrij laag afgesteld). Wat is de stooklijn dan?
32 graden bij -7 buiten en 26 bij 18 buiten.
Pompbeperking staat op 90%. Overshoot op 2 meen ik, Rond0=uit en modulatie ook uit.
Flow afgelopen nacht:
Dat vind ik dan weer wat flipperig toch? Geen id wat hieraan te doen is?
Wat berteft de COP doet de buitentemp veel, van COP5 naar COP2.8-3.0 afgelopen 3 dagen;
[
Voor 30% gewijzigd door
PCJR op 09-01-2024 13:59
]
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||