De WP doet die 28ltr/min. ook niet door die buffer maar omdat ie op vol vermogen opstart en dan de warmte kwijt moet. Dan gaat ie watervolume erdoor jagen om warmte kwijt te kunnen. Is dus denk ik ook nodig omdat anders de boel oververhit. Ik waag me ook absoluut niet aan de oplossing waar je naar verwijst. De buffer is dus niet de oorzaak, eerder een stukje van de oplossing maar is de huidige veel te klein om effect te hebben.arnoldniessen schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:57:
[...]
Ik denk niet dat de WP 28L/min doet omdat je systeem maar 20L zou zijn. Dus kranen vervangen of buffer toevoegen heeft waarschijnlijk geen zin (tenzij je daarmee stroomsnelheid in huis vermindert). De unit pompt zo snel omdat hij zo geprogrammeerd is, en dat lijkt ook niet instelbaar te zijn. Voor een hybride versie is er een zeer effectieve maar nogal ingrijpende oplossing, het begrenzen van de maximale pompsnelheid. Mogelijk ook toepasbaar in andere systemen, maar ik zou het niet doen in de garantieperiode.
De installateur komt langs, hopelijk is er iets te bedenken dat helpt. Hij lijkt nu te denken aan een grotere buffer. We gaan het meemaken.
Bedankt voor de reactie!