Goedenavond, na ruim een uur dit forum door te spitten, j
e wilt immers niet een vraag stellen die al 100 keer is gesteld, ga ik (waarschijnlijk) toch een issue aankaarten dat al -tig keer is geprobeerd uit te leggen, maar een NOOB zoals ik ben op dit gebied, het nog steeds niet snapt (excuus!). Hopelijk zit er een helpende hand mee te lezen :-).
Wij hebben een: Daikin Altherma 3 R F EHVX08S23E6V + ERGA08EVH - 230L, die we sinds een paar dagen aan hebben gezet. De SWW functie werkt tot dusver prima, incl. de desinfectieciclus.
De eerste dagen pruttelde de warmtepomp wat om met name de kou uit de vloer te halen; ook met de cv nam dit wat tijd én energie in beslag om onze betonvloer op te stoken. Tot zover nog niks geks.
Vanavond viel met echter het vele aan/uit springen van de blauw ring op de Medoka op en ben ik gaan speuren en bijhouden. Het lijkt me dat het ding "pendelt", maar de aangedragen oplossingen duizelen me voor de ogen. En ja, ik snap dat ik de installateur kan/moet bellen met vragen, maar die heeft nu weekend ;-).
Wat valt me op:
De gevraagde kamertemperatuur is 20gr.
De gemeten kamertemperatuur (volgens app) is 20,2gr. met 14gr. buiten
De boel staat op weersafhankelijk.
Ring uit: 20:24uur
Ring aan: 20:28uur
Ring uit: 20:31uur
Ring aan: 20:38uur
- De gemeten kamertemperatuur (volgens app) is 20,3gr. met 14gr. buiten
Ring uit: 20:47uur
Ring aan: 20:55uur
Ring uit: 20:58uur
Ik "hoor" in de leidingen ook het verschil tussen aan/uit (tussen buiten- en binnenunit).
Nu lijkt het me niet fijn voor de boel om elke paar minuten aan en uit te schakelen... maar heb geen idee waar te beginnen...
Wat plaatjes:
Thermostaat woonkamer
Ingestelde stooklijn
Overview
Parameters sensoren bij blauwe ring "uit"
Parameters sensoren bij blauwe ring "aan"
Binnenunit
Ofwel; pendelen? Zo ja, welke eerste stap om dit eruit te krijgen?
Mocht er iemand in omgeving Den Bosch het tof vinden om mij dit hele systeem beter te leren kennen, dan zorg ik voor de koffie en Bossche Bollen :-) (en evt. een vergoeding mocht dat wenselijk zijn en we daar uitkomen).
[
Voor 8% gewijzigd door
Bazjuh op 20-10-2023 21:56
]