Hallo Allemaal,
Weer c.a. een week verder, en nog steeds aan het prutsen. De monteur/Daikin laten nog op zich wachten en ondertussen kan ik het niet aanzien dat de basis van het systeem nog niet goed werkt. Dit weerhoud mij om de stap te maken om hem verder in te gaan regelen met tijdschema's etc..
Op dit moment staan er nog 2 problemen open:
1) Desinfectie werkt nog niet. Als deze draait dan krijgt deze het warm water vat niet op 60c. Hij doet er 24 uur over en valt dan terug in storing. Ondertussen heeft die wel 24uur lang 3kw pu verbruikt, ofwel 70kw, Bijna 30 euro! Natuurlijk een serieus issue en sta op het punt de monteur in gebreke te stellen, ook vanwege het hygiëne gevaar wat hierdoor ontstaat.
*Wat mij opvalt is dat bij de desinfectie run, alleen de booster aan gaat. De pomp/compressor niet. De 3-weg schakelaar staat ook op de vloerverwarming.
Is dit normaal? of is dit de mogelijke oorzaak Gisteren begon hij bij 48c, dus tot de 53c zou hij iig met compressor moeten kunnen draaien. Na 1 uur draaien stond die nog op 48c en heb ik hem afgebroken.
2) Stroomverbruik Vloer verwarming. We hebben hier ca 150m2 vloerverwarming, 80m2 woonkamer en 70m2 slaapruimte. Ik heb het verbruik van de vloerverwarming bekeken via de Onecta app. Hier vallen mij de volgende zaken op:
* Het verbruik van de Onecta app lijkt niet nauwekeurig. Hij geeft alleen hele KW's aan. Vreemd genoeg geven de Airco's die we hier hebben wél tot 0,1KW verbruik aan. Enig idee hoe bruikbare deze gegevens zijn? Rond hij af op halve kw's naar boven/onder?
* Vorige week is 81kw verbruikt voor de vloerverwarming. Dat is nogal wat met deze buiten temperaturen. Het verbruik per dag verschilt echter nogal en daarom vraag ik mij af wat 'normaal' is. Het verschil per dag was tussen de 19kw en 2kw. Natuurlijk hangt dit af van: Het weer+temp buiten. De thermostaat staat bij ons vast ingesteld op 19,5C. We wonen verder in een zee klimaat dus relatief stabiele temperaturen.
Hoe verschilt het KW verbruik per dag bij jullie als je kijkt naar vorige week?
Verder ben ik mij aan het inlezen op de instellingen, hieronder ook het google google docs excel sheet uit de topic warning bekeken. Ik kan hier nog wel een leeswijzer oid bij gebruiken, is die er? En is er een eenvoudige manier om de instellingen naar een pc te exporteren?
Verder de volgende vragen
Overregeling - wat doet dit? Is dit enkel de uitgaande temperatuur altijd met een vaste waarde ophogen?
Moduleren - Heb ik aangezet, maar meen gelezen te hebben dat dit eigenlijk niet werkt? Advies? Zie ook dat de meeste deze uit hebben staan.
De volgende stap is het fijn afstellen, daarvoor moet je precies de Stroom uitlezen. Hoe doen jullie dit? En zowel de binnen als buiten unit? De buitenunit zit hier op een aparte groep. Ik kan via Home Wizard een meter bij de meterkast plaatsen die de groep uitleest. De binnenunit zit op 3 fasen, nogal een kostbare meter. Hierop zit het wandmodel, plus 9kw backup verwarming en de de 3kw booster van het buffervat. Hoe lezen jullie dit uit en wat raden jullie aan?
Onder installeur instellingen - Sanitair warm water, kan je instellen welk van je hebt: Geen SWW, EKHWS/E en EKHWP/HYC. Volgens de handleiding kan je onder EKHWS/E groot en klein vat instellen. Ik heb een 300liter vat, groot dus. In het menu kan je geen onderscheid maken hierin. Wel kan je onder het instellingen menu (die matrix met cijfers) E-07 op 3 zetten en 4-05 op 1 en 6-0E op 75c. Die heb ik maar gedaan maar vond het vreemd dat het niet ook via het menu kan?
Verder staat hierover in het Daikin instellingen overzicht weer hele andere info, wat ik niet snap:
[E-07] What kind of DHW tank is installed?
R/W "0~6
0: EKHW (*4)
1: Integrated (*5)
5: EKHWP (*4)"
Optie 3 ontbreekt hier juist.
Hoop vragen weer, hopelijk is er iemand enthousiast om (een deel) te beantwoorden! Alvast dank.