Ik ben nu al een paar weken dit topic aan het volgen, maar ik merk dat iedere situatie anders is en dat er geen GOEDE instellingen zijn.
Ik heb de volgende installatie thuis gekregen (juni 2023):
- Daikin binnen Alth 3 R 6-8 kW (EHVX08S23E6V)
- Daikin buitendeel Altherma 3 R 6 kW (ERGA06EV)
Stroom verbruik voor November 216kWh (141 kWh klimaat en 75 kWh Warmwatertank)
Ik heb de Madoka in de woonkamer. De warmtepomp heeft enkel de begane grond te verwarmen met nieuw gelegde vloerverwarming. Ik heb de Madoka op 19.5 staan en het wordt op dit moment rond de 20.3/4 graden (wat ik ook wil). Ik zou graag de hele dag ong. 20/20.5 graden hebben, maar als ik hem daar op zet, dan verwarmt hij naar 21c.
Ik heb modulatie aan en op max modulatie 5. Delta T op 5. Stooklijn:
35 bij -10c
25 bij 15c
Sensors: 12 uurs buitentemperatuursgemiddelde
Stroom verbruik is vrij contant over de hele dag (ik kan het niet precies meten), ong. 400/500w met de bovenstaande instellingen.
Mijn vraag is, is dit een relatief goed verbruik qua stroom? Wat zou ik kunnen tweaken om beter resultaten te krijgen?
Ik kan nergens terug vinden wat "max modulatie" precies inhoud en doet. Het zelfde voor Delta T (ik denk dat dit het verschil in aanvoer en retour is?). Dus een lagere Delta T, hoe meer de warmtepomp moet werken?
Kortom, net nieuw, veel gelezen, maar nog niet alles duidelijk
[
Voor 12% gewijzigd door
SmartGuyz op 27-11-2023 11:20
]
Daikin Altherma 3 // Daikin Airco // Solar 9kWp // Kona Fashion 64kW // Gazelle Ultimate C380 HMB 500Wh // Apple Fanboy